• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2019

Started by Gulløl, October 09, 2018, 14:50:39 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

August 05, 2019, 18:48:33 PM #350 Last Edit: August 05, 2019, 19:15:14 PM by ACHTUNG
Andreas Evjen, et godt eksempel på at det straffer seg å satse på unge spillere. Scorte nettopp et kunstmål av en annen verden, mot Godset og står med 5 mål totalt. Åt skogen med unge spillere! Henter man unge spillere, er det bare for å ha et alibi, for da leier man dem bare ut til naboklubben i OBOS:......

Lasaron

Og det er jo ikke slik at et så godt talent hadde LAN også brukt. Det er mer slik at hadde han kommet til Brann for eksempelvis to år siden hadde han vært mye dårligere i dag enn han faktisk er.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Evjen med nok et må, 2-0. Glimt kan tjene mange millioner på denne spilleren, for den spilleren ender snart i en større utenlandsk liga.

Brynjulf

Quote from: ACHTUNG on August 05, 2019, 18:48:33 PMAndreas Evjen, et godt eksempel på at det straffer seg å satse på unge spillere. Scorte nettopp et kunstmål av en annen verden, mot Godset og står med 5 mål totalt. Åt skogen med unge spillere! Henter man unge spillere, er det bare for å ha et alibi, for da leier man dem bare ut til naboklubben i OBOS:......

Lever du i et forvrengt bilde av virkeligheten, i en tid hvor Norge snart skal arrangere OL på Lillehammer?

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Lyset er ikkje på i alle etasjene nå.
Det er en pågående spøk om Nilsen og talenter.
Gå av.

Lasaron

Jeg tror jeg skjønte hva Torvanger mente, men jeg forstod ikke Brynjulf.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on August 06, 2019, 08:05:14 AMJeg tror jeg skjønte hva Torvanger mente, men jeg forstod ikke Brynjulf.

Kan det være at han snakker om navnet?

Andreas Evjen er en tidligere fotballspiller fra Narvik. 50 år nå. Spilte i Bodø Glimt på nittitallet. Mens Håkon Evjen spiller på Glimt per i dag. Han scorte faktisk 2 mål mot Godset i går :)

Og ja, det er slektskap mellom Andreas og Håkon...

Belfort

Quote from: Kagain on August 06, 2019, 09:02:29 AM
Quote from: Lasaron on August 06, 2019, 08:05:14 AMJeg tror jeg skjønte hva Torvanger mente, men jeg forstod ikke Brynjulf.

Kan det være at han snakker om navnet?

Andreas Evjen er en tidligere fotballspiller fra Narvik. 50 år nå. Spilte i Bodø Glimt på nittitallet. Mens Håkon Evjen spiller på Glimt per i dag. Han scorte faktisk 2 mål mot Godset i går :)

Og ja, det er slektskap mellom Andreas og Håkon...

Pappa Evjen er vel den spilleren som har blitt mest rundspilt av en Brann spiller. Brann-Glimt 4-0(1994, 16 mai) Geddi terroriserte han fullstendig på vingen

Kagain

Jeg begynte ikke å følge med på fotball før noen år senere, men det høres herlig ut. Det jeg forbinder mest med Geddi er det Barten i sin tid beskrev som drible-drible-drible-miste. Men da var han også back. Det har vel vært langt mellom de rundspillende elitene i Brann, selv om Huseklepp etc. har gjort litt av hvert...

Nixon

Quote from: Kagain on August 06, 2019, 11:18:14 AMDet jeg forbinder mest med Geddi er det Barten i sin tid beskrev som drible-drible-drible-miste.

Eller innlegg bak mål... Men spilte Geddi ving i den kampen? Så god husk har jeg ikke. På den tiden hadde vi jo en veldig god rundspillende høyreside i Geddi og Bakkerud. Skjønt den var kanskje oppløst 16. mai 1994 etter at Bakkerud brakk foten på Stadion mot nettopp Glimt året før. Tror ikke han spilte veldig mye våren 1994.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on August 06, 2019, 11:41:53 AM
Quote from: Kagain on August 06, 2019, 11:18:14 AMDet jeg forbinder mest med Geddi er det Barten i sin tid beskrev som drible-drible-drible-miste.

