• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Pub på stadion

Started by osoerli, April 09, 2019, 13:49:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Eg syns no det er fint å ta seg ein øl på kampar i Tyskland, og endo til ta det med seg inn på tribunen.  Servert i fine halvliters- og literskrus i plast med påtrykt klubblogo.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SKBCPH

JA! Det er reinspikka moralisme og har ingen rot i virkeligheten eller fakta når avholdsmafiaen nå kommer til å lage ramaskrik på grunn av dette.

Det fungerer alle andre steder i verden. Fotball er underholdning, og det er ingenting galt med at voksne mennesker ønsker en øl når de blir underholdt, det er ganske så naturlig.
- Vi har den treneren vi har.

Giles

På høy tid. Moralistene får bestemme alt for mye.

huleste

Jeg tror også det blir mindre fyll av at det er mulig å ta seg en øl på stadion. Ofte er det jo sånn at man skal kaste inn på med øl før kamp, fordi da blir det noen timer uten alkohol. Om man vet at man kan ta seg en øl rett før kamp og en i pausen, kan det godt hende at det blir mindre grisefyll. Sunnere forhold til alkohol er jo nøkkelen.

Lasaron

Jeg er for alkoholservering på Fjordkraft. Håper på en litt mer folkelig pris enn på Spv. Da kommer jeg til å benytte tilbudet.
Tren på langskudd

Spelaren

April 09, 2019, 19:15:16 PM #6 Last Edit: April 09, 2019, 19:16:51 PM by Spelaren
Inntil eg har fått inspisert toalettfasilitetene på Fjordkraft ytterligere (kun pisserenne under G) er eg utrolig negativ  ;) .
Gå av.

Corran

Quote from: Spelaren on April 09, 2019, 19:15:16 PMInntil eg har fått inspisert toalettfasilitetene på Fjordkraft ytterligere (kun pisserenne under G) er eg utrolig negativ  ;) .
Har pils en lakserende effekt på deg siden pisserennen ikke holder?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: huleste on April 09, 2019, 17:43:03 PMOm man vet at man kan ta seg en øl rett før kamp og en i pausen, kan det godt hende at det blir mindre grisefyll.

Nå er vel ikke Bakrommet Pub på SPV-tribunen åpen i pausen såvidt jeg vet, og det blir sikkert også videreført til eventuelle nye serveringssteder vil jeg tro. Og det er like greit etter min mening. Jeg har ikke noen moralske innvendinger, men mer frykt for reking av folk som skal stille seg opp i øl-kø når kampuret bikker 35-40 minutter og folk som kommer sent tilbake på plass etter pausen fordi de må drikke ferdig.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Corran on April 09, 2019, 23:16:00 PM
Quote from: Spelaren on April 09, 2019, 19:15:16 PMInntil eg har fått inspisert toalettfasilitetene på Fjordkraft ytterligere (kun pisserenne under G) er eg utrolig negativ  ;) .
Har pils en lakserende effekt på deg siden pisserennen ikke holder?

Øl gir mer kø og mer press rundt pisserennen.

En annen ting er hensynet til de som ikkje vil ta med barn på tribuner med alkoholservering. Hvis ølsalg tillates her er det kun endetribunen i øst som er alternativet, hvis nå det er et problem for folk.

Eg har selv et disponibelt barnepartoutkort på Fjordkraft og vet at spesielt jentungen mistrives hvis det blir for rølpete på kamp. En pub ville blitt med i betraktningen summa summarum.
Gå av.

SKBCPH

Quote from: Nixon on April 10, 2019, 08:35:40 AM
Quote from: huleste on April 09, 2019, 17:43:03 PMOm man vet at man kan ta seg en øl rett før kamp og en i pausen, kan det godt hende at det blir mindre grisefyll.

Nå er vel ikke Bakrommet Pub på SPV-tribunen åpen i pausen såvidt jeg vet, og det blir sikkert også videreført til eventuelle nye serveringssteder vil jeg tro. Og det er like greit etter min mening. Jeg har ikke noen moralske innvendinger, men mer frykt for reking av folk som skal stille seg opp i øl-kø når kampuret bikker 35-40 minutter og folk som kommer sent tilbake på plass etter pausen fordi de må drikke ferdig.

