• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2019

Started by Nixon, December 16, 2018, 09:32:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-treningskamper-i-2019

Tradisjonen tro må treningskampene få sin egen tråd. Det er verdt å merke seg at ba.no skal vise de fleste av neste års treningskamper. Discovery skal sende den siste mot Kristiansund. Så her blir det gode muligheter for å få sett hele Branns oppkjøring. Men vil jo oppfordre folk til å komme i Vestlandshallen hvis de har sjansen til det!


Fredag 25.1: Brann - Nest-Sotra. Vestlandshallen, klokken 12.00. Sendes live på ba.no.

Tirsdag 12.2: Brann - Start. Maspalomas stadion, Gran Canaria, klokken 14.00. Sendes live på ba.no.

Lørdag 23.2: Kristiansund - Brann. Kristiansund stadion. Kick-off uavklart. Sendes live på en av Discoverys plattformer.

Lørdag 2.3 Brann - Haugesund. Trolig Vestlandshallen. Klokken 15.00. Sendes live på ba.no.

6.-16.3: Treningsleir med to kamper i Marbella, Spania. Motstandere og kampdatoer uavklart. Sendes live på ba.no (Amedia eier disse rettighetene).

Lørdag 23.3 eller søndag 24.3: Brann - Sogndal, Myrdal kunstgress. Kick-off uavklart. Sendes live på ba.no.
Rød makt på Hansa

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Det kribler litt med tanke på at årets første kamp bare er noen dager unna. Det blir spennende med såpass mange nye spillere, regner med at det blir en typisk tidlig treningskamp der alle får spilletid. Vi får satse på at Pettersen får kjørt seg og slipper inn noen mål.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Hvem er til stede og skadefri? Jeg prøver meg med en liste, men har dårlig oversikt. Dere må komme med justeringer:

Marengo skadet. Acosta landslag. Er Barmen bra i nakken? Har Karadas begynt å trene med laget normalt? Andre?
Tren på langskudd

Corran

Ba hadde artikkel ang dette i dag
Sitat: De som garantert er ute av spill er Fredrik Haugen, Azar Karadas, Ludcinio Marengo, Kristoffer Barmen, Christian Eggen Rismark og Thomas Grøgaard. Gilbert Koomson var ikke med på torsdagens trening, men ifølge treneren kan ghaneseren være aktuell for spill i dag. Taijo Teniste og Bismar Acosta er begge på landslagsoppdrag, og dermed uaktuelle for kampen

Artikkel:
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/nilsen-gir-flere-ferskinger-sjansen-fra-start/s/5-8-972803

Fra artikkel kan det også nevnes at antatt (etter trening) første elver er:
Eirik Holmen Johansen - Emil Kalsaas, Vito Wormgoor, Jesper Löfgren, Ruben Kristiansen - Kristoffer Løkberg, Ruben Yttergård Jenssen, Petter Strand - Henrik Kjelsrud Johansen/Marcus Mehnert, Daouda Bamba, Gilli Rólantsson.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

HKJ på kant, det hadde vært litt av et syn.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Nesten litt bra at noen av de etablerte er ute. Det blir litt mer spennende når de nye spiller spiller fra start og får mye spilletid.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Koomson herjer litt i Vestlandshallen. Føler jeg har sett det før.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Billy Elliott on January 25, 2019, 12:15:24 PMKoomson herjer litt i Vestlandshallen. Føler jeg har sett det før.

Og der satt han 1-0.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SeLyren

Kalsaas spiller med lave skuldre, virker som en trygg ballspiller. Spennende. Ellers så blir det ikke mange kampene Løkberg ikke spiller i år. Innpisker.

ACHTUNG

Kalsaas er en mann Brann bør satse på, Løfgren har en MEGET god pasningsfot, Strand gir Brann en ny dimensjon med smarte løp, Gilbert virker meget god, noe han også var på samme tid ifjor.....

ACHTUNG

Wow, Løfgren! Wow! Det han gjorde der, så sterk, så elegant, vipper spillere av seg, himmel og hav, her har vi funnet makkeren til Vito!

Billy Elliott

Kalsaas har vært meget bra. Han kommer nok en-eller-annen Østlandsklubb til å nyte godt av i fremtiden.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on January 25, 2019, 12:34:38 PMKalsaas har vært meget bra. Han kommer nok en-eller-annen Østlandsklubb til å nyte godt av i fremtiden.

