• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - RBK søndag 26/5 kl 20:00

Started by ACHTUNG, May 20, 2019, 10:19:47 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Det blir vel samme lag, minus Ruben, som stiller mot det skjøre byggverket til RBK. Brann er for alvor i gang og i en normal fotball-verden, bør det ende med 3 poeng til Sportsklubben. Den eneste som kan ødelegge moroen, er Håkon Opdal, dersom han finner på nye sprell i feltet. For RBK kommer til å bruke Søderlunds hodestyrke for det den er verdt og på frispark og cornere, kommer nervene våre til å være i høyspenn, for hva oddingen kan finne på. Men fremover på banen, er det mye å glede seg over, med både Bamba og Berisha i gang. Brann har blitt en velsmurt lagmaskin og det vil undre meg stort om ikke Brann scorer minst ett mål, forhåpentligvis nok mål, til at Opdals eventuelle nedrullede rullegardin, ikke får konsekvenser.

Gilli går nok inn for Sivert, så det blir følgende lag:


Opdal

Teniste   Vito  Acosta  Gilli

Ordagic   Yttis    Strand

Gilbert    Bamba  Berisha

Corran

Tror fort det er Grøgaard som får backen for Ruben
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

May 20, 2019, 11:08:51 AM #2 Last Edit: May 20, 2019, 11:20:27 AM by Gulløl
Quote from: Corran on May 20, 2019, 10:39:53 AMTror fort det er Grøgaard som får backen for Ruben
Helt sikkert. Ellers er det sterk mistillit til venstreback Grøgaard.

Gilli er det absolutt behov for som innbytter på en av kantene siste 20 - 30 minuttene når en av de i angrepstrioen har løpt seg tom slik som i går og flere andre kamper før i sesongen. Vi har ikke akkurat flust med kantspillere som kan steppe inn og opprettholde løpsstyrken langs sidelinjen siste halvtimen, omtrent ingen. I går var det bare Gilli som løpssterk kantspiller på benken. Derfor skal absolutt ikke Gilli starte på backen i denne kampen heller.
Vår kantspiller Marengo som ikke er i eliteserieform etter skaden enda forlater nok helt sikkert Brann 30 juni når kontrakten går ut, altså om kort tid. Utrolig viktig at Brann minst får inn en god kantspiller i sommervinduet, noe de for tiden bør jobbe på høygear med. Får Brann inn to kantspillere bør en av de være i høy eliteserieklasse for å ha bredde på kantplass i jakten på eliteseriegullet utover høsten.
At Gilli med tiden spiller mest på back er godt mulig, men nå trenger vi han absolutt mest som backup på kant der det er tynt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Jeg elsker spilleren Gilbert, men jeg hater målvegringen hans, derfor håper jeg at Brann henter inn to nye flankespillere, som begge eller hver for seg, kan gi ham kamp. Det lukter mål av Berisha, Bamba, Strand, Vito og Acosta, man kan ikke forvente at det skal lukte like mye mål av Yttergaard, Teniste og den øvrige backen, men Ordagic, som vi fortsatt bør gi tid og Gilbert, de skal det lukte mål av og de bør få seg noen nettkjenninger etterhvert. Får man de to i gang, så skal man ikke se bort fra at både Yttis og backene følger etter.

Målet bør være at det skal lukte mål av hele laget!

Gepard

vi må aldri glemme at Brann er Brann og de hjelpesløses hjelper. Er det noen som trenger hjelp nå, så er det Rbk og Horneland. Ergo, forsmedelig tap

ACHTUNG

Quote from: Gepard on May 20, 2019, 13:06:07 PMvi må aldri glemme at Brann er Brann og de hjelpesløses hjelper. Er det noen som trenger hjelp nå, så er det Rbk og Horneland. Ergo, forsmedelig tap


Ser du for deg Opdal fomle ballen i bena på Søderlund, på en corner?

kabelmann

Quote from: ACHTUNG on May 20, 2019, 13:11:09 PM
Quote from: Gepard on May 20, 2019, 13:06:07 PMvi må aldri glemme at Brann er Brann og de hjelpesløses hjelper. Er det noen som trenger hjelp nå, så er det Rbk og Horneland. Ergo, forsmedelig tap


Ser du for deg Opdal fomle ballen i bena på Søderlund, på en corner?

Helt utenkelig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Hva om de ryker for Tillerbyen på onsdag i cupen? Fjernes Horneland allerede da?
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on May 20, 2019, 13:35:11 PMHva om de ryker for Tillerbyen på onsdag i cupen? Fjernes Horneland allerede da?

