• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2019

Started by Nixon, December 16, 2018, 09:32:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Morkel

Løkberg er litt Barmen 2014 i dag. Klarer å komme i god avslutningsposisjon ørten ganger. Men ballen havner alle steder enn i mål.

Lasaron

Seier 3-0 er jo bra. Fikk ikke sett kampen. Var Brann klart best?
Tren på langskudd

Morkel

Quote from: Lasaron on March 23, 2019, 16:55:51 PMSeier 3-0 er jo bra. Fikk ikke sett kampen. Var Brann klart best?


Jeg har fulgt med litt sporadisk mens jeg jobber. Den sporadiske "halvparten" jeg så dominerte Brann totalt. Sogndal truet litt på kontringer og det kunne muligens blitt mer farlig da de kom inn mot trebacks-rekken vår. Men de skapte bare en ordentlig sjanse da de slo ballen i tverrligger fra kort hold.

Bamba virker å være på hugget, kom absolutt til sin rett når han fikk lov å føre ballen i mellomrommet mellom midtbane og forsvar på overganger.   

Morkel

Hvis det målet var Kjeldsrud Johansen sitt så har han jo omtrent bare scoret "hockey-mål" for Brann. Hans fremste våpen virker å kroppen. Ikke beina eller hodet.

Finfin respons

March 23, 2019, 17:22:06 PM #254 Last Edit: March 23, 2019, 17:24:03 PM by Finfin respons
Før kamp hadde jeg noen spørsmål:

-- Hvordan fungerer det med vingbacker offensivt og defensivt?

Defensivt: Med unntak av kontringen i tverrliggeren i 90` til sogndal, så fungerte vingbackene ypperlig defensiv og etterlot seg lite rom sogndal utnyttet. Acosta og Eggen tok unna det meste, og med Holmen bakerst har man en ekstra spiller til å drive med avansert og vellykket frispilling.
Offensivt: Vingbackene ble vel nesten bare bedre og bedre utover kampen, veldig spillbare, veldig involverte. Dette var knallinteressant.


-- Vil noen spillere vise seg bedre i den typen roller og spillemønster som kreves i 352 i forhold til rollene i 433?

RYJ: BB. Dominerer totalt som ballsentral og i frispillingen, virker som han har enda flere å spille på med vingbackene høyere oppe og flere alternativer sentralt på topp.

Barmen tilfører forøvrig en undervurdert og viktig balanse i sentrallinjen, og gjør Kristiansen bedre offensivt. Venstresiden dominerte i første omgang.


-- Hvordan fungerer det kollektive presset?

Fungerte fint. Spissene gjør jobben. Og selv med en mann ekstra bak får man til bredt press, mye takket være jobbingen til Strand&Løk, Barmen&Kristiansen.


-- Finner Daoda og Henrik tonen på topp?
Ja. Det vil jeg si.

Kanskje.

Morkel

Quote from: Finfin respons on March 23, 2019, 17:22:06 PMRYJ: BB. Dominerer totalt som ballsentral og i frispillingen, virker som han har enda flere å spille på med vingbackene høyere oppe og flere alternativer sentralt på topp.


Min bekymring er at han er lett å ta ut. Sett et frimerke på ham og man fjerner mye av kreativiteten til Brann. Jeg håper LAN har et mottrekk her, enten om det er Haugen eller at spillet skyves ut.

Jeg er generelt skeptisk til 3-5-2. Det handler i stor grad om at taktikken ofte blir statisk og baktung, man forsvarer seg med 5 forsvarspillere. Juventus med 3-5-2 var et eneste stort snork med 2 målsjanser i hver kamp og enmålsseiere. MEN jeg skal innrømme at Brann er bedre egnet til å spille denne taktikken nå enn vi var når vi spilte det borte mot LSK. Både RYJ, Løkberg og Strand gjør denne taktikken mer dynamisk. Man har en ballfordelende senter og to midtbanespillere til som dekker stort rom, sånn kompanserer man for manglende bredde defensivt. 

