• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

December 15, 2018, 12:46:08 PM #400 Last Edit: December 15, 2018, 12:59:54 PM by Gulløl
Quote from: Kagain on December 15, 2018, 12:17:27 PMTIL-toppen sier at DE ønsker at han helst skal gå til utlandet. Men hva mener Aasen selv?
Aasen er en spesiel kar. Trivsel betyr langt mer enn penger. I Brann har han kompisene Løkberg og Eggen, håper det kan vippe han til Brann. Foreløpig er det meldt at Brann og Molde har vist interesse, men Ranheim har enda ikke fått bud.

Klipp fra Molde tråden på vgd:
Åsen kan vi gi opp. Ville aldri finne på å spille for Molde. Sies det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Når det gjelder Petter Strand må han ganske snart bestemme seg om han er interessert i å går til Brann. Nå har han vært i Bergen by siste par ukene og har alle mulighetene å snakket så mye med Brann han vil. Nå er vi midt i desember, er Strand bare halvinteressert i å gå til Brann bør Brann lukke den døren temmelig snart. Håper det er plass til både Strand og assistkongen Aasen, men sistnevnte bør være et klart førstealternativ om det er kun plass til en av de. Jeg vil ha best mulig spillere i Brann, dialekt har kun betydning om det er to helt jevngode spillere, håper Soltvedt ser den.

BA 11 desember:
- Vi vet om situasjonen hans, og at han står fritt til å vurdere flere ting. Men det må vi også gjøre om dette drar ut. Vi legger ikke skjul på at det hadde vært kjekt om Petter Strand kom til oss, men fotball handler om timing, og det kommer et tidspunkt hvor vi må begynne å vurdere andre ting, sier sportssjefen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Giles

Petter Strand er bedre enn Aasen. Og langt bedre i høytrykksfotball.

Lasaron

Ja, og tre år yngre, og lokal.
Tren på langskudd

Gulløl

December 17, 2018, 01:31:48 AM #405 Last Edit: December 17, 2018, 01:33:33 AM by Gulløl
Overganger til Brann denne uken ??
Tipper både Sondre Liseth og Petter Strand er klar før uken er ferdig.
Keeperplassen tar det nok litt lengre tid å få avklart, tipper det blir enten Eirik Holmen Johansen eller Sean Mc Dermott som blir Brann sin nye førstekeeper.
Assistkongen Gjermund Aasen er nok også høyaktuell til å følge kompisen Løkberg til Bergen.

Fem navn nevnt, tar et råtips på at tre av de er i stallen til Brann for kommende sesong : )


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Sikkert ikke et dumt tips det. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt så mye med på motstanderlagenes keepere denne sesongen, men la oss forutsette at alt rundt tilbudene ellers er likt: Om situasjonen var slik at Brann måtte velge mellom Eirik Holmen Johansen eller Sean McDermott, hvem av disse ville du foretrukket? Hvilken av disse to keeperne antar vi at LAN er mest keen på?

Belfort

litt merkelig at Liseth drøyer. Ba meldte han veldig allerede nærmest klar på tirsdag. Er det Mjøndalen som stikker av med han?

ACHTUNG

Jeg håper på den tidligere Sandefjord-keeperen. Når det gjelder Strand, så tror jeg ikke folk bør skru forventingene for høyt, for jeg stiller spørsmålstegn ved om han virkelig er så god som enkelte vil ha det til. Det er ikke alltid det klaffer for en spiller, som fungerer i en klubb, å få det til på tilsvarende vis i en ny klubb.

pidre

Meldes at Molde har lagt inn bud på Aasen. Skulle tro at Mohn kunne spille en rolle, om det er slik at Brann ønsker han.


Kommer selvfølgelig til å herje om han går til Molde.
Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

Nixon

Eirik Holmen Johansen imponerte meg da han var på Stadion. Men kan ikke huske om han var spesielt god med beina, det var mer roen og andre keeperferdigheter i felt og på strek som var bra.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg husker denne Johansen som god med beina, heller han enn Radlinger. Men som sagt er jeg komfortabel med å satse på Pettersen.

Kanskje vi får til sammen 1 mill for Ordagic og Ari?

Virker fornuftig av Liseth å gå til Mjøndalen, selv om jeg helst vil ha ham i stedet for Johansen.
Tren på langskudd

Nixon

Synd med islendingen som vel har møtt konkurranse fra to av de beste høyrebackene Brann har hatt på en stund. Jeg hadde troen på han da han kom og fikk sett han i noen treningskamper. Han har ett eller annet i seg som han forhåpentligvis får ut snart. Synd at det ikke blir i Brann.
Rød makt på Hansa

pidre

Noen andre interessante navn fremover på banen om Liseth velger Mjøndalen kan være:


Rufo - 7 mål på 10 starter for Sandefjord. 25, 176, 65. Kontrakt ut 2019.

