Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/bataluser/public_html/forum/Sources/Subs.php on line 4296
Overganger sommeren 2019 - Page 5
  • Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2019

Started by Lasaron, April 07, 2019, 09:28:53 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pidre

May 20, 2019, 16:13:17 PM #200 Last Edit: May 20, 2019, 19:03:18 PM by pidre
Holmen virket veldig nervøs i de 3 kampene han stod, og den umandige musepip sutringen for tilbakespill var virkelig ynkelige greier. Tror Holmen trenger litt tid, jobbe litt med innstilling, prøve å finne frem litt manne-alfa, etc.

Opdal er reservekeeper. Venter egentlig bare på at han skal bokse ballen i eget mål.

Radlinger vil jeg ikke ha tilbake. God med ball, ellers svak, spesielt i feltet.

De 2 fremste egenskapene for en Brann keeper er god med ball og godt feltarbeid. Skuddstopping ikke så viktig, får lite sånt mot oss. Ellers ok om vår keeper har en viss autoritet.

Så, det er vel mulig å låne en keeper ut sesongen (frem til vi, forhåpentligvis, får Holmen opp å gå). Har vi plass på utenlandskvoten?

Saludar a los monos!

Superjack

Tror Radlinger er beste vi kan håpe på, om LAN vil dyrke stilen fra i fjor.

Dette er egentlig litt money ball konsept.

Med ubegrenset pengesekk så kjøper Brann en keeper med meget gode ferdigheter med bena, meget god i feltet og samme i skuddstopperegenskaper. Problemet er at disse keeperene allerede er i mye bedre klubber enn Brann. Neuer er vel kanskje kroneksempelet på hva LAN ønsker.
Så da blir oppaven å sortere
hvilken egenskap er viktigst for LAN fotballen?

Min tipp er ballkontroll med bena, så feltstyrke. Skuddstopping er mindre viktig, kanskje spesielt når LAN har såpass tro på at spillestilen han legger opp til vil gi særdeles få skudd på en Brannkeeper.


Brannsupporter.

pidre

May 20, 2019, 19:12:52 PM #202 Last Edit: May 20, 2019, 19:34:43 PM by pidre
Quote from: Superjack on May 20, 2019, 16:39:11 PMTror Radlinger er beste vi kan håpe på, om LAN vil dyrke stilen fra i fjor.

Dette er egentlig litt money ball konsept.

Med ubegrenset pengesekk så kjøper Brann en keeper med meget gode ferdigheter med bena, meget god i feltet og samme i skuddstopperegenskaper. Problemet er at disse keeperene allerede er i mye bedre klubber enn Brann. Neuer er vel kanskje kroneksempelet på hva LAN ønsker.

Hør her, jeg er dritt lei av klisjeer og problematisering. Neuer, hvem snakker om Neuer? Det finnes drøssevis av keepere som er mye mye bedre enn Opdal og Holmen (pt) og som er innenfor SKB sin rekkevidde.

Og hvorfor tror du Radlinger er det beste vi kan håpe på? Har du overhodet tenkt før du skrev dette?
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Ja, vi må ikke gjøre dette vanskeligere enn det egentlig er. Man kan jo spørre seg hvorfor VIF, Stabæk, Viking og alle de øvrige ES-lagene har bedre keepre enn Brann. Stabæks keeper ville jo være et steg opp, er han utenfor rekkevidde?

Leffen

Hehe, tror ikke Superjack mente at vi skal prøve å kjøpe Neuer. Han brukte et EKSEMPEL på hva som er den ultimate keeper for LAN. Jeg er enig i at Radlinger virker som den beste mulighet, all den tid han allerede er utprøvd og vi vet hans styrker og svakheter. Sikkert mange andre på hans nivå ute i Europa, men det er jo ikke bare bare å lokke dem til Norge. EHJ ble vel hentet nettopp for sitt fotarbeid, men han var visst ikke så god allikevel, fant de ut...

pidre

Quote from: Leffen on May 22, 2019, 09:48:32 AMJeg er enig i at Radlinger virker som den beste mulighet, all den tid han allerede er utprøvd og vi vet hans styrker og svakheter. Sikkert mange andre på hans nivå ute i Europa, men det er jo ikke bare bare å lokke dem til Norge. EHJ ble vel hentet nettopp for sitt fotarbeid, men han var visst ikke så god allikevel, fant de ut...