Da starter Bendtner som midtspiss mot Brann i en 4-3-3 formasjon for RBK. Med Agbenro og Lanny på hver sin flanke gjør de Teniste og Grøgård totalt svimmel. Rbk vinner 5-1.
Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Lasaron on May 20, 2019, 13:35:11 PMHva om de ryker for Tillerbyen på onsdag i cupen? Fjernes Horneland allerede da?
Har aldri hørt om et lag som heter Tillerbyen. Å tape mot et lag som få har hørt om kan toppe det hele.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Leffen

Det står skrevet i stjernene at dette går til h.... Torp og Huseklepp ute og hyper opp Brann. Par spillere flyr litt kunstig høyt. LAN går plutselig tilbake til trilling bak og poling på Berisha. Er tross alt RBK. Huff, kommer til å være så nervøs.

ostraume

Robbie Winters på besøk på søndag. Legende. Morsomt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Quote from: Leffen on May 22, 2019, 12:49:14 PMDet står skrevet i stjernene at dette går til h.... Torp og Huseklepp ute og hyper opp Brann. Par spillere flyr litt kunstig høyt. LAN går plutselig tilbake til trilling bak og poling på Berisha. Er tross alt RBK. Huff, kommer til å være så nervøs.

Tenkte akkurat det samme. HAr ikke de to løkrullene hørt om Jinx'ing? Er det noe som garantert stikker kjepper i hjulene for oss, så er det om folk og media blåser opp Brann som favoritter mot Rbk. Tror ikke form har noe å si i et sånt oppgjør. Men det er jo lov å håpe at snuoperasjonen alle vet kommer for rbk, ikke kommer helt ennå.
Aldri mer Obos....

Lasaron

No må dåkkar ta å gi dåkkar. Vi må tåle press og forventninger skal vi bli best. Vi må tåle det og like det.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Samtidig har det ikke en puck å si om vi er kjepphøy, likegyldige eller nervøse før kampen, LAN og laget kjører sitt løp uanfektet.

ACHTUNG

Dersom Opdal får fornyet tillit, er det bare trist.

blobby winters

Quote from: ostraume on May 23, 2019, 10:13:02 AMRobbie Winters på besøk på søndag. Legende. Morsomt.

Nå klarer vi 15000+  :D

blobby winters

Quote from: ACHTUNG on May 23, 2019, 20:07:57 PMDersom Opdal får fornyet tillit, er det bare trist.

Kanskje Opdal er litt bedre enn Holmen pr. dags dato. Det kan diskuteres.
Uansett, har jeg aldri hørt noen si at Opdal er helt klart første valg fordi han er så mye tryggere og bedre enn Holmen.
Da tenker jeg at vi bør la han som har sine beste år foran seg og ikke bak seg stå i mål.

Det er utrolig dumt at vi lar en 37 åring spille når vi har en annen yngre like god keeper som fortsatt kan utvikle seg til å bli en utrolig god keeper for oss sittende på benken.

Meningsløst!  >:(

pidre

May 24, 2019, 02:21:05 AM #18 Last Edit: May 24, 2019, 02:31:27 AM by pidre
Er sikker på at Holmen tar over keeperplassen ila sesongen, men denne kampen kommer tidlig/Opdal må spille seg ut.

Skal RBK score mot oss, vil det mest sannsynlig skje på dødball eller på et brudd (ser da bort fra at Opdal fomler eller bokser den i mål).

Vi hadde trengt Holmen i feltet.
Saludar a los monos!

pidre

Tror nok dette blir laget.


Opdal

Teniste   Acosta Vito  Gilli

Ordagic   Yttis    Strand

Gilbert    Bamba  Berisha



Hadde Grøgård vært kapabel på kunne vi benket Gilbert, slik:


Opdal

Teniste   Acosta Vito  Grøgård

Ordagic   Yttis    Strand

Gilli    Bamba  Berisha
Saludar a los monos!

Eivind

Koomson foran Gilli  på kanten  10/10 ganger i min bok.

Billy Elliott

Er livredd for at LAN begynner å styre med Strand på kanten igjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on May 24, 2019, 08:00:29 AMEr livredd for at LAN begynner å styre med Strand på kanten igjen.