Lasaron

Pamer er brukbart fornøyd med vinteren i oppsummeringen sin. Syns han kunne kostet på seg en omtale av Holmen i denne kampen :)
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Morkel on March 23, 2019, 17:39:15 PM
Quote from: Finfin respons on March 23, 2019, 17:22:06 PMRYJ: BB. Dominerer totalt som ballsentral og i frispillingen, virker som han har enda flere å spille på med vingbackene høyere oppe og flere alternativer sentralt på topp.


Min bekymring er at han er lett å ta ut. Sett et frimerke på ham og man fjerner mye av kreativiteten til Brann. Jeg håper LAN har et mottrekk her, enten om det er Haugen eller at spillet skyves ut.

Jeg er generelt skeptisk til 3-5-2. Det handler i stor grad om at taktikken ofte blir statisk og baktung, man forsvarer seg med 5 forsvarspillere. Juventus med 3-5-2 var et eneste stort snork med 2 målsjanser i hver kamp og enmålsseiere. MEN jeg skal innrømme at Brann er bedre egnet til å spille denne taktikken nå enn vi var når vi spilte det borte mot LSK. Både RYJ, Løkberg og Strand gjør denne taktikken mer dynamisk. Man har en ballfordelende senter og to midtbanespillere til som dekker stort rom, sånn kompanserer man for manglende bredde defensivt.  

Enig. Jeg tror Brann kan mønstre mottrekk mot frimerket. Haugen (eller Strand) som du nevner. Og man har en Holmen som er god å treffe spillerne som søker rom rundt RYJ og utover. Og ikke minst: Kjelsrud eller Karadas som oppspillspunkter med en Bamba som vaker rundt. Så koster det motstanderen en hel spiller å ta ut RYJ. Og med så ballsikre typer som de tre stopperne var i dag i 3-5-2 er disse et mottrekk i seg selv.

Har man de rette typene for formasjonen er kanskje dette en spillestil som gjør en Bamba-type sitt potensiale størst og mest effektivt der fremme? Og motsatt: jeg tror det kunne raknet fullstendig i dag med Marengo og Koomson som vingbacker - det ville blitt enorme rom å angripe i for Sogndal.
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: Lasaron on March 23, 2019, 18:19:06 PMPamer er brukbart fornøyd med vinteren i oppsummeringen sin. Syns han kunne kostet på seg en omtale av Holmen i denne kampen :)

Jeg vil si at Holmen Johansen var svært viktig for at formasjonen i dag fungerte. Skudd-på-mål-messig ble han dog ikke satt på de største prøvene.
Kanskje.

Morkel

Quote from: Finfin respons on March 23, 2019, 19:12:01 PM
Quote from: Morkel on March 23, 2019, 17:39:15 PM
Quote from: Finfin respons on March 23, 2019, 17:22:06 PMRYJ: BB. Dominerer totalt som ballsentral og i frispillingen, virker som han har enda flere å spille på med vingbackene høyere oppe og flere alternativer sentralt på topp.


Min bekymring er at han er lett å ta ut. Sett et frimerke på ham og man fjerner mye av kreativiteten til Brann. Jeg håper LAN har et mottrekk her, enten om det er Haugen eller at spillet skyves ut.

Jeg er generelt skeptisk til 3-5-2. Det handler i stor grad om at taktikken ofte blir statisk og baktung, man forsvarer seg med 5 forsvarspillere. Juventus med 3-5-2 var et eneste stort snork med 2 målsjanser i hver kamp og enmålsseiere. MEN jeg skal innrømme at Brann er bedre egnet til å spille denne taktikken nå enn vi var når vi spilte det borte mot LSK. Både RYJ, Løkberg og Strand gjør denne taktikken mer dynamisk. Man har en ballfordelende senter og to midtbanespillere til som dekker stort rom, sånn kompanserer man for manglende bredde defensivt. 

