• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2019

Started by Gulløl, October 09, 2018, 14:50:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

opplett

Brann blir bare mer og mer solide, så nå er jeg spent på å se hvordan det offensive spillet utvikler seg denne sesongen, spesielt mot etablert forsvar. Vi har fortsatt en del å gå på der.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gepard

Problemet er Bamba, han er relativt ufarlig og ikke god nok i jobbingen sin. En Berisha på topp der, og jeg skulle begynt å tro på medalje hvertfall

Optimist

Hvis Bamba er problemet har vi ikke mye å være redd for. Så lenge han holder seg skadefri tror jeg at han spiller seg ordentlig varm i trøyen og kan score 10+ mål i år. Det krever at han får spille nesten alle kampene da
Kokende idiot

Superjack

Quote from: Gepard on March 10, 2019, 22:44:10 PMProblemet er Bamba, han er relativt ufarlig og ikke god nok i jobbingen sin. En Berisha på topp der, og jeg skulle begynt å tro på medalje hvertfall

En Berisha er en tvers igjennom LAN spiller. En premium utgave av Orlov og Skålevik. 
Får se hva Bamba ender opp som til slutt, og om Berisha kommer inn.

LAN kommer nok til å messe om topp 3 og topp 5, men internt tror jeg de går for gull i år. Derfor tror jeg en Berisha er realistisk signering før sesongstart.

Om vi ender opp med et lag der Barmen, Haugen, Bamba og Opdal er på benk, så kan vi ikke lenger mase om bedre staller osv. Da vil jeg nesten påstå at vi har ES beste stall.
Brannsupporter.

Gulløl

I intervjuene med Gjermund Aasen og Mike Jensen etter kampen i går lyser det lang vei at de ikke liker Horneland fotballen. Tipper det er full fyr i Trondheim i diskusjon rundt spillestil og trener Horneland før mai er ferdig og at han er sparket før året er ferdig. At Rosenborg har tatt et kraftig steg tilbake med å skifte ut Kåre Ingebrigtsen med Eirik Horneland er det liten tvil om, var vel ikke det som var planen når Ivar Koteng kalte inn Ingebrigtsen til oppsigelsemøte i juli i fjor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Ser faktisk ut som om Horneland prøver å få til haugesund-fotball i rbk, en fantastisk nyhet i så fall, for det kommer aldri i verden til å bli godtatt av verken spillergruppe eller supportere, her snakker vi trenerbytte etter halvspilt sesong og mer deilig kaos


Spelaren

Og så vinner de alle kampene etter trenerbyttet og tar nok et seriegull.  :-\
Gå av.

Gepard

https://video.eurosport.no/fotball/asen-det-er-litt-mer-defensivt-enn-jeg-har-vaert-vant-til_vid1173480/video.shtml

herregud, se på aasen da. Har alle rbk spillerne gått inn i en mild derpresjon over horneland-fotballen ? Er i så fall helt gull. Dette kan potensielt gå mot fullt opprør i spilelrgruppen, mm Horneland legger om taktikken

ostraume

Fantastisk intervju. Åsen aner ikke om dette er en rolle han skal ha eller hvordan han skal løse den. Aldri om RBK-fansen aksepterer Haugesund-fotball. Et par kjappe tap så kan dette bli gøy.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Forumet til Rosenborgfansen er mye mer aktiv enn vårt. De fleste der er noe negative etter gårsdagens kamp.
Tren på langskudd

ACHTUNG

RBKweb er milevis mer profesjonell og interessant å besøke, enn uoppdaterte Bataljonen. De har også kommersialisert siden, med bannere og annet, noe som gjør at man får inntekter til å bedrive journalistikk ved siden av det Adressa, Trønder-Avisa og andre gjør. Her er det helt klart et potensiale, dersom noen i Bataljonen kan kjøre i gang noe. Om man gjør det på frivillig basis, eller delvis på frivillig basis, det får man finne ut av. Det er ikke alltid så mye som skal til, man kan bruke mobil og enten kjøre videointervju eller ta opp intervjuet. Man har podcaster..... Hva med Bataljonen-TV?

