• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Skålevik blir etter alle solemerker solgt til Sarpsborg for 3-4 millioner kroner. BT spekulerer i om det kan åpne for å hente "møkkaspilleren" fra Balkan. Vi har jo mer enn nok spisser i stallen. Bamba, Mehnert, Karadas og Johansen. Kvantitetsmessig er det derfor ikke noe behov for en erstatter for Skålevik. En ny spiss bør derfor være en klar konkurrent til Bamba. Ikke en "vi henter ham, tar han på trening og ser det an"-spiss. Lite som tyder på at denne langemannen er en slik type.

Kagain

Quote from: Herman1 on January 17, 2019, 00:38:34 AMDet er nå litt kjekt at Brann nå er i stand til å forsøke seg på spillere på den hyllen.

Selv om RBK og MFK har større økonomiske muskler enn oss fremdeles.


Ja, det må en si. Det som er spennende er hvor mange av de pengene Brann har forsøkt seg med som er Brann sine egne og hvor mange som er Mohnske... Er enig med deg om overgangsrykter også. Alt i alt har overgangsvinduet i år allerede vært mer artig å følge med på enn i fjor...

Quote from: krakra on January 17, 2019, 11:40:34 AMSkålevik blir etter alle solemerker solgt til Sarpsborg for 3-4 millioner kroner. BT spekulerer i om det kan åpne for å hente "møkkaspilleren" fra Balkan. Vi har jo mer enn nok spisser i stallen. Bamba, Mehnert, Karadas og Johansen. Kvantitetsmessig er det derfor ikke noe behov for en erstatter for Skålevik. En ny spiss bør derfor være en klar konkurrent til Bamba. Ikke en "vi henter ham, tar han på trening og ser det an"-spiss. Lite som tyder på at denne langemannen er en slik type.

BT-spekulasjoner får vi håpe at man ikke kan ta for god fisk.  Jeg venter fremdeles på den signeringen hvor man kan utbryte "Typisk POL-signering!", altså ett eller annet ungt og lovende nede fra kontinentet som ikke er fremmed for litt tekniske fiksfakserier... Det er forsåvidt sant at i rene tall har Brann nok spisser, men av disse så er det vel tvilsomt at Karadas kan få gjort mye (han spilte jo mest stopper i Sogndal og har vel ikke nye spisserfaring annet enn gode innhopp for Brann) og HKJ? Vel... La oss bare si at han nå har muligheten til å vise hva han egentlig er god for. Det har jo blitt spekulert i at Mehnert skal få Liseth-behandling med et utlån, så...

Om Åsen går i båset så håper jeg at Brann kan bruke noen av de pengene på å få tak i ett eller annet spisslignende med et snev av målteft. Trenger ikke flere forsvarere eller midtbanespillere for øyeblikket... Om det blir noen av de salgene som det har blitt spekulert i stiller situasjonen seg annerledes...

Billy Elliott

Porblemet, om Skålevik blir solgt og ingen andre kommer inn, er at HKJ da fort blir andrevalget. Det hadde vært krise. Heller Mehnert, og det sier jeg uten å ha sett han spille fotball i så mye som et sekund.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

I perioden der HJK var andrevalg i fjor var vi det beste laget i serien. Det er ikke fordi HJK er en fantastisk backup på noen måte og jeg er enig i at vi burde ha et bedre alternativ. Men det er beviselig ikke en krise.

krakra

Quote from: Kagain on January 17, 2019, 11:54:06 AM
Quote from: Herman1 on January 17, 2019, 00:38:34 AMDet er nå litt kjekt at Brann nå er i stand til å forsøke seg på spillere på den hyllen.

Selv om RBK og MFK har større økonomiske muskler enn oss fremdeles.


Ja, det må en si. Det som er spennende er hvor mange av de pengene Brann har forsøkt seg med som er Brann sine egne og hvor mange som er Mohnske... Er enig med deg om overgangsrykter også. Alt i alt har overgangsvinduet i år allerede vært mer artig å følge med på enn i fjor...

Quote from: krakra on January 17, 2019, 11:40:34 AMSkålevik blir etter alle solemerker solgt til Sarpsborg for 3-4 millioner kroner. BT spekulerer i om det kan åpne for å hente "møkkaspilleren" fra Balkan. Vi har jo mer enn nok spisser i stallen. Bamba, Mehnert, Karadas og Johansen. Kvantitetsmessig er det derfor ikke noe behov for en erstatter for Skålevik. En ny spiss bør derfor være en klar konkurrent til Bamba. Ikke en "vi henter ham, tar han på trening og ser det an"-spiss. Lite som tyder på at denne langemannen er en slik type.

