• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Men det ble jo stilt spørsmål om han virkelig er en "utenlandsflopp" og virkelig har en negativ karrierekurve og vist til tall som visstnok peker på at han har god tillit i Østerrike. Jeg syns det er helt åpenbart at hvis han kommer til Norge, så er det fordi han ikke er fornøyd med den sportslige situasjonen og vil gå ned et nivå for å få fart på karrieren igjen. Tallene viser lite spilletid i år, med en stadig negativ utvikling utover sesongen. Og sannsynligheten er høy for at det er nettopp derfor at han nå vurderer en retur til Norge. Så får diskutere hvor grensen for flopp ligger, men det er iallefall en spiller som tar et steg ned hvis han kommer hit. Og vi har ikke hatt noen særlig god erfaring med slike spillere.  I tillegg vil han være dyr i både overgangssum og lønn. Vi har en dårlig historikk med slike signeringer også. I det hele tatt dårlig erfaring med "profiler" som skal komme hit og løfte oss til nye høyder. Langt større "suksessrate" på de spillerne som har møtt lukne reaksjoner.

Lasaron

Det er gjerne ikke så interessant å diskutere hvor grensen for flopp går, selv om jeg mener spilletiden til Berisha er større enn hva en flopp får. Pål Lydersen i Arsenal var en utenlandsflopp, for å ta en skrekkeksempel. At han går ned et nivå er klart.

Vi har ikke så gode ferske eksempler, men vi har Demidov, Bakke, Fakiri, Karadas, Huseklepp når vi går litt tilbake i tid.
Tren på langskudd

Gulløl

March 21, 2019, 14:12:55 PM #1302 Last Edit: March 21, 2019, 14:21:25 PM by Gulløl
Når Marengo fremdeles har problemer med kneet etter to operasjoner kan ikke Brann planlegge med han som et sikkert kantalternativ i vårsesongen. Han trenger å komme i kampform også når skaden er helt borte, vil i beste fall ta tre fire uker til. Kontrakten hans går ut i juni, ikke akkurat en spiller en prioriterer å spille inn på laget de siste ukene han er her. I en sesong som kan passere 40 kamper kan ikke Brann kun ha Gilbert og Gilli som rene kantalternativ. Har stor tro på at Berisha nå havner i Brann som alternativ på kant og spiss. Ser ikke bort fra at Kevin Kabran også kan komme i tillegg. Med de to nevnte spillerne inn i stallen er Brann godt rustet med dobbel dekning på alle plasser slik de absolutt bør være om de skal kjempe om gullet.
Neste direktefly fra Wien lander kl.8.40 i morgen på Flesland. Tipper Bøyum og Bergesen ikke tar sjansen på å ikke være på plass. Optimist må en være ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

March 21, 2019, 14:15:04 PM #1303 Last Edit: March 21, 2019, 15:30:22 PM by pidre
Berisha har et bra navn - men synes alltid han har vært en sånn type spiller som bare "nesten" får det til. Er imot at vi skal bruke store penger her. Ohi derimot....

Saludar a los monos!

krakra

Quote from: Lasaron on March 21, 2019, 13:42:09 PMDet er gjerne ikke så interessant å diskutere hvor grensen for flopp går, selv om jeg mener spilletiden til Berisha er større enn hva en flopp får. Pål Lydersen i Arsenal var en utenlandsflopp, for å ta en skrekkeksempel. At han går ned et nivå er klart.

Vi har ikke så gode ferske eksempler, men vi har Demidov, Bakke, Fakiri, Karadas, Huseklepp når vi går litt tilbake i tid.
Eksempler på hva?

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on March 21, 2019, 12:39:36 PMVeien ligger åpen for oss nå, om pengene er der.

Berisha skal jo helst ville komme hit også. Etter uttalelsene hans i media og på Twitter virker det som interessen for å komme tilbake til en annen norsk klubb enn Viking er heller lunken.

