• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2019

Started by Gulløl, October 09, 2018, 14:50:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Quote from: Giles on April 23, 2019, 15:39:05 PMBeste 11 etter min smak er følgende:
Holmen
Teniste(Gilli)
Vito
Acosta
Kristiansen
Haugen(Løkberg)
Strand
Barmen
Koomson
Bamba
Berisha
Strand kan fint gå på offensive løp, indreløper kan holde igjen, vil gi vitalitet og initiativ til en død plass. Strand vil feie godt foran forsvaret også.
Om Haugen eller Barmen er ute av det gjør Løkberg en god jobb.
Det samme vil Gilli gjøre på begge backer evt indreløper.
Karadas kan få 25 på slutten om alt står i stampe.

110% treff, Giles, du har skjønt det!

Romarius

Mitt lag:
Holmen

Teniste
Vito
Acosta
Gilli

Haugen
RYJ
Strand

Koomson
Bamba
Berisha

Jeg tror imidlertid aldri LAN vil starte med disse tre på midten. Han vil ha mer kraft, og derfor vil vi nok alltid starte med enten Barmen eller Løkberg. I såfall bytter jeg ut Haugen med Løkberg (eller Barmen, avhengig av form og motstander).

Jeg er også spent på om svensken kan være et bedre valg enn Acosta. Ser for meg at han er en mer spillende midtstopper, og at det blir mer konstruktive fremspill enn langballene til Acosta. Det sagt, har Acosta vært vår kanskje beste forsvarsspiller så langt i år, så kanskje litt rart å bytte ham ut nå.

Holmen tror jeg i det lange løp er bedre enn Opdal, og har også en spillestil som er nærmere slik vi skal spille. (Og nei, ingen av keeperne har vært spesielt imponerende så langt i år.)

ACHTUNG

Nå når LAN har gått for Opdal, så er det ingen sjanse for at Holmen slipper til igjen.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on April 24, 2019, 13:03:36 PMNå når LAN har gått for Opdal, så er det ingen sjanse for at Holmen slipper til igjen.

Tviler sterkt på at siste ordet er sagt i denne keeperduellen. Blir ikke overrasket dersom det blir bytte igjen allerede i neste kamp.
Rød makt på Hansa

Romarius

Føler meg ganske sikker på at det blir et keeperbytte igjen. Med mindre Opdal overbeviser stort neste kamp.

Gulløl

LAN velger nok en del rullering på keeperplass fremover. Opdal står ihvertfall mot Sarpsborg 08 (16 mai) og mot Rosenborg(26 mai), kamper med stor trøkk rundt. Brann har to jevne "andrekeepere" for tiden, så får en se etterhvert om det utkrystalliserer seg et klart førstevalg av de to. Blir det mye poengtap fremover på grunn av for dårligere keepere må noe gjøres til sommeren. Radlinger en vel en mulighet når kontrakten hans går ut i Hannover 30 juni. Det er fremdeles 16 kamper igjen av sesongen etter dette tidspunktet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SK

April 24, 2019, 20:11:06 PM #256 Last Edit: April 24, 2019, 20:13:14 PM by SK
Så lenge Opdal ikke er bedre enn Holmen, gir det ingen mening å spille med Opdal. Hos Holmen er det i hvert fall forbedringspotensiale og en mulighet for han å gjøre seg varm i trøyen. Det toget er gått for Opdal sin del.
Helt tragisk å være så utålmodig med Holmen at han ikke fikk mer enn tre kamper. Langt mindre enn både Opdal og Piotr fikk for å spille seg inn, en gang i tiden. Spesielt Piotr ble jo kjapt en klassekeeper etter en litt rufsete start.