Vel, løsningen på det er jo å tillate øl på tribunene også.

Fungerer helt fint her i Danmark. Har til gode å se folk i Telia Parken rake stup drita rundt å sloss, spy, mishandle ungene og fruene sine på tribunen og alt det andre man visstnok kan forvente seg med en litt mer liberal tilnærming til alkohol.

Brannfakkel: Stemningen og lydnivået er betydelig bedre enn på Brann stadion...
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Ros til Brann for å være så forutseende i forhold til dimensjonering og antall meter pisserenne i forhold til det kommende ølsalget på Fjordkraft. Triller lett terningkast seks.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

På Spv selges det øl i pausen.

Der det er øl på tribunene, hva skjer men en lettere brisen person, med øl i hånden, når laget scorer?
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on April 10, 2019, 10:38:55 AMPå Spv selges det øl i pausen.

Der det er øl på tribunene, hva skjer men en lettere brisen person, med øl i hånden, når laget scorer?

Frontallappen løser ut dopamin i lystsenteret.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Lasaron on April 10, 2019, 10:38:55 AMPå Spv selges det øl i pausen.

Der det er øl på tribunene, hva skjer men en lettere brisen person, med øl i hånden, når laget scorer?
Funker greit på Jarle Samdal. Eller mulig han ikke drikker ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg pleier å hive hendene i været og hoppe når Brann scorer. Vil nødig gjøre det med øl i hånden.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on April 10, 2019, 10:38:55 AMPå Spv selges det øl i pausen.

OK, har fått inntrykk av at det ikke ble gjort det. Men da blir det nok sånn på Fjordkraft også hvis det kommer pub der. Og da blir et nok et folkekrav om å få det på Hansa også. Og da blir det reking. Sann mine ord!

Men øl inne på tribunen tror jeg kommer til å sitte veldig langt inne og kommer nok ikke i overskuelig fremtid.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Lasaron on April 10, 2019, 11:01:08 AMJeg pleier å hive hendene i været og hoppe når Brann scorer. Vil nødig gjøre det med øl i hånden.
Om Brann fortsetter scoringsnittet sitt hjemme så er det ikke mye øl som går til spille
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ja, scoringssnittet er ett mål pr kamp, etter_en_runde.
Tren på langskudd

Spelaren

Har sjekket båsdassene. Godkjent!
Gå av.

Kagain

Quote from: Spelaren on April 10, 2019, 17:19:43 PMHar sjekket båsdassene. Godkjent!

Det var en skitten jobb, men noen måtte gjøre det. Og i går var denne noen... Spelaren!

Henki

Quote from: Spelaren on April 10, 2019, 17:19:43 PMHar sjekket båsdassene. Godkjent!

Men er disse, i utgangspunktet, forbeholdt den kvinnelige delen av publikum?
Ballen skal fremover!

Elfakiri

Det å kunne ta seg en pils før kampstart er ikke meg i mot. Positiv til dette.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Spelaren

Quote from: Henki on April 11, 2019, 21:21:41 PM
Quote from: Spelaren on April 10, 2019, 17:19:43 PMHar sjekket båsdassene. Godkjent!


Men er disse, i utgangspunktet, forbeholdt den kvinnelige delen av publikum?

Neida, helt trygt. "WC H" for herrer og "WC D" for damer.
Gå av.

SKBCPH

https://www.vg.no/sport/fotball/i/xPEvaG/nff-aapner-for-alkoholservering-paa-fotballarenaer

Hvordan går det egentlig med denne nye puben? Nå gir NFF hvertfall tommel opp til alkoholservering til alle.
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

February 26, 2020, 13:29:36 PM #25 Last Edit: February 26, 2020, 13:31:49 PM by Gulløl
Nå ble jeg veldig usikker på forskjellen og definasjonen på "vanlige" og "uvanlige" supportere på Brann Stadion. Kjekt at også de "uvanlige" nå kan ta seg en øl (hvem de nå enn er).

