• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2019

Started by Lasaron, April 07, 2019, 09:28:53 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Hvis Løkberg forsvinner, noe alt tyder på, er vi nede i 16 utespillere som er voksne. I den situasjonen vi er i nå, syns jeg det er bra, men er usikker på om det er nok for at talenter skal få slippe til. Ta Heggebø som eksempel, som spilte spiss i går. Er det snakk om eliteserien tror jeg nok han er langt bak enda. LAN kan gjøre rokkeringer. Isolert sett er han bak Bamba, Berisha, Karadas og Barmen som midtspiss.
Tren på langskudd

Gulløl

August 13, 2019, 10:52:29 AM #451 Last Edit: August 13, 2019, 10:58:10 AM by Gulløl
LAN holder nok lovnaden med å gi Heggebø debuten i eliteserien i høst. Men tror neppe 18 åringen får mer enn maks en time tilsammen i høstens medaljekamp noe som ikke akkurat kan kritiseres siden konkurrentene er Bamba og Berisha. Om ikke hodestyrken til 20 år eldre Karadas er meget viktig i slutten av kamper for å snu et kampbilde og få inn et avgjørende mål bør Heggebø prioriteres foran siden han er bedre langs bakken. Heggebø er også fremtiden, det er ikke Karadas.

BA:
Aune Heggebø (18) fikk sin debut fra start for A-laget til Brann mandag. Han fikk sine første minutter for Branns beste som innbytter i cupen mot Sandviken i fjor, og spissen har hatt en bra sesong for Brann 2 i 3. divisjon i år.
- Ikke minst så har han tatt et par steg på trening med oss i det siste. Jeg liker typen, han er uredd og skubber fra seg. Jeg satser på å gi ham debuten i serien i høst. Jeg håper i hvert fall at det skal være mulig, for han har som sagt utviklet seg på en flott måte, sier Nilsen, som har fått en del kritikk for å ikke slippe til Brann-ungdommen på laget sitt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg var på kampen i går, og det er ikke tvil om at Heggebø er en spiller etter Nilsens hjerte. Han er fysisk sterk og løper mye. Men utover det ble jeg ikke veldig imponert. Så er dette det beste utviklingsavdelingen har å tilby, eller er det Nilsen som velger vekk andre type spillere?
Rød makt på Hansa

krakra

Brann 2 spilte jo kamp samme dag, så de kunne vel ikke ta med alle det fra? Og så tror jeg det er litt tilfeldig hvem som får være med, siden de ikke kommer til å bli satses på uansett.

Heggebø er nok ikke det største talentene eller den beste spilleren, men trolig, sammen med Tufta, den mest lanske spilleren.

Lasaron

Løkberg har signert for Viging.
Tren på langskudd

Lasaron

Grei kommentar av Pamer angående salget av Løkberg. Pamer ser for seg Brann kommer til å variere mellom lange baller på Barmen, og tålmodig ballflytting i påvente av at rom åpner seg. Det er greit nok. Men dette må Brann trene på, jeg sier eder, at ballflyttingen ikke ser så tålmodig ut. Det må gå raskere. Pasningene må være hardere, og ballen må distribueres fortere videre. Da åpner rommene seg mye fortere og oftere.
Tren på langskudd

Spelaren

Noen som har tatt seg bryet med å lytte til ballparkpodcasten? Kunne me virkelig ha fått en nigeriansk landslagsspiss inn?
Gå av.

Wingfoot

Brann og flere andre klubber ble tilbud spissen for ca 3 mill euro.
Gikk på lån med opsjon, ble kjøpt av klubben og solgt videre (nærmest umiddelbart etter kjøp) til 15 mill euro  ???
Står på Frydenbø og synger av full hals!

SKBCPH

Bergersen skriver at Brann vurderer å hente Vegard Leikvoll Moberg på free transfer i vinter. Osingen er på utgående kontrakt i Glimt.

Er først og fremst indreløper, men kan bekle flere roller.
- Vi har den treneren vi har.