Enig. Jeg tror Brann kan mønstre mottrekk mot frimerket. Haugen (eller Strand) som du nevner. Og man har en Holmen som er god å treffe spillerne som søker rom rundt RYJ og utover. Og ikke minst: Kjelsrud eller Karadas som oppspillspunkter med en Bamba som vaker rundt. Så koster det motstanderen en hel spiller å ta ut RYJ. Og med så ballsikre typer som de tre stopperne var i dag i 3-5-2 er disse et mottrekk i seg selv.

Har man de rette typene for formasjonen er kanskje dette en spillestil som gjør en Bamba-type sitt potensiale størst og mest effektivt der fremme? Og motsatt: jeg tror det kunne raknet fullstendig i dag med Marengo og Koomson som vingbacker - det ville blitt enorme rom å angripe i for Sogndal.

3-5-2 er en krevende taktikk å spille. Som du sier er vingbackene essensielle. Det krever en helt spesiell type spiller som kan dekke enormt med rom. Være med i angrep og skape overtall der og være tilbake i forsvar etterpå. Det krever fart, det krever defensive egenskaper og at man kan bidra offensivt. Per nå er det vel kun Teniste og Gilli som er helstøpt for den rollen. Kristiansen fungerer, men er ikke optimal. Marengo og Komsoon er på ingen måte egnet, nei. Men jeg tror spillere som Løkberg, Barmen og Strand kan dekke litt opp der og gjøre taktikken enda bedre, ved å sette tidlig press på motstanderne når de vinner ballen, ved å falle ned og dekke rom og ved å generelt jage, så kompenserer man litt for rommet som oppstår når backene går opp. Se på italienske lag i 3-5-2 de gjør denne balansen til kunst. Rent underholdningsmessig kan det ofte bli litt kjedelig (mener jeg) for en god catenaccio-fotball dreper jo alt spillet til motstanderen.

Hvis Brann klarer å mestre 4-3-3 og 3-5-2 til fulle i år. Så kan det være vi får litt mer variasjon i den taktiske disposisjonen. Det legger også til rette for å bruke flere av spillerne.

Morkel

Så ja hvis Brann går for 3-5-2 fast er det kroken på døra for Marengo. Koomson kan funke i den ene spissrollen. Eneste håpet for Marengo da er i en hengende rolle bak Bamba.

Lasaron

Om Jenssen får frimerke samtidig som Eggen spiller, vil sistnevnte kunne få enorme muligheter til å ta med seg ballen opp i midtbaneleddet og skape furore. Han er vel kanskje vår beste stopper til akkurat det. Spiller Haugen indreløper vil han også få ditto mer rom om Jenssen har frimerke. Statistikken hans de siste årene viser at det ikke vil være greit for motstanderne. Jeg bekymrer meg ikke særlig over det. Og så med Holmen som sweeper.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Morkel on March 23, 2019, 19:25:49 PMHvis Brann klarer å mestre 4-3-3 og 3-5-2 til fulle i år. Så kan det være vi får litt mer variasjon i den taktiske disposisjonen. Det legger også til rette for å bruke flere av spillerne.

Jeg ble overrasket i går da Nilsen valgte å spille med tre bak i generalprøven før seriestart. Men det fungerte jo bra, og helt enig at det bare kan være positivt å kunne ha flere strenger å spille på.

Forøvrig var det jo en fullt fortjent seier der jeg ble mest glad for å se at Bamba var såpass god etter alle skadeproblemene.
Rød makt på Hansa

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/moter-sogndal-i-treningskamp

Brann skal spille treningskamp mot Sogndal på Bømlo nå på søndag. Spesielt interesserte kan kjøpe seg plass på en middag sammen spillere og trenere etter kampen
Rød makt på Hansa

Spelaren

Bamba utligner til 2-2 mot selveste Sogndal.
Gå av.