Lasaron

Jesper Løfgren, han spilte vel omtrent like mye som de andre stopperne i vinter. Han var vel også minst like god. Til nå har han null sekunder med spilletid. Samtidig slipper vi inn enkle mål og har mye meningsløs lemping opp mot spiss. På tide å bytte Acosta ut med Løfgren? Ja.
Tren på langskudd

Erifos


ACHTUNG

Jeg tror mange var så hellbent på at Brann skulle satse på Markus Pettersen, at det ble sett på som en provokasjon når Holmen ble kjøpt inn. Det har nærmest pågått en liten vingeklipping av Holmen, både i lokale sportsmedier og blant enkelte fans, før han i det hele tatt har fått mulighet til å bevise noe. BA og BT har hatt påfallende mye fokus på hvordan spesielt keeperne har prestert på trening og det har blitt messet om at Opdal har vært mye bedre på trening. Hvem vet om denne negativiteten har kommet Holmen for øret og at det kan ha gjort ham usikker. Jeg kan ikke huske at sportsredaksjonene i Bergensavisene har vært så natige på keeperkampen tidligere. Og ærlig talt, jeg foretrekker heller en keeper som henter frem sitt beste når alvoret er i gang, enn en keeper som er outstanding på trening. Opdal har null i Brannburet å gjøre, det er uansett min mening.

Giles

Komplett galskap å bytte Acosta med noen som helst. Branns beste stopper. Det handler ikke om stopperne når det gjelder å få i gang spill. Bevegelsene foran er fullstendig ukoordinerte samtidig som ingen av midtbanespillerne er i stand til å passere ledd ei heller kombinere seg i mellom. Stakkars stoppere som enten må spille seg imellom, slå en drager eller som i halvparten av tilfellene spille til en presset siste skanse.

Corran

Quote from: Lasaron on April 25, 2019, 12:15:35 PMJesper Løfgren, han spilte vel omtrent like mye som de andre stopperne i vinter. Han var vel også minst like god. Til nå har han null sekunder med spilletid. Samtidig slipper vi inn enkle mål og har mye meningsløs lemping opp mot spiss. På tide å bytte Acosta ut med Løfgren? Ja.
Hvorfor i alle dager bytte Acosta? Han har jo vært meget god
Ville heller sagt at kanskje prøve 3-5-2 med Løfgren istedenfor Eggen?
Eggen var den største svakheten i 3-5-2 kampen mot krsund

Men det blir vel litt rullering der også utover sesongen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Eirik Ulland Andersen (Molde) pådro seg en skade i dag man mistenker vil sette ham utenfor i 6-9 mnd.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on May 01, 2019, 21:06:59 PMEirik Ulland Andersen (Molde) pådro seg en skade i dag man mistenker vil sette ham utenfor i 6-9 mnd.

Hvor sentral er han på Moldelaget?

Morkel

Quote from: Jose Arrogantio on May 01, 2019, 23:32:40 PM
Quote from: Lasaron on May 01, 2019, 21:06:59 PMEirik Ulland Andersen (Molde) pådro seg en skade i dag man mistenker vil sette ham utenfor i 6-9 mnd.

Hvor sentral er han på Moldelaget?

Han er god, men ikke en topp 5 spiller i Molde i mine øyne. Den spilleren som fikk Molde til å gå fra å være en medaljekandidat til å være den nest største... (etter RBK sin start den største) kandidaten til gull er Magnus Wolff Eikrem. Vi ville hatt sølv i fjor hvis han ikke hadde kommet tilbake og hans 6 mål på 6 kamper i år fra midtbanen sier vel egentlig sitt.  Etter det vil jeg si at både Ohi, Erik Hestad, Aursnes og Ruben Gabrielsen er viktigere enn Ulland. Eneste utfordringen jeg kan se med det er at de ikke har veldig mange rene vinger, men de kjørte Knutzon der mot RBK og det funket jo bra det. De har også Moström og Hestad. Så noen krise er det ikke.

Spelaren

Det er bra me har så bred stall at flere får kjenne på det å spille dårlig.
Gå av.

Henki

Nær 25 prosent av sesongen 2019 er gjennomført, og det føles som en forferdelig dårlig idé å i det hele tatt starte den.
Fyttigrisen for en skuffende start på sesongen dette har vært. Vi har altså spilt hjemme mot Strømsgodset, Kristiansund og Ranheim, og har tatt fire -4- poeng.