BT-spekulasjoner får vi håpe at man ikke kan ta for god fisk.  Jeg venter fremdeles på den signeringen hvor man kan utbryte "Typisk POL-signering!", altså ett eller annet ungt og lovende nede fra kontinentet som ikke er fremmed for litt tekniske fiksfakserier... Det er forsåvidt sant at i rene tall har Brann nok spisser, men av disse så er det vel tvilsomt at Karadas kan få gjort mye (han spilte jo mest stopper i Sogndal og har vel ikke nye spisserfaring annet enn gode innhopp for Brann) og HKJ? Vel... La oss bare si at han nå har muligheten til å vise hva han egentlig er god for. Det har jo blitt spekulert i at Mehnert skal få Liseth-behandling med et utlån, så...

Om Åsen går i båset så håper jeg at Brann kan bruke noen av de pengene på å få tak i ett eller annet spisslignende med et snev av målteft. Trenger ikke flere forsvarere eller midtbanespillere for øyeblikket... Om det blir noen av de salgene som det har blitt spekulert i stiller situasjonen seg annerledes...
Ja, og som jeg skrev trenger vi kvalitet som kan utfordre Bamba. Men vi har ikke noe behov for enda en spiller som skal konkurrere på lik linje som HJK, Karadas og Mehnert om rollen som andrevalg. Det bør være en spiss man har en klar oppfatning om er bedre enn disse og en reell konkurrent til Bamba. Eventuelt et stort talent. Eller begge deler. Beskrivelsen av denne langemannen gir inntrykk av at han ikke er noen av delene.

Lasaron

Liker ikke at Skålevik ser ut til å bli solgt. Jeg forstår at han selv kanskje vil, og at Sarpsborg vil ha ham. Sarpene er full i penger, så det er bare å presse prisen opp.

Jeg vil heller hente Dang enn serberen.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: krakra on January 17, 2019, 11:59:04 AMI perioden der HJK var andrevalg i fjor var vi det beste laget i serien. Det er ikke fordi HJK er en fantastisk backup på noen måte og jeg er enig i at vi burde ha et bedre alternativ. Men det er beviselig ikke en krise.

Det ble ikke krise, fordi Skålevik holdt seg skadefri. Blir Bamba skadet (vi vet fra før at han er skadeutsatt), så er det krise om Kjeldsrud er andrevalget.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Kjelsrud er i mine øyne ikke god nok for en gulltropp.
Tren på langskudd

Gulløl

January 17, 2019, 12:23:36 PM #708 Last Edit: January 17, 2019, 12:26:19 PM by Gulløl
Det som er temmelig sikkert er at når Brann nå slipper Skålevik har de erstatteren hans klar for signering. De fleste forventer at det blir serberen Fejsal Mulic. Artig om det nå blir en helt annen som blir presentert, en som ikke ikke har blitt nevnt rundt Brann i det hele tatt og en som vi kan konkludere med er hyllen over Skålevik. At Bamba ikke skal ha skikkelig konkurranse om spissplassen er ikke noen gunstig situasjon for lagets prestasjoner, derfor håper jeg Soltvedt har stålkontroll på det som nå skjer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Hvis vi ser på en konkurrent: Molde var, selv med Skålevik i Brann, bedre forspent enn oss på spissplass. De styrker seg offensivt med Ulland Andersen og får enda større og bedre bredde. Da blir det veldig stusslig dersom vi ender opp med denne Mulic med tanke på at vi skal være konkurransedyktig oppe i toppen i år.
Rød makt på Hansa

Gud

Kjenner at en eventuell signering av Mulic gir meg erektil dysfunksjon. Meget lite sexy signering hvis det skulle skje.

ACHTUNG

Quote from: Nixon on January 17, 2019, 12:29:06 PMHvis vi ser på en konkurrent: Molde var, selv med Skålevik i Brann, bedre forspent enn oss på spissplass. De styrker seg offensivt med Ulland Andersen og får enda større og bedre bredde. Da blir det veldig stusslig dersom vi ender opp med denne Mulic med tanke på at vi skal være konkurransedyktig oppe i toppen i år.


