• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2019

Started by Gulløl, October 09, 2018, 14:50:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Nå er det bestemt at seriestart i eliteserien blir den siste helgen i mars, altså tre uker senere enn hva som var tilfellet i år. Bra for gressmatten på Brann Stadion.

Serieavslutning blir første helg i desember.

NM-finalen blir 8. desember.

https://www.tv2.no/a/10130792/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Men det ble også bestemt at det skal være tidlig sesongstart annet hvert år. Så i 2020 er det i første halvdel av mars igjen.
Topp Fotballen vil ha sen start og landslaget vil ha tidlig start
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-bygger-laget-rundt-denne-mannen/s/5-8-927189

Her forteller LAN litt om hvordan spillet skal bygges opp rundt RYJ neste sesong. Og at han skal spilles god på det som er styrkene. Fremover og se muligheter i angrepet.

Jeg er spent på hvordan laget ser ut, og jeg tror Brann er et sterkere lag i 2019 enn det var til start i 2018.
LAN er en GOfot mann og det gjør at han får mye ut av mannskapene sine. Mangler bare å ikke duppe av på høsten.

"30-åringens offensive legning og ballfordeler-instinkt gjør ham til en helt annen type enn Heltne Nilsen er. Det påvirker også i stor grad hvordan Brann kan bygge opp spillet sitt bakfra.
- Det har handlet litt mer om å få Ruben på ball mest mulig i mellomrommet, forklarer Brann-trener Nilsen.
Jenssen skal få ballen i beina mellom motstandernes midtbane og angrep, og rettvendt fordele ballen]...[Om du har lurt på hvorfor nykommeren Christian Eggen Rismark har spilt fremfor Bismar Acosta: Jenssens rolle er en stor del av det.
- Det er litt Christian som skal gjøre Ruben god. Han får satt opp Ruben med venstrefoten sin. Det handler om relasjoner, så Ruben slipper å gå ned på begge sider, som han kanskje gjorde mot Sandefjord (1-1 hjemme). Christian har gjort Ruben bedre. Så har de spilt med for høy risiko innimellom, men sånt tar tid å spille inn. Jeg har veldig troen på det. Det er den lille detaljen. Det betyr ikke at vi ikke kan ha en høyrebeint stopper der, men det er enklere å få spilt Ruben god i mellomrommet med venstrefoten til Christian, forklarer Nilsen."
Brannsupporter.

Gepard

For meg er dette essensen av hvordan det skal gå med Brann neste år. Jeg er mildt sagt skeptisk til at dette skal gå bra, legge om til en enormt mye mer offensiv stil (bytter ut Acosta og Nilsen med Eggen og Jensen) uten at dette skal gå på bekostning av en defensiv soliditet som tross alt var hovedgrunnen til at man blandet seg inn i gullkampen


Håper Peddien tar en tur til Afrika, og finner oss en gullklump til def midt plassen, slik at man hvertfall har dette i backup når en gjennom vinteren etterhvert innser at vi ikke henger sammen defensivt

Superjack

Quote from: Gepard on November 19, 2018, 15:46:06 PMFor meg er dette essensen av hvordan det skal gå med Brann neste år. Jeg er mildt sagt skeptisk til at dette skal gå bra, legge om til en enormt mye mer offensiv stil (bytter ut Acosta og Nilsen med Eggen og Jensen) uten at dette skal gå på bekostning av en defensiv soliditet som tross alt var hovedgrunnen til at man blandet seg inn i gullkampen


Håper Peddien tar en tur til Afrika, og finner oss en gullklump til def midt plassen, slik at man hvertfall har dette i backup når en gjennom vinteren etterhvert innser at vi ikke henger sammen defensivt


Det står også at LAN må gjøre grep for evt dekke opp for det som RYJ ikke har som Sønnen hadde.
Men jeg er glad for å lese at LAN ikke planlegger et forsøk på å lage terrier av RYJ, for det ville være dårlig ide. Veldig stor fan av å spille folk enda bedre på det de er gode på.
Brannsupporter.

