• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking - Brann , lørdag 13 april kl 20.00 (runde 3)

Started by Gulløl, April 11, 2019, 00:19:11 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

pidre

Saludar a los monos!

Superjack

Quote from: Spelaren on April 13, 2019, 22:10:07 PM
Quote from: Superjack on April 13, 2019, 22:09:08 PMOg dommeren tar INGEN selvkritikk. Fy f. Latterlig.

Jo, det gjorde han jo beviselig. Innrømmer to straffefeil av tre.
Ikkje at det hjelper oss noe. Dette er bare sånn det er.

Han innrømmer at han kunne dømt på to, men ikke at han har gjort noe feil. For han kan jo ikke dømme straffe uten å være 100 % sikker...


Ellers skulle ikke Vikingspilleren vært utvist, for den handsen fra 1 meter var ikke gult kort.

På tryne dommer.

Privilegert som får dømme slike kamper sier han. Får håpe det er siste gang han får
lov å være priviligert.
Brannsupporter.

Lasaron

Hvis han mener Bamba ikke skulle hatt straffe, etter å ha sett reprisen der Bamba først tar ballen fint ned, for deretter å bli felt av keeperen, da har han egentlig levert sin avskjedssøknad. Da kan han ikke reglene som sier at felling uten å være på ball er frispark/straffe. Pussig nok fungerer det ikke slik i NFF.
Tren på langskudd

SK

Gidder ikke skylde bare på dommer alene. Ansvaret ligger også hos Terje Hauge som har ansvaret for det søppel-nivået vi blir servert av dommerne helg etter helg. Ole Hobber-Nilsen er en av gullguttene til Terje Hauge, og en av de høyest rangerte dommerne.

Gepard

Skj;nner ingenting, for meg var Bamba sin den mest soleklare, ikke sett i så mange repriser, men han klinker jo ned Bamba ?

Nixon

Quote from: Spelaren on April 13, 2019, 22:08:29 PMOm straffesituasjon 1: "Ikke lett, grei å la gå" Pga ball lander på fot til Austbø etter Bambas manøver.


Men fikk Brann hjørnespark i den situasjonen? Synes å huske at vi ikke fikk det, og da henger ikke den helt på greip. Eller var Bamba borti ballen etterpå igjen?
Rød makt på Hansa

Spelaren

BA har en overskrift nå: "Jeg snøt Brann for to straffer"
Ok, hva så? Det  h j e l p e r  oss ikkje. Hobber-Nilsen må stå skolerett et par minutter før han fornøyd vender nesen hjem med oljepenger i lommen og øye for en heftig reiseregning.

2018: Tre straffer
2017: Én straffe
2016: Ingen straffer
2015: (Obos)
2014: Én straffe
2013: Én straffe

Gå av.

Eivind

Quote from: pidre on April 13, 2019, 22:01:54 PM
Quote from: Eivind on April 13, 2019, 21:54:18 PM
Quote from: ostraume on April 13, 2019, 21:40:56 PM
Quote from: Eivind on April 13, 2019, 21:28:33 PMMan kan syte så mye man vil om tre straffer,bortdømming,osv.


Faktum er at Brann ikke klarer å skape EN  målsjanse mot et lag de er totalt dominerende mot.

Lan ut. Nå!

Klovn. Ikke en målsjanse?

Og du nevner i fleng?

Slutt å drit deg ut.

Mulig jeg er stein dum/blind. Men jeg har sikkert ikke like gode øyne som resten. Med mine øyne så skaper Brann ALT for få sjanser mot en motstander hvor de dominerer spillmessig.

Utenom straffessituasjone, hvor er målsjansene til Brann?  

krakra

Å påstå at vi ikke skaper en eneste målsjanse er jo bare sprøtt. Vi scorer jo et mål. Og hadde flere gode sjanser i tillegg til at vi blir snytt for tre straffer

kabelmann

Jeg er egentlig i mot VAR, men men den dommerstanden vi har i Eliteserien, så bør det vurderes seriøst.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Eivind

Quote from: krakra on April 13, 2019, 22:57:27 PMÅ påstå at vi ikke skaper en eneste målsjanse er jo bare sprøtt. Vi scorer jo et mål. Og hadde flere gode sjanser i tillegg til at vi blir snytt for tre straffer

Javel? Så kampen live og har sett den i opptak nå.

