• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Å få Finne er vel urealistisk, men et bytte av Acosta/Finne uten mellomlegg kan gå. De trenger Acosta nå når Carvalho er borte. Dessuten går vel Vega og Acosta greit sammen?
Tren på langskudd

nero

Har Finne vært god for VIF (fulgte ikke med på dem i det hele tatt i fjor) eller er det bare den vanlige fetisjen for lokale spillere?
Lions led by donkeys.

Churchill

Jeg mener Finne ikke er god nok til å forsterke Brann. Han kan gjerne bli i VIF.
...we shall never surrender.

haak

Bård Finne hadde vært en perfekt venstrekant. God dødballfot og mange målpoeng. Fin backup som spiss også, men urealistisk mtp pris.

Gulløl

February 02, 2019, 12:51:44 PM #954 Last Edit: February 02, 2019, 12:57:03 PM by Gulløl
feilpost
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

February 02, 2019, 12:53:57 PM #955 Last Edit: February 02, 2019, 13:11:18 PM by Gulløl
Quote from: nero on February 02, 2019, 11:46:17 AMHar Finne vært god for VIF (fulgte ikke med på dem i det hele tatt i fjor) eller er det bare den vanlige fetisjen for lokale spillere?
Han har vært meget god for VIF. Han har 10 mål og 4 assist fra venstrekanten i fjor. Når var sist gang Brann hadde en venstrekant som hadde noe i nærheten av tilsvarende ?
Snakker jevnlig med en kollega som har vært sentral i Klanen og fremdeles følger klubben tett.  Han er vilt begeistret for Finne og synes det er meget rart at Brann ikke har forsøkt å hente han i vinter når de trenger å styrke seg både på venstrekant og spiss og samtidig vil ha flere lokale spillere på laget. Jeg svarer at det har vel noe med Stig Lillejord å gjøre, en arrogant fjott som har blitt satt litt på plass av Brann og Rune Soltvedt og mistet den sterke innflytelsen han hadde innad i klubben i Roald Bruun-Hanssen sin tid. En agent som nok er såret og vonbroten enda og som nok er jævlig kostbar når det gjelder Bård Finne.
Brann har enda ikke brukt muligheten til å få Mohn til å bidra i vinter. Om Brann spør om han vil bidra til Bård Finne og Jakob Glesnes så gjør han ganske sikkert det. Men det er en del forarbeid og å finne et fornuftig prisnivå og ikke minst klare å ha en god dialog med agenter slik at det er mulig å få til. Tror nok begge nevnte spillere vil hem til Bergen og Brann om de får muligheten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ninja-Bob

Men ville LAN brukt Finne på venstrekant når han har Koomson på høgre? Kort sagt: spring Finne nok?

ZsoltKorcsmar

Quote from: Ninja-Bob on February 02, 2019, 14:37:36 PMMen ville LAN brukt Finne på venstrekant når han har Koomson på høgre? Kort sagt: spring Finne nok?

Absolutt. Begynner jo å bli en stund siden han var i Brann, men mener å huske at han ble tatt frem som et eksempel på en 100% utøver. Altså en som kom først på trening, gikk sist. Nøye med hvile og kosthold, lite tull utenfor banen.

Ærlig og lojal, gjør det han får beskjed om så lenge han spiller. Var vel agent som var med å få han bort sist grunnet manglende spilletid.

Kan jo ha endret seg med årene, men mitt inntrykk er en spiller som er bra trent, jobber bra og er svært sulten.

krakra

Finne løper nok, men når man ser begrunnelsen for å vrake Vega, så er det vanskelig å se for seg at Finne skal fungere i LANs system. Finne er ikke en spiller som har ferdighetssettet til å være en bred toveiskant som jobber opp og ned. I VIF er han mer en bred spiss enn en typisk kant. Store defensive oppgaver, og "forbud" mot å trekke innover vil frata ham muligheten til å spille på sine styrker og score like mange mål som han har i år.

SeLyren

Finne passer ikke inn i kollektivet til LAN. Finne spiller kun for seg selv.

Ninja-Bob

Quote from: krakra on February 02, 2019, 16:15:47 PM(...) og "forbud" mot å trekke innover vil frata ham muligheten til å spille på sine styrker og score like mange mål som han har i år.

Lurar på om LAN har ganske forskjellige reglar for høgre og venstre kant, Gilli trekk jo relativt ofte innover for å skyte ballen eit par meter over tverrliggaren. Det har nok også å gjere med Barmen vs. Haugen sine ulike indreløparroller. Og alt det kan jo vere i flux no i sesongoppkøyringa.

Corran

Tror folk missforstår dette med at kanten trekker inn. LAN har ikke problemer med at kanten trekker inn. Kanten skal ikke inn i korridoren til Haugen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Hvorfor flyttet man ikke Vega på den andre kanten da?

Ninja-Bob

Kanskje på grunn av Kristiansen - Gilli-relasjonen eller Koomson - Teniste-relasjonen eller noko slikt. Eg trur rett og slett at LAN tenker asymmetrisk.

ostraume

Quote from: Corran on February 02, 2019, 22:56:04 PMTror folk missforstår dette med at kanten trekker inn. LAN har ikke problemer med at kanten trekker inn. Kanten skal ikke inn i korridoren til Haugen.


Jepp, LAN liker innoverkanter, det er misforstått om noen skulle tro noe annet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Quote from: Ninja-Bob on February 03, 2019, 02:55:20 AMKanskje på grunn av Kristiansen - Gilli-relasjonen eller Koomson - Teniste-relasjonen eller noko slikt. Eg trur rett og slett at LAN tenker asymmetrisk.

Jeg er ikke imponert over Kristiansen - Gilli-samarbeidet, det flyter på langt nær så bra som på motsatt, med Tenist -  Koomson. Gilli - Marengo, der hadde man et intuivt og godt samarbeid.

Huff

Det skal bli spennende å se om Brann har tenkt å hente enda en spiss. Dersom det er riktig at Brann vil leie ut Mehnert til Nest, og Hustad kommer i sommer så har Brann planer om å spille en halv sesong med Kjelsrud Johansen som det eneste reelle alternativet til Bamba.

Superjack

Quote from: ACHTUNG on February 04, 2019, 10:43:05 AM
Quote from: Ninja-Bob on February 03, 2019, 02:55:20 AMKanskje på grunn av Kristiansen - Gilli-relasjonen eller Koomson - Teniste-relasjonen eller noko slikt. Eg trur rett og slett at LAN tenker asymmetrisk.

Jeg er ikke imponert over Kristiansen - Gilli-samarbeidet, det flyter på langt nær så bra som på motsatt, med Tenist -  Koomson. Gilli - Marengo, der hadde man et intuivt og godt samarbeid.

Har Teniste - Koomsom funket veldig bra? Forrige sesong husker jeg mest som Teniste løpet, overlapper og får aldri ballen av en Koomson som roter seg bort.

Kristiansen var vel såpass satt ut av drift at han ikke var med fremover i noen særlig grad?
Brannsupporter.

Gulløl

February 04, 2019, 17:18:17 PM #968 Last Edit: February 04, 2019, 17:42:42 PM by Gulløl
Quote from: Huff on February 04, 2019, 16:05:02 PMDet skal bli spennende å se om Brann har tenkt å hente enda en spiss. Dersom det er riktig at Brann vil leie ut Mehnert til Nest, og Hustad kommer i sommer så har Brann planer om å spille en halv sesong med Kjelsrud Johansen som det eneste reelle alternativet til Bamba.
Bård Finne er en åpenbar løsning. En som både er lokal, spiss og venstrekant med god statistikk fra i fjor med ti mål og fire assist. Vil nok koste en god del, men skal Brann hente både en god spiss(skikkelig utfordrer til Bamba) og en god venstrekant(bedre enn de vi har) vil det koste mye mer. Det som kan jobbe mest mot en Bård Finne løsning er at LAN eventuelt ikke har nok tro på Finne i den defensive strukturen pluss Brann sine samarbeidsproblemer med agent Lillejord. Men Bård Finne har vel sin egen frie vilje om han synes det er interessant å komme tilbake til Bergen og Brann. Utenlandsdrømmen har han vel ristet av seg for en stund og Oslo er Oslo og slett ikke Bergen med kompiser og familie. Pakke med Acosta i bytte og et passelig antall millioner kan få Deila på gli. Engen går mot et dundrende underskudd og trenger sårt penger, noe som kan gjøre det lettere å komme i en forhandlingsposisjon for Brann.
Men har Brann mye penger (som vi ikke vet om) og kan hente en ren spiss som nok vil koste dyrt pluss f.eks. Akintola til venstrekanten er det greit for meg. Men det høres betraktelig dyrere ut enn kombiløsningen Bård Finne.

Alle spillere er til salgs sier Ronny Deila.
https://video.eurosport.no/fotball/deila-er-usikker-pa-om-johnson-blir-med-pa-treningsleir-om-tre-dager_vid1160505/video.shtml
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Leffen

Var på fotballtrening i Vallhall i går. Der sto Finnegutten alene og terpet på avslutninger. Mange flotte mål. Han har påfallende store benmuskler. Takk for meg. 

Morkel

Quote from: Superjack on February 04, 2019, 16:31:16 PMHar Teniste - Koomsom funket veldig bra?

Frem til skaden til Teniste funket det veldig bra. Etter det var flyten til Komsoon fraværende og de slo mye støttepasninger til hverandre langs sidelinjen som ikke førte til så veldig mye. Jeg tror det hadde mye å gjøre med at formen til Komsoon fikk en knekk på sommeren og hele rytmen dem i mellom forsvant litt.

I år håper jeg faktisk formstigningen til Gilbert begynner litt inn på våren og ikke nå. Hvis han er god fra Mai til November får vi betraktelig mer ut av ham enn om han er god fra Januar til Juni.

Gepard

Tror ikke Brann er på jakt etter venstrekant. plassen dekkes inn av Strand (som jeg tror kommer til å brukes mest som kant) og Gilli.

Tipper LAN er ekstremt keen på å få brukt Løkberg\Haugen\Strand mest mulig, da må strand en del ut på kanten. Henter de et ny førstevalg på kanten blir det forferdelig vanskelig å få nok bruk for alle midtbanespillerne våre, de kan ikke bare kjempe om de to indreløperplassene.

Brann ser forhåpentligvis på en murbrekker til dm-rollen og evt på en ny klassestopper om Acosta\ Vormgoor er på vei ut


SeLyren

Verken Acosta eller Vormgoor kommer til å forsvinne, ikke nå. Ser at det er noen som nevner Acosta pluss noe penger for Finne. Men hvor vanlig er det egentlig å inkludere spillere i en overgangssum? Eller rene byttehandeler for den del? Eg kommer ikke på når det skjedde sist i norsk fotball. Eg håper det kommer et rivjern inn før vinduet stenger, vi trenger en skikkelig "ballbuster" på midten visst vi skal være dønn solid defensivt.

Norlings Hund 2

Er vel en viss avtale mellom Stabæk og VIF som det er ganske utrolig å glemme ... tviler på at det kommer inn midtbanespillere, men vi får se.

Leffen

Akintola på vei til RBK. Kjipt, hadde håpet på han. Men da har vi en konkurrent færre om Berget?

Crispo 2

Quote from: Leffen on February 06, 2019, 10:30:20 AMAkintola på vei til RBK. Kjipt, hadde håpet på han. Men da har vi en konkurrent færre om Berget?

Mistenker at RBK har både økonomi og ønske om også å signere Berget.
Per Pettersen 1960-1964

SKBCPH

Med Jonathan Levi ut er det nok dessverre plass til både Akintola og Berget i Rosenborg ja. :-(
- Vi har den treneren vi har.

ACHTUNG

Quote from: SKBCPH on February 06, 2019, 10:46:36 AMMed Jonathan Levi ut er det nok dessverre plass til både Akintola og Berget i Rosenborg ja. :-(

Dersom Levi er ute, er det intet annet enn gode nyheter, for det er en ekkel spiller, han var farlig for RBK på høsten ifjor. OG, trenger Brann virkelig Akintola?

SKBCPH

Levi på vei til Elfsborg på lån. Nja, jeg er mer interessert i Berget. Mener absolutt Brann trenger én offensiv spiller til, og helst en som kan bekle flere roller slik som Berget, som kan spille både spiss og venstrekant.
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

Jeg tror vi kan finne gull i Vålerengen, en spiller som varer i mange flere år enn Berget, og som kan bli minst like god. Jo, Berget var god på sitt beste, men han var sannelig av varierende standard når han var på alderen til ham vi kan finne i Oslo.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Leffen on February 06, 2019, 10:30:20 AMAkintola på vei til RBK. Kjipt, hadde håpet på han. Men da har vi en konkurrent færre om Berget?

Jævlig trist. Han kunne jeg tenkt å sett i Brann

Spelaren

Trønderne har giret opp tidlig. I år blir det neppe samme spenningen midtsommers.
Gå av.


Nixon

Kanskje det blir en deal der Acosta går andre veien?
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Vel, er ikke noe å si på det målet han scoret mot oss på stadion i fjor. Utenom kampene mot Brann skal jeg innrømme at jeg ikke har sett mye til ham. Men seks mål fra kanten for et nedrykkslag er jo habilt.
- Vi har den treneren vi har.

Corran

https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-og-start-ble-ikke-enige-om-en-kabran-overgang/s/5-8-980267
Ikke enige og partene var langt fra hverandre.
Synes også at 1 målgivende var litt lite. 6 mål fra kant OK men betyr det at han er litt ego?
Ser også artikkel sier han var høyst variabel i fjor
Start betalte 3,5 mill for ham når han kom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Da vet vi ihvertfall at de er på utkikk etter noe.
...we shall never surrender.

Gepard

Kabran virker som en sutrete type med mye elendig kroppsspråk ute på banen. Det må han i så fall få skjerpet om han skal spille i et brannlag hvor pri en er å løpe sokkene av seg for hverandre

Ikke levert i det hele tatt som forventet i start, men påståes jo å være en meget talentfull spiller

Leffen

Virker ikke veldig hardtarbeidende fra de kampene jeg så han i fjor, men har absolutt en x-faktor, og gud må vite vi trenger det!

Husker det ble omtalt som et sjokk da han valgte Start, var meget hot i Sverige før den overgangen.

Gulløl

February 06, 2019, 19:16:02 PM #989 Last Edit: February 06, 2019, 19:21:18 PM by Gulløl
Sikkert bare en av mange Brann har forhørt seg om. Akkurat som med serberen Fejsal Mulic. Og så blir det lekkasjer til media for enkelte av de.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Larsendos

Quote from: Gepard on February 06, 2019, 16:09:51 PMKabran virker som en sutrete type med mye elendig kroppsspråk ute på banen. Det må han i så fall få skjerpet om han skal spille i et brannlag hvor pri en er å løpe sokkene av seg for hverandre

Ikke levert i det hele tatt som forventet i start, men påståes jo å være en meget talentfull spiller

Elendig kroppsspråk. 
25 år gammel Daniel Braaten.
Ja, takk.

Kagain

Quote from: Gulløl on February 06, 2019, 19:16:02 PMSikkert bare en av mange Brann har forhørt seg om. Akkurat som med serberen Fejsal Mulic. Og så blir det lekkasjer til media for enkelte av de.

Jeg verdsetter disse lekkasjene. Kjekt at det er noe å snakke om. Blir litt spennende, det...

Churchill

Artikkelen om at Brann og Start ikke kom til enighet er nå fjernet. Burde kunne gå an å få til noe her. Acosta motsatt vei pluss litt penger?
...we shall never surrender.

Corran

Quote from: Churchill on February 06, 2019, 22:10:14 PMArtikkelen om at Brann og Start ikke kom til enighet er nå fjernet. Burde kunne gå an å få til noe her. Acosta motsatt vei pluss litt penger?
Er da ikke fjernet Den ligger der enda. Linken jeg la inn tidligere fungerer og går en inn på Ba sine SK Brann sider så ligger den øverst. Og går en nedover forsiden på BA så ligger den jaggu der også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

Kabran har alle ferdigheter til å bli en veldig god spiller. Han er rask, ok med ballen i beina og en god avslutter. Får man han til å funke er han et kupp. Men det er det, man må få han til å funke optimalt. Det er en grunn for at han spiller fast på øverste nivå for første gang som 24-åring. Han spiller mye på momentum og av det jeg har sett av ham går han fra å være for god for eliteserien til Obos-nivå. Det svinger ekstremt i prestasjonene. Men som sagt stabiliserer man det nivået så har man en klassespiller.


Billy Elliott

February 07, 2019, 09:16:30 AM #995 Last Edit: February 07, 2019, 09:45:55 AM by Billy Elliott
Kabran hadde vært en kjempesignering, og er også en jeg tidligere har tatt til orde for at Sportsklubben bør hente. Synd klubbene ikke ble enige.

Hans noe beskjedne 7 målpoeng i fjor bør ikke holdes mot han, da laget han spilte på var helt forferdelig elendig. Ville levert betydelig mer for oss. Et annet stort pluss ved Kabran er jo at han funker like godt på kant og spissplass. Altså ville vi fått både en starter på venstrekanten, og en meget dugelig backup til Bamba - slik at Kjeldsrud ikke blir andrevalget. Igjen, meget synd at overgangen glapp.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Romarius

Av de litt større overgangene til Brann glipper vel de fleste på et eller annet tidspunkt, før det ordner seg til slutt. Så det trenger ikke bety så mye.

Churchill

Quote from: Corran on February 06, 2019, 23:35:40 PM
Quote from: Churchill on February 06, 2019, 22:10:14 PMArtikkelen om at Brann og Start ikke kom til enighet er nå fjernet. Burde kunne gå an å få til noe her. Acosta motsatt vei pluss litt penger?
Er da ikke fjernet Den ligger der enda. Linken jeg la inn tidligere fungerer og går en inn på Ba sine SK Brann sider så ligger den øverst. Og går en nedover forsiden på BA så ligger den jaggu der også

My bad...
...we shall never surrender.

ACHTUNG

Gåten Aleksander Dang:

https://youtu.be/Ewl0pCnWm4s

Er det virkelig ingen ES-lag som har bruk for denne målmaskinen?

krakra

7. plass på toppscorerlisten i OBOS-ligaen..

Go Up