Corran

Hvor fikk du det fra at Brann skal legge om til en ENORMT mye mer offensiv stil?
Dette er vel også litt nødvendig om en skal utvikle laget videre. En har nå et defensivt fundament så må en ta litt mer sjanser for å utvikle spillet og ta det neste steget. Målet er jo ikke stagnasjon.

Det som bekymrer meg litt er om det legges inne en skikkelig plan B om RYJ blir tatt ut av kampen av motstanderen. Det er jo ikke farlig at motstander legger mye ressurser på å stoppe RYJ om da spillerne evner å se dette og da går til en plan B som motstander ikke forventer eller er forberedt på.
Sånn sett bør det være en plan C og D også som en kan alternere mellom.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gepard

Uenig i at "en har nå et defensivt fundament" , det fundamentet mener jeg er forsvunnet til Horsens, samtidig som man har byttet ut Acosta med Eggen. 26 innslupne mot 9 mål i vårsesongen sier vel en del


Kagain

Jeg er jo litt spent på hvordan systemet til LAN vil fungere når og hvis han får RYJ og Barnebarnet drillet på skikkelig vis. Tenker de at Barnebarnet skal være en mer ballspillende stopper som tar ballen rolig ut fra forsvaret via kortpasninger til RYJ? I så fall bør de kanskje lage en plan om det er noe aggressive spisser/midtbanefolk på motstanderens lag som velger å prøve å angripe akkurat den delen av spillet. Det er jo kanskje mer kontrollert med en ballspillende stopper, men samtidig er det nye rom for feil der. Om man klarer å pole ballen ut av forsvaret slipper man å være redd for brudd i mot så langt nede i forsvaret.

Nixon

På nåværende tidspunkt tar jeg nok til takke med en ny tredjeplass neste år. For jeg tipper at enten RBK eller Molde, eller begge, ikke får like mange poengtap som i år. Og ikke umulig at ett par andre lag også vil blande seg inn i medaljekampen. Det blir nok vanskeligere å vinne serien og ta medalje neste år.

Men dersom vi tar en tredjeplass foretrekker jeg at vi soser rundt 4.-6. plass hele sesongen og så gjør vi noen kjempekamper på slutten slik at vi redder medaljen med et nødskrik. Da vil vi sette større pris på bronsen!:)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Her skal jeg gjøre et forsøk på en foretrukken førsteellever til sesongstart, med en viss realisme i:

Pettersen
Strand - Womrgoor - Eggen - Grøgaard
Haugen - Løkberg - Jenssen
Koomson - Bamba - Zachariassen

Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron- Zachariassen


Dyrt!
Gå av.

Lasaron

Hvis følgende skjer neste år, da blir jeg litt skuffet:

- LAN starter med å gi 11 spillere klippekort
- Vi får en veldig god vår
- Spillere begynner å bli slitnere/dårligere
- Poengtapene begynner å strømme på
- LAN føler seg tvunget til å splitte opp favorittelleveren sin
- Brann fortsetter med mange poengtap
- LAN skylder på utskiftninger i laget
Tren på langskudd

Spelaren

En noenlunde form må i det minste prikkes inn til europacupen.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on November 26, 2018, 09:06:28 AM
Quote from: Lasaron- Zachariassen


Dyrt!

Ja, vil nok ut, men er ikke han bedre egner i Sivert rollen?

Og Petter Strand må inn på venstre kant, og enten Gilli eller Ruben Kristiansen tar venstre back.
Brannsupporter.

Belfort

Quote from: Superjack on November 26, 2018, 23:06:11 PMOg Petter Strand må inn på venstre kant, og enten Gilli eller Ruben Kristiansen tar venstre back.

Tror nok Petter Strand ønsker en fast rolle som indreløper nå, og der tror jeg han er bra. God frekvens i beina, enorm løpskapasitet, godt skuddbein

Spelaren

Nå som Eliteserien er solgt til Kina, kan me vel snart forvente et rush av nye asiatiske fans, spesielt til den røde klubben vår som har dette å by på.
Gå av.

ACHTUNG

Quote from: Superjack on November 26, 2018, 23:06:11 PM
Quote from: Spelaren on November 26, 2018, 09:06:28 AM
Quote from: Lasaron- Zachariassen


Dyrt!