Noen har visst stått opp med feil bein først i dag.

ostraume

Billy har stått opp på sitt vanlige ben og kastet et blikk på Kjelsrud-posteren han har på rommet sitt :-)

Full overkjøring ifølge Doddo. Noen som er på kampen som vil supplere i pausen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SeLyren

Får nok proffkontrakt før sesongen begynner

Spelaren

Litt skuffet over Pettersen på 2-0 der. Skuddet til Koomson var ikkje akkurat i krysset.
Gå av.

SeLyren

Rekkevidden til Pettersen virker ikke å være den beste. Han er jo bra høy, men han plasserer seg gjerne litt feil. Samme med Radlinger, han var jo svær som faen men hadde en skuffende rekkevidde.

SKBCPH

Komsoon har vært meget god. Ellers har alle nykommerne klart seg og vel så det, vanskelig å bedømme keeper, har ikke blitt satt på mange prøver.
- Vi har den treneren vi har.

Billy Elliott

Er egentlig Pettersen bra høy? Synes alltid han ser så liten ut i forhold til målet.

Han har i alle fall ikke vist noe som tilsier at Brann gjorde en feilvurdering da de hentet ny førstekeeper. Så og si alt av utspill har gått til motspillere, og ingen av målene kan klassifiseres som utagbare.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on January 25, 2019, 12:50:47 PMEr egentlig Pettersen bra høy? Synes alltid han ser så liten ut i forhold til målet.

Han har i alle fall ikke vist noe som tilsier at Brann gjorde en feilvurdering da de hentet ny førstekeeper. Så og si alt av utspill har gått til motspillere, og ingen av målene kan klassifiseres som utagbare.

Han er 1,88, ifølge wiki. Er vel ikke spesielt mye det, til keeper og være.

Romarius

Til å være første treningskamp i januar, synes jeg dette har vært meget bra.
Alle nykommerne har vært gode, med den unge svensken som den største positive overaskelsen. Spennende å se ham mot bedre motstand senere.
Komsoon mer direkte enn på høsten i fjor, håper det fortsetter. Kalsaas meget god. Håper også han får sjansen til å vise seg mot bedre motstand etter hvert.
Regner ellers med kvaliteten på kampen blir lavere ut over i 2. omgang, med mange bytter.

ACHTUNG

Dersom Gilbert scorer jevnt og trutt nå i vinter og finner en rytme, så tror jeg han kan dra det med seg inn i årets sesong.

SeLyren

Quote from: Falkman on January 25, 2019, 12:57:08 PM
Quote from: Billy Elliott on January 25, 2019, 12:50:47 PMEr egentlig Pettersen bra høy? Synes alltid han ser så liten ut i forhold til målet.

Han har i alle fall ikke vist noe som tilsier at Brann gjorde en feilvurdering da de hentet ny førstekeeper. Så og si alt av utspill har gått til motspillere, og ingen av målene kan klassifiseres som utagbare.

Han er 1,88, ifølge wiki. Er vel ikke spesielt mye det, til keeper og være.
te author=Falkman link=msg=540376 date=1548417428]
Quote from: Billy Elliott on January 25, 2019, 12:50:47 PMEr egentlig Pettersen bra høy? Synes alltid han ser så liten ut i forhold til målet.

Han har i alle fall ikke vist noe som tilsier at Brann gjorde en feilvurdering da de hentet ny førstekeeper. Så og si alt av utspill har gått til motspillere, og ingen av målene kan klassifiseres som utagbare.

Han er 1,88, ifølge wiki. Er vel ikke spesielt mye det, til keeper og være.
[/quote]
Nei det er ikke spesielt høyt, kanskje gjennomsnittlig?

ACHTUNG

En helvetes god reaksjonsredning på Nest Sotras 100%-sjanse fra kort hold.

ACHTUNG

Løkberg har god innleggsfot!

Billy Elliott

Quote from: ACHTUNG on January 25, 2019, 13:05:36 PMDersom Gilbert scorer jevnt og trutt nå i vinter og finner en rytme, så tror jeg han kan dra det med seg inn i årets sesong.

