• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TROMSØ-BRANN 01.10.2018 19:00

Started by ACHTUNG, September 25, 2018, 12:14:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

September 25, 2018, 12:14:58 PM Last Edit: September 25, 2018, 13:28:50 PM by ACHTUNG
Mandagskamp, 2 pluss og regn/sludd, sier Storms værmelding. Det kunne vært verre, det kunne vært flere minusgrader og snøfokk.

Når det gjelder oppgjøret, så kan man vel slå fast at TIL ikke er i den formen de var i, da de feide over RBK hjemme, tidligere i år. Brann er på ingen måte av sporet, til tross for kun uavgjort hjemme mot Sandefjord og kommer til gå for 3 poeng på Alfheim, etter all sannsynlighet med samme taktikk som mot Haugesund. TIL er også i ingenmannsland, de er i praksis klar for et nytt år i ES og de er for langt unna til ha sjanse på Europa. De kommer sikkert til å ha tenning, men neppe like stor, som den hadde vært om de hadde kjempet mot nedrykk.

Ingen walk in the park, men jeg tror Brann henter 3 poeng hjem. Tar Molde 1 eller 3 poeng mot RBK, da er Brann med igjen.

Finfin respons

Ironisk-omvendt psykologi, Torvanger?? Dette er et mareritt av en trådstart. Ekte djinx. Feilplassert positivisme og tro, som hører hjemme i billettkontrolltråden.

Brann taper, garantert, planen er jo nå en spennende sesong-innspurt om topp tre-plassen, slik LAN konkluderte med etter(sic!) Haugesundkampen.

La meg sitere Komakameratenes kamprop, mine gamle helter fra den ærverdige Boing-klubben:

"Tape vi skal! Og tape vi vil! Men la oss i hvert fall tape med stil!"
Kanskje.

Tom C

Tar Molde tre poeng mot RBK, så spørs det om ikke sølvmedaljen henger i en tynn tråd ja.
Men om jeg legger all skepsis og bitter erfaring til side, så hadde det jo vært gull verd (pun intended) med en Molde seier dersom vi klarer å raske med oss tre poeng fra Alfheim. For da vil jo man fremdeles ha muligheten for en slags seriefinale mot rbk, og ikke bare en pinlig seanse der de kan sikre gullet mot oss.
Har faktisk litt troen på at Molde slår RBK faktisk, for Håland kommer garantert til å lage trøbbel for forsvaret til RBK. Hedenstad er ustabil, og midtforsvaret til rbk begynner å fremstå som litt rustne. Ønskelisten min består i 3-0 seier til oss mot TIL, 4-0 seier til Molde, samt skade på Mike Jensen og keeper Andre Hansen...
Aldri mer Obos....

ACHTUNG

Sølv driter jeg milevis i, her er det bare gull som gjelder.

Billy Elliott

Vi har vel ikke vunnet på åtte år eller noe slik der oppe. Det kommer vi neppe til å gjøre i år heller. Jeg vil også tro at motivasjonen kan få seg en skikkelig knekk når RBK banker Molde (slik de alltid gjør) dagen før.

Når klokken bikker 21 mandag kveld er vi 7 poeng bak, og gulltoget har for lengst forlatt perrongen. Da skal vi være glade for at Molde fremdeles er på god avstand. Derfra og inn vil det eneste som gjelder være å forsvare andreplassen for alt det er verdt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Nå kommer det sikkert masse "lille vennen" og "tapermentalitet" utsagn fra Torvanger. Men det for stå til ;-)
Om Brann ender opp med sølv denne sesongen så er konklusjonen at det har vært en god sesong noen plasseringer bedre enn en håpet på.
Om de i tillegg nok en gang har kommet nærmere rbk poengmessig så holder LAN det han lovet om at vi skulle nærme oss dem for hver sesong selv om det bare var et poeng nærmere i fjor enn 2016
Målet var også Europacup og mye tyder på at det målet skal nås.
Så med sølv så har Brann hatt en god sesong.

Jeg kan skjønne at noen har latt seg rive med av plasseringen vår gjennom sesongen, men skjønner ikke helt  de som av den grunn mener at bare gull gjelder. Litt realistisk må en kunne være. Spesielt når en holder med et lag som Brann.

Men klart jeg tar heller Gull en sølv og mener seriøst at det bare er tull å prate om at nå er gullet tapt.
Nøkkelkampen som avgjør det tror jeg blir rbk hjemme om Brann ikke er lengre bak enn de er nå. Selv Tap i Tromsø og uavgjort mellom rbk og Molde kan holde til Gull om vi slår rbk. Men da må resten av kampene også vinnes. Tror rbk også går på et bananskall i en av de resterende kampene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Billy Elliott on September 25, 2018, 13:38:32 PMVi har vel ikke vunnet på åtte år eller noe slik der oppe. Det kommer vi neppe til å gjøre i år heller. Jeg vil også tro at motivasjonen kan få seg en skikkelig knekk når RBK banker Molde (slik de alltid gjør) dagen før.

