• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Daouda Bamba

Started by Nixon, August 15, 2018, 13:51:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Bamba ble far i sommer, kanskje han sover for lite?
Legg ned Kina / Kinen.

ostraume

Quote from: Nixon on October 18, 2019, 07:40:19 AM
Quote from: krakra on October 17, 2019, 23:56:26 PMHvor langt skal man strekke seg for en spiss som ikke er i toppsjiktet i Eliteserien, som jevnlig driter seg ut og som er er forstyrrende element for spillergruppe og lagmoral?

Quote from: ostraume on October 18, 2019, 07:20:31 AMHan er ikke god nok til primadonnanykkene han står for.

Hvor god skal egentlig er en spiller være for at bekymringen for lagmoralen i klubben skal forsvinne? Det går en grense hvor oppførselen ikke lenger er uakseptabel fordi spilleren er god nok?

Ja, det er jo en balansegang. Jo bedre du er desto mer slipper du unna med. Er du uenig i det?

Bamba er, i min bok, på minussiden på dette regnestykket.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

October 18, 2019, 09:45:18 AM #202 Last Edit: October 18, 2019, 09:49:43 AM by ACHTUNG
Det kan virke som om det er en liten kampanje i gang, mot Bamba, dersom man ser de siste dagers saker om spilleren i både BA og BT. Om dette er initiert fra Brannhold, er umulig å vite, men jeg tror ikke det gagner noen at absolutt all mulig dritt om spilleren kommer frem. Det vil bare føre til at andre lag, deriblant utenlandske, ikke ønsker å ta i spilleren, enten det er snakk om utleie eller salg. Alt som blir skrevet om spillere i avisene, blir snappet opp av de som følger med på spiller. Man får nesten inntrykk av at Bamba er en halvkriminell jævel, som bare er ute etter å mele sin egen kake.

PS! Jeg la merke til en ting, da jeg hadde med poden på draktsignering under SPV, på den åpne treningen tidligere i år, i SPV-regi og det var at alle spillerne hadde smilet på lur, bortsett fra Bamba, som nærmest virket litt deprimert, fryketlig tung og trist. I den påfølgende kampen gråt han da han ble byttet ut. Vi må ikke glemme at Bamba er et menneske, samtidig som det selvsagt bør stilles de krav som kan stilles til ham, i klubben, men å ta alt offentlig, det blir litt gapestokk.

Mvh
Psykolog Torvanger

PS! PS! Vi må ikke glemme at Bamba har noe Berisha og de øvrige overhodet ikke har og at kjipe LAN har mye av skylden for at den negative utvaven av Bamba har kommet frem:

https://youtu.be/c36QppYrNb4

Kagain

Begge sider har noen gode poeng her. For å summere opp argumentene slik jeg forstår dem:

Bli kvitt Bamba:

-Han har ikke prestert godt nok, dvs. ikke som en stjerne.
-Han er en "voldsmann".
-Han er en diva.
-Han forsurer moralen i laget.
-Han står i veien for kjøp av lovende talenter (dette ligger litt mellom linjene) som JSL.
-Han er ikke profesjonell slik som LAN definerer begrepet (les: Helge Haugen kloninger).

Beholde Bamba en stund til:

-Han har prestert ok, forholdene tatt i betraktning..
-Han kostet 8 millioner for Brann.
-Han har gode ferdigheter.
-Han kan være en spiller som trenger litt mer stryking medhårs.
-Han er realistisk sitt det beste man har uten at man må legge mange penger ned i ny spiller.

Mine tanker:
For det første syns jeg det er feil å kalle han en voldsmann basert på en albue. Det fins nok av spillere som har klemt til med en albue i løpet av sin karriere, men som ikke er voldsmenn. Jeg mener at om man kategorisk skal kunne kalle en spiller en voldsmann så må man heller se til spillere som Roy Keane (ødelagte egenhendig karrieren til far Håland) eller to av mine favoritter, Neil Ruddock (knakk begge beina til Andy Cole i en treningskamp. Hadde bare planlagt å knekke en av dem) og Vinny Jones. Edmundo er også en annen klassisk voldsmann. Altså spillere av den typen som på engelsk kalles "Hard men".

