• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Eirik Holmen Johansen

Started by Gulløl, January 09, 2019, 16:07:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

January 09, 2019, 16:07:29 PM Last Edit: January 09, 2019, 17:08:35 PM by Gulløl
TA DERE SAMMEN!!!

Corran

Var vi ikke enig om IKKE å starte spillertråder før det var signert?
Om det nå går i vasken er det Gulløl som har jinxet ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

January 09, 2019, 16:16:53 PM #2 Last Edit: January 09, 2019, 16:21:03 PM by Gulløl
Sandefjord Blad melder også at han signerer for Brann i dag.

Første Brann keeper over 2,00 meter noen gang ? Tror det.
En så høy jævel fremfor den røde veggen er dynamitt.
TA DERE SAMMEN!!!

ACHTUNG

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Jeg VET at dette er riktig mann!

krakra

Satser på at det bor vellykket og kortvarig. Han har spennende kvaliteter. God med ball, reaksjonssterk og ruvende i feltet.

Corran

Quote from: krakra on January 09, 2019, 16:18:03 PMSatser på at det bor vellykket og kortvarig. Han har spennende kvaliteter. God med ball, reaksjonssterk og ruvende i feltet.
Hvorfor kortvarig?
Jo lengre han blir pga at Brann og supportere er fornøyde med ham dess bedre er det vel?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gepard

January 09, 2019, 16:21:14 PM #6 Last Edit: January 09, 2019, 16:25:04 PM by Gepard
Alt tyder på at det i så fall er en ekstremt bra signering hvis det går bra med signering, digger svære keepere

Meldes om 4 års kontrakt, som i så fall er fantastiske nyheter. Videresalgspotensiale meget bra om 2 år. Her kan Brann få betalt og endelig begynne å dra inn litt overgangsummer. Hvis han leverer varene :)

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on January 09, 2019, 16:17:37 PMJAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Jeg VET at dette er riktig mann!
Helt orgasmisk ?  ; )
TA DERE SAMMEN!!!

Nixon

Quote from: Gepard on January 09, 2019, 16:21:14 PMVideresalgspotensiale meget bra om 2 år. Her kan Brann få betalt og endelig begynne å dra inn litt overgangsummer. Hvis han leverer varene :)

He he, typisk at folk begynner å snakke om store overgangssummer. Men målvakter er vel i særklasse det vanskeligste å selge. Det har vel f.eks. ikke vært mange tilbud til Norges beste keeper etter forrige sesong.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Rød makt på Hansa!

Gulløl

Sammendrag fra Brann-Sandefjord i fjor der han hadde flere klasseredninger. https://www.youtube.com/watch?v=aJamPNW6XyA
TA DERE SAMMEN!!!

Gulløl

Quote from: Nixon on January 09, 2019, 16:39:57 PM
Quote from: Corran on January 09, 2019, 16:20:48 PMHvorfor kortvarig?

Svaret er sannsynligvis Pettersen.

Og svaret er talent  ; )

Erik Holmen Johansen er 26 år og landslagskeeper og har fremfor seg de det som regnes som de beste keeperårene.
TA DERE SAMMEN!!!

Superjack

Dette var morro.

Da blir det ikke en Radlinger, det er iallefall ganske sikkert, med mindre de virkelig tøyser oppe på Kniksens plass.

Holmen Johansen spiller, og må noen steppe inn ved skader eller karantener osv så er Opdal mer enn god nok.
Pettersen får spille fast i OBOS. 1-2 sesonger før han blir klar for ES spill med Brann :-)
Brannsupporter.

Superjack

"Han tror at grunnen til at han topper listen er at laget står veldig høyt på banen."

Dette lover bra. Nå ser jeg for meg mer Trykkfotball av høyeste klasse, der Brann gjør som i vårsesongen 2018. Presser høyt, er aggressive og dikterer kamp etter kamp.

OH YES!
Brannsupporter.