Eller innlegg bak mål... Men spilte Geddi ving i den kampen? Så god husk har jeg ikke. På den tiden hadde vi jo en veldig god rundspillende høyreside i Geddi og Bakkerud. Skjønt den var kanskje oppløst 16. mai 1994 etter at Bakkerud brakk foten på Stadion mot nettopp Glimt året før. Tror ikke han spilte veldig mye våren 1994.

Geddi var ving ja. Pappa Evjen fikk forøvrig 1 på VG børsen, ikke noe man ofte ser

Superjack

Geddi ja, løpe, løpe, løpe, innlegg bak mål. Mannen må ha verdensrekord i å legge inn bak mål.

Brannsupporter.

Lasaron

Medalje synes kjørt. Ser ikke for meg at vi skal ende foran Rosenborg eller Molde. Ni poeng opp til Glimt synes også mye. I tillegg har man Odd.
Tren på langskudd

Spelaren

Me slo faktisk serielederen borte. Og poeng mot nr 2.
Gå av.

SK

Vi må konsentrere oss om å ta oss forbi Odd (det bør vi få til, Odd slukner ofte litt utover høsten), og holde RBK bak oss. Det burde også være mulig, tror ikke RBK holder den flyten de har nå hele høsten. Hvis vi leverer brukbart selv, er det mulig. Molde og Glimt kan vi glemme. Håper Glimt holder helt inn, mye heller dem enn Molde (for ikke å snakke om RBK).

Superjack

Quote from: SK on August 14, 2019, 20:40:02 PMVi må konsentrere oss om å ta oss forbi Odd (det bør vi få til, Odd slukner ofte litt utover høsten), og holde RBK bak oss. Det burde også være mulig, tror ikke RBK holder den flyten de har nå hele høsten. Hvis vi leverer brukbart selv, er det mulig. Molde og Glimt kan vi glemme. Håper Glimt holder helt inn, mye heller dem enn Molde (for ikke å snakke om RBK).

Tror en kamp av gangen er greien.
Mjøndalen next.  Om man trekker fra den elendige sesongstarten til Brann første 6 rundene så har Brann trivelige 2,09 poeng i snitt. Det er topp to skjema.

Og som tidligere nevnt, kjører Brann samme rekken siste 13 i år, som første 13 i fjor så blir  det topp 2 i år.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: SK on August 14, 2019, 20:40:02 PMVi må konsentrere oss om å ta oss forbi Odd (det bør vi få til, Odd slukner ofte litt utover høsten), og holde RBK bak oss.

Et scenario er at vi sitter andre søndag i advent og holder med Odd i cupfinalen fordi de ble tre, vi fire og Odd-seier er sjansen vår for e-cup i 2020.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on August 15, 2019, 08:21:58 AMEt scenario er at vi sitter andre søndag i advent og holder med Odd i cupfinalen fordi de ble tre, vi fire og Odd-seier er sjansen vår for e-cup i 2020.

♪♫
Tenn lys !
To lys skal skinne for kjærlighet og Odd,
for dem som kapret bronsen og angriper med brodd.
Må Fagermo få cupgull og oss til Europa
Tenn lys for fjerdeplassen, så går det sikkert bra.
♪♫
Gå av.

Lasaron

Ekstraomganger og avansement på Molde i går. Ny tur til Balkan snart. Er det lov å håpe på at dette skal tære skikkelig?
Tren på langskudd

Nixon

Jeg foretrekker heller at Molde vinner serien enn at Glimt, Odd eller Rosenborg gjør det.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on August 16, 2019, 09:12:04 AMJeg foretrekker heller at Molde vinner serien enn at Glimt, Odd eller Rosenborg gjør det.

Heller Glimt enn Molde.

Superjack

Quote from: Huff on August 16, 2019, 09:46:01 AM
Quote from: Nixon on August 16, 2019, 09:12:04 AMJeg foretrekker heller at Molde vinner serien enn at Glimt, Odd eller Rosenborg gjør det.

Heller Glimt enn Molde.

Revnende likegyldig om det ikke er Brann...
Brannsupporter.

SK

Hva høres verst ut? At Molde vinner og får muligheten til CL/snarvei til Europa League med muligheten til å tjene hundrevis av millioner, eller at Bodø/Glimt gjør det? Basert på dette alene burde svaret gi seg selv.

