• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

ODD-BRANN lørdag 30.03. 15:30 Skagerak Arena

Started by ACHTUNG, March 24, 2019, 11:24:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Så er dags, igjen, for serieåpning, denne gangen mot Odd på Skagerak Arenas dørmatte.
Hva kommer Odd med? Tja, de stilte visstnok med redusert mannskap, i den siste treningskampen mot Aalborg, i Danmark, i en kamp Grenlands-laget vant 2-0. Les mer om oppgjøret her:

https://www.odd.no/nyheter/odd-bestod-generalproven

Brann og LAN trenger ikke dette skremmeskuddet, for å ta Odd alvorlig, men det er vel et signal om at det kan bli hakket tøffere å ta Odd i år enn i fjor. Uavgjort er ingen skandale, men her eg det bare å stille en løpssterk ellever på banen, satse på totaldominans og tre poeng!

Nixon

Teniste ble skadet med landslaget og er usikker. Dumt, men ingen katastrofe da vi har Gilli som kan gjøre en god jobb som høyreback. For jeg regner med at Brann er tilbake med fire bak i første serierunde.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Forstod det slik at Bamba var frisk mot Sogndal, men er det best å holde litt igjen og bare la han få innhopp mot Odd? Og heller starte mot Godset? Kunstgress og alt?

Haugen har jo vært plaget med småting i det siste, kanskje det er best at han også får nøye seg med innhopp i denne kampen?

Om vi ikke får noen inn, kan da kanskje dette bli startoppstillingen:

Holmen
Teniste  - Wormgoor - stopper - Kristiansen
Løkberg - Jenssen - Strand
Koomson - Kjelsrud - Gilli

Eller er Koomson også skrantete? Isåfall er kanskje det beste å la Strand spille ving og ha Barmen som indreløper.
Tren på langskudd

Danny1

Quote from: Lasaron on March 24, 2019, 17:25:17 PMForstod det slik at Bamba var frisk mot Sogndal, men er det best å holde litt igjen og bare la han få innhopp mot Odd? Og heller starte mot Godset? Kunstgress og alt?
Bamba scoret 2 mål på soloraid mot Odd i fjor. Kjør på fra start spør du meg!
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on March 24, 2019, 15:13:47 PMTeniste ble skadet med landslaget og er usikker. Dumt, men ingen katastrofe da vi har Gilli som kan gjøre en god jobb som høyreback. For jeg regner med at Brann er tilbake med fire bak i første serierunde.

Hvor alvorlig skade er det snakk om?

ACHTUNG

Strand er en soleklar forsterkning og jeg ler av dem som mener at han bare er en arbeidsmaur. Han har en mer kontant og presis pasmingsfott enn Haugen, bare se på fremspillet til Bamba, på angrepet som gir 2-0 ved Kjelsrud. Bergens svar på Kevin De Breuyne! Men Strand må spille indreløper, uavhengig av hvem som starter fremme. Bamba i en fri rolle på   venstre kant, Kjelsrud som tanksemter og oppdspillspunkt og Gill på venstre, det er min foretrukne angrepstrio.

Jose Arrogantio

Quote from: ACHTUNG on March 24, 2019, 18:07:21 PMStrand er en soleklar forsterkning og jeg ler av dem som mener at han bare er en arbeidsmaur. Han har en mer kontant og presis pasmingsfott enn Haugen, bare se på fremspillet til Bamba, på angrepet som gir 2-0 ved Kjelsrud. Bergens svar på Kevin De Breuyne! Men Strand må spille indreløper, uavhengig av hvem som starter fremme. Bamba i en fri rolle på   venstre kant, Kjelsrud som tanksemter og oppdspillspunkt og Gill på venstre, det er min foretrukne angrepstrio.

Angrepstrio med to på venstrekant? Uortodoks.

Billy Elliott

Quote from: Nixon on March 24, 2019, 15:13:47 PMTeniste ble skadet med landslaget og er usikker. Dumt, men ingen katastrofe da vi har Gilli som kan gjøre en god jobb som høyreback. For jeg regner med at Brann er tilbake med fire bak i første serierunde.

Gilli bør ikke spille back, fordi han er en av bare to kanter i troppen. Skal han flyttes vil Petter Strand måtte flyttes opp fra midtbanen. Da svekker man både angrepet og midtbanen.

Om Teniste ikke kan spille mener jeg Kalsaas bør få sjansen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tror Kalsaas er uaktuell. Uansett hvor skadefri og frisk og rask han er stiller LAN heller i 3-5-2 enn å bruke Kalsaas som back.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Corran on March 25, 2019, 10:00:07 AMSliter ikke Kalsaas også med skade da?