Kagain

Jeg håper da at det er de andre rollene han vurderes for. Nå har Brann nettopp kvittet seg med en indreløper, antageligvis da de har for mange. Hvorfor skal man da fylle opp med flere?

Jeg ser at han er 28 år, 190 cm og fra Åsane. Vet ikke noe om løpsstyrke eller annet, men om han hentes må det i så fall være som en utfordrer til en Barmen som ikke ikke ser ut til å bli kvitt nakkeproblemene sine...

Billy Elliott

Blekket på salgspapirene for Løkberg er knapt tørket før Soltvedt har begynt å sikle etter nok en aldrende middelmådig midtbanespiller som kan ta opp plassen i stallen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

August 13, 2019, 17:20:02 PM #461 Last Edit: August 13, 2019, 17:23:27 PM by krakra
Ambisjoner

Hvorfor er «typene» LAN liker så ogre middelmådigheter som har rundet 28 år. Hvor aldri spennende spillere i slutten av tenårene eller starten av 20-årene?

Supertzar

Moberg er nok ein type LAN kan like. Lokal, lojal, hardtarbeidande og anvendeleg. Anker, indreløpar, 4. valg på stoppar og 4. valg på spissplass.

Nixon

28 er forsåvidt ingen alder. Men uansett spiller og alder er det en fordel dersom hans nåværende klubb er desperate etter forlenget kontrakt og ikke lar den gå stille og rolig ut uten å bry seg nevneverdig. Det er vel svært få slike spillere som får en ny vår i andre klubber. Og i alle fall ikke i Brann.
Rød makt på Hansa

krakra

August 13, 2019, 18:27:06 PM #464 Last Edit: August 13, 2019, 18:43:17 PM by krakra
Quote from: Supertzar on August 13, 2019, 18:15:47 PMMoberg er nok ein type LAN kan like. Lokal, lojal, hardtarbeidande og anvendeleg. Anker, indreløpar, 4. valg på stoppar og 4. valg på spissplass.
Ingen av disse kvalitetene som beskriver en spiller som holder eller har potensialet til å holde et høyt nivå.

SK

Drita kjedelig stallfyll var det jeg tenkte da jeg så dette. Dette blir alt for kjipt og kommer ikke til å hjelpe oss det bøss. Kunne heller ha beholdt Løkberg i så fall.

Lasaron

Moberg kan være en grei squadspiller om Barmen blir invalid, dessuten er han lokal. Hvis Barmen blir værende, og blir frisk, bør Moberg være uaktuell. Han er neppe typen som styrker en førsteellever som skal ta gull. Riktig alder for LAN, dog.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Wingfoot on August 13, 2019, 15:01:31 PMBrann og flere andre klubber ble tilbud spissen for ca 3 mill euro.
Gikk på lån med opsjon, ble kjøpt av klubben og solgt videre (nærmest umiddelbart etter kjøp) til 15 mill euro  ???

Kombinasjonen av ung alder og Lillejord --> uaktuelt.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Wingfoot on August 13, 2019, 15:01:31 PMBrann og flere andre klubber ble tilbud spissen for ca 3 mill euro.
Gikk på lån med opsjon, ble kjøpt av klubben og solgt videre (nærmest umiddelbart etter kjøp) til 15 mill euro  ???

Jaja. Her hadde han vel blitt en ny Niasse-historie.
Gå av.

Henki

Hvordan i alle dager skulle Brann hatt råd til å kjøpe en spiller til 3 millioner euro???
Ballen skal fremover!

Supertzar

Quote from: krakra on August 13, 2019, 18:27:06 PM
Quote from: Supertzar on August 13, 2019, 18:15:47 PMMoberg er nok ein type LAN kan like. Lokal, lojal, hardtarbeidande og anvendeleg. Anker, indreløpar, 4. valg på stoppar og 4. valg på spissplass.
n av disse kvalitetene som beskriver en spiller som holder eller har potensialet til å holde et høyt nivå.

Styrkar ikkje 11ar i det heile nei. Reint stallfyll.

