• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk - Brann, søndag 12. mai kl 20.00 (runde 7)

Started by Kagain, May 07, 2019, 07:55:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: SeLyren on May 12, 2019, 20:13:30 PMDet lukter 1-1 av dette.

Ja, liker ikke utviklingen. Men vi får satse på at kraka slipper å logge seg på i kveld for å skrive om Pettersen...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 12, 2019, 20:09:04 PMHåper ikke sjansesløseriet straffer seg senere i kampen. Men flott at vi kjører på selv om vi leder.

Det ligger et typisk baklengsmål i luften. En plutselig presis Stabæk-kontring, en backlinje som glemmer å sette linjen og så en aldri så liten tunnel på Opdal. Både Berisha og Koomson har hatt sjanser store nok til å forvente mål.
Gå av.

Nixon

Rød makt på Hansa

Henki

Nå har vi latt dem overta kampen skikkelig. Det blir for dumt.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Phew, det holdt inn der. Kjekt med en våken linjedommer (var vel riktig avgjørelse?).
Gå av.

Billy Elliott

Årsbeste. Ingen endringer på laget til neste kamp, please!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


Nixon

Jada!! Fortjent seier selv om vi slipper de inn i kampen på slutten. Men det er ikke unaturlig det når vi har løpt og presset så bra frem til det. Tror nok Nilsen har satt angrepstrioen i noen kamper fremover nå.

Men vi sløser fortsatt for mye. Det kunne lett straffet seg i dag. For litt flaks har vi kampen sett under ett.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Fra dypeste fortvilelse til himmelen når Stabæk fikk den i buret. Puhh, nervepirrende. Nå blir det fest og muligens utsolgt Stadion på 16 mai.





Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Bra med seier. Fortsatt elendig nivå på avslutningene.
Tren på langskudd

Romarius

Nja, denne gangen synes jeg ikke avslutningene bare var dårlige. Det var vilje og mening, og Stabæk hadde en god keeper + marginer. En god kamp synes jeg.
Stabæk hadde vel strengt tatt ingen skikkelige sjanser, selv om de var nære på å komme til noen. Selv når vi ble presset på slutten var det jo vi som kom til sjanser.

Henki

Viktig seier og tre poeng på bortebane: Bra.

Et av de svakeste lagene i Eliteserien får styre store deler av den siste halvtimen, og er nært å scoring flere ganger: Ikke godt nok, og urovekkende.
Ballen skal fremover!

Giles

Aldri en trygg seier, men en ting er jeg fornøyd med og det er at midtstopperne så og spilte fremover nesten konsekvent. Det er en betydelig forbedring og viser attityde. Ellers fortsatt for mye kladding i pasningsspillet og tilfeldighetene reddet Brann på slutten. Kampen må spilles helt ut.

ACHTUNG

Årsbeste og godt å se at Ordagic og Bamba har fått sin rettmessige plass i førsteelleveren. Med Ordagic får Brann en midtbane som kan føre oss langt, ikke bare i ES, men også kanskje i EL. (dvs gruppespill)

NB! Opdal viste seg fra sin beste side idag, bortsett fra på noen utspark.

Og Berisha, Strand, Kristiansen og hele laget!!!

Gepard

21-3 i sjanser. Da må man score mer en 1 mål..... Bamba og Koomsom spesielt, må skjerpe seg

Romarius

Quote from: Henki on May 12, 2019, 21:32:09 PMViktig seier og tre poeng på bortebane: Bra.

Et av de svakeste lagene i Eliteserien får styre store deler av den siste halvtimen, og er nært å scoring flere ganger: Ikke godt nok, og urovekkende.

De er jo ikke svake på Nadderud. Stabæk var ubeseiret hjemme, og har fortjent slått Rosenborg og B/G i de foregående hjemmekampene. At de kommer til 3 halvsjanser er jo ingenting å bekymre seg over. At vi scorer kun ett på et utall sjanser derimot...

stigh

Quote from: Gepard on May 12, 2019, 21:53:04 PM21-3 i sjanser. Da må man score mer en 1 mål..... Bamba og Koomsom spesielt, må skjerpe seg

Se på Sarpsborg i dag som kommer på 16 mai 23-4 og taper 0-1 så vi er ikke aleine

Men de e ikke godt nok alle man på felte å trene på avslutninger

Huff

Etter å ha fått kampen litt på avstand er følgende bare greit.

Vi er elendige foran motstanders mål. Elendige.

Resten er bra. Defensivt er vi meget solide de første 75 minuttene. Offensivt er det mye slurv når angrepene skal avsluttes, men utover dette er det kun avslutningene som ikke holder mål.

Måten vi angriper kampen på er bare herlig. Her er det rett i angrep med masse spillere, vi dreper kampen og dominerer totalt, her går en for våre mest tekniske og raske spillere på tross av at Nadderud fremstår som en potetåker. Laguttaket er meget offensivt og kampplanen om noe mer offensiv enn laguttaket tilsier. Dette er en fotball som vil få publikum tilbake til stadion.

Kjør på med dette fremover.

