• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bodø/Glimt - Brann 19.05.2019 kl 20:00

Started by Superjack, May 16, 2019, 21:52:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Ny kamp tett på.

Kampene kommer tett, men heldigvis mener jeg, så er det noe skader så ikke LAN finner på å ødelegge flyten som er i ferd med å etableres i laget.

Glimt har vært gode i år og Brann var ikke gode mot dem i treningskamp i vinter.

Jeg håper LAN tør å være tøff, og stiller like offensivt mot Glimt som mot Stabæk borte. Mulig det blir Gilli på kant i stedet for Berisha og Berisha går på topp, med Bamba på benk. Det er de eneste variantene jeg ser for meg som sannsynlig. Holmen spiller ikke.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Aldri i verden om Bamba benkes nå. Om det skjer er ikke LAN riktig naglet. Om man ikke ser at han er en av de viktigste grunnene til at vi nå faktisk funker offensivt så er man direkte fotballdum.

Når det er sagt, dette blir tøft, uansett hvilket lag vi mønstrer. I Trøndelag sikler de nå etter Knutsen. Det sier alt. Jeg drømmer om 1 poeng.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Jeg håper på samme mannskap. Disse fungerer. Men rotasjonsfantastene vil vel gjøre endringer?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters

Det ville vært fornuftig med endringer til denne kampen siden vi har hatt 2 borte kamper, og en 16.mai kamp i løpet av 8 dager. Men, vanskelig å se hvem som kan komme inn for å gi friske bein og ekstra energi akkurat nå.

Senterbackene er ikke de som løper mest i en kamp og jeg tror ikke dette er en kamp hvor Eggen bør komme inn.
Backene løper ganske mye i løpet av en kamp. Muligens Gilli inn for Teniste og Grøgaard for Ruben? Men tviler på det.

Indreløperne pleier også å være blant de som løper mest. Strand er nå bankers som venstre IL. Venstre siden med han og Berisha fungerte veldig bra mot S08. Muligens Løkberg kan erstatte Ordagic.

På topp er det faktisk få alternativer bortsett fra at Gilli kan ta en plass på kant eller HKJ erstatter Bamba på topp. Endringer i de 3 på topp skjer neppe tenker jeg

Alt i alt blir det sikkert samme 11 igjen eller bare 1 endring : Løkberg for Ordagic.

 

Lasaron

Opdal er på stigende kurs, og starter garantert.

Strand så sliten ut på slutten, type stod bøyd forover og holdt seg på knærne sliten. Løkberg kjørte intervalltrening på gresset rett etter feiringen, for å få seg en gjennomkjøring sikkert. Mitt stalltips er at Strand skal hviles og at Løkberg skal starte, at det er bestemt allerede.

Gilli inn for Teniste.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: ostraume on May 17, 2019, 11:22:06 AMJeg håper på samme mannskap. Disse fungerer. Men rotasjonsfantastene vil vel gjøre endringer?

Kjøre samme mot topplaget Glimt og hvile spillere mot bunnlaget Rosenborg...;)
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Rotasjon og retardasjon:
Tror mest det må handle om å holde viktige spillere varm. Godt å se Ordagic og Bamba og koomson opptint i alle fall.

Prioriterte: Gilli og Løkberg og Eggen.
Deretter Karadas, Grøgaard og Holmen.

Så må vi få igang Kalsaas syns jeg. Og den nye svensken. Cup er vel første steg.

Vi vet ikke hvem som blir skadet og hvem som må trå til.

Spillere som *jeg tror* tåler en kamp på benk er Teniste, Vito, Opdal, Kristiansen, kandkje Strand. Kanskje Berisha. Resten bør ikke kjølne kampformen akkurat nå.

En helt annen sak er selvsagt å stille det beste laget og ikke retardere utvikling av relasjoner.

Det er en hårfinfin balansegang det her.
Kanskje.

Serez

Vi har prøvd å stille det beste laget hver kamp i flere sesonger nå. Kanskje kan tidligere bytter på nøkkelspillere forhindre tapet av ytelse som vi har sett tidligere år, men blir veldig skuffet hvis LAN går på samme smellen igjen nå når han har spillere av omtrent samme klasse han kan veksle mellom. Noen spillere trives kanskje ikke så godt med konkurranse, kan se for meg at Komsson er potensielt av den typen. Måten han noen ganger omtrent hindret Gilli i å komme på overlapp i fjor er enda friskt i minne. Jeg stoler på at LAN har såpass kontroll på Komsson nå at han takler den situasjonen.