Hvor er måsjansene? At målet er en målsjanse er vel lite innlysende å poengtere...

Straffesituasjonene er ikke klare målsjanser.

Jeg klarer med beste evne ikke å hoste frem målsjanser fra Brann i denne kampen. Opplys meg gjerne.

SK

Første straffesituasjonen tar Bamba ned ballen alene med keeper. Hvordan er ikke det en klar målsjanse?

Finfin respons

Quote from: Nixon on April 13, 2019, 22:22:08 PM
Quote from: Spelaren on April 13, 2019, 22:08:29 PMOm straffesituasjon 1: "Ikke lett, grei å la gå" Pga ball lander på fot til Austbø etter Bambas manøver.


Men fikk Brann hjørnespark i den situasjonen? Synes å huske at vi ikke fikk det, og da henger ikke den helt på greip. Eller var Bamba borti ballen etterpå igjen?

Touché.
Det gir ingen mening den forklaringen. Klarer ikke se at austbø er borti den. Bamba har to touch, det ser man tydelig på retningen ballen tar.

Akk og akk og ve. Det blir tre.
Tre straffer. Tre røde. Sykt.
Kanskje.

ACHTUNG

Uavhengig av dommerskamdalen, var Opdal en så mye bedre skuddstopper enn Holmen? Ingen klare Opdal-tabber, men det ble selvsagt mer peiling, mindre ro med ball bak. LAN bør ikke få slippe unna, med dette horrible trekket, som ikke kan ha bidratt til annet enn åødelegge tillitsforholdet mellom LANog Holmen og Holmens selvtillit. Idioti av LAN!

Falkman

Quote from: Eivind on April 14, 2019, 00:21:20 AM
Quote from: krakra on April 13, 2019, 22:57:27 PMÅ påstå at vi ikke skaper en eneste målsjanse er jo bare sprøtt. Vi scorer jo et mål. Og hadde flere gode sjanser i tillegg til at vi blir snytt for tre straffer

Javel? Så kampen live og har sett den i opptak nå.

Hvor er måsjansene? At målet er en målsjanse er vel lite innlysende å poengtere...

Straffesituasjonene er ikke klare målsjanser.

Jeg klarer med beste evne ikke å hoste frem målsjanser fra Brann i denne kampen. Opplys meg gjerne.

Får hjelpe deg litt, da. volleyen fra Kristiansen som Austbø såvidt får slått over er ikke en målsjanse? Corneren, som Vito header utenfor, hvor Austbø er helt på bærtur og målet i praksis er åpent er ikke en målsjanse? Kanonaden som til slutt ender med headingen fra Strand var helt ufarlig?

Kvaliteten på innlegg, og den nest siste pasningen generelt kunne vært bedre ved flere anledninger, kan være enig om det. og det er fair å ikke mene at LAN er rett mann. Men å bruke denne kampen som et argument for at han ikke er det, er fullkomment absurd etter mitt syn, og vitner om at du ser kun det du vil se. Vi spilte spilte  en veldig bra bortekamp, og hadde mannen i svart sett det han burde sett, hadde vi også fått det vi fortjente.

pidre

Quote from: ACHTUNG on April 14, 2019, 07:47:36 AMUavhengig av dommerskamdalen, var Opdal en så mye bedre skuddstopper enn Holmen? Ingen klare Opdal-tabber, men det ble selvsagt mer peiling, mindre ro med ball bak. LAN bør ikke få slippe unna, med dette horrible trekket, som ikke kan ha bidratt til annet enn åødelegge tillitsforholdet mellom LANog Holmen og Holmens selvtillit. Idioti av LAN!

Nei, Holmen har vært usikker - et naturlig bytte.
Saludar a los monos!

Falkman

Quote from: ACHTUNG on April 14, 2019, 07:47:36 AMUavhengig av dommerskamdalen, var Opdal en så mye bedre skuddstopper enn Holmen? Ingen klare Opdal-tabber, men det ble selvsagt mer peiling, mindre ro med ball bak. LAN bør ikke få slippe unna, med dette horrible trekket, som ikke kan ha bidratt til annet enn åødelegge tillitsforholdet mellom LANog Holmen og Holmens selvtillit. Idioti av LAN!

