• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2019

Started by Gulløl, October 09, 2018, 14:50:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Da blir det spennende å se hvordan Brann skal bli great again. De er jo ganske greate allerede :)

ACHTUNG

Quote from: Kagain on January 01, 2019, 13:37:45 PMDa blir det spennende å se hvordan Brann skal bli great again. De er jo ganske greate allerede :)


Nja, med great så snakker vi seriemesterskap, ingen jubler over en fjollete tredjeplass.

Corran

Tar heller et lag som blir stabile på medalje enn ett seriegull og de årene vi fikk etterpå og som endte med nedrykk.
Og en kan vel ikke gjøre Brann Great igjen da de vel aldri har fortjent tittelen Great, ikke over tid i alle fall. Må vel mer enn et seriegull til for å kunne kalles Great?
Nei heller stabilisere seg blant de 3 beste hver sesong og så en tittel i ny og ne før vi overtar hegemoniet i Norsk Fotball
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

January 02, 2019, 11:01:01 AM #53 Last Edit: January 02, 2019, 11:05:57 AM by pidre
Quote from: ACHTUNG on January 02, 2019, 08:51:09 AM
Quote from: Kagain on January 01, 2019, 13:37:45 PMDa blir det spennende å se hvordan Brann skal bli great again. De er jo ganske greate allerede :)


Nja, med great så snakker vi seriemesterskap, ingen jubler over en fjollete tredjeplass.

Tredjeplass og Europa er absolutt noe å juble for, spesielt tatt i betraktning klubbens historikk og økonomiske situasjon. Kan legge til at dagens regime overtok en klubb som RBH hadde kjørt rett i grøfta (i tilfelle noen hadde glemt det).

Det som Lunde, Johansen, Soltvedt og LAN har oppnådd er bare ekstremt bra - og jeg tror vi har mer i vente. Å kalle dette fjollet synes uten kontakt med virkeligheten.

 

 

   
Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

Superjack

January 02, 2019, 11:59:45 AM #57 Last Edit: January 02, 2019, 12:25:03 PM by Superjack
Quote from: pidre on January 02, 2019, 11:01:01 AM
Quote from: ACHTUNG on January 02, 2019, 08:51:09 AM
Quote from: Kagain on January 01, 2019, 13:37:45 PMDa blir det spennende å se hvordan Brann skal bli great again. De er jo ganske greate allerede :)


Nja, med great så snakker vi seriemesterskap, ingen jubler over en fjollete tredjeplass.

Tredjeplass og Europa er absolutt noe å juble for, spesielt tatt i betraktning klubbens historikk og økonomiske situasjon. Kan legge til at dagens regime overtok en klubb som RBH hadde kjørt rett i grøfta (i tilfelle noen hadde glemt det).
Det som Lunde, Johansen, Soltvedt og LAN har oppnådd er bare ekstremt bra - og jeg tror vi har mer i vente. Å kalle dette fjollet synes uten kontakt med virkeligheten.
   

Fotball er ferskvare, og så er jeg helt enig med denne reminderen her. 3. plassen er ikke fjollete, selv om den føles sur siden situasjonen var så fabelaktig på sommeren.

Brann var ikke i knestående, klubben var nesten i koma da LAN kom inn, Soltvedt overtok og Johansen tok økonomien.

RBH best i alt overtok på topp, tok alle jobber selv og klarte ikke å bygge et lag som kunne styre klubben, og resultatet var katastrofe.  F.eks kunne man ikke sparke Skarsfjord, fordi da fikk ikke klubben penger fra Mohn, RBH var superviktig for han hadde kontakten med Mohn +++
Til slutt var det skapt en klubb "avhengig" av Mohn penger, med Mohn kontakten i front og en klubb i OBOS! - OBOS.

