• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2019

Started by Lasaron, April 07, 2019, 09:28:53 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

En overskrift i BA i dag forteller at Jenssens overtråkk skjedde på grunn av humpete treningsbane utenfor Stadion. Nok en gang lanserer jeg forslaget om å bruke mindre penger på overganger og heller ruste opp treningsannlegget, fordi jeg tror det fører til flere poeng.
Tren på langskudd

Spelaren

Er vel fortsatt kommunens ansvar, dette området? Satser heller på en spennende ving inn.
Gå av.

Gulløl

April 07, 2019, 10:28:07 AM #2 Last Edit: April 07, 2019, 10:37:14 AM by Gulløl
Trond Mohn har sagt for mange år siden at han er klar med 10 millioner når Brann vil skifte til kunstgress inne på Stadion. Det er absolutt ikke det Brann trenger nå, han burde heller spandert opprustning av de to gressbanene på Nymark. Dette er snakk om prioritering og det får jeg håpe at Brann sitt styre og ledelse klarer å kringkaste videre.
Tragisk at Brann enda ikke har fått orden på treningsforholdene på gress utenfor Stadion, har vært en gjentagende tema i mange mange år. Pr. i dag er det to gressbaner på Nymarksfeltet som ikke holder den standarden de burde.
Brann er prisgitt kommunens vilje slik det er i dag. Vibeke er snill og grei og sier at kommunen gjør sitt ytterste. Det er jeg totalt uenig i, kommunen spiller ikke på lag med Brann når forholdene er slik at sentrale spillere blir skadet når underlaget er så ujevnt som det er. Det er langt fra første gang at Brann spillere blir skadet på kommunens naturgress på Nymark.
Nå er det vist noen planer om utbedring i følge BA artikkelen. Vi får se hvor bra det blir eller om det bare er noe midlertidig småpirk. Håper det er nytt naturgress de ruller ut og gjør noe med det under også.
Klipp fra BA artikkelen:
- Vi er i tett dialog med Bergen kommune om tilstanden på de to gressbanene på Nymark. Vi ønsker svært gjerne at banen nærmest Haukelandshallen kan jevnes ut, men det er jo et spørsmål om økonomi og når det passer å gjøre det. Kommunens folk gjør uansett sitt ytterste, sier Branns daglige leder Vibeke Johannesen, som kaller det «topp prioritet» å få utbedret treningsforholdene.
- Jeg har snakket flere ganger med kommunen om dette, senest dagen etter at Ruben skadet seg, sier Johannesen, som forteller at det er planlagt utbedringer på gressfeltet nærmest Stadion i vår.
- Vi må bare finne riktig tidspunkt for å starte arbeidet, sier hun.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Hvorfor skal kommunen bruke penger på dette når det går an å bruke penger på kultur?
Gå av.

Lasaron

Planlagt utbedring av gresset i vår? Jeg tror ikke det kommer til å skje. Bra hvis det skjer.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on April 07, 2019, 12:41:45 PMPlanlagt utbedring av gresset i vår? Jeg tror ikke det kommer til å skje. Bra hvis det skjer.
Kommer vel til å rulle over med en dampveivals et par timer og så er det finito.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Forøvrig er følgende spillere troende til å havne i en situasjon der de ønsker seg vekk grunnet manglende spilletid: Ordagic, Kjelsrud, Grøgaard. Marengo forsvinner trolig.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Brann MÅ ha ny keeper, samt 1-2 nye flanker

Kagain

Flankene er jeg enig med deg i, men jeg mener at Brann fremdeles bør la keeperne de har forsøke seg litt til.

Corran

Å begynne å skrike etter at Brann MÅ ha ny keeper synes jeg er litt prematurt
Vi har kjøpt en solid 2 keeper og en av de bedre keeperene i ES og en av de beste på behandling av ball med beina.
Om vi skal opp en hylle på keeper må vi finne noe utenlands og/eller betale mer en det smaker

Akkurat nå mener jeg stallen er slik at vi fint kan se spillere an til sommeren før vi feller endelige dommer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