Behovet for Brannstoff og en annen vinkling enn den man får fra Brann.no, BA eller BT, er absolutt til stede. Det er også mulig å kjøre et samarbeid, mellom Brann, BT og BA.

De som eventuelt føler seg kallet, vil neppe bli rik, men de vil få en verdifull sak å ha på CV-en. Noen som føler seg kallet?

Spelaren

Gå av.

Morkel

Quote from: Spelaren on March 18, 2019, 16:42:47 PMDoddo er bekymret igjen :) . Opp og ned.

Jaja. Det er jobben til BT å lage litt engasjement rundt kjedelige ting som treningskamper. De kan spekulere. Den gjengse supporter har vel sett nok oppkjøringer til å vite at vintertabellen og den faktiske tabellen aldri er lik. Seieren over RBK og tapet mot Bodø/Glimt beviser at premissene mellom kampene er for ulike, det er ingen indikator på hvordan sesongen kommer til å gå. Den kan gi en pekepinn på formasjon, spillestil, form og førsteelver. Men med massive utskiftninger så er ikke det helt gitt heller.

Morkel

Registrer forøvrig at kritikken mot Bamba har nådd Eurosport og Joacim Jonsson. Er denne skepsisen mot ham basert på treningskampene eller prestasjonene i fjor? Jeg mener på ingen måte at Bamba har slått gjennom i Brann enda, men det er verdt å merke seg at han scoret 4 mål på under 700 minutter. Alle i åpent spill. Tror scoringsraten hans i Brann havnet på 1 mål per 165 minutt. Hvis han opprettholder det i år, så bør han havne på 12-16 mål. Kan ikke huske at det var noen stor kritikk av Thorstein Helstad i 2006 når han scoret mindre på flere spilte minutter (3 mål på 750 min)i sin første sesong tilbake. Nå skal jeg ikke sammenligne de to, men det viser at man bør få lov å spille mer enn 700 min før man skal bedømmes.

Jeg støtter forøvrig en større bredde på spissplass. Vi trenger konkurranse der og Bamba har vært skadet. Men å begynne å snakke om å selge Bamba nå synes jeg virker litt rart, i hvert fall uten en klar påstand om hva Bamba mangler. Han har kanskje ikke prestert optimalt, men han har tross alt kun spilt 11 kamper for klubben.

Norlings Hund 2

Enig, merkelig å avskrive en spiller etter en halv sesong når han ikke har gjort seg helt bort. Vi snakker ikke helt Demba-Nyrén her.

Gulløl

March 18, 2019, 19:40:44 PM #165 Last Edit: March 18, 2019, 19:43:29 PM by Gulløl
Virker som Joacim Jonsson ikke har fulgt noe særlig med på Bamba i fjor høst og ikke fått med seg ryggplagene han hadde tidligere i vinter. Viser bare hvor useriøs han er når han mener at Brann bør selge Bamba og erstatte han med en 19 åring som kun scoret et mål på 11 kamper i fjor i Obos. Mulig han bare slenger dette ut for å provosere og for å få en reaksjon.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Gulløl on March 18, 2019, 19:40:44 PMVirker som Joacim Jonsson ikke har fulgt noe særlig med på Bamba i fjor høst og ikke fått med seg ryggplagene han hadde tidligere i vinter. Viser bare hvor useriøs han er når han mener at Brann bør selge Bamba og erstatte han med en 19 åring som kun scoret et mål på 11 kamper i fjor i Obos. Mulig han bare slenger dette ut for å provosere og for å få en reaksjon.

Helt jævlig å høre Jonsson snakke. Mest på grunn av svorskingen.  Han har brukbar peiling, men her er han jo helt på viddene. 19-åring med 1 mål på 11 kamper? Hvem er det?

