• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Alonso Solis

Quote from: Falkman on January 15, 2019, 10:12:40 AMSvært lite tyder på at Vega har vært vår desidert beste spiller. Hvis han er så vanvittig god er det jo litt underlig at  han ikke ble plukket opp av en mye større klubb da vi signerte han, han har jo ikke utviklet seg særlig mye, så lenge han har hatt vært her.  At han godt kunne fått flere sjanser fjor, og kan komme til å gjøre en  ok iobb for VIF, er jeg derimot enig i.  Men det forutsetter at han unngår skader. Tror det når jeg ser det.


Større klubber har vel ikke for vane å leite etter spillere i Norge som ikke får spilletid. Vega er heller ikke verdensklasse, men han holder svært høyt Tippeliga-nivå og ville nok gjort det bra i bedre ligaer. Nesten uten unntak skaper Vega noe de få gangene han kommer innpå.

Han er jo ikke spesielt skadeplaget heller..? Som sagt, årets signering. Merk mine ord.

Lasaron

Nja, litt kjeksfaktor har han hatt.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Alonso Solis on January 15, 2019, 17:08:10 PM
Quote from: Falkman on January 15, 2019, 10:12:40 AMSvært lite tyder på at Vega har vært vår desidert beste spiller. Hvis han er så vanvittig god er det jo litt underlig at  han ikke ble plukket opp av en mye større klubb da vi signerte han, han har jo ikke utviklet seg særlig mye, så lenge han har hatt vært her.  At han godt kunne fått flere sjanser fjor, og kan komme til å gjøre en  ok iobb for VIF, er jeg derimot enig i.  Men det forutsetter at han unngår skader. Tror det når jeg ser det.


Større klubber har vel ikke for vane å leite etter spillere i Norge som ikke får spilletid. Vega er heller ikke verdensklasse, men han holder svært høyt Tippeliga-nivå og ville nok gjort det bra i bedre ligaer. Nesten uten unntak skaper Vega noe de få gangene han kommer innpå.

Han er jo ikke spesielt skadeplaget heller..? Som sagt, årets signering. Merk mine ord.

Jo,det har han da virkelig vært. Poenget mitt var at større klubber enn oss burde plukket han opp da vi hentet ham, hvis han er så vanvittig god.
 
På gode dager er Vega istand til å prege kamper i eliteserien, helt klart. Men det er også det, slik jeg ser det.


Kagain

Quote from: SeLyren on January 14, 2019, 17:38:20 PMGlesnes har og en ekstremegenskap i form av distanseskudd. Vi begynner å få noen ok skuddbein i stallen da, Haugen, Strand og evnt. Glesnes. Er dog skeptisk til hva dette vil koste og om det er verdt det. God spiller er han definitivt. Godset betalte vel 4-4,5 for han. De slipper han garantert ikke under 6. Mye penger...

Jeg er ikke motstander av skuddfot, men jeg lurer litt på om LAN klarer å legge inn plass til noe slikt i taktikken sin. Om Glesnes skal være mer fremme og lufte skuddfoten må jo noen andre dekke opp for han litt lenger bak. Men om han får til en god løsning på dette er jo Aleksander Solli en annen lokal luring (rødhåret, til og med:)) som har en skuddfot som det står respekt av. Kan jo hentes som en backup om både Acosta og Wormgoor reiser sin vei.

Lasaron

Ifølge internet har Glesnes til sammen scoret tre mål for Godset og Sarp, i NM og serie. Jeg vet ikke hvordan målene har kommet, men det alene er god nok grunn til at "ekstrem" skuddfot er en overdrivelse.
Tren på langskudd


Huff

January 15, 2019, 20:00:26 PM #656 Last Edit: January 15, 2019, 20:07:35 PM by Huff
Quote from: haak on January 15, 2019, 19:45:05 PMVi er fortatt med i kampen om Gjermund Åsen.

www.bt.no/100Sport/fotball/Dette-har-toppklubbene-lagt-pa-bordet-for-Asen-TIL-vurderer-byttehandel-for-a-selge-tronderen-267475b.html

Veldig merkelig. Jeg trodde Brann arbeidet med Strand og Åsen som en plan A og B, evt B og A. Dersom vi både signerer Strand og Åsen må det bety en ganske drastisk omlegging på midtbanen neste sesong, ellers er dette fullstendig sinnsykt.