Kagain

...og om det blir familieproblemer kan Brann bare hente broren (Tobias) som også er keeper. Fint å ha familie i backup.

osoerli

Velkomen! Sparar me ein mann i utenlandskvoten i høve Radlinger no, eller er denne mannen utvikla i Man City?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Corran on January 09, 2019, 16:20:48 PM
Quote from: krakra on January 09, 2019, 16:18:03 PMSatser på at det bor vellykket og kortvarig. Han har spennende kvaliteter. God med ball, reaksjonssterk og ruvende i feltet.
Hvorfor kortvarig?
Jo lengre han blir pga at Brann og supportere er fornøyde med ham dess bedre er det vel?
For det skal være plass til Pettersen

Gulløl

Klipp fra BT:
Johansen ble spurt om sine keeperegenskaper da han i høst ble koblet til Brann.
- God med beina, komfortabel med at laget spiller seg ut bakfra. Jeg er offensiv, dekker bakrom sammen med forsvarsfireren og jobber med å bli en sjef - som en keeper skal være, svarte Johansen.
Den nær to meter høye keeperen har tidligere vært i Norges A-landslagstropp, men uten å få spille.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Klar-for-Brann-etter-flere-maneders-overgangssak-267155b.html
TA DERE SAMMEN!!!

Falkman

January 09, 2019, 17:44:43 PM #20 Last Edit: January 09, 2019, 17:48:21 PM by Falkman
Quote from: Gulløl on January 09, 2019, 16:44:51 PMSammendrag fra Brann-Sandefjord i fjor der han hadde flere klasseredninger. https://www.youtube.com/watch?v=aJamPNW6XyA

Tja, opptredenen hans i forkant av målet til Skålevik er da ikke så mye å skryte av. Men god rekkevidde  har han jo, naturlig nok. Og velkommen skal han være, selv om det sikkert klikker for Pamer og hans likesinnede.

Nixon

Quote from: krakra on January 09, 2019, 17:15:50 PM
Hvorfor kortvarig?
det skal være plass til Pettersen

I BA står det senest i dag at Brann jobbet med en kortsiktig løsning nettopp pga Pettersen. Mye kan jo tyde på at vår nye keeper ikke var så interessert i det.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Grei signering, dette. Velkommen skal du være.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fortune

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Farvel-til-Branns-storste-talent-267161b.html

For oss som har sett mye tredjedivisjon i tillegg til Pettersens bravader i eliteserien, fremstår hele Pamer-hyllesten som merkelig. Vår unge keeper er ikke i nærheten av å holde eliteserienivå og jeg blir overrasket dersom han er en suksess i Nest.
First is first, second is nothing

ACHTUNG

Quote from: Gulløl on January 09, 2019, 16:44:51 PMSammendrag fra Brann-Sandefjord i fjor der han hadde flere klasseredninger. https://www.youtube.com/watch?v=aJamPNW6XyA

To ting i tillegg:

Gilberts bom på åpent mål. Skjerper han seg ikke i frem til sommeren i å r, bør klippekortet inndras.

Målscoreren til Sandefjord kommer fra offside!

krakra

Pettersen holdt Eliteserienivå i fjor.

krakra

Quote from: Nixon on January 09, 2019, 18:01:13 PM
Hvorfor kortvarig?

I BA står det senest i dag at Brann jobbet med en kortsiktig løsning nettopp pga Pettersen. Mye kan jo tyde på at vår nye keeper ikke var så interessert i det.
Håpet må jo være at han blir en suksess, som kan selges etter 1-2 sesonger for fete penger der Pettersen er klar til å ta over. Det bør være strategien til Brann og tar Pettersen de små stegene som trengs bør man også selge selv om de store budene ikke kommer.

Falkman

Quote from: krakra on January 09, 2019, 18:44:45 PM
Hvorfor kortvarig?

et må jo være at han blir en suksess, som kan selges etter 1-2 sesonger for fete penger der Pettersen er klar til å ta over. Det bør være strategien til Brann og tar Pettersen de små stegene som trengs bør man også selge selv om de store budene ikke kommer.

