• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN-LILLESTRØM 07.10.2018 20:00

Started by ACHTUNG, October 02, 2018, 12:49:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Banneret var jo veldig støtende i forhold til den alvorlige ulykken, men likevel må jeg si at en liten del av meg syntes det var litt elegant også. Men det burde jeg kanskje ikke si (skrive) høyt...
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Fikk LSK-fansen gå rolig inn i bussene sine, uten tilrop fra sinte Brannfans? For noen år tilbake måtte de nok hatt politieskorte etter kampen.

Corran

Quote from: ACHTUNG on October 09, 2018, 09:43:09 AMFikk LSK-fansen gå rolig inn i bussene sine, uten tilrop fra sinte Brannfans? For noen år tilbake måtte de nok hatt politieskorte etter kampen.
De hadde politieskorte denne gangen og Samlet seg en god del som kjeftet og smelte litt. Leser du ikke aviser?

Eg skjønte forresten heller ikke meningen med banneret og heller ikke hvorfor alle hisset seg med en gang. Koblet det rett og slett ikke, men så kjente jeg ikke han som skadet seg.
Men synes det var usmakelig når jeg koblet det.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Satt på øvre Frydenbø og såg det bygget seg et voldsomt raseri hos enkelte rundt meg og nede på Store Stå. Tok ikke poenget med banneret med en gang selv men sidemannen min gjorde det. Tror denne hendelsen vil henge igjen i mange år fremover og LSK supporterne vil nok være på bunnen på populæritetslista på Brann Stadion minst til 2030. Det har vært grove hendelser med denne suppegjengen før, f.eks. denne.
https://www.nettavisen.no/sport/fotball/oppfordret-valerenga-fans-til-selvmord/3667892.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Quote from: Corran on October 09, 2018, 12:41:28 PM
Quote from: ACHTUNG on October 09, 2018, 09:43:09 AMFikk LSK-fansen gå rolig inn i bussene sine, uten tilrop fra sinte Brannfans? For noen år tilbake måtte de nok hatt politieskorte etter kampen.
De hadde politieskorte denne gangen og Samlet seg en god del som kjeftet og smelte litt. Leser du ikke aviser?

Eg skjønte forresten heller ikke meningen med banneret og heller ikke hvorfor alle hisset seg med en gang. Koblet det rett og slett ikke, men så kjente jeg ikke han som skadet seg.
Men synes det var usmakelig når jeg koblet det.


Har lest BT.no og BA.no, side opp og side ned, men ikke funnet noe om det som foregikk utenfor bortesvingen, etter kampslutt.

Utmedsnolken

Gikk forbi noen minutter etter kampen og da så jeg to stykker som ble tatt hånd om av politiet.
"og der snubler Sæternes igjen"

ACHTUNG

October 09, 2018, 13:53:17 PM #56 Last Edit: October 09, 2018, 15:41:28 PM by ACHTUNG
..

Kagain

Jeg tenker jo at om man skal gi LSK-fansen "the benefit of the doubt" så kan man jo si at "Mind the Gap" var en kommentar på gullkampen, og jakten på luker der Brann kan lure seg forbi RBK. Men det blir kanskje å strekke det litt langt. Jeg er ikke helt sikker hva LSK-fansen ville oppnå med det banneret, annet enn å fyre opp Brann-fansen.

Jeg mener, Brann-fansen har jo også fått tilsnakk på måten de synger om motstandernes spillere (det første jeg kommer på er "Sønn av en alkis"-greien rettet mot Litj-Ivers), men det var da fremdeles motstandernes spillere. Tanken der var vel å fritte ut den spilleren som var i fokus der.

Corran

Quote from: ACHTUNG on October 09, 2018, 13:43:51 PM
Quote from: Corran on October 09, 2018, 12:41:28 PM
Quote from: ACHTUNG on October 09, 2018, 09:43:09 AMFikk LSK-fansen gå rolig inn i bussene sine, uten tilrop fra sinte Brannfans? For noen år tilbake måtte de nok hatt politieskorte etter kampen.
De hadde politieskorte denne gangen og Samlet seg en god del som kjeftet og smelte litt. Leser du ikke aviser?