Prestasjonene hans er det grunn til å være kritisk til. I alle fall om man tar i betraktning prisen som ble betalt for han.  Han har prestert som en OK tippeligaspiss, og ikke som den stjernen man trodde man kjøpte. Jeg mener at en del av grunnen til dette er at Bamba som spiller ikke passer inn i LAN sin spillestil. Derfor presterer han suboptimalt. Men om vi er enige om at han ikke passer inn i spillestilen, så må vi faktisk også gi han litt kudos: Han har tross alt levert noe. Å gjøre en direkte sammenligning med krepsefiskeren vil derimot ikke være rett for noen av dem.

Krepsefiskeren er en first price spiller som passer perfekt i LAN sin taktikk. Det er nesten som om den er skreddersydd for han. Og om man skreddersyr taktikker etter spillere er det rimelig å forventet at de presterer sitt ytterste. Slik som da Helstad var i Brann. Han hadde antageligvis falt helt gjennom i dagens taktikk. Han hadde nok ikke fått flere utenlandseventyr og så videre. Det er ikke fordi at Helstad var en dårlig spiller, men fordi taktikken ikke ville ha passet han. Men Helstad falt jo litt gjennom når han forsøkte seg i andre klubber. Kanskje fordi at de ikke la opp taktikken etter han. Jeg sier ikke at Bamba har potensialet til Helstad, men jeg tror at om han havner i en klubb som legger opp taktikken på en litt annen måte kan han levere mer enn han har gjort i Brann.

Dette er og en av grunnene til at jeg er skeptisk til å bare hive han gratis. Jeg syns at Brann i alle fall bør prøve å få et par millioner for han. Det var en stor investering. Men om de etterhvert havner i en situasjon der. I artikkelen til Jonsson kommer det frem noe som jeg syns var interessant;

"Faktum er at han allerede i vinter var for salg på overgangsmarkedet. Noe som er veldig spesielt da han hadde blitt hentet kun noen måneder tidligere. Brann var da fornøyde med en prislapp på en million euro. Mer eller mindre det samme som de betalt for han. Russiske klubber var inne i bildet, men det ble ikke noe salg. "
(Kilde: https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/jonsson-han-ma-selges-ved-neste-korsvei_sto7502235/story.shtml)

Jeg mener at Brann i det lengste må prøve å få litt igjen for han slik at de minsker tapet. Hver million de kan hente inn for han er en million de teoretisk sett kan dytte på en annen spiller, slik som før nevnte JSL.

Om man legger det meste til side tror jeg uansett vi kan konkludere med at Bamba og LAN ikke er en god match, hverken på det taktiske eller det personlige plan. LAN foretrekker profesjonelle gråsteiner og virker ikke som han er interessert i å forskjellsbehandle spillere eller gi dem den personalbehandlingen som Miller, Kvisvik og de andre fikk. Bamba er åpenbart et følelsesmenneske, noe som ikke trenger å være negativt i seg selv. De fleste arbeidsgivere har en HR-tenkning bak behandlingen av sine ansatte, slik at om det er noen som sliter så får de ekstra oppmerksomhet og hjelp. LAN virker på meg som han har en mer militær (for å si det på en litt fleipete måte) holdning til dette: alle som ikke passer inn i systemet kan gå en annen plass å være.

Dette basketaket mellom Berisha og Bamba som jeg har lest noe om er ikke noe jeg ville tillagt større vekt. Jeg mener at vi i eliteserien hadde en annen sak i starten av året i et annet lag hvor det hadde vært basketak på trening. Treneren ble spurt om dette og svarte "Nei, litt temperatur på trening er bare bra". Men jeg husker ikke hvilket lag, hvilke spillere eller hvilken trener det er snakk om...

Lasaron

Noen trenger å være omgitt av knallgode spillere i et godt system for å være best mulig. Andre trenger å være stjernen på sitt lag for å være på sitt beste. Zlatan er etter min mening det siste. Han falt litt gjennom i Barcelona, men har ellers vært knallgod. Jeg tror Bamba er litt slik. Jeg tror han hadde prestert mye bedre om han hadde blitt hevet rett inn i førsteelleveren når han kom.