Samtidig har Molde mistet Håland og det blir et STORT hull å fylle, et hull ingen av de som er igjen er i stand til å fylle. I tillegg er Bamba bedre enn samtlige av Moldes spissalternativer.

Gulløl

January 17, 2019, 13:00:18 PM #712 Last Edit: January 17, 2019, 13:15:29 PM by Gulløl
Økonomiske hardt prøvede Stabæk selger denne spilleren om prisen er den rette.
https://www.stabak.no/lag/ohikhuaeme-omoijuanfo
Så hvorfor ikke gå for han nå når han er langt langt mindre hot enn for et år siden ? Stabæk fikk vist inn jallabud på han i desember ellers er det ganske kjølig og lunken interesse rundt han for tiden. At det skal komme et nytt Kina bud med en fantasisum på han i vinter er ikke realistisk, noe jeg tror at Stabæk også innser.
Mohn stiller nok opp slik at Brann har to toppspisser. 10 - 12 millioner og en god videresalgsavtale til Stabæk ??
Er redd for at når spisskabalen er i boks for Brann blir konklusjonen før seriestart at Molde og Rosenborg er bedre forspent på spissplassen. Det var det gullet, blir nok bronse igjen, partoutkortsalget og billettsalget fikk en bråbrems(sjokk).
Skal Brann fylle tribunene kamp etter kamp må de gi folket skikkelig troen på at gull er realistisk. Bamba spiller ikke i nærheten av 40 kamper i år det vet alle, det kan komme skader, karantener og formsvikt, en annen spiss kommer også til å spille mye. Jeg lever helt greit med at f.eks. Bamba spiller 20 kamper og Ohi 20 kamper. Brann må satse, ring Mohn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: ACHTUNG on January 17, 2019, 12:47:12 PMI tillegg er Bamba bedre enn samtlige av Moldes spissalternativer.

Dette er en påstand som kan diskuteres. Han viste ikke alltid det for Brann i høst i alle fall.
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Gulløl on January 17, 2019, 13:00:18 PMØkonomiske hardt prøvede Stabæk selger denne spilleren om prisen er den rette.
https://www.stabak.no/lag/ohikhuaeme-omoijuanfo
Så hvorfor ikke gå for han nå når han er langt langt mindre hot enn for et år siden ? Stabæk fikk vist inn jallabud på han i desember ellers er det ganske kjølig og lunken interesse rundt han for tiden.
Mohn stiller nok opp slik at Brann har to toppspisser. 10 - 12 millioner og en god videresalgsavtale til Stabæk ??
Er redd for at når spisskabalen er i boks for Brann blir konklusjonen at Molde og Rosenborg er bedre forspent på spissplassen. Det var det gullet, blir nok bronse igjen, partoutkortsalget og billettsalget fikk en bråbrems(sjokk).
Skal Brann fylle tribunene kamp etter kamp må de gi folket skikkelig troen på at gull er realistisk. Bamba spiller ikke i nærheten av 40 kamper i år det vet alle, det kan komme skader, karantener og formsvikt. Jeg lever helt greit med at f.eks. Bamba spiller 20 kamper og Ohi 20 kamper. Brann må satse, ring Mohn.

10-12 mill ? ??!!?
Stabæk kunne kanskje kreve det for eit år sidan.  No bør dei vera godt nøgd om nokon byr 3-4 mill!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SK

Kan ikke skjønne annet enn vi har en mann på vei inn på spissplass, som ikke er denne serberen. Hvis ikke er dette en bevisst svekkelse av laget som vi ikke kan ta oss råd til for å henge med helt der oppe. Det er rett og slett ikke nok med én spiss som holder skikkelig nivå.

