• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Haugesund - Brann lørdag 15/6 kl 18:00

Started by Nixon, June 12, 2019, 19:10:11 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Blir det kok på fergen hjem?

Ja
5 (41.7%)
Nei
7 (58.3%)

Total Members Voted: 12

Go Down

Eivind

Dør litt innvendig hver gang jeg ser Brann spille fotball.

Vi går ut i andre omgang med nok en gang en feig tilnærming.

LAN sier det rett ut etter kampen. "Vi sprudler ikke idag så vi ville safe og stengene sidene" eller noe sånt.

Spyr av hele mannen.

ACHTUNG

LAN begynner å få supporterne mot seg, nå må han kjenne sin besøkelsestid. Koomson er inneffektiviteten selv, men det var i det minste mer trøkk, med ham på høyre. Og stakkars Strand må bare steppe inn der han får beskjed om å spille. Brann ledet etter første omgang, var det virkelig påkrevd å gjøre endringer?

Når det gjelder FKHs mål, så er skuddet godt, det er vel bare keeper av Andre Hansens kaliber som kunne ha fått en hånd på den, men det er bekymringsverdig å se hvor langt unna Opdal er ballen. Det er såvidt han letter fra bakken. Brann har ingen tiger i mål, det må være helt sikkert.

Spelaren

Quote from: ACHTUNG on June 15, 2019, 19:30:41 PMNår det gjelder FKHs mål, så er skuddet godt, det er vel bare keeper av Andre Hansens kaliber som kunne ha fått en hånd på den, men det er bekymringsverdig å se hvor langt unna Opdal er ballen. Det er såvidt han letter fra bakken. Brann har ingen tiger i mål, det må være helt sikkert.

Ja, det var ganske tydelig. Nærmeste hanske ser ut å være igjen i Bergen. Han er riktignok god som levende vegg når de spilles igjennom, men svakhetene på langskudd er viden kjent.
Gå av.

ACHTUNG

Mener du Holmen? Han satt på benken. Brann MÅ kjøpe ny keeper i sommer.

Spelaren

Quote from: ACHTUNG on June 15, 2019, 19:34:59 PMMener du Holmen?

?
Nei? Opdal var så langt unna at "nærmeste hanske så ut å være igjen i Bergen". En liten overdrivelse for å poengtere håplausheten.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on June 15, 2019, 19:43:50 PM
Quote from: ACHTUNG on June 15, 2019, 19:34:59 PMMener du Holmen?

?
Nei? Opdal var så langt unna at "nærmeste hanske så ut å være igjen i Bergen". En liten overdrivelse for å poengtere håplausheten.

Opdal er ikke problemet.
Brannsupporter.

krakra


Bruiser

Taktikk 1; Langballer frå Acosta i bakrom, også om det ikkje finnes.
Taktikk 2; Langballer frå Wormgoor i bakrom, også om det ikkje finnes.
Taktikk 3; Langballer på Bamba uten bevegelse rundt.

LAN famler, og det er trist å sjå Brann om dagen. Dei to bytta han gjorde i pausa gjorde oss regelrett dårlegere.

Hjelp!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

SK

Enig med Komsoon. Det hadde gjerne blitt 1-1 uansett, men vi leder ved pause og er best, så blir LAN nok en gang feig og gjør to defensive bytter som svekker oss. Kan ikke si at det var en genistrek akkurat. Begynner å bli forbanna på kampledelsen til LAN. ALLTID defensivt, kjipt og feigt, og vi tjener sjelden på det.

Nixon

For en nedtur sammenlignet med samme kamp i fjor! Ikke like bra på banen og ikke like gøy på tribunen eller på fergen hjem.

Denne kampen kommer etter en pause der laget burde styrket seg både fysisk og psykisk. Og så er forklaringen på den dårlige kampen at laget ikke sprudler? Jeg har ikke ord!
Rød makt på Hansa

Serez

Blir litt for dumt med Komssoon synes jeg. En spiller hvis største svakhet er at han holder altfor lenge på ballen og prøver litt for ofte å gjøre alt selv også virker det som om han ser på seg selv som en "nøkkelspiller" på laget.