Ikke bare vi, men resten av fotball-norge kjenner nok også til Radlingers svakheter.

Var gøy å se på hvor god han var med ball, og hvor frustrerte motstandere kunne bli, men synes ikke dette veier opp - langt fra.
Saludar a los monos!

Lasaron

Det veier opp litt, men kanskje ikke nok.
Tren på langskudd

pidre

May 24, 2019, 02:52:57 AM #207 Last Edit: May 24, 2019, 03:00:06 AM by pidre
Ut i sommer/ila 2019:

Marengo, dessverre.

Koomson, nesten null sluttprodukt, ødelegger rytme

Grøgård, funker ikke i SKB, men får kanskje en ny mulighet til å vise seg frem nå når Ruben er skadet, om ikke LAN heller velger Gilli, og da er jo toget pretty much gått for Grøgård...

Karadas, pensjonist, takker av.

Johansen, får det ikke helt til.


I sommer ønsker jeg 2 kantspillere (v+h) og en venstreback. Spillere som er gode nok til å kunne gå rett inn på laget.


Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on May 24, 2019, 02:52:57 AMUt i sommer/ila 2019:

Marengo, dessverre.

Koomson, nesten null sluttprodukt, ødelegger rytme

Grøgård, funker ikke i SKB, men får kanskje en ny mulighet til å vise seg frem nå når Ruben er skadet, om ikke LAN heller velger Gilli, og da er jo toget pretty much gått for Grøgård...

Karadas, pensjonist, takker av.

Johansen, får det ikke helt til.


I sommer ønsker jeg 2 kantspillere (v+h) og en venstreback. Spillere som er gode nok til å kunne gå rett inn på laget.




Selvfølgelig selger vi ikke Komsoon på oppadgående kurve i en stall med få alternativer.

ACHTUNG

Med mindre Komsoon får et uventet oppsving, med mål og målpoeng, så er det ødeleggende både for ham og klubben å fortsette samarbeidet. Bare tenk på hva en målgarantist på høyreflanken, ville tilført Brann? Nei, Komsoon må det gjøres noe med, om ikke ting endrer seg og det kan kanskje være til det beste for ham selv også.

Superjack

Enig med Pidre

Selvfølgelig mye som kan endres hos spillere som Koomsom, men spesielt med den fryktelige kampen mot Åsane i minne så ser jeg ikke store håpet.

Tror også det er over 50% sjanse for at Vito forsvinner.

Så da mener jeg en meget god kantspiller og en forsvarsspiller må inn.

Brannsupporter.

ZsoltKorcsmar

Karadas, Kjelsrud og Marengo lever nok utrygt, men tviler på at det skjer noe med Koomson.

Ja, jeg er enig i at det finnes bedre kanter, men det finnes også svært mange dårligere kanter. Koomson hadde spilt fast på høyrekant for de aller fleste eliteserie-lag.

Selvfølgelig hadde det vært kjekt med en kant som hadde 10 assister og 5-6 mål hvert år, men de vokser ikke på trær. Skadefri Helland og Ulland Andersen kanskje.

Koomson vil nok frustrere oss mye, men i mangel på tilgjengelige og markant bedre alternativer kommer vi nok til å kjøre med han. Han har et meget bra toppnivå, og om han stabiliserer seg så kan det bli mye bra fra den kanten i år. Spesielt savner jeg at han stoler mer på farten sin, han parkerer det fleste og er et livsfarlig kontringsvåpen om han bestemmer seg.

ACHTUNG

Komsoon har en mental blokk, i Brannsammenheng. Det er ødeleggende for karrieren hans å bli værende om ikke blokken blir opphevet, Gilbert har ambisjoner om større klubber enn Brann og etterhvert kan det tenkes at han og Soltvedt finner ut at det beste er å finne seg en ny klubb. Gilbert putttet 7 for Sogndal, i Brann er det vel bare 1 seriemål til nå. Det er horribelt dårlig.

Lasaron

Ja, det må være noe mentalt, om enn ikke et nervøst sammenbrudd ;).