Franck Boli - 17 mål og 3 assist på 29 kamper for Stabæk. 25, 180, 77. Kontrakt sommer 2021 (mulig klausul).

Ohi...

Saludar a los monos!

Lasaron

Tja, jeg er komfortabel med Bamba og Skålevik som nr 1 og 2.
Tren på langskudd

krakra

Holmen Johansen beskrives iallefall som en såkalte sweeperkeeper som er god med ball i beina. En grei løsning å hente ham på en kort kontrakt mens Pettersen lånes ut. Bør være en virkelig toppkeeper som kan gå rett inn i rollen hvis det skal forsvare å ikke satse på Pettersen. Ikke en ny utlending fra en benk som trenger like mange kamper på å komme i gang som Pettersen hadde trengt.

pidre

Quote from: Lasaron on December 17, 2018, 14:23:59 PMTja, jeg er komfortabel med Bamba og Skålevik som nr 1 og 2.

Bra spillere begge to, men Boli er klart bedre målscorer enn begge.

Her hans 17 mål i 2018, ingen mot oss!

https://www.google.com/search?q=franck+boli&rlz=1C1GCEJ_enNO792NO792&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=0ahUKEwi6z_zHgqffAhXBiSwKHT4MCykQ_AUIECgD&biw=1920&bih=938
Saludar a los monos!

krakra

Men Boli er en utpreget egoist og ingen stor førsteforsvarer

Kagain

Quote from: krakra on December 17, 2018, 14:24:10 PMHolmen Johansen beskrives iallefall som en såkalte sweeperkeeper som er god med ball i beina. En grei løsning å hente ham på en kort kontrakt mens Pettersen lånes ut. Bør være en virkelig toppkeeper som kan gå rett inn i rollen hvis det skal forsvare å ikke satse på Pettersen. Ikke en ny utlending fra en benk som trenger like mange kamper på å komme i gang som Pettersen hadde trengt.

Sweeperkeeper er vel noe som LAN setter pris på, eller? Det er jo interessant at en sånn staur av en spiller er god på sweeperkeeper-jobben. Må vel ha litt teknikk da? Ikke for det, det fins jo høyreiste fotballspillere som har ok teknikk (mener at det ble sagt om Hoås blant annet).


McDermott er kanskje mer klassisk keeper? Jeg vet ikke. Jeg lurer også på om en eller begge av disse ansees som "forbundsutviklet" eller om begge går inn på frikvoten. McDermott ble jo hentet fra en norsk klubb til Arsenal da han var under 18 et sted. Holmen Johansen ble vel utviklet av Man City.

Lasaron

Quote from: Kagain on December 17, 2018, 16:23:10 PMIkke for det, det fins jo høyreiste fotballspillere som har ok teknikk (mener at det ble sagt om Hoås blant annet).




Tror han derre Zlatan (195 cm) har ok teknikk også.
Tren på langskudd

krakra

Radlinger (196) har god teknikk.

Manuel Neuer (193) har også OK teknikk.

Kagain

Ja, det har dere sikkert rett i. Jeg er nok bare låst i den der tanken om at høye spillere har fysikk som gjør at de kan hevde seg, mens (mange) kortere spillere har bedre teknikk for å kompensere. Ikke for det, det er nok av småvokste fotballspillere som ikke har teknikken som sin forte...

Gulløl

December 17, 2018, 23:52:09 PM #424 Last Edit: December 17, 2018, 23:53:44 PM by Gulløl
Da har Molde gitt bud på assistkongen Åsen, de mener alvor. Brann har meldt sin interesse for han litt tidligere. Nå får vi håpe Brann er med på oppløpssiden og gir Molde kamp. Jeg tror at om budene er omtrent like fra klubbene og lønn er ikke så ulik velger Åsen Brann til slutt. Molde er den store hatklubben for de fleste trønderske spillere. I Brann  kan Åsen bli gjenforent med kompisen Løkberg.

Klipp fra BT:
Etter det iTromsø får opplyst skal budet fra Molde være over nærmere to millioner kroner, men at TIL ønsker å forhandle opp summen noe før de sier seg fornøyd.
Sist fredag kunne iTromsø avsløre at både Brann og Molde har kontaktet TIL med tanke på pris for å hente spilleren, som har ett år igjen av kontrakten med TIL, foran neste sesong.


https://www.bt.no/100Sport/fotball/Solskjar-har-lagt-inn-millionbud-pa-TIL-stjerne---klubbene-narmer-seg-enighet-266205b.html?spid_rel=2
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Siden BT sin formulering av beløpet var litt rart, "være over nærmere to millioner kroner" har jeg sjekket hvordan iTromsø som BT referer til skriver det. Det iTromsø skriver virker mer fornuft i  : )

Klipp fra iTromsø:
Etter det iTromsø får opplyst skal budet fra Molde være over en million kroner, men at TIL ønsker å forhandle opp summen noe før de sier seg fornøyd.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Spørs om Brann klarer å finne disse pengene. Eller om de har vilje til å finne disse pengene. For jeg tror nok at den samlede økonomiske pakken kan bli dyrere enn topplønn + 2 millioner overgangssum.