Et perfekt scenario, dette her.  Enig i at Pettersen holder eliteserienivå, men han er ikke  av gull-kaliber riktig enda.  Men å få solgt Johansen kan bli vanskelig for både og små penger, norske keepere står vel  ikke særlig høyt i kurs akkurat nå, muligens med unntak for Hansen.

krakra

Jarstein og Grytebust gjør det vel bra i sine klubber, Odd avviste bud på Rossbach i sommer hvis jeg ikke husker feil. Så så lav status er det jo ikke.  Men det kommer jo an på hva man legger i små summer. Tar Pettersen de rette stegene syns jeg selv 2-3 millioner er greit. Kanskje enda mindre.

Pettersen kommer ikke til å vente fire år i Brann hvis han får en bra utvikling de kommende årene iallefall. Så er planen at Pettersen skal slå igjennom her bør også planen være at Johansen ikke fullfører kontrakten sin.

Falkman

Quote from: krakra on January 09, 2019, 19:06:18 PMJarstein og Grytebust gjør det vel bra i sine klubber, Odd avviste bud på Rossbach i sommer hvis jeg ikke husker feil. Så så lav status er det jo ikke.  Men det kommer jo an på hva man legger i små summer. Tar Pettersen de rette stegene syns jeg selv 2-3 millioner er greit. Kanskje enda mindre.

Pettersen kommer ikke til å vente fire år i Brann hvis han får en bra utvikling de kommende årene iallefall. Så er planen at Pettersen skal slå igjennom her bør også planen være at Johansen ikke fullfører kontrakten sin.

Hvordan statusen er, kommer vel an på hva på hva man sammenligner med. Tar man utgangspunkt i maltesiske keepere er den nok skyhøy, for å ta et mer eller mindre relevant eksempel. En mann som Nyland har definitivt ikke sørget for å gjøre den bedre i det siste. Men nok om det. Tviler sterkt på at Johansen selges for noe særlig med mer enn 3 mill, men han må gjerne motbevise det

Lasaron

Quote from: fortune on January 09, 2019, 18:27:02 PMhttps://www.bt.no/100Sport/fotball/Farvel-til-Branns-storste-talent-267161b.html

For oss som har sett mye tredjedivisjon i tillegg til Pettersens bravader i eliteserien, fremstår hele Pamer-hyllesten som merkelig. Vår unge keeper er ikke i nærheten av å holde eliteserienivå og jeg blir overrasket dersom han er en suksess i Nest.

Utrolig merkelig å si at han ikke er_i nærheten_av å holde eliteserienivå.

Fortune: hvordan begrunner du det sett i lys av hvordan han totalt sett presterte i de åtte eliteseriekampene han spilte, og målt opp mot hvordan en litt under middels eliteseriekeeper normalt presterer? Det logiske må jo være at du mener han i de åtte kampene totalt sett var klart dårligere enn en litt under middels eliteseriekeeper. Vel vel.

BT mener at denne fireårskontrakten til Johansen betyr at Pettersen kan gi opp å slå gjennom i Brann. Nåja. I utgangspunktet er jeg jo enig når BT kritiserer Branns talentutvikling, og vel så det. Men dette var kanskje litt defensivt. Det er jo en mulighet for at Johansen spiller så bra at han blir solgt for mye, og at Pettersen da er god nok til å komme inn.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Danny1

Pløyde meg gjennom høydepunkene fra Sandefjords kamper i fjor. Klippet sammen de fleste innvolveringene til Holmen. De var det mange av! Men det er kanskje ikke så underlig mtp sesongen til Sandefjord. Virker å være en bedre skuddstopper enn Radlinger

https://www.youtube.com/watch?v=IrkCJgVW-V0&t=342s

Nixon

Quote from: krakra on January 09, 2019, 19:06:18 PMPettersen kommer ikke til å vente fire år i Brann hvis han får en bra utvikling de kommende årene iallefall. Så er planen at Pettersen skal slå igjennom her bør også planen være at Johansen ikke fullfører kontrakten sin.