Alternativet må være at Brann vurderer Barmen som fotballinvalid, men dersom dette er tilfellet er det slik at LAN med viten og vilje går til seriestart med seks sentrale midtbanespillere der ingen er ekstremt duellsterke, og ingen er mer enn ca 1.80 høye. Dette høres omtrent like sannsynlig ut -slik jeg kjenner LAN- som at vi stiller til seriestart i 2020 med samme trener og fire lokale unggutter i førsteelveren.

En haug med små, tekniske og sentrale midtbanespillere, og et lag som står høyt og fokuserer på gjenvinning.

StuckedPaaOstlandet

Det er jo allerede ganske klart at det vil bli litt taktiske endringer i år når vi ser på spillerne som kommer inn. Om de fortsatt prøver seg på Åsen tror jeg det går mot at LAN planlegger en 3511 formasjon (eller i hvert fall en formasjon der det er plass til 4 på midten), for å få plass til de beste spillerne.


--------------Johansen--------------

------Vito---Acosta---Rismark------

Teniste-------------------Kristiansen

-----Strand-----RYJ----Barmen--------

---------------Haugen-------------------

----------------Bamba-----------------


Den eneste jeg ikke helt finner plass til om de skulle prøvd seg på en slik formasjon er Koomson.

Falkman

Quote from: Lasaron on January 15, 2019, 19:09:19 PMIfølge internet har Glesnes til sammen scoret tre mål for Godset og Sarp, i NM og serie. Jeg vet ikke hvordan målene har kommet, men det alene er god nok grunn til at "ekstrem" skuddfot er en overdrivelse.

Ekstrem eller ikke, den suseren hans mot Start forrige sedong, var iallefall av det spektakulære slaget.

Ninja-Bob

Quote from: StuckedPaaOstlandet on January 15, 2019, 20:05:17 PMDet er jo allerede ganske klart at det vil bli litt taktiske endringer i år når vi ser på spillerne som kommer inn. Om de fortsatt prøver seg på Åsen tror jeg det går mot at LAN planlegger en 3511 formasjon (eller i hvert fall en formasjon der det er plass til 4 på midten), for å få plass til de beste spillerne.


--------------Johansen--------------

------Vito---Acosta---Rismark------

Teniste-------------------Kristiansen

-----Strand-----RYJ----Barmen--------

---------------Haugen-------------------

----------------Bamba-----------------


Den eneste jeg ikke helt finner plass til om de skulle prøvd seg på en slik formasjon er Koomson.

Det der er ein interessant formasjon og oppstilling. Koomson kunne kanskje konkurrert/rullert med Haugen i ei slags tierrolle, og under kontringar kan han og Bamba ligge og snuse på offsidegrensa og bruke farten sin til å springe inn mål. No fablar eg fælt, men det er jo gøy å drøyme seg bort.

Eg synes ikkje det har fungert optimalt med så breie kantar som me hadde i fjor. Det blir for få gode innlegg og me er for treige/lite villige til å fylle opp boksen. Eg tar imot offensiv nytenking med takk og optimisme.

Billy Elliott

Vil tro dette er mer sannsynlig, om Åsen kommer inn:

Holmen
Teniste - Vito - Rismark - Ruben
Haugen - RYJ
Koomson - Åsen - Strand
Bamba

Barmen som backup for RYJ, og Løkberg som backup for Haugen. Om Åsen er ute kan Haugen flyttes opp, og Løkberg komme inn på hans plass.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Morkel

Quote from: Falkman on January 15, 2019, 20:05:46 PM
Quote from: Lasaron on January 15, 2019, 19:09:19 PMIfølge internet har Glesnes til sammen scoret tre mål for Godset og Sarp, i NM og serie. Jeg vet ikke hvordan målene har kommet, men det alene er god nok grunn til at "ekstrem" skuddfot er en overdrivelse.