Man kan gjerne fortelle seg selv at  Åsen vil velge Brann fremfor Moille basert på at mannen er trønder (og misliker dermed Moille) og kompis med en Brann-spiller. Men som den glade kyniker jeg er så tenker jeg at pengene trumfer en eventuell kompisrelasjon og iboende skepsis til en rivaliserende klubb. Jerry (som ifølge Wikipedia er kallenavnet hans) må være temmelig unik om han velger å gå til en annen klubb som til en viss grad også er en rival til RBK om det utslagsgivende er at denne klubben har en kompis av han og den andre klubben er kneppet over Brann på "hatstigen".

Dette gjelder spesielt siden Brann offisielt har en policy (om jeg husker rett) på at de ikke skal tilby sign-on fee til nye spillere. Tviler på at Moille har det samme. Og det kan jo hende at Jerry har noen kompiser i Moille også. Så jeg tror at om Brann skal få tak i han må de ut med mer penger enn Solskjærs tapre gutter. Og det kan bli interessant.

Med mindre de kan tilby Kristiansen som en del av dealen. 

ACHTUNG

Dersom Åsen går til Molde, er jeg sikker på at det åpner opp for at Molde slipper Strand til Brann. MEN, jeg vil heller ha Åsen enn Strand.

Ellers har Brann følgende utfordring:

Bamba er nummer 1, Brann kan ikke forvente å få tak i Boli eller andre målscorere, når de har investert så mye i Bamba og når eks-KBKeren har levert varene til nå. Brann må gå etter en spiss, som er bekvem med å være andrevalg. DERSOM Skålevik finner seg en ny klubb.

Lasaron

Quote from: ACHTUNG on December 18, 2018, 13:02:12 PMDersom Åsen går til Molde, er jeg sikker på at det åpner opp for at Molde slipper Strand til Brann. MEN, jeg vil heller ha Åsen enn Strand.

Ellers har Brann følgende utfordring:

Bamba er nummer 1, Brann kan ikke forvente å få tak i Boli eller andre målscorere, når de har investert så mye i Bamba og når eks-KBKeren har levert varene til nå. Brann må gå etter en spiss, som er bekvem med å være andrevalg. DERSOM Skålevik finner seg en ny klubb.

Uenig i det første, enig i det siste.
Tren på langskudd

Gulløl

Tror nok at Molde ble hakket mindre atraktiv for Gjermund Aasen etter at Solskjær forsvinner. Noen som har hørt om Erling Mo ?

Ellers har Harstad Tidende kommet med en kommentar om spilleren.
https://www.ht.no/100Sport/meninger/Hva-er-Gjermund-Asen-verdt-for-TIL-266265b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Spelaren

Quote from: Lasaron on December 20, 2018, 06:51:22 AMhttps://www.nettavisen.no/sport/fotball/sarpsborg-har-avslatt-flere-bud-pa-tobias-heintz---det-er-jeg-ikke-fornyd-med/3423569208.html

Sarpsborg gjør det igjen. Presser prisen opp. Får knallpris.

Eg hadde klikket litt om en av Branns spillere oppførte seg slik i media som det Heintz gjør. Han spilte under halvparten av kampene for S08 i år, har kontrakt ut 2021 og bør la klubben ta forhandlingene uten at han blander seg.
Gå av.

Kagain

Ja, men om enden på visen hadde blitt at Brann hadde fått over 10 millioner for spilleren, hva hadde du sagt da?

Spelaren

Quote from: Kagain on December 20, 2018, 09:57:57 AMJa, men om enden på visen hadde blitt at Brann hadde fått over 10 millioner for spilleren, hva hadde du sagt da?

Meg?
S08 er flinke her, det er spillerens adferd eg kritiserer. "- Du er under kontrakt, du har to halve (brukbare) sesonger under beltet og klubben din spilte i Europa League" hadde vært min beskjed.
Gå av.

Gulløl

Ganske stille om overganger til og fra Brann. Stallen er langt fra klar. Om 20 dager starter treningsoppkjøringen, altså 09 januar. Noen brikker bør begynne å falle på plass etterhvert, men det er ganske stille. Neste uke tar vel Soltvedt helt fri og det skjer neppe noe, og så er det det nyttår.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Spelaren on December 20, 2018, 11:06:38 AMMeg?
S08 er flinke her, det er spillerens adferd eg kritiserer. "- Du er under kontrakt, du har to halve (brukbare) sesonger under beltet og klubben din spilte i Europa League" hadde vært min beskjed.

