• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sarpsborg 08, torsdag 16. mai kl 18.00 (Runde 8)

Started by Kagain, May 12, 2019, 21:30:34 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Så klarte Brann å hale i land en seier på Nadderud. Nå er det vel bare bare å dundre på videre og håpe at Brann klarer å vinne flere kamper etter hverandre.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Brann kommer til å levere bedre på bortebane, enn hjemme i år, men jeg har stor tro på at det kan bli en meget artig kamp for de med Brannbriller på, mot 08.

Lasaron

Holmen
Gilli - Acosta - Wormgoor - Kristiansen
Ordagic - Jenssen - Strand
Koomson - Bamba - Berisha
Tren på langskudd

Gulløl

LAN kommer garantert ikke til å skifte keeper til 16 mai kampen uten at han må. Rutinerte Opdal er vant med trøkket og presset en slik kamp utgjør. I tillegg begynner han å komme mer og mer i kampform, spilte en god kamp i går. Holmen vil kjenne sterk på nervøsiteten og presset, ikke rette kampen å komme tilbake i.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Opdal er førstekeeper. Holmen har vist seg psykisk ustabil og kommer ikke til å spille. Om alle er friske blir det samme lag som mot Stabæk. Om Teniste er ute kommer Gilli inn på back.

Brannsupporter.

Henki

Quote from: Superjack on May 13, 2019, 18:17:26 PMHolmen har vist seg psykisk ustabil

Frisk diagnostisering her :D Er det noe bipolaritet eller borderline som plager ham? Eller er det rett og slett langt fremskreden syfilis?
Ballen skal fremover!

SeLyren

Haha. Dette er nydelig! Og det verste er at eg er helt enig, han er psykisk ustabil.

Gulløl

Den rette diagnosen er at Holmen har hatt bihulebetennelse et par uker, men har vært i full trening siden sist onsdag. Dette ifølge BT i dag. Godt mulig at han er litt nervøs også som fersk keeper i storklubben Brann, men neppe psykisk ustabil. Bør nok ikke stole på hobbypsykologene her på forumet ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Bihulene, altså? Så... En hjerneskade faktisk. Krise!
Gå av.

krakra

Det er forskjell på å bli litt nervøs og å få et sammenbrudd og skjelle ut medspillere fordi de spiller ballen til deg når det et en sentral del av det treneren vil ha hos en keeper, å være et spillpunkt.

Johansen har vist at han ikke har den mentale styrken for å være Brann førstekeeper og han har ikke vist ferdigheter eller potensiale som gjør det verdt å bygge han opp. Det er synd andrekeeperen er såpass svak han og, men Opdal er iallefall sterk i skallen.

kabelmann

Quote from: krakra on May 13, 2019, 18:54:52 PMDet er forskjell på å bli litt nervøs og å få et sammenbrudd og skjelle ut medspillere fordi de spiller ballen til deg når det et en sentral del av det treneren vil ha hos en keeper, å være et spillpunkt.

Drøye påstander. Hvem er kilden?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra


Finfin respons

Det er litt for lite finfint dette her for min smak. Mulig jeg er fintfølende men hobbyinnleggene her er sånn man skriver om motspillere, ikke egne. Helt blåst og ren fantasi og spinnville tolkninger.

Oppdal er bra han men skal vi ta nye steg er en spillende keeper det riktige. Keeperbytte på bortebane er nok å foretrekke med stadiontrollet i hobbymodus.
Kanskje.

SeLyren

Krakra drar det kanskje litt langt, men det er ikke til å stikke under en stol at Holmen ikke akkurat bidrar til trygghet med sin tilstedeværelse. Han fikk flere helt fine tilbakespill, med god tid, der han reagerte noe voldsomt. Fyrte ballen av gårde og kjeftet på forsvaret fordi de hadde brukt han.
Han virket å være nervøs, utilpass og stresset.

SeLyren

LAN bruker den keeperen som er best. Holmen er ikke det. Tabbesignering.

krakra

Quote from: Finfin respons on May 13, 2019, 19:15:54 PMDet er litt for lite finfint dette her for min smak. Mulig jeg er fintfølende men hobbyinnleggene her er sånn man skriver om motspillere, ikke egne. Helt blåst og ren fantasi og spinnville tolkninger.