Superjack

Quote from: Lasaron on August 13, 2019, 19:57:25 PM
Quote from: Wingfoot on August 13, 2019, 15:01:31 PMBrann og flere andre klubber ble tilbud spissen for ca 3 mill euro.
Gikk på lån med opsjon, ble kjøpt av klubben og solgt videre (nærmest umiddelbart etter kjøp) til 15 mill euro  ???

Kombinasjonen av ung alder og Lillejord --> uaktuelt.

Litt sånn, hadde du bare spilt på lottotallene jeg sa til deg, etter at trekningen er gjort.

At Brann skal svi av 30 millioner på et talent fra afrika, som kan bli noe? Totalt urealistisk og latterlig eksempel av Lillejord
Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: Henki on August 13, 2019, 20:38:33 PMHvordan i alle dager skulle Brann hatt råd til å kjøpe en spiller til 3 millioner euro???

I bytte mot Kjelsrud Johansen og et mellomlegg på 2.99 millioner €?
Gå av.

Lasaron

Quote from: Superjack on August 13, 2019, 20:52:06 PM
Quote from: Lasaron on August 13, 2019, 19:57:25 PM
Quote from: Wingfoot on August 13, 2019, 15:01:31 PMBrann og flere andre klubber ble tilbud spissen for ca 3 mill euro.
Gikk på lån med opsjon, ble kjøpt av klubben og solgt videre (nærmest umiddelbart etter kjøp) til 15 mill euro  ???

Kombinasjonen av ung alder og Lillejord --> uaktuelt.

Litt sånn, hadde du bare spilt på lottotallene jeg sa til deg, etter at trekningen er gjort.

At Brann skal svi av 30 millioner på et talent fra afrika, som kan bli noe? Totalt urealistisk og latterlig eksempel av Lillejord

Ok. Jeg la ikke godt nok merke til prisen. Den var dyr. Jeg trekker det tilbake.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: krakra on August 13, 2019, 18:27:06 PM
Quote from: Supertzar on August 13, 2019, 18:15:47 PMMoberg er nok ein type LAN kan like. Lokal, lojal, hardtarbeidande og anvendeleg. Anker, indreløpar, 4. valg på stoppar og 4. valg på spissplass.
n av disse kvalitetene som beskriver en spiller som holder eller har potensialet til å holde et høyt nivå.

Jeg er enig med deg der, Krakra. Det kriblet ikke på unevnelige steder når denne spilleren ble lansert. Løkberg var vel både lojal og hardtarbeidende, men han gikk. Eneste forklaringen jeg kan komme på er som nevnt at LAN planlegger å spikre rollene i enda større grad, og at han mangler en høyreist arbeidshest på midtbanen som kan erstatte Barmen om nakken hans ikke blir bedre. Hvordan er tempoet til denne Moberg? Eller teknikken? Klassisk LAN-nivå? Han har jo et anstendig antall mål (9 stk på 50 kamper) i Glimt om han har spilt indreløper.   

Lasaron

Det jeg har sett av ham er ganske likt Barmen.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Lasaron on August 14, 2019, 06:18:24 AM
Quote from: Superjack on August 13, 2019, 20:52:06 PM
Quote from: Lasaron on August 13, 2019, 19:57:25 PM
Quote from: Wingfoot on August 13, 2019, 15:01:31 PMBrann og flere andre klubber ble tilbud spissen for ca 3 mill euro.
Gikk på lån med opsjon, ble kjøpt av klubben og solgt videre (nærmest umiddelbart etter kjøp) til 15 mill euro  ???

Kombinasjonen av ung alder og Lillejord --> uaktuelt.

Litt sånn, hadde du bare spilt på lottotallene jeg sa til deg, etter at trekningen er gjort.

At Brann skal svi av 30 millioner på et talent fra afrika, som kan bli noe? Totalt urealistisk og latterlig eksempel av Lillejord

Ok. Jeg la ikke godt nok merke til prisen. Den var dyr. Jeg trekker det tilbake.

Var ikke det et lån på ett år, med kjøpsopsjon på 3 mill Euro?
Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: pidre on August 14, 2019, 08:09:11 AMVar ikke det et lån på ett år, med kjøpsopsjon på 3 mill Euro?