Greit at Brann har sjelden vært stabil, og sjelden lenge i toppen av gangen, men skulle ikke være mulig å skape OBOS middelhavsfarer av nest største klubben i Norge sett på publikum, og en topp 3 klubb i omsetning.
Selv i de mørke tidene med heistilværelse var Br

Men for 3 år siden var Brann nyopprykket, og jeg tror det var mange med meg som så for seg en sesong i ES med ryggen mot veggen og nytt nedrykk.
Det var ikke en gang nok spillere å ha med på treningsleir, så Braaten ble invitert med slik at de kunne være nok folk. Sånn skikkelig amatørnivå; "kan jeg ta med en kompis på treningen" fra Demidov

Når er fasit etter 3 sesonger i ES, 2 - 5 og 3 plass. Banken er på ingen måte sprengt i jakten på stjerner. Bamba og RYJ er de første etablerte toppspillerne som er kommet inn. De har vært i klubben i 1/2 år.

Veldig enig med Pidre, tror vi har mer i vente.
Vil si at årets sesong blir en eksamen for LAN og Brann. Det er nå en stall mer eller mindre satt sammen av Soltvedt / LAN, det er handlet inn etablerte spillere.
Jeg både tror og forventer forbedring totalt sett over 2019 sesongen i forhold til de foregående 3.
Topp 3 må være en uttalt ambisjon. Så er jeg også enig med LAN at det er litt tilfeldigheter og flyt som skal til i forhold til om det blir 1., 2., eller 3. plass.

RBK har fortsatt en mye sterkere stall og også første 11er enn Brann, og midler å hente nye og bedre spillere når det trengs. Molde det samme.

Men topp 3 og EL spill. Det er bra.  Hadde vært ufattelig gøy med EL gruppespill til høsten.





Brannsupporter.

Pelle

Quote from: Corran on January 02, 2019, 10:44:43 AMOg en kan vel ikke gjøre Brann Great igjen da de vel aldri har fortjent tittelen Great,

Vel syntes at å nå kvartfinalen i 1997 etter å ha slått ut det nederlandske storlaget PSV Eindhoven etter 2-1 i Bergen og 2-2 i Eindhoven, selv om de ble  slått ut av Liverpool etter 1-1 hjemme og 0-3 borte.

Er Great ;-)

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Corran

Quote from: Pelle on January 02, 2019, 13:18:07 PM
Quote from: Corran on January 02, 2019, 10:44:43 AMOg en kan vel ikke gjøre Brann Great igjen da de vel aldri har fortjent tittelen Great,

Vel syntes at å nå kvartfinalen i 1997 etter å ha slått ut det nederlandske storlaget PSV Eindhoven etter 2-1 i Bergen og 2-2 i Eindhoven, selv om de ble  slått ut av Liverpool etter 1-1 hjemme og 0-3 borte.

Er Great ;-)


Det har vært en del meget store øyeblikk men når en snakker om å "make great again" så mener jeg at det må ha vært mer en enkelt episoder eller enkelt sesonger som var great. Og det mener jeg uten å ta noe fra de store øyeblikkene som du nevner, cupgull og seriemesterskap
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Dette Make Great Again diskuterer dere ikke seriøst nok. For det første. Naboene i sør. Nymark Vel. De er et problem. De respekterer ikke eiendomsretten. De belaster kommunen med naboklager. De tar jobbene på stadion. Vi må bygge en mur. Så de ikke kan SNYLTE og se inn fra hverandaer og altaner. Og de skal betale. Alt sammen.

For det andre. Eliten nede på høyden og oppi rådhuset og uti Fana tar alle verdiene fra oss vanlige Brannfans. Det er på tide å sklitakle den intellektuelle eliten. Folk flest stoler ikke på dem. De er dårlige folk. Dårlige.

For det tredje. Vi må hente guttene våre hjem igjen. De som har vært i fiendeland. I mange år. I Köln. I Feyenord. I Austria Wien. Og i Syria. Vi må trekke oss ut. Og NFF må betale oss mer hvis vi skal fortsette  å være allierte. Alle må betale minst 4% Nå utnytter de oss. Det kan ikke fortsette slik.

Grrr.
Kanskje.