Oppdal er bra han men skal vi ta nye steg er en spillende keeper det riktige. Keeperbytte på bortebane er nok å foretrekke med stadiontrollet i hobbymodus.
fantasi? Alle kunne se Holmen Johansen skjelle ut medspillere for å spille ballen til ham og panisk pælme ballet utover sidelinjen selv om presset var begrenset. En gang klarte han å pælme et tilbakespill ut til corner. Han var ikke nevneverdig presset. Så skjelte han ut spilleren som spilte ballen til ham.

Det handler ikke om nervøsitet, men at man ikke har den mentale styrken til å takle presset og bukker under. Kampen etterpå startet Opdal.

krakra

Og Opdal er ikke bra. Vi slipper inn mål på nesten alle sjanser imot nettopp fordi keeperne våre ikke er bra

SeLyren

Det er helt tydelig at vi må på keeperjakt. Men det blir i sommer.

Falkman

Quote from: krakra on May 13, 2019, 19:13:19 PMKilden? De som så kampen?

Satt rett bak mål  i kampen mot KBK uten å reagere nevneverdig på Johansen oppførsel i forhold til lagkameratene. Men bitterheten over at Pettersen ikke ble satset på antar åpenbart mange former. Også hobbypsykologiske.

Bruiser

Radlinger kan signere kontrakt med oss idag om Brann og han vil, og spele for oss fom juli.

Eg tviler på at LAN er fornøgd med keeperduoen. Og den målvakta han så gjerne ville ha i vinter er ledig vederlagsfritt (-signeringsbonus).

Eg trur på eit gjensyn med Samuel Sahin-Radlinger og eit adjø til enten Eirik Holmen Johansen eller Håkon Opdal i sommer!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

krakra

Du satt rett bak Johansens mål i begge omgangene? Flyttet du på deg da?
Vil anbefale deg å se kampen i opptak. Fakta er at Johansen er vraket til fordel for en under middels 37-åring. Alle som er litt mer opptatt av å tenke logisk enn å kverulere og nekte for hendelser som ble fanget på kamera skjønner at en sånn vraking ikke skjer bare fordi Opdal ikke var fornøyd med prestasjonene i fire kamper.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Falkman

Quote from: krakra on May 13, 2019, 19:40:59 PMDu satt rett bak Johansens mål i begge omgangene? Flyttet du på deg da?
Vil anbefale deg å se kampen i opptak. Fakta er at Johansen er vraket til fordel for en under middels 37-åring. Alle som er litt mer opptatt av å tenke logisk enn å kverulere og nekte for hendelser som ble fanget på kamera skjønner at en sånn vraking ikke skjer bare fordi Opdal ikke var fornøyd med prestasjonene i fire kamper.

Vær så snill. Ikke vær tåpelig.

Falkman

Quote from: Falkman on May 13, 2019, 19:46:47 PM
Quote from: krakra on May 13, 2019, 19:40:59 PMDu satt rett bak Johansens mål i begge omgangene? Flyttet du på deg da?
Vil anbefale deg å se kampen i opptak. Fakta er at Johansen er vraket til fordel for en under middels 37-åring. Alle som er litt mer opptatt av å tenke logisk enn å kverulere og nekte for hendelser som ble fanget på kamera skjønner at en sånn vraking ikke skjer bare fordi Opdal ikke var fornøyd med prestasjonene i fire kamper.

Vær så snill.  Du hadde vært så mye mer troverdig hvis det ikke var så åpenbart at dette egentlig handler om Pettersen.

krakra

Det er flere i denne tråden som har henvist til utskjellingene. Du mener de også er bitre? Isåfall er jeg interessert i din teori om hvorfor Johansen ble vraket?


krakra

Quote from: kabelmann on May 13, 2019, 19:45:34 PM
Quote from: krakra on May 13, 2019, 19:13:19 PMKilden? De som så kampen?

Du vet å gi påstandene dine tyngde.
Hvis du skal betvile hendelser som ble vist på direkte TV kan jeg ikke gi deg noen bedre kilde enn opptaket av kampen. Der kan du se det selv

kabelmann

Nei, jeg tror heller jeg venter til noen med litt mer faglig tyngde uttaler seg. Har Johansen mentale problemer vil det nok komme frem etter hvert.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Hvis du tror ordet sammenbrudd var ment som en psykologisk diagnose så nå jeg bare presisere at det var det ikke. Det var mer i den folkelige betydningen der man ikke klarer presset og får en reaksjon. Som han gjorde, foran kamera. Og ble vraket i påfølgende kamp.