Spelaren

Gå av.

Superjack

Hva gevinst har en sånn treningskamp, egentlig? Å
tøyse med Kjelsrud som spiss, mot middelmådig Oboslag.
Brannsupporter.

Lasaron

Det er for å gi LAN et talentalibi. Da kan han slippe til ukjente Mikal Berg Kvinge, skryte litt og lyve om at "er du god nok, er du gammel nok."
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on June 09, 2019, 17:16:38 PMDet er for å gi LAN et talentalibi. Da kan han slippe til ukjente Mikal Berg Kvinge, skryte litt og lyve om at "er du god nok, er du gammel nok."

Må vel være eneste.

Brannsupporter.

krakra

Handler vel om å ikke gå to uker uten kamp, holde spillere gående og teste ut 3-5-2 igjen.

Nixon

Quote from: Superjack on June 09, 2019, 17:14:23 PMHva gevinst har en sånn treningskamp, egentlig? Å
tøyse med Kjelsrud som spiss, mot middelmådig Oboslag.

Så da regner du Brann med Skjelsrud trygt plassert på benken som storfavoritt i cupkampen i neste uke?;)
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on June 11, 2019, 07:04:50 AM
Quote from: Superjack on June 09, 2019, 17:14:23 PMHva gevinst har en sånn treningskamp, egentlig? Å
tøyse med Kjelsrud som spiss, mot middelmådig Oboslag.

Så da regner du Brann med Skjelsrud trygt plassert på benken som storfavoritt i cupkampen i neste uke?;)

Tror det blir flaut og ut.... Jeg vil til Ullevål.
Brannsupporter.

Nixon

Lokale medier kan melde at Brann skal spille treningskamp på Stadion mot Lysekloster (pluss kanskje noen Nest-spillere) på mandag klokken 16.30.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Da kan LAN slippe til et talent, skryte litt, og si noe slikt som «er du god nok er du gammel nok».
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: Lasaron on August 09, 2019, 07:26:08 AMDa kan LAN slippe til et talent, skryte litt, og si noe slikt som «er du god nok er du gammel nok».

Nå er det mulig jeg går mot gammel grinebiter, men synes du selv disse halvspydige "morsomhetene" er vittige? For meg blir det bare irriterende med 4-5 slike i uken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Tenkte det passet på denne tråden. Vi får se etter kampen. Har jeg rett var det passende, tar jeg feil var det teit.
Tren på langskudd

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/moter-lysekloster-i-treningskamp

Kampen er gratis og det er åpen kiosk. Denne kampen må da være en flott mulighet for f.eks. barnefamilier å få introdusert Brann for ungene?
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: ostraume on August 09, 2019, 07:50:38 AM
Quote from: Lasaron on August 09, 2019, 07:26:08 AMDa kan LAN slippe til et talent, skryte litt, og si noe slikt som «er du god nok er du gammel nok».

Nå er det mulig jeg går mot gammel grinebiter, men synes du selv disse halvspydige "morsomhetene" er vittige? For meg blir det bare irriterende med 4-5 slike i uken.
Dette var et eksempel på et innlegg som får meg til å savne liker knapp for innlegg.
Ikke noe vits å tilføre noe, men kjekt å i seg enig i :-)
Ja både det med grinebitter og ang innlegget ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Laget:

Brann stiller med følgende lag (4-3-3):
12 Eirik Holmen Johansen
17 Gilli Rolantsson
15 Bismar Acosta
18 Azar Karadas
21 Ruben Kristiansen
8 Fredrik Haugen
16 Ruben Yttergård Jenssen
9 Petter Strand
7 Gilbert Koomson
39 Aune Heggebø
5 Thomas Grøgaard

Benken:
1 Håkon Opdal
3 Vito Wormgoor
4 Christian Eggen Rismark
10 Amer Ordagic
11 Daouda Bamba
29 Kristoffer Barmen
Rød makt på Hansa

Nixon

Ingen som så så kampen på nettet? Trodde det skulle komme noen kommentarer om de gode prestasjonene utover i kampen!:)

Vel, ingen gikk glipp av noe. Brann vant med et nødskrik med seiersmålet av Vito på overtid. Og det var egentlig det.
Rød makt på Hansa

Kagain

Lover godt for videre arbeid. Kanskje de skjøt vekk alt kruttet mot Ranheim sist?