Jo, eller så er han syk.  Virker å være veldig utsatt for begge deler, dessverre. var uaktuell for sogndal-kampen.

Falkman

Odd har  vært  favorittmotstanderen vår under LAN, 4-2-0, og 7-1 i målforskjell på de 6 kampene etter opprykket. sett over de siste 20 årene er det vel knapt noe sted vi har tatt flere bortepoeng enn i Skien heller.  Har stor tro på dette.   
 0-1!! 

Billy Elliott

Ifølge ODDs-kjennerne på VGD blir dette fort laget som møter oss på lørdag:
Rossbach
Ruud - Semb - Hagen - Risa
Hoff - Oldrup - Kito
Rashani - Børven - Svendsen

Ser rett og slett ganske så sterkt ut. Det blir med andre ord ingen myk start.

Fun fact: spissen som etter alle solemerker starter for oss, HKJ, var i Odd fra 2014 til sommeren 2016. Der scorte han 1 mål på 16 ligakamper. Det er omtrent akkurat den samme statistikken han har for oss, som er 1 mål på 18 ligakamper. 
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

March 27, 2019, 16:35:51 PM #13 Last Edit: March 27, 2019, 16:37:36 PM by Gulløl
BA rapport tre dager før Odd kampen:
- Teniste blir klar. Trener med laget fra i morgen.
- Koomson ser ut til å blir klar, trente med laget i dag.
- Haugen ser ut til å bli klar. Var med på deler av treningen i dag. Vært syk siste uken.
- Grøgaard ser ut til å bli klar. Var med på deler av treningen i dag. Vært syk siste uken.
- Marengo fullførte så godt som hele treningen i dag. Mangler en del på kampformen.
- Bamba ser bedre og bedre ut, men holder neppe en hel kamp ennå.
- Gilli har spilt 180 minutter på noen dager. LAN vil se hvor "pigg" han er.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG


Falkman

Quote from: Billy Elliott on March 27, 2019, 14:37:36 PMIfølge ODDs-kjennerne på VGD blir dette fort laget som møter oss på lørdag:
Rossbach
Ruud - Semb - Hagen - Risa
Hoff - Oldrup - Kito
Rashani - Børven - Svendsen

Ser rett og slett ganske så sterkt ut. Det blir med andre ord ingen myk start.

Fun fact: spissen som etter alle solemerker starter for oss, HKJ, var i Odd fra 2014 til sommeren 2016. Der scorte han 1 mål på 16 ligakamper. Det er omtrent akkurat den samme statistikken han har for oss, som er 1 mål på 18 ligakamper. 

Er det like sikkert som at Johansen skulle starte borte mot Ranheim i serieåpningen i fjor?

Nixon

Det er forøvrig rart at danseren vår omtaler noe om Johansen som fun fact...;)
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Falkman on March 27, 2019, 23:47:25 PM
Quote from: Billy Elliott on March 27, 2019, 14:37:36 PMIfølge ODDs-kjennerne på VGD blir dette fort laget som møter oss på lørdag:
Rossbach
Ruud - Semb - Hagen - Risa
Hoff - Oldrup - Kito
Rashani - Børven - Svendsen

Ser rett og slett ganske så sterkt ut. Det blir med andre ord ingen myk start.

Fun fact: spissen som etter alle solemerker starter for oss, HKJ, var i Odd fra 2014 til sommeren 2016. Der scorte han 1 mål på 16 ligakamper. Det er omtrent akkurat den samme statistikken han har for oss, som er 1 mål på 18 ligakamper. 

Er det like sikkert som at Johansen skulle starte borte mot Ranheim i serieåpningen i fjor?

Ifølge LAN i BA holder neppe Bamba en hel kamp, derfor tipper jeg det er mer sannsynlig at han kommer inn enn at han starter. Da står vi igjen med to alternativer, HKJ eller Karadas. Av de tror jeg førstnevnte foretrekkes.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Jeg tror HJK kan overraske mange og flere her inne. Jeg har alltid likt spilleren og ut fra vårens treningskamper, vierker det som om han brenner færre sjanser enn før. Han jobber som et helvete, er råsterk og kan mørne Odd-stopperne, frem til Bamba kommer inn.