La oss også huske på at han hadde fire gode kamper på rad, før karantenen i sommer. Han var virkelig på gang. Jeg tror Kagain er inne på noe. Jeg tror at om Bamba eksempelvis går til Stabæk så vil han dunke inn mange mål under Jan Jønsson, på et dårligere lag. Fordi Jan Jønsson har en helt annen tilnærming til spillere som ikke er A4 i hodet.

Bamba må stå til ansvar for sin dårlige oppførsel. Samtidig så tror jeg dette er nok et tegn på at vi bør skifte trener. LAN er flink til å få mye ut av lite. Det ser ikke ut til at han er flink til å få mye ut av mye.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Nixon

Quote from: ostraume on October 18, 2019, 09:38:53 AMJa, det er jo en balansegang. Jo bedre du er desto mer slipper du unna med. Er du uenig i det?

Nei, det blir jo gjerne slik. Men dersom hovedargumentet mot spilleren er at han forsurer og ikke minst ødelegger lagmiljøet og lagmoralen så burde det strengt tatt ikke ha noen betydning hvor god eller dårlig spilleren er. Konsekvensene kan bli like store uansett.

Men som sagt. Det er gjerne ikke slik det fungerer i virkeligheten.
Rød makt på Hansa!

krakra

Og fordi Jan Jonsson trener et mye dårligere lag der Bamba faktisk kan være en stjerne. Jeg kritiserer gjerne LAN for ikke å ha fått til spillere som Marengo, Vega, Koomson, Børven osv. kan også kritisere ham for å ikke få opp et eneste talent eller for å ikke hente et eneste talent utenfra som har slått til. Kunne også kritisert LAN for å ikke få til spilleren Bamba, men den oppførselen Bamba har levert i er Bambas ansvar alene og noe man ikke kan akseptere i en toppklubb(ambisjoner iallefall).

Trenere i toppklubber må ha de pedagogiske evnene til å utvikle spillere både ferdighetsmessig og mentalt, men de må også ha kynismen til å vrake på papiret gode spillere når de ikke evner å tilpasse seg retningslinjer verken når det kommer til spillestil eller oppførsel og over tid oppfører seg uproft.

krakra

Quote from: Nixon on October 18, 2019, 11:07:50 AM
Quote from: ostraume on October 18, 2019, 09:38:53 AMJa, det er jo en balansegang. Jo bedre du er desto mer slipper du unna med. Er du uenig i det?

Nei, det blir jo gjerne slik. Men dersom hovedargumentet mot spilleren er at han forsurer og ikke minst ødelegger lagmiljøet og lagmoralen så burde det strengt tatt ikke ha noen betydning hvor god eller dårlig spilleren er. Konsekvensene kan bli like store uansett.

Men som sagt. Det er gjerne ikke slik det fungerer i virkeligheten.
slengte jo veldig fort Marcus Pedersen på dør. En på papiret bedre spiller enn Bamba. Man kan ikke godta at spillere forsurer miljøet bare fordi de er gode, men jo bedre de er jo mer villig er man nok til å legge ned til og innsats for at de skal ta seg sammen.

Legendene det refereres til forsuret vel ikke miljøet? Forutenom kanskje Miller da han ble grinete på slutten. Men da kvittet vi oss også med ham. Noe vi også gjorde med Sæternes. Og jeg mener da å huske at Mjelde faktisk fikk skryt for å kvitte seg med stjerner når de brøt ned lagmoralen. Dette er jo noe en annen trenerlegende i England også var kjent for. Ingen spillere var trygge hvis de ikke oppførte seg som forventet.

Nixon

Quote from: Kagain on October 18, 2019, 10:08:55 AMI artikkelen til Jonsson kommer det frem noe som jeg syns var interessant;

"Faktum er at han allerede i vinter var for salg på overgangsmarkedet. Noe som er veldig spesielt da han hadde blitt hentet kun noen måneder tidligere. Brann var da fornøyde med en prislapp på en million euro. Mer eller mindre det samme som de betalt for han. Russiske klubber var inne i bildet, men det ble ikke noe salg. "

Ja, det var interessant at klubben på en måte hadde "gitt opp" Bamba allerede etter høstsesongen i fjor. At misnøyen har vært så langvarig øker jo sjansen for at noe skjer denne vinteren. Men den euro-millionen kan Brann se langt etter for å si det sånn.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: krakra on October 18, 2019, 11:13:05 AMLegendene det refereres til forsuret vel ikke miljøet?