Lasaron

brann.no melder at Ari er klar for Sandefjord nå.
Tren på langskudd

Gepard

Soltvedt må ha spilt en del Fotball manager, for her går det unna! Håper virkelig ikke på serberen, lukter, eller rettere sagt, stinker flopp

osoerli

Det er vel få som har kunnskap om denne serberen. Allikevel trur dei fleste han er ein møkkaspalar og blir ein flopp, basert på presseoppslag med intervju av såkalte balkanekspertar.  Tippar om han blir henta så har POL nokolunde kontroll.  Trur ikkje me skal bruka Kjelsrud-kjøpet som bevis på sviktande teft. Det var meir eit panikkjøp og ein liten lærepenge.  Det blir nok føretatt grundigare sjekk av fleire på nye spelarar no.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Herman1

January 17, 2019, 15:51:01 PM #719 Last Edit: January 17, 2019, 15:52:43 PM by Herman1
Det er nesten litt synd at Brann spiller med bare én enkelt spiss, og ikke to, som i 4-4-2. Savner litt muligheten for å bruke to spillere med komplementære ferdigheter, f.eks. rask bakromsspiller koblet med en stor og sterk tanksenter.
Type Helstad og Sæternes.

Det samme gjelder to sentrale midtbanespillere; en offensiv ballfordeler, og et defensivt rivjern.
Eks. RYJ koblet med SHN.

Men, men. 4-3-3 har jo vært en stor suksess for oss etter at LAN overtok.

Leffen

Korriger meg om jeg tar feil, men denne serberen er altså en storvokst middelmådighet. Hvorfor ble Karadas signert på ny kontrakt? Han spiller vel akkurat denne rollen i klubben til perfeksjon?

Jeg har stor tro på Bamba som vår hovedspiss. Men hent for guds skyld et godt alternativ. Og gjør i alt i deres makt for å gi bort HKJ til Notodden/KFUM/Kongsvinger eller liknende. Der er hans maksnivå.

Falkman

Quote from: osoerli on January 17, 2019, 15:39:32 PMDet er vel få som har kunnskap om denne serberen. Allikevel trur dei fleste han er ein møkkaspalar og blir ein flopp, basert på presseoppslag med intervju av såkalte balkanekspertar.  Tippar om han blir henta så har POL nokolunde kontroll.  Trur ikkje me skal bruka Kjelsrud-kjøpet som bevis på sviktande teft. Det var meir eit panikkjøp og ein liten lærepenge.  Det blir nok føretatt grundigare sjekk av fleire på nye spelarar no.

Kan droppe såkalte, dette er folk som har svært god greie på det som rører seg på Balkan, all mulig grunn til å ta advarslene  deres vedrørende denne serberen på alvor.

Gepard

Gjermund Åsen, om det skal være lov å drømme litt, kan vel også brukes på topp ikke ? Som en backup for Bamba, samt førstepri som venstrekant og enda mer backup som indreløper. Herlighet for en dekning vi hadde fått. Om Haugen blir da..

Kagain

Quote from: krakra on January 17, 2019, 12:01:47 PMJa, og som jeg skrev trenger vi kvalitet som kan utfordre Bamba. Men vi har ikke noe behov for enda en spiller som skal konkurrere på lik linje som HJK, Karadas og Mehnert om rollen som andrevalg. Det bør være en spiss man har en klar oppfatning om er bedre enn disse og en reell konkurrent til Bamba. Eventuelt et stort talent. Eller begge deler. Beskrivelsen av denne langemannen gir inntrykk av at han ikke er noen av delene.

Det er jo selvsagt mulig at Mehnert har kapasitet til å være en god utfordrer for Bamba, men jeg tviler. Er ellers enig med deg i at det må være et klart andrevalg/mulig konkurrent til Bamba. Noen store talenter tror jeg ikke Brann har interesse av eller penger til å investere i. Men de BØR kjøpe noe bedre enn stallfyll av HKJ/Karadas kaliberet. Om de ikke får tak i annet enn stallfyll får de heller vurdere å slenge en av vingene på topp eller eventuelt bruke noe av disse ungfolene som klubben tross alt har gående på gress i Brann 2.

Quote from: Gulløl on January 17, 2019, 13:00:18 PMØkonomiske hardt prøvede Stabæk selger denne spilleren om prisen er den rette.
https://www.stabak.no/lag/ohikhuaeme-omoijuanfo
Så hvorfor ikke gå for han nå når han er langt langt mindre hot enn for et år siden ? Stabæk fikk vist inn jallabud på han i desember ellers er det ganske kjølig og lunken interesse rundt han for tiden. At det skal komme et nytt Kina bud med en fantasisum på han i vinter er ikke realistisk, noe jeg tror at Stabæk også innser.
Mohn stiller nok opp slik at Brann har to toppspisser. 10 - 12 millioner og en god videresalgsavtale til Stabæk ??

