• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Emil Kalsaas

Started by Kagain, February 04, 2019, 13:24:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Har du troen på at Kalsaas får en karriere i Brann?

Ja, Emil kommer til å få spille mye. Og han vil herje.
6 (46.2%)
Dessverre kommer Emil til å få spille mye, og det vil gå utover resultatene på kort sikt.
1 (7.7%)
Nei, Emil kommer til å slite benk og tribune, og det vil være et stort tap for Brann. Han kunne blitt den nye Geddi.
3 (23.1%)
Nei, ikke god nok. Ender nok opp som en fotnote i Brannhistorien og spiller seg gradvis nedover i divisjonene før han legger opp som 25-åring.
3 (23.1%)

Total Members Voted: 13

Go Down

Kagain

Siden det ser ut som "the hype is real" vedrørende Emil Kalsaas tar jeg sjansen på å lage en jinxete post om spilleren. I likhet med krepsefiskeren er han en vaske-ekte stril, og ble hentet fra FK Fyllingsdaeln som 17 åring.

https://www.brann.no/nyheter/17-arig-backtalent-til-brann

I skrivende stund (starten på februar 2019) har LAN hypet han litt opp og nektet å leie han ut da han "planlegger å bruke han". La oss se om dette blir en realitet.

Let the hype build!

Lasaron

Hyping: Kalsaas er ekstremt god. Jeg er på forhånd rasende over at LAN hyper ham, og så vil nekte å bruke ham. Skandale!
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on February 04, 2019, 14:09:36 PMHyping: Kalsaas er ekstremt god. Jeg er på forhånd rasende over at LAN hyper ham, og så vil nekte å bruke ham. Skandale!

LAN må ha en plan om å bruke Kalsaas dersom han ikke vil låne ham ut til Nest. OBOS er en strålende utviklingsarena for en 18-åring så dersom LAN ikke skulle ha planer om å bruke Kalsaas, og ei heller ville låne han ut til Nest måtte det være fordi LAN aktivt motarbeidet Kalsaas sine planer om å bli toppspiller.

Superjack

Spennende. Om LAN ikke vil låne han ut så vil det bety at sportslig avdeling mene at han vil kunne ha best utvikling i Brann. Så enten er han tiltenkt veldig sentral rolle i Brann 2, med gode muligheter for spill med A laget eller så må jeg være enig med Huff, LAN har noe imot fyren....
Brannsupporter.

krakra

Alternativt så vil han sende et eller annet signal på at han satser på unge spillere også hvis de er gode nok ved å peke på et konkret talent han vil satse på. Uten å følge opp når det kommer til konkrete handlinger. For så å vise til flere forutsigbare bortforklaringer.

Dette høres jo veldig bra ut, men ingen burde bli overrasket hvis Kalsaas står med under 90 minutter for Brann i Eliteserien etter årets sesong. Og de som kritiserer Brann og LANs talentsatsing til vanlig vil kritisere det også, mens de som alltid forsvarer ham vil forsvare ham igjen. Og det vil snakkes om en ny unggutt som skal satses på i 2020, og alt er som vanlig.

Kjell249

I artikkelen om Ruben i BT så snakkes det om at vi har tre backer og at Grøgård kan spille på høyre, så det er ikke så lovende for Kalsaas... At han ikke en gang blir vurdert som aktuell back.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Quote from: krakra on February 04, 2019, 17:05:53 PMog alt er som vanlig.

Uten Jonas Grønner så blir nå aldri alt helt det samme igjen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Det er jo kanskje et alternativ at han kan bli den nye unggutten som ikke får spille men alle snakker om. En spiller som blir bedre og bedre jo mindre han får spilt. En slags norsk Migelli. Han har i alle fall kontrakt ut 2020, så han har god tid til å bli plassert på benken og få syrnet riktig godt.

Han blir kanskje ikke den neste Grønner, men i det minste fikk han samme ikon som Grønner...

Spelaren

Gå av.

Nixon

Jeg håper for guds skyld ikke at Nilsen lar han få mye spilletid slik at talent-fløyen blir skuffet...
Rød makt på Hansa

krakra

"Talent-fløyen" vil selvfølgelig bli veldig happy hvis et talent skulle få sjansen og slå igjennom for Brann i år.

Men vi lar oss ikke nødvendigvis rive med av at LAN hyper opp et talent før sesongen og lover spilletid. Har sett det før, uten at løftene ble fulgt opp.

Lasaron

Jeg tar ballen, Nixon. Innerst inne i meg håper jeg at jeg får rett, for det jeg egentlig liker best er å ralle i vei over den manglende talentbruken til LAN.  Nei, nå tuller jeg visst bare.
Tren på langskudd

Kagain

February 05, 2019, 10:05:07 AM #12 Last Edit: February 05, 2019, 10:10:09 AM by Kagain Reason: Mer informasjon + la til poll.
Jeg er klar for begge deler. Enten hetse LAN for for mye eller for lite bruk av talenter. Det er nemlig selve hetsen som er målet :)

Edit: Har lagt til en poll slik Spelaren ønsket.

Corran

Eg e for hets av alle uansett.
Kan helt sikkert klar å hetse LAN både for, for mye og for lite bruk av talent
Talentet kan hetses for å ta opp en plass eller ikke klare å nivået
Soltvedt kan hetses pga skyld i alt over
Og resten kan hetses på generelt grunnlag
Og om det ovenstående slår feil så kan de alle hetses for å ikke gi oss noe å hetse over
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain


Lasaron

Wormgoor skryter av Kalsaas. LAN sier at fotballmessig er Kalsaas god nok, men han må opp på et stabilt høyere nivå fysisk.

Jeg tror han foreløpig er bak følgende i køen: Teniste, Kristiansen, Grøgaard, Gilli, Strand, Løfgren og 3-5-2.
Tren på langskudd

Go Up