Ja, han er kjemperask, og utnytter det vannvittig sjeldent. Toppnivået hans er så høyt at jeg ikke vil gi ham opp. Jeg kan ikke så mye om idrettspsykologi, og det kommer sikkert an på type, men er det en idè å klare å motivere Koomson til å spille en kamp eller to for Brann 2? At jobben hans der skal være å sette fart, utfordre, herje? Og når det da løsner kjapt på det nivået, så skal han rett inn i startelleveren igjen og bare måke på på samme måte?
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: ACHTUNG on May 24, 2019, 11:21:29 AMMed mindre Komsoon får et uventet oppsving, med mål og målpoeng, så er det ødeleggende både for ham og klubben å fortsette samarbeidet. Bare tenk på hva en målgarantist på høyreflanken, ville tilført Brann? Nei, Komsoon må det gjøres noe med, om ikke ting endrer seg og det kan kanskje være til det beste for ham selv også.

Han er enn så lenge likevel førstevalg, skal vi selge ham midt i en travel sesong må vi ikke bare ha ny førstevalg inn men også en bedre backup inn, ellers er det bare tull å selge ham om vi skal ha ambisjoner om medalje.

krakra

May 24, 2019, 14:48:50 PM #215 Last Edit: May 24, 2019, 14:50:41 PM by krakra
Ikke lenge siden folk ville kvitte seg med Ordagic også. Og nå er han, angivelig, bedre enn Haugen. Det er en uting at man skal kvitte seg med de spillerne med størst potensiale fordi de sliter med å få det ut. Fokuset må ligge på å få Koomson i gang. For da er han kanskje vår farligste offensive spiller.

Skal være forsiktig med å si det sitter i hodet, man må jo være psykolog for å komme med slike diagnoser, men vi har iallefall sett hva Koomson kan når han er bestemt. Det viste han også i Sogndal. Da snakker vi en spiller på et nivå vi må betale ganske mange millioner for. Mentale sperrer kan forsvinne ganske fort.

pidre

May 24, 2019, 16:26:24 PM #216 Last Edit: May 24, 2019, 16:54:53 PM by pidre
Layoni hadde 670 sprintmeter i kampen mot oss, det er ekstremt. Snittet for kantspillere i PL er ca 250 meter per kamp.

Skulle likt å visst Gilberts sprintmeter, det kan ikke være mange.


https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/forbloffet-over-eliteserie-spillerens-ekstreme-tall-det-er-jo-helt-absurd_bg_sto6940742/story.shtml
Saludar a los monos!

opplett

Dette var vel ifjor? Men ja, poenget består..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Quote from: krakra on May 24, 2019, 14:48:50 PMIkke lenge siden folk ville kvitte seg med Ordagic også. Og nå er han, angivelig, bedre enn Haugen. Det er en uting at man skal kvitte seg med de spillerne med størst potensiale fordi de sliter med å få det ut. Fokuset må ligge på å få Koomson i gang. For da er han kanskje vår farligste offensive spiller.

Skal være forsiktig med å si det sitter i hodet, man må jo være psykolog for å komme med slike diagnoser, men vi har iallefall sett hva Koomson kan når han er bestemt. Det viste han også i Sogndal. Da snakker vi en spiller på et nivå vi må betale ganske mange millioner for. Mentale sperrer kan forsvinne ganske fort.
Forsåvidt enig med alt du sier men kunne ikke la vær å trekke på smilebåndet ang at det kom fra deg at en må være psykolog for å komme med diagnoser på at det sitter i hodet når en har din påstand ang Holmen friskt i minne. Eneste logiske slutting da er at du er psykolog ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Bamba passer ikke inn, han er et feilkjøp. Mulig han er god for et lag som ligger lavt, der han kan jakte bakrom. For oss, slik vi spiller er han ikke egnet. Får vi penger for han, bør han selges, evnt byttes, feks mot Espejord.

Gilbert bør vi også kvitte oss med, og gå for en kant som kan utfordre, som Layoni.
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Quote from: pidre on May 26, 2019, 23:27:24 PMBamba passer ikke inn, han er et feilkjøp. Mulig han er god for et lag som ligger lavt, der han kan jakte bakrom. For oss, slik vi spiller er han ikke egnet. Får vi penger for han, bør han selges, evnt byttes, feks mot Espejord.