Kall meg sur, kall meg sint, kall meg pesimist og brønnpisser, kall meg gjerne historieløs og utålmodig, men du verden så kjedelig og kjipt dette er. Gilli har klippekort, Opdal var jo ferdig i Brann, han var jo det! Spissen som kostet 8 millioner sliter benken, og når han til slutt kommer innpå ser alle at han ikke burde ha gjort det. Azar Karadas var god i 2008, Ruben Kristiansen skulle egentlig vært i Tromsø nå, publikum skulle vært på Stadion, men har mer lyst å spille Tetris, det snør og er kaldt i mai, og LAN, LAN sier vi har spilt vår beste kamp for sesongen. Takk skal du faen meg ha!

Thank you and good føkkings nait!
Ballen skal fremover!

Huff

Denne sesongstarten har vært fryktelig enkel.

Samtlige andre medaljekandidater har møtt hverandre, og ikke minst et Bodø/Glimt som er i sinnsyk form, og som gang på gang har hjulpet oss ved å ta poeng mot våre antatte rivaler. Vi har møtt bås. PÅ hjemmebane har vi sålangt møtt ligaens svakeste lag og tapt, og det eneste laget vi har beseiret er andrelaget til Kristiansund.

Vi er allerede hektet av i gullstriden og spiller en fotball som ikke begeistrer noen. Nå kommer de antatte topplagene bak Molde til å ta poeng, mens vi fremover kommer til å møte lag som ikke er i ferd med å rykke ned...

Alt tyder på en elendig sesong der Brann spiller sine hjemmekamper på et glissent stadion.

Belfort

Nå tror jeg klubben trenger en reality check. Hvis man på samme måte som i 2014 snakker om sjanser og mål som vil komme, så lurer på man selv nok en gang. Klubben må nå glemme medaljekamp. Nå dreier det seg om å få de 30-33 poengene som skal til for å holde plassen. Virker fryktelig langt opp det og!

krakra

Hva er egentlig forskjellen på å gå for medalje og å gå for de "30-33 poengene som trengs for å berge plassen"? Jeg regner med man går for seier i hver kamp uansett. Særlig under LAN kan jeg ikke huske at man har ofret resultatet i en eneste kamp for noe større. Så nøyaktig den praktiske betydningen ser jeg ikke. Utover at noen fikk mulighet til å være pessimist og krisemaksimere igjen.

Brann tåler virkelig ikke store formsvikten før folk begynner å snakke om nedrykk.

Belfort

Quote from: krakra on May 06, 2019, 09:28:30 AMHva er egentlig forskjellen på å gå for medalje og å gå for de "30-33 poengene som trengs for å berge plassen"? Jeg regner med man går for seier i hver kamp uansett. Særlig under LAN kan jeg ikke huske at man har ofret resultatet i en eneste kamp for noe større. Så nøyaktig den praktiske betydningen ser jeg ikke. Utover at noen fikk mulighet til å være pessimist og krisemaksimere igjen.

Brann tåler virkelig ikke store formsvikten før folk begynner å snakke om nedrykk.

Vi får se..

Jose Arrogantio

Quote from: Huff on May 05, 2019, 21:31:44 PMDenne sesongstarten har vært fryktelig enkel.

Samtlige andre medaljekandidater har møtt hverandre, og ikke minst et Bodø/Glimt som er i sinnsyk form, og som gang på gang har hjulpet oss ved å ta poeng mot våre antatte rivaler. Vi har møtt bås. PÅ hjemmebane har vi sålangt møtt ligaens svakeste lag og tapt, og det eneste laget vi har beseiret er andrelaget til Kristiansund.

Vi er allerede hektet av i gullstriden og spiller en fotball som ikke begeistrer noen. Nå kommer de antatte topplagene bak Molde til å ta poeng, mens vi fremover kommer til å møte lag som ikke er i ferd med å rykke ned...

Alt tyder på en elendig sesong der Brann spiller sine hjemmekamper på et glissent stadion.