Nei, jeg er ikke med på at Bamba skal sammenlignes med spillerne som ble nevnt i går.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Kvisvik gjorde vel det motsatte av å forsure miljøet.

Nixon

https://www.bt.no/sport/i/y3yj0r/bambas-agent-ut-mot-brann-treneren-nilsen-gaar-langt-over-streken-d?fbclid=IwAR1-0FsbgrhrUIDHmh-9ZJQvxEsmhPm7MTetZctDdwe91mWKTiM1bdZvBz0

Dette blir bare bedre og bedre. Og sannsynligvis vanskeligere og vanskeligere å finne en god løsning på.

Bambas agent ut mot Brann-treneren: - Nilsen går langt over streken. Det er nesten et karakterdrap.

Bergensadvokat Ole Petter Drevland representerer Daouda Bamba og er svært kritisk til Lars Arne Nilsen.
Rød makt på Hansa!

ACHTUNG

Dersom man sammenligner Real Madrids Pepe med Bamba, så er Bamba en skolegutt i forhold. Ta dere en tur inn på Youtube og se all volden Pepe har utsatt sine medspillere for. Han trakker og sparker på dem som ligger nede og i ett tilfelle var han miletre fra å treffe en motspiller i hodet, med et bevisst tråkk:

https://youtu.be/OJ8PcuJBRqI

På tross av at Pepe burde ha blitt utestengt fra all fotball permanent, er han med videre og Real lar ham spille, ene og alene pga at han er en god spiller. Det er Bamba også, en av få spillere med x-faktor i Brann.

tintin

Ang Drevland intervjuet. Han har jo unektelig et poeng, kritiserer spillerne treneren etc offentlig  blir de straffet/utestengt, hvis LAN kritiserer spillerne offentlig, som med Bamba no, er det greit... kritikken fra trener bør og komme internt..

Kagain

October 18, 2019, 12:30:51 PM #214 Last Edit: October 18, 2019, 12:35:08 PM by Kagain Reason: Kildehenvisning
Quote from: Nixon on October 18, 2019, 11:13:48 AMJa, det var interessant at klubben på en måte hadde "gitt opp" Bamba allerede etter høstsesongen i fjor. At misnøyen har vært så langvarig øker jo sjansen for at noe skjer denne vinteren. Men den euro-millionen kan Brann se langt etter for å si det sånn.

Det har du nok rett i. Det er publisert en annen interessant artikkel etter den jeg siterte.

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/bamba-vrakes-fra-branns-tropp-straffes-av-klubben_sto7502122/story.shtml

Det som gjør denne artikkelen interessant er noe Soltvedt blir sitert på:

" Det er klart at det har vært noen utfordrende episoder med Bamba, men det er uansett viktig for oss å fremheve at han er et veldig fint menneske som har mye positivt i seg. Nå handler det for oss å komme gjennom noen uheldige episoder og få noe positiv ut av det. Det er tegnet et bilde av ham ut i fra disse episodene, men han har mye godt i seg, og vi håper og tror at vi skal få det ut fremover. Han scoret i tre kamper på rad før han fikk karantene. Så skjer det som skjer mot Molde, og da går vi ned noen trappetrinn. Det er der vi er nå. Det er litt utfordrende, men vi skal jobbe oss gjennom det. Av og til møter man litt motstand og vi håper å komme styrket gjennom det"

Så det ser ikke ut som Soltvedt i alle fall er villig til å gi opp Bamba, og prøver seg på å møte Bamba litt. Jeg tror nok kanskje dette mest blir hederlige intensjoner fra hans side. Men vi får se.

Quote from: Nixon on October 18, 2019, 11:17:27 AM
Quote from: krakra on October 18, 2019, 11:13:05 AMLegendene det refereres til forsuret vel ikke miljøet?

Nei, jeg er ikke med på at Bamba skal sammenlignes med spillerne som ble nevnt i går.

Quote from: Lasaron on October 18, 2019, 11:46:13 AMKvisvik gjorde vel det motsatte av å forsure miljøet.