Sammenlignet med de tre foregående kampene var det verken mer  poling eller  mindre ro med ball bak . ei heller talløse utspark utover sidelinjen, slik de spådde før kampen. Forventer at Holmen er profesjonell nok til å at han tåler å bli vraket til en kamp. Men for mye  bytting på keeperplass er ikke gunstig.

SeLyren

Holmen er piss nervøs, skjelver som et aspeløv. Skaper ikke ro i det hele tatt og kjefter på de andre når han har en dårlig involvering. Såg mye bedre ut med Opdal.

ostraume

En annen ting som irriterer: 6 minutter tillegg var jo flott. Men fire av de minuttene forsvinner pga baller og påskeegg på banen. De kom flygende baller inn på banen når Brann stormet i angrep!

Hobber signaliserer stadig at han stopper tiden, men klarer likevel kunststykket å blåse av kampen usle 7 minutter på overtid.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Vidunderbarnet Thorstvedt presterer også å sette kneet i nakken på (hvem var det, Vito?), og knuffe md Haugen to ganger uten at det andre gule kom opp. Istedet ble det Sale som nærmest fikk lagstraff med sitt røde for kun to forseelser.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Beste med kampen er at det er blåst liv i Vestlandsderbyet igjen. Temperaturen var slik den skulle være, publikum var på plass og mange vil nok gjerne se returkampen.
Brann var best, men Eivind har et poeng når han etterlyser klare målsjanser. Maks 2-3 stykker.

Spelaren

Selvsagt gikk dette på trynet. Hadde bare ikkje ventet at dommeren hjalp så mye til. Tåler han ikkje mer enn noen få tusen tilskuere? Den ene etterslengeren etter den andre, nedrivinger og albuer - ingenting, men i tråd med de interne NFF-retningslinjene husket han i det minste å gi Karadas gult.
Gå av.

ACHTUNG

April 14, 2019, 09:40:25 AM #172 Last Edit: April 14, 2019, 09:45:11 AM by ACHTUNG
Denne Eivind registrerte ingen Brannsjanser? Volleyen til Ruben, Vitos heading,Strands nesten-i-krysett-frispark pluss flere andre avslutninger. VG live har 14 Brann-avslutninger mot Viking 7, 7 på mål for Brann vs 5 på mål, for Viking. Er dette et forsøk på trolling?


Lasaron

Jeg registrerer at pressen bare er opptatt av straffesituasjonene. Da slipper Hobber billig unna. Hva med at Høiland skulle vært utvist i første omgang, og så på nytt i andre omgang? At når Acosta bruker arm er det kort, og at når blå bruker arm er det ikke kort osv? Hva med det Tripic og Thorstvedt gjør nå de allerede har gult?
Tren på langskudd

ACHTUNG

At Viking endte opp med å ty til ulovligheter, hadde ene og alene med Branns totaldominans å gjøre. Brann er et bedre lag enn Viking, det kunne alle se.

ostraume

Merker jeg er lei rotering allerede.

Få inn relasjoner i dette mannskapet og kjør over pakket:

Holmen
Teniste Acosta Worm Ruben
Haugen RYJ Strand
Kooms - Bamba - Berisha
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Larsendos

Quote from: Eivind on April 14, 2019, 00:21:20 AM
Quote from: krakra on April 13, 2019, 22:57:27 PMÅ påstå at vi ikke skaper en eneste målsjanse er jo bare sprøtt. Vi scorer jo et mål. Og hadde flere gode sjanser i tillegg til at vi blir snytt for tre straffer

Javel? Så kampen live og har sett den i opptak nå.

Hvor er måsjansene? At målet er en målsjanse er vel lite innlysende å poengtere...

Straffesituasjonene er ikke klare målsjanser.

Jeg klarer med beste evne ikke å hoste frem målsjanser fra Brann i denne kampen. Opplys meg gjerne.

Jeg er enig. Vi har ballen hele tiden, men det blir svært sjelden farlig. Det er stillestående, enkelt for Viking å forsvare seg, og når ballen først kommer inn i Viking-boksen så er det litt på måfå.

Ps1. Vi jubler for EL-plass. Men så setter vi oss i en posisjon der vi må spille 3 kamper på 6 dager, mens Viking har hatt full treningsuke. Kanskje vi lykkes i EL slik som Sarpsborg, men det går definitivt ut over ligaplassering. Så glem gullet om vi vil henge med ute i Europa.