10-12 millioner for Ohi mener jeg blir for mye. Det kan hende at han kan tjene det inn igjen om han virkelig smeller til (og han kunne vel sikkert funket alene på topp), men det blir fremdeles litt risk. Jeg tenker maks 5 millioner uten videresalgsavtale. Skålevik-pris med videresalgsavtale. Nå må ikke Brann slenge rundt seg med cash igjen. Det blir dyrt i lengden om man spiller storkar og ikke har en pengebinge som kan forsvare dette. Tenk kynisk. Brann er kvitt to av de som er på "utlendingekvoten" så langt. Kan hende det fins noe annet spissaktig som begynner å bli desperat etter at overgangsvinduet for en del andre klubber stenger i begynnelsen av februar. Da kan Brann kanskje snoke til seg noe. Kanskje POL kan ta en Scharner-sjanse?


Danny1

"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Danny1

"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Kagain

Det kan bli spennende å se om det er sannhet i det. Mon hva Brann har gjort for å fritte ut RBK om dette stemmer...

Churchill

Linken virker ikke her i Oslo.
...we shall never surrender.

Falkman

Quote from: Kagain on January 17, 2019, 22:52:04 PMDet kan bli spennende å se om det er sannhet i det. Mon hva Brann har gjort for å fritte ut RBK om dette stemmer...

Begrunnelsen var Løkberg/Eggen.

M.I.P

Quote from: Falkman on January 18, 2019, 00:35:21 AM
Quote from: Kagain on January 17, 2019, 22:52:04 PMDet kan bli spennende å se om det er sannhet i det. Mon hva Brann har gjort for å fritte ut RBK om dette stemmer...

Begrunnelsen var Løkberg/Eggen.



Var også det at han var en spiller som søkte litt trygghet rundt seg, og at han ikke kom til og gå til en klubb der han var redd for og måtte sitte mye på benken, så det at han muligens måtte sitte mye på benken i RBK, og at han allerede har tidligere kamerater i Brann, gjorde at de regnet med at han så på dette som ett mye tryggere valg

krakra

Da er han vel uaktuell for Brann? Vi vil ikke ha spillere som ikke tåler konkurranse eller hva?

Danny1

Quote from: Churchill on January 18, 2019, 00:10:13 AMLinken virker ikke her i Oslo.

Her er podcasten: https://soundcloud.com/esnpod
Åsen-pratet starter etter ca 20 min
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Huff

Quote from: Danny1 on January 18, 2019, 09:58:30 AM
Quote from: Churchill on January 18, 2019, 00:10:13 AMLinken virker ikke her i Oslo.

Her er podcasten: https://soundcloud.com/esnpod
Åsen-pratet starter etter ca 20 min

Litt senere snakker de om at Acosta kan være på vei til VIF...

pidre

Erlend Johansen og Steffen Landro tar et oppgjør med talenthysteriet i dagens BA:


I Nest-Sotra har de stor tro på Markus Pettersen, men de rister oppgitt på hodet over dem som vil ha 19-åringen som førstekeeper i Brann allerede i 2019.

Folk må ikke glemme hvor Markus kommer fra. Han fikk en enorm erfaring med noen kamper i eliteserien i fjor, men han kommer fra spill i 3. divisjon med Brann 2. Det er et enormt steg. Han trenger tillit og spilletid på et høyere nivå enn 3. divisjon før du kan sette ham rett inn i eliteserien og la ham spille fast på Brann. Jeg forstår Lars Arne Nilsen veldig godt, sier Erlend Johansen.

Nest-Sotra-trener Steffen Landro er enig. - For meg er det helt logisk at han får erfaring i 1. divisjon først. Bare det spranget han gjør nå, fra 3. divisjon til 1. divisjon, er vanvittig stort.

Johansen omtaler debatten om Pettersens fremtid som et hysteri.



https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/oppgitt-keepertrener-forstar-godt-at-brann-vil-vente-med-pettersen/s/5-8-967544





Saludar a los monos!

haak

Carvalho ferdig i VIF. Spørs om det åpner for at Acosta gjenforenes med Vega og Glesnes til Brann.