Nja, hvis man skal gå etter VGs tabelltips så er rivalene våre Molde, RBK, VIF, og Sarpsborg. Hverken RBK, VIF, eller Sarpsborg har imponert og har alle tapt eller spilt uavgjort hjemme mot antatt dårligere motstand, som Stabæk, Haugesund, Mjøndalen, Kristiansund. Og vi har møtt nr. 3, 4, 5, og 6 på tabellen, så vi har møtt flere formlag også selv om vi ikke har møtt Bodø/Glimt.

Jeg har ikke lenger tro på gull, men medalje er ennå oppnåelig og realistisk om spillet forbedres og vi begynner å sette sjanser.

Spelaren

May 11, 2019, 09:14:00 AM #272 Last Edit: May 11, 2019, 10:47:20 AM by Spelaren
Fotballanalytiker Kai Bardal har sett på Branns spill innledningsvis, og konkluderer med at Brann er et lag med mange gode spillere som ikkje spiller særlig god fotball (abo-sak). Han har en god twitter-video som illustrerer noen av problemene våre.

Nilsen sier han er kjent med analytikeren, og forsåvidt enig i enkelte av punktene.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=zM3plLNiLbQ&list=PL7081WozuL76oEBU-HsZE9BcQz0UPqDsy spilleliste med analyse av Brann. Barmen sammenlignes med Iniesta, for øvrig :P .
Gå av.

Brynjulf

Jeg tror LAN la en genial plan før sesongen:
Hvis Brann ligger foran RBK gjennom hele sesongen blir Brann seriemester.
Så langt ser det meget bra ut!

Gulløl

May 12, 2019, 16:32:58 PM #274 Last Edit: May 12, 2019, 16:36:56 PM by Gulløl
Hentet fra statistikkene som BT skriver om i dag.

Målsjanser hittil i år. Brann og Vålerengen har spilt en kamp mer enn laget på tredje plass:
1. Brann. 50 sjanser (7,1 i snitt pr. kamp).
2. Vålerenga. 44 sjanser (6,3 i snitt pr. kamp).
3. Viking. 41 sjanser (6,8 i snitt pr. kamp).


Spillerne som skaper mest sjanser:
1. Veton Berisha, Brann. 14 sjanser skapt, 2,3 sjanser i snitt pr. kamp.
2. Zlatko Tripic, Viking. 8 sjanser skapt. 1,33 sjanser i snitt pr. kamp.
3. Magnus Wolff Eikrem, Molde og Petter Strand, Brann. 8 sjanser skapt. 1,14 sjanser i snitt pr. kamp.


Lag med flest presise innlegg:
1. Brann, i snitt 7,0 presise innlegg pr. kamp.
2. Sarpsborg 08, i snitt 5,7 presise innlegg pr. kamp.
3. Rosenborg, i snitt 5,3 presise innlegg pr. kamp.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Ordagic er dagens mann for meg.

Hele laget også opp et nivå fra tidligere kamper.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Forsøk på oppsummering så langt i sesongen:

Det har egentlig vært en ganske sprø sesong. Vi har vært best i alle åtte kampene, men står likevel bare med tre seire og to uavgjort. Dette skyldes først og fremst tre ting: elendige avslutningsferdigheter, noen elendige dommere (iallfall i akkurat de kampene) og dårlig keeperspill av begge to.

Vi er mange som har etterlyst mer rullering, så svarer LAN med ellevill rullering. Jeg sier nå, som jeg har sagt før: Jeg er for å ha en førsteellever, men at LAN må ha litt lavere terskel for å dra inn klippekort og å la småskadde spillere hvile. Så er ikke blitt gjort. Likevel kan det være i ferd med å bli lagt et grunnlag for en meget positiv sesongutvikling.

Surt å høre om at Fredrik Haugen har vært småplaget med lysken gjennom hele vinteren. Nok et eksempel på at skadde spillere ikke får hvile nok i Brann. Dog er Brann flinke til å holde mange spillere skadefri samtidig.

