• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN-LILLESTRØM søndag 23.06 kl 20:00

Started by ACHTUNG, June 17, 2019, 08:47:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Her lukter det uavgjort lang vei. Det blir nok Strand og Berisha på flankene, dels pga at LAN vil ha Barmens hodestyrke mot LSK, både på dødballer for og imot, samt i midtbanekrigen. Det vil medføre at man ikke får den dynamiske midtbanen, med Strand, Yttis og Ordagic og med Strand i feil posisjon, mister Brann den offensive brodden. Dessverre er Gilbert det beste høyrespissalternativet Brann har offensivt, det hadde vært suverent om man hadde hatt en utfordrer, eller om LAN i det minste lot Marengo få muligheten nå på slutten, men Brann er ikke like giftig når Brann må kjøre Strand i samme posisjon, i tillegg til at Tertnes-gutten er borte fra posisjonen han er best i.

Jeg går til kampen med forventning om 0-0 eller 1-1, så får man se om det enten blir seier eller tap. Med uavgjort eller tap, tror jeg kritikken mot LAN kommer til å ta seg opp i styrke.

Billy Elliott

Vi har rett og slett ingen fungerende vinger. Flere av oss advarte mot dette da Vega ble solgt, og i oppkjøringsperioden mens vinduet fremdeles var åpent, men nå er det nå en gang blitt slik. Da bør man stikke fingeren i jorden og innrømme at 433 ikke er en formasjon mannskapet er kapabel til å spille pdd. 352 bør være en åpenbar løsning helt til man eventuelt handler inn noen vinger som duger.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Vega har ikke vært i troppen i de tre siste seriekampene. Skadet. Igjen. Det hadde han blitt hos oss også. Han blir stadig skadet. Jeg foreslår vi derfor slutter å snakke om at vi skulle hatt ham.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Lasaron on June 17, 2019, 10:47:04 AMVega har ikke vært i troppen i de tre siste seriekampene. Skadet. Igjen. Det hadde han blitt hos oss også. Han blir stadig skadet. Jeg foreslår vi derfor slutter å snakke om at vi skulle hatt ham.

Poenget i forhold til  Vega tiltredes 100 prosent.  han holder et høyt  eliteserienivå når han er frisk og rask.Hvilket stort sett er aldri.

Når det gjelder  kampen, er vel LSk betydelig svekket uten  Lene på topp.

ACHTUNG

Det er nettopp derfor det kan ende 0-0, pga at LSK parkerer bussen og at det bare blir nesten, som vanlig, de gangene Brann forsøker seg

Lasaron

Lehne og Sheriff ute. Hjemmebane. Uavgjort er tap.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 17, 2019, 16:18:47 PMLehne og Sheriff ute. Hjemmebane. Uavgjort er tap.

Nilsen vil være fornøyd. Er jo en framgang frå tap mot rbk.
Gå av.

Lasaron

Han vil jo ikke det, men skjønner hva du mener.
Tren på langskudd

1908

Hvis ikke Brann kommer med 2 enkle seire i de 2 neste kampene, så er sesongen over.. Nok er nok!

Nixon

Quote from: 1908 on June 17, 2019, 21:10:12 PMHvis ikke Brann kommer med 2 enkle seire i de 2 neste kampene, så er sesongen over.. Nok er nok!

Så da legger du kampfylla på hylla og blir hjemme?
Rød makt på Hansa

1908

Langt ifra.. Det er 2 kamper som Brann skal vinne.. Sogndal som er i Obos. Lsk som sliter og har skader og karantene når de kommer til Bergen..

Nixon

Skulle tro du var sylfersk som supporter når du tror at Sogndal på bortebane blir en enkel kamp. OBOS eller ikke. Skal jeg rangere de to kampene tror jeg at kampen mot Lillestrøm blir en god del enklere.
Rød makt på Hansa

1908

Jeg er enig om at lsk bør bli enklere.. Sogndal har våknet og scorer mye mer enn Brann om dagen.. Men cup er noe Brann kan redde sesongen sin på.. Så derfor forventer jeg at laget tar denne kampen...