Ekstrem eller ikke, den suseren hans mot Start forrige sedong, var iallefall av det spektakulære slaget.

Man kan spekulere i om det er lykketreff, men det ser ut som han vet hva han gjør til en viss grad.

https://www.youtube.com/watch?v=K_fr2WSGQLM&t=3m40s

Gulløl

January 15, 2019, 20:51:56 PM #662 Last Edit: January 15, 2019, 20:54:36 PM by Gulløl
Klipp fra BT:
Spillet rundt fremtiden for TILs offensive midtbanespiller fortsetter. Fra tidligere er det kjent at både Molde og Brann har lagt inn bud på Åsen. Men nå har også RBK for alvor kommet på banen for å sikre seg 27-åringen som nylig kjøpte seg hus hjemme i Trondheim. Åsen var på trening da TIL startet opp etter juleferien tirsdag, men spørsmålet er hvor lange han blir i byen. iTromsø kan fortelle at både RBK. Molde og Brann nylig har lagt inn forbedrede bud på Åsen. Budene fra RBK og Molde skal ifølge det iTromsø er kjent med være på rundt tre millioner kroner. Fra Bergen er budet lavere, bare rundt to millioner. Men det er til bergensernes fordel at de kan tilby høy lønn, samt at Åsens bestekompiser Christian Eggen Rismark og Kristoffer Løkberg er i klubben. Brann har nylig hentet Petter Strand fra Molde, men har vært tydelige på at de skal ha inn flere spillere.
For TILs del handler det nå om å holde på interessen slik at summen klubben blir høyest mulig. Foreløpig er det uvisst om hva TIL vil si seg fornøyd med, men fire eller fem millioner antydes. En mulighet som vurderes i TIL er en byttehandel, der TIL får tilbake en spiller, samt penger, fra klubben som til slutt kjøper Åsen. Etter det iTromso får opplyst skal en mulighet som er sjekket ut være at bosniske Besim Serbecic går andre vei dersom valget faller på RBK. Den 1,94 meter høye og 20 år gamle RBK-midtstopperen er langt fra førstevalget i midtforsvaret på Lerkendal.


https://www.bt.no/100Sport/fotball/Dette-har-toppklubbene-lagt-pa-bordet-for-Asen-TIL-vurderer-byttehandel-for-a-selge-tronderen-267475b.html

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Billy Elliott on January 15, 2019, 20:40:02 PMVil tro dette er mer sannsynlig, om Åsen kommer inn:

Holmen
Teniste - Vito - Rismark - Ruben
Haugen - RYJ
Koomson - Åsen - Strand
Bamba

Barmen som backup for RYJ, og Løkberg som backup for Haugen. Om Åsen er ute kan Haugen flyttes opp, og Løkberg komme inn på hans plass.

Kloke vurderinger. Jeg tviler på at Åsen kommer, men isåfall kan jo kanskje Haugen skyves frem ( i en 10er-rolle) og Løkberg gå inn som DM? Med eller uten Åsen, laget ser veldig bra ut. Spennende tider dette, veldig spennende.

Gepard

Åsen kan da umulig komme også, blir altfor vilt. Da må det bety at haugen er på vei vekk i så fall

Bruiser

Quote from: Gepard on January 15, 2019, 21:19:53 PMÅsen kan da umulig komme også, blir altfor vilt. Da må det bety at haugen er på vei vekk i så fall
Nei huff. Det betyr at vi går for EL og seriegull.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Superjack

Quote from: Bruiser on January 15, 2019, 21:35:06 PM
Quote from: Gepard on January 15, 2019, 21:19:53 PMÅsen kan da umulig komme også, blir altfor vilt. Da må det bety at haugen er på vei vekk i så fall
Nei huff. Det betyr at vi går for EL og seriegull.