Er Espejord god på å omsette slappe langballer slått fra midtsopperposisjon? I så fall er jeg enig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

opplett

Det blir nok et mindre spennende overgangsvindu i sommer enn de to siste, med mindre vi selger og for en god sum for noen spillere.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Superjack

Quote from: Billy Elliott on May 27, 2019, 07:47:01 AM
Quote from: pidre on May 26, 2019, 23:27:24 PMBamba passer ikke inn, han er et feilkjøp. Mulig han er god for et lag som ligger lavt, der han kan jakte bakrom. For oss, slik vi spiller er han ikke egnet. Får vi penger for han, bør han selges, evnt byttes, feks mot Espejord.

Er Espejord god på å omsette slappe langballer slått fra midtsopperposisjon? I så fall er jeg enig.

Om LAN går for Drilloball så må vi finne en ung Azar eller noe. Vil ikke ha det. Vil ha fotball.
Brannsupporter.

Spelaren

Etterhvert må jo spillere forstå at det er karrieredrepende å komme til oss. Null offensiv utvikling, så det er kun lønnslippen som hjelper.
Gå av.

krakra

Hvor mye mer penger skal vi sløse vekk på offensive spillere til LAN?

Belfort

Jeg vil tippe at Brann vil forsøke å selge Bamba. De innser at dette ikke er en spiss for dem, noe som er utrolig dårlig scouting. Neste gang får de gå etter en spiss som ligger LAN sitt hjerte nærmest. Helst en over 2 meter med stor arbeidskapasitet.

pidre

May 27, 2019, 10:53:03 AM #226 Last Edit: May 27, 2019, 10:57:35 AM by pidre
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2019, 07:47:01 AM
Quote from: pidre on May 26, 2019, 23:27:24 PMBamba passer ikke inn, han er et feilkjøp. Mulig han er god for et lag som ligger lavt, der han kan jakte bakrom. For oss, slik vi spiller er han ikke egnet. Får vi penger for han, bør han selges, evnt byttes, feks mot Espejord.

Er Espejord god på å omsette slappe langballer slått fra midtsopperposisjon? I så fall er jeg enig.

Vi trenger et oppspillspunkt, en som kan ta ned ball, holde og passe videre - og som kan putte 10-15. Espejord er en slik type.

Bamba derimot kan ikke sin fotball, han er en hodeløs kylling. Alle disse unødvendige offsidene, det viser jo bare at fotballforståelsen er på et PU-nivå. Han fungerer ikke, men er sikkert kjempegod på løkka.

Et stort tabbekjøp. Det må man innse, og så får man bare prøve å få mest mulig igjen for han.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: krakra on May 27, 2019, 09:22:43 AMHvor mye mer penger skal vi sløse vekk på offensive spillere til LAN?

Bamba kjøpet var en waste. Det er jo helt klart. Fotball-norge ler av oss.
Saludar a los monos!

Falkman

Quote from: Belfort on May 27, 2019, 10:48:25 AMJeg vil tippe at Brann vil forsøke å selge Bamba. De innser at dette ikke er en spiss for dem, noe som er utrolig dårlig scouting. Neste gang får de gå etter en spiss som ligger LAN sitt hjerte nærmest. Helst en over 2 meter med stor arbeidskapasitet.

Er litt skuffende at de lot seg blende av et par lekre mål i like stor grad som majoriteten her inne, ja. Begeistringen var jo nærmest unison da Bamba signerte.

Kagain

May 27, 2019, 11:20:37 AM #229 Last Edit: May 27, 2019, 11:27:15 AM by Kagain Reason: Mer informasjon og enda mer informasjon
Quote from: pidre on May 27, 2019, 10:53:03 AMVi trenger et oppspillspunkt, en som kan ta ned ball, holde og passe videre - og som kan putte 10-15. Espejord er en slik type.