ACHTUNG

August 13, 2019, 17:52:47 PM #281 Last Edit: August 13, 2019, 17:56:26 PM by ACHTUNG
Brann fikk god øving på å hente inn motstanders ledelse og snu til seier. Brann burde selvsagt ha nedsablet Lysekloster med x antall mål, men kampen ble som den ble og nesten-osingene skal ha ros for høy effektivitet.
 
Positivt:
-Rismarks frisparkfot var en åpenbaring, Fredrik Haugen kan bare gå og legge seg, alle direkteskudd utenfor 16 bør tas av trøndreen, NÅR han er på banen. Hverken han eller Fredrik er lenger førstevalg, så førstialt går nok til Petter Strand.
-Gilbert Koomson er SKIKKELIG på gang, nå sitter dribleriene, rykkene, han stopper ikke lenger opp og slår nådeløst til når åpningen er der. To målgivende flotte innlegg også.
-Holmen er selvsagt mye bedre enn Opdal med beina, men igår avverget han to alene-mot-keeper-sjanser. En tabbe som holdt på å gi mål mot, men Opdal burde vel strengt tatt ha tatt 1-2. Ikke se bort fra at LAN plutselig kan finne på å sette inn tometersmannen igjen.
-Mjøs har et stort potensial og et skikkelig krigerhjerte, denne spilleren kan Brann få god nytte av i årene som kommer.
-Barmen er i ferd med å finne formen for alvor, har også kommet i dukk-opp-modus igjen.
-Ordagic KAN være moden for en større liga. Han hever Brann umiddelbart etter sitt innhopp, alt Brann gjør etter at bosnieren entret banen, er mer distinkt og målbevisst enn før.

Negativt:
-Haugen virker å ha mistet det fullstendig. Enten er det for slapt eller så tar han så mye i, at baller han bare kan plassere i mål, fyker metervis over. Fredrik har ikke godt av konkurransen som er om midtbaneplass i Brann, han takler det dårlig.
-Kristiansen surret mye og lot Lysekloster slippe til alt for lett.

Underholdende kamp.


Nixon

Quote from: ACHTUNG on August 13, 2019, 17:52:47 PM-Mjøs har et stort potensial og et skikkelig krigerhjerte, denne spilleren kan Brann få god nytte av i årene som kommer.

Du mener Heggebø? Kan ikke si at jeg ser det samme potensiale. Men løpe og kjempe kunne han.
Rød makt på Hansa

Spelaren

"moden for en større liga"

Hjelpes. Er du journalist? Fyren har levert én brukbar halvsesong.  ;D
Gå av.

Lasaron

Spelaren, kom igjen, han imponerte nettopp i en omgang i en treningskamp mot et tredjedivisjonslag. Da må det være rom for å ta litt av.
Tren på langskudd

Nixon

Torvanger har tapt seg. Det var mer futt i han da Barmen skulle til PL!:)
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Hehe, gikk det ikke rykter om Birmingham i vinter?