Jeg litt redd for at vi blåser hele lommeboken på en som heller ville gå hjem med en annen her.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Churchill

Personlig har jeg gode erfaringer med å blåse penger på de som heller ville gått hjem med noen andre, men så satset jeg i den tiden heller ikke på noe langvarig forhold.

Jeg tror Veton er profesjonell. Kommer han til oss, er han Brann-spiller med hud og hår. Det er tross alt hverdagen til en profesjonell fotballspiller å spille for en annen klubb enn den man holder med. Jeg er ikke bekymret for det.
...we shall never surrender.

pidre

Saludar a los monos!

Churchill

March 21, 2019, 15:39:36 PM #1308 Last Edit: March 21, 2019, 16:32:27 PM by Churchill
Edited
...we shall never surrender.

Churchill

...we shall never surrender.

Lasaron

Quote from: krakra on March 21, 2019, 14:18:18 PM
Quote from: Lasaron on March 21, 2019, 13:42:09 PMDet er gjerne ikke så interessant å diskutere hvor grensen for flopp går, selv om jeg mener spilletiden til Berisha er større enn hva en flopp får. Pål Lydersen i Arsenal var en utenlandsflopp, for å ta en skrekkeksempel. At han går ned et nivå er klart.

Vi har ikke så gode ferske eksempler, men vi har Demidov, Bakke, Fakiri, Karadas, Huseklepp når vi går litt tilbake i tid.
mpler på hva?

De trappet ned et nivå eller to da de kom til Brann, og hadde vel ikke all verdens spilletid i sine klubber det siste halvåret før de kom til oss. Likevel gjorde de det ganske bra for oss. Så Berisha kan gjøre det bra hos oss.
Tren på langskudd

krakra

Det vil jeg sette et betydelig spørsmålstegn bak. Tror du folk blir fornøyd med Berisha leverer på tilsvarende nivå som Fakiri, Karadas, Huseklepp og til og med Bakke leverte etter de kom tilbake til oss? Er det nok til å ta gull? Eller i det hele tatt spille seg inn på laget?

Crispo 2

Quote from: krakra on March 21, 2019, 17:13:11 PMDet vil jeg sette et betydelig spørsmålstegn bak. Tror du folk blir fornøyd med Berisha leverer på tilsvarende nivå som Fakiri, Karadas, Huseklepp og til og med Bakke leverte etter de kom tilbake til oss? Er det nok til å ta gull? Eller i det hele tatt spille seg inn på laget?

Berisha er vel 5-10 år yngre enn hva de var når de kom tilbake.

Jeg har troen! Berisha er en 100% LAN spiller. På høyde med Strand og Løkberg.
Per Pettersen 1960-1964

Kagain

Quote from: Nixon on March 21, 2019, 13:21:38 PMDet er usikkerhetsmomenter uansett i hvilken ende av etablert-skalaen vi henter spillere fra. Men med tanke på Bamba sin vinter med mye skader så tror jeg at en kombinert spiss/kant som Berisha må være perfekt. Han har i alle fall vist at han har nivået inne. Nok et prospekt i Mehnert-klassen blir for usikkert etter min mening.

Er ikke uenig i at dette er en type spiller som vil være nyttig, men jeg lurer på om det går an å få tak i noe til si 3-4 millioner som også er inneforstått med at det må kjempe seg frem. Ikke noe Mehnert-opplegg...

Lasaron

Quote from: krakra on March 21, 2019, 17:13:11 PMDet vil jeg sette et betydelig spørsmålstegn bak. Tror du folk blir fornøyd med Berisha leverer på tilsvarende nivå som Fakiri, Karadas, Huseklepp og til og med Bakke leverte etter de kom tilbake til oss? Er det nok til å ta gull? Eller i det hele tatt spille seg inn på laget?

Vel, Fakiri, Karadas og kanskje Bakke hadde jo viktige bidrag forrige gang vi tok gull, og da kom de fra utlandet samme sommer.
Tren på langskudd

Churchill

Sitter vi her og fabulerer om en spiller som ikke kommer?
...we shall never surrender.