Gilli har for meg vært en stor skuffelse sålangt. Samtidig har Teniste vært litt skuffende hele tiden siden han kom tilbake fra skaden i fjor sommer. Måten Gilli løp opp og vendte vekk Boli i straffefeltet i går var imponerende. Jeg tror sistnevnte har større potensiale som back enn Teniste, han representerer også fremtiden i større grad. Når Teniste dessuten gikk ut med skade håper jeg på Gilli som back på torsdag, kanskje fast?

At Berisha omsider scorte er positivt. Kan fort bli litt forløsende. Egentlig er Berisha en mer typisk LAN-spiss enn Bamba, men totalt sett kommer vi nok bedre ut med Bamba i midten. Uansett bør begge spille fremover.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Spelaren on May 11, 2019, 09:14:00 AMFotballanalytiker Kai Bardal har sett på Branns spill innledningsvis, og konkluderer med at Brann er et lag med mange gode spillere som ikkje spiller særlig god fotball (abo-sak). Han har en god twitter-video som illustrerer noen av problemene våre.

Nilsen sier han er kjent med analytikeren, og forsåvidt enig i enkelte av punktene.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=zM3plLNiLbQ&list=PL7081WozuL76oEBU-HsZE9BcQz0UPqDsy spilleliste med analyse av Brann. Barmen sammenlignes med Iniesta, for øvrig :P .

Har Brannspillerne sett på youtube denne uken??
Noe har skjedd, Kai Bardal eller ei.
Har aldri sett Brann mer fremoverrettet og gode til å finne og slå i rom, møte og hjelpe spillere i press og spille trekant på 11bane som i går mot bærums utvalgte.
Kanskje.

SeLyren

Quote from: Lasaron on May 13, 2019, 08:20:42 AMForsøk på oppsummering så langt i sesongen:

Det har egentlig vært en ganske sprø sesong. Vi har vært best i alle åtte kampene, men står likevel bare med tre seire og to uavgjort. Dette skyldes først og fremst tre ting: elendige avslutningsferdigheter, noen elendige dommere (iallfall i akkurat de kampene) og dårlig keeperspill av begge to.

Vi er mange som har etterlyst mer rullering, så svarer LAN med ellevill rullering. Jeg sier nå, som jeg har sagt før: Jeg er for å ha en førsteellever, men at LAN må ha litt lavere terskel for å dra inn klippekort og å la småskadde spillere hvile. Så er ikke blitt gjort. Likevel kan det være i ferd med å bli lagt et grunnlag for en meget positiv sesongutvikling.

Surt å høre om at Fredrik Haugen har vært småplaget med lysken gjennom hele vinteren. Nok et eksempel på at skadde spillere ikke får hvile nok i Brann. Dog er Brann flinke til å holde mange spillere skadefri samtidig.

Gilli har for meg vært en stor skuffelse sålangt. Samtidig har Teniste vært litt skuffende hele tiden siden han kom tilbake fra skaden i fjor sommer. Måten Gilli løp opp og vendte vekk Boli i straffefeltet i går var imponerende. Jeg tror sistnevnte har større potensiale som back enn Teniste, han representerer også fremtiden i større grad. Når Teniste dessuten gikk ut med skade håper jeg på Gilli som back på torsdag, kanskje fast?

At Berisha omsider scorte er positivt. Kan fort bli litt forløsende. Egentlig er Berisha en mer typisk LAN-spiss enn Bamba, men totalt sett kommer vi nok bedre ut med Bamba i midten. Uansett bør begge spille fremover.
Veldig enig angående Gilli. Har sansen for Teniste, men eg synes han har vært rufsete defensivt også de siste kampene. Gilli > Kristiansen
Gilli> Teniste

Lasaron

Drømmerunden i dag er

Rosenborg - Haugesund B
Brann - Sarpsborg H
Kristiansund - Molde H
Mjøndalen - Lillestrøm U
Odd - Ranheim B
Tromsø - Glimt H
Viking - Stabæk B
Vålerengen - Godset B