Serez

Brann burde være på et nivå der vi ikke trenger en spiss hvis jobb er å mørne forsvaret for å gjøre jobben enklere for nestemann. Om HJK ikke begynner å skape målpoeng har han ikke så mye på banen å gjøre etter mine øyne. Skålevik klarte begge deler for oss i 2018 og ble sendt til Sarpsborg 08. Om vi nå skal jevnlig spille HJK må han minst opp på samme nivå. Det har jeg ikke så stor tro på.

ACHTUNG

Du får vente og se, jeg tror det løsner for Kjelsrud i år.

Billy Elliott

March 28, 2019, 12:36:50 PM #21 Last Edit: March 28, 2019, 12:41:44 PM by Billy Elliott
Quote from: ACHTUNG on March 28, 2019, 11:46:52 AMDu får vente og se, jeg tror det løsner for Kjelsrud i år.

Finnes det mange eksempler på 26 år gamle spillere, som aldri har prestert noe særlig før, som det plutselig løsner for?

HKJ har 7 ligamål på 99 kamper på øverste nivå. Det går altså som oftest mer enn 1000 minutter mellom hver gang han scorer. Hans beste notering i Eliteserien er 3 mål på en sesong. Det er lite som bærer bud om at dette er en spiller på randen av noe stort.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg tror han har potensiale i seg til å, kanskje på sikt, bli like god som Orlov var. Neppe bedre.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Quote from: Lasaron on March 28, 2019, 12:59:39 PMJeg tror han har potensiale i seg til å, kanskje på sikt, bli like god som Orlov var. Neppe bedre.



Det er da noe.

ACHTUNG

Jævla Discovery, som kjører Odd - Brann via Eurosport +1 eller DPlay-faenskapet, mens VIF går på åpen kanal samme dag, kl 1830. De prøver å melke Brannfansens ekstreme interesse, forpu..te knehøner!

Lasaron

Jeg vil anbefale abonnement på eurosportplayer. Ganske rimelig. Alt fra elite og 1. div.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: ACHTUNG on March 28, 2019, 14:03:59 PMJævla Discovery, som kjører Odd - Brann via Eurosport +1 eller DPlay-faenskapet, mens VIF går på åpen kanal samme dag, kl 1830. De prøver å melke Brannfansens ekstreme interesse, forpu..te knehøner!

Jeg har store ambisjoner om å stikke på fotikken for å se kampen. Har aldri sett Brann-kamper der før...

Corran

Mener eg gjennom Get kunne velge inn disse Eurosport + kanalene uten å betale noe ekstra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hallais

Jeg foretrekker denne lagoppstillingen:

De Gea
Teniste - Pique - Van Dijk - Alba
Pulisic - Iniesta - Coman
Messi - Aguero - Ronaldo

Men ronaldo er jo skadet, så det blir vel minst en endring..

Jose Arrogantio

Quote from: Hallais on March 28, 2019, 18:55:00 PMJeg foretrekker denne lagoppstillingen:

De Gea
Teniste - Pique - Van Dijk - Alba
Pulisic - Iniesta - Coman
Messi - Aguero - Ronaldo

Men ronaldo er jo skadet, så det blir vel minst en endring..

Foretrekker Pele på topp, Aguero kan komme inn mot slutten når motstanderen er sliten.

ACHTUNG

Eurosport Player er noe svindelfskap. Bestilte et abb i 2017, som jeg sa opp skriftlig. Så viser det seg at det likevel har blitt trukket 99,-  i 11-12 måneder til. Og når jeg kontaktet Eurosport Nordic ble jeg sendt til DPlay som ikke fant ut hvor i Eurosport-systemet pengene ble trukket til, så det hele endte med at jeg måtte sperre visakortet for å stoppe trekket og bestille nytt. Pengene var tapt, for hverken Eurosport Nordic eller DPlay fant ut hvor pengene endte. Jeg har en kompis som har opplevd samme skiten, så styr langt unna!

Lasaron

Det kan være de endte hos meg, pengene, jeg vet ikke. Faktum er at når jeg skulle fornye abonnementet i fjor vår fikk jeg beskjed om at mitt allerede strakk seg ut året, og vel så det, jeg vet ikke helt. Jeg har iallfall hatt abonnement siden mars 2017, og har bare betalt en gang. I 2017. Jeg prøvde å insistere halvhjertet på at jeg hadde jo ikke betalt, men ble avvist. På "mine sider" står det nå at abonnementet løper til en gang i mai (husker ikke datoen). Vi får se.
Tren på langskudd