Kagain

Nice! Du har ikke vurdert å søke på en eller annen lederstilling i Brann da? Slik at man kan få litt fart på tingene?

Gulløl

Da nærmer det seg, på onsdag er årets første fellestrening. Noen nye spillere, noen har forsvunnet og kanskje det blir en forsterkning eller to som går i boks i løpet av uken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Martin Andresen og alle ville ha løps og duellkraften helge haugen med på banen. Parallell :

Ruben yttergård jensen får nå flere spillere som hjelper ham med dueller og løpskraft.

Det virker som om innkjøpene bygger opp rundt å gjøre det oppbyggende spillet trygt og redusere risikoen knyttet til jenssens mangler som dm. Jeg tolker det slik så langt.
Kanskje.

Falkman

Johansen, Teniste, Løfgren, Grøgård, Ordagic,Jensen, Løkberg, Strand, Komsoon, Bamba.

Jeg verken tror eller mener at vi skal starte med dette laget.   Men det er jo en temmelig massiv rekruttering, alt innenfor ett år. Dvs, Teniste signerte jo i 2017. Men det ødelegger egentlig ikke poenget.

Superjack

Jeg er særdeles spent på denne sesongen. Soltvedt og LAN virker å fortsette sommerens kjøpebonanza, og snart er stallen snudd på hodet i forhold til det LAN overtok. Da klaget han på en ubalansert tropp med alt for lite løpskraft. Med spillere som Petter Strand og Løkberg inn så øker denne vesentlig og stallen er nå nesten utelukkende satt opp av Soltvedt / LAN.

Største spørsmålet for meg blir om LAN klarer å samkjøre laget nok i relasjoner og formasjon i forhold til hvordan LAN vil at fotballen skal spilles til at det er slagkraftig fra 1. serierunde.
Det er nok positivt at serien starter senere enn i fjor. Tror alle tid de kan få er viktig her.

Har så stor tro at jeg nesten vurderer å opprette Gulltråden 2019 ;-)
Brannsupporter.

Kagain

Jeg har vel utpekt meg som en pessimistisk kyniker her inne, men jeg må få lov å rose entusiasmen din...

Elfakiri

Hadde vært kjekt med en pokal denne sesongen. Cupen er vel kanskje den beste muligheten til å få det til?.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Lasaron

Mener å huske det er vanlig at man får vite noe fra de fysiske testene ved oppstart av ny sesong. Ikke i år?
Tren på langskudd

Gulløl

January 15, 2019, 16:33:52 PM #69 Last Edit: January 15, 2019, 16:35:34 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on January 15, 2019, 16:19:10 PMMener å huske det er vanlig at man får vite noe fra de fysiske testene ved oppstart av ny sesong. Ikke i år?
Har vært vanlig å ikke få vite noe. Det som har kommet ut er vel litt lekkasjer av og til.
Men ser ikke skaden det hadde gjort om brann.no hadde gitt en "topp 5" i de forskjellige testene. På den måten vet ingen hvem som havner i bunn om en er redd for å henge de ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

January 17, 2019, 13:37:34 PM #70 Last Edit: January 17, 2019, 13:39:23 PM by osoerli
Mest spent på kven som blir DM i år, eller eventuelt om midtbanen blir snudd med ein offensiv i midten og litt meir defensive indreløparar.  Ruben2 er vel ikkje noko utprega DM.  Trur både Strand og Løk'en kan gjera ein minst like god jobb på DM som Ruben2.  Barmen er vel kanskje den mest utprega DM i troppen, men synes ikkje han beveger beina fort nok, i tillegg til at han neppe vil vera tilgjengeleg i alle kampar i år.
Ganske sikker på at i første serierunde er det Haugen og Strand som startar som indreløparar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ACHTUNG

LAN og spillerne dokumenterer Soltvedts Dog Rescua, under gårsdagens morgentrening:





Nixon

https://www.brann.no/nyheter/kristiansund-kampen-flyttes-til-april?fbclid=IwAR09eXV4qWz1dA9PwPGdrVCXRn6mrNB6tAOkFdaZ8LXvTT9GpdZFJlmVHnI

Gode nyheter for alle som skal reise vekk i fellesferien. Branns hjemmekamp mot Kristiansund er flyttet fra søndag 14. juli til onsdag 10. april.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on February 08, 2019, 13:52:05 PMhttps://www.brann.no/nyheter/kristiansund-kampen-flyttes-til-april?fbclid=IwAR09eXV4qWz1dA9PwPGdrVCXRn6mrNB6tAOkFdaZ8LXvTT9GpdZFJlmVHnI

Gode nyheter for alle som skal reise vekk i fellesferien. Branns hjemmekamp mot Kristiansund er flyttet fra søndag 14. juli til onsdag 10. april.

Bursdagsfeiring og kamp mot Kristiansund var en veldig dårlig kombo for  2 år siden, krysser fingrene for at det går bedre denne gangen!

ACHTUNG

February 11, 2019, 18:29:31 PM #74 Last Edit: February 11, 2019, 22:30:21 PM by ACHTUNG
Prøver BT på å konstruere en keeper kamp? Dersom ikke Holmen er førstevalget, er det ren og skjær galskap. Opdal er en helt ok back up, faktisk den beste andre-keeperen Brann kan få.

Ninja-Bob

Økt konkurranse er vel berre positivt? Men ja, forventar at Holmen Johansen står når sesongen byrjar, og det stemmer vel veldig godt overens med resten av det BT skriv om Nilsen sitt syn på framtida si keeperrolle.

Churchill

...we shall never surrender.

ACHTUNG

Nja, men bedre teknikk enn de øvrige på Brannmidtbanen, det har han:

https://youtu.be/OPoORzTMc38

Nixon

BA har en abo-sak som heter: "Karadas har vært leirens beste spiss: Det sier litt om hva Bamba har prestert".

Bør vi være bekymret, eller har vi en ny spiss type Helstad som ikke begynner å prestere før sesongen starter?
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Nixon on February 14, 2019, 08:42:49 AMBA har en abo-sak som heter: "Karadas har vært leirens beste spiss: Det sier litt om hva Bamba har prestert".

Bør vi være bekymret, eller har vi en ny spiss type Helstad som ikke begynner å prestere før sesongen starter?
Litt av begge deler var det.
Azar har imponert stort og Bamba har ikke imponert bortsett fra i små glimt.
Når eg leste det var min tanke også Helstad ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Sliter Bamba med de høye treningsmengdene og er stinn av trening?? Tipper han blir kjørt betraktelig hardere enn i Kristiansund. Vi såg i fjor at det at det var en god del forskjell på han og Skålevik i løpstyrke så kan godt tenke meg at LAN ønsker han opp et par tre hakk på området.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on February 14, 2019, 12:36:00 PMTipper han blir kjørt betraktelig hardere enn i Kristiansund.

Er det noen grunn til å tro at et lag som Kristiansund kjører en "betraktelig" roligere oppkjøring enn Brann? Neppe.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Det er voldsomt til fokus på hvor i løypen Brannspillerne er, med hensyn til kvaliteten de leverer på trening. Det er ikke nå de skal være i form, det er når det sparkes i gang i Skien i månedsskiftet mars/april det gjelder, alt før det er irrelevant, selv om det selvsagt smaker greit med en og annen seier i treningskampene.

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on February 14, 2019, 13:59:51 PMDet er voldsomt til fokus på hvor i løypen Brannspillerne er, med hensyn til kvaliteten de leverer på trening. Det er ikke nå de skal være i form, det er når det sparkes i gang i Skien i månedsskiftet mars/april det gjelder, alt før det er irrelevant, selv om det selvsagt smaker greit med en og annen seier i treningskampene.
Noe må de ha å skrive om. I "gamle Brann" var det uro og skandaler, lite av det nå. Starter Azar første seriekamp og spiller store deler av kampen blir vi nok mange som blir sjokkert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

At vinterens slager er gamle Azar er jo ganske så fint for vi vet jo at den som kåres til vinterens slager sjelden spiller mye
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SeLyren

Bamba har ikke imponert. Det er klart det ikke er lett å komme inn i et lag halveis inn i sesongen, men han ser ikke ut som han kostet åtte mill. lizm.
Han må levere i år, men eg tror kanskje ikke han kommer til å gjøre det.