SeLyren

Reaksjonen til Holmen når han ble satt "under press" er lettere å se på tv enn på stadion, tydeligvis. Eg støtter krakra 100% på denne. Holmen virket helt ute av det.

Superjack

Quote from: kabelmann on May 13, 2019, 19:45:34 PM
Quote from: krakra on May 13, 2019, 19:13:19 PMKilden? De som så kampen?

Du vet å gi påstandene dine tyngde.

Jeg så akkurat det samme som Krakra her, mener jeg. Upresset tilbakespill, blir så presset, pelmer ballen til corner og skjeller ut egen spiller.

Jeg skal ikke gi folk diagnoser, selv om det kunne virke som litt tidligere her. Men erfaringsmessig er det ikke lurt å ha spillere som er litt mental kjeks å stå i mål hos Brann. Jeg tror det er grunnen til at Opdal står, og at jeg er ganske sikker på at kaptein Vito har snakker litt med LAN ang det.
Brannsupporter.

kabelmann

Mange antakelser ute og går her. Jeg tror at det eneste man kan si med noenlunde sikkerhet er at både Johansen og Opdal har vært svake, og at Opdal spiller fordi han har vært minst svak.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Hvis hovedgrunnen til at Holmen ble vraket var at han kjeftet, så må han vel ha skjønt poenget nå.

Underlig sesong for keeperne sålangt. På mange måter har forsvaret vært veldig bra, for de har sluppet til svært få sjanser. Så har da nesten alle sjansene gått inn. Opdal har svært sjeldent måtte slenge seg. Han reddet en ball mot Stabæk, uten at det var noe særlig vanskelig. Han slengte seg og reddet mot Tromsø også, men ga da en uheldig retur.

Så er jeg den typen som teller lokale spillere i hver kamp. I så måte er det kjekt at Opdal foretrekkes om der er tvil. Dessuten er det noe med kommunikasjonen mellom keeper og forsvar der jeg ikke har særlig grunnlag for å vurdere. Der er gjerne Opdal bedre i dag.

Så er Holmen mye yngre, og representerer fremtiden i større grad. Samt han er en type keeper vi i mye større grad kan bruke i det oppbyggende spillet.
Tren på langskudd

ostraume

Merkelig opplegg med nyinnkjøpt keeper som vrakes etter tre kamper. Ting tyder på at Holmen er et gedigent bomkjøp. Og Opdal må da være ferdig. Dersom Pettersen er skadefri er det bare å slenge han inn i målet.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Det er merkelig hvor mye hobbypsykologi som dukker opp, når man skal "konkludere" med hvorfor Holmen ikke spiller. Tror man virkelig at en keeper, som har flere år som tredjekeeper i City bak seg, noen sesonger i amerikansk toppserie og spill for Sandefjord i ES ifjor, blir som et aspeløv, pga at han skal spille foran et fullsatt Brann Stadion?

Giles

Elendig vurdering av LAN. Holmen burde være et udiskutabelt førstevalg. Her skulle det vært vist tillit, i stedet har man revet ned og Holmen er persona non grata etter tre kamper.


Gulløl

Quote from: Lasaron on May 14, 2019, 07:51:26 AMHvis hovedgrunnen til at Holmen ble vraket var at han kjeftet, så må han vel ha skjønt poenget nå.
En av grunnene og kanskje en hovedgrunn(istedenfor kjefting) at han ble vraket mot  Tromsø, Arna Bjørnar og Ranheim var at han var redusert av bihullsbetennelse inn mot de tre kampene og naturlig nok da kom bak sin omtrent jevngode konkurrent i Opdal i de kampene. Så foreløpig er han som helt frisk vraket i de tre eliteseriekampene mot Viking, Vålerenga og Stabæk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Serez

Johansen fikk 3.67 i snitt på de tre første kampene fra VG. Opdal har 4.8 i de påfølgende. Opdal er ikke noen stjernekeeper men han har rett og slett vært bedre. Så kan en mene at Brann burde ha en bedre keeper enn Opdal. Det er jeg helt enig i. Men Johansen sto rett og slett ikke godt nok i buret og da er det naturlig at Opdal fikk ta over. Og Opdal har stort sett gjort en god jobb. Mindre og færre feil enn Johansen.