Lasaron

Vel, Molde har kjøpt Ohi, Rbk vil ikke likevel, Viking har ikke råd, Brann er kult....
Tren på langskudd

Leffen

Skjønner ikke helt hva du argumenterer for, Krakra. Skal vi aldri kjøpe nordmenn som har spilt i utlandet? Og de skal heller ikke være profilerte? Hvem er det du mener vi skal gå etter?

Churchill

March 21, 2019, 19:17:55 PM #1318 Last Edit: March 21, 2019, 19:45:17 PM by Churchill
Det er rett og slett bare tull å hevde at vi ikke skal kjøpe Veton om vi har muligheten. Det er dessuten fullstendig irrelevant å referere til andre hjemvendende nordmenn vi har kjøpt. Jeg mener dessuten at vi faktisk har hatt gode erfaringer med det. Helstad og Sæternes for eksempel.
Spørsmålet er ganske enkelt; passer Veton inn i Brann og er han god nok for startoppstillingen? Svaret mener jeg definitivt er ja og ja! Løp og kjøp!!
...we shall never surrender.


Seriegull

Quote from: atlascopo on March 21, 2019, 20:53:45 PMhmm.. Nå lukter dette litt plan B?

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/ville-ikke-bli-med-eliteserie-klubb-videre-vi-onsket-a-se-mer-av-ham_sto7195618/story.shtml


At Brann kan være grunnen til at han droppet KBK tenker du? Interessant tanke.. kan jo spille både venstrekant og spiss.

Churchill

Det er jo ingen holdepunkter i artikkelen som underbygger dette.
...we shall never surrender.

Gulløl

Tror LAN ønsker to kantspillere inn før seriestart der ihvertfall en av de er et fullgodt spissalternativ også. Koomson stod over treningen i går på grunn av lyskeproblemer uten at det er opplyst hvor alvorlig det er. Gilli er den eneste helt friske kantspilleren akkurat nå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

atlascopo

Quote from: Seriegull on March 21, 2019, 21:01:24 PM
Quote from: atlascopo on March 21, 2019, 20:53:45 PMhmm.. Nå lukter dette litt plan B?

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/ville-ikke-bli-med-eliteserie-klubb-videre-vi-onsket-a-se-mer-av-ham_sto7195618/story.shtml


At Brann kan være grunnen til at han droppet KBK tenker du? Interessant tanke.. kan jo spille både venstrekant og spiss.

Ja, kansje Brann har tatt en telefon til agenten :)

Seriegull

Quote from: Churchill on March 21, 2019, 21:11:59 PMDet er jo ingen holdepunkter i artikkelen som underbygger dette.

Nei, men han har tydeligvis vært åpen for en retur til ES dersom han er med KBK på treningsleir. Så har vell Brann kontaktet han i stillhet, og interessen for KBK har naturlig nok blitt mer lunken. Spiller som sagt venstrekant, men også god backup på spissplass. Han er kontraktsløs, så her er det penger spart, fremfor å gå for berisha..

Skrytevideo fra Haugesund

https://www.youtube.com/watch?v=jPxjceI7yjs

Er litt lik Koomson. kanskje bedre teknisk, men litt mindre fart? Føler det er sluttprodukt i han.

atlascopo

March 21, 2019, 21:25:00 PM #1325 Last Edit: March 21, 2019, 21:27:15 PM by atlascopo
Er han god nok da?

Ser ut som han ikke går på utenlandskvote ihvertfall...

Wiki:
Born in Somalia, Abdi grew up in Norway and holds Norwegian citizenship.[3] He is eligible to play for the Somalia national team and for the Norway national team.

Churchill

...we shall never surrender.

Seriegull

Quote from: atlascopo on March 21, 2019, 21:25:00 PMEr han god nok da?

Ser ut som han ikke går på utenlandskvote ihvertfall...