Hva med en spiller som beskriver seg selv som følger:

"Jeg er sikker på mine egne ferdigheter. Jeg er en fysisk sterk spiller med en nese for mål. Jeg liker beinhard jobbing. Ingenting er bedre en følelsen av å ha jobbet hardt, scoret mål og ha vunnet kampen" gliser han

Hvor kan vi finne en slik spiller? Vel, de gode nyhetene er at de allerede har en slik en. Dette er nemlig Erlend Hustad sin egenomtale fra Bergensavisen 4. mars 2019.

Klippet direkte fra avisen:

" Jeg er sikker på mine egne ferdigheter. I tillegg får jeg enda bedre spillere rundt meg i Brann, som vil gjøre meg bedre. Han beskriver seg selv som en fysisk sterk spiller med en nese for mål. Det har vært skrevet mye om spissrollen i Lars Arne Nilsens system, og hvordan Brann-treneren forlanger beinhard defensiv jobbing også av lagets frontmann. Spillere som Ludcinio Marengo, Gilbert Koomson og Daouda Bamba har aldri lagt skjul på at det er noe de ikke er videre begeistret for. Hustad er derimot en spiss som elsker å ta i et tak bak i banen.
- Jeg liker beinhard jobbing. Ingenting er bedre en følelsen av å ha jobbet hardt, scoret mål og ha vunnet kampen, gliser den kommende Brann-spilleren. "

Brann har også en spiller som ble beskrevet som "en sulten ulv i boksen" i Fredrikstad blad 31.01.2015. Han debuterte da for aristokratene. Hvem er denne karen? La meg bare sitere litt.

"Med tre scoringer på to kamper har Henrik Kjelsrud Johansen (21) fått en drømmestart på FFK-karrièren. -Jeg har jo lovet en del mål og da må jeg forsøke å holde det."

Jeg kan jo bare avslutte med å skrive hva Monsamjelden sa da det ble kjent at Hustad var klar for Brann:

"Han er en Henrik Kjelsrud Johansen med kanskje litt mer tempo." Dette er fra BA 31.01.2019.

Så det som kommer i juli folkens må vel kunne betegnes som en oppgradering. Ikke bare er han en sulten ulv i boksen, han er en ulv som er oppgradert med litt mer tempo!   

Gepard

Mest bekymret over at Soltvedt har ansvaret for evt å finne en som er bedre en Bamba, for et bomkjøp, og FOR et salg av KBK, bare å bøye seg i støvet. 9 Mill fikk de!! Inn fikk de kastrati og de har knapt vært bedre, og NEI Rune det betyr ikke at du skal hente Kastrati..

Jeg mener vi bør ha en ny sportslig leder, hvertfall en som har et spesielt ansvar for spilleroverganger, for der er Soltvedt fryktelig svak. Tror han er en fin fyr å ha i miljøet, men spillerlogistikk er han langt, langt unna å beherske. Det har kjøpet av Bamba alene bevist.



fortune

Problemet er ikke Bamba i seg selv, men at vi ikke henter de spillertypene som får ut potensialet i LANs system.

Nå har vi hentet 2 spisser som begge er best med en spissmakker, men vi spiller likevel bare med 1 spiss. Og på midtbanen har vi hentet bare kortvokste spillere, til tross for at LANs system i stor grad baseres på fysikk.

På keeperplassen er det visstnok ekstremt viktig at keeper er god med ballen i beina, men Opdal er kanskje tippeligaens dårligste på det området. Det burde kanskje ringe en bjelle når supporterne har en egen sang om hvor dårlig Opdal er med beina..
First is first, second is nothing

pidre

Soltvedt sitt ansvar, ja. Nå får vi bare håpe han erkjenner, og ordner opp.

For å sammenligne litt. Mjøndalen hentet Liseth og Brustad for ca kr 0. Vi hentet Bamba og Gilbert for ca 12-13-14 mill? Ville byttet med Mjøndalen any day.

Saludar a los monos!

Lasaron

Skjerpings. Bamba er god, selv om han ikke er like god som Reginiussen i hodedueller. Hvorfor skal de fyre avgårde lempinger for n'te gang til Bamba når det aldri går?
Tren på langskudd

Gepard

Bamba er pissdårlig som ensom spiss for Brann under Lan. Han har ikke fysikk, gidder nå endelig å jobbe sånn passe (etter å ha vært i fryseboksen en stund), men fremdeles alt for lat\lite utholdende.