Det er vel rett å si at i det miljøet disse legendene var en del av forsuret de ikke tilværelsen. Men jeg må si at jeg har ikke sett så mye som direkte tilsier at Bamba forsurer miljøet i garderoben. Det kan hende at de andre medspillerne er for profesjonelle til å gå ut i media med slike ting, men det vi sitter igjen med er et referat fra gode kilder i Kristiansund som sier dette. Han hadde bedre uttelling i sin tid i Kristiansund (105 kamper/43 mål) som han har i Brann per nu (27 kamper/9 mål) (tall fra Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Daouda_Bamba, sist oppdatert 25 august 2019). Men den beste sesongen hadde han i OBOS da han dunket inn 20 mål på en sesong. Jeg må si at jeg ikke har statistikk over spilte minutt og mål.

Men om man ser på tallene oppgitt på Brann sine sider (https://www.brann.no/lag/daouda-karamoko-bamba)

Ser det slik ut:

Denne sesongen:

1072 minutter/5 mål i tippeligaen, dvs. 214,4 minutt per scorte mål.

Beste sesong i Kristiansund:

2168 minutter/20 mål, dvs. 108,4 minutt per scorte mål.

Siste hele sesong i Kristiansund:

1602 minutter/7 mål, dvs. 228,4 minutt per scorte mål.

Så han var nok kjøpt til overpris av Brann, men det var det vel også flere som pekte på da han ble kjøpt.

Humør er ikke like lett å måle. Men jeg tror nok at Kvisvik og hans like ville slitt mer i dagens Brann med tanke på de typene som er der. Profesjonelle folk. Selv en opprinnelig gladgutt som Barmen eller tidligere konger på byen som [navn tilbakeholdt] har gått den veien. Og i et slikt profesjonalisert miljø ville vel kanskje Kvisen eller Miller havnet utenfor. Jeg har mistet litt temaet av syne her i denne posten, men jeg vil til sist nevne noe om miljø som er interessant for meg.

Vi som har fulgt engelsk fotball (ja, jeg er en av de) husker vel kanskje den berømmelige gjengen fra Wimbledon kalt "The Crazy Gang". Etter som jeg forstår regnet de miljøet i klubben som veldig bra. WikiPedia forteller "Regardless of, and due to, the constant criticism they were subject to, the team was very successful in the English league for more than a decade. The joking behaviour, together with a deep sense of being unjustly derided and belittled, bred an intensely close and united team spirit which was greatly to the club's benefit on the pitch. Their physical style, with players such as Vinnie Jones, Dennis Wise and John Fashanu, often intimidated their supposedly more skilled opponents." Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Crazy_Gang_(football)

Så lagånd kan være så mye, men det avhenger (ikke unaturlig, kanskje) av at de fleste i laget er på bølgelengde. Og i dagens profesjonelle Brann kan man vel påstå at Bamba ikke er på bølgelengde med de andre, noe som ga seg uttrykk i hans uttalelser som taktikk og slikt. Om det forsurer miljøet vet jeg ikke, men det er i alle fall en mulig kilde til gnisninger mellom lagkamerater. For uansett hva annet man kan beskylde LAN for så har han bevisst etterstrebet det han regner som profesjonalitet hos sine spillere. Og jeg tror at storkjøp som Bamba og Berisha ikke passer inn med de andre. Det vil nok kanskje være best for dem om de får gå, men samtidig har Brann bundet opp mye kapital i de to (rundt 15 millioner) og burde prøve å få litt igjen for dem. Ikke la dem gå gratis slik som Andresen eller PVM.

Kagain

Quote from: ACHTUNG on October 18, 2019, 12:27:54 PMDersom man sammenligner Real Madrids Pepe med Bamba, så er Bamba en skolegutt i forhold. Ta dere en tur inn på Youtube og se all volden Pepe har utsatt sine medspillere for. Han trakker og sparker på dem som ligger nede og i ett tilfelle var han miletre fra å treffe en motspiller i hodet, med et bevisst tråkk:

https://youtu.be/OJ8PcuJBRqI

På tross av at Pepe burde ha blitt utestengt fra all fotball permanent, er han med videre og Real lar ham spille, ene og alene pga at han er en god spiller. Det er Bamba også, en av få spillere med x-faktor i Brann.