Jeg går ikke på den igjen. Fyren var jo Champions League-klasse i fjor vinter også. Helt til serien begynte, da var det slutt på den direkte stilen og stoppe og tråkke på ballen for alle pengene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Strand har et herlig driv, han har kontringsspillet fra Molde i kroppen, en solid forsterkning!

Falkman

Quote from: Billy Elliott on January 25, 2019, 13:13:52 PM
Quote from: ACHTUNG on January 25, 2019, 13:05:36 PMDersom Gilbert scorer jevnt og trutt nå i vinter og finner en rytme, så tror jeg han kan dra det med seg inn i årets sesong.

Jeg går ikke på den igjen. Fyren var jo Champions League-klasse i fjor vinter også. Helt til serien begynte, da var det slutt på den direkte stilen og stoppe og tråkke på ballen for alle pengene.

Det er med all resept å melde, en pussig fremstilling. Han var god før sesongstart, men ikke så fantastisk som avisene skulle ha det til, etter mitt syn.  I vårsesongen var han stort sett fremoverrettet og veldig bra. På høstparten ble det en annen historie.

osoerli

Quote from: Billy Elliott on January 25, 2019, 13:13:52 PM
Quote from: ACHTUNG on January 25, 2019, 13:05:36 PMDersom Gilbert scorer jevnt og trutt nå i vinter og finner en rytme, så tror jeg han kan dra det med seg inn i årets sesong.

Jeg går ikke på den igjen. Fyren var jo Champions League-klasse i fjor vinter også. Helt til serien begynte, da var det slutt på den direkte stilen og stoppe og tråkke på ballen for alle pengene.

Han hadde vel svakt dalande kurve heile sesongen gjennom.  Veldig god dei første kampane i serien.  Hugsar eg tenkte at han blir diverre selt for 20 mill i sommarvinduet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: Falkman on January 25, 2019, 13:20:32 PM
Quote from: Billy Elliott on January 25, 2019, 13:13:52 PM
Quote from: ACHTUNG on January 25, 2019, 13:05:36 PMDersom Gilbert scorer jevnt og trutt nå i vinter og finner en rytme, så tror jeg han kan dra det med seg inn i årets sesong.

Jeg går ikke på den igjen. Fyren var jo Champions League-klasse i fjor vinter også. Helt til serien begynte, da var det slutt på den direkte stilen og stoppe og tråkke på ballen for alle pengene.

Det er med all resept å melde, en pussig fremstilling. Han var god før sesongstart, men ikke så fantastisk som avisene skulle ha det til, etter mitt syn.  I vårsesongen var han stort sett fremoverrettet og veldig bra. På høstparten ble det en annen historie.

Han var utvilsomt bedre før sesongen startet enn etter, også i fjor. Husker han hadde flere klassemål i oppkjøringen, men når alvoret startet tørket målene helt bort (endte vel på 1 scoring totalt). Men, han var bedre på våren enn høsten, det er riktig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Crispo 2

Syntes både Opdal og Holmen Johansen har vært en god del bedre enn Pettersen så langt i kampen.
Per Pettersen 1960-1964

SeLyren

Aune Heggebø ser ut som en plugg. Noen som kan opplyse litt om han?

ACHTUNG

Hvorfor er det ingen ES-klubber som har snappet opp Dang? Han er jo et konstant uromoment.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

LAN ser nok det samme som alle andre, men spørsmålet er om han rydder plass til Dang. Dang er nok ok med å være back-up til Bamba.

Billy Elliott

500K + Mehnert på lån bør være en grei deal for alle parter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Doddo er en hyggelig kar, men å svare "neppe god nok" på spørsmål fra en i chatten, om Dang kan bli Skåleviks lokale erstatter, det er i beste fall et veldig rart svar. Dang er bedre enn Kjelsrud, antakeligvis også bedre enn Mehnert og er i min bok også en bedre spiss enn Steffen. Men bak Bamba, selvsagt. Og han hadde, i motsetning til Liseth, funnet seg i å være back up for Bamba.

Nixon

Kjekt å se Brann live for første gang i år. Mye nytt og ikke det aller beste spillet, men flere klarte seg godt som flere har påpekt. Syns kanskje at Løkberg var den mest anonyme av de nye. Også meget positivt med Kalsaas, han spilte som om han spilte høyreback for Brann i mange år. Han ble dog ikke utfordret veldig mye defensivt, men fremover var han veldig god.