Han får faktisk også baller å jobbe med i bakrom men er KONSTANT i offside på de muligheten, svak spillerforståelse. En individualist som fungerte i Kbk hvor han hadde fri tøyler for et lag som lå meget lavt, ergo fikk de enorme kontringsrom mot måljaktende motstandere. Da var han grei nok, hadde blant annet et villt soloraid. Brann lot seg blende og siden Onkel Mohn spanderte trengte de ikke tenke seg grundig nok om dette faktisk er en spiller som fungere under LAN.

Yngve

Quote from: pidre on May 27, 2019, 10:53:03 AMAlle disse unødvendige offsidene, det viser jo bare at fotballforståelsen er på et PU-nivå. Han fungerer ikke, men er sikkert kjempegod på løkka.

Eg skjønar du aldri har sett Torstein Helstad spela foppa.

pidre

Quote from: Yngve on May 27, 2019, 18:34:08 PM
Quote from: pidre on May 27, 2019, 10:53:03 AMAlle disse unødvendige offsidene, det viser jo bare at fotballforståelsen er på et PU-nivå. Han fungerer ikke, men er sikkert kjempegod på løkka.

Eg skjønar du aldri har sett Torstein Helstad spela foppa.

Ja Helstad gikk i offside, men det var som oftest ei meining bak hans bevegelser. Flesteparten av Bambas offsider er helt unødvendige.
Saludar a los monos!

Nixon

Apropos Helstad, Bamba og offside. Nå skjer det nesten aldri at en Brannspiller blir spilt gjennom alene med keeper. Helstad skårte jo haugevis av slike mål, og klart at det ble noen offsider når han lurte på grensen hele tiden. Bamba går jo nesten bare i offside når han møter ballen feilvendt har jeg inntrykk av.

Men spørsmålet blir jo; hvorfor skaper vi så få slike sjanser i forhold til før? Det kan ikke bare være farten til Helstad som savnes.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 27, 2019, 22:13:49 PMMen spørsmålet blir jo; hvorfor skaper vi så få slike sjanser i forhold til før? Det kan ikke bare være farten til Helstad som savnes.

Mine teorier:
Nilsens fotballtavle gir helt klare retningslinjer på utrolig mange situasjoner. Det var noe av grunnen til at de gikk for ham, at han i et tidlig møte omtrent forklarte hvordan Brann kunne være "uslåelig", at det alltid ville være et trekk laget skulle kunne foreta dersom spillerne var tro mot opplegget, godt nok trent og påskrudd i riktig øyeblikk. Fordelen med dette er at Brann har framstått langt mer robust bakover med Nilsen bak roret enn det man kan huske siste mannsalder.

Et snitt som har ligget og oscillert rundt 1.0 baklengs per kamp de tre hele sesongene til Nilsen er jo sensasjonelt sammenlignet med Norlings ene katastrofeår og Skarsfjords tre sesonger før det.

Men, det er 11 mann i forsvar. Et maskineri som stadig er i forflytning, og der rollene er fordelt og forklart slik at de "naturlige" angriper alene med keeper-situasjonene sjelden inntreffer. Spillerne er rett og slett ikkje der på banen når disse mulighetene kan jobbes fram, med mindre det er noe helt spesielt som skjer. Eksempelvis Bambas C-moment mot Odd i fjor eller Gillis dritheldige scoring borte mot Haugesund. Kontringene våre har også blitt treigere og treigere, og eksempelvis Koomson er mer som en bremsekloss å regne nå enn han var for et mer dyptliggende Sogndal.

Skal Brann tilbake til fotballen me opplevde med Helstad, må hele taktikktavlen stokkes om og rollene endres. Da vil man i større grad enn nå se slike Helstad-mål igjen.
Gå av.

Corran

Quote from: Nixon on May 27, 2019, 22:13:49 PMApropos Helstad, Bamba og offside. Nå skjer det nesten aldri at en Brannspiller blir spilt gjennom alene med keeper. Helstad skårte jo haugevis av slike mål, og klart at det ble noen offsider når han lurte på grensen hele tiden. Bamba går jo nesten bare i offside når han møter ballen feilvendt har jeg inntrykk av.

