• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tenkte det samme. Men, og der har Gulløl et godt poeng, jeg også ville valgt 4-3-3 fremfor 4-4-1.
Tren på langskudd

Kjell249

4-4-1 er tross alt bedre enn 3-3-1...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Mandag test at alle er våkne  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

 I RBK har man De Lanlay, gammel Viking-gutt, som Berisha kjenner. Det er mye som taler for RBK.

ZsoltKorcsmar

Quote from: ACHTUNG on March 12, 2019, 10:19:11 AMI RBK har man De Lanlay, gammel Viking-gutt, som Berisha kjenner. Det er mye som taler for RBK.

De Lanlay er vel på utgående. Og har vel slitt med skader osv? Brann henter han gratis i sommer. Typisk Solli/Helstad signering som ikke har fått det helt 100% til i RBK, så erstatter de han med en dyr danske/svenske (10 mill), mens vi får De Lanlay som herjer fra første spark på ballen. Brukes både på ving og kant, hardtarbeidene, lojal og klok spiller.

ACHTUNG

Quote from: ZsoltKorcsmar on March 12, 2019, 12:00:20 PM
Quote from: ACHTUNG on March 12, 2019, 10:19:11 AMI RBK har man De Lanlay, gammel Viking-gutt, som Berisha kjenner. Det er mye som taler for RBK.

De Lanlay er vel på utgående. Og har vel slitt med skader osv? Brann henter han gratis i sommer. Typisk Solli/Helstad signering som ikke har fått det helt 100% til i RBK, så erstatter de han med en dyr danske/svenske (10 mill), mens vi får De Lanlay som herjer fra første spark på ballen. Brukes både på ving og kant, hardtarbeidene, lojal og klok spiller.

Zsolt, denne ble jeg ikke klok på.

Pelle

Quote from: Gulløl on March 11, 2019, 16:18:35 PMMandag test at alle er våkne  : )

Kordan går det med testen ?
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Churchill

God morgen.... noe nytt om Veton eller andre?
...we shall never surrender.

Churchill

Det er merkelig stille for tiden. Ingen rykter, ingen spekulasjoner, ingen uttalelser fra hverken klubb eller agenter. Stille før stormen?
...we shall never surrender.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Churchill on March 13, 2019, 15:27:26 PMDet er merkelig stille for tiden. Ingen rykter, ingen spekulasjoner, ingen uttalelser fra hverken klubb eller agenter. Stille før stormen?

De holder kortene så tett til brystet at man holder på å gå av skaftet. Trodde aldri jeg skulle si det, men der savner jeg faktisk Bruun-Hanssen. Der var det lekkasjer i hytt og pine.  Det meste gikk jo i vasken, men det gav oss hvertfall et snev av spenning og håp.

Med dagens sportssjef kan vi jo lande Ohi eller Bård Finne i morgen uten at media har fått nyss i det en gang.

Gulløl

March 13, 2019, 15:58:44 PM #1210 Last Edit: March 13, 2019, 16:23:49 PM by Gulløl
Blir det Brann eller AIK på Kevin Kabran, eller en annen klubb ? Spilleren som for 12 dager siden hadde "personlige grunner" til å ikke være med Start på treningsleir. FKH har også vært interessert men har ikke de samme økonomiske handlingsrommet til å betale millioner for spilleren, en klubb som sliter tungt med økonomien for tiden.

De svenske mesterene forhandler for tiden med Start om Kabran skriver svensk media i dag.
http://fotbolltransfers.com/site/news/105781

Kabran har holdt på med egentrening i Kristiansand mens laget har vært bortreist og det har vel nok vært jobbet hardt fra agenthold med å finne en ny klubb til han. Virker som Start langt på vei har avskrevet han, er vanskelig å holde på en spiller som absolutt ikke vil bli i klubben. Er vel ønskelig fra Start din side å prøve å få igjen mest mulig at de 3,5 millionene som de gav for han. Etter nedrykket har nok markedsverdien neppe økt men mer trolig falt litt, tilbud og etterspørsel vil avgjøre. Selv om Veton Berisha er en bedre spiller og mer "type LAN spiller" tror jeg vi skal være realistiske og innse at Kevin Kabran er mer sannsynlig havner i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hvis AIK faktisk vil ha ham er det jo ekstremt mye mer sannsynlig at han havner der enn her. Er man rasjonell er det jo ingen grunn til å velge AIK foran Brann. Med mindre Brann tilbyr mye mer lønn eller interessen fra AIK er mer halvlunken.

Churchill

AIK ser allerede ut til å være i forhandlinger om Kabran.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/han-kan-ersatta-silva-forhandlar-med-aik/

Da kan vi nok glemme han, hvis han heller vil hjem. Etter at Berisha ble nevnt, har jeg dessuten blitt litt mer lunken til Kabran.
...we shall never surrender.

Falkman

Quote from: krakra on March 13, 2019, 16:54:28 PMHvis AIK faktisk vil ha ham er det jo ekstremt mye mer sannsynlig at han havner der enn her. Er man rasjonell er det jo ingen grunn til å velge AIK foran Brann. Med mindre Brann tilbyr mye mer lønn eller interessen fra AIK er mer halvlunken.

Spørsmålet var vel hvem av Kabran eller Berisha som er mest realistisk? Har ikke tro på at noen av dem kommer.  Vet ikke om Kabran  er fra Solna, men barndomsklubben hans (vasalund) kommer derfra, så det kan iallefall virke slik. Da er vi etter all sannsynlighet  sjanseløse mot AIK.

ACHTUNG

Å fable om spillere, bare pga at Brann blir nevnt i samme åndedrag som RBK og andre klubber, som skal ha vist interesse, det er så bortkastet at det heldt. Jeg tor det er større sjanser for at det kommer et overraskende navn inn fra høyre, en spiller Soltvedt har fått jobbe med i ro og mak, enn at Berisha, Kabran eller for den del Helan og Halvan, eventuelt Klabb og Babb eller Knutsen og Ludvigsen, blir signert.

ZsoltKorcsmar

Quote from: ACHTUNG on March 14, 2019, 10:51:58 AMÅ fable om spillere, bare pga at Brann blir nevnt i samme åndedrag som RBK og andre klubber, som skal ha vist interesse, det er så bortkastet at det heldt. Jeg tor det er større sjanser for at det kommer et overraskende navn inn fra høyre, en spiller Soltvedt har fått jobbe med i ro og mak, enn at Berisha, Kabran eller for den del Helan og Halvan, eventuelt Klabb og Babb eller Knutsen og Ludvigsen, blir signert.

Vi må nok ta til takke med spissen fra Notodden med 5 mål på 29 kamper i fjor. Det blir nok den "store" nyheten på overgangvinduets siste dag.

ACHTUNG


Gulløl

March 14, 2019, 11:43:28 AM #1217 Last Edit: March 14, 2019, 12:01:02 PM by Gulløl
Kan vi liste opp nye kandidater til kantspiller og/eller spiss i tillegg til Berisha og Kabran som er realistisk for Brann og som kan forsterke laget ?
Jeg vil slenge ut en kandidat til en ny kantspiller:

Viking sin store profil Zlatko Tripic kan signere for en ny klubb fra 01 juli og kan gå gratis når sesongen er ferdig. Kantspilleren var en sterk bidragsyter til at det ble opprykk for Viking i fjor der han var kaptein og innpisker. Kan spille både høyre og venstre kant og har i store deler av 2018 sesongen vært strålende på kanten. Etter 2018 sesongen ble han kåret til supportenes spiller i Viking. Som venstrekant i Start ble han kåret til årets spiller av Fædrelandsvennen i 2014. Før han signerte for Viking for litt over et år siden viste både Molde og Vålerengen interesse for spilleren. En som kan drible og derfor skape ubalanse hos motstander. Dessuten har han et tilslag som gjør han til en god avslutter.
Tripic har ikke hørt ett ord fra Viking om en mulig forlengelse. Siden Viking enda ikke har vist interesse for å gi han tilbud om forlengelse og han bare har kontrakt ut denne sesongen kan prisen være overkommelig for Brann om de vil hente han før sesongen starter. Tripic har et voldsomt vinnerinstinkt og jeg tror han vil passe godt inn i Brann sin spillestil med løpssterke spillere i front.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Om-115-dager-kan-Zlatko-Tripic-fritt-signere-for-en-annen-klubb-Han-har-ikke-hort-ett-ord-fra-Viking-270292b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Tripic hadde vært bra for oss. Enda bedre hadde vært å snyte Viking for deres største profil. De er blitt litt for høye og mørke igjen nå etter opprykket. På tide å sette dem på plass, og minne om hvem som er storebror. Tripic, for oss, med det avgjørende målet i vestlandsderbyet allerede i 3. serierunde hadde vært gull.

Men uansett hvem som skal signeres må det skje noe snart. En ny spiller skal helst ha litt tid til å spilles inn i laget også. Vi har kun to treningskamper igjen. Den i morgen rekker en eventuell ny spiller uansett ikke, men en gjennomkjøring mot Sogndal helgen etter bør være mulig om det jobbes litt raskt nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gepard

Feller ikke noen tårer over at det ikke blir noe av Kabran, virker ikke som en fyr du tar med deg i krigen, sutrete holdning

SeLyren

Kan Bamba enda opp som flopp? Det irriterer meg at vi solgte Skålevik og kjøpte Bamba for 8!mill, for så stor er ikke forskjellen på Bamba og Skålevik. Visst ikke Bamba slår til, helst fra starten av, ja da har vi et stort problem. Hjelper ikke om vi skaper en masse sjanser visst vi ikke har en som kan omsette de.

Soltvedt bør hive seg rundt og signere en venstre kant, en spiss og gjerne en høyre ving. Koomson trenger konkurranse.

1908

Tror ikke det finnes en spiss som vil slå til under LAN... Stilen til LAN er for kjedelig på den offensive siden..

Lasaron

Finne. Dessuten tror jeg Bamba blir god.
Tren på langskudd

Huff

Skal vi avskrive Bamba basert på treningskampene må vi være sjeleglade for at vi ble kvitt båsspilleren Helstad. Branns to skotter fra samme periode var og totalt elendige.

Helstad hadde selvsagt mer å vise til i Brann-trøyen enn Bamba, men å avskrive noen etter dagens kamp blir
merkelig. Jeg synes heller ikke han presterte så ille i fjor. Brann var langt dårligere på høsten og i enkeltkamper fikk vel Bamba omtrent ingenting å jobbe med. Han var og fersk i LANs system og fire mål på syv kamper fra start er ikke veldig gale, han hadde vel et par målgivende i tillegg.

Corran

Skal egentlig aldri avskrive noen eller trekker forhastede slutninger den ene eller andre veien etter preseason kamper
Når det gjelder spillere så er det en fin sammenligning over her og en kan jo minne om at før gull sesongen så vant vi ikke en treningskamp.
Er også mange eksempler på lag som har gjort det veldig bra i preseason og så floppet i serien. Mener Brann er et av dem men husker ikke når så kan være minnet lurer meg


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Med Brann i Laninismens tid er det den Orlovske spisstype som har bidratt mest til kollektive seire. Sic!

I dag heter vår orlov Johansen. Sic!

Det kan faktisk hende Bamba vil få det bedre som superinnbytter når stopperne er mørnet. Sic!
Kanskje.

haak

Soltvedt må på jobb 24/7 nå for å få på plass en mann eller to til seriestart.

Gulløl

March 16, 2019, 18:44:32 PM #1227 Last Edit: March 16, 2019, 18:47:17 PM by Gulløl
Målkongen Vidar Örn Kjartansson er disponibel, noe for for Brann ??
Er nå i Rostov, og kan forlate klubben på lån.
Bamba holder vel ikke i over 40 kamper i år og backupene Kjeldrup Johnsen og Karadas produserer neppe så mange mål. Ellers er ryggen til Bamba et usikkerhetsmoment.
http://www.fotbolldirekt.se/2019/03/14/uppmanar-kjartansson-valja-bajen-framfor-djurgarden-om-du-vill-ha-mer-6-000-pa-laktarna/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Har Bamba historikk med ryggproblemer?
Hvis ikke så er vel det ikke et større usikkerhetsmoment enn alle andre fotballspillere som har hatt en skade
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

March 17, 2019, 12:28:03 PM #1229 Last Edit: March 17, 2019, 12:32:12 PM by Gulløl
LAN sa i intervju i forbindelse med B/G kampen at han ønsket flere spillere. Tror han får viljen sin og at det kommer inn to spillere til før seriestart om to uker. Brann har en gylden sjanse til å ta gullet i år, da må styret og Soltvedt være villig til å legge de siste brikkene på plass. Mohn stiller opp om han blir spurt det vet vi. Inntektspotensialet er stort i år om Brann har også henger med et stykke i Europa som Sarpsborg gjorde, men Brann må ikke komme i den situasjonen at de må nedprioritere serien som den klubben valgte/måtte gjøre.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Tror ikke det kommer inn noe å snakke om. Kanskje han spissen som skal komme i sommer og kanskje en kant/angrepsspiller som ikke får entusiasmen noe særlig opp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Har ikke fått det med meg før nå, at Brustad er gått til Mjøndalen. Kunne vært en god mann for oss...
Saludar a los monos!

Gulløl

Har en følelse at det lander en meget god fotballspiller på Flesland senest onsdag i denne uken. Synes Bøyum kan ta med teltet og reise opp med en gang.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Har du mer enn en følelse Gulløl?
...we shall never surrender.

Bruiser

Det BØR ligge noke meir bak enn berre følelsen. Hvis ikkje er Gulløl berre ei gedigen luremus!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Norlings Hund 2

I disse tørre tider er en luremus bedre enn ingenting.

Churchill

Mnja.... jeg har tiltro til Gulløl, jeg ihvertfall. Tror han er både velinformert og seriøs.
...we shall never surrender.

Norlings Hund 2

Vil ikke kalle ham flåsete, men jeg tror akkurat det innlegget var en følelse og litt fjas. Det er silly season, så det er velkomment.

Håper dog magefølelsen hans stemmer, ville ha vært stas med en ny klassespiller inn. Uansett føler jeg at vi fint kan gå til sesongstart og være enormt skuffet om det ender med en 4. plass, troppen vår er vanvittig sterk selv om den kanskje har noen få mangler på et par plasser.

Vi får se hva som skjer, selv er jeg forsiktig optimistisk uansett. Blir neppe gull med det vi har i dag, men det bør vitterlig holde til topp 3.

Giles

Den er ikke vanvittig sterk uten en ving og aller helst en konkurransedyktig spiss.

Finfin respons

Jeg tror Gulløl egentlig er en BA-journalist som prøver å slite ut Bøyum på Flesland. Den nye spilleren kommer selvfølgelig med Vy.
Kanskje.

Crispo 2

Quote from: Finfin respons on March 18, 2019, 20:22:02 PMJeg tror Gulløl egentlig er en BA-journalist som prøver å slite ut Bøyum på Flesland. Den nye spilleren kommer selvfølgelig med Vy.

Vybanen kanskje.
Per Pettersen 1960-1964

Gulløl

Quote from: Finfin respons on March 18, 2019, 20:22:02 PMJeg tror Gulløl egentlig er en BA-journalist som prøver å slite ut Bøyum på Flesland. Den nye spilleren kommer selvfølgelig med Vy.
Vy e de beste. Heia Brann!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 19, 2019, 20:06:28 PM #1242 Last Edit: March 19, 2019, 20:15:10 PM by Gulløl
Molde trenger flere spisser og kaster seg inn i kampen om Berisha som har tilbud fra flere klubber. Om Brann også har inne tilbud er det vel Røkke mot Mohn dette i pengedansen.
Men siden Solbakken er agenten hans blir det vel trolig Molde som stikker av med han om han kommer tilbake til eliteserien (?).
Men håper selvfølgelig han lander på Flesland snart, vi får vente i spenning og se : )
Klipp fra tv2:
Råd til å hente spissen har derimot Molde, som nå seiler opp som en høyaktuell kandidat til å sikre seg spissen.
Veton Berisha har bare ett år igjen av kontrakten med Rapid Wien.
Berisha ønsker ikke å kommentere Molde-interessen, men slik TV 2 forstår det vurderer 24-åringen per dags dato tilbud fra opptil flere klubber.

https://www.tv2.no/sport/10491227/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Da blir det nok Molde. Litt synd at vi ikke er mer attraktive. Ny tribune, gress og tross alt mer engasjement.

Gepard

Er jo langt tøffere konkurranse i  Molde, i Brann er han relativt bankers i laget, all den tid Bamba har vist fint lite i vinter og han kan vel fint spille kant, og dermed spille der hvis Bamba skjerper seg

Fatter ikke alle disse spillerne som flyr til molde, er fryktelig mange av dem som blir erstattet med nye spillere så fort de er komt til klubben.

1908

Skal Brann være på topp 3 må det inn forsterkninger.. Da snakker jeg ikke om Obos spillere eller noe annet rusk.. Det har vi bommet nok på.. Det må inn kvalitet..

Billy Elliott

Da glemmer vi Berisha. Hvem er neste på listen, Soltvedt? Begynner å haste.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Larsendos

Horsens fra topp 6 og sluttspill om medaljer uten Sivert til 10. plass og sluttspill om nedrykk med Sivert. Når kommer han hjem?

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

Falkman

Quote from: 1908 on March 19, 2019, 23:42:52 PMSkal Brann være på topp 3 må det inn forsterkninger.. Da snakker jeg ikke om Obos spillere eller noe annet rusk.. Det har vi bommet nok på.. Det må inn kvalitet..

En venstrekant av klasse hadde ikke vært å forakte. Men utover RBK og Molde, hvem andre er det som er bedre stilt enn oss? Sarpsborg, som stiller med en helt ny angrepsrekke? Godset, som var sekunder unna å havne på kvalikk i fjor og har mistet Ulland Andersen? Vif, som aldri får til noe som helst? 3.plassen er godt innenfor rekkevidde med den gjengen vi har nå. De to øverste plassene blir det verre med, selv om RBK virker å være temmelig langt ute av kurs akkurat nå.

Go Up