Corran

Har nå sjekket og på Get (og i alle fall alt i box har samme system) kan en selv velge kanaler etter et poeng system og en kan bytte kanaler så ofte en vil.
Velger en der Eurosport pakken så er Eurosport+ med slike at en kan se kampene uten å betale mer enn det en alt betaler for tvpakken sin.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

oslo øst

ja 2 dager igjen til det er på`n igjen .    vi har fått totalt 602 billetter på r1 og s1 og det er igjen 191 billetter s1 er det 1 billett og r1 feltet er det 190 billetter igjen , så her blir det utsolgt vet at det er mange som kjøper i døra


Optimist

Kokende idiot

Billy Elliott

«LAN» ber Odd-supporterne om å bli sittende hjemme: - Det blir drittkjedelig
https://www.ba.no/sport/sk-brann/lars-arne-nilsen/lan-ber-odd-supporterne-om-a-bli-sittende-hjemme-det-blir-drittkjedelig/s/5-8-1019186

- Får vi med oss ett poeng vil det en strålende start for oss. Da vil vi være fornøyde, sier LAN til BA.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Wø hø hø. Vi får se hva som skjer. Jeg har ikke store forventninger til kampen selv, men jeg registrerer jo at LA driver og spiller ned alt poeng og gullsnakk. Er det for å få senket skuldrene på guttene?

Nixon

March 29, 2019, 12:31:05 PM #37 Last Edit: March 29, 2019, 12:46:32 PM by Nixon
Er det noen som har oversikt over skader? Er Teniste klar igjen? Hva med Gilbert? Og tar Nilsen sjansen på å starte med Bamba?

Jeg vil tro at flørten med 3-5-2 fra siste treningskamp ikke blir videreført fra start i første seriekamp, og at laget lett kan bli dette dersom alle er friske og raske. Den største outsideren blir Gilli vil jeg tro.

Johansen
Teniste - Vito - Acosta - Kristiansen
Gilbert - Strand - Jenssen - Løkberg
Bamba
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 29, 2019, 12:39:08 PM #38 Last Edit: March 29, 2019, 12:54:30 PM by Gulløl
Quote from: Gulløl on March 27, 2019, 16:35:51 PMBA rapport tre dager før Odd kampen:
- Teniste blir klar. Trener med laget fra i morgen.
- Koomson ser ut til å blir klar, trente med laget i dag.
- Haugen ser ut til å bli klar. Var med på deler av treningen i dag. Vært syk siste uken.
- Grøgaard ser ut til å bli klar. Var med på deler av treningen i dag. Vært syk siste uken.
- Marengo fullførte så godt som hele treningen i dag. Mangler en del på kampformen.
- Bamba ser bedre og bedre ut, men holder neppe en hel kamp ennå.
- Gilli har spilt 180 minutter på noen dager. LAN vil se hvor "pigg" han er.
I tillegg til denne oppdateringen fra onsdag har det blitt opplyst at Eggen Rismark også har vært litt plaget med sykdom i det siste. Marengo er vel en av de første som blir utelatt i forhold til 18 manns troppen siden han ikke er i kampform. Kan jo hende noen andre blir spart også om de ikke er helt i toppslag. Uansett noen av de som er helt friske blir nok skuffet i forhold til at de ikke får plass i troppen til Skien. Brann har vel 22 spillere i A-stallen nå så fire mann får ikke være med. Harloff og Marengo blir nok to av de. Grøgaard, Løfgren, Ordagic og Barmen kan også være kandidater til ikke å få plass i troppen. Karadas vil nok være med siden han betyr så mye i garderoben og den viktige faktoren han kan være på slutten av kamper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 29, 2019, 15:00:56 PM #39 Last Edit: March 29, 2019, 15:08:20 PM by Gulløl
Brann.no i dag:
Taijo Teniste har hatt en liten føling med en muskelskade, men regner med å bli klar til lørdag. Lars Arne Nilsen håper ellers å kunne velge fra en skadefri tropp.


Er vel en sjanse for at Gilli starter på høyrebacken kanskje. Kan være fornuftig når Teniste har føling med en slik skade. Noe som kan utvikle noe mer langvarig om han skal spiller tre kamper på ni dager. Gilli har god trening i det siste med å spille høyreback for landslaget med 2x90 min. og er sikkert i "kampform" i den posisjonen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Gilli på back betyr Strand på kant. Da svekkes vi over hele linjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

March 29, 2019, 15:26:03 PM #41 Last Edit: March 29, 2019, 15:30:15 PM by Gulløl
Tror dette er det mest sannsynlige laget i morgen, med fare for å bomme på to tre plasser.