Ja, vil nok ut, men er ikke han bedre egner i Sivert rollen?

Og Petter Strand må inn på venstre kant, og enten Gilli eller Ruben Kristiansen tar venstre back.


Eh, tuller du? Er du klar over at Sivert Høyems dager i Brann er talte?

Corran

Har du ikke fulgt med Torvanger. Det er spekulasjoner om at de kan signere Høyem likevel siden Tromsø ikke har så god råd.
Og så lenge dette er en spekulasjon så kan det omtales som en sannhet på forum ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: ACHTUNG on November 27, 2018, 13:51:26 PM
Quote from: Superjack on November 26, 2018, 23:06:11 PM
Quote from: Spelaren on November 26, 2018, 09:06:28 AM
Quote from: Lasaron- Zachariassen


Dyrt!

Ja, vil nok ut, men er ikke han bedre egner i Sivert rollen?

Og Petter Strand må inn på venstre kant, og enten Gilli eller Ruben Kristiansen tar venstre back.


Eh, tuller du? Er du klar over at Sivert Høyems dager i Brann er talte?

Han er bosman, over 30, back og ganske trygg og kjedelig. Den typiske LAN signering.
Brannsupporter.

osoerli

Startelver 2019:

                            Radlinger

Teniste   Wormgoor   Acosta   ny venstreback

Haugen              nytt rivjern           P. Strand

Koomson              Bamba                 Marengo
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

Quote from: Lasaron on November 26, 2018, 10:20:42 AMHvis følgende skjer neste år, da blir jeg litt skuffet:

- LAN starter med å gi 11 spillere klippekort
- Vi får en veldig god vår
- Spillere begynner å bli slitnere/dårligere
- Poengtapene begynner å strømme på
- LAN føler seg tvunget til å splitte opp favorittelleveren sin
- Brann fortsetter med mange poengtap
- LAN skylder på utskiftninger i laget

I second this. Spesielt om Brann også får en formdupp mot slutten av sommeren der de går på mange smeller etter hverandre, smeller utlevert fra lag man egentlig skulle vinne mot.

Seriegull

Tror dere at det blir nye drakter i 2019 eller kjører de samme drakt for tredje gang?

opplett

Håper på ny! Det har vel pleid å komme ny annethvert år den siste tiden eller noe slik?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

December 10, 2018, 12:20:20 PM #23 Last Edit: December 10, 2018, 12:34:38 PM by Gulløl
Når kommer terminlisten for 2019 for eliteserien ? Kan vi håpe på at NFF setter bortekampene mot både FKH og Viking opp på lørdager kl.18 ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Bare for å synse litt:

Bamba, han er jo en spiller som liker å vandre. Kan det tenkes at LAN åpner opp for å ha Liseth som midtspiss, med Bamba på en av flankene?

ACHTUNG

Med Kristiansen, kan Brann kjøre forsvarsfireren som holdt tett, med hjelp at Heltne, frem til den famøse Molde-koampen;   Teniste, Acosta, Vito, Kristiansen. Kontinuitet er viktig og på tross av at vi har signert Grøgaard, Rismark og Løfgren, så er det å foretrekke at firerbanden er med videre. Blir Barmen og Haugen også med i 2019, så gjelder det å få Yttergaard i en enda bedre utgave i 2019, enn den lille nedturen han leverte i høst. Fremme har vi vel med kontinuitetsbærerne Gilli og Komsoon, med den soleklare forsterkningen Bamba. Så gjelder det bare å få signerte enten Sandefjordkeeperen eller Radlinger, så er Brann faktisk mindre preget av gjennomtrekk, enn jeg hadde fryktet.

Gulløl

December 14, 2018, 10:59:37 AM #26 Last Edit: December 14, 2018, 11:01:21 AM by Gulløl
Klipp fra BA:

DETTE ER BRANNS TRENINGSKAMPER I 2019
Fredag 25. januar:

Brann - Nest-Sotra. Vestlandshallen, klokken 12.00.