ACHTUNG

Nixon har helt rett, Sogndal blir nok den vanskeligste. Jeg håper uansett at LAN kjører sitt beste mannskap fra start, for det kommer LSK til å gjøre også, i sin cupkamp, mot Strømmen, så får Brann heller hvile de som trenger det mest, om laget leder komfortabelt mot Sogndal. All in i begge kampene, det er det som gjelder. Samtidig må ikke folk innbille seg at det er en automatikk i at Brann går hen og slår LSK til helgen, etter å ha vunnet mot Sogndal, for der møter Brann LSK-bussen og jeg tror det kommer til å bli mange nesten-målgivende, fra Berisha og Gilbert og flere gode avslutninger, men ikke noe mer enn det.

pidre

Har en følelse av at det løsner litt nå, at vi får litt stang inn fremover og tar LSK lett. 3-0.



Opdal

Teniste-Acosta-Vito-Gilli

Løkberg-Yttis-Ordagic

Strand-Bamba-Berisha

Saludar a los monos!

ACHTUNG

Quote from: pidre on June 20, 2019, 12:13:59 PMHar en følelse av at det løsner litt nå, at vi får litt stang inn fremover og tar LSK lett. 3-0.



Opdal

Teniste-Acosta-Vito-Gilli

Løkberg-Yttis-Ordagic

Strand-Bamba-Berisha




Jeg tror faktisk at Brann vinner greit nå, men at det ikke blir med veldig mange mål, hovedsaklig pga LANs angst for baklengsmål. Får vi ett, vil gjerne LAN forsøke å drepe kampen med ett til, men derfra og ut blir det ikke frislipp. LAN hadde en helt annen linje i 2016, der var det full pinne, når vi ledet 2-0 eller mer. Vi husker jo alle når Braaten herjet og vi smadret Molde 4-1, Ålesund 4-0 m.m, m.m. LAN har blitt engsteligere med årene og engstelsen har tiltatt, etter at Sønnen forsvant, for da mistet han en vesentlig faktor for den defensive tryggheten.

Kai-Olai

Norsk-Tipping kjører småfrekke 7,50 på B.

Så her er det muligheter for en økonomisk trøstepremie!

Giles

Med tap så bør LAN gå, og Brann kan absolutt tape.
Hvis Brann vil unngå det bør RYJ ut med en gang, svak begge veier og sinker spillet fryktelig.
Strand bør spille sentralt, Ordagic og Barmen indreløpere. Forbud mot å spille ballen bakover.
Slipp spillerne fri fra LANs plan som åpenbart dreper all spilleglede og sender publikum bort fra Stadion og rett i sofaen.

ACHTUNG

Dersom laget som avsluttet som det angripende i den korte spulløkten på slutten av dagens rrening, er synonymt med den elleveren som starter mot LSK, så blir det følgende 11 i 4-3-3:

Opdal

Teniste Vito Acosta Ruben

Ordagic Barmen Haugen

Gilbert  Bamba  Berisha

Strand og Yttis spilte på det forsvarende, et åpenbart B-lag, i LSK-fornasjon 4-4-2 med Azar og Kjelarud fremme.

Barmen virker pigg

Det er ikke måte på hva man får med seg på åpen dag, med juniorene, som fikk autografer på drakter, luer og hva det måtte være etter trening.

PS! Noen heldige stakk av med Fjordline-cruise for 4, Akvariebilletter og Bismar Acostas hvite jubileumsfest, i trekningen etterpå.

pidre

Saludar a los monos!

ACHTUNG

Haugen er klar, men han virket ikke like skarp som Barmen.

Henki

Ser ikke for meg at Haugen spiller fra start etter å ha vært ute såpass lenge. Men han bør være soleklart aktuell for spill.
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

Jeg tror Barmen kipper enten Strand eller Yttergaard ut.

Superjack

Quote from: ACHTUNG on June 22, 2019, 20:04:26 PMJeg tror Barmen kipper enten Strand eller Yttergaard ut.

Kombinasjonen Strand (indreløper) - Berisha (Kant) - Bamba (Spiss) fungerer bra. Den er vel eneste som klarer å vise noe som helst relasjoner som LAN har vært så opptatt av.
Håper virkelig ikke denne endres.

Utfordringen er komboen Orda - Koms - Bamba som ikke funger. Det kan også ha med det at Orda skal balansere og dermed blir Koms mye mer alene enn Berisha på motsatt som får med Strand i angrep.

Kan det være at Brann sitt store problem denne sesongen er at motstanderne alt for lett leser denne og dermed setter opp for å stoppe venstresiden, da høyresiden aldri vil bli et stort problem da spillerne rett og slett ikke får lov å gå i angrep med overtall på den siden?