Ser den. Jeg liker bare å tro at S08 har en konspirasjon på gang med spillerne for å få opp prisen på de :)

opplett

Marcus Mehnert har signert en langtidsavtale med Brann.

Spissen kommer fra Asker.

Brann henter talent - Bergens Tidende

Okey?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Danny1

Edit: opplett var først

Men hvordan kan det bli plass til Liseth nå tro? Ai ai ai
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Billy Elliott

Quote from: opplett on December 20, 2018, 16:47:03 PMMarcus Mehnert har signert en langtidsavtale med Brann.

Spissen kommer fra Asker.

Brann henter talent - Bergens Tidende

Okey?

Så ingen Liseth, altså. Faen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

opplett

Da har vi altså hentet to unge spillere fra henholdsvis norsk og svensk 2. divisjon. Stallfyll, eller har Soltvedt funnet gull?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

ACHTUNG

Hurtig, god teknikk, gode defensivt, MEN, dette er klipp fra PostNord:

https://youtu.be/L5WkzCgXFpM

pidre

Saludar a los monos!

pidre

Tja, har ikke Liseth fått tilbud? Betyr det at han har takket nei?

Kan vel også tyde på at Johansen, Skåle eller begge er på vei ut.
Saludar a los monos!

Kjell249

Tipper Skålevik blir solgt til Særp...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Kjipt. Vi henter stallfyll fra alle andre steder, gamle som unge. Mehnert i stedet for Liseth. Typisk. Det neste blir nok at Skålevik drar mens Johansen blir værende.

Jeg tipper at om Brann vinner serien uten lokale, vil feiringen ligne veldig på Rosenborg sine. Hva skal vi med en lokal klubb som ikke er lokal?
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on December 20, 2018, 20:33:00 PMJeg tipper at om Brann vinner serien uten lokale, vil feiringen ligne veldig på Rosenborg sine.

Ja, det var jo de solide lokale innslagene som lagde feststemning i 2007...

Jeg lurer litt på lønnsrammene her. Hva Liseth takket nei til. Dersom Liseth nå takker ja til Mjøndalen virker det jo rart at det var de personlige betingelsene det stod på. Brann bør jo kunne tilby mer enn Mjøndalen dersom de ønsker en spiller.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Lasaron on December 20, 2018, 20:33:00 PMKjipt. Vi henter stallfyll fra alle andre steder, gamle som unge. Mehnert i stedet for Liseth. Typisk. Det neste blir nok at Skålevik drar mens Johansen blir værende.

Jeg tipper at om Brann vinner serien uten lokale, vil feiringen ligne veldig på Rosenborg sine. Hva skal vi med en lokal klubb som ikke er lokal?
Uten å sjekket for mye statistikk selv så mener jeg å huske Krøvel hadde en lang rant for litt siden (et par år kanskje?) ang at det aldri hadde vært dårligere publikums snitt og så mange lokale spillere. Og at det dermed viste seg at antall lokale ikke har så mye å si for interessen
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

December 20, 2018, 21:01:52 PM #447 Last Edit: December 20, 2018, 22:03:42 PM by Belfort
Tror Soltvedt begynner å miste grepet. At man klarer å misse på Liseth er smått utrolig. Etter det BT rapporterer så er ikke Liseth fornøyd med det sportslige tilbudet. Nå må styret ta affære og se på hva Soltvedt driver med.

SK

Styret skal selvsagt ikke se på hva Soltvedt driver fordi de ikke får signert Liseth. Det er en bagatell i den store sammenhengen. Soltvedt har jo ikke noe generelt problem med å signere spillere til Brann.

Huff

December 20, 2018, 22:19:27 PM #449 Last Edit: December 20, 2018, 22:25:28 PM by Huff
Quote from: Nixon on December 20, 2018, 20:48:59 PMJeg lurer litt på lønnsrammene her. Hva Liseth takket nei til. Dersom Liseth nå takker ja til Mjøndalen virker det jo rart at det var de personlige betingelsene det stod på. Brann bør jo kunne tilby mer enn Mjøndalen dersom de ønsker en spiller.

''Etter det BT erfarer skal han ha sagt Liseth ha sagt nei til to tilbud, fordi han ikke var fornøyd med det sportslige opplegget.''

Kilde:
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Denne-21-aringen-er-Branns-nye-spiss-266394b.html

At lokale unggutter rømmer Brann er jo intet mindre enn fullstendig logisk.

Liseth-overgangen er svært dårlige nyheter. En spiss som var knallgod feilvendt er akkurat det Brann hadde trengt, nå får de i stedet enda en bakromsspiss, om en skal tro BTs beskrivelse av den nyankomne fra Asker.

Go Up