April 08, 2019, 10:37:22 AM #10 Last Edit: April 08, 2019, 10:43:02 AM by Gulløl
Brann bør for tiden ha høy prioritet å saumfare markedet etter kontraktløse kantspillere. På høyrekanten er alternativene få eller rettere sagt ingen som fungerer godt nok. Koomson har hatt klippekort for lenge, fikk det ikke til i går heller. Gilli prøvde seg på høyrekanten i forrige kamp, fungerte dårlig han også på den kanten, på venstrekanten er han mye bedre. Berisha er helt klart den spissen Brann bør satse på og bør helst ikke plasseres på kanten. Kanskje Bamba eller Haugen kan fungere på høyrekanten, noe som kan vurderes til onsdagens kamp. Men uansett bør det være høy prioritet fra POL og RS mot spillere som er kontraktsløse som er gode nok og som løfte kvaliteten på kantplass, hovedsaklig høyrekanten.  
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ZsoltKorcsmar

Quote from: Gulløl on April 08, 2019, 10:37:22 AMBrann bør for tiden ha høy prioritet å saumfare markedet etter kontraktløse kantspillere. På høyrekanten er alternativene få eller rettere sagt ingen som fungerer godt nok. Koomson har hatt klippekort for lenge, fikk det ikke til i går heller. Gilli prøvde seg på høyrekanten i forrige kamp, fungerte dårlig han også på den kanten, på venstrekanten er han mye bedre. Berisha er helt klart den spissen Brann bør satse på og bør helst ikke plasseres på kanten. Kanskje Bamba eller Haugen kan fungere på høyrekanten, noe som kan vurderes til onsdagens kamp. Men uansett bør det være høy prioritet fra POL og RS mot spillere som er kontraktsløse som er gode nok og som løfte kvaliteten på kantplass, hovedsaklig høyrekanten. 

Gilli, Marengo og Strand kan jo bare spille på venstre, da de baserer seg på å trekke inn i banen og avslutte. Det triste er at vi hadde en perfekt innover-kant på motsatt side også; Vega. Hadde vært kjekk å ha nå som Koomson ikke leverer.

osoerli

Quote from: ACHTUNG on April 07, 2019, 13:51:50 PMBrann MÅ ha ny keeper, samt 1-2 nye flanker

Går ikkje kontrakten til Radlinger ut til våren?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Lasaron on April 07, 2019, 12:50:48 PMForøvrig er følgende spillere troende til å havne i en situasjon der de ønsker seg vekk grunnet manglende spilletid: Ordagic, Kjelsrud, Grøgaard. Marengo forsvinner trolig.

Kjelsrud og Grøgaard er overtallige, men ønskjer seg diverre neppe bort.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Vega sitter på benken i VIF, så kanskje han vil komme tilbake😊
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ZsoltKorcsmar

Quote from: osoerli on April 09, 2019, 08:33:14 AM
Quote from: ACHTUNG on April 07, 2019, 13:51:50 PMBrann MÅ ha ny keeper, samt 1-2 nye flanker

Går ikkje kontrakten til Radlinger ut til våren?

Jo, men var vel lønnen som stoppet den overgangen. Mener klubben ville la han gå for symbolsk sum. Kjedelig, for han gav oss en helt ny dimensjon.  Tror han krevde 3-4 mill i året om ryktene stemte... Er vel det han har for å slite benk i Tyskland

Corran

Er jo litt morsomt at når Radlinger var her så kunne en lese om alle svakhetene hans og at han var alt for dyr i forhold til hva en fikk. Istedenfor var det et par keepere fra ES som ble lansert som bedre alternativer og deriblant Holmen Johansen. Nå har de ham og etter kun to kamper så er folk begynt å lete etter alternativer og snakker varmt om Radlinger som ga oss en helt ny dimensjon.

La nå Holmen Johansen få noen kamper å bli varm i trøyen på før en lanserer alternativer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Danny1

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/sjekk-oversikten-sa-mye-brukte-norske-klubber-pa-agentutgifter-i-fjor_sto7221698/story.shtml

De forskjellige klubbenes utgifter til agenter i fjor. Her ser jo Brann ut til å ha sunnere utgifter en andre. Men kan det tenkes vi taper spillere til Molde og RBK pga dette? Ellers bruker også VIF, Sarpsborg og Start mer enn oss.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

ZsoltKorcsmar

Quote from: Corran on April 09, 2019, 23:11:53 PMEr jo litt morsomt at når Radlinger var her så kunne en lese om alle svakhetene hans og at han var alt for dyr i forhold til hva en fikk. Istedenfor var det et par keepere fra ES som ble lansert som bedre alternativer og deriblant Holmen Johansen. Nå har de ham og etter kun to kamper så er folk begynt å lete etter alternativer og snakker varmt om Radlinger som ga oss en helt ny dimensjon.