Nei problemet i dag var ikke at Komssoon ble byttet ut. Førsteomgangen var ikke noe glitrende forestilling hvor vi ledet fortjent 1-0. Vi var heldige som ikke slapp inn mål i førsteomgang, og målet kom fra en retur på straffe ut av ingensteds.


Hvis man skal peke på noe så synes jeg Branns største problemer er at det er så godt som null samspill mellom back og kant, på begge sider. Og det på tross av at vi har veldig offensive backer. Komssoon liker å holde på ballen, og det er Strand-Berisha som kombinerer på sin side, gilli er oftere støtte enn direkte offensive bidrag.

Og med byttene så synes jeg problemet er at benken vår, forutenom Karadas, ikke er noen "Jokere". Med tre kamper i uken er det lurt å gjøre bytter på de som må løpe mye. Selv om vi akkurat kommer tilbake fra hvile så er det 3 kamper på 8 dager nå og i fjor var det rundt denne tiden vi mistet formen helt.


Forøvrig synes jeg Opdal gjorde en strålende kamp. Hvis man skal klage offensivt, klag heller på midtstopperene våre som mistet konsentrasjonen omtrent hver gang den trengtes.

Nixon

https://www.bt.no/sport/i/b549xd/Brann-risikerer-bot-etter-at-supportere-fyrte-opp-bluss

Det er totalt unødvendig å blusse når man vet at det til syvende og sist er klubben som får svi. Det er jo visuelt tøft, for all del, jeg hadde selv en av blusserne bokstavelig talt over skulderen min på lørdag og hadde således nærkontakt med fenomenet. Men som sagt, det er klubben som må betale for moroa til slutt, og da får folk undertrykke lystene sine.

Nå er det ikke godt å si hvor organisert dette var. Men at de såkalte glade guttene hadde en finger med i spillet er relativt sannsynlig. En gruppe som Brann samarbeider med, som de sågar er så glade i at de vurderer å tvangsflytte mange trofaste partoutkort-innehavere for å tilfredsstille gjengen som ikke klarer å lage god nok stemning der de står i dag. Jeg gremmes.
Rød makt på Hansa

Lasaron

På Brann-Vålerengen brukte apene bluss under kampen. Jeg fulgte litt med på nyhetsbildet i etterkant for å se om det kom reaksjoner. Jeg oppdaget ingen. Er det noen som vet om de fikk bot? Hvis ikke, og om Brann får, blir det interessant å se hva NFF svarer om forskjellsbehandlingen når pressen spør. For det gjør de jo.....
Tren på langskudd

Nixon

Vålerengen fikk en bot på 60.000 kroner for den blussingen.
Rød makt på Hansa

Superjack

Jeg er sterk motstander av tysting, men her mener jeg at det er lov å fortelle SKBrann hvem som er skyldig, om man vet det. For dette skader bare klubben vår økonomisk. I tillegg så gjør det ikke enklere å få lov å bruke lovlig pyro.
Brannsupporter.

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

De Glade bør og skal betale denne boten selv. Om de støtter SK Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

stigh


Giles

Blussing er bra, NFF er bånn, tysting er bånn.

Nixon

Quote from: Giles on June 21, 2019, 19:54:13 PMBlussing er bra, NFF er bånn, tysting er bånn.


Poenget er ikke hva som er bra og hvem som er bånn. Så lenge det ikke er lov, og viktigst; alle vet at klubben får en saftig bot, så burde de la være å gjøre det.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on June 21, 2019, 20:25:31 PMPoenget er ikke hva som er bra og hvem som er bånn. Så lenge det ikke er lov, og viktigst; alle vet at klubben får en saftig bot, så burde de la være å gjøre det.

Ja, det er to momenter her.

Blussing er kult - Kan være enig med dette, trivelig med litt lys og slikt på banen. Det gnistrer jo ikke akkurat av spillet til Brann, så man trenger alt man kan få.

Blussing er forbudt - Det betyr at om man fyrer opp en god knallert så er det til syvende og sist klubben som får pisk på pung for det. Man kan gjerne innvende at en bot på ikke en gang 100 000 er noe å skrike opp om, men det er penger som må bli tatt fra et annet sted.

Go Up