Superjack

May 13, 2019, 06:46:11 AM #68 Last Edit: May 13, 2019, 06:52:48 AM by Superjack
Denne kampen var ikke så ulik Ranheim kampen. Brann styrer, vinner og har trykk. Men gud hjelpe meg hvor ubrukelig forran mål. Om vi tar siste 2 kampene tilsammen så er det vel sånn ca. 25 - 4 i muligheter ( ca 12 - 2) i store målsjanser og 1-1 i målprotokollen.

Det er rett og slett håpløst.
Edit: Håpløst innefektivt. Fotballen har jeg virkelig sansen for, men det må settes mål.
Brannsupporter.

Leffen

Jeg må si jeg koste meg på denne kampen! De hadde jo full kontroll, frem til de siste kvarteret da de havnet ganske bakpå. Og offensivt var det den klart mest spennende kampen sålangt. At ikke Berisha på kant / Bambas spiss er blitt prøvd før er jo veldig rart. Ja, ineffektivt. Men Bamba har jo vitterlig fått lite sjanser! Utrolig deilig å slippe Gilli på kant spør du meg. Han bidrar ikke med noe annet enn enn en backs defensive trygghet.

Satt på langsiden (med barn) og fikk sett Berishas oppførsel på nært hold. Så tyst på den unnskyldningen av en stadion at jeg kunne høre det meste som ble sagt. Elsker den mannen! Pisker opp lagkameratene. Aldri fornøyd. Løper og løper. Ny favoritt altså.

Christian

Quote from: Superjack on May 13, 2019, 06:46:11 AMDenne kampen var ikke så ulik Ranheim kampen. Brann styrer, vinner og har trykk. Men gud hjelpe meg hvor ubrukelig forran mål. Om vi tar siste 2 kampene tilsammen så er det vel sånn ca. 25 - 4 i muligheter ( ca 12 - 2) i store målsjanser og 1-1 i målprotokollen.


Dette! Forskjellen på første omgang mot Ranheim og Stabæk er at vi klarer å score mot Stabæk. Kanskje intensiteten var marginalt høyere mot Stabæk, men Ranheim ble kjørt kraftig de òg.

Så er det klart oppløftende at Brann kjører like hardt borte mot et bra hjemmelag. Effektiviteten må derimot opp. Håper og tror at det vil hjelpe med Berisha og Bamba på banen. Bamba virket på høgget sjøl om det ikkje blei mål.

opplett

Jeg hadde vært mer bekymret om vi ikke skapte sjanser, i hvert fall.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

ostraume

Sjelden vi ser den type dominans av et bortelag i Elitesserien som vi så i går. Hva var det som sto der 21-3 i avslutninger og 9-0 i cornere? Strengt tatt en enormt sterk bortekamp, men det er jo bekymringsverdig at vi trenger så absurd mange sjanser på å lage mål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Deler ikke helt den knusende dommen om at vi er så fryktelig elendige på avslutningene. Greit, vi scorer ikke mer enn ett mål, men vi har jo faktisk en god del skudd som blir reddet etter gode keeperprestasjoner, eller som blir blokkert av en tå eller noe av forsvaret.  Så vil påstå at Stabæk har flaks som ikke slipper inn mer enn ett mål.
Er rimelig sikker på at dersom vi fortsetter å skape like mye sjanser de neste kampene, så kommer vi til å få stang inn og vinne en del kamper med flere mål enn ett.
Aldri mer Obos....

kabelmann

Positiv kamp. Gleder meg til torsdag nå.

Acosta har for øvrig virkelig fått en ny vår. Fyren er jo overalt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Falkman

1-0 seieren borte Start 12.05 i fjor, markerte jo på mange måter slutten på en fantastisk periode, kan jo håpe på at kampen i går var starten på noe tilsvarende. Spillet minnet iallefall om bortekampene fra begynnelsen av fjoråret. Denne gangen er vel ikke Tenistes skade like alvorlig, heller.

Gulløl

Quote from: kabelmann on May 13, 2019, 10:24:15 AMAcosta har for øvrig virkelig fått en ny vår. Fyren er jo overalt.
Enig. Men bør forbedre fremspillene sine så det det ikke medfører brudd i mot. Var også noen dårlige fremspill i går men synes det er tegn til bedring.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

Quote from: Romarius on May 12, 2019, 22:00:59 PM
Quote from: Henki on May 12, 2019, 21:32:09 PMViktig seier og tre poeng på bortebane: Bra.

Et av de svakeste lagene i Eliteserien får styre store deler av den siste halvtimen, og er nært å scoring flere ganger: Ikke godt nok, og urovekkende.

De er jo ikke svake på Nadderud. Stabæk var ubeseiret hjemme, og har fortjent slått Rosenborg og B/G i de foregående hjemmekampene. At de kommer til 3 halvsjanser er jo ingenting å bekymre seg over. At vi scorer kun ett på et utall sjanser derimot...

Joda, de har vært bra hjemme, Stabæk. Men det føltes veldig som at Brann hadde invitert dem inn i kampen igjen mot slutten i går.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Acosta er blitt noe bedre på fremspill, ja. Først og fremst langs bakken.
Tren på langskudd

Go Up