Ps2. Fantastisk frispark av Strand i første omgang som stryker krysset. Hvorfor tok ikke han den siste?? Fordi Haugen hadde skåret og gikk dermed foran i køen?

haak

Synd på de ca 1100 som hadde tatt turen og som må se kampen bli fullstendig ødelagt av NFF sin pipeblåser. Ufattelig elendig fra start til slutt. Nå skal den godeste Hobber Nilsen til Lerkendal og RBK vil bli kompensert for helgas flause. Blir Hobber Nilsen satt opp på Brann stadion bør det være en sammenhengende pipekonsert i 90 min.

krakra

Fra VG-live

"Berisha slår ballen inn. Han er nære ved å finne Bamba som holder på å skli den i mål. Nære for Brann."

"Strand forsøker seg. Den dupper fint og det er pent å se på, men den går like utenfor. Meget fint forsøk."

"Berisha får ballen, skaffer seg plass og skyter fra 16 meter. Den går en meter utenfor. Bra mulighet."

"GIGASJANSE FOR KRISTIANSEN! Et nydelig innlegg mot backen gir Kristiansen muligheten til å klinke til på direkten, men Austbø er oppe med armene og får slått over!"

"VORMGOOOOOR! En perfekt corner på hodet til en perfekt mann, men stopperen stanger ballen like utenfor! For en åpning på denne andreomgangen!"

"FOR ET KAOS I VIKING-BOKSEN! KANONADE MOT IVEN AUSTBØ! Haugen, Karadas og Barmen får hvert sitt forsøk inne i boksen, det er headinger, brassespark og oppofrelse, men på et eller annet utrolig vis, klarer Viking å holde den ute!"

"KARADAAAS! Han kriger til seg ballen og klinker til fra distanse, men den kysser stolpen på vei ut!"

"GJENNOM MUREN - MEN AUSTBØ REDDER OG HOLDER! Sterkt keeperspill."

"RUBEN KRISTIANSEEEN! Men Viking forsvarer seg for alt de er verdt!"


Man kan gjerne kritisere Brann for å skape for lite, men hvis man ikke finner en eneste målsjanse til Brann i går er man blind. Ferdig diskutert.

Ninja-Bob

Har sett situasjonane om igjen, og heile kampen er fortsatt ein skandale. Sjokkerande.

Lasaron

Quote from: ostraume on April 14, 2019, 10:05:31 AMMerker jeg er lei rotering allerede.

Få inn relasjoner i dette mannskapet og kjør over pakket:

Holmen
Teniste Acosta Worm Ruben
Haugen RYJ Strand
Kooms - Bamba - Berisha

Enig, bare bytt Acosta med Løfgren. Kjør inn et lag nå, men ha lavere terskel for å dra inn klippekort eller la folk hvile pga småskader enn man hadde våren 18 og våren 17.


Løfgren vs Acosta: Jeg har sett Løfgren bare i to omganger, men ble imponert. Han virker mye bedre enn Acosta på å ta med seg ballen og distribuere, han virker minst like rask og hodesterk. Jeg lot meg imponere over hvordan han flere ganger gikk i kroppen på motspiller og tok fra han ball, uten å lage frispark. Jeg tror han vil lage mange færre frispark enn Acosta. Han vil være bedre i det oppbyggende spillet. Jeg tror vi vil få umiddelbar effekt, samt at han har framtiden foran seg.
Tren på langskudd

Belfort

Har sendt en mail til Terje Hauge, som forøvrig er en veldig Ok fyr.
Vi kan ikke bruke tid på fotball når «hans» menn er så svake

SeLyren

April 14, 2019, 13:29:07 PM #182 Last Edit: April 14, 2019, 13:32:29 PM by SeLyren
Quote from: Lasaron on April 14, 2019, 11:10:00 AM
Quote from: ostraume on April 14, 2019, 10:05:31 AMMerker jeg er lei rotering allerede.

Få inn relasjoner i dette mannskapet og kjør over pakket:

Holmen
Teniste Acosta Worm Ruben
Haugen RYJ Strand
Kooms - Bamba - Berisha

Enig, bare bytt Acosta med Løfgren. Kjør inn et lag nå, men ha lavere terskel for å dra inn klippekort eller la folk hvile pga småskader enn man hadde våren 18 og våren 17.