La nå Holmen Johansen få noen kamper å bli varm i trøyen på før en lanserer alternativer

Jeg gikk personlig ikke mot Radlinger. Jeg har hele veien ment at han er en ekstremt god keeper i tippeligastandard. Der er jeg 100% enig med LAN: https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Brann-treneren-vil-gjore-alt-han-kan-for-a-beholde-Sahin-Radlinger-260683b.html

Vet mange begynte å vende seg mot han grunnet svakhetene, men jeg mener man må se på hele bildet. Om man ønsker en ren skuddstopper så kan man hente tilbake Leciejewski. Radlingers fremste egenskap var vel at han spredte enorm ro i bakre rekker. Hele forsvaret hevet seg i fjor.

Man har aldri sett Teniste bedre, Wormgoor var ekstrem, Kristiansen var tett oppunder landslagsnivå før han ble skadet.  Acosta var også bunnsolid defensivt, selv om han knotet en del med ball og offensive valg.

Alltid spillbar, og fikk forsvaret til å prestere de ekstra prosentene som kreves. Håper han kommer tilbake når kontrakten går ut til sommeren, så kan Opdal gå over i en keepertrenerrolle :)

krakra

April 10, 2019, 08:54:46 AM #19 Last Edit: April 10, 2019, 08:56:43 AM by krakra
Nå falt forsvaret sammen under Radlinger, og hold også periodevis høyt nivå under Piotr. Så spørs om du ikke gir han for mye av æren.

Radlinger var en bra keeper, totalt sett. Ikke mer enn det. Johansen er en ordinær keeper. De som trodde vi hadde hentet en toppkeeper hadde sannsynligvis ikke sett ham i aksjon.

Og hvor lang tid skal Johansen få? Vi måtte jo hente ham fordi vi ikke hadde råd til å gi Pettersen tid til å spille seg god, så hvorfor skal vi ha råd til at Johansen skal gjøre det samme.

ZsoltKorcsmar

Quote from: krakra on April 10, 2019, 08:54:46 AMNå falt forsvaret sammen under Radlinger, og hold også periodevis høyt nivå under Piotr. Så spørs om du ikke gir han for mye av æren.

Radlinger var en bra keeper, totalt sett. Ikke mer enn det. Johansen er en ordinær keeper. De som trodde vi hadde hentet en toppkeeper hadde sannsynligvis ikke sett ham i aksjon.

Og hvor lang tid skal Johansen få? Vi måtte jo hente ham fordi vi ikke hadde råd til å gi Pettersen tid til å spille seg god, så hvorfor skal vi ha råd til at Johansen skal gjøre det samme.

Vil ikke si at forsvaret falt sammen under han. Vi slapp inn totalt 31 mål, bare slått av RBK med 24 mål, og de har en keeper som kunne stått fast i Premier League. Andre Hansen har omtrent alt Radlinger har bare at han i tillegg har matchvinner-redninger i hver eneste kamp. Slike keepere vokser ikke på trær..

Må se litt bak tallene også: Faktum er jo at 9 av de 31 målene kom på få uker mot Molde, og her kan vel egentlig ikke Radlinger lastes. Totalt feil inngang til kampen gjorde jo at Braut fikk en hel banehalvdel med bakrom å kontre i. Vi sto vel for høyt og var litt for tøff i trynet.

I tillegg var det vel Pettersen som stod siste 8 kampene og slapp inn 12 mål om jeg ikke leser statistikken feil der. Snittet til Radlinger var altså ca 0,85 mål per kamp mens Pettersen slapp inn nesten dobbelt så mye med 1,5 i snitt per kamp. Var jo når Pettersen kom inn vi virkelig begynte å vakle, husker jeg merket overgangen på hvordan forsvaret fremstod som brutal. Fra å være bunnsolide til å slå sprekker i hytt og pine. Kunne fint sluppet inn mye mer.