Og cupfinale, jeg vil ha en cupfinale igjen. En meget god grunn til en skikkelig god fest i Oslo.

Så om Åsen kommer inn så legger vi listen på EL deltagelse, Seriegull og Cuptriumf? Er forumet samstemt på det?
Brannsupporter.

Bruiser

Samstemt. Virker på meg som om det er noke i emning i år.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Quote from: Superjack on January 15, 2019, 21:40:18 PMOg cupfinale, jeg vil ha en cupfinale igjen. En meget god grunn til en skikkelig god fest i Oslo.

Stå og fryse i Oslo andre søndag i advent og så reise hjem i skam? Ellers takk!:)

Ellers stusset jeg litt på saken i BT det er "er til bergensernes fordel at de kan tilby høy lønn". Det kan vel Rosenborg også dersom det ender opp til en kamp klubb mot klubb. Og har vi ikke nok midtbanespillere nå?
Rød makt på Hansa

Falkman

Stor ledelse som sløses vekk, og en ny tribune som står klar til sesongen etter. Må ende med gull det her, jfr 06/07😄

Billy Elliott

Problemet til LAN er at han, om Strand skal brukes på midten, ikke har noen gode venstrekanter. For øvrig ikke noen gode høyrekanter heller, men det får bli en annen sak, han liker Koomson.

Gilli er i beste fall en squadspiller, og bør ikke være fast på et lag som har mål om gull. Derfor tror jeg Strand vil bli skjøvet ut på venstre. Det frigjør plass til Åsen på midten, sammen med Haugen og RYJ. Å ha Løkberg og svært skadeutsatte Barmen som backup/rulleringsalternativer til de tre starterne synes jeg på ingen måte er i overkant.

Og før noen nevner Marengo, hans kontrakt går ut i sommer, og det er absolutt ingenting som tyder på at den blir fornyet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Hva er det Strand kan tilføre venstrekanten vår? Er han typen som kan utfordre og komme seg i gode innleggsposisjoner? Jeg mener å ha lest at det her han liker seg minst.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Rart om enda en midtbanespiller er på vei inn. Betyr det at Haugen er på vei ut? Det liker jeg isåfall dårlig. Heller Haugen enn Åsen.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Nixon on January 15, 2019, 22:51:10 PMHva er det Strand kan tilføre venstrekanten vår? Er han typen som kan utfordre og komme seg i gode innleggsposisjoner? Jeg mener å ha lest at det her han liker seg minst.

Løpskraft, godt skudd og OK innlegg. Omtrent som Gilli, bare litt høyere kvalitet på alt som har med ballbehandling å gjøre. Gilli har dog mer fart. Ingen av dem er noen ideelle venstrekanter, men jeg holder Strand som hakket hvassere. Marengo, som nok er den mest utpregede venstrekanten av dem vi har virker ikke å være med i planene videre.

Dermed tror jeg Strand ender på kanten, i alle fall om Åsen blir signert.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

January 16, 2019, 09:35:10 AM #674 Last Edit: January 16, 2019, 09:45:35 AM by pidre
Saludar a los monos!

Superjack

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/dragkamp-mellom-rbk-og-brann-har-enna-ikke-bestemt-seg-for-fremtiden_sto7092426/story.shtml

Dette er morro, Silly season med innhold og spenning. I motsetning til overgangsvinduer tidligere ( sett bort fra sommeren 2018) der ingenting spennende skjedde.

Nå virker Brann å prøve å hente på øverste tilgjengelige hylle i Norsk fotball.
Jeg vil også tro at om LAN / Soltvedt har prøvd på Åsen såpass lenge så er det en grunn og plan med dette.