Sendes live på ba.no.

Tirsdag 12. februar:

Brann - Start. Maspalomas stadion, Gran Canaria, klokken 14.00.

Sendes live på ba.no.

Lørdag 23. februar:

Kristiansund - Brann. Kristiansund stadion. Kampstart ikke klar ennå.

Sendes live på en av Discoverys plattformer.

Lørdag 2. mars:

Brann - Haugesund. Trolig Vestlandshallen. Klokken 15.00.

Sendes live på ba.no.

6. mars til 16. mars:

Treningsleir med to kamper i Marbella, Spania. Motstandere og kampdatoer uavklart.

Sendes live på ba.no.

Lørdag 23. mars eller søndag 24. mars:

Brann - Sogndal, Myrdal kunstgress. Kampstart ikke klar ennå.

Sendes live på ba.no.

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/her-er-julegaven-til-alle-sportsinteresserte-ba-abonnementer/s/5-8-945437
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hvorfor nesten utelukkende drittlag?

Bruiser

Quote from: krakra on December 14, 2018, 11:21:22 AMHvorfor nesten utelukkende drittlag?
For å drepe engasjemanget vårt trur eg.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

1908

Ha en sjans for å vinne? For dumt å kun møte lag som dette.. Skal ikke vi til Europa?

Kagain

Vel, de har ikke herjet mot alle av disse lagene som de har møtt de to siste sesongene. Så...

Lasaron

I den grad motstanderne i treningskamper har noe å si for hvordan sesongen blir, har det virkelig noe særlig å si for hvordan vi spiller i juli? Hvis vi møter et slovakisk lag i en treningskamp i vinter, øker vi da sjansen for å vinne mot et ungarsk lag i sommer? Kanskje. Jeg vet ikke. Vi har i alle fall pleid å ha gode vårsesonger under LAN.
Tren på langskudd

Nixon

Dette er da helt normalt, og det første jeg tenkte at dette var nesten litt bedre enn det har vært i noen år tidligere. Vi møter f.eks. de to lagene som kom rett bak oss på tabellen i år. Kristiansund har vi sågar tapt de tre av de fire siste seriekampene mot. Så dette er som sagt ikke den verste oppkjøringen. De to kampene i Marbella er et usikkerhetsmoment her, vet ikke om det er lagt opp til norsk motstand eller om det blir B-laget til lokale lag som vi har blitt utsatt for tidligere.
Rød makt på Hansa

Superjack

Det er treningskamper, så kan det diskuteres herifra til Mars hva det betyr med disse kampene, ut over det LAN prøver å øve inn.

I fjor var det mye uavgjort, bare 1 tap. Før 2006 sesongen tapte vel Brann sånn ca alle treningskampene, endte på 2. plass i serien.

Kristiansund og Haugesund har Brann trøblet litt med siste par sesongene. KBK med stor innsats og fysisk fotball, Haugesund med en trykkfotball som ligner litt måten Brann spiller på, utenom at de kjører vel 4-4-2
Brannsupporter.

krakra

Det oser jo manglende ambisjoner. Man skal ut i Europa, men har ingen interesse av å foreberede seg på det som møter i kvalikken. Istedenfor skal man møte OBOS- og bunnlag hele veien.

Det handler ikke om hvilke resultater man får til, men treningskampene er jo en mulighet til å møte lag på internasjonalt nivå, men en annen spillerstil enn det man møter i Eliteserien uten å måtte kvalifisere seg. En mulighet man sier ifra seg for å møte bunnlag.
Det er mulig å mikse. Man kunne byttet ut Start- og Kristiansundkampene mot internasjonalt motsatt og fått begge deler.

Det gjenstår jo å se hva vi skal møte på treningsleiren, men mistenker at det blir et b eller c-lag som vanlig.

Nixon

Kan det være litt økonomi her også? Så lenge ingen utenlandske klubber inviterer Brann til treningskamp og tar hele eller deler av kostnaden må Brann invitere seg selv eller invitere til Bergen. I begge tilfeller vil det bli en ganske stor kostnad. Ikke vet jeg, det vil jo være rart dersom klubben bevisst unngår slik motstand dersom de lett kan få det til. Det gir ikke veldig mye mening.