Om det er så enkelt og at denne frykten for å komme i ubalanse blir så stor at Brann aldri klarer å utnytte motstander i ubalanse  så tror jeg ikke Brann kommer lenger. Jeg håper LAN er smartere enn som så.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on June 22, 2019, 12:02:20 PMOrdagic Barmen Haugen


Ikke overraskende at Nilsen-yndlingene Barmen og Haugen er tilbake dersom dette stemmer. Nå er det ikke slik at laget har fungert veldig bra i det siste, så laget er absolutt klar for en endring. Og Haugen er sikkert svært spillesugen. Men jeg vet ikke om Barmen sentralt er rette medisinen. Synes ikke at han har gjort det så bra der når han har fått sjansen tidligere. Se i alle fall opp for gult kort når han må holde i trøyen når han kommer på etterskudd...
Rød makt på Hansa

SK

Håper ikke Barmen starter. Han bidro lite i Haugesund.

Chrisstah

Spennende oppstilling, litt overaskende at Petter Strand er ute av 11ern.
Syns han har vært den piggeste ved siden av Berisha.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Romarius

Han har vel spilt absolutt alt i år, så sikkert greit å la han få hvile en kamp. Han var vel heller ikke superpigg forrige runde.
Uansett tror jeg vi vinner greit i dag. Ganske sikker faktisk.

Sidelinjen

Det er cup allerede på onsdag, så greit å spare litt. Det er cupen vi kan ta i år.

Spelaren

Denne sees fra et lite ferieparadis i Danmark. Sjovt!
Gå av.

Superjack

Quote from: Sidelinjen on June 23, 2019, 18:19:31 PMDet er cup allerede på onsdag, så greit å spare litt. Det er cupen vi kan ta i år.

Mulig det er slik LAN tenker også.

Men i dag gikk det meste Brann sin vei så langt. Må dra til med seier så er Brann i aller høyeste grad i medaljekampen.
Brannsupporter.

Spelaren

Koomson får Kottila til å se ut som Helstad.
Gå av.

pidre

Saludar a los monos!

Superjack

Håpløst å ikke ha en mann igjen oppe i banen på dødball imot.
Brannsupporter.

bernu

Barmen er så forbanna svak at det bare er trist.... Må gjøres et bytte snart....
HANSA - Z

Spelaren

Alltid kjekt med fair play der ballen spilles langt vekk frå der me spilte den ut.
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Barmen, eliteseriens tregeste spiller - med debut som midtstopper. Det gikk jo bra det, bortsett fra at vi manglet en mann på midten.

Gilbert, blir han å se på banen i 2. omgang klikker det.

Ruben Kristansen kroner førsteomgangen med et skudd til innkast, trodde aldri eg skulle si det, men Grøgård må være et bedre alternativ.

Saludar a los monos!

wintersleep

Awful 1st half.
Brann desperately needs a plan how to play proper football.
Komsoon is just tragic.

Gud

Totalt planløst og tilfeldig. Ser ut som en dårlig internkamp på Nymark. Vi er ikke i nærheten av noe som helst.

bernu

Hva er det LAN driver med for tiden?
Vi er jo et eneste stort kaos.
Planmessig.
Spillemessig.
Taktikkmessig.
Og med så svak ledelse og laguttak er totalen ganske mørk.
HANSA - Z

bernu

Ingen bytter nei.....
For en klovn LAN er....
HANSA - Z

Spelaren

Barmen ut, Jenssen inn. Kanskje førstnevntes dårligste kamp noensinne.
Gå av.

pidre

Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

Danny1

"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

pidre

June 23, 2019, 20:37:52 PM #46 Last Edit: June 23, 2019, 21:13:49 PM by pidre
Skullerud synes ikke Brann leder fortjent, og roser LSK. Men skal huske på at gultrøyene har parkert bussen, som de fleste gjør mot Brann for tiden.
Saludar a los monos!

Superjack

Brannsupporter.

Lasaron

Kjedeligste seier i serien jeg har sett av Brann i mitt liv. Barmen og Bamba med sine dårligste kamper for brann noensinne. Målet og Ordagic sitt lille raid var det eneste som økte pulsen på en positiv måte.
Tren på langskudd

Serez

Nok en god kamp av Opdal. En kan klage på mye LAN har gjort men å satse på Opdal for denne sesongen har så langt vært det rette. Men vi trenger en yngre keeper som gjør det bedre enn johansen

Go Up