• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sarpsborg 08, torsdag 16. mai kl 18.00 (Runde 8)

Started by Kagain, May 12, 2019, 21:30:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Med fare for å jinxe:

I år og i fjor har jeg lagt spesielt merke til dette med tidligere brannspillere og hordalendinger som spiller mot oss. Jeg har lagt merke til at jeg og mange andre har tenkt at det er typisk at....osv. Og så har det ikke skjedd. Gang etter gang. Tvert i mot spiller de stort sett dårlig mot oss.
Tren på langskudd

SeLyren

Quote from: Lasaron on May 15, 2019, 14:04:17 PMMed fare for å jinxe:

I år og i fjor har jeg lagt spesielt merke til dette med tidligere brannspillere og hordalendinger som spiller mot oss. Jeg har lagt merke til at jeg og mange andre har tenkt at det er typisk at....osv. Og så har det ikke skjedd. Gang etter gang. Tvert i mot spiller de stort sett dårlig mot oss.
Visst det motsatte skjer i morgen holdes du ansvarlig Lasaron...

Danny1

Quote from: Nixon on May 15, 2019, 14:00:39 PMHva skal vi si om Skålevik...
Av kuriositet: Nettopp Steffen Skåleviks klarering traff Amin Askar, før ballen datt ned til Henrik Gjesdal, som da scoret vinnermålet for KBK i forrige runde. 3 tidligere Brannspillere der altså. Herlig å ha noen Trojanske hester rundtom :D Sarpsborg 08 er en seriøs utfordrer til topp 3. I 2017 var det i hjemmetapet mot dem vi fallt av Europatoget. Nå har vi sjansen til å få et lite forsprang.

Sarpsborg Arbeiderblads har en podcast. De snakker om Brann-kampen og ymse annet. Artig å høre litt fra den vinkelen, om en har tid: https://podtail.com/no/podcast/sa-podden/
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on May 15, 2019, 14:04:17 PMMed fare for å jinxe:

I år og i fjor har jeg lagt spesielt merke til dette med tidligere brannspillere og hordalendinger som spiller mot oss. Jeg har lagt merke til at jeg og mange andre har tenkt at det er typisk at....osv. Og så har det ikke skjedd. Gang etter gang. Tvert i mot spiller de stort sett dårlig mot oss.

Børven scoret to mot oss i første kampen.

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Etter at 08 solgte den danske spissen og når man har sett de spillerne de har kjøpt inn, Salvesen, Skålevik etc, elleveren og stallen for øvrig, så vil jeg våge å påsta at laget har blitt gradvis svekket de to siste årene. Det er ikke mye schwung over 08`s startellever anno 2019, ikke dermed sagt at det blir walk over idag, men om man setter opp Branns antatte ellever mot 08`s, så er det forskjell, stor forskjell. Det samme så man, da man fikk se Stabæks ellever mot Branns. Brann har en av de sterkeste elleverne i Norge akkurat nå,  det kommer vi til å få merke i kampene fremover.

Lasaron

Håper på dette laget:

Holmen (urealistisk)
Gilli - Acosta - Wormgoor - Kristiansen
Ordagic - Yttis - Strand
Koomson - Bamba - Berisha
Tren på langskudd

Morkel

Quote from: ACHTUNG on May 16, 2019, 09:18:57 AMEtter at 08 solgte den danske spissen og når man har sett de spillerne de har kjøpt inn, Salvesen, Skålevik etc, elleveren og stallen for øvrig, så vil jeg våge å påsta at laget har blitt gradvis svekket de to siste årene. Det er ikke mye schwung over 08`s startellever anno 2019, ikke dermed sagt at det blir walk over idag, men om man setter opp Branns antatte ellever mot 08`s, så er det forskjell, stor forskjell. Det samme så man, da man fikk se Stabæks ellever mot Branns. Brann har en av de sterkeste elleverne i Norge akkurat nå,  det kommer vi til å få merke i kampene fremover.

Det at Sarpsborg er regnet som en toppklubb på sikt er litt farget av at de har fått frem mange gode spillere i fortiden. Men man glemmer hvor krevende det er å måtte fornye stallen hvert år. Selv for en sportssjef som er såpas kompetent som Thomas Berntsen. En god Europa league i fjor, hvor de tok lagene litt på senga med duellstyrke og press, dekker over at de fleste Eliteserielagene allerede da hadde knukket Sarpsborg-koden. Man forklarte duppen i eliteserien med fokus på EL og høy kampfrekvens, men Sarpsborg sleit allerede i Eliteserien før sommeren. Og jeg føler at årets sesong viser at de er et stykke unna der de var i 2017.