Morkel

Quote from: Falkman on March 18, 2019, 19:47:15 PM
Quote from: Gulløl on March 18, 2019, 19:40:44 PMVirker som Joacim Jonsson ikke har fulgt noe særlig med på Bamba i fjor høst og ikke fått med seg ryggplagene han hadde tidligere i vinter. Viser bare hvor useriøs han er når han mener at Brann bør selge Bamba og erstatte han med en 19 åring som kun scoret et mål på 11 kamper i fjor i Obos. Mulig han bare slenger dette ut for å provosere og for å få en reaksjon.

Helt jævlig å høre Jonsson snakke. Mest på grunn av svorskingen.  Han har brukbar peiling, men her er han jo helt på viddene. 19-åring med 1 mål på 11 kamper? Hvem er det?

Denne Adams er visstnok et talent som har scoret mye på ungdomslanslagene til Nigeria. Men enn så lenge så faller han i samme kategori som de andre "unge" spissene vi har hentet. Altså et uskrevet blad på toppnivå. Blir litt heavy å ha 6 spisser i laget og potensielt en som er førstevalg.

ACHTUNG

JJ er helt fullstendig på viddene. Han floppet i FFK og har siden av uante årsaker gjort seg gjeldende som ekspertkommentator.

Lasaron

Han er kanskje litt som han der Tor Kristian Karlsen? Siden han hadde fartstid i Monaco var jo han liksom sinnsykt god. Vel, hvordan har det gått i de klubbene han har vært involvert i siden? Ikke så veldig bra?
Tren på langskudd

Morkel

Quote from: Lasaron on March 20, 2019, 14:11:23 PMHan er kanskje litt som han der Tor Kristian Karlsen? Siden han hadde fartstid i Monaco var jo han liksom sinnsykt god. Vel, hvordan har det gått i de klubbene han har vært involvert i siden? Ikke så veldig bra?

TKK er først og fremst en god speider. Som daglig leder/sportssjef har han knapt vært lenger enn en sesong i en klubb. Vanskelig å mene noe om hvor god han er når Start er hans lengste jobb i rollen (by far). Oversikt og nettverk har han, men det er jo ikke hele jobben. Basert på Start kan man i hvert fall si at han har undervurdert faren med å bygge et lag  utelukkende basert på talenter og unge spillere. De manglet ryggrad før Rekdal kom inn.

Gulløl

Ros til Brann sine trenere og medisinske apparat for det veldig gode skadeførebyggende arbeidet de gjør. I dag har Brann kun en spiller skadet. Rosenborg har 10 mann som sliter med mer eller mindre skader. Forsterkninger og spillere inn betyr mye, men dette arbeidet med å holde mesteparten friske og disponible for laget som Brann gjør er veldig viktig. Virker som vi gjør en betraktelig bedre innsats enn Rosenborg på dette feltet. Så er det bare å klare å passere Rosenborg på noen andre områder også så er vi der helt i gullkampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Marengo var 80%, ifølge ham selv, under Marbella, noen som vet om han er mer med på treningsøktene nå?

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on March 21, 2019, 14:03:35 PMMarengo var 80%, ifølge ham selv, under Marbella, noen som vet om han er mer med på treningsøktene nå?
Ser ikke helt lovende ut.  Klipp fra BA fra i går:

De signalene har vært der tidligere også. Først fikk han tilbakeslag i januar, og måtte operere kneet på nytt. For noen uker siden trodde både Lars Arne Nilsen og Marengo at det gikk mot comeback i kamp på Marbella. Det skjedde ikke. Fortsatt trener han ikke for fullt med ball, til det er smertene i kneet for store, men han deltar på de rolige pasningsøktene. Seriestarten om halvannen uke er uaktuell.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Da er Marengo historie, trist, men Brann ruller videre.