Når klokken bikker 21 mandag kveld er vi 7 poeng bak, og gulltoget har for lengst forlatt perrongen. Da skal vi være glade for at Molde fremdeles er på god avstand. Derfra og inn vil det eneste som gjelder være å forsvare andreplassen for alt det er verdt.
Det er helt riktig 8 år siden, men hadde U i fjor. Sist gang vi spilte uavgjort borte mot Tromsø ble det etterfulgt av to sterke seire de neste to årene. Her er siste 10 sesonger:
2017 U 1-1
2016 H 1-0
2015 Forskjellig divisjon
2014 Forskjellig divisjon
2013 H 2-0
2012 H 2-0
2011 H 4-0
2010 B 0-3
2009 B 0-2
2008 U 0-0
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Vi har vel sluttet fred, sist jeg sjekket, Corran? Det er i år Brann har sjansen, for jeg tror Vito +,+ forsvinner ved årsskiftet. Sølv er nedtur, men det er en nedtur som er levelig.

Finfin respons

Nei, nå ble det altfor pessimistisk her.
Selvsagt vinner Molde, og Brann tar poengene i isbjørn-is-byen eller hva den heter. Det blir kok!
Kanskje.

Ninja-Bob

Quote from: ACHTUNG on September 25, 2018, 16:45:18 PMVi har vel sluttet fred, sist jeg sjekket, Corran? Det er i år Brann har sjansen, for jeg tror Vito +,+ forsvinner ved årsskiftet. Sølv er nedtur, men det er en nedtur som er levelig.

Kjenner at eg byrjar å bli litt lei av Vito etter Molde- og Sarpsborg-kampane, faktisk. Det hjalp heller ikkje at han stilte opp med bleika goatee mot Sarpsborg. Javisst, han er god, men han er ikkje umogleg å erstatte.

Corran

Quote from: ACHTUNG on September 25, 2018, 16:45:18 PMVi har vel sluttet fred, sist jeg sjekket, Corran? Det er i år Brann har sjansen, for jeg tror Vito +,+ forsvinner ved årsskiftet. Sølv er nedtur, men det er en nedtur som er levelig.
Har sluttet fred (selv om det ikke stakk dypt), men fremdeles lov med noen småstikk ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Quote from: Corran on September 25, 2018, 22:55:09 PM
Quote from: ACHTUNG on September 25, 2018, 16:45:18 PMVi har vel sluttet fred, sist jeg sjekket, Corran? Det er i år Brann har sjansen, for jeg tror Vito +,+ forsvinner ved årsskiftet. Sølv er nedtur, men det er en nedtur som er levelig.
Har sluttet fred (selv om det ikke stakk dypt), men fremdeles lov med noen småstikk ;-)


Ok, lille venn! :0)

Gulløl

Vito er syk men ikke alvorlig. Usikkert om han rekker kampen på mandag.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Interessant. Da håper jeg at hvis han nå ikke skulle rekke kampen så lar de Eggen få prøve seg. Kanskje de kan sette Acosta over på høyre stopper, mens Eggen tar venstre. Så kan vi få se hvordan det går når begge kan bruke godføttene sine...

Falkman

Quote from: Kagain on September 27, 2018, 15:56:22 PMInteressant. Da håper jeg at hvis han nå ikke skulle rekke kampen så lar de Eggen få prøve seg. Kanskje de kan sette Acosta over på høyre stopper, mens Eggen tar venstre. Så kan vi få se hvordan det går når begge kan bruke godføttene sine...

Alternativet til Eggen Rismark er vel Karadas, det virker lite fristende!

Gulløl

Eggen Rismark er det helt klare tredjevalget på midtstopperplass. Har markert seg seg godt på Brann 2.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 27, 2018, 22:16:25 PM #16 Last Edit: September 27, 2018, 22:23:58 PM by Gulløl
Hva skal mann si. Brann har blitt gandet til tap tidligere også, men nå er det kanskje (eller heldigvis) bare edlere kroppsdeler det er snakk om.

Ruben Yttergård Jenssen har fått kastet samisk trolldom over seg før møtet med gamleklubben Tromsø.
OSLO/BERGEN (Eurosport.no): - Det var en som hadde gandet kuken min, men den sitter fortsatt på. Jeg tror det skal gå fint, sier Ruben Yttergård Jenssen til Eurosport.no.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg prøver alt jeg kan å ikke kommentere gandingen.
Tren på langskudd

tintin

Kampdag, med seier bare 1 p bak trønderne. Alt opp til oss pr no, med seier siste 7 er vi seriemester:-)

Gulløl

Det ryktes at i morgentimene ankom en bananbåt Tromsø kai. Nå holder noen trøndere på å dandere Alfheim kunstgresset med klassiske bananskall.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on October 01, 2018, 09:47:57 AMDet ryktes at i morgentimene ankom en bananbåt Tromsø kai. Nå holder noen trøndere på å dandere Alfheim kunstgresset med klassiske bananskall.