Skal man tro avisene var Brann sin opprinnelige plan en kortsiktig løsning. Jeg ville kanskje trodd at det kunne friste noen spillere som ikke ville binde seg opp til en klubb i mange år, men de trenger vel forutsigbarhet de som andre arbeidstakere. Så det er ikke godt å si om Brann har en veldig gjennomtenkt plan for øyeblikket. Med fire år for Johansen og kontrakt i to år for Pettersen kan det lett bli et negativt mattestykke.

Men uansett. Først må Pettersen spille seg til fast plass på Nest og spille godt. Først da blir jo dette eventuelt et problem.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Klart han er bedre skuddstopper enn Radlinger.

Et annet spørsmål melder seg med full tyngde: er han i slekt med Henrik Johansen?

Kagain

Han hadde visst noen svakheter i feltarbeidet i følge den Eurosport-artikkelen det ble linket til. Hva vil svakheter si? Ikke så flink som i de andre delen av spillet eller fullstendig håpløs?

Gulløl

Quote from: Lasaron on January 09, 2019, 21:03:19 PMEt annet spørsmål melder seg med full tyngde: er han i slekt med Henrik Johansen?
Sikkert felles slektrøtter fra ytterst på Sotra fra femte generasjon. Striler og lokale  ; )
TA DERE SAMMEN!!!

Lasaron

Quote from: Gulløl on January 09, 2019, 21:17:15 PM
Quote from: Lasaron on January 09, 2019, 21:03:19 PMEt annet spørsmål melder seg med full tyngde: er han i slekt med Henrik Johansen?
Sikkert felles slektrøtter fra ytterst på Sotra fra femte generasjon. Striler og lokale  ; )

Høres veldig bra ut. Jeg har vært der på Sotra. Johansnes.

ostraume

Pamer: "Akkurat som Radlinger er Johansen en langt svakere skuddstopper enn Branns største talent, Markus Olsen Pettersen"

Litt drøy påstand, er det ikke?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg har bare sett Johansen i en kamp, men jeg tipper det er en overdrivelse fra Pamer.

krakra

Radlinger var en svak skuddstopper. Kanskje den svakeste i Eliteserien. Pettersen er bedre der. Langt bedre kommer an på hva man legger i det.

Blir skuffet hvis ikke Holmen Johansen også er et par hakk over Radlinger som skuddstopper.

ostraume

Quote from: krakra on January 10, 2019, 09:11:26 AMBlir skuffet hvis ikke Holmen Johansen også er et par hakk over Radlinger som skuddstopper.

Nettopp. Pamer setter HJ i samme bås som Radlinger her. Stusser på den.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Quote from: Lasaron on January 10, 2019, 08:38:10 AMJeg har bare sett Johansen i en kamp, men jeg tipper det er en overdrivelse fra Pamer.

Pamer er bare sur fordi Pettersen går til Nest, hovedfienden til hans barndoms klubb Øygard IL, nå Sotra Sportsklubb.

Brannsupporter.

krakra

Quote from: Falkman on January 09, 2019, 19:03:35 PM
Hvorfor kortvarig?

et må jo være at han blir en suksess, som kan selges etter 1-2 sesonger for fete penger der Pettersen er klar til å ta over. Det bør være strategien til Brann og tar Pettersen de små stegene som trengs bør man også selge selv om de store budene ikke kommer.

Et perfekt scenario, dette her.  Enig i at Pettersen holder eliteserienivå, men han er ikke  av gull-kaliber riktig enda.  Men å få solgt Johansen kan bli vanskelig for både og små penger, norske keepere står vel  ikke særlig høyt i kurs akkurat nå, muligens med unntak for Hansen.
Bare sånn generelt, og ikke begrenset til Pettersen. Hvis det er sånn at Brann ikke kan gi regelmessig spilletid til unggutter som ikke holder helt gullnivå ennå, bør vi da ha en kortsiktig forventing om Branngull? Eller skal man gi LAN den tålmodigheten han ikke vil gi ungguttene?

