• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Innspill til Bataljonen.no:

Started by ACHTUNG, March 12, 2019, 12:57:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Denne ble postet som tilsvar vedrørende aktiviteten på RBK-forumet vs vårt, men passer kanskje bedre her:

RBKweb er milevis mer profesjonell og interessant å besøke, enn uoppdaterte Bataljonen. De har også kommersialisert siden, med bannere og annet, noe som gjør at man får inntekter til å bedrive journalistikk ved siden av det Adressa, Trønder-Avisa og andre gjør. Her er det helt klart et potensiale, dersom noen i Bataljonen kan kjøre i gang noe. Om man gjør det på frivillig basis, eller delvis på frivillig basis, det får man finne ut av. Det er ikke alltid så mye som skal til, man kan bruke mobil og enten kjøre videointervju eller ta opp intervjuet. Man har podcaster..... Hva med Bataljonen-TV?

Behovet for Brannstoff og en annen vinkling enn den man får fra Brann.no, BA eller BT, er absolutt til stede. Det er også mulig å kjøre et samarbeid, mellom Brann, BT og BA.

De som eventuelt føler seg kallet, vil neppe bli rik, men de vil få en verdifull sak å ha på CV-en. Noen som føler seg kallet?

Alonso Solis

Jeg har tidligere luftet denne tanken, og jeg sa meg da frivillig til å bidra så mye som det trengs for å drifte en respektabel og populær samling for Brann-diskusjoner. Tro det eller ei, men dette fikk jeg faktisk aldri svar på.

I første omgang gikk min plan ut på få ansvaret, gjerne sammen med noen fler, til å drifte dette opp mot dets potensial. Idéene dine om å også produsere Brann-stoff utover forumet som et supplement til de mer tradisjonelle BA, BT og Brann.no ser jeg på som veldig interessante. Dette krever selvsagt flere ressurser, og da i første omgang ressurser i form av aktive bidragsytere. På sikt er jeg overbevist om at et slikt konsept ikke bare allerde har livets rett hva interesse angår, men det har også potensaiale til å utfordre og pushe dagens etablerte Brann-medier.

Hvis dette er noe som kan la seg gjøre, så er det bare å ta kontakt med meg. Jeg stiller mer enn gjerne opp, og har takket være en hårreisende fleksibel jobb mulighet til å bidra relativt mye.

Spørsmålet er om Bataljonen er villig til å ta dette steget. Paradokset er jo at pr. nå (og x-antall år tilbake) har Bataljonen neglisjert dette forumet. Hvis Bataljonen velger å si nei til disse tilbudene bør de ha en svært god plan for hvordan de planlegger å utvikle dagens forum. Dog, å få svar på disse spørsmålene fra Bataljonen er jo en milepæl i seg selv.

Kanskje Torvanger har muligheten til å kontakte noen sentrale skikkeliser i Bataljonens styre og høre hvordan de stiller seg til dette? Slik forumet har fremstått i lang tid nå, så vil jeg jo tro at det er mer en pain in the essetut enn noe annet for bataljonen.

Jeg ser utelukende på dette som vinn-vinn. Så spørs det hva Bataljonen synes, og om vi noensinne får vite det.

Nixon

Den letteste måten å få vite det er på ta direkte kontakt med styre og stell i Bataljonen. Du finner kontaktinfo på denne siden, så ingen grunn til å gå en omvei via Torvanger. Å prøve å få kontakt med noen i Bataljonen via forumet er dødfødt. Jeg sjekket for moro skyld når Bataljonsleder Roger sist var innom her, og det var 21. november 2017. Det sier sitt!;)

Når det gjelder ideen om en bedre og mer oppdatert nettside er det i utgangspunktet en god ide, men det vil kreve mange ressurser for å ha kontinuitet og være oppdatert til enhver tid. Sannsynligvis er det mer jobb enn det du tror. Det pleier ofte å være sånn. Jeg skulle gjerne likt å visst hvordan trønderne jobber der oppe med sin side.

Rød makt på Hansa

Alonso Solis

Quote from: Nixon on March 30, 2019, 09:45:05 AMDen letteste måten å få vite det er på ta direkte kontakt med styre og stell i Bataljonen. Du finner kontaktinfo på denne siden, så ingen grunn til å gå en omvei via Torvanger. Å prøve å få kontakt med noen i Bataljonen via forumet er dødfødt. Jeg sjekket for moro skyld når Bataljonsleder Roger sist var innom her, og det var 21. november 2017. Det sier sitt!;)

Når det gjelder ideen om en bedre og mer oppdatert nettside er det i utgangspunktet en god ide, men det vil kreve mange ressurser for å ha kontinuitet og være oppdatert til enhver tid. Sannsynligvis er det mer jobb enn det du tror. Det pleier ofte å være sånn. Jeg skulle gjerne likt å visst hvordan trønderne jobber der oppe med sin side.



Mitt forslag går ut på at noen andre enn Bataljonen driver det, i og med at de tydeligvis har såpass store sakskomplekser å ta seg av at de ikke har høve til å ta seg tid til å sjekke innom her oftere enn en gang i skuddåret.

Man skulle jo også tro at om man sitter i styret til Batalsjonen, så var Brann-interessen på et slikt nivå at ihvertfall EN av dem leste litt i ny og ne på det stedet hvor det skrives mest om nettopp Brann.

Jeg har lufet forslaget på en offentlig måte. Det får være opp til Bataljonen selv å ta ballen videre. De kan ikke få alt på sølvfat, SÅ mye har de ikke å gjøre på.

Nixon

Det er ganske naivt å tro at noe vil skje med å bare lufte et forslag. Dersom du virkelig ønsker dette må du nok være mer proaktiv. Rett og slett gi Bataljonen et prospekt på hva du ønsker, hva du har å tilby og hva du trenger. Dersom du synes at dette høres ut som mye jobb er du kanskje ikke den rette personen til å drifte dette heller...;)
Rød makt på Hansa

Go Up