Jo. De fikk låne ham i et helt år, og fikk stablet på plass en tilstrekkelig sum.
Charlerois budsjett er på ca 120 millioner norske kroner, omtrent 8 millioner lavere enn oss. De opererer riktignok i et hetere marked enn oss, og hadde visst to andre spillerinvesteringer på 1,5 og 1,5 millioner euro i samme sesong.

Tilskuermessig snitter de rett over 10 000, men tipper TV/medie-inntektene er langt bedre der nede.
Gå av.

LAN-party

nå er det ryddet i rekkene og det er mye lønnsutgifter som er borte og vito på vei ut..
Da kommer nok den store brann signeringen for sommeren snart... Det blir nok en stril som bor i drammen

SKBCPH

Tror du det? Han har jo ikke akkurat vært god i år.. Og hans forrige kamp på stadion for forferdelig, for å si det mildt...
- Vi har den treneren vi har.

LAN-party

Quote from: SKBCPH on August 14, 2019, 13:55:38 PMTror du det? Han har jo ikke akkurat vært god i år.. Og hans forrige kamp på stadion for forferdelig, for å si det mildt...

det gjør vel at brann har råd til han...

Lasaron

Så da skal altså Marius Bildøy være tilbake i brannstallen. Like greit, så lenge han ikke er mer en squadspiller i Åsane og kontrakten går ut til jul. Foreløpig er det iallfall store muligheter for at en ungdom får sitte på benken i noen eliteseriekamper.
Tren på langskudd

blobby winters

Quote from: LAN-party on August 14, 2019, 13:35:03 PMnå er det ryddet i rekkene og det er mye lønnsutgifter som er borte og vito på vei ut..
Da kommer nok den store brann signeringen for sommeren snart... Det blir nok en stril som bor i drammen

Nei vi har mye mer behov for en ving eller spiss i dette vinduet.

krakra

Spiss? Vi har jo tre spisser pluss Heggebø som LAN har lovet spilletid. Og to andre spisser ute på lån.

Kagain

Brann mangler vel litt rollespesialister på vingene. I intervjuet med LAN om Heggebø snakket han om at han kunne brukes som innoverspiss. Det er i det hele tatt en del spillere i Brann som "kan spille ving", men den eneste rene vingen (som i person som har spilt mest på vingen) de har er vel Koomsoon og muligens Marius Bildøy? Jeg ser han er tatt vekk fra nettsiden til Brann, men mener å huske at han var beskrevet som ving i sin tid. Av spillere som "kan spille ving" har Brann Rolantsson, Strand, Berisha og Bamba?

Men vi har jo sett det at hva Brann mangler ikke alltid gjenspeiles i hva de kjøper. De har kjøpt stoppere og indreløpere selv når de ikke hadde noe mangel på disse...

blobby winters

Quote from: krakra on August 16, 2019, 19:02:05 PMSpiss? Vi har jo tre spisser pluss Heggebø som LAN har lovet spilletid. Og to andre spisser ute på lån.


Så hvis Bamba får en skade eller karanten hvem spiller 90 min som spiss?

Vet ikke hvem du tenker på men vi har sett at Berisha fungerer mye bedre som venstrekant. Men, la oss si at han spiller spiss. Hvem er det som kommer inn og spiller venstre kant? Gilli?

Det lukter ikke mål av Kooms, Berisha og Gilli

HKJ solgt Marengo fikk ikke ny kontrakt. 2 ut og 1 inn høres fornuftig ut


krakra

Quote from: blobby winters on August 17, 2019, 13:00:33 PM
Quote from: krakra on August 16, 2019, 19:02:05 PMSpiss? Vi har jo tre spisser pluss Heggebø som LAN har lovet spilletid. Og to andre spisser ute på lån.


Så hvis Bamba får en skade eller karanten hvem spiller 90 min som spiss?