Radlinger tilfører mye som er ekstremt viktig, men ikke alltid like "målbart". Litt som SHN, langt fra den beste spilleren, men ekstremt viktig.

Lasaron

Holmen klarte seg greit mot Odd. Jeg tror han er på gang.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: krakra on April 10, 2019, 08:54:46 AMNå falt forsvaret sammen under Radlinger, og hold også periodevis høyt nivå under Piotr. Så spørs om du ikke gir han for mye av æren.

Radlinger var en bra keeper, totalt sett. Ikke mer enn det. Johansen er en ordinær keeper. De som trodde vi hadde hentet en toppkeeper hadde sannsynligvis ikke sett ham i aksjon.

Og hvor lang tid skal Johansen få? Vi måtte jo hente ham fordi vi ikke hadde råd til å gi Pettersen tid til å spille seg god, så hvorfor skal vi ha råd til at Johansen skal gjøre det samme.
Nå var det jo fint at vi ikke gikk for Pettersen som første keeper. Startet i Nest med noen store blundere før han ble skadet og er ute på ubestemt tid.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Lasaron on April 10, 2019, 10:36:51 AMHolmen klarte seg greit mot Odd. Jeg tror han er på gang.

Ingen kan si noe på innsatsen til Holmen mot Godset. En god redning hadde han også. Og det er jo bra.
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: ZsoltKorcsmar on April 10, 2019, 10:22:28 AM
Quote from: krakra on April 10, 2019, 08:54:46 AMNå falt forsvaret sammen under Radlinger, og hold også periodevis høyt nivå under Piotr. Så spørs om du ikke gir han for mye av æren.

Radlinger var en bra keeper, totalt sett. Ikke mer enn det. Johansen er en ordinær keeper. De som trodde vi hadde hentet en toppkeeper hadde sannsynligvis ikke sett ham i aksjon.

Og hvor lang tid skal Johansen få? Vi måtte jo hente ham fordi vi ikke hadde råd til å gi Pettersen tid til å spille seg god, så hvorfor skal vi ha råd til at Johansen skal gjøre det samme.

Vil ikke si at forsvaret falt sammen under han. Vi slapp inn totalt 31 mål, bare slått av RBK med 24 mål, og de har en keeper som kunne stått fast i Premier League. Andre Hansen har omtrent alt Radlinger har bare at han i tillegg har matchvinner-redninger i hver eneste kamp. Slike keepere vokser ikke på trær..

Må se litt bak tallene også: Faktum er jo at 9 av de 31 målene kom på få uker mot Molde, og her kan vel egentlig ikke Radlinger lastes. Totalt feil inngang til kampen gjorde jo at Braut fikk en hel banehalvdel med bakrom å kontre i. Vi sto vel for høyt og var litt for tøff i trynet.

I tillegg var det vel Pettersen som stod siste 8 kampene og slapp inn 12 mål om jeg ikke leser statistikken feil der. Snittet til Radlinger var altså ca 0,85 mål per kamp mens Pettersen slapp inn nesten dobbelt så mye med 1,5 i snitt per kamp. Var jo når Pettersen kom inn vi virkelig begynte å vakle, husker jeg merket overgangen på hvordan forsvaret fremstod som brutal. Fra å være bunnsolide til å slå sprekker i hytt og pine. Kunne fint sluppet inn mye mer.

Radlinger tilfører mye som er ekstremt viktig, men ikke alltid like "målbart". Litt som SHN, langt fra den beste spilleren, men ekstremt viktig.
Det var ikke når Pettersen kom inn at det virkelig begynt å vakle. Dette skjedde før. Fra første Moldekampen, til Pettersen slapp inn, slapp vi inn 15 mål på åtte kamper. 1,9 i snitt. Og ja, Moldekampene trekker kraftig opp. Uten dem hadde vi imidlertid seks mål på seks kamper. Mot fem på på 16 kamper før det.

krakra

Quote from: Corran on April 10, 2019, 10:57:43 AM
Quote from: krakra on April 10, 2019, 08:54:46 AMNå falt forsvaret sammen under Radlinger, og hold også periodevis høyt nivå under Piotr. Så spørs om du ikke gir han for mye av æren.