I andre omgang ble det mindre severdig med alle byttene. Kvaliteten på banen sank i takt med antall tilskuere på tribunen for å si det sånn... Jeg overhørte ett par pensjonister på vei ut som sa: "Han (Nilsen) kunne spart seg for alle ungdommene på slutten." :)
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: SeLyren on January 25, 2019, 12:46:10 PMRekkevidden til Pettersen virker ikke å være den beste.

Nå har jeg ikke sett skåringene i ettertid, men mitt inntrykk var at i alle fall det første måtte være mulig å redde. Kanskje det andre også. I tillegg var han ute på bærtur i andre omgang når Gilbert burde skåre sitt tredje mål og han virket litt usikker i feltet. Ingen veldig god kamp av Pettersen.
Rød makt på Hansa

krakra

Neste kamp burde Kalsaas få sjansen på motsatt back. Teniste er vanskelig å danke ut. Kristiansen er ikkke like god og mer skadeutsatt.

Nixon

Årets nye vin er plukket ut, temperert, åpnet, dekantert og blitt servert i et glass som kommer til å vare hele sesongen...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det er gøyalt, da, at LAN hauser ham opp.
Tren på langskudd

Lasaron

Kanskje det er en bevisst strategi fra LAN at han hauser litt opp? At de må tåle såpass, og hvis de ikke gjør det så har de det ikke i seg? I skallen, altså?
Tren på langskudd

Larsendos

Har bare sett høydepunktene, men tror vi kan forvente mange ballgjenvinninger fra Løkberg! Kjapp i steget og klok i hode.

Nixon

Quote from: Lasaron on January 26, 2019, 08:29:44 AMKanskje det er en bevisst strategi fra LAN at han hauser litt opp? At de må tåle såpass, og hvis de ikke gjør det så har de det ikke i seg? I skallen, altså?

Nja, tviler vel på at det er veldig bevisst og at han tester de på den måten. Men Kalsaas imponerte virkelig, og for min egen del likte jeg han mye bedre enn f.eks. Stenevik og Bildøy som det har vært mye snakk om de siste par årene. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men det har noe med tilstedeværelsen og hvordan han utgjorde en forskjell.

Og klart. Det hjelper jo på med hårsveisen til Dirk Kuyt!:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Kalsaas virket fotrapp og lett i steget. Får håpe han får flere muligheter.
Gå av.

krakra

Kalsaas er spennende, men jeg føler det ofte sies når Brann trekker fram et nytt talent etter at et annet har forsvunnet eller ikke fått spilletid at man liker vedkommende mer enn de som har vært før. Det ble vel sagt om Stenevik kontra Hansson, Hansson kontra Finne osv

Nå har LAN sagt at han skal få spille hvis han holder seg skadefri. Det er en uttalelse han som hovedtrener ikke bare bør slenge ut etter en god treningskamp. Det er en forpliktende uttalelse. Han kan ikke klage på at "talentene er utålmodige og forventer å spille fast og har slemme agenter og dumme foreldre" hvis Kalsaas får null spilletid og konfronteres med det. Nå er det helt naturlig at Kalsaas forventer spilletid i år og blir skuffet hvis det ikke kommer.

SKBCPH

Komsoon syk, Strand inn på kant. Ruben Kristiansen sier til BA at alle skal få prøve seg i 45 minutter i dag mot Start.
- Vi har den treneren vi har.

ACHTUNG

Dette tror jeg er ganske så nært hvordan startelleveren anno 2019 vil se ut:

Eirik Holmen Johansen

- Taijo Teniste, Bismar Acosta, Vito Wormgoor, Thomas Grøgaard
 
- Fredrik Haugen, Kristoffer Barmen,  Kristoffer Løkberg

 - Gilli Rolantsson, Daouda Bamba, Petter Strand

Jeg tror Strand kommer til å ta venstreflanken fremme og at det kommer til å stå mellom Gilli, Ruben og Grøgaard om venstrebacken. Jeg foretrekker helt klart Gilli der. Når Koomson er tilbake, er han et soleklart førstevalg på høyreflanken. På midtbanen er Haugen bankers og om Barmen legger beslag på ankerrollen, vil det stå mellom Løkberg og Yttergaard om den gjenværende indreløperplassen. (I min bok bør ikke Haugen være bankers, men han er nok det i LANs)

Go Up