Men det betyr på ingen måte at det blir noen walk over i dag. De er et godt lag, spesielt defensivt. Og med et Brann som ikke akkurat har høy scoringsprosent på sjansene sine kan fort slite mot et lag som har sluppet inn minst (sammen med Odd og Molde).


Lasaron

Jeg så vel ingen av kampene deres i Europa. Det er da interessant å se at noen, og ingen hvemsomhelst (Morkel), mener de var duellsterke. Vi er jo mange, meg inkludert, som mener at norske spillere blir for veike i Europa fordi norske dommere tillater for lite. Hvis det om Sarp stemmer, så kan det kanskje bety at dette med dommerne er litt overdrevent. Eller hur?
Tren på langskudd

Morkel

Quote from: Lasaron on May 16, 2019, 12:05:19 PMHåper på dette laget:

Holmen (urealistisk)
Gilli - Acosta - Wormgoor - Kristiansen
Ordagic - Yttis - Strand
Koomson - Bamba - Berisha

Støttes. Også at de kjører mot Stabæk med veksling mellom defensiv trekant med Yttergård som lavtliggende og offensiv trekant med Strand bak spissen. Her kan man også bytte plass i bestemte angrep hvor Strand trekker ut på kant og Berisha ligger bak spiss.


Danny1

Samme lag som sist! Bra! Bamba, Veton og Koomson på topp blir dynamitt.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Norlings Hund 2

Quote from: Nixon on May 15, 2019, 14:00:39 PMHva skal vi si om Skålevik som det blir skrevet om i dag og som, til tross for mye spilletid, ikke har skårt mål for Sarpsborg denne sesongen. Er det klassisk at han skårer mot Brann? Eller er det bare en gammel myte at gamle spillere ofte skårer mot oss?

Har du glemt Sæternes?

Serez

For et mål! Yttergård Jensen med en praktfull pasning i forkant

Spelaren

Dette er sexy fotball. Litt rusk i starten men så er det høytrykk.
Gå av.

krakra

Kalsaas må bli skadefri snart og utfordre både Teniste og Kristiansen. Særlig førstnevnte er vårt svakeste punkt. Iallefall av utespillerne. Veldig oppløftende 30 minutter i førsteomgang. Veldig lite solid i andreomgang. Og det er backenes defensive svakheter som gjør det spennende. I tillegg til at vi merker at vi ikke har Heltne Nilsen lenger. RYJ er god når vi presser og svak når motstander presser. Treig, duellsvak og alt for snill.

Svært ambivalent kamp. På den positive siden fremstår Berisha mer og mer som en klassespiller, Strand fortsetter å herje og både Bamba og Koomson begynner å vise skikkelig form, selv om de fortsatt har mye å gå på i sluttproduktet.

SeLyren


krakra


SeLyren

Molde tap og rbk tak. Boom! Gratulerer med dagen!

Spelaren

Gå av.

Nixon

Ikke enig at andreomgangen var svak. Vi har gjennomgående mer kontroll enn i første der vi sliter med å komme inn i kampen i starten. Jeg føler som sagt at vi har god kontroll også i andre, skaper sjanser vi bør skåre på (hadde det fortsatt vært svakt om vi hadde skårt på de store sjansene?), men så glipper vi helt på slutten og gjør det unødvendig spennende.

Uansett. En finfin kveld på Stadion der flere spillere viser seg frem. Men hvorfor i all verden har Strand adoptert Haugens innsidepasninger på mål? Fyr løs!
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Fryktelig uenig i sutringen. Hadde vært et mye større ran om 08 fikk med seg noe her, enn at Ranheim fikk med seg 3 poeng.

Dette var gjennomgående solid helt til det 90. minutt. Etter det glapp det litt, og hadde vi vært skikkelig uheldige kunne det ført til poengtap, men heldigvis seiret rettferdigheten. Alle kan gå med hevet hode i morgen.

Både spillet og poengsankingen har bedret seg betraktelig etter at Bamba kom inn på laget.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Henki

Første omgang var sterk. Andre omgang er i utgangspunktet ganske solid, men det er fryktelig irriterende at vi ikke klarer å parkere kampen når vi har sjansen. For mulighetene var der. Og da blir det litt bismak når 08 faktisk er ganske nærmt å få med seg et 2-2-mål på slutten.
Ballen skal fremover!