Men spørsmålet blir jo; hvorfor skaper vi så få slike sjanser i forhold til før? Det kan ikke bare være farten til Helstad som savnes.

Om en ser på løpene til Bamba så er det mange veldig gode løp, men ballen kommer ikke før han har snudd og er på veil tilbake. Det med offside er vel så ofte et resultat av dårlig timing fra de som slår pasningen.
Synes Bamba får litt i overkant mye kritikk selv om ikke jeg heller er blendet av ham. Men i de kampene angrepsspillet har fungert har også Bamba fungert. Mot rbk ble det blant annet for stor avstand mellom kantene og Bamba og det kom ikke så ofte noen inn i rommet mellom spiss og kant. De få gangene det gjorde det var de få gangene det ble litt små farligheter.
Velger å gi ham litt mer tid før jeg gir ham opp.
Hadde Helstad vært spiss på Brann nå så hadde ikke han scoret så mye for han hadde ikke fått de mulighetene han fikk den gangen og vi hadde alle klaget på hvor mye han gikk i offside.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

June 10, 2019, 18:15:00 PM #240 Last Edit: June 10, 2019, 18:18:10 PM by pidre
Olofinjana vil vil sende Wolves-spillere på lån til utenlandske klubber. Slovakia, Polen og Belgia er nevnt. Brann burde kunne være konkurransedyktig og et alternativ. Peddi kjenner jo Olof, så kanskje det kunne vært en mulighet - en kant, en spiss, kunne jo vært noe. Forrige sesong hadde Wolves 24 spillere på utlån.

https://www.expressandstar.com/sport/football/wolverhampton-wanderers-fc/2019/06/10/wolves-looking-to-send-loan-stars-abroad/

Saludar a los monos!

Superjack

Jeg vil fortsatt ha en Adegbenro eller lignende inn på kanten. Mannen er hurtig og god med ball. Gilbert har ikke fått det til. Sist vi hadde en kant som fungerte bra var våren 2017 da Braaten kjørte på høyrekanten. Hverken Veton eller Gilli er kanter som jeg liker. Innoverkant er bare et annet utrykk på en som spiller på kanten men som ikke er kantspiller.

Brannsupporter.

Billy Elliott

Adegbenro er da vel en innoverkant?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Huff

Mener Pamer nevnte noe om at en jaktet en høyreback for å forsterke bredden der på dagens Ballspark.

Er det en ting som vil vekke begeistringen blant massene er det en ny back!

Billy Elliott

Det er klart at på høyreback har vi jo bare fire alternativer (Teniste, Gilli, Kalsaas og Strand) så det er et åpenbart fokusområde.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Tror ikke vi skal regne Kalsaas med. Han er for skadeutsatt (og for ung).
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on June 12, 2019, 14:39:54 PMTror ikke vi skal regne Kalsaas med. Han er for skadeutsatt (og for ung).

Hehe, ja, nei da blir det tynt med kun tre mulige på høyrebacken. De må jo minst ha firedobbel dekning på backen. Og firedobbel på andre også, når man først er i gang. Her må det handles, og handles stort!

Lasaron

June 13, 2019, 07:52:47 AM #247 Last Edit: June 13, 2019, 07:54:47 AM by Lasaron
Vi har to backer på banen. Dobbel dekning betyr fire backer i stallen. Firedobbel dekning betyr åtte backer i stallen. (Jeg er lærer, så jeg må pirke.)
Tren på langskudd

Finfin respons

Vel. Problemet er ikke kvaliteten på de der framme. Problemet er å få dreis på spillet frem til siste tredjedel.

Ja, det høres ut som den motsatte analysen av det alle har sagt de siste tre årene ("må bli bedre på siste tredjedel"). Men der har du det. Vi trenger fantastiske backer. Kreative og solide. Men: Jeg vil ha Haugen omskolert. Slik som jeg sa i mitt aller første innlegg her på forumet.
Kanskje.

tovatle

Interessant å se på "free agents" på transfermarkt. Mye spennende!

Jeg likte godt profilen til han her;
https://www.transfermarkt.com/donis-avdijaj/profil/spieler/196227

Ung ving som har gått i skole hos talentfabrikken til Schalke 04.

Go Up