Jeg forstår ikke at jeg kunne glemme Pepe. Der har du en moderne voldsmann. Så noen VM-kamper for noen år siden, og der slo han til med vold. Jeg mener også at jeg har sett en TV-kamp mellom et tysk lag og Real Madrid. Pepe stakk seg ut der også.

ACHTUNG

October 18, 2019, 12:43:05 PM #216 Last Edit: October 18, 2019, 12:46:24 PM by ACHTUNG
Kagain, er det ikke utrolig at han ikke har blitt utestengt på livstid? Det er en video, der utfallet kunne blitt frykelig stygt, der Pepe forsøker å kjøre knottene i bakhodet på en spiller, skal se om jeg finner det.....

Edit, der fant jeg den:

https://youtu.be/gqHnkby4kII

Nixon

Det nytter i å sammenligne med andre "voldelige" spillere. En stor del av debatten her er om Bamba forsurer spillertroppen, og her er det ingen sammenheng med oppførsel på banen. Jeg vet ikke om Pepe, men f.eks. et klessetryne som Costa er visstnok svært populær innad i lagene han spiller for.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

Lasaron

Såpeopera!

Denne advokaten beskriver LANs ganske milde ordbruk for et karakterdrap, nesten. Og han kaller det illojalt. Samtidig ber han sin 24 år gamle klient om å bli voksen. I media.

Spelaren

Å ha en forsvarsadvokat som agent virker litt pussig. Det er nesten som om uttalelsene om "klienten" faller i en rettsal der kravet til formalitet og prosedyre er noe høyere enn i fotballverdenen.
Legg ned Kina / Kinen.

Billy Elliott

Drevland treffer bra her:

- Når spillere har kritisert spillestil og treningsmetoder tidligere, har klubben og Nilsen i realiteten reagert med å suspendere dem. Signalet da har vært at det er illojalt å komme med misnøye i media. Men skal spillernes misnøye tas internt, må også trenerens misnøye tas internt.

Kilde: BT

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Men det er jo ikke sant. Det er flere spillere som har kritisert spillet uten å bli straffet for det. Blant annet Strand og Berisha.

Bamba gikk milevis over streken. Det er forskjellen.

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on October 18, 2019, 11:46:13 AMKvisvik gjorde vel det motsatte av å forsure miljøet.

Er det vel heller ingen som har sagt. Poenget mitt var følgende; man kan fremstille ting slik man selv vil. En viss bruker malte med ekstrem bred pensel for å fremstille Bamba i verst mulig lys. Konklusjonen ble derfor at Bamba måtte gis vekk, fordi han forsuret miljøet.

Liknende oppramsing og bred maling av uproff oppførsel kunne man bedrevet med mange av klubbens største gjennom historien, UTEN at det betyr at de forsuret noe som helst, eller burde ha blitt gitt bort.

krakra

October 18, 2019, 16:12:54 PM #224 Last Edit: October 18, 2019, 16:19:29 PM by krakra
Man trenger ikke male med spesielt bred pensel for å framstille Bamba som et problem. Han har nettopp fått sin tredje utestengelse siden juni.

Billy Elliott

October 18, 2019, 16:20:59 PM #225 Last Edit: October 18, 2019, 16:30:27 PM by Billy Elliott
Quote from: krakra on October 18, 2019, 16:09:30 PMMen det er jo ikke sant. Det er flere spillere som har kritisert spillet uten å bli straffet for det. Blant annet Strand og Berisha.

Det virker som noen fryktelig diffuse regler å skulle forholde seg til. Hvem bestemmer hva som er over streken?

Altså, man kan kritisere spillestilen så mye man vil offentlig, så lenge man ikke tråkker over en usynlig strek?

Høres ut som en god oppskrift på å kunne forskjellsbehandle folk etter eget forgodtbefinnende.

krakra

October 18, 2019, 16:22:13 PM #226 Last Edit: October 18, 2019, 16:26:44 PM by krakra
Quote from: Billy Elliott on October 18, 2019, 16:20:59 PM
Quote from: krakra on October 18, 2019, 16:09:30 PMMen det er jo ikke sant. Det er flere spillere som har kritisert spillet uten å bli straffet for det. Blant annet Strand og Berisha.