Lasaron

Spørsmålet melder seg, er han i slekt med Barmen?

Falkman

Quote from: krakra on January 10, 2019, 13:10:19 PM
Quote from: Falkman on January 09, 2019, 19:03:35 PM
Hvorfor kortvarig?

sånn generelt, og ikke begrenset til Pettersen. Hvis det er sånn at Brann ikke kan gi regelmessig spilletid til unggutter som ikke holder helt gullnivå ennå, bør vi da ha en kortsiktig forventing om Branngull? Eller skal man gi LAN den tålmodigheten han ikke vil gi ungguttene?

Hvis en kortsiktig forventning innebærer at vi skal blande oss inn i kampen om gullet de kommende sesongene er svaret ja. Hvis vi ikke er i nærheten av det i år, eller til neste sesong, mener jeg det må være lov å si at vi har underprestrert. Sånn helt generelt. Så er det naturligvis variabler i dette regnestykket som gjør svaret litt mindre entydig, typ spillerlogistikkog skader.

Superjack

Quote from: krakra on January 10, 2019, 13:10:19 PMBare sånn generelt, og ikke begrenset til Pettersen. Hvis det er sånn at Brann ikke kan gi regelmessig spilletid til unggutter som ikke holder helt gullnivå ennå, bør vi da ha en kortsiktig forventing om Branngull? Eller skal man gi LAN den tålmodigheten han ikke vil gi ungguttene?

Dette spøsmålet følger jeg fint, og her skal jeg også si at med innkjøpene som har blitt gjort siste året så må det etter hvert forventes resultater opp mot seriegull.

Jeg er veldig tilhenger av LAN, og stor tro på at dette får han til. Samtidig, med ny keeper i øvre klasse i norske markedet, når vi har en kapabel ES keeper i egne rekker (om ikke stabil nok enda til å være en gullkeeper på et par sesonger) ,  overgangene i sommer med RYJ, Eggen Rismark, Løkberg, Bamba og evt. spillere som Åsen og Petter Strand så må LAN og Soltvedt måles etter konkrete resultater kommende sesonger.

Topp 3 er jo minimumskrav.
Brannsupporter.

krakra

Det er bra å høre, så får vi ta det opp igjen når sesongen er over. Det bør iallefall stilles minst like strenge krav til LAN som til talentene. Hvis de ikke kan spille før de holder gullnivå bør det forventes at vi kjemper om gullet.

Så er det spørsmålet om hvilke krav som skal stilles til spilleren tråden handler om. Hvis Johansen får en rotete start, alà Piotr, i sin tid og trenger endel kamper på seg for å komme i gang. Kan en da kritisere signeringen ettersom vi angivelig ikke har råd til å gi denne tiden til en unggutt? Er det rimelig å forvente at han holder gullnivå fra dag én? (Ikke dermed sagt at han skal være feilfri. Selv Hansen gjør noen tabber i løpet av en hel sesong. Noe blant annet vi har profitert på).

Lasaron

Interessant spørsmål. Erfaringen viser at publikum vil være en hel del mer tålmodig med Johansen enn med Pettersen, gitt at de presterer like dårlig. Noe som er veldig rart, og irrasjonelt. Tiden vil vise.

Norlings Hund 2

Pettersen kunne gjerne ha fått sjansen i år, men han er veldig ung som keeper og har neppe vondt av ett år i OBOS. Håper dog at det tar kort tid før han er fast mellom stengene i Brann.

Selv er jeg ikke så opptatt av lokale spillere, men jeg skulle veldig gjerne sett unge og lovende spillere gjøre det bra i Brann.