Superjack

Veldig bra i 25 minutter i 1 omgang, bra i det meste ellers. Det blir nervøst og presset glipper ut over i 2 omgang. Det beste, Yttis, Veton, Strand, Bamba, Orda og Koms funket. Det var samspill fremover og ønske og vilje å spille fin fotball langs bakken. Må vi bare holde formen neste mot B/G
Brannsupporter.

Spelaren

I førsteomgangen er det de første 6 minuttene som er S08 sine. Etter det er det stort sett oss, og det markeres med to mål. Andreomgangen var tilbake til mye av det som har gitt problemer i år; personlige feil og misbruk av gode muligheter. Svakt i forhold til førsteomgangens show.

Har også sett reprisen på slutten der Kristiansens ræv berger tre poeng. Helt utrolig at Sarpsborg-spilleren ikkje fant veien til nettmaskene der.
Gå av.

Morkel

Quote from: Lasaron on May 16, 2019, 13:38:40 PMJeg så vel ingen av kampene deres i Europa. Det er da interessant å se at noen, og ingen hvemsomhelst (Morkel), mener de var duellsterke. Vi er jo mange, meg inkludert, som mener at norske spillere blir for veike i Europa fordi norske dommere tillater for lite. Hvis det om Sarp stemmer, så kan det kanskje bety at dette med dommerne er litt overdrevent. Eller hur?

Ja, altså det er en litt annen diskusjon. Når jeg sier duellstyrke så mener jeg gjenvinning i midtbaneleddet, dødballer og innlegg på hodesterke offensive spillere. Noe som har vært Sarpsborgs varemerke. Spesielt med spisser som Kirkvold og Mortensen. Samt en soliditet i midtbaneleddet med Matti Lund Nielsen og Zachariasen. Der er de gode og jeg tror de overrasket noen lag som trodde de var en walk over. Men de er jo ikke et overdrevent fysisk lag, nei.

Sammenstillingen av duelspill mellom norske og europeiske lag er jo en litt mer komplisert greie. Det er så så stor forskjell på hvem man møter. Møter man feks et tysk eller nederlandsk lag så vil jeg si at norske lag er langt bak. Der nede er treningsmengden sinnssyk. Mot et slovakisk eller serbisk lag så er historien en annen.

Men er det en ting vi er enige om så er det at norske dommere blåser ALTFOR ofte. De ødelegger tidvis kampene på det.

kabelmann

Gårsdagens dømming synes jeg var god. La listen relativt høyt og lot være å stykke opp spillet slik som norske dommere har en tendens til å gjøre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Svein Oddvar Moen er jo god.

Brann best igjen. Avslutningsferdighetene fortstatt dårlige. "TA I!!" ropte jeg flere ganger etter skudd slappe som en...ja. Syns fortsatt Teniste kan byttes ut med Gilli. Kristiansen blir veldig nølende og ubesluttsom på siste tredjedel.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Nixon on May 15, 2019, 14:00:39 PMHva skal vi si om Skålevik som det blir skrevet om i dag og som, til tross for mye spilletid, ikke har skårt mål for Sarpsborg denne sesongen. Er det klassisk at han skårer mot Brann? Eller er det bare en gammel myte at gamle spillere ofte skårer mot oss?

Heldigvis ble det med frykten. Jeg må jo også si at det forundrer meg at Skålevik har fått så mye spilletid der borte. Han er jo meget begrenset som fotballspiller, for å si det mildt. Har de virkelig ikke noe bedre? Heller ikke vår gamle venn Larsen hadde noen god kamp i går da han kom inn. Det var vel da jeg la merke til han, og ikke noe særlig mer. Så selv om lokalspiller-menigheten sikkert er uenige så syns jeg det er helt greit at de ikke er er Brann.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: kabelmann on May 17, 2019, 09:04:52 AMGårsdagens dømming synes jeg var god. La listen relativt høyt og lot være å stykke opp spillet slik som norske dommere har en tendens til å gjøre.
Dømmingen var langt fra god Den var inkonsekvent og det er noe av det verste en dommer kan være. Streng er OK så lenge det er konsekvent.
I går ble det gitt gult kort på 1 eller 2 situasjoner hvor det var proffesional fault (eller noe sånt) mens på et par like situasjoner og den ene var mye verre enn de som ble gitt gult på ble det ikke gitt kort.
han blåste noen ganger på dueller der ene spilleren bruker hoften for å vinne duellen men andre ganger ikke selv om det gjerne var verre situasjoner og når det ble brukt strake hender.
Så ja han var gjerne ikke så dårlig som andre tidligere men han var ikke god 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up