Hva skjedde egentlig med de vinterlige turneringene som var på La Manga? Stedet ble vel forkastet, men hvorfor ble ikke konseptet videreført et annet sted? Da fikk jo norske klubber til tider bra internasjonal motstand.
Rød makt på Hansa

Nixon

December 19, 2018, 08:36:19 AM #36 Last Edit: December 19, 2018, 08:39:05 AM by Nixon
Brann får bortekamp mot Odd i første serierunde neste år (lørdag 30. mars), mens vi skal spille mot Sarpsborg hjemme på 16. mai.

Resten av terminlisten blir sluppet senere i dag.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Med Branns overskrift "Brann åpner Eliteserien" fryktet eg en humpete affære på Stadion, men dette er jo bra. Seinest mulig heimekamp er gull i den sårbare fasen mars-april.
Gå av.

Lasaron

Denne gangen traff NFF med syv av åtte. Ikke verst. Bare Stabæk, av naturgresslagene, får hjemmekamp i første runde. Til 2020 klarer kanskje NFF å få til alle åtte.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg tør påstå at dette med Solskjær gjør at sjansen øker for at vi kommer foran Molde på tabellen. Med andre ord, i dag har gullsjansen økt. Det kan bli gull i 2019, dere.
Tren på langskudd

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-kamper-i-eliteserien-2019

Resten av kampene er lagt ut. Neste år mister vi alt håp om gull etter runde 23 og 24...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Flott at siste kamp er hjemme. Synd det er på en søndag.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Nixon on December 19, 2018, 12:02:30 PMhttps://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-kamper-i-eliteserien-2019

Resten av kampene er lagt ut. Neste år mister vi alt håp om gull etter runde 23 og 24...

Eller i god tid før det..Men skulle vi (mot formodning), henge med i kampen om gullet etter disse rundene, ligger det an til å bli noen utrolig spennende turer til Oslo og Drammen😄

Gulløl

December 19, 2018, 12:18:35 PM #43 Last Edit: December 19, 2018, 12:21:10 PM by Gulløl
Flott at bortekampene mot Viking og FKH begge er på en lørdag. Avslutte hjemme mot Viking frembringer 2007 minner, tar gjerne en reprise av den kampen med utdeling av gullet : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Jeg går til sesongen 2019, med en forventning om at vi ender et sted mellom plass 5 og 10 på tabellen. Lave forventninger m.a.o.

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on December 19, 2018, 12:52:16 PMJeg går til sesongen 2019, med en forventning om at vi ender et sted mellom plass 5 og 10 på tabellen. Lave forventninger m.a.o.
Med så lave forventninger stiller du vel på avslutningskampen mot Viking om Brann ligger på en bronseplass ? Er vel stas om Brann presterer så langt over forventning ?  ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Danny1

December 19, 2018, 15:29:41 PM #46 Last Edit: December 19, 2018, 16:23:43 PM by Danny1
Quote from: Nixon on December 19, 2018, 12:02:30 PMhttps://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-kamper-i-eliteserien-2019

Resten av kampene er lagt ut. Neste år mister vi alt håp om gull etter runde 23 og 24...
Molde og RBK blir to tøffe kamper. Siste kampen mot LSK allerede i Runde 20 må da være et pluss, det er kanskje før de starter mobiliseringen for å overleve. Runde 14-19 tar vi godt med poeng, i runde 21-25 møter vi kanskje alle andre lagene i topp 5, før 26-30 hverken er av det gode eller dårlige slaget.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Huff

De som klager på kvaliteten, og statusen, til Eliteserien kan nå i alle fall ta seg en bolle.

Middels store norske klubber er tydeligvis store nok til at de kan skaffe sine trenere nyttig erfaring mellom sesongene ved å låne dem ut til storklubber i selveste ''premiær liiig''.


Spelaren

Det er kun i mikke mus-ligaer lag som nesten rykker ned ett år kan vinne serien med ti poeng året etter  ;D  .
Gå av.

ACHTUNG


Go Up