Spelaren

Bodø Glimt hadde sikkert brukt mye penger på et større stadion, eller en enorm gul tannkost.
Gå av.

nero

Alt er jo bedre enn Molde eller RBK-gull.
Lions led by donkeys.

Henki

Quote from: nero on August 16, 2019, 17:44:15 PMAlt er jo bedre enn Molde eller RBK-gull.

Hadde vært surt med gull til Odd og Fagermo.
Ballen skal fremover!

Finfin respons

Quote from: Huff on August 16, 2019, 09:46:01 AM
Quote from: Nixon on August 16, 2019, 09:12:04 AMJeg foretrekker heller at Molde vinner serien enn at Glimt, Odd eller Rosenborg gjør det.

Heller Glimt enn Molde.

Heller Sodd enn Odd.
(På tide med middag)
Kanskje.

blobby winters

Jeg satser fortsatt på Brann jeg.

13 kamper igjen = 39 poeng + 29 som de allerede her = 68 poeng. Mer enn nok for å ta gull :)
Faktisk kan de til og med tape 1, muligens 2 kamper og fortsatt ha nok poeng for å ta gull. ;)


Finfin respons

Quote from: Finfin respons on August 16, 2019, 18:56:08 PM
Quote from: Huff on August 16, 2019, 09:46:01 AM
Quote from: Nixon on August 16, 2019, 09:12:04 AMJeg foretrekker heller at Molde vinner serien enn at Glimt, Odd eller Rosenborg gjør det.

Heller Glimt enn Molde.

Heller Sodd enn Odd.
(På tide med middag)

Ai. Heller Odd enn Trøndersodd, i alle fall i kampen som pågår nå.
Kanskje.

Lasaron

Ser kampen med et halvt øge. Følte et umiddelbart stikk av glede i det Odd scorte. Fordi det var mot Rosenborg.
Tren på langskudd

Spelaren

Det er vel på dagen 5 år siden forrige heimeseier mot trønderne for vår del.
Gå av.

Lasaron

Han Kaasa, er han sønnen til sin far?
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on August 17, 2019, 18:16:49 PMHan Kaasa, er han sønnen til sin far?

Det er etterkommeren til Kongsvingers gamle toppscorer, ja.
Gå av.

Kagain

Markus Kaasa spiller vel på midtbanen, tror jeg. Har ikke hørt så mye om det han leverer. Av andre som er etterkommere til kjente norske fotballspillere er jeg spent på Emil Bohinen hos Stabæk og Filip Brattbakk på RBK sitt ungdomslag.

Tror Molde hadde en del avkom fra tidligere toppspillere.
Mikael Wenaas
Tobias Hestad

Tidligere hadde de en Sundgot også.

Når vi snakker om andre avkom så er jeg spent om det kommer noen nye stjerne fra Flo-familien. De som er aktive der nå er vel ikke akkurat supre...

Lasaron

Quote from: Spelaren on August 17, 2019, 18:27:03 PM
Quote from: Lasaron on August 17, 2019, 18:16:49 PMHan Kaasa, er han sønnen til sin far?

Det er etterkommeren til Kongsvingers gamle toppscorer, ja.

Faren ble toppscorer i eliteserien i 1992 for Kongsvinger. Et rart år for laget. Det er Kongsvingers beste år gjennom tidene (sølv) og det sammenfalt med deres styggeste drakt gjennom tidene.

https://pbs.twimg.com/media/DQbjj6UUIAAduXa.jpg

Forøvrig hadde de legendene Hai Ngoc Tran, Dag Riisnæs, Trym Bergmann, Jørn Karlsrud og Caleb Francis. Ja, og så Ole Einar Martinsen.
Tren på langskudd

Spelaren

Hengekampene andre lag hadde på oss gikk så og si så gale som det kunne. Tror det blir max 5. plass på oss.
Gå av.

Kagain

..og, skal man være helt ærlig så har vel ikke Brann egentlig gjort seg fortjent til noe bedre enn dette om vi ser på sesongen så langt...

Spelaren

Quote from: Kagain on August 21, 2019, 06:54:47 AM..og, skal man være helt ærlig så har vel ikke Brann egentlig gjort seg fortjent til noe bedre enn dette om vi ser på sesongen så langt...