Da er vi oppe på fjerde, femte eller sjette, alt etter målforskjell, og fem poeng bak gullet. Da begynner vi å komme i rute.
Tren på langskudd

kabelmann

Helt utenkelig er det heller ikke. Hadde vært moro om resultatene gikk vår vei.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Quote from: Lasaron on May 16, 2019, 07:24:33 AMDrømmerunden i dag er

Rosenborg - Haugesund B
Brann - Sarpsborg H
Kristiansund - Molde H
Mjøndalen - Lillestrøm U
Odd - Ranheim B
Tromsø - Glimt H
Viking - Stabæk B
Vålerengen - Godset B

Da er vi oppe på fjerde, femte eller sjette, alt etter målforskjell, og fem poeng bak gullet. Da begynner vi å komme i rute.

Tre første gikk inn.
Kan sies hele sesongen, men etter taper av kampen mot Ranheim er nesten Brann avhengige av seier i begge neste kampene for å være i toopkamp når vi starter på 2. halvdel av sesongen. Da Tipper jeg Brann fortsatt ligger 5 poeng bak 1 plass, men enten på 3 eller 4 plass. Godt innenfor skuddhold ut over sommeren for medaljeplass.
Brannsupporter.

Spelaren

2-2-2 på de første seks heimekampene, og et snitt på ett mål riktig vei per kamp er ståa så langt. Kan selv ikkje huske at det har vært så kjedelig å gå på kamp som det er nå.
Gå av.

Superjack

Ok, jeg har konkludert. Sesongen 2019 blir ikke i nærheten av det den er forventet. Den blir ikke fugl eller fisk.
Brann ender på 4., 5. eller 6. plass. Vinner flere enn de taper, men ikke bra nok til mer enn ca 45-51 poeng.

Det som kommer til å vippe sesongen til en mer åpen diskusjon om LAN sin fremtid er om Brann enten klarer å komme i EL spill eller vinne cupen. Jeg tror LAN har lyst å vinne cupen og ser det som en mulighet for suksess. Cupen bør være viktig da for den gir europa også i 2020. 


Så må det gjøres en justering mot neste sesong, med mer fart og yngre spillere. Vito, Ruben K, Ruben YJ, Teniste, Acosta og Opdal er da alle greit passert 30.

Brannsupporter.

ACHTUNG

Brann ligger an til 45 poeng, dersom dagens poengsnitt ikke forbedres og jeg tror ikke det blir så veldig langt unna endelig fasit. FKH parkerte bussen på hjemmebane, for å ri inn uavgjort, Brann kommer til å få flere slike kamper, både hjemme og borte. Se opp for flere uavgjort er i år, for LAN virker ikke å ha planen eller verktøyene som skal til, for å bryte gjennom etablert forsvar.

Lasaron

Sheriff med tidlig rødt kort for Lillestrøm, og må med det stå over mot oss. Er han god?
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 16, 2019, 18:52:05 PMSheriff med tidlig rødt kort for Lillestrøm, og må med det stå over mot oss. Er han god?

Ikkje veldig.
Gå av.

Superjack

June 16, 2019, 19:26:48 PM #287 Last Edit: June 16, 2019, 19:30:24 PM by Superjack
Mikkemusligaen fortsetter. 9 av 16 lag er vel med i en medaljekamp... Men latterlig at ikke Brann har tatt tak og vunnet flere av kampene for dette skulle vært en kamp mellom Molde og Brann om seriegull. Surt
Brannsupporter.

Eivind

Vinner katastrofeklubben fra Trondheim hengekampen sin er de på samme poengsum som oss.

SK

Og det forteller en hel del om vårsesongen vår.

Nixon

Quote from: Eivind on June 16, 2019, 21:29:05 PMVinner katastrofeklubben fra Trondheim hengekampen sin er de på samme poengsum som oss.