Også ett stort skifte om Brann av spillere blir sett på som såpass troverdige i toppen at de skulle velge Brann forran Rosenborg og Molde. Det har ikke skjedd siden 2006/07 
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Nixon on January 15, 2019, 22:08:17 PM
Quote from: Superjack on January 15, 2019, 21:40:18 PMOg cupfinale, jeg vil ha en cupfinale igjen. En meget god grunn til en skikkelig god fest i Oslo.

Stå og fryse i Oslo andre søndag i advent og så reise hjem i skam? Ellers takk!:)

Ellers stusset jeg litt på saken i BT det er "er til bergensernes fordel at de kan tilby høy lønn". Det kan vel Rosenborg også dersom det ender opp til en kamp klubb mot klubb. Og har vi ikke nok midtbanespillere nå?

Så cupfinale er altså ikke aktuelt?

Cupfinale er gøy. Ferdig snakket.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on January 16, 2019, 10:06:44 AMOgså ett stort skifte om Brann av spillere blir sett på som såpass troverdige i toppen at de skulle velge Brann forran Rosenborg og Molde. Det har ikke skjedd siden 2006/07 

Da Brann først hentet Sæternes og så Andresen var dette spillere som valgte Brann selv om Rosenborg var interessert. Begge utgjorde en forskjell for klubben. Både sportslig, men også optimismen som de tok med seg.

Men jeg tviler på at Brann får tilslaget her. Vi ligger allerede en million under tilbudet fra de andre klubbene, og Tromsø er ikke kjent for å ta lett på pengene ved spillersalg.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on January 16, 2019, 10:37:28 AM
Quote from: Superjack on January 16, 2019, 10:06:44 AMOgså ett stort skifte om Brann av spillere blir sett på som såpass troverdige i toppen at de skulle velge Brann forran Rosenborg og Molde. Det har ikke skjedd siden 2006/07 

Da Brann først hentet Sæternes og så Andresen var dette spillere som valgte Brann selv om Rosenborg var interessert. Begge utgjorde en forskjell for klubben. Både sportslig, men også optimismen som de tok med seg.


Ja, var det jeg mente, så kunne sagt fra 2004/05
Og det er noe med den optimismen og troen på at vi satser og vi tror ikke bare på det internt, andre tror på det også.
Brannsupporter.

Pelle

Quote from: Nixon on January 16, 2019, 10:37:28 AM
Quote from: Superjack on January 16, 2019, 10:06:44 AMOgså ett stort skifte om Brann av spillere blir sett på som såpass troverdige i toppen at de skulle velge Brann forran Rosenborg og Molde. Det har ikke skjedd siden 2006/07 

Da Brann først hentet Sæternes og så Andresen var dette spillere som valgte Brann selv om Rosenborg var interessert. Begge utgjorde en forskjell for klubben. Både sportslig, men også optimismen som de tok med seg.

Men jeg tviler på at Brann får tilslaget her. Vi ligger allerede en million under tilbudet fra de andre klubbene, og Tromsø er ikke kjent for å ta lett på pengene ved spillersalg.

Kanskje det "Mohner" på ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Norlings Hund 2

Blir jo også nevnt eventuelle byttehandler her også, så f.eks. Ordagic + 2 millioner er vel en deal begge klubber kan leve med?

Gulløl

January 16, 2019, 13:40:47 PM #681 Last Edit: January 16, 2019, 13:55:29 PM by Gulløl
Bjørnbak snart klar for Molde.

Klipp:
Etter det Eurosport.no kan erfare skal en overgangssum ligge på omkring fem millioner, med en totalramme på ca. syv - avhengig av antall kamper.


https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/naermer-seg-enighet-om-glimt-kapteinen-dette-betaler-molde_sto7094308/story.shtml

I forhold til hva Molde nå ser ut til å betale for midtstopper Bjørnbak(26) med 1 år igjen av kontrakten kan vi vurdere og filosofere litt rundt hva markedsprisen bør være på:
- Acosta(32) med 1 år igjen av kontrakten om Brann selger han.
- Glesnes(24) med 1,5 år igjen av kontrakten om Brann kjøper han.