Radlinger var en bra keeper, totalt sett. Ikke mer enn det. Johansen er en ordinær keeper. De som trodde vi hadde hentet en toppkeeper hadde sannsynligvis ikke sett ham i aksjon.

Og hvor lang tid skal Johansen få? Vi måtte jo hente ham fordi vi ikke hadde råd til å gi Pettersen tid til å spille seg god, så hvorfor skal vi ha råd til at Johansen skal gjøre det samme.
Nå var det jo fint at vi ikke gikk for Pettersen som første keeper. Startet i Nest med noen store blundere før han ble skadet og er ute på ubestemt tid.

Nå hadde han neppe blitt skadet i Brann, og blundere har vi sett fra vår "gullkeeper" og.

krakra

Quote from: Henki on April 10, 2019, 12:35:51 PM
Quote from: Lasaron on April 10, 2019, 10:36:51 AMHolmen klarte seg greit mot Odd. Jeg tror han er på gang.

Ingen kan si noe på innsatsen til Holmen mot Godset. En god redning hadde han også. Og det er jo bra.
Forutenom utspillene hans som var veldig svake. Og han sto bom fast på målet.

ostraume

Litt merkelig timing å hakke på Holmen etter en god kamp mot Godset.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

April 10, 2019, 18:32:29 PM #28 Last Edit: April 10, 2019, 18:35:33 PM by krakra
God kamp? Godset lå jo stort sett i forsvar, hadde tre skudd på mål, en av dem gikk i mål, en var en ok redning fra spiss vinkel og den siste en ufarlig skudd rett på keeper. Så var det en haug av upresise oppspill. Han fikk 4 på børsen fra både VG og BT.

Det er vanskelig å vurdere en keeper utifra en kamp der han nesten ikke hadde noe å gjøre. Men hva gjorde han som var så bra? Utspillene trakk iallefall ned. Målet var ikke akkurat en tabbe, men litt skummelt at han var så utspilt på et ikke spesielt hardt skudd fra 16 meter. Hva trakk så mye opp?

Superjack

Holmen virker ikke på topp mentalt. Usikker på han.
Brannsupporter.

krakra

Han er sjokkerende usikker med ballen. Jeg vil tippe flertallet av ballene går utenfor sidelinjen, og det er uten særlig press. Når han er under press kan den gå hvor som helst. Til en utespiller på hjørnet av 16-meter, til corner. Hvem vet?
Også virker han veldig tung. Forflytningsevnen hans er bekymringsverdig.

Jeg anså ham før sesongen som en over middels ES-keeper, men sjiktet under toppkeeper. Så langt har det vært en grei overvurdering.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 10, 2019, 17:43:44 PM
Quote from: Corran on April 10, 2019, 10:57:43 AM
Quote from: krakra on April 10, 2019, 08:54:46 AMNå falt forsvaret sammen under Radlinger, og hold også periodevis høyt nivå under Piotr. Så spørs om du ikke gir han for mye av æren.

Radlinger var en bra keeper, totalt sett. Ikke mer enn det. Johansen er en ordinær keeper. De som trodde vi hadde hentet en toppkeeper hadde sannsynligvis ikke sett ham i aksjon.

Og hvor lang tid skal Johansen få? Vi måtte jo hente ham fordi vi ikke hadde råd til å gi Pettersen tid til å spille seg god, så hvorfor skal vi ha råd til at Johansen skal gjøre det samme.
Nå var det jo fint at vi ikke gikk for Pettersen som første keeper. Startet i Nest med noen store blundere før han ble skadet og er ute på ubestemt tid.

hadde han neppe blitt skadet i Brann, og blundere har vi sett fra vår "gullkeeper" og.

Er det ikke Jumper's knee han har? Det er i så fall en slitasjeskade, og så kort tid etter overgangen som det skjedde var det nok påbegynt i Brann. Så tror nok Pettersen ville vært ute om han ble også.

Corran

Quote from: krakra on April 10, 2019, 17:43:44 PM
Quote from: Corran on April 10, 2019, 10:57:43 AM
Quote from: krakra on April 10, 2019, 08:54:46 AMNå falt forsvaret sammen under Radlinger, og hold også periodevis høyt nivå under Piotr. Så spørs om du ikke gir han for mye av æren.