Gulløl

January 18, 2019, 11:32:00 AM #735 Last Edit: January 18, 2019, 11:37:04 AM by Gulløl
Kan ikke finne noe rykter eller skriverier i media (utenom i Norge) om Fejsal Mulic og noe kobling til Brann. Men det jeg finner er en artikkel der det står at han i dag tjener 15 000 euro pr. mnd. Omregnet i årslønn utgjør dette med dagens valutakurs 1,76 millioner NOK i årslønn. Så er Brann villig til å bevege seg inn i dette lønnsområdet på rundt 2 millioner ? Da mener jeg han må være veldig god og topp eliteserieklasse som spiss, ingen ting av det vi har hørt foreløpig tyder på det.

Klipp fra nevnte artikkel, med en google oversettelse til engelsk:
Thus, with Harbina everything is almost closed, and the attacker himself is quite upset by this situation and is willing to seek out early. Leaders have entered the market ahead of time and are being discussed with some powerful strikers. One alternative is Fejsal Mulic, the giant of the attack on Hapoel Tel Aviv, with which the northerly broke down due to the massive payment of Serbian striker, about 15 thousand euros a month.

http://www.panorama.com.al/sport/ekskluzive-erdhi-me-buje-kukesi-projekton-largimin-e-sulmuesit-rikthehet-pista-e-serbit-mulic/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: haak on January 18, 2019, 11:03:37 AMCarvalho ferdig i VIF. Spørs om det åpner for at Acosta gjenforenes med Vega og Glesnes til Brann.

Kanskje Brann kan kjøpe Carvalho i stedet?

Gepard

Vil defintivt ha Glesnes foran Carvalho, costa ricaneren svinger voldsomt i prestasjonene.


Forøvrig nydelig art i Ba om Nest sitt oppgjør med talenthausende BtPamer

Gulløl

Quote from: Gepard on January 18, 2019, 12:57:26 PMForøvrig nydelig art i Ba om Nest sitt oppgjør med talenthausende BtPamer
Gleder meg til neste Ballspark der de analyser sin rolle oppe i dette.
Eller er Pamer, Bøyum, Huseklepp og Doddo feige og tar skylappene på og ser helt bort fra det som står i artikkelen i BA ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

January 18, 2019, 13:14:15 PM #739 Last Edit: January 18, 2019, 13:16:22 PM by Gulløl
Håper inderlig han forlenger kontrakten og blir, det tror jeg de aller fleste Brann supportere ønsker. Han kommer til å få spille mye i denne sesongen med ca. 40 kamper om han blir.

Klipp 1 fra BA:
Torsdag var Brann-spiss Steffen Lie Skålevik i Sarpsborg og snakket med den sportslige ledelsen der. Brann har akseptert et bud på om lag 3,5 millioner kroner.
Samtidig som Brann altså har sagt ja til å selge fjorårets toppscorer, kjemper de med nebb og klør for å beholde ham.


Klipp 2:
25-åringens nåværende kontrakt går ut etter årets sesong. Fra sommeren av kan han fritt forhandle med andre klubber om en gratisovergang fra 2020. Det ville vært dårlig butikk med tanke på at Brann nå har inne et bud på 3,5 millioner kroner på ham.
- Ja, skal han bli, må han også forlenge. Det har vi vært klare på, sier Branns sportssjef.
For øyeblikket er Skålevik i tenkeboksen. Skal han bli i Brann og Bergen og kjempe med spilletiden med åttemillionersmannen Daouda Bamba, eller skal han flytte til Sarpsborg å bli satset på som en sentral spiller i førsteelleveren?


https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-kjemper-for-a-beholde-skalevik/s/5-8-967850
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on January 18, 2019, 13:14:15 PM- Ja, skal han bli, må han også forlenge. Det har vi vært klare på, sier Branns sportssjef.

Det er vel helt opp til Skålevik selv, og ikke noe Soltvedt kan bestemme. Om Skålevik heller vil sitte ut kontrakten og gå som bosman neste vinter er det ingenting sportssjefen kan gjøre med det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gepard

https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-dropper-trolig-asen/s/5-8-967979

på en måte synd, på en annen måte forståelig. For hvordan få plass til alle disse midtbanespillerne ? Betyr forhåpentligvis at Haugen ikke skal noen steder

haak

Mohn bør hjelpe Brann med denne overgangen. Han må jo inn med penger i TIL allikevel. Når Åsen vil til Brann

Billy Elliott

Quote from: Gepard on January 18, 2019, 15:04:13 PMhttps://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-dropper-trolig-asen/s/5-8-967979

på en måte synd, på en annen måte forståelig. For hvordan få plass til alle disse midtbanespillerne ? Betyr forhåpentligvis at Haugen ikke skal noen steder

Om det faktisk er slik at han ønsker seg til Brann er dette ren idioti. Nå er Vega borte, den eneste spilleren med noe som helst x-faktor. Er det et mål om at laget skal være gråest mulig? Eller må vi droppe å bruke 4 mill. på Åsen, fordi vi heller skal bruke 8 mill. på enda en ny midtstopper?