Elfakiri

Håper dette blir en suksess og at Eirik Holmen Johansen har en flott og lang tid i Brann foran seg at Krakra håper det blir kortvarig blir bare for dumt . Olsen Pettersen er ikke god nok pr i dag til å være førstevalg. Men det blir han nok skal dere se. Når kontrakten til Holmen Johansen går ut er Markus fortsatt ung til keeper å være.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

krakra

Nixon

Quote from: Lasaron on January 10, 2019, 15:26:58 PMErfaringen viser at publikum vil være en hel del mer tålmodig med Johansen enn med Pettersen, gitt at de presterer like dårlig.

Det tror jeg ikke. Hvem som blir hakkekylling er ofte litt vilkårlig, og lokale slipper på ingen måte unna. Men Pettersen så ut til å ha ganske mye goodwill da han spilte i høst, og mange mener jo at han burde få sjansen nå. Og jeg vil tippe at blant alle de som mener at han kunne trenge ett eller to år i OBOS ville de fleste støttet han fra tribunen.

For det er jo tribunen som gjelder her. Dette forumet er jo meget marginalt og har en helt egen dynamikk som ofte ikke er veldig representativt. Se bare på Grønner. Ofte utskjelt her, men (arrester meg dersom jeg tar feil) det var ikke mange mishagsytringer fra tribunen. Selv når han gjorde sine tabber. Jeg tror Pettersen ville kommet i samme kategori.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Man vet at mye handler om en lokal spiller når spillertråden til en innkjøpt spiller runder to sider før spilleren har vært på en eneste trening...;)
Rød makt på Hansa!

krakra

Det virker å være en enighet om at Pettersen er lovende, men ikke en gullkeeper, eller toppkeeper, akkurat nå og at det derfor er fornuftig å hente en toppkeeper så vi kan kjempe om gull.
At Pettersen ikke er en gullkeeper akkurat nå er fair nok og det er ikke noen krise at han leies ut, men det er et par andre ting.

1. Det er forskjell på at han leies ut fordi han ikke er en toppkeeper akkurat nå og skal få erfaring et annet sted og å binde keeperplassen i fire år. Hvis planen er at Holmen Johansen skal være vårt førstevalg de neste fire årene er det dessverre en plan som ikke innebærer at Pettersen skal være Brannkeeper i framtidig. Eventuelt en ganske dårlig plan.

2. Det er ikke snakk om at hvis Pettersen er tålmodig og venter fire år, så får han rollen som førstekeeper. Det er snakk om at hvis han venter fire år, så skal Brann da ta en ny avgjørelse om de vil satse på Pettersen eller hente en ny keeper. Sjansen for sistnevnte er ikke akkurat forsvinnende liten, selv om Pettersen skulle ha en fin utvikling og gjøre sine saker bra i Nest.

3. Hvis Pettersen eventuelt skal bli satses på i Brann så vil han på det tidspunktet være uerfaren og sannsynligvis trenge litt tid før han er helt trygg. Husker folk hvor rotete Piotr var i starten? Å gå fra en mindre klubb i OBOS eller ES til Brann er en stor overgang uansett og på et eller annet tidspunkt må Brann ta den sjansen på Pettersen.

4. Det er utenkelig at Holmen Johansen blir i Brann som andrekeeper. Skulle Pettersen utkonkurrere ham i løpet av de neste fire årene er det derfor et scenario der oppholdet blir kortere enn fire år. Jeg foretrekker suksess og salgsinntekter foran at han forsvinner fordi han ikke vil sitte på benken.

5. Er virkelig Holmen Johansen en gullkeeper? Hva baserer man det på? Jeg har ikke sett noen særlig interesse eller oppmerksomhet rundt ham etter noen stor sesong i år. Har fått med meg at han har gjort det bra og i de kampene jeg har sett har han virket som en keepertype som passer bra i LANs bilde, men samtidig er det liksom ikke noe grunnlag for å tro at vi får "vår" Andre Hansen her. Vet at han var innkalt i landslagstroppen i fjor høst, men det var etter at tredjekeeper Grytebust trakk seg, etter at Andre Hansen hadde gitt seg på landslaget og(såvidt jeg kan huske) samtidig som U21-landslaget med keepere som Rossbach og Bråtveit hadde en viktig kamp.