ACHTUNG

Det er da ikke helt bekmørkt, om man leser litt videre i artikkelen:

"- Kneet er ikke perfekt, men det er bedre enn i Marbella. Det går fremover. Jeg har ikke fått et tilbakeslag igjen, men ting tar tid, sier Marengo.

I går deltok han på deler av fotballøkten, men med en gang intensiteten ble økt, flyttet han inn til ergometersyklene.

At det nå trenes for fullt på kunstgress - og at seriepremieren går på kunstgress i Skien - taler ikke til 27-åringens fordel. Kneet foretrekker myke gressbaner.

- Har kun to rene vinger
- Seriestarten kommer for tidlig. Den fysiske formen er bra, men kampklar er noe annet. Forhåpentligvis kan jeg være klar for spill snart. Jeg gir meg selv maks to uker, sier han."


Jeg tror vi får se Marengo på banen, i ett eller flere innhopp, før han forsvinner til sommeren. For det gjør han garantert, men det er å håpe at vi får se noen godbiter før det.

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/natlandsmyr-sin-siste-brann-sesong

Gorm slutter i løpet av sesongen. Kanskje de kan bli litt løsere i snippen oppe på Stadion nå?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, kanskje ikke alle trenger starte hvert svar med "Nei...." eller "Næææeeii---"
Tren på langskudd

Finfin respons

Ja til Neeeiii.
Ja til Summa summarum.
Ja til tåkeprat og artige pressekonferanser.

Her åpner det seg muligheter for både tennfjord og andre.
Kanskje.

Lasaron

Jeg aner en annen dynamikk i år. LAN vil bruke noen kamper på å sette laget der det før var 10-11 klippekort fra første runde. Dermed vil det etterhvert holde helt inn. Det laget som startet i dag er ikke våre elleve beste. Jeg er uvant lys til sinns etter et tap og tror kanskje dette var Brann på sitt dårligste i år.
Tren på langskudd

Gulløl

Brann tar de to neste. Seks poeng etter tre kamper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Danny1

Da var 1 av 10 kamper Brann kan tillate poengtap brukt opp. 9 igjen. Brann må sikte på minst 60 poeng for å ta medalje.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Lasaron

Tror det er gunstig å få den mot Kristiansund i tillegg. Da vil vi fortere finne tonen.
Tren på langskudd

tintin

Aaaalt for tidlig Såklart, men eg TROR vi har et keeperproblem

krakra

En kamp er en kamp, men når et av poengene var at vi ikke hadde "råd til å vente på at Pettersen spilte seg god" så bør man forvente gode prestasjoner ganske raskt fra Holmen Johansen.

Dagens keeperkamp var preget av en haug av dårlige utspill, en uheldig retur på 2-1 og en keepertabbe på 3-1.

David

Vi får holde ambisjonene litt edruelige nå i den vanskelige fjerdesesongen.

Bruiser

Quote from: David on March 30, 2019, 18:16:34 PMVi får holde ambisjonene litt edruelige nå i den vanskelige fjerdesesongen.
Det er altså tolv år sia sist vi tok gull. Men det seiast at 13 er eit tall også.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Kagain

Quote from: krakra on March 30, 2019, 18:05:53 PMEn kamp er en kamp, men når et av poengene var at vi ikke hadde "råd til å vente på at Pettersen spilte seg god" så bør man forvente gode prestasjoner ganske raskt fra Holmen Johansen.

Dagens keeperkamp var preget av en haug av dårlige utspill, en uheldig retur på 2-1 og en keepertabbe på 3-1.

Jeg syns vi så prov på det han er god på i en annen situasjon i andre omgang. Husker ikke hvem som kom imot, men EHJ ruste ut og fikk dyttet ballen vekk. Hadde f.eks. Opdal vært i mål tror jeg at han hadde avventet denne situasjonen og dermed gitt Odd-spilleren mulighet til å avslutte.

Så det kan se ut som det LAN er ute etter er proaktivt keeperspill hvor keeper tar på seg sweeper-rollen og får stoppet tilløp til målsjansen, i motsetning til den reaktive keeperrollen hvor man venter til motspilleren prøver seg på en avslutning for så å se om man klarer redde den.

