• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN-VÅLERENGEN mandag 22.04 kl 20:00

Started by ACHTUNG, April 14, 2019, 10:21:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Slenger meg på koret her. Hva gjør Opdal i mål? Var ikke vi ferdig med denne mannen i 2010? Og neste gang noen påstår at han "like god/dårlig med ball" som Holmen så vil vedkommende umiddelbart loggføres som årets forumidiot. Og her dummer LAN seg ut. Hvor dårlig kan Holmen være på trening? Det er svak ledelse og nærmest uhørt å bytte førstekeeper etter tre kamper. Når skjedde det sist? For min del sist sett i Sunderland till I die.

Ellers enig i at Strand bør spille i sin beste posisjon og at byttene i går kom alt for sent. Det lugget voldsomt i andre omgang, og burde vært byttet tidligere.

Ellers irriterende at vi igjen(!) strengt tatt får færre poeng enn vi fortjener basert på spill og sjanser. Irriterende at vi igjen slipper inn et fullstendig latterlig mål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Tungt og tregt over hele linjen. Gleder meg at jeg ikke er alene om å være lei av at possesion på egen halvdel som ender med en drager fra Opdal.
Mange svake prestasjoner, RYJ er ikke bedre offensivt enn Heltne, og tilbyr ingenting av hans defensive innsats. Gilli helt ute av det. Berisha burde fått slippe å spille denne kampen. Strand ble kastet bort på kant, han er enten indreløper eller sentralt rivjern. Ville som den eneste i den posisjonen klart å passere et ledd. Acosta Branns beste.
La de beste spille der de hører hjemme og plasser resten deretter.
Regner med murringen nå er begynt, også internt på Stadion.

Christian

Quote from: Giles on April 23, 2019, 08:35:12 AMMange svake prestasjoner, RYJ er ikke bedre offensivt enn Heltne, og tilbyr ingenting av hans defensive innsats.
Tja, pasningen til Ruben før 1-0 var vel et greit offensivt bidrag. Ellers var det ikkje allverden. Enig om Acosta og Opdal og mye annet. Bleh...

ACHTUNG

I 2010 var Opdal GRUSOM og han har pokker meg ikke glemt kunstene, det så vi med skrekk og gru igår!!!


Her har vi en højdare fra 2010:

https://youtu.be/PfL61ot4a60

Gulløl

April 23, 2019, 11:04:26 AM #54 Last Edit: April 23, 2019, 11:08:54 AM by Gulløl
Er absolutt enig i at en nervøs Holmen Johansen ikke burde blitt vraket etter tre kamper før han ble varm i trøyen som Brann keeper og lærte seg mer å takle presset det er å være keeper i denne klubben. Mulig at Opdal også bare får noen få kamper før det vingles tilbake før han også ikke er skikkelig i gang med jevnlig kamptrening. Det verste som kan skje er at det vingles at og frem mellom to keepere. LAN må velge en keeper å satse på og helst bør det være Holmen Johansen.
Når det det gjelder Opdal er det urettferdig å bare fokusere på 2010 sesongen, han har hatt flere gode sesonger i eliteserien enn dårlige. For fire år siden i 2015 mente flere i ekspertisen at han var eliteseriens beste keeper og burde vært på landslaget. Med sin enorme treningsvilje er han nok like godt trent i dag som den gang, men han også trenger tillit over tid for å prestere på sitt beste.

Klipp fra BT 2015:
- Håkon Opdal har vært Starts beste spiller og Tippeligaens beste keeper denne sesongen - ganske suverent også vil jeg si, sier TV 2-ekspert og tidligere Start-spiss Ole Martin Årst til Bergens Tidende.Keepertrener i Start, Erik Ruthford Pedersen, er heller ikke i tvil. - Han har prestert godt over lang tid og er den beste keeperen i Norge. Når du er best bør du få betalt for det i form av landslagsplass, sier Ruthford Pedersen.


https://www.bt.no/100Sport/fotball/--Hakon-Opdal-er-Norges-beste-keeper-og-bor-pa-landslaget-199243b.html

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

April 23, 2019, 11:16:32 AM #55 Last Edit: April 23, 2019, 11:19:35 AM by ACHTUNG
Quote from: Gulløl on April 23, 2019, 11:04:26 AMEr absolutt enig i at en nervøs Holmen Johansen ikke burde blitt vraket etter tre kamper før han ble varm i trøyen som Brann keeper og lærte seg mer å takle presset det er å være keeper i denne klubben. Mulig at Opdal også bare får noen få kamper før det vingles tilbake før han også ikke er skikkelig i gang med jevnlig kamptrening. Det verste som kan skje er at det vingles at og frem mellom to keepere. LAN må velge en keeper å satse på og helst bør det være Holmen Johansen.
Når det det gjelder Opdal er det urettferdig å bare fokusere på 2010 sesongen, han har hatt flere gode sesonger i eliteserien enn dårlige. For fire år siden i 2015 mente flere i ekspertisen at han var eliteseriens beste keeper og burde vært på landslaget. Med sin enorme treningsvilje er han nok like godt trent i dag som den gang, men han også trenger tillit over tid for å prestere på sitt beste.

Klipp fra BT 2015:
- Håkon Opdal har vært Starts beste spiller og Tippeligaens beste keeper denne sesongen - ganske suverent også vil jeg si, sier TV 2-ekspert og tidligere Start-spiss Ole Martin Årst til Bergens Tidende.Keepertrener i Start, Erik Ruthford Pedersen, er heller ikke i tvil. - Han har prestert godt over lang tid og er den beste keeperen i Norge. Når du er best bør du få betalt for det i form av landslagsplass, sier Ruthford Pedersen.


https://www.bt.no/100Sport/fotball/--Hakon-Opdal-er-Norges-beste-keeper-og-bor-pa-landslaget-199243b.html





Årst og Rutfhord Pedersen er meningsbærerne i den artikkelen, vær obs på at Årst har flere års fartstid i Start og at Rutfhord var keepertrener i samme klubb, da uttalelsene falt. Men at Opdal kan ha prestert godt i 2015, det kan godt være.

Årets lag, basert på VG-børsen, ble uansett følgende i 2015:

Origi - Svensson, Forren, Skjønsberg, P. Flo - Helland, Mike Jensen, Selnæs, Fossum - Diomande, Occéan


Opdal hadde en negativ avslutning på karrieren i Brann, det virker dessverre som om han har fortsatt der han slapp, nå som han har kommet tilbake mellom stengene.

Go Up