Altomfotball sine børskarakter på midtopperne i 2018 er:
Acosta: 5,70
Bjørnbak: 5,38
Glesnes: 5,23


Personlig er jeg enig i at Acosta er den beste midtstopperen av de tre uavhengig av børskarakter. Men alder (spesielt) og kontraktstid spiller også inn. Og sikkert noen faktorer til.

I fare for å bli beskyld for å røykt sokkene mine foreslår jeg følgende "markedspriser" ved salg norske eliteserieklubber i mellom for de tre spillerne:

Acosta: 4 mill (totalramme 6 millioner)
Bjørnbak: 5 mill (totalramme 7 millioner). Det som Eurosport erfarer blir prisen.
Glesnes: 6 millioner (totalramme 8 millioner).

Andre forslag til fornuftig markedspriser på de tre nevnte spilleren ved salg eliteserieklubber imellom ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

January 16, 2019, 16:00:39 PM #682 Last Edit: January 16, 2019, 16:03:29 PM by Billy Elliott
Jeg tror du treffer ganske bra hva angår totalrammen for Glesnes. Strømsgodset solgte i går Ulland Andersen med 1 år igjen av kontrakten til Molde for omlag 7 millioner. Prisen på Glesnes, som har lengre igjen av kontrakten, er yngre og kaptein, vil nok ligge i omtrent samme sjiktet.

Hva angår Acostas potensielle salgspris tror jeg igjen du er langt, langt ute på viddene. Totalramme på seks millioner kroner (!) for en 32 år gammel midtstopper? Glesnes og Bjørnbak har rundt 10 år igjen på toppnivå + videresalgspotensiale. Acosta har ingen videresalgspotensiale, og kanskje 2, maks 3 år igjen. Selvsagt vil differansen i pris være mye større.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Hvis vi får 4 mill for Acosta sier jeg selg.
Tren på langskudd

Pelle


Virker som en fornuftig type MR Åsen.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Asen-om-budene-fra-RBK_-Molde-og-Brann-Dette-er-TIL-profilens-krav-til-ny-klubb-267507b.html

TIL skal være villig til å selge Åsen, dersom prisen blir høy nok. Men budene på 3 millioner kroner er avvist.

- Jeg ser ikke på meg selv som noen 3-millionersmann, for å si det slik. For min del er jeg ikke noe mer verdt enn mannen i gata. 10.000-20.000 for meg hadde vært mer enn nok for meg, sier Åsen med et smil.

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Lasaron

Høres ut som en som vil bli solgt.
Tren på langskudd

Gulløl

Ikke bare en veldig god spiller med også en super personlighet å få inn i garderoben.

BA/Nordlys har også et intervju med han. Et lite klipp:
- Jeg tok ei uke ferie etter siste seriekamp (24. november), der jeg ikke trente. Totalt har jeg har hatt ti dager fri siden sesongslutt. For min del er det mer enn nok, for jeg hadde mine friperioder mens jeg var skadet i fjor, så jeg var ikke like utkjørt fysisk og mentalt som de andre. Jeg jobbet med meg selv i skadeperiodene. Derfor kunne jeg begynne med en gang, og var 110 prosent klar da jeg gikk inn i «off-season», sier Åsen.
Han firer ikke på noe.
- Når jeg legger opp så skal ingen ta meg på at jeg ikke la alt i potten. Jeg er all-in, uansett hva jeg driver med. Squash, fotball eller kortspill. Det er sånn jeg er som person. Det er eneste målet jeg har som fotballspiller, at jeg ga alt hver dag, og ingen kan sette fingeren på det, sier Gjermund Åsen.
- Det er mulig jeg roper mye på trening, men det er for å pushe grenser. For skal vi bli bedre, så må vi begynne å trøkke til skikkelig. Vinnervilje får man inn med morsmelken i Trøndelag, sier han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Quote from: Gulløl on January 16, 2019, 17:53:29 PMIkke bare en veldig god spiller med også en super personlighet å få inn i garderoben.