Klipp fra BA:
Fram til nå har klubbene kun hatt lov til å servere øl og vin på VIP-områder. Flere klubber har allerede omgått dette regelverket, og Brann er en av dem. Klubben har hatt pub for «vanlige» supportere i hovedtribunen på Stadion.


https://www.ba.no/nff-opphever-forbud-na-kan-brann-selge-ol-til-vanlige-supportere-ogsa/s/5-8-1241975
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Fint om det åpnes for servering på Frydenbø. Blir det gravøl på tappekranene?
Gå av.

1908

Hvor skal denne puben ligge isåfall?

Gulløl

Quote from: 1908 on February 26, 2020, 15:17:38 PMHvor skal denne puben ligge isåfall?
Var det ikke i hjørnet mellom Frydenbø og Fjordkraft som var nevnt en gang ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Gulløl on February 26, 2020, 13:29:36 PMNå ble jeg veldig usikker på forskjellen og definasjonen på "vanlige" og "uvanlige" supportere på Brann Stadion. Kjekt at også de "uvanlige" nå kan ta seg en øl (hvem de nå enn er).

Klipp fra BA:
Fram til nå har klubbene kun hatt lov til å servere øl og vin på VIP-områder. Flere klubber har allerede omgått dette regelverket, og Brann er en av dem. Klubben har hatt pub for «vanlige» supportere i hovedtribunen på Stadion.


https://www.ba.no/nff-opphever-forbud-na-kan-brann-selge-ol-til-vanlige-supportere-ogsa/s/5-8-1241975
Du missforsto. Brann er et av unntakene der vanlige supportere også kan ta seg en Øl mao dette er uvanlig. Uvanlige har med andre ord for vane å kunne ta seg en øl. Og når en vet at det er vippene som vanligvis på alle stadioner får ta seg en øl så er konklusjonen at uvanlige supportere er VIP'ene som stort sett ikke er supportere så det er vel helt greit å kalle dem uvanlige supportere, mens vanlige supportere er bermen (som elsker Barmen som også har for vane å ta seg en øl)?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Det ble et noe komplisert resonnement, Corran. Men I approve...

Lasaron

Moderpartiet mitt, som sit i byråd, kjem nok til å kjempe mot eit slikt skjenkeløyve.
Tren på langskudd

Giles

Da får du be moderpartiet dra til helvete.

Lasaron

Eg er ingen typisk krf'ar når det gjeld alkohol. Men eg trur ingen av dei skal til helvete.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on February 29, 2020, 19:59:25 PMEg er ingen typisk krf'ar når det gjeld alkohol. Men eg trur ingen av dei skal til helvete.
Om gud finnes og det er den kristne versjonen så havner nok mange fra krf i helvete.
Sjelden en ser en politiker som ikke bryter noen av de 10 bud
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on February 29, 2020, 23:58:12 PM
Quote from: Lasaron on February 29, 2020, 19:59:25 PMEg er ingen typisk krf'ar når det gjeld alkohol. Men eg trur ingen av dei skal til helvete.
Om gud finnes og det er den kristne versjonen så havner nok mange fra krf i helvete.
Sjelden en ser en politiker som ikke bryter noen av de 10 bud

Då er det noko fundamentalt med den kristne versjonen av Gud du ikkje har fått heilt med deg. Noko som har med Jesus å gjere. Men dette er gjerne ikkje tråden for å gå djupare inn i det.
Tren på langskudd

Kagain

Er det bare meg som ikke bryr meg om det blir alkoholservering eller ei? Jeg er fullkomment likegyldig til hele det greiene der. Ja, det var kjekt å kunne ta seg en øl da jeg var og så Borussia Dortmund, men jeg har aldri stått på Brann stadion og tenkt "Ooooh, det som hadde gjort seg nå var en øl!".

Nixon

Jeg foretrekker at det ikke blir alkoholservering på Hansa. Jeg har ikke noen moralske betenkeligheter, men mer bekymring om at det kommer til å bli mye reking og forstyrrelser. Folk kommer sent inn til begge omgangene, og går tidlig ved halvtid for å komme først i ølkøen.