Det vil jo være en  stor feilvurdering. Men hvorfor skulle han gjøre det? Tror vi stiller med det samme laget som   har  fungert så bra i det siste, utenom  at  Grøgaard eller Gilli kommer inn for  Kristiansen, hvis han ikke blir  klar.. Håper forsåvidt at Holmen kommer inn for  Opdal også, men tror ikke det kommer til å skje.

ACHTUNG

Midtbanen er bankers. Strand blir aldri flyttet frem, så lenge Berisha leverer som han gjør. Det er høyreflanken man kan stille spørsmålstegn ved.

Billy Elliott

May 24, 2019, 11:29:13 AM #24 Last Edit: May 24, 2019, 11:31:50 AM by Billy Elliott
Ville ikke overrasket meg et sted om, nå som Barmen er tilbake, LAN setter han rett inn som indreløper igjen (for luftstyrken, må vite), skyver Strand ut på kanten og vraker Bamba.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Quote from: Billy Elliott on May 24, 2019, 11:29:13 AMVille ikke overrasket meg et sted om, nå som Barmen er tilbake, LAN setter han rett inn som indreløper igjen (for luftstyrken, må vite), skyver Strand ut på kanten og vraker Bamba.

Da blir jeg nesten trist.

Tror / Håper eneste alternativer for justering er Gilli for Koms. Og Grøgård på back.

Jeg kunne også tenke meg denne som en variant;
Hva om LAN hadde kjørt Barmen på flanken for Koms i stedet? Som oppspillspunkt når lag ligger lavt? Rett og slett en Flo pasningsvariant?
Brannsupporter.

ACHTUNG

Barmen kommer til å bli matchet forsiktig i kampen fremover, det er helt utenkelig at Brann gjør endringer på et lag som fungerer, så bra som det gjør nå. De eneste posisjonene det kan bli endringer på, er keeper, på back, der det står mellom Gilli og Grøgaard og høyreflanken, der det kan bli alt fra Gilbert, Gilli eller til og med Marengo. Jeg tror det er lite sannsynlig at årsaken til at Ludcinio ble byttet med Berisha i pausen, er at hollenderen starter, men man skal aldri si aldri. Marengo er høyrebeint, som Gilli og kan mestre høyreflanken, om enn på en annen måte enn på venstre, der han kan skjære inn og løsne skudd.

Men som sagt, det blir nok kun på back det kommer til å skje endringer, dessverre.

Ninja-Bob

Trur LAN ser verdi i å ha Gilli på benken slik at han kan kome inn med friske bein dersom ein av flankane spring seg tomme i løpet av kampen, a la som han gjorde mot Bodø/Glimt.

Danny1

https://www.youtube.com/watch?time_continue=75&v=KApPUNDgwX0

- Brann er i form. Er dere forberedte på å bli presset bakover?
- Nei, vi forbereder oss på å presse dem bakover. Det er sånn vi tenker og ønsker å opptre

Så RBK kommer ikke til å parkere bussen? Merker optimismen stiger!
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

ACHTUNG

Brann Stadion fylte hundre år 24/5  og ledelsen stopper et Tifo-show, på linje med det som ble kjørt mot 08 på 16 mai, pga at de fikk klager på unødig plastbruk, av noen fantaster etter kampen. Jeg er ingen TIFO-forkjemper, men det skaper jo ramme rundt kampen, det den dedikerte fansen gjør og løsningen burde være enkel, de kunne ha oppfordret til gjenbruk, ved å ha en form for innsamling av de røde og hvite plast-arkene, etter kampen. Speaker kan oppfordre publikum om å legge plasten under setet og ta med seg til utgangene etter kamp, der man kaster dem i store bøtter.

opplett

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig at det måtte skje NÅ. De løste det på 16. mai, da må de kunne løse det nå på søndag og slik unngå dårlig stemning blant de som faktisk legger ned tid og innsats. Og så bli enige sammen at det fremover må gjøres endringer i hvilke materialer/mengder man bruker. Nå ødelegger Brann sin egen 100-årsfeiring av stadion.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

ACHTUNG

May 25, 2019, 09:46:13 AM #31 Last Edit: May 25, 2019, 13:00:30 PM by ACHTUNG
Av og til kan politisk korrekthet gå for langt og drepe det som er av entusiasme. Her bør Vibeke komme med en uttalelse til miljøfantastene, der hun bedyrer at det blir et TIFO-show som oppfordrer til gjenbruk og at de enkelte får se viktigheten av å plassere ikke-nedbrytbart avfall, dit det hører hjemme.

opplett

Enda tristere blir det når du leser på Facebook om folk som gir seg i dugnadsgruppen etter 15 år..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Ja, store bossdunker på vei ut av Stadion, men inne i bygget, og oppfordring til publikum om å ta med seg sin bit. Da blir det mye mindre rydding igjen, og ingenting vil forsvinne ut av stadion og i naturen.