Løfgren vs Acosta: Jeg har sett Løfgren bare i to omganger, men ble imponert. Han virker mye bedre enn Acosta på å ta med seg ballen og distribuere, han virker minst like rask og hodesterk. Jeg lot meg imponere over hvordan han flere ganger gikk i kroppen på motspiller og tok fra han ball, uten å lage frispark. Jeg tror han vil lage mange færre frispark enn Acosta. Han vil være bedre i det oppbyggende spillet. Jeg tror vi vil få umiddelbar effekt, samt at han har framtiden foran seg.
Hiv inn gilli i stedet for Kristiansen, da er vi der.

Brann_ruler

April 14, 2019, 14:10:31 PM #183 Last Edit: April 14, 2019, 15:01:03 PM by Brann_ruler
Kanskje media blir mer interesser hvis man antyder at Høiland og Thotstvedt slipper unna soleklare gule kort, men blir en afrikaner satt inn så er det to gule tvert. Ett som er identisk (litt mindre stygt) med Høiland sitt overfall på Vito. Og ett patetisk gult på hands fra 1 meter..... Hauge tar iallefall ikke tak. Han som sjef vil ikke gripe inn. «Dommer en god, var litt uheldig, han må bestemme selv om han er klar til Lerkendal».

Venter på at Berisha og Nilsen får straff for korrekt kritikk.

Eivind

Jeg får sette gårsdagens innlegg på kontoen for skriving med alt for høy promille.

Joda der en en del sjanser og dommeren er utelukkende mannen som hindrer oss seieren.

Jeg mener uansett at vi bør spille oss til enda klarere målsjanser når vi dominerer banespillet så mye. Forhåpentligvis løsner det snart for angrepsspillet vårt har vært alt for tannløst de første kampene.

Danny1

April 15, 2019, 14:30:34 PM #185 Last Edit: April 15, 2019, 14:40:55 PM by Danny1
Gikk gjennom kampen og laget et lengre sammendrag: https://www.youtube.com/watch?v=eu-puwmXa-A

*Tåpelige feil ala Barmen og Acostas etter 20 sek må bort
*Vi kunne lett fått straffe mot oss etter Kristiansens hender i ryggen på Thorstvedt etter 7 min.
*Ikke bare Høiland og Saleh, men også Throstvedt og Tripic spilte på oransje linje, og kunne lett vært utvist!
*Brann skulle kanskje ikke bare hatt 3, men 4 straffer - Strand blir jo holdt i foten etter 79min! - selv om det er vanskelig for dommeren å se.
*Brann dominerte og skapte mange sjanser. Enig at det kunne vært enda flere basert på dominansen, men her gir jeg Viking kredit, de var gode å forsvare seg. Spillet ble også oppstykket av 1000 frispark. Eller sier Berisha mye det samme som deg i det siste innlegget ditt, Eivind!
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

April 16, 2019, 13:30:30 PM #187 Last Edit: April 16, 2019, 13:50:18 PM by Gulløl
Quote from: opplett on April 16, 2019, 12:53:11 PMTåpelig!

Viking straffes ikke
Brann fikk en bot på 10.000 kroner for kasting av en lighter og en snusboks fra sine supportere hjemme mot Rosenborg i 2017.
https://www.adressa.no/100Sport/fotball/Brann-far-bot--sender-den-videre-til-tilskuer-246869b.html
Helt ufarlige gjenstander dette også slik som fotballer, flasker og påskeegg som Viking supportere kastet ut på banen på lørdag. Da er det ihvertfall klinkende klart at NFF mener at Brann skal straffes hardere enn andre eliteserieklubber for kasting av ufarlige gjenstander. Gjenstander som NFF mener har begrenset skadepotensial og omfang som de uttaler i dag. Håper noen tar påskeegget sitt med seg mot Engen for testing om det trygt og ustraffet kan kastes ut på banen i retning motspiller som fører ballen. Råtne egg bør også være gjenstander med såkalt begrenset skadepotensial, kun litt ubehagelig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Men husk da at NFF er en nøytral organisasjon, dere...
Gå av.

Lasaron

Det vil bli sett på som en demonstrasjon og provokasjon mot nff, og vil straffes. Jeg er kanskje for.
Tren på langskudd

Go Up