Wiki:
Born in Somalia, Abdi grew up in Norway and holds Norwegian citizenship.[3] He is eligible to play for the Somalia national team and for the Norway national team.

Nyt 1:53 min til 2:00 min. Når hadde vi sist en med slik teknikk foruten Marengo.. Tror Liban jobber greit defensivt også.
Virker å ha en innstilt skuddfot. Ble litt giret av dette jeg.

atlascopo

Hvor godt trent er han etter ett år i Saudi? Lan liker jo de er godt trent fra start om han skal hente noen...

pidre

Abdi  spennende, og så lenge han er kontraktløs virker det som en no-brainer.
Saludar a los monos!

Yngve

Så folk vil heller at me satsar på ein 30 år gammal arbeidslaus spelar som har vore i Saudi Arabia enn «utanlandsfloppen» Berisha? Har eg skjønt stemninga rett no?

Crispo 2

Quote from: Yngve on March 22, 2019, 07:02:56 AMSå folk vil heller at me satsar på ein 30 år gammal arbeidslaus spelar som har vore i Saudi Arabia enn «utanlandsfloppen» Berisha? Har eg skjønt stemninga rett no?

Får jeg viljen min så signerer vi Berisha i dag rundt kl 19.00
Per Pettersen 1960-1964

Churchill

Jeg ser helst at vi signerer begge. Veton går rett inn på laget og kommer til å bli en kjempesuksess. Abdi er gratis og gir oss god dekning.
...we shall never surrender.

Billy Elliott

Quote from: atlascopo on March 21, 2019, 21:25:00 PMEr han god nok da?

Nei, ikke i nærheten en gang. I tillegg er han 30 år. Om dette er reserveplanen til Soltvedt om Berisha ryker vil det være en enorm skuffelse.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Quote from: krakra on March 21, 2019, 13:29:53 PMI det hele tatt dårlig erfaring med "profiler" som skal komme hit og løfte oss til nye høyder. Langt større "suksessrate" på de spillerne som har møtt lukne reaksjoner.

Du har jo rett i at det vært noen flopper (selv om verken Bakke, Huseklepp eller Fakiri som du nevner fortjener den betegnelsen. Alle de klarte seg ok+).

Men jeg skjønner ikke helt dette. Hele gull-laget var jo bygget opp av dyrekjøpte profiler. Sæternes var et enormt kjøp og en enorm hit. Trenger jeg i det hele tatt nevne Martin Andresen? Eller Petter Vaagan Moen? Helstad kom rett nok via RBK, men kan også fint kalles "profil" som er er ferdig.

Disse klarte seg jo greit? Det ble til og med gull av det.

I ettertid har vi bommet hardt på Demba Nyren, men Rudy Austin er vel og grei å nevne som en dyrekjøpt profil som var vår beste spiller i flere år.

Ikke dermed sagt at Berisha blir en hit, men jeg stusser litt på at du mener at vi har hatt langt større suksessrate med spillere som har møtt lunkne reaksjoner.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Nå har du, bevisst eller ubevisst, misforstått. Jeg har ikke sagt at alle dyrekjøpte profiler er flopper. Jeg har sagt at vi ikke at alle dyrekjøpte profiler har vært flopper. Jeg har sagt at vi har veldig dårlig erfaring med dyrekjøpte utenlandsflopper. Altså spillere som har falt igjennom i utenlandske ligaer og blitt hentet hit for dyre penger. Bakke, Fakiri, Karadas og Huseklepp var kanskje ikke flopper, men de holdt ikke et nivå etter at de kom hit som hadde forsvart en plass i dagens førsteellever. Vi hadde én sesong der dyre profiler funket. Et prosjekt så dyrt at vi fortsatt ikke har hentet oss inn økonomisk. Men det var få spillere som kom fra et mislykket opphold i en annen klubb der(Solli og Helstad). Det var spillere som tok et steg opp, og som kom for å vinne. Berisha virker knapt halvinteressert i å komme til Brann. Han er proff og alt det der, men det trengs mer enn en proffesjonell innstilling hvis han skal være den som "løfter" oss til gull. Det må være en sult der. En sult utenlandsflopper ofte ser ut til å mangle. Og det er ikke noe godt tegn når spilleren ikke oser av vilje for å komme hit i utgangspunktet.

ostraume

Okay, i fall går du tilbake på at: "I det hele tatt dårlig erfaring med "profiler" som skal komme hit og løfte oss til nye høyder. Langt større "suksessrate" på de spillerne som har møtt lukne reaksjoner. "

Eller misforstår jeg? Vi har jo hatt enorm suksess med profiler som PVM og Andresen.

Når det gjelder spillere som går "tilbake": Solli, Helstad og Sæternes var spillere som kom fra et mislykket opphold og disse var enorme suksesser. Som skjøt oss til gull. Fakiri, Huseklepp og Bakke var alle gode nok for første11, men jeg kan være enig i at de trolig kostet mer enn de smakte.

Forsåvidt også enig med deg i at det at Berisha neppe vil hit er et dårlig utgangspunkt, men da snakker vi strengt tatt om noe annet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg tør påstå Karadas var langt bedre i 2007 enn i dag, for å nevne noe.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: ostraume on March 22, 2019, 10:13:01 AMOkay, i fall går du tilbake på at: "I det hele tatt dårlig erfaring med "profiler" som skal komme hit og løfte oss til nye høyder. Langt større "suksessrate" på de spillerne som har møtt lukne reaksjoner. "

Eller misforstår jeg? Vi har jo hatt enorm suksess med profiler som PVM og Andresen.

Når det gjelder spillere som går "tilbake": Solli, Helstad og Sæternes var spillere som kom fra et mislykket opphold og disse var enorme suksesser. Som skjøt oss til gull. Fakiri, Huseklepp og Bakke var alle gode nok for første11, men jeg kan være enig i at de trolig kostet mer enn de smakte.

Forsåvidt også enig med deg i at det at Berisha neppe vil hit er et dårlig utgangspunkt, men da snakker vi strengt tatt om noe annet.
rkjenner at vi hadde én sesong for 12 år siden der dyre profiler bidro til gull betyr ikke at jeg går tilbake på at vi har dårlig erfaring på det. At du må 12 år tilbake i tid for å «slå ned» påstanden syns jeg underbygger den ganske greit. 

Du må gjerne si at Bakke, Fakiri, Huseklepp, Karadas osv var suksesser her. Det er jeg uenig i. De var ikke nøkkelspillere og de spilte i en periode vi ikke kjempet om gull. I 2016-sesongen startet Huseklepp ni kamper, i 2007 startet Bakke seks og Fakiri fem og Karadas to kamper.

Churchill

Under dagens regime har vi vel strengt tatt bare hentet hjem en utenlandsproff, nemlig RYJ. Det er mye som taler for at det kommer til å bli en suksess ihvertfall.
...we shall never surrender.

Morkel

Quote from: Churchill on March 22, 2019, 13:37:15 PMUnder dagens regime har vi vel strengt tatt bare hentet hjem en utenlandsproff, nemlig RYJ. Det er mye som taler for at det kommer til å bli en suksess ihvertfall.

Børven.

Churchill

Han kom rekende på en fjøl gratis med lave forventninger hengende over seg.
...we shall never surrender.

ostraume

Quote from: krakra on March 22, 2019, 13:00:23 PM
Quote from: ostraume on March 22, 2019, 10:13:01 AMOkay, i fall går du tilbake på at: "I det hele tatt dårlig erfaring med "profiler" som skal komme hit og løfte oss til nye høyder. Langt større "suksessrate" på de spillerne som har møtt lukne reaksjoner. "

Eller misforstår jeg? Vi har jo hatt enorm suksess med profiler som PVM og Andresen.

Når det gjelder spillere som går "tilbake": Solli, Helstad og Sæternes var spillere som kom fra et mislykket opphold og disse var enorme suksesser. Som skjøt oss til gull. Fakiri, Huseklepp og Bakke var alle gode nok for første11, men jeg kan være enig i at de trolig kostet mer enn de smakte.

Forsåvidt også enig med deg i at det at Berisha neppe vil hit er et dårlig utgangspunkt, men da snakker vi strengt tatt om noe annet.
rkjenner at vi hadde én sesong for 12 år siden der dyre profiler bidro til gull betyr ikke at jeg går tilbake på at vi har dårlig erfaring på det. At du må 12 år tilbake i tid for å «slå ned» påstanden syns jeg underbygger den ganske greit. 

Du må gjerne si at Bakke, Fakiri, Huseklepp, Karadas osv var suksesser her. Det er jeg uenig i. De var ikke nøkkelspillere og de spilte i en periode vi ikke kjempet om gull. I 2016-sesongen startet Huseklepp ni kamper, i 2007 startet Bakke seks og Fakiri fem og Karadas to kamper.

Nå er du i gang med å argumentere mot stråmannen igjen, og da melder meg ut. Jeg har ikke sagt at de tre nevnte var suksesser. (og jeg orker ikke noe debatt ala "men du sa jo at de klarte seg ok og var gode nok for 11eren og det er det samme som suksess").

Jeg har sagt at jeg ikke skjønner din påstand om at vi "I det hele tatt dårlig erfaring med "profiler" som skal komme hit og løfte oss til nye høyder. Langt større "suksessrate" på de spillerne som har møtt lukne reaksjoner."

Fakta er vel heller det motsatte. Jeg har nevnt en rekke eksempler på profiler som har gjort det alt fra fantastisk (Andresen, Austin) til ok (Huseklepp, Bakke).

Du har så langt ikke gjort noen forsøk på å begrunne påstanden, og er i kjent stil heller ikke villig til å moderere posisjon en i møte med saklige motargumenter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Vi kan vel alle konkludere med at Berisha vil bli en klar forsterkning, og at vi ønsker ham til klubben.
Tren på langskudd

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

Danny1

Så sitter vel Berisha i det lengste og ser om Viking klarer å skrape sammen midlene som skal til. Om ikke blir det Brann eller RBK helt på tampen av vinduet. Eller noe helt annet utenlands, men de markedene begynner vel å lukke nå.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Jose Arrogantio

Hvorfor tror folk at Berisha er så satt på Viking? Når var sist en utenlandsk spiller viste slik lojalitet?

haak

Berisha saken bør ikke trekke ut. Skulle det bli nei trenger vi tid frem mot
overgangsvinduet stenger. Vi er helt avhengig av en god spiss/kant inn
i dette vinduet.

Kagain

Quote from: Jose Arrogantio on March 22, 2019, 18:06:47 PMHvorfor tror folk at Berisha er så satt på Viking? Når var sist en utenlandsk spiller viste slik lojalitet?

Vel,  gutten er vel vokst opp i og omkring Stavanger? Spilt for Egersund og slikt. Norsk statsborger. Vil ikke regne han som en utenlandsk spiller. Men ja, han er en spiller som spiller i utlandet...

Jose Arrogantio

Quote from: Kagain on March 22, 2019, 18:56:20 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 22, 2019, 18:06:47 PMHvorfor tror folk at Berisha er så satt på Viking? Når var sist en utenlandsk spiller viste slik lojalitet?

Vel,  gutten er vel vokst opp i og omkring Stavanger? Spilt for Egersund og slikt. Norsk statsborger. Vil ikke regne han som en utenlandsk spiller. Men ja, han er en spiller som spiller i utlandet...

Mente norsk spiller i utlandet. Og som de fleste norske spillere i utlandet under 30, om han kommer tilbake til Norge står nok lønn og mulighet til medalje/spill i Europa en god del sterkere enn å spille for hjemklubben.

Go Up