Eller plasten kan legges opp i kasser, en for røde og en for hvite, så er de sortert og kan brukes igjen.

Noen blander av og til begrepet hysteri inn i slike ting. Når man ikke kan bruke plast til slike ting, selv om det går i bosset, og man ødelegger dugnadsånd og tifoshow, ja da kan hysteri være på sin plass.

SK Brann, snu!
Tren på langskudd

Spelaren

Utslippene fra Brann Stadion er antakeligvis tilnærmet lik null. Greit - folk kan gjerne være flinkere til å ta med boss til bossdunkene, men det er neppe noe plast som "løses opp" i grunnen eller ender opp i magen på en fugl et sted. Avfallshåndteringen er faktisk meget god her i byen, så her har Brann esset litt på leggen synes eg.
Gå av.

Giles

Brann driter seg ut i anstrengelsen over å framstå politisk korrekte. Tifoen er ingen fare hverken for fugl eller fisk. Hysteri og ingenting annet.

blobby winters

Synd. TIFO-ene på Stadion er fantastiske.
Tenk hvor mye CO2 utslipp det er å transportere Rosenborg laget og supportere til Bergen og Brann supportere inn til by'n. Håper kampen ikke er i fare for å bli avlyst pga unødvendig CO2 utslipp!


Spelaren

Brann burde kutte kapasiteten til 4000. Tenk hvor mange billister som ville ha blitt heime!
Gå av.

Optimist

May 26, 2019, 10:36:57 AM #38 Last Edit: May 26, 2019, 10:49:56 AM by Optimist
Så og si alle medier sier at Brann aldri har vært så store favoritter før. Har en uggen følelse altså.
-Optimisten
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on May 26, 2019, 10:36:57 AMSå og si alle medier sier at Brann aldre har vært så store favoritter før. Har en uggen følelse altså.
-Optimisten
De hjelpeløses hjelper, en veldig dårlig uvane som det må blir slutt på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Deilig å være favoritt mot det laget. Dette liker vi.
Tren på langskudd

kabelmann

MDG taler jo varmt for e-sport, så det i gården skulle man nok gjerne sett at kapasiteten på stadion ble redusert og at Eliteserien kun bestod av fire lag.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Idrett bringer i det hele tatt mye forurensing med seg.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on May 26, 2019, 12:17:58 PMIdrett bringer i det hele tatt mye forurensing med seg.

Folk i det hele tatt fører jo mye forurensing med seg. Egentlig burde vi sikkert alle sammen sitte oss i en mørk krok og furte til livet tok slutt....

 
Men den er ikke jeg med på. Beliter meg rett og slett ikke.
Brann skal spille mot RBK, og der det for en gangs skyld kan være RBK som lever mot nedrykksstreken og Brann sikter mot toppen.

Skulle vært full fres mot denne kampen. Partypooperne som styrer markedssiden opp på Kniksen plass ikke synest det er kjekt å invitere til fest, for det kan bli nedtur, er jo så ubergensk som det kan få blitt.

Jeg gleder meg, tror dette er kampen der trykkfotballen til LAN kan virke. Full trøkk, tenning. Her kan det bli alt fra kalasseier til Brann til tristesse fordi RBK plutselig skal heve seg og vinner. Uansett, jeg tror ikke det blir kjedelig.
 
Brannsupporter.

Spelaren

Kampene mot Rosenborg lever sine egne liv. Tipper de går ekstra i kjelleren for å snu kjerringen mot oss.
Gå av.

Belfort

Har en ekkel følelse av at en Opdal tabbe blir utslagsgivende i kveld

Lasaron

Ordagic sin suksess i det siste nevnes overalt. Spiller sikkert elendig i dag.
Tren på langskudd

opplett

RBK er vant med å vinne når de er favoritter, men nå er de underdogs. Kanskje de er som Brann når Brann er favoritter, bare som underdogs?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

pidre

Det går for sakte, og RBK kan bryte og kontre inn mål. Er vel også høy risiko for mål mot på dødball.

RBK tar nok dette greit, 0-3?
 
Saludar a los monos!

Superjack

Tror 0-3 ikke er usannsynlig, og vips er toget i siget. Men 5-0 hjemme er også mulig her
Brannsupporter.

Go Up