Nei, den mest skuffende arenaen for våre prestasjoner har vært heime. 4-3-2 og kun latterlige 9 mål scoret (minst av ALLE). Og søndag kveld er det godbiten Brann - Tromsø i regnet.
Gå av.

pidre

Riding high in April
Shot down in May
But I know I'm gonna change that tune
When I'm back on top, back on top in June

Thats life.
Saludar a los monos!

krakra

Vært mye offentlig sutring i år. Sist var RYJ som sutret over og «ikke forstod» hvorfor han var plassert på benken. Kommer inn mot TIL og er elendig. Grunnen til at RYJ ikke fungerer er at han er veik og puslete i duellene og lite mobil. En luksusspiller. Men det er ikke bare han som har sutret. Berisha har klaget på supportere som piper og medspillere som ikke bruker ham godt nok, Strand har klaget på å bli vraket, Vito klaget på at han ikke får lønnsøkning, Johansen klaget på vraking, Koomson sutret over å bli bytter ut. Så har vi Bambas berømte tirade. Glemmer jeg noen?

Det er vel bare Strand av disse som har levert bra nok i år og det er en stund siden. Vi har tidligere hatt suksess med et knallsterkt kollektiv, men vi kan se konturene at mer primadonnanykker og egoisme i årets Brannstall. Kanskje noen burde be dem om å holde kjeft og gjøre jobben sin?

SK

Er ikke alt som hører hjemme i den oppramsingen din. Flere av tilfellene du sikter til er bare spillere som svarer ærlig når de har blitt spurt. Vito har f.eks. ikke klaget over lønn, men bare svart ærlig da han ble spurt om hvorfor han ikke forlenget. Han fikk jo også frem at det Brann gjorde mot ham var helt fair. Og Strand, skal han lyge og si at han er fornøyd med å bli vraket når noen spør?
Ingen spillere er vel fornøyde med det. Setting og måten det gjøres på, mener jeg spiller inn for å vurdere om noe slikt er greit eller ikke. Mange av de andre tilfellene du nevner er jeg enig i at er over streken.

Lasaron

Liker dårlig at Berisha har klagd på publikum, forøvrig syns jeg han kanskje har vært Branns beste i år.
Tren på langskudd

krakra

Man kan faktisk svare at dette er noe vi tar internt. Som er vanlig særlig i kontraktssaker. Trenger ikke lyve.

SK

Ja, men det betyr ikke at det er klaging selv om han velger å være åpen om det. Selv mener jeg det bare er positivt, så slipper vi alskens idiotiske spekulasjoner og teorier om hva som ligger bak.

Lasaron

Interessant artikkel i bt. Brann med færrest dribleforsøk, og dårlig uttelling på dribling. Plussiden er andreplass på sjanseskaping, og at Berisha er best av alle i eliteserien på å skape sjanser.
Tren på langskudd

Alonso Solis

Hvis Brann er de som får aller dårligst uttelling på dribleriene sine er det jo objektivt sett en veldig god strategi å drible minst mulig. Synes ikke den statistikken der er så veldig negativt.

Lasaron

Det trenger den ikke være, kommer litt an på spillestil. Pamer kommenterer det bra. Så kan man snu det på hodet og påstå at om man trener mer på å drible, også i kamp, blir man bedre på det. Vi kunne trengt en dribler eller to slik som motstanderne har parkert bussen på Stadion i mange kamper.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Alonso Solis on September 01, 2019, 18:00:16 PMHvis Brann er de som får aller dårligst uttelling på dribleriene sine er det jo objektivt sett en veldig god strategi å drible minst mulig. Synes ikke den statistikken der er så veldig negativt.

At vi er dårligst på å drible kan kanskje ha en sammenheng med at spillertyper som gjerne er gode til det ikke er så populære hos Brannledelsen?

Alonso Solis

Klart det har en sammenheng. Men å drible mye er jo ikke et mål i seg selv. Ihvertfall bør det ikke være det. Poenget mitt er at hvis vi hadde hatt like mange dribeforsøk som feks. Molde så ville vi nok fortsatt hatt langt dårligere uttelling. Da mener jeg det er helt kurrant å holde det til et minimum.

Se feks. på Berisha. Han er ingen utpreget dribler, men er likevel den som har skapt flest sjanser i ligaen. Som lag er vi blant dem som skaper flest sjanser. Helt uten å drible (nesten).

Go Up