Gulløl

BA:
For tiden er det landslagspause for både Brann og Nest-Sotra. Neste serierunde er ikke før søndag 15. september. Derfor benytter Brann-trener Lars Arne Nilsen anledningen til å "øve" elleve mot elleve mot Nest-Sotra.
- Jeg vil ikke kalle det en treningskamp. Det er mer slik at vi skal trene mot hverandre. Begge lag har sine forfall, vi har blant annet to spillere på landslagsoppdrag, så sannsynligvis spiller vi kun to ganger 30 minutter, sier Nilsen.
Treningskampen finner sted på Stadion 11. september, trolig klokken 13.00.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 09, 2019, 10:45:07 AM #288 Last Edit: September 09, 2019, 10:46:46 AM by Gulløl
Ikke glem kampen på onsdag. Blir det pyro? Blir Brann spillerne utslitne inn mot Kristiansund kampen ? Har Brann nok midtbanespillere til å stille lag eller kommer Løkberg på lån eller må fysisk trener Haugen ut på for å løpe? Blir det øving på formasjon 5-5-0, 3-5-2 eller 4-5-1? Mange spenningsmomenter inn mot kampen. det er bare å ta turen til Stadion i lunch pausen for å støtte laget og få innsikt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on September 09, 2019, 10:45:07 AM...bare å ta turen til Stadion i lunch pausen for å støtte laget og få innsikt.

En litt lang lunsjpause :) .
Gå av.

Lasaron

September 12, 2019, 07:38:42 AM #290 Last Edit: September 12, 2019, 07:40:43 AM by Lasaron
Brann vant altså 3-0 i en 2x30 min treningskamp mot Nest. To tilskuere, opplyser brann.no.

Vet ikke hvor mye man skal legge i det, men de eneste juniorene som spilte var Sander Marthinussen og Eirik Moldenes.

Edit: Ser den kan misforstås. Jeg mente ikke å kritisere at få talenter fikk spilletid. Det var heller ment som en kommentar om hvem som er nærmest en plass i en A-lagstropp.
Tren på langskudd

Lasaron

Interessant intervju med LAN i BT. De ser for seg stygt vær i Kristiansund, mye vind. Dermed kan man ikke basere seg på finspill. Dermed øker sjansene for at Karadas starter, for han er flink til å krige. Joda. Så glimrer BT med fravær av et opplagt oppfølginsspørsmål. Skal man da pumpe lange, høye baller opp på Karadas? I stormkastene? Bevares, Karadas er flink til å krige på mange måter, men han er da aller best i luften, og kjent for det. Slik bruker Brann ham til vanlig.

Så, vil LAN pumpe lange høye baller opp til Karadas, fordi det ikke er lett med finspill i det stygge, vindfulle været?
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/her-er-laget-som-starter-treningskampen-mot-asane

Treningskamp mot Åsane klokken 11.00 i dag for de som har høstferie.

Laget:
12 Eirik Holmen Johansen
4 Christian Eggen Rismark
5 Thomas Grøgaard
15 Bismar Acosta
16 Ruben Yttergård Jenssen
18 Azar Karadas
20 Mikal Kvinge
29 Kristoffer Barmen
31 Nicholas Marthinussen
34 Marius Bildøy
39 Aune Heggebø

Benken:
30 Markus Pettersen
33 Sander Marthinussen
35 David Tufta
38 Håvard Rinde
40 Mikail Maden
43 Mikael Baisotti
Rød makt på Hansa

Ninja-Bob


Spelaren

Er det like skrekkelig svakt som det framgår av live-referatene?
Gå av.

Kai-Olai

Henter vi Viktor Segatta i januar-vinduet?

Belfort

Ser på kampen. Brann sjanseløse

krakra

Nja. Vi har skapt en god del, men vi klarer ikke skape noe trøkk i boksen. Vi kjørte kampen ganske sterk siste halvdel av førsteomgang, så ble vi kjørt i første halvdel av andre.

Kvinge har vært tidvis svært bra, Grøgaard og. Forsvaret har vært hjelpesløst og Johansen er fortsatt livredd hvis han får ballen under det minste press.

blobby winters

Quote from: krakra on October 09, 2019, 11:50:35 AM....Vi har skapt en god del, men vi klarer ikke skape noe trøkk i boksen....


Hvor mange ganger har du tatt kopi/lim av det denne sesongen?

Go Up