Men hvis det blir må de i alle fall oppskalere fasilitetene med mange flere meter med kiosk.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Nixon on March 01, 2020, 11:18:00 AMJeg foretrekker at det ikke blir alkoholservering på Hansa. Jeg har ikke noen moralske betenkeligheter, men mer bekymring om at det kommer til å bli mye reking og forstyrrelser. Folk kommer sent inn til begge omgangene, og går tidlig ved halvtid for å komme først i ølkøen.

Men hvis det blir må de i alle fall oppskalere fasilitetene med mange flere meter med kiosk.
Tror ikke dette blir så veldig mye annerledes enn det er i dag med den øl serveringen de har. Kanskje sett bort fra enkelte kamper og noen lørdagskamper.
Spørs jo også litt hvor øl serveringen skjer.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Lasaron on March 01, 2020, 09:53:03 AM
Quote from: Corran on February 29, 2020, 23:58:12 PM
Quote from: Lasaron on February 29, 2020, 19:59:25 PMEg er ingen typisk krf'ar når det gjeld alkohol. Men eg trur ingen av dei skal til helvete.
Om gud finnes og det er den kristne versjonen så havner nok mange fra krf i helvete.
Sjelden en ser en politiker som ikke bryter noen av de 10 bud

Då er det noko fundamentalt med den kristne versjonen av Gud du ikkje har fått heilt med deg. Noko som har med Jesus å gjere. Men dette er gjerne ikkje tråden for å gå djupare inn i det.
Nei det er det kanskje ikke, men jo jeg har fått med meg det meste og står fremdeles på det jeg litt flåsete sa ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Som flere av dere har jeg vært på en del kamper utaskjærs. Der har det vært god og avslappet stemning, fyll har jeg til gode å se. Dette handler om den latterlige norske moralismen hvor noen nisser skal bestemme om andre voksne folk skal få ta seg en øl om de vil.Disse tullingene bør roe seg ned. Det blir nok ikke fri fyll om noen frykter det.

Spelaren

"Idrett og alkohol hører ikke sammen!!" <- ofte hørt.

Min reaksjon er som regel "hvorfor" eller "sier hvem"? Og for oss potensielt 17 000 på tribunene er det ikkje "idrett" heller, men "underholdning". Eg går på kamp for å bli underholdt av et lag hvis farger, historikk og tilhørighet tilfredsstiller en liten flik av meg som er litt patriotisk. Og som med skjenkeløyve på kino, skulle det bare mangle at også Stadion fikk muligheter til å servere dette lovlige produktet selv om det kan være barn til stede. Eg kommer neppe til å gjøre nytte av tilbudet men ser ikkje problemer.
Gå av.

Lasaron

Idrett og alkohol høyrer ikkje saman - når ein skal utøve idretten seriøst.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on March 01, 2020, 18:25:27 PMIdrett og alkohol høyrer ikkje saman - når ein skal utøve idretten seriøst.

Med mindre eg har misforstått, er den tenkte puben på Stadion ment å servere publikum, ikkje utøverne. Og for øvrig er det nok av idrettsutøvere som har prestert mer enn godt nok tross både røyking, drikking og utagerende festing.
Gå av.

Lasaron

No undrast eg litt på om du har misforstått meg, men eg trur det ikkje.
Tren på langskudd

Finfin respons

Jeg hadde faktisk akkurat lagt bak meg en periode som varamann for KrF i et vestlandsk kommunestyre da jeg smuglet med meg i en bag et betydelig antall bokser fatøl på kamp. Planen var å konsumere på det mest hykleriske vis på min fine gamle faste sitteplass øverst på gamle sitte. Lyden av en boksøl som åpnes (P-chyh..ss) hørtes helt ned til Martin Knutsen som kvitterte med en creyff-vending for å sjekke hvor lyden kom fra. Luften ble fylt av skum som fosset fint ned på folkene på radene forran. Absolutt hele felt G snudde seg. Folk rundt stirret med avsky og med vantro mens jeg krympet meg samtidig som jeg nippet til drikken. Barnefedrene var særlig fortørnet naturlig nok.

Da i den mørke stunden tenkte jeg flere tanker. Blandt annet: At jeg burde lagt de boksene på is. Og jeg burde melde meg ut av Krf. Men det gjorde jeg ikke.
Kanskje.

Lasaron

Tren på langskudd

Go Up