Radlinger var en bra keeper, totalt sett. Ikke mer enn det. Johansen er en ordinær keeper. De som trodde vi hadde hentet en toppkeeper hadde sannsynligvis ikke sett ham i aksjon.

Og hvor lang tid skal Johansen få? Vi måtte jo hente ham fordi vi ikke hadde råd til å gi Pettersen tid til å spille seg god, så hvorfor skal vi ha råd til at Johansen skal gjøre det samme.
Nå var det jo fint at vi ikke gikk for Pettersen som første keeper. Startet i Nest med noen store blundere før han ble skadet og er ute på ubestemt tid.

hadde han neppe blitt skadet i Brann, og blundere har vi sett fra vår "gullkeeper" og.
Mest sannsynlig hadde han blitt skadet i Brann og, da dette er en slitasje/betennelse skade.

"Patellar tendinopati betyr irritasjon eller betennelse i denne senen. Dette kalles også hopperkne eller "Jumper's knee", fordi senen belastes og plagene utløses spesielt ved brå knestrekk - som i satsen ved hopping
Patellar tendinopati er ikke uvanlig. Som det framgår av navnet Jumper's knee, er tilstanden særlig hyppig blant idrettsutøvere hvor aktiviteten innebærer mye hopping (basketball, fotball, volleyball, høydehopp, dansing). Eksempelvis angis forekomsten blant volleyballutøvere å være 40%."

Kan også legge til at om en har gått med det for lenge så kan det bli kronisk også.
Det kan også være et resultat av at Pettersen begynte med spesial/ensidig trening for tidlig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Jeg er enig med Ztopperen her. Målsnittet hans var direkte fint. Men et lite aber: Hovedproblemet med Radlinger var at han snublet og stumpet og gikk i bakken i farlige situasjoner og under utrusninger. Jeg erindrer 2-3 episoder pr kamp, noen av dem førte til målene. Om han bare fant ut hvordan han kunne holde seg på beina vil han derimot få brukt reaksjonsevnen sin - som er helt finfin, og 0,85-snittet vil skulle ville kunne krype ytterligere nedover.

Beklager presens - preteritum - futurum-kaos. Litt sånn det blir med tidligere spillere i neste overgangsvindu-tråd.
Når det gjelder Holmen så tror jeg usikkerheten på utspill må tilskrives at han prinsipielt er skeptisk til underlaget så tidlig i sesongen. Han skal ikke tabbe seg ut for enhver pris og det er helt ok prinsipp i April. Vi vet alle at han har mer å gå på i utspillingsspillet, og tryggheten vi hadde under Radlinger vil nok komme. Det var ikke tegn til panikk blant stopperne i dag i alle fall.
Kanskje.

Lasaron

Og nok en gang er Holmen stødig på alle mottak.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Dersom ikke det usikre keeperspillet til Holmen bedrer seg, bør det ikke overraske, om Brann gjør noe i sommer, før EL.

osoerli

Beklager Holmen.  Radlinger må nok tilbake i sommar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Da kan vi slå fast at tålmodigheten var like liten med voksne Holmen hentet utenfra som den ville vært med unge Pettersen.
Tren på langskudd

krakra

Som burde være en selvfølge. Burde være lavere.

Gulløl

April 11, 2019, 09:52:33 AM #39 Last Edit: April 11, 2019, 09:58:19 AM by Gulløl
Quote from: osoerli on April 11, 2019, 09:13:01 AMBeklager Holmen.  Radlinger må nok tilbake i sommar.
Er nok ikke sikker på det. Har vel bare hatt et tabbemål hittil i år. Dårlige utspark kan forbedres med trening. Han er fremdeles en fersk keeper i førstelagsfotball sammenheng. Han må også få litt tid til å tilpasse seg trøkket rundt Brann som er langt høyere enn i Sandefjord. I følge fantasy i fjor så hadde Radlinger en redningsprosent på 52%, mens Holmen hadde 61%. Holmen hadde eliteseriens dårligste forsvar fremfor seg i fjor og Radlinger eliteseriens beste forsvar. Så føler ikke det er klinkende klart at Radlinger (på flerdobbelt lønn) må tilbake for å erstatte Holmen og i tillegg belaste utenlandskvoten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Ligger lista for våre keepere virkelig på at de ikke har mer enn ett tabbemål per tredje kamp?