Nixon

I samme BA-sak står det at vår nye keeper heller ikke har imponert veldig på trening. Journalisten mener at Opdal har vært bedre. Så da blir det retro-Brann med Opdal i mål og Karadas som spiss i første seriekamp!
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on February 14, 2019, 19:51:03 PMI samme BA-sak står det at vår nye keeper heller ikke har imponert veldig på trening. Journalisten mener at Opdal har vært bedre. Så da blir det retro-Brann med Opdal i mål og Karadas som spiss i første seriekamp!

Har lest saken selv, og det som bekymrer er at både BT og BAs utsendte er klokkeklare på at Opdal er bedre på strek, betydelig bedre. Pamer har vel nærmest presentert Johansen som en Radlinger light, med akkurat de samme styrkene og svakhetene, men svakere på stort sett alt med et mulig unntak i feltarbeidet. Johansen er og angivelig svakere enn Radlinger på streken, hvor østerrikeren ikke akkurat imponerte.

Kagain

Quote from: Nixon on February 14, 2019, 19:51:03 PMI samme BA-sak står det at vår nye keeper heller ikke har imponert veldig på trening. Journalisten mener at Opdal har vært bedre. Så da blir det retro-Brann med Opdal i mål og Karadas som spiss i første seriekamp!

Ballspark-podcastet til BT (intervjuet med Soltvedt) var interessant i så måte. Husker ikke hvem av de glade ballsparkerne som sa det, men de formulerte keepersituasjonen som følger "Erik er en bedre fotballspiller enn Håkon, men Håkon er en bedre keeper enn Erik". Så ja, det er vel Radlinger-kosten som brukes for å male et bilde her.


Morkel

Quote from: Huff on February 14, 2019, 21:34:28 PMHar lest saken selv, og det som bekymrer er at både BT og BAs utsendte er klokkeklare på at Opdal er bedre på strek, betydelig bedre. Pamer har vel nærmest presentert Johansen som en Radlinger light, med akkurat de samme styrkene og svakhetene, men svakere på stort sett alt med et mulig unntak i feltarbeidet. Johansen er og angivelig svakere enn Radlinger på streken, hvor østerrikeren ikke akkurat imponerte.

Streken er nok ganske riktig der Johansen er svakest, han er relativt stor og bruker derfor litt lenger tid på å flytte vekten. Mao reaksjonene hans er svakere. Men jeg opplever han ikke som betydelig dårligere på strek enn Opdal, ikke av det jeg har sett i hvert fall. Han dekker samtidig mer rom og er mye bedre enn både Opdal og Radlinger i feltet. Noe som er ganske viktig i Norge hvor det er stort fokus på innlegg og dødball. Så får man se sumasumarum i April.

I alle tilfeller er det for tidlig å konkludere noe som helst nå. Det tenker jeg man kan begynne å gjøre i kampene som leder opp mot seriestart. Dette gjelder i hvert fall Bamba som jeg mener IKKE burde være i toppform nå. Han skal ikke brenne noe krutt i de første treningskampene. La formtoppen begynne stigningen i siste treningskamp. Sånn var det med Helstad og sånn var det med Ojo i 2011.

ostraume

Quote from: Huff on February 14, 2019, 21:34:28 PMHar lest saken selv, og det som bekymrer er at både BT og BAs utsendte er klokkeklare på at Opdal er bedre på strek, betydelig bedre. Pamer har vel nærmest presentert Johansen som en Radlinger light, med akkurat de samme styrkene og svakhetene, men svakere på stort sett alt med et mulig unntak i feltarbeidet. Johansen er og angivelig svakere enn Radlinger på streken, hvor østerrikeren ikke akkurat imponerte.