Til tross for at Glesnes er yngre og lokal, vil jeg mye heller ha Åsen. Kreativitet er det vi mangler, ikke forsvarskraft.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

January 18, 2019, 15:29:40 PM #744 Last Edit: January 18, 2019, 15:49:12 PM by Gulløl
Det drømmes om 7 millioner for Åsen der i nord. Grådig trist om Åsen ikke kan gå til den klubben der han mener at han vil trives best, altså Brann, fordi grådigheten til TIL tar overhand. Tror absolutt ikke Åsen finnes seg i det i lengden, han bør ta styringen og si klart fra hvilke klubb han vil gå til. Om ikke TIL blir enig med den klubben om overgangssum får han bare si at han blir i TIL ut kontraktstiden de siste månedene. Til sommeren kan kan signere gratis for Brann og være klar for spill fra nyttår av. For han er det nok ikke noe problem siden han trives i Tromsø og klarer fint å være der en stund til. Største problemet får TIL som er hardt ute og kjøre økonomisk og istedenfor å få en millionsum får null kroner.
På tirsdag reiser TIL på treningsleir til Tyrkia, kan godt tenke meg at Åsen vil ha en avklaring før det flyet går selv om han ikke sier det offentlig.

Klipp fra Nordlys:
TILs sportssjef vil ikke gå inn på om han oppfatter sjansen for et salg som større nå enn for en måneds tid siden.
- Det har egentlig helt fra vi avsluttet sesongen ligget en interesse der. Så har det kanskje vært noen forventninger om at han skulle være veldig billig, og det har vi stått opp mot. Vi er som klubb nødt til å få igjen det en sånn spiller kan være verdt, sier Johansen.
Nordlys skrev onsdag på kommentarplass at et ventet salg av Martin Bjørnbak fra Bodø/Glimt til Molde for en totalpakke opp mot sju millioner kroner bør gjøre at TIL ikke slår seg til ro med noe mindre enn det Glimt-kapteinen er verdt.
Det er ikke TILs sportssjef helt uenig i.
- Det er klart, i den situasjonen vi er i som en mulig selgende klubb - da er det jo ikke dumt å henvise til den, for å si det sånn, smiler Johansen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Ja, forferdelig trist at han ikke får gå til klubben han vil til...

haak

Her bør Brann virkelig alliere seg med Trond Mohn.
Mohn vet at han i løpet av hver sesong må hjelpe Tromsø med penger.
Bedre å matche budet til MFK/RBK og samtidig hjelpe begge klubbene.


Gepard

Hvis Brann virkelig ønsker an, bør de jo klare å bla opp de to millionene til. Ba-artikklen fremstiller det dog som om Brann etter Strand overgangen ikke er så interessert mer.At det stod mellom Åsen og Strand.

Gjør det ikke det er det tullete å maks skulle by 2 mill for Åsen, er selvsagt verdt 4 mill.

pidre

Tipper han blir i TIL, og signerer for oss i sommer. 
Saludar a los monos!

Lasaron

Hvis Brann er klar til å bruke det Åsen er verdt, foreslår jeg å bruke pengene på andre måter. Vi er nemlig godt forspent på midtbanen.

Venstresiden vår, for eksempel, er potensielt svak. Kristiansen kan fort vise seg å være over middagshøyden, og Gilli er noe begrenset. Petter Strand kan kanskje bidra, joda, men vi er dårligere forspent der.

Om Skålevik forsvinner også, bør vi ha et bedre andrevalg/førstevalg enn Karadas, Mehnert og Kjelsrud.

Og så er det dette treningsanlegget, da. Poenget med å bruke penger er jo fordi det til syvende og sist skal ende opp i flest mulig poeng. Det tror jeg bedre treningsanlegg vil bidra til. Har argumentert mer utfyllende for det før.
Tren på langskudd

Go Up