Vet ikke hvem du tenker på men vi har sett at Berisha fungerer mye bedre som venstrekant. Men, la oss si at han spiller spiss. Hvem er det som kommer inn og spiller venstre kant? Gilli?

Det lukter ikke mål av Kooms, Berisha og Gilli

HKJ solgt Marengo fikk ikke ny kontrakt. 2 ut og 1 inn høres fornuftig ut


Berisha, Karadas eller Heggebø.
Vi trenger nye kanter, men på spiss er vi dekket.

Lasaron

Hvis Bamba ikke kan spille, blir det Berisha som spiss. Den saken er grei.
Tren på langskudd

Chrisstah

Quote from: blobby winters on August 17, 2019, 13:00:33 PM
Quote from: krakra on August 16, 2019, 19:02:05 PMSpiss? Vi har jo tre spisser pluss Heggebø som LAN har lovet spilletid. Og to andre spisser ute på lån.


Så hvis Bamba får en skade eller karanten hvem spiller 90 min som spiss?

Vet ikke hvem du tenker på men vi har sett at Berisha fungerer mye bedre som venstrekant. Men, la oss si at han spiller spiss. Hvem er det som kommer inn og spiller venstre kant? Gilli?

Det lukter ikke mål av Kooms, Berisha og Gilli

HKJ solgt Marengo fikk ikke ny kontrakt. 2 ut og 1 inn høres fornuftig ut



Blir nok Petter Strand på kant i ditt scenario.

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lasaron

Markus Henriksen skal vekk fra Hull. 92-modell. Kan han få en ny vår hos oss? Jeg har knapt sett ham siden Rosenborg-tiden, da var han en sinnsykt god skytter, og ellers sånn ganske habil på det meste.
Tren på langskudd

krakra

Han har nok et lønnskrav som får Vitos lønn til å virke som småpenger.

Lasaron

Sikkert. Jeg ble grepet av et øyeblikks galskap.
Tren på langskudd

Spelaren

Tipper han har et sted mellom 7-8 millioner i året borti England. Litt... i dyreste laget for oss.  8)
Brann er sikkert veldig langt nede på listen, også.
Gå av.

krakra

I følge skattelistene ligger han rundt det dobbelte

Kagain

Quote from: Lasaron on August 20, 2019, 21:08:41 PMSikkert. Jeg ble grepet av et øyeblikks galskap.

Kan hende du trodde at vi var tross alt Rosenborg? JEg anser det i alle fall som mest sannsynlig om Henriksen går til Norge er det kun RBK som gidder betale denne lønnen, og det gjør de nok i så fall om de blir kvitt den danske lorden...

Spelaren

Gå av.

Ninja-Bob

Kan me drøyme om at det kjem inn ein ukjent kantspelar, litt som då Marengo kom ut av det blå på slutten av eit overgangsvindauge (om eg hugsar rett)?

Kagain

Vil tro at sportsdirektøren med flere vil kjenne på presset på å hente inn nye spillere nå som de har hatt flere ut. Jeg håper at om det skjer så er det en ving vi snakker om, men jeg mistenker vel heller at det er en stopper eller en indreløper som blir hentet inn...

Gulløl

Quote from: Ninja-Bob on August 21, 2019, 13:01:00 PMKan me drøyme om at det kjem inn ein ukjent kantspelar, litt som då Marengo kom ut av det blå på slutten av eit overgangsvindauge (om eg hugsar rett)?
Ja. På lån ut året med opsjon på kjøp. Null risiko og fin testperiode i høst.
Men da må det være en kandidat de har virkelig tro på, et par hakk over Marengo.
Noen virkelig bra spillere innen rekkevidde må vel POL ha sondert seg frem til siden nyttår (?)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

August 21, 2019, 18:06:58 PM #499 Last Edit: August 21, 2019, 18:11:26 PM by fortune
Brann er klubben hvor offensive spillere drar for å dø, hvorfor skal noen med er snev av ambisjoner komme til oss?

Det er ikke noe poeng å kaste mer penger på prosjekt LAN før han eventuelt beviser at han får noe ut av midlene.
First is first, second is nothing

Go Up