Holmen Johansen har så langt framstått som en keeper i endre ES-sjikt. Han må løfte seg på en rekke områder hvis han skal bli vår toppkeeper. Han har kanskje har ett tabbemål, men var fullstendig utspilt på to andre der jeg mener en toppkeeper kunne reddet.

Grunnen til at vi hentet Holmen Johansen var jo at vi ikke hadde råd til å la unge Pettersen vokse seg inn i rollen. Så hvorfor skal man ikke forvente øyeblikkelige prestasjoner? Med Radlinger får vi en ekstremkvalitet. Jeg sliter med å se hva vi får av Holmen Johansen. Han virker ikke veldig god på noen verdens ting.

Gulløl

April 11, 2019, 10:34:13 AM #41 Last Edit: April 11, 2019, 10:43:31 AM by Gulløl
Quote from: krakra on April 11, 2019, 10:13:45 AMHan virker ikke veldig god på noen verdens ting.
Så han er ikke god på noen verdens ting, hehe. Han hadde haugevis av gode involveringer i 2018. Så hvorfor ikke i 2019 ? Kun 10 % av kampene er spilt, jeg gir han ihvertfall mer tid til å bli varm i Brann trøyen. Vi får summere opp når sesongen er ferdig.
https://www.youtube.com/watch?v=IrkCJgVW-V0
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: krakra on April 11, 2019, 10:13:45 AMLigger lista for våre keepere virkelig på at de ikke har mer enn ett tabbemål per tredje kamp?

Holmen Johansen har så langt framstått som en keeper i endre ES-sjikt. Han må løfte seg på en rekke områder hvis han skal bli vår toppkeeper. Han har kanskje har ett tabbemål, men var fullstendig utspilt på to andre der jeg mener en toppkeeper kunne reddet.

Grunnen til at vi hentet Holmen Johansen var jo at vi ikke hadde råd til å la unge Pettersen vokse seg inn i rollen. Så hvorfor skal man ikke forvente øyeblikkelige prestasjoner? Med Radlinger får vi en ekstremkvalitet. Jeg sliter med å se hva vi får av Holmen Johansen. Han virker ikke veldig god på noen verdens ting.

Denne bitterheten for at vi ikke satset på Pettersen kjenner jo åpenbart ikke ingen grenser.

krakra

Quote from: Gulløl on April 11, 2019, 10:34:13 AM
Quote from: krakra on April 11, 2019, 10:13:45 AMHan virker ikke veldig god på noen verdens ting.
Så han er ikke god på noen verdens ting, hehe. Han hadde haugevis av gode involveringer i 2018. Så hvorfor ikke i 2019 ? Kun 10 % av kampene er spilt, jeg gir han ihvertfall mer tid til å bli varm i Brann trøyen. Vi får summere opp når sesongen er ferdig.
https://www.youtube.com/watch?v=IrkCJgVW-V0
Fortell hva han er veldig god på da

krakra

Quote from: Falkman on April 11, 2019, 10:45:38 AM
Quote from: krakra on April 11, 2019, 10:13:45 AMLigger lista for våre keepere virkelig på at de ikke har mer enn ett tabbemål per tredje kamp?

Holmen Johansen har så langt framstått som en keeper i endre ES-sjikt. Han må løfte seg på en rekke områder hvis han skal bli vår toppkeeper. Han har kanskje har ett tabbemål, men var fullstendig utspilt på to andre der jeg mener en toppkeeper kunne reddet.

Grunnen til at vi hentet Holmen Johansen var jo at vi ikke hadde råd til å la unge Pettersen vokse seg inn i rollen. Så hvorfor skal man ikke forvente øyeblikkelige prestasjoner? Med Radlinger får vi en ekstremkvalitet. Jeg sliter med å se hva vi får av Holmen Johansen. Han virker ikke veldig god på noen verdens ting.

Denne bitterheten for at vi ikke satset på Pettersen kjenner jo åpenbart ikke ingen grenser.
Det handler ikke om bitterhet, men at når man hentet en ny keeper fordi man ikke har råd til å vente på Pettersen så er det merkelig å skulle gi den nye keeperen den samme tålmodigheten man ikke kunne gi Pettersen. Trodde poenget var at vi skulle kjempe i toppen og trengte en som kunne levere varene med en gang? Eller forsvant det poenget sammen med Pettersen?