BA/Nordlys har også et intervju med han. Et lite klipp:
- Jeg tok ei uke ferie etter siste seriekamp (24. november), der jeg ikke trente. Totalt har jeg har hatt ti dager fri siden sesongslutt. For min del er det mer enn nok, for jeg hadde mine friperioder mens jeg var skadet i fjor, så jeg var ikke like utkjørt fysisk og mentalt som de andre. Jeg jobbet med meg selv i skadeperiodene. Derfor kunne jeg begynne med en gang, og var 110 prosent klar da jeg gikk inn i «off-season», sier Åsen.
Han firer ikke på noe.
- Når jeg legger opp så skal ingen ta meg på at jeg ikke la alt i potten. Jeg er all-in, uansett hva jeg driver med. Squash, fotball eller kortspill. Det er sånn jeg er som person. Det er eneste målet jeg har som fotballspiller, at jeg ga alt hver dag, og ingen kan sette fingeren på det, sier Gjermund Åsen.
- Det er mulig jeg roper mye på trening, men det er for å pushe grenser. For skal vi bli bedre, så må vi begynne å trøkke til skikkelig. Vinnervilje får man inn med morsmelken i Trøndelag, sier han.


Jeg tror dette er hvorfor LAN ville ha inn Løkberg, Åsen og Eggen Rismark. Store forbilder i treningsarbeid og i fokus på å gjøre jobben både av og på banen.
Tror Løkberg / Åsen vil ha samme effekt på Brannlaget som Andresen hadde.

Brannsupporter.

Gulløl

Tro hvem av klubbene og hovedtrenerene som kan overbevise Åsen best på dette ?

Klipp fra BT:
Men en ting er helt klart:
- Jeg har lyst til, hvis jeg eventuelt skal til et nytt lag, at det blir lagt til rette for mine styrker, at jeg skal få spilletid og at det er like konkurransevilkår. Det er selvfølgelig viktig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Åsen spilte 4 kamper for Rbk i 2010, var det nok til å få gull den gang da? Tipper han har lyst å spille for den klubben der gull nesten er garantert, så antar han ender opp i barteland.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on January 16, 2019, 19:48:12 PMÅsen spilte 4 kamper for Rbk i 2010, var det nok til å få gull den gang da? Tipper han har lyst å spille for den klubben der gull nesten er garantert, så antar han ender opp i barteland.

Han sier han spiller der klubbene blir enig virker det som også. Mohn må da klare å fikse det der?? Åsen går til Brann mot at Mohn går inn med f.eks 10 mill i TIL?  Litt ala Skarsfjordfornyingen?
Brannsupporter.

Gulløl

January 16, 2019, 20:22:48 PM #691 Last Edit: January 16, 2019, 20:38:32 PM by Gulløl
Åsen har trønderkjæreste som han er på vei på barn med om ryktene stemmer(vgd). Da betyr det vel en del bo i nærheten av besteforelde og familie/slekt. Kjæresten flyttet tilbake til Trondheim fra Tromsø i april 2017 i forbindelse med medisinstudier i følge media. De har også kjøpt seg hus i Trondheim for ikke så lenge siden. De meste tyder på at Rosenborg blir valget dessverre. Håper ikke Brann blir brukt av agenten for å presse opp betingelsene og brukt av Tromsø til å presse opp overgangssummen. Tror det kan være fornuftig av Brann å ikke øke budet på 2 millioner før Åsen har bestemt seg eller gitt klare signaler for hvilken klubb han vil til så får heller Brann gå opp til høystbydende. En overgangssum som jeg tror blir mellom 3 og 4,5 millioner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Er jeg den eneste som er bekymret over at vi verken har hentet en skikkelig midtbaneterrier eller en duellsterk og posisjoneringsterk DM?