              Holmen Johansen
Gilli - Acosta - Wormgoor - Kristiansen
Løkberg - Yttergård Jenssen - Haugen
 Koomson - Johansen  - Strand


- Blir nok Strand på venstrekanten igjen selv om han er best som indreløper. Dermed blir det plass til Haugen også.
- Johansen starter nok som spiss. Bamba inn litt ut i andre omgang med sin hurtighet når Odd spillerne har løpt seg litt tomme. LAN sparer nok ryggen til Bamba i forhold til 90 minutter på kunstgress.
- Haugen holder neppe 90 minutter i forhold til løpsstyrke siden han har vært syk en periode ganske nylig. Ordagic eller Barmen inn som innbytter for Haugen et stykke ut i andre omgang.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Nixon on March 29, 2019, 12:31:05 PMJohansen
Teniste - Vito - Acosta - Kristiansen
Gilbert - Strand - Jenssen - Løkberg
Bamba

He he, av en eller annen grunn har jeg bare tatt med 10 spillere på laget. Vel har vi vært bra i oppkjøringen, men det får være måte på hvordan vi skal undervurdere Odd...;) Så da blir det plass til Gilli.


Johansen
Teniste - Vito - Acosta - Kristiansen
Gilbert - Strand - Jenssen - Løkberg - Gilli
Bamba
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Quote from: Nixon on March 29, 2019, 15:55:33 PM
Quote from: Nixon on March 29, 2019, 12:31:05 PMJohansen
Teniste - Vito - Acosta - Kristiansen
Gilbert - Strand - Jenssen - Løkberg
Bamba

He he, av en eller annen grunn har jeg bare tatt med 10 spillere på laget. Vel har vi vært bra i oppkjøringen, men det får være måte på hvordan vi skal undervurdere Odd...;) Så da blir det plass til Gilli.


Johansen
Teniste - Vito - Acosta - Kristiansen
Gilbert - Strand - Jenssen - Løkberg - Gilli
Bamba


Godt å se at det ikke bare er jeg som surrer, hehe!

Superjack

Quote from: Jose Arrogantio on March 28, 2019, 20:28:56 PM
Quote from: Hallais on March 28, 2019, 18:55:00 PMJeg foretrekker denne lagoppstillingen:

De Gea
Teniste - Pique - Van Dijk - Alba
Pulisic - Iniesta - Coman
Messi - Aguero - Ronaldo

Men ronaldo er jo skadet, så det blir vel minst en endring..

Foretrekker Pele på topp, Aguero kan komme inn mot slutten når motstanderen er sliten.

Mulig Hallais ikke har grunnlag å vurdere pga egen alder, men om vi skal være sånn så går Maradona inn og så vinner de uansett.
Brannsupporter.

ACHTUNG

March 30, 2019, 12:42:42 PM #45 Last Edit: March 30, 2019, 12:45:33 PM by ACHTUNG
Bien Bar viser Odd - Brann fra sendestart kl 15, byens beste burger og øl, eventuelt Snickers-milkshake, bedre kombi finnes ikke. Bor man i og rundt området, Kronstadområdet, så er det bare å trekke ned. NB! Ingen spiseplikt, men benytt sjansen hvis du er sulten. Det er sørget for at Fulham - City, om den står på fra 13:30, blir slått av før klokken 15. Det er tøff stemning i fotballavdelingen på Bien og gode plasser, om du får plass. (stort lokale)

NB! Jeg har ingen relasjon til Bien, men ser helst at det kommer flere Brannfans, slik at vi forsvarer at Bien viser kampen. Ifjor måtte man snu i døren og trekke inn til fotballpuben, for å se Molde - Brann, pga at Arsenal - City stod på, det skjer ikke idag, men kom deg ned, om du ikke har tilgang til kampen. (United starter klokken 16, så her må vi vise at vi heller vil se Brann!

Lasaron

Vi la noen vorspiel til Bien før enkelte hjemmekamper før i tiden. Absurd lang ventetid på å få bestille øl osv. Vi ditchet de. Forøvrig tror jeg Insider har bedre burgere.
Tren på langskudd

kabelmann

Jeg liker Bien, men de har byens dårligste/treigeste service.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ACHTUNG

Det har bedret seg med servicen, vi var 13-14 stk i barnebursdag tilbake i februar og fikk servering usedvanlig mye kjappere, enn da vi var samme antall året før. Og nei, burgeren på Inside er ikke bedre. Vel vel, håper noen kommer.

ACHTUNG

Men NB! TROPPEN??? HVEM ER MED I TROPPEN TIL SKIEN?

Go Up