Eg skjønte forresten heller ikke meningen med banneret og heller ikke hvorfor alle hisset seg med en gang. Koblet det rett og slett ikke, men så kjente jeg ikke han som skadet seg.
Men synes det var usmakelig når jeg koblet det.


Har lest BT.no og BA.no, side opp og side ned, men ikke funnet noe om det som foregikk utenfor bortesvingen, etter kampslutt.
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/dette-banneret-vekker-avsky/s/5-8-897256
Midt i artikkel under avsnittoverskriften Tilløp til bråk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Kagain on October 09, 2018, 13:54:08 PMJeg tenker jo at om man skal gi LSK-fansen "the benefit of the doubt" så kan man jo si at "Mind the Gap" var en kommentar på gullkampen, og jakten på luker der Brann kan lure seg forbi RBK. Men det blir kanskje å strekke det litt langt. Jeg er ikke helt sikker hva LSK-fansen ville oppnå med det banneret, annet enn å fyre opp Brann-fansen.

Jeg mener, Brann-fansen har jo også fått tilsnakk på måten de synger om motstandernes spillere (det første jeg kommer på er "Sønn av en alkis"-greien rettet mot Litj-Ivers), men det var da fremdeles motstandernes spillere. Tanken der var vel å fritte ut den spilleren som var i fokus der.
En ting er å gå på spillere (og "sønn av en alkis" kan diskuteres om er over kanten), men noe annet er å gå på en supporter som nesten døde og har fått hele livet snudd på hodet. Samme hadde det vært om en gikk på en spiller som nesten døde (som f.eks Torp) eller ble skadet for livet og ikke kan spille mer.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Nixon on October 09, 2018, 09:38:14 AMBanneret var jo veldig støtende i forhold til den alvorlige ulykken, men likevel må jeg si at en liten del av meg syntes det var litt elegant også. Men det burde jeg kanskje ikke si (skrive) høyt...

Enig, og selv om det er naturlig at det reageres, synes jeg dekningen både i lokal- og riksdekkende presse har vært noe i overkant. Heldig nok for laget og LAN da, som fikk fokuset fra deres egne elendige presentasjoner delvis fjernet.

Vibeke og klubben skal dog ha kudos for ikke å sensurere banneret, selv om de visste om det på forhånd.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on October 09, 2018, 14:27:00 PMVibeke og klubben skal dog ha kudos for ikke å sensurere banneret, selv om de visste om det på forhånd.

Det beste ved hele greien. Et klart og tydelig spørsmål om de "virkelig vil fremstå slik som dette", omtrent som en forelder som formaner barnet sitt. Og kanarifansen bare tråkker uti salaten med bæsj oppetter leggen.
Gå av.

Kagain

Quote from: Corran on October 09, 2018, 14:04:13 PM[
En ting er å gå på spillere (og "sønn av en alkis" kan diskuteres om er over kanten), men noe annet er å gå på en supporter som nesten døde og har fått hele livet snudd på hodet. Samme hadde det vært om en gikk på en spiller som nesten døde (som f.eks Torp) eller ble skadet for livet og ikke kan spille mer.



Vi er ikke uenige der. Men det kan være rom for problematisering rundt enkelte ting som blir avsunget. Jeg mener, hva er gale med "Nå ble det stille i fjøset" for eksempel?

Yngve

Quote from: Kagain on October 09, 2018, 13:54:08 PMJeg tenker jo at om man skal gi LSK-fansen "the benefit of the doubt" så kan man jo si at "Mind the Gap" var en kommentar på gullkampen, og jakten på luker der Brann kan lure seg forbi RBK. Men det blir kanskje å strekke det litt langt.

Det var nøyaktig mine fyrste tankar og, så eg tenkte at reaksjonane frå SS var heilt på trynet. Når eg fekk litt meir kontekst, skjønte eg sinnet langt betre.

Leffen

October 21, 2018, 21:54:54 PM #64 Last Edit: October 21, 2018, 22:49:11 PM by Leffen
Feilpost:)

Go Up