Etter min mening er Johansen rett og slett et bomkjøp. Vi burde hatt Opdal og Pettersen der Pettersen sannsynligvis hadde vært fornøyd med innhopp i ny og ne og Opdal er ikke så grønn at han trenger en halv sesong på å spille seg inn.

Gulløl

Skålevik satser på ketchupeffekt og å sette Brann på plass. Men Nystemten ser det ikke ut som han vil satse på ......, skuffende  : )
https://www.sarpsborg08.no/nyheter/skalevik-to-lag-som-er-sugne-pa-ketchupeffekt
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Republikken og Brann Stadion får storfint besøk under kampen.
Statsministerens kontor melder .........  : )
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/statsministeren-er-til-stades-pa-eliteseriekampen-mellom-brann-og-sarpsborg-08/id2644948/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on May 14, 2019, 19:07:59 PMRepublikken og Brann Stadion får storfint besøk under kampen.
Statsministerens kontor melder .........  : )
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/statsministeren-er-til-stades-pa-eliteseriekampen-mellom-brann-og-sarpsborg-08/id2644948/

Statsoverhodet og fullsatte tribuner? Dette går på trynet...
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 14, 2019, 20:41:09 PMStatsoverhodet og fullsatte tribuner? Dette går på trynet...
Nå mangler vi bare Trude Drevland, Märtha Louise og sjømannen Durek, så blir det fullkomment.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Martha og sjarlatanen kan holde seg på andre siden av fjellet. Vi har jo allerede en svensk prinsesse her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ACHTUNG

Dette blir nok elleveren som starter mot 08:

Opdal

Teniste  Vito  Acosta  Ruben

Ordagic  Yttis  Strand

Gilbert  Bamba  Berisha


Ideelt sett skulle jeg ha sett Holmen i mål og Gilli på venstreback, men det blir garantert elleveren som startet mot Stabæk. Og det er garantert godt nok til seier.

Gepard

En ting som slår meg er at det føles som om hver eneste gang LAN's Brann har invitert til fest, så leverer de ikke, og de store massene går skuffet hjem. Blir vel samme greiene nå da, mm de har fått nok trening i å skulle føre kampene  at de nå takler posisjonen

ACHTUNG

Quote from: Gepard on May 15, 2019, 12:00:49 PMEn ting som slår meg er at det føles som om hver eneste gang LAN's Brann har invitert til fest, så leverer de ikke, og de store massene går skuffet hjem. Blir vel samme greiene nå da, mm de har fått nok trening i å skulle føre kampene  at de nå takler posisjonen

Det er jo et voksent mannskap og LAN er en voksen trener, det er på tide at de innfrir, selv når forventningene er store.

Serez

Nummer en for meg er at de starter med Bamba og Berisha. Ellers er jeg åpen for rotasjoner i andre posisjoner. Er to kamper i uken både denne uken og neste, spill heller flere varme i denne perioden enn kollaps i juni/juli.


Men ønsker ikke Johansen i mål på 16. mai. Gi heller Johansen matching på søndag eller neste torsdag enn på fullsatt stadion 16. mai

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: ACHTUNG on May 15, 2019, 08:17:25 AMDette blir nok elleveren som starter mot 08:

Opdal

Teniste  Vito  Acosta  Ruben

Ordagic  Yttis  Strand

Gilbert  Bamba  Berisha


Ideelt sett skulle jeg ha sett Holmen i mål og Gilli på venstreback, men det blir garantert elleveren som startet mot Stabæk. Og det er garantert godt nok til seier.

Yttis? Suverent. Den adopterer jeg umiddelbart.
Tren på langskudd

Nixon

Hva skal vi si om Skålevik som det blir skrevet om i dag og som, til tross for mye spilletid, ikke har skårt mål for Sarpsborg denne sesongen. Er det klassisk at han skårer mot Brann? Eller er det bare en gammel myte at gamle spillere ofte skårer mot oss?
Rød makt på Hansa

Go Up