Men både Gilli, Grøgaard og Løkberg synes jeg burde få en del spilletid, spesielt disse ukene her hvor vi spiller 2 kamper i uken. Litt usikker på forslaget til Finfin respons om Eggen, da midtstopperplass er etter min mening en plass hvor kampprogrammet kanskje ikke merkes like hardt og fordi trygghet er viktigere der enn andre posisjoner på banen. Når det er sagt har Eggen vært mer enn godkjent så griner ikke på nesen om han spiller.



Corran

Han tar vel utgangspunkt for samme lag som sist i analysen sin.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Kjetil Rekdal mener at 5 lag fortsatt er med i gullkampen. Da er Brann med på den listen. Taper de i dag tenker jeg at den listen går ned til 4 lag. Faktisk er jeg overrasket over at Brann fortsatt er med på den listen.
Uansett, utrolig viktig kamp i dag og veldig dårlig utgangspunkt med kamp tordag, restitusjon ødelagt pga 17. mai tog og veldig lang reise til kamp i dag. Bodø hadde selvsagt også kamp på torsdag men hjemme fordel i dag betyr mye.

Leffen

Quote from: blobby winters on May 19, 2019, 13:16:30 PMrestitusjon ødelagt pga 17. mai tog

Hehe, er de porselensdukker?

Stemmer for å gi Eggen og Løkberg en mulighet. Om Gilli skal inn må det bli på backen.

David

Det kan da umulig være så ødeleggende å labbe avgårde i prosesjonen?

Jeg vil også se Eggen bli kjørt i gang, men med så raske angripere som Glimt har, er det vel best å bruke Acosta akkurat her?

Har en litt dårlig følelse foran denne, men min egen veldig vitenskapelige gjennomgang viser absolutt null korrelasjon mellom egen magefølelse og sluttresultat, så akkurat det gir meg en ganske ok følelse.

Lasaron

Mistenker at Brann på papiret skal takle dette tette kampprogrammet bedre enn Glimt.
Tren på langskudd

SeLyren


Spelaren

Quote from: SeLyren on May 19, 2019, 17:56:15 PMSamme lag som sist.

Greit nok, det. Håper me slepper lemping på Karadas siste 10  :)  .
Gå av.

Nixon

Hvem hadde før sesongen trodd at Ordagic skulle spille på laget som til slutt ser ut til å fungere? Joda, det er noen skader på noen Nilsen-favoritter, men likevel.

Nå er det bare å kjøre på gutter!!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 19, 2019, 19:00:09 PMHvem hadde før sesongen trodd at Ordagic skulle spille på laget som til slutt ser ut til å fungere? Joda, det er noen skader på noen Nilsen-favoritter, men likevel.

Nå er det bare å kjøre på gutter!!

Husker eg fikk et umiddelbart positivt inntrykk av ham i hans første kamp. Slo en rask og våken ball i bakrom der mange ville ha nølt. Synes det så ut som en med litt fotball i seg, og håper han gjør jobben i dag.
Gå av.

Eivind

God start. Godt press.

Ruben Kristiansen må terpe legg.

Spelaren

Er Teniste blitt tregere? Synes han ble lett forbipassert.
Gå av.

nero

Spiller bra nå, men Glimt er noe av det beste vi har møtt så langt
Lions led by donkeys.

Spelaren

Aner vi en pitteliten arm i ryggen på forsvareren? Uansett iskald og deilig scoring!
Gå av.

Spelaren

Gå av.

Nixon

Rød makt på Hansa

nero

Lions led by donkeys.

Nixon

Det som er surt er at Nilsen brukte så lang tid på å finne frem til et lag som fungerer!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Bodø/Glimt har skrudd opp nå, viktig å ikkje få en typisk en feil veg før pause. Fire cornere på kort tid, nå.
Edit: Selvsagt. En Opdal som ikke vet om han skal ut eller ei.
Gå av.

Nixon

Pokker! Mye dårlig arbeid i feltet der!
Rød makt på Hansa

Henki

Forbanna irriterende og totalt unødvendig å slippe dem inn igjen i kampen. Passivt over hele linjen.
Ballen skal fremover!

Falkman

Opdal er jo fullstendig lost på stort sett hver eneste corner.

nero

Lions led by donkeys.

Finfin respons

Jeg tror ikke Bamba er rett mann til å kjøre det førstepresset vi trenger for å fortsette å låse av glimt skikkelig. Spår dobbeltbytte bamba og komsoon ut og gilli og k johansen inn i 73-79 minutt, hvis det fremdeles er 1-2.
Kanskje.