Det virker som noen fryktelig diffuse regler å skulle forholde seg til. Hvem bestemmer hva som er over streken?

Altså, man kan kritisere spillestilen så mye man vil offentlig, så lenge man ikke tråkker over en usynlig strek?

Høres som en god oppskrift på å kunne forskjellsbehandle folk etter eget forgodtbefinnende.
Som de fleste lover og regler.

Alternativene er jo enten totalforbud mot å si noe som helst kritisk i media, eller at spillerne skal si hva de vil.

Jeg regner med det er en ganske stor gråsone mellom det som er akseptabelt å uttale, og det som gir karantene.

Falkman

Quote from: Billy Elliott on October 17, 2019, 19:36:57 PMGi bort Bamba, og selg enhver annen spiller som viser så mye som et gram lidenskap for noe annet enn hard fysisk trening, førsteleddpress og stram defensiv organisering.

La LANs drøm om 11 Helge Haugen-kopier i startoppstillingen skje på jorden. Amen.

Dette minner meg forbløffende mye om Ulrik i Parterapi.

Billy Elliott

Quote from: Falkman on October 18, 2019, 23:47:41 PM
Quote from: Billy Elliott on October 17, 2019, 19:36:57 PMGi bort Bamba, og selg enhver annen spiller som viser så mye som et gram lidenskap for noe annet enn hard fysisk trening, førsteleddpress og stram defensiv organisering.

La LANs drøm om 11 Helge Haugen-kopier i startoppstillingen skje på jorden. Amen.

Det kan godt være, men neste hjemmekamp kommer det til å være under 5.000 fremmøtte. Du, Lunde og resten kan gjerne få lov til å bortforklare det med for mange «Ulriker», men om ikke lenge må både styret og du forklare hvorfor publikumstallene ligner mer på Åsanes enn RBKs.

Kagain

Quote from: ACHTUNG on October 18, 2019, 12:43:05 PMKagain, er det ikke utrolig at han ikke har blitt utestengt på livstid? Det er en video, der utfallet kunne blitt frykelig stygt, der Pepe forsøker å kjøre knottene i bakhodet på en spiller, skal se om jeg finner det.....

Edit, der fant jeg den:

https://youtu.be/gqHnkby4kII

Ja, jeg finner det veldig overraskende. Den videoen du linket til peker på det samme. Mannen er riv ruskende gal. Her kan vi snakke en onkli voldsmann. Men jeg forstår det slik at han er populær blant deler av fansen fordi at han trykker noe voldsomt til i taklingene. Spesielt mot arge rivaler er dette litt kjekt.

Quote from: Nixon on October 18, 2019, 12:55:15 PMDet nytter i å sammenligne med andre "voldelige" spillere. En stor del av debatten her er om Bamba forsurer spillertroppen, og her er det ingen sammenheng med oppførsel på banen. Jeg vet ikke om Pepe, men f.eks. et klessetryne som Costa er visstnok svært populær innad i lagene han spiller for.

Ja, du har rett i at debatten er om noe det er vanskelig å si så mye om. Det er veldig få av oss som har noen direktelinje inn til garderoben. Så da må man spekulere og slikt, noe man kan gjøre på bakgrunn av det som eventuelt kommer frem i media samt ting man selv syns høres logisk ut.

Det jeg derimot prøvde å få til (men som sikkert ikke var helt vellykket) var å differensiere debatten litt. En ting er å ville ha Bamba vekk og argumentere for det, men når man begynner å dra inn at han er en "voldsmann" så tenker jeg at da har man ikke sett så langt utenfor ens egen navle. Så la oss argumentere for eller imot Bamba basert på ferdigheter og lignende, men ikke mal med for bred pensel...

Falkman

Quote from: Billy Elliott on October 19, 2019, 01:25:42 AM
Quote from: Falkman on October 18, 2019, 23:47:41 PM

Det kan godt være, men neste hjemmekamp kommer det til å være under 5.000 fremmøtte. Du, Lunde og resten kan gjerne få lov til å bortforklare det med for mange «Ulriker», men om ikke lenge må både styret og du forklare hvorfor publikumstallene ligner mