• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Falkman

Quote from: Billy Elliott on January 18, 2019, 15:25:44 PM
Quote from: Gepard on January 18, 2019, 15:04:13 PMhttps://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-dropper-trolig-asen/s/5-8-967979

på en måte synd, på en annen måte forståelig. For hvordan få plass til alle disse midtbanespillerne ? Betyr forhåpentligvis at Haugen ikke skal noen steder

Om det faktisk er slik at han ønsker seg til Brann er dette ren idioti. Nå er Vega borte, den eneste spilleren med noe som helst x-faktor. Er det et mål om at laget skal være gråest mulig? Eller må vi droppe å bruke 4 mill. på Åsen, fordi vi heller skal bruke 8 mill. på enda en ny midtstopper?

Til tross for at Glesnes er yngre og lokal, vil jeg mye heller ha Åsen. Kreativitet er det vi mangler, ikke forsvarskraft.

Unner egentlig Vega alt godt, men for å få en slutt på griningen er det definitivt best om han flopper totalt.

SeLyren

Sarr sin kontrakt med Molde er terminert. Her kan vi snappe opp en DM spiller av rang.

Superjack

Quote from: SeLyren on January 18, 2019, 17:22:18 PMSarr sin kontrakt med Molde er terminert. Her kan vi snappe opp en DM spiller av rang.

Er ikke det voldtektsmannen?
Nei takk.
Brannsupporter.

Superjack

Vil ha Åsen.

Og løsningen ligger rett i dagen for å få Åsen inn også. RYJ mot Åsen. Kanskje pluss noen kroner.

Ser faktisk ikke hvor RYJ vil passe inn i Brann og da kommer RYJ seg hjem slik han ønsket også.
Brannsupporter.

Gepard

Quote from: Superjack on January 18, 2019, 17:35:35 PMVil ha Åsen.

Og løsningen ligger rett i dagen for å få Åsen inn også. RYJ mot Åsen. Kanskje pluss noen kroner.

Ser faktisk ikke hvor RYJ vil passe inn i Brann og da kommer RYJ seg hjem slik han ønsket også.

God ide !

Ninja-Bob

Kor mykje betalte me for RYJ? Går det opp økonomisk? Kva med å bytte han mot Acosta i staden. Er ellers heilt enig angåande Sarr: nei takk, me skal ha anstendige folk på bana.

Billy Elliott

Quote from: SeLyren on January 18, 2019, 17:22:18 PMSarr sin kontrakt med Molde er terminert. Her kan vi snappe opp en DM spiller av rang.

Du har tydeligvis ikke fått med deg hvorfor Molde kvitter seg med han.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SeLyren

Nei eg hadde ikke fått med meg at han var dømt for voldtekt. Trekker tilbake forslaget.

SK

Han er ikke dømt for voldtekt.

Spelaren

Slik BA holdes kunstig i live over skatteseddelen, kunne de godt hatt litt flere Brann-saker åpne.
Gå av.

Kagain

Quote from: Gulløl on January 18, 2019, 13:14:15 PMHåper inderlig han forlenger kontrakten og blir, det tror jeg de aller fleste Brann supportere ønsker. Han kommer til å få spille mye i denne sesongen med ca. 40 kamper om han blir.

https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-kjemper-for-a-beholde-skalevik/s/5-8-967850

Ja, han kan nok sikkert gjøre en grei jobb, men i så fall får man håpe at LAN tilpasser taktikken slik at Skålevik kommer mer til sin rett. Får de 4 millioner for en spiller som de ikke kommer til å bruke på en fornuftig måte så er det greit, det.

Quote from: Gepard on January 18, 2019, 15:04:13 PMhttps://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-dropper-trolig-asen/s/5-8-967979

på en måte synd, på en annen måte forståelig. For hvordan få plass til alle disse midtbanespillerne ? Betyr forhåpentligvis at Haugen ikke skal noen steder

Ble han for dyr eller?

Huff

Flott dersom Åsen ikke er aktuell. Det eneste Brann trenger på den sentrale midtbanen er en DM, og nei, definitivt ikke Sarr. Dersom BA tar feil og Åsen fremdeles er brennaktuell går jeg ut fra at Brann har tenkt å legge om formasjonen.

Spelaren

Sarr hadde vært en perfekt, kynisk signering. Og helt på trynet, selvsagt.
Gå av.

Bruiser

Kjem Åsen så skal ikkje eg klage. Man kan like lissepasninger og gode innlegg.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

krakra

Man kan sikkert snakke med Mohn og få penger for Åsen, men hvis det stemmer at TIL vil ha sju millioner så er det bare å styre unna. Vi kan ikke føye oss for den tulleklubbens tullekrav bare fordi vi har en rik onkel som vil betale for det. Så god er ikke Åsen.

Herman1

Quote from: krakra on January 18, 2019, 23:11:19 PMMan kan sikkert snakke med Mohn og få penger for Åsen, men hvis det stemmer at TIL vil ha sju millioner så er det bare å styre unna. Vi kan ikke føye oss for den tulleklubbens tullekrav bare fordi vi har en rik onkel som vil betale for det. Så god er ikke Åsen.

Enig. Det bør være helt uaktuelt å betale en så høy pris for spilleren.

Elfakiri

Vi skal selvsagt ikke bytte RYJ mot Åsen slik noen her inne foreslår.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

pidre

Denne Sarr, ble han ikke frikjent? God spiller da.
Saludar a los monos!

haak

Vi skal selvsagt ikke by 7 mill for Åsen, men vi burde kunne matche budene fra RBK/MFK på 4,0 mill. Gjermund Åsen ønsker seg til Brann og det er en meget god spiller vi kan få til klubben. Det er akkurat en slik spiller vi trenger nå som Vega og sannsynligvis Marengo forsvinner.

Bruiser

Med sortiane til Braaten og Vega, er det klart vi treng forsterkninger på flanken. Åsen kan bli brukt der, han kan også spele indreløper, anker og spiss, men han er BEST som offensiv midtbane. Det betyr at for å få det beste ut av Åsen så bør han brukast som OM, der Haugen er best.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Gulløl

January 19, 2019, 13:36:15 PM #770 Last Edit: January 19, 2019, 14:01:33 PM by Gulløl
Quote from: haak on January 19, 2019, 09:44:51 AMVi skal selvsagt ikke by 7 mill for Åsen, men vi burde kunne matche budene fra RBK/MFK på 4,0 mill. Gjermund Åsen ønsker seg til Brann og det er en meget god spiller vi kan få til klubben. Det er akkurat en slik spiller vi trenger nå som Vega og sannsynligvis Marengo forsvinner.
Åsen bør si klart og tydelig fra hvilke klubb han vil til, altså Brann om det media skriver er riktig. Og som du skriver Brann skal matche tilbudet på 4,0 millioner. Åsen må ta styringen her vist dette skal løse seg. Tromsø er interessert i å få høyest mulig overgangssum, og synes det er fint at Åsen har en åpning for alle tre klubber. Agenten til Åsen er sikkert også interessert i høyest mulig overgangsum i forhold til honnorar og provisjon som kan være prosenter av en overgangssum. Altså om Åsen ikke vil sitte på flyet til Tyrkia med mange uavklarte tanker i hodet må han involvere seg og gi klar beskjed om hva han vil og at alternativet er den klubben han vil til er å sitte ut kontraktstiden i Tromsø. Ingen krise for verken Åsen eller Brann om han signerer først til sommeren. For Tromsø er det derimot krise for de er i en skikkelig økonomisk skvis for tiden og sliter tungt, trenger blant annet penger for å bygge opp en stall som er blitt ganske tynn i løpet av vinteren i forbindelse med skader og spillere som forsvinner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Vingene våre nå, potensielt, er marengo, gilli, strand og koomson. Dessuten hadde Haugen vært god der. Om mehnert kan spille der vet jeg ikke.
Tren på langskudd

haak

Vår styreleder er redd for å be om penger fra Mohn. Det er bra å ha som ambisjon.
I tilfellet Åsen kan han hjelpe Tromsø samtidig som han hjelper Brann. I tillegg unngår
Vi å styrke våre konkurrenter ved evt overgang til RBK. Håper Brann tar telefonen til Trond Mohn.
 Vi trenger kreativitet også, både på banen og utenfor...

Churchill

...we shall never surrender.

SeLyren

Slett arbeid av Soltvedt at Skålevik stikker for knapper og glansbilder.  Eg kan ikke forstå hvorfor vi selger. Hva må vi ut med for å erstatte han? For han må erstattes. Det er det at de aksepterte budet som er det verste, litt som med sønnen.

krakra

Vi selger nok fordi Skålevik har yret et ønske om det

krakra

Og 3-4 millioner for et 26 år gammelt andrevalg er ikke «knapper og glansbilder» i mine øyne.

haak

Soltvedt har nok jobbet med å beholde Skålevik.
Skålevik har i perioder vært god men har og åpenbart svakheter.

3-4 mill er en ok sum for en som pt er et soleklart nr 2.
Det bør gi såpass handlefrihet at vi iallefall ikke blir svekket.

SeLyren

Ytret et ønske om det? Eg tror ikke Skålevik hadde skapt problemer fordi Soltvedt hadde takket nei til 3,5 millioner. Uansett så håpet eg vi var ferdig med dette veldedighetskjøret. Selge en skikkelig målscorer til en direkte konkurrent for noen millioner er dumt og slett forhandlingsarbeid, ihvertfall når en tenker på hvor mye penger S08 har tjent de siste årene.

krakra

3,5 mill for et godt voksent andrevalg er ikke usle. Det er en bra pris. Og hva så om han ikke hadde skapt problemer? Skal man straffes for å ikke være en dritt?

Skålevik er mer enn god nok til å spille fast i Eliteserien, men har tatt en backuprolle uten å klage. Til og med forlenget og vært lojal. Det er ikke veldedighet å verdsette slik oppførsel ved at man lar spilleren gå når han vil og man får en fair pris. Det er sånn det bør være.

Sarpsborg har vel aldri solgt andrevalg for mer enn 3 mill?

haak

Ulland Andersen og Bjørbakk ble vel solgt for ca 7 mill hver til Molde FK.
Skålevik er nok hylla under så jeg tror Brann har fått en ok pris.  

SeLyren

La oss bare vente å se på hva som kommer inn. Selv om vi bruker pengene på åsen så er vi alikavel i manko på en spiss. Kjelsrud holder ikke mål og denne Serberen det hviskes om gir meg frysninger. Du er ikke akkurat kongen av mobilitet når du er to meter høy.

Kagain

Quote from: krakra on January 19, 2019, 20:05:17 PMOg 3-4 millioner for et 26 år gammelt andrevalg er ikke «knapper og glansbilder» i mine øyne.
Brann har jo tjent på han da. Det har så langt vært sjelden kost. Og 3-4 millioner for Skålevik er bra med tanke på at LAN ikke tenker å satse på han. Mistenker at han kommer til å gjøre det bra i S08, men der får de kanskje til en taktikk som passer han bedre...

Gulløl

Da ser det ut til at det ikke blir noe Glesnes til Brann.

I følge Drammens Tidende skal Strømsgodset være nær å selge kaptein Jakob Glesnes. Avisen skriver at det skal være den russiske storklubben CSKA Moskva som ønsker seg midtstopperen, og at prisen neppe vil være under ti millioner kroner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Lønner seg å utvikle bergenstalenter. Gjenstår å se hva Sarp får for Zachariassen

Gulløl

Nå som Skålevik forsvinner er det ikke helt tomt for spisser på markedet. Vilhjalmsson, Boli og Søderlund linkes til nye klubber. Ser ikke ut Brann er i bildet for noen av de tre spissene, de skal vel ha den digre serberen.

Klipp:
Ifølge TV 2 er Matthias Vilhjalmsson på det nærmeste klar for Vålerenga. Samme kanal melder lørdag at Stabæks Franck Boli, som ble toppscorer sist sesong, skal være i søkelyset til trønderne. Og ikke nok med det, for det går også rykter om at klubber i Tyrkia ønsker seg Alexander Søderlund, som teller på knappene når han ikke er et førstevalg på Lerkendal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Romarius

Er ikke Åsen opprinnelig spiss - eller husker jeg feil? Hvis ja er det enda en god grunn til å få ham hit

SK

Vi trenger en som er spiss nå og som har bevist i den posisjonen. Greit at vi ikke er med i kampen om de dyreste toppkanonene når vi har Bamba, men vi må ha inn en brukbar spiller som kan gi han konkurranse på et annet nivå enn Kjelsrud. Skandale om det er serberen vi ender opp med. Da har vi bevisst svekket oss på en plass der vi allerede er svakere enn konkurrentene våre.

haak

Brann har gitt opp å hente Åsen. TIL forlangte 4-5 mill. Han ville hit og da er det skuffende at vi ikke fikk til en deal. Mener han ville styrket oss og vært et kraftig signal vis a vis RBK.

Norlings Hund 2

Er dette fra helt sikre kilder? Kan det hende at midlene fra Skåleviks exit brukes til å hente Åsen?


haak

Åsen er et åpenbart case der Brann og Trond Mohn burde funnet en løsning.
Irriterende at der en spiller velger Brann fremfor RBK så er det overgangssummen som skal stoppe overgangen.

Norlings Hund 2

Tipper det siste ordet ikke er sagt i denne overgangssagaen, vi får se.

SeLyren


Gulløl

Tromsø kan ikke tvinge Åsen til å gå til Rosenborg om det er til Brann han vil. Om ikke dette løser seg tipper jeg han blir i Tromsø ut dette året og går gratis. At RS legger ballen død på dette tidspunktet er fornuftig, så får Åsen prate med Tromsø og gi beskjed om hva han vil og kommer til å gjøre. Mulig han signerer med Brann til sommeren for spill fra nyttår av. Og Tromsø er like blakk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

Quote from: Gulløl on January 20, 2019, 16:13:52 PMTromsø kan ikke tvinge Åsen til å gå til Rosenborg om det er til Brann han vil. Om ikke dette løser seg tipper jeg han blir i Tromsø ut dette året og går gratis. At RS legger ballen død på dette tidspunktet er fornuftig, så får Åsen prate med Tromsø og gi beskjed om hva han vil og kommer til å gjøre. Mulig han signerer med Brann til sommeren for spill fra nyttår av. Og Tromsø er like blakk.

Nøkkelordet for Tromsø er vel "blakk". Hvis Åsen vil til Brann, og bare Brann, blir han Brannspiller. Så får det være opp til Tromsø om de vil ha penger for ham eller ikke.
Ballen skal fremover!

Bruiser

January 20, 2019, 19:45:54 PM #796 Last Edit: January 20, 2019, 19:50:13 PM by Bruiser
Hvis vi ikkje lander Åsen i vinter håper eg heller Soltvedt går for Akintola enn å vente til neste år med Åsen. Det kan vi ikkje tillate. Vi må erstatte Skålevik og Vega, Akintola er ein stein som kverker to fugler. Kontrakt ut året med Midtjylland, utvikla seg til å bli veldig god som høgreving i Haugesund og også god som spiss og venstreving. Alle kluter til let's go.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Huff

Quote from: Gulløl on January 20, 2019, 16:13:52 PMTromsø kan ikke tvinge Åsen til å gå til Rosenborg om det er til Brann han vil. Om ikke dette løser seg tipper jeg han blir i Tromsø ut dette året og går gratis. At RS legger ballen død på dette tidspunktet er fornuftig, så får Åsen prate med Tromsø og gi beskjed om hva han vil og kommer til å gjøre. Mulig han signerer med Brann til sommeren for spill fra nyttår av. Og Tromsø er like blakk.

Hvorfor skulle Åsen ville til Brann for enhver pris, hater han RBK? 

Jeg forstår ikke hvorfor det er lurt taktikkeri fra Soltvedt å ligge ballen død med mindre vi ikke vil han han. At Åsen er sterkt ønsket i Brann og har kompiser her er vel og bra, men vi kommer neppe til å overby RBK når det kommer til lønn, og sportslig er vel utfordringene der vel så spennende som her. Det eneste som virkelig taler for at Åsen vil til Brann slik jeg ser det er at RBK har ansatt en 4-4-2 trener, her passer muligens ikke Åsen inn.

Ser forøvrig at han ikke bare har spilt sentralt for TIL, men også venstreving med bravur. Da gir Branns interesse straks mer mening for min del.


haak

Vi burde matche RBK/MFK sine bud og få denne overgangen på plass. En veldig god spiller og ikke minst at vi evner å konkurrere ut de klubbene vi skal sloss med i toppen.


Go Up