Lasaron

Det tror jeg er en riktig analyse.
Tren på langskudd

Gulløl

Medaljekandidatene Molde og Sarpsborg 08 kun et poeng foran Brann etter første runde  : )
Så er det bare å håpe på at Rosenborg også avgir poeng.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Poengfangsten i første runde til topp seks i BT sitt tabelltips for sesongen.

1. Rosenborg, 0 poeng
2. Sarpsborg, 1 poeng
3. Molde, 1 poeng
4. Brann, 0 poeng
5. Vålerenga, 3 poeng
6. Kristiansund, 0 poeng
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Jeg har allerede haket av 29. September på kalenderen og ser fram til nedrykksfinalen mellom Rosenborg og Brann 😉
Kokende idiot

Superjack

Kan nesten akseptere en trist 8-9 plass, om RBK rykker ned 😃
Brannsupporter.

Lasaron

Såvidt jeg kan se har Brann nå 20 utespillere på A-listen. Vi har plass til 22. Noen som vet når fristen går ut for å fylle på?
Tren på langskudd

Finfin respons

Kommer vi til å få se et bortebrann og et hjemmebrann i 2019?
Lavtrykk i ramme og høytrykk i regnbyen?

Acosta borte, Eggen hjemme?
Oppdal borte, Holmen hjemme?
To ankere borte, ett hjemme?
Løpekanter borte, driblere hjemme?

Eller blir det blanding? Både høytrykk og lavtrykk? Både tornado og bris? Må man ta på seg allværsjakke hele året? Og blir vi noensinne vår-yr i år?
Kanskje.

Lasaron

Quote from: Lasaron on April 03, 2019, 20:10:45 PMSåvidt jeg kan se har Brann nå 20 utespillere på A-listen. Vi har plass til 22. Noen som vet når fristen går ut for å fylle på?

Hvis Brann i det hele tatt gidder å fylle på, er det nærliggende å tro at de tar to av de som allerede har proffkontrakt. Da står det mellom Moldenes, Tufta, Maden og Baisotti. Såvidt jeg vet har bare Tufta spilt noe særlig i vinter. Kanskje de vurderer å signere proffkontrakt med Heggebø og/eller Mjøs?
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg mener Berisha skal spille spiss. Bamba får være backup og/eller konkurrere om en vingplass. Det handler om at Berisha både er en hylle høyere enn Bamba (billedlig talt) og at han passer perfekt inn i LANs system.
Tren på langskudd

Tom C

Quote from: Finfin respons on April 04, 2019, 07:58:48 AMKommer vi til å få se et bortebrann og et hjemmebrann i 2019?
Lavtrykk i ramme og høytrykk i regnbyen?

Acosta borte, Eggen hjemme?
Oppdal borte, Holmen hjemme?
To ankere borte, ett hjemme?
Løpekanter borte, driblere hjemme?

Eller blir det blanding? Både høytrykk og lavtrykk? Både tornado og bris? Må man ta på seg allværsjakke hele året? Og blir vi noensinne vår-yr i år?

Dette var jo reinspikka lyrikk.. Bataljonsforumet, plassen hvor du alltid finner et gullkorn eller tre.
:)
Aldri mer Obos....

Gulløl

April 04, 2019, 11:31:47 AM #198 Last Edit: April 04, 2019, 11:36:05 AM by Gulløl
Quote from: Finfin respons on April 04, 2019, 07:58:48 AMOg blir vi noensinne vår-yr i år?
Det eneste som er helt sikkert. Kjenner at sevjen stiger, håper alle merker det samme : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Tom C on April 04, 2019, 11:23:03 AMDette var jo reinspikka lyrikk.. Bataljonsforumet, plassen hvor du alltid finner et gullkorn eller tre.
:)
Kan Finfin respons være Frode Grytten ?  ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up