Lasaron

Klassisk 2-0-ledelse. Blir litt for god, slapper litt av. Glimt kommer inn og tar initiativ. Trykker på. Scorer. Har momentum. Det at pausen kom så fort etter målet er kanskje gunstig for å få inn en annen dynamikk i kampen. Noe må gjøres, men hva?
Tren på langskudd

Belfort

Herregud hvor jeg savner en keeper som dominerer luftrommet

Nixon

Synes ikke Opdal kan lastes for målet. Det er mye folk mellom han og ballen og han bør vel stå på strek. Først og fremst er det Bamba som får ballen inn i feltet igjen med en dårlig klarering. Og hvorfor prøver Strand å skjerme ballen? Har han ikke mulighet til å angripe den?
Rød makt på Hansa

Nixon

Det blir en lang omgang dersom ikke Brann klarer å heve spillet sitt fremover på banen. Vi bør ikke ligge lavt og håpe på kontringer...
Rød makt på Hansa

1908

Opdal er fullstendig udugelig i feltet.. Brann MÅ skaffe seg en bedre keeper!

Spelaren

Quote from: Nixon on May 19, 2019, 20:08:16 PMDet blir en lang omgang dersom ikke Brann klarer å heve spillet sitt fremover på banen. Vi bør ikke ligge lavt og håpe på kontringer...

Irriterende hvor mange cornere me gir vekk. Omtrent hver gang de kommer på en ving.
Gå av.

Spelaren

Koomsons innlegg med feil fot hardere enn skuddforsøket hans med riktig fot.  ::)
Gå av.

Finfin respons

Kanskje.

Nixon

Herregud, Opdal! Men nå begynner jeg å få troen på seier!
Rød makt på Hansa

pidre

Hva er det med den boksingen til Opdahl?
Saludar a los monos!

Nixon

Herlig seier på en vanskelig bortebane. Ikke alt var like bra, men det ville vært for mye å forlange at vi skal kjøre en sånn kamp i 90 minutter.
Rød makt på Hansa

Danny1

"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

krakra

Opdal sprer usikkerhet. Får 120 i puls når det kommer en slapp, høy lompe mot ham og jeg tipper det er medspillere ute på banen som blir nervøse også.

Ellers så mener jeg igjen at vi ser savnet at SHN. RYJ holder ikke mål når vi blir presset. Midtforsvaret har vært solide i det siste, men på sidene, særlig Tenistes side, kommer de for lett forbi.

Vi må kvitte oss med Karadas og Johansen og få inn et alternativ på topp med duellkraft og trøkk. Berisha er hjelpesløs når vi slår lange baller.  Bare å følge videre på Liseth. Han har ikke scoret så mye i Mjøndalen, men er et helt fantastisk oppspillspunkt.

ostraume

Dette er LAN sin seier. Treffer perfekt med opplegget i første. Når vi sliter i andre treffer han med byttet og vi tar stort sett av presset på en grei måte resten av kampen.

Men vi trenger seriøst en bedre førstekeeper enn Opdal.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gepard

Hannover rykket ned, radlinger er da 3(?)keeper i 2.bundesliga. hent han tilbake, og ta med Sønnen på veien oppover. Da snakker vi komplett mannskap. Shn inn som anker i kamper hvor man møter motstandere som man ikke skal spille ut.

Romarius

Synes det var en god kamp, og en svært sterk seier. Vi møtte et veldig godt lag, som det er vår fortjeneste blir dårlige.  Veldig sterk førsteomgang, og bra andreomgang etter at vi får justert litt. B/G kom strengt tatt ikke til noen sjanser å snakke om.
Helt greit å ligge litt bakpå slik kampen utviklet seg, en taktisk bra kamp vil jeg si, tross noe smårusk her og der.

Nixon

Quote from: krakra on May 19, 2019, 20:54:45 PMmen på sidene, særlig Tenistes side, kommer de for lett forbi.

Jeg syns at Teniste ofte blir litt alene på sin side der han både må passe på han som har ballen og han som kommer på overlapp. Ikke at Teniste ikke gjør feil, men det er ikke bare hans feil etter min mening.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Sliteseier. Viktig. Er i siget nå. Første kamp der vi ikke var best? C-moment av Acosta, Ordagic brukbar i forarbeidet. Er Opdal den keeperen i norsk fotball som får betalt for å spille som er dårligst i feltet?
Tren på langskudd

Go Up