Dersom Brann går for Åsen kan det i alle fall ikke stå enda en sentral midtbanespiller på ønskelisten.

Churchill

Det vi mangler nå er et spissalternativ.  En annen type enn de vi har. Og jeg tenker ikke på serberen. Han har jeg ikke tro på.
...we shall never surrender.

Falkman

Quote from: Gulløl on January 16, 2019, 20:22:48 PMÅsen har trønderkjæreste som han er på vei på barn med om ryktene stemmer(vgd). Da betyr det vel en del bo i nærheten av besteforelde og familie/slekt. Kjæresten flyttet tilbake til Trondheim fra Tromsø i april 2017 i forbindelse med medisinstudier i følge media. De har også kjøpt seg hus i Trondheim for ikke så lenge siden. De meste tyder på at Rosenborg blir valget dessverre. Håper ikke Brann blir brukt av agenten for å presse opp betingelsene og brukt av Tromsø til å presse opp overgangssummen. Tror det kan være fornuftig av Brann å ikke øke budet på 2 millioner før Åsen har bestemt seg eller gitt klare signaler for hvilken klubb han vil til så får heller Brann gå opp til høystbydende. En overgangssum som jeg tror blir mellom 3 og 4,5 millioner.

Helt greit at prisen presses opp, så lenge så lite tyder på at han havner her.

Lasaron

Like konkurransevilkår får han ikke i Brann. Der deles klippekort ut an mass.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Churchill on January 16, 2019, 21:00:12 PMDet vi mangler nå er et spissalternativ.  En annen type enn de vi har. Og jeg tenker ikke på serberen. Han har jeg ikke tro på.
Kanskje vi skal gå for Matthías Vilhjálmsson om Skålevik forsvinner? Er inne i sitt siste kontraktsår for Rosenborg. Media melder at VIF, Lillestrøm og Tromsø jakter på han. Litt gammal med sine 31 år men likevel fem seks år yngre enn Karadas. Bamba trenger konkurranse, bør ha en spisskonkurrent som ikke er et klart andrevalg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Gulløl on January 16, 2019, 20:22:48 PMÅsen har trønderkjæreste som han er på vei på barn med om ryktene stemmer(vgd). Da betyr det vel en del bo i nærheten av besteforelde og familie/slekt. Kjæresten flyttet tilbake til Trondheim fra Tromsø i april 2017 i forbindelse med medisinstudier i følge media. De har også kjøpt seg hus i Trondheim for ikke så lenge siden. De meste tyder på at Rosenborg blir valget dessverre. Håper ikke Brann blir brukt av agenten for å presse opp betingelsene og brukt av Tromsø til å presse opp overgangssummen. Tror det kan være fornuftig av Brann å ikke øke budet på 2 millioner før Åsen har bestemt seg eller gitt klare signaler for hvilken klubb han vil til så får heller Brann gå opp til høystbydende. En overgangssum som jeg tror blir mellom 3 og 4,5 millioner.

Det er nok sikkert mye sannhet i det du sier Gulløl. Det er mer et spill for galleriet. Kjekt å vinne gull, men det er enda kjekkere om man klarer å presse opp det man tjener på en overgang (kanskje signeringsbonusen kan økes?). Jeg kjenner at når det er mye skriverier i pressen forut en overgang er jeg bekymret for at det er agenter eller noen andre som lekker noe vilt med informasjon nettopp for å presse betingelser.

Herman1

Det er nå litt kjekt at Brann nå er i stand til å forsøke seg på spillere på den hyllen.

Selv om RBK og MFK har større økonomiske muskler enn oss fremdeles.

Herman1

Quote from: Herman1 on January 17, 2019, 00:38:34 AMDet er nå litt kjekt at Brann nå er i stand til å forsøke seg på spillere på den hyllen.

Selv om RBK og MFK har større økonomiske muskler enn oss fremdeles.


Edit: Kjekt med litt spennende overgangs-rykter også.

Go Up