Er det noen som har tvilt på at de kommer til å ende over oss på tabellen i år?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg, men jeg tviler ikke lenger.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Brann har ingenting å bestille i medalje- eller gullkampen. Nå kommer Europa League og uansett om vi kommer med i gruppespill eller blir slått ut, så vil det engasjementet virke negativt inn på seriespillet. LAN og Soltvedt har jo bygget ned stallen, istedenfor å styrke den og nå hiver de Marengo avgårde og står igjen med kun to ålreite flankespisser i Berisha og Gilbert. Strand er midtbanespiller og Gilli back og det sier alt at LAN setter de opp i konkurranse mot de forannevnte flankespissene. Opdal er som kjent ikke med på styrke laget på noen som helst måte, først og fremst pga sin lave presisjon, noe som medfører at man ikke får den ballkontrollen man hadde med Radlinger.

RBK ser brenngiftige ut, med Akintola og Agdenberro på hver sin flankespiss, det er bare sorgen det Brann har å stille opp med i forhold, spesielt med en Gilbert som ikke scorer, om han så står på motstanders målstrek med mulighet til å tuppe ballen i mål.

Lasaron

Men vi var jo best igjen. Vi har vært best i nesten hver kamp. Likevel er det ingen som tar Løkberg for kjempemissen som kostet oss seieren. Fordi vi tror det er noe grunnleggende som ligger bak det at vi ikke klarer å utnytte at vi er best, i kamp etter kamp etter kamp. Dette grunnleggende tror jeg LAN har ansvar for.

LAN har vist at han er flink til å få til mye ut av lite. Nå er han i ferd med å vise at han ikke er flink til å få til mye ut av mye.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Quote from: Lasaron on June 17, 2019, 10:51:40 AMLAN har vist at han er flink til å få til mye ut av lite. Nå er han i ferd med å vise at han ikke er flink til å få til mye ut av mye.

Her treffer du blink. Som vanlig er det supporterne som ser dette først og Branns styre gjør ikke noe før laget er fullstendig ute og kjøre. Det er min påstand at Lunde & co ikke er tøffe nok, de er rett og slett for bamsesnille med både Soltvedt og LAN, det er one big happy family, der man klapper hverandre på skuldrene. Jeg ønsker meg ikke et en brutus som Koteng, langt i fra, men jeg skulle ønske at Brann hadde en mer engasjert styreleder, som er til stede og gir klare signaler, når det bærer galt av sted.

Lasaron

Tror kanskje Koomson er inne på noe i BT i dag. Brann må male på, tålmodig. Går vi i ledelsen bør man tenke 0-0 og male på videre. Tålmodig.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: ACHTUNG on June 17, 2019, 11:16:35 AMJeg ønsker meg ikke et en brutus som Koteng, langt i fra, men jeg skulle ønske at Brann hadde en mer engasjert styreleder, som er til stede og gir klare signaler, når det bærer galt av sted.

Kan du utdype dette med eksempler? Skal vi ha en klovn av en styreleder som er ute i media og buldrer om at 1-1 mot FKH er for dårlig og tap mot Ranheim hjemme er en vits? Eller hva ser du for deg?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Quote from: ostraume on June 18, 2019, 08:49:32 AM
Quote from: ACHTUNG on June 17, 2019, 11:16:35 AMJeg ønsker meg ikke et en brutus som Koteng, langt i fra, men jeg skulle ønske at Brann hadde en mer engasjert styreleder, som er til stede og gir klare signaler, når det bærer galt av sted.

Kan du utdype dette med eksempler? Skal vi ha en klovn av en styreleder som er ute i media og buldrer om at 1-1 mot FKH er for dårlig og tap mot Ranheim hjemme er en vits? Eller hva ser du for deg?

Som sagt, ikke Koteng, men mer tilstedeværelse.

ostraume

Det er virkelig ikke for å trolle, men kan du prøve å komme med et eksempel på hva du mener med "mer tilstedeværelse"?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Vet vi at Brann ikke har en "engasjert styreleder, som er til stede og gir klare signaler"? Alt skjer jo heldigvis ikke gjennom media hele tiden.
Rød makt på Hansa

Go Up