Da sender vi en takk til disse trønderne. For statistisk sett vil det klassiske bananskallet oppe i Tromsø være Brannseier...
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Nå må Vega få sjansen. Du har en bred tropp LAN, bruk den. Vær så snill.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Ja, gi Koomson en pause og la Vega spille på høyrekanten der han kan gå innover og skyte.
Rød makt på Hansa

SeLyren

October 01, 2018, 14:17:44 PM #23 Last Edit: October 01, 2018, 14:19:37 PM by SeLyren
Årets sikreste poengtap. En kamp vi "må" vinne. Vi kommer til å være tålmodig, trille ball mellom Vito, Haugen og Jenssen, deretter får Acosta ballen som sender avgårde en langpassning med venstre mot Barmen. Barmen stusser ballen videre der vi ikke har noen spillere på løp. Etter hvert klarer vi å skape en del sjanser, men TIL scorer først. Årets mål, Gamsten brenner av gårde fra 33m.  Vi er fremdeles tålmodige og når det gjenstår 12 min gjør LAN noen bytter. Vi klarer kanskje 1-1, Orry scorer. Etterpå er alle veldig skuffet men optimistisk, gullet er fremdeles  innen rekkevidde.

Gulløl

Nå vi nå kan beskue statistikken hittil i år på Koomson med 1 mål på 23 kamper er det lett å konkludere med at Vega(som har skuddfot) nok hadde scoret betraktelig mer om det var han som hadde fått samme tillit. Defensiv er Vega hakket bedre en Koomson også. Men så var det det med etterpåklokskap. Men helt enig i at nå er tiden overmoden for at Vega skal være den som får tillit i de neste kampene, forutsatt at han er i bra form. Vega var ihvertfall en av de beste på trening på ettersommeren, men det hjelpte ingen ting på å få spilletid. Så er spørsmålet om Vega fremdeles er i form og om motivasjonen for å gjøre en innsats for laget fremdeles er tilstede, eller om han er gått helt sur.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Tenker Vega kan være god i kamper der vi har mye ball, som f.eks mot Sandefjord. Mot TIL vil vi trolig få mer rom og da vil Koomson kunne bidra bedre, om han bruker farten sin. Samme forholdet gjelder Bamba/Skåle.

Pettersen
Teniste Vito Acosta Grøgård
Haugen RYJ Barmen
Koomson Bamba Gilli

Saludar a los monos!

SeLyren


SeLyren

October 01, 2018, 17:40:06 PM #27 Last Edit: October 01, 2018, 17:42:37 PM by SeLyren
Spennende formasjon Tromsø kjører. 3-5-2. Kunne vært noe for oss. Det med to spisser er spesielt forlokkende. Kommer ikke til å skje under LAN, men det hadde vært spennende. Føler at de kantspillerene kanskje har spilt ut sin rolle.



Eivind


SeLyren

Vi skal være glad for at Tromsø av en eller annen grunn valgt å ligge seg lavere.

SeLyren

Grødgård har vært rundingsbøye i 40min.

Spelaren

Gå av.

SeLyren

Ja eg tror ikke han har stoppet noe. Gilli å Grødgård har vært forferdelig.

Eivind

Vega inn for Gilli. Nekter for at det svekker oss, men potensielt kan gi flere strenger å spille på fremover.

osoerli

Oioi her er det mykje å ta tak i. Grøgaard kstastrofe, Barmen pissdårleg, Koomson juksar, Pettersen på bærtur fleire gonger
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: SeLyren on October 01, 2018, 18:40:11 PMGrødgård har vært rundingsbøye i 40min.

Ja, svak omgang. Og selv om han ikke hadde hovedskylden for Tromsø-målet så var han veldig passiv. Man kan ikke jogge bak en spiller på den måten.

Ellers henger ikke laget sammen, alt for store avstander. Men vi skaper jo noen sjanser, så litt skjerpings her og vi har en fair sjanse.

Jeg ville byttet en svak Barmen med Larsen allerede nå i pausen. Syns Barmen taper for mange dueller og Larsen er i tillegg mer farlig foran mål.
Rød makt på Hansa

osoerli

Her må det byttast i pausen. Ut med Grøgaard og Barmen, Gilli ned på venstreback, Vega inn på høgre kant, Orry inn på venstre indreløper
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Må gjøre noe med venstresiden. Gilli over?
Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

SeLyren

Braaten kunne kanskje gjort noe, selv om vi husker Vif innhoppet med gru.

Spelaren

Ser ut som ingen egentlig har lyst på ballen.
Gå av.

SeLyren

Tromsø begynner å bli kjørt, på tide å kjøre inn noe nytt.

Nixon

Får håpe vi tar over slik at vi slipper å høre om Kent-Are Antonsen hvert annet minutt...
Rød makt på Hansa

SeLyren

Pettersen er bedre skuddstopper enn Radlinger

Spelaren

Quote from: Nixon on October 01, 2018, 19:23:10 PMFår håpe vi tar over slik at vi slipper å høre om Kent-Are Antonsen hvert annet minutt...

Nå ble han nevnt fordi han ikkje var så involvert etter pause.
Gå av.

Spelaren

Gå av.


pidre

Vito tabbe, la han gå der og offside.
Saludar a los monos!

Go Up