La oss ikke glemme at Radlinger var på bærtur i feltet 2-3 ganger hver eneste kamp, så en litt stødigere mann i feltarbeidet ville vært nyttig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

February 15, 2019, 10:16:02 AM #91 Last Edit: February 15, 2019, 10:23:48 AM by Gulløl
Tror nok Johansen vil avverge en stor del av motstanderens sjanser eller det som kan bli til store sjanser i feltarbeidet eller utenfor 16 meteren. På en treningsleir er det mye skuddtrening. I praksis i en kamp mot et normalt godt LAN forsvar er det ikke så mange gode skudd som blir løsnet på mål så at Opdal er bedre på strek gjør han ikke til en bedre keeper totalt sett. Typisk journalister å fokusere på noe så enkelt og målbart  som skudd mot en keeper på strek.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Det betyr jo mye, da. Strek. Men med Johansen vil man ikke bare direkte avverge sjanser før de oppstår. Man kan da spille på en måte som gjør at Brann har ballen i mye større grad, og dermed vil motstanderne ha færre angrep. Det er også bra.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: ostraume on February 15, 2019, 09:02:27 AM
Quote from: Huff on February 14, 2019, 21:34:28 PMHar lest saken selv, og det som bekymrer er at både BT og BAs utsendte er klokkeklare på at Opdal er bedre på strek, betydelig bedre. Pamer har vel nærmest presentert Johansen som en Radlinger light, med akkurat de samme styrkene og svakhetene, men svakere på stort sett alt med et mulig unntak i feltarbeidet. Johansen er og angivelig svakere enn Radlinger på streken, hvor østerrikeren ikke akkurat imponerte.

La oss ikke glemme at Radlinger var på bærtur i feltet 2-3 ganger hver eneste kamp, så en litt stødigere mann i feltarbeidet ville vært nyttig.

Sett i ettertid så kostet Radlinger bærturene oss overraskende få mål imot. Kunne fort vært mange tapte poeng og ingen gullposisjon til sommeren om motstanderlagene hadde vært mer obs på hans totale mangel på dømmekraft og sam-syn....
Brannsupporter.

pidre

Tenker RBK blir suverene i år. De skal nå spille høytrykks-LAN-fotball, noe de sammen med riksmedia kaller Horneland-fotball.

Horneland-fotball altså, det er det nye store som skal løfte norsk fotball og få RBK tilbake til Europa. Bare å hylle.
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Quote from: pidre on February 17, 2019, 10:52:58 AMTenker RBK blir suverene i år. De skal nå spille høytrykks-LAN-fotball, noe de sammen med riksmedia kaller Horneland-fotball.

Horneland-fotball altså, det er det nye store som skal løfte norsk fotball og få RBK tilbake til Europa. Bare å hylle.


Og det baserer du på en tilfeldig treningskamp i Abrhallen, mot GIF Sundsvall? Vinne gjør de gjerne igjen, dessverre, men suverent blir det neppe. Husk at de har mistet Jebali, samt at de har endel spillere som har vært mye skadeplaget, Agdenberro bl.a. Og så er voldsmannen et større spørsmål i år enn før. RBK har ikke imponert i de øvrige treningskampene, for øvrig.

Spelaren

Rbk har sikret seg to glimrende stall-spillere i Åsen og Akintola. Spillere me også var ute etter, så her er maktbalansen alvorlig endret i trøndernes favør.
Gå av.

Ninja-Bob

...men me er i det minste hundre gangar meir spiselige enn RBK. Det må jo vere verdt noko det også.

Norlings Hund 2

Tar noen år før vi er der vi vil være.

Lasaron

Jeg tror på gull i år. Trenerskiftene for Rosenborg og Molde slår negativt ut, mens LAN knekker høstkoden.
Tren på langskudd

Go Up