Corran

Blir for dumt å felle endelig dom etter 3 serierunder der det virker som om mange spillere har et stykke til toppformen.

Men sånn er det jo for enkelte. Et lokalt talent skal få masse sjanser og spille seg i form mens en  keeper utenfra ikke skal få mer enn 3 kamper før det felles en knusende dom. Og da ses det helt vekk fra at han var god i forrige sesong.

Holmen Johansen har bevist at han er en god keeper. Om han nå sliter litt med formen, har litt nerver når han skal bevise i større klubb med større press så er ikke det unormalt.
Han må få litt ro og tillit så kan en se om han takler det og vokser på det.
Thorstvedt sin start i Tottenham beviser vel at en ikke skal avskrive noen etter de første kampene.

Bamba er en annen jeg synes enkelte folk var veldig kjappe med å avskrive.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Jeg lurer på hvor mange kamper de som slår fast hva Johansen har bevist så av Kristiansund i fjor?

Vi trengte en gullkeeper som kunne levere en gang var mantraet for vare noen måneder siden. Det har Holmen Johansen åpenbart ikke vært, men da er det ikke så nøye og det er tålmodighet som gjelder?

krakra

Uansett så er det ikke aktuelt å hente noen ny keeper nå som overgangsvinduet  er stengt, så Johansen får jo tid på seg. Men med Piotr og Radlinger så så vi ekstremferdigheter selv da de slet. Har ikke sett det samme hos Johansen. Har ikke sett noe som viser prov på en toppkeeper selv når han rydder vekk rotet.

ZsoltKorcsmar

April 11, 2019, 12:00:22 PM #48 Last Edit: April 11, 2019, 12:06:14 PM by ZsoltKorcsmar
Quote from: krakra on April 11, 2019, 11:13:13 AMUansett så er det ikke aktuelt å hente noen ny keeper nå som overgangsvinduet  er stengt, så Johansen får jo tid på seg. Men med Piotr og Radlinger så så vi ekstremferdigheter selv da de slet. Har ikke sett det samme hos Johansen. Har ikke sett noe som viser prov på en toppkeeper selv når han rydder vekk rotet.

Underskrevet. Foreløpig er mitt inntrykk tung og treg (se feks hvor treg han er på å reise seg på målsituasjonen i går) og svært usikker. Blir panisk ved det minste tilbakespill, selv i tilfeller der han har svært god tid.

Håper inderlig han drar frem noen gode redninger etterhvert, for foreløpig tenker jeg at vi like godt kunne brukt Pettersen eller Opdal.

Leciejewski var ekstrem, men også svært ustabil og uryddig i stilen. Slengte seg ikke elegant opp i krysset, kastet seg mer som en døddrukken katt men reddet jo mye, og jublet og feiret som en gal med fansen etter hver minste redning. Savner engasjementet, men han var også litt for usikker/variabel for min smak.

Drømmen hadde jo vært en Andre Hansen eller Opdal i gullsesongen-type. Altså en som sikrer like mange poeng som en spiss som banker inn 20 mål hvert år...

Se bare på dette knippet fra Opdal sine glansdager. Ikke rart han var landslagskeeper: https://www.youtube.com/watch?v=VPnM5yEmtFk

Lasaron

Panisk ved det minste tilbakespill? Så forskjellig kan en se på det. Jeg ser en som foreløpig bare har hatt trygge mottak.

Her er noen fakta:
1. Vi hadde ikke råd til Radlinger, fordi han ville ha alt for høy lønn.
2. Vi ville ha en lignende type som Radlinger, en som er god til å spille fotball, fordi det passer med måten vi vil spille på.
3. Holmen var den beste av den typen som vi hadde råd til, og han er bedre på det enn Pettersen.
4. Holmen var enorm mot oss på Stadion i fjor høst.

Hvordan var Holmen i andre kamper? Det vet jeg ikke. Antageligvis hadde han noen kamper der han var iallfall nesten like god som han var mot oss.

Så har han skuffet også meg sålangt, både pasningene og mobiliteten. Men jeg har fortsatt tro på ham.
Tren på langskudd

Go Up