Nixon

Både BA og BT har skrevet at Brann først og fremst ville ha en kortsiktig løsning nettopp pga Pettersen. Man kan jo lure på hva som endret seg da det ble fire år for Johansen. Om troen på Pettersen ble mindre, eller at det rett og slett ikke var mulig å få til.
Rød makt på Hansa!

krakra

Jeg mener jo at kontraktstiden ikke er noe man bør bry seg så mye om, selv om signaleffekten hadde vært sterkere for at man har troen på Pettersen med en kortere kontrakt.

Er det sånn at Brann om 1-2 ser at Pettersen er klar og vil satse på ham så klarer de å rydde plass til ham. Det viktigste er at viljen og motet til å satse på ham er der. Mangler det hadde det ikke hjulpet med en kortere kontrakt på Holmen Johansen heller. Da hadde de bare forlenget den eller hentet noen andre senere.

Larsendos

Var i utgangspunktet utelukkende positiv til Holmen Johansen. Etter at en kollega mente at Viljar Myhra er bedre, har jeg begynt å tvile litt. Denne videoen hjalp heller ikke på tvilen. Han gir mange unødvendige returer i farlig område og virker ikke sikker i feltarbeidet. At han er en offansiv keeper (flest touch utenfor boksen), er jeg redd vil gi oss flere situasjoner der vi sitter med hjertet i halsen.

Men landslagsledelsen skal vite dette bedre enn meg. I 17 av 29 kamper for elendige SF i fjor slapp han ikke inn mer enn ett mål.

Corran

Quote from: Larsendos on January 10, 2019, 21:48:30 PM

Var i utgangspunktet utelukkende positiv til Holmen Johansen. Etter at en kollega mente at Viljar Myhra er bedre, har jeg begynt å tvile litt. Denne videoen hjalp heller ikke på tvilen. Han gir mange unødvendige returer i farlig område og virker ikke sikker i feltarbeidet. At han er en offansiv keeper (flest touch utenfor boksen), er jeg redd vil gi oss flere situasjoner der vi sitter med hjertet i halsen.

Men landslagsledelsen skal vite dette bedre enn meg. I 17 av 29 kamper for elendige SF i fjor slapp han ikke inn mer enn ett mål.
Mener du at i den videoen så gir han mange unødvendige returer? På målet så roter han litt men ellers er det vel ingen unødvendige returer?

Corran

Quote from: ACHTUNG on January 09, 2019, 18:42:55 PM

To ting i tillegg:

Gilberts bom på åpent mål. Skjerper han seg ikke i frem til sommeren i å r, bør klippekortet inndras.

Målscoreren til Sandefjord kommer fra offside!
Målscoreren til Sandefjord kommer fra offside om ballen blir spilt til ham tidligere, men når ballen blir headet til ham er han ikke lengre i offside.
Skålevik sitt mål er derimot på offside grensen

Billy Elliott

Regnes Holmen Johansen som norskutviklet, eller går han på utenlandskvoten? Ser han dro til City allerede som 16-åring, og kom ikke tilbake til Norge før langt oppi 20-årene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Larsendos

January 11, 2019, 11:58:55 AM #60 Last Edit: January 11, 2019, 12:57:49 PM by Larsendos
Quote from: Corran on January 10, 2019, 23:35:33 PMMener du at i den videoen så gir han mange unødvendige returer? På målet så roter han litt men ellers er det vel ingen unødvendige returer?

Corran

Quote from: Billy Elliott on January 11, 2019, 11:10:55 AMRegnes Holmen Johansen som norskutviklet, eller går han på utenlandskvoten? Ser han dro til City allerede som 16-åring, og kom ikke tilbake til Norge før langt oppi 20-årene.
"Da Norges Fotballforbund i 2012 endret regelen sånn at også spillere som har
spilt barnefotball i Norge regnes som lokalt utviklet i Norge"

Larsendos

January 11, 2019, 12:38:24 PM #62 Last Edit: January 11, 2019, 12:57:01 PM by Larsendos
Veldig ofte havnet returene hans i farlig område. Han kunne vel med fordel slått de andre steder enn rett i beina på mostanderen?

gladiporno

Quote from: Corran on January 11, 2019, 12:01:46 PM
Quote from: Billy Elliott on January 11, 2019, 11:10:55 AMRegnes Holmen Johansen som norskutviklet, eller går han på utenlandskvoten? Ser han dro til City allerede som 16-åring, og kom ikke tilbake til Norge før langt oppi 20-årene.

Litt upresist. For at en spiller skal regnes som forbundsutviklet i Norge må han har spilt minst 36 måneder fotball i Norge fra det året han fyller 12 år til det og med det året han fyller 21 år. Holmen Johansen dro til City som 16-åring. Det bør holde.

Corran

Quote from: gladiporno on January 11, 2019, 12:41:34 PM
Quote from: Corran on January 11, 2019, 12:01:46 PM

Litt upresist. For at en spiller skal regnes som forbundsutviklet i Norge må han har spilt minst 36 måneder fotball i Norge fra det året han fyller 12 år til det og med det året han fyller 21 år. Holmen Johansen dro til City som 16-åring. Det bør holde.
Fant ikke loven på første forsøk men en forklaring og det var det som stor der. Den gjaldt f.eks Wolf Eikrheim som ble forbundsutviklet etter nye regelen selv om han reiste ut som 15 åring.
Sto kun barnefotball der og ikke 12 år, men uansett er jo dette nok når han reiste ut som 16 åring

krakra

January 11, 2019, 19:47:44 PM #65 Last Edit: January 11, 2019, 19:50:49 PM by krakra
Feil tråd

Alonso Solis

Jeg reagerte også på at han ga mange farlige returer. I dette klippet gikk det jo stort sett bra, men finnes det en film av målene han slapp inn i år? Hadde vært interessant å se hvor mange mål som kom på farlige returer og svakt feltarbeid.

Det er voldsomt naivt, men jeg håper tanken bak kontraktslengden er at Soltvedt/LAN er så sråsikre på potensialet til Johansen at de gjør regne med at han vil bli solgt ila. én og en halv sesong og at Pettersen fortsatt er hovedplanen for fremtiden.

Finfin respons

Quote from: Alonso Solis on January 13, 2019, 07:41:18 AMJeg reagerte også på at han ga mange farlige returer. I dette klippet gikk det jo stort sett bra, men finnes det en film av målene han slapp inn i år? Hadde vært interessant å se hvor mange mål som kom på farlige returer og svakt feltarbeid.

...

Nja.. Viktig detalj: returene var ikke i samme kamp i de klippene, sånn som med Sahin-Radlinger da  ;)
Kanskje.

Danny1

Quote from: Alonso Solis on January 13, 2019, 07:41:18 AMJeg reagerte også på at han ga mange farlige returer. I dette klippet gikk det jo stort sett bra, men finnes det en film av målene han slapp inn i år? Hadde vært interessant å se hvor mange mål som kom på farlige returer og svakt feltarbeid.

Her: https://www.youtube.com/watch?v=LwP2QHWVDMg

Sandefjord slapp inn 57 mål i år. Holmen sto i 29 av kampene. 2 blundere (MFK B og SO8 B), 5-6 svake innvolveringer.

Noen tanker:
* Ved første gjennomsyn reagerer jeg en del på Holmen. Ved andre gjennmsyn reagerer jeg på forsvarspillet.
* Cornere - hvor mye er dårlig Holmearbeid, og hvor mye er dårlg forsvarsarbeid?
* Lave, harde (og ikke fullt så harde) skudd går inn, eller han gir litt uheldige returer.

NB: i dette klippet går jo alt inn. Det er basert på høydepunktene til Eurosport, som bare tar med 'høydepunkt' ergo mål og spektakulære sjanser/redninger. Alt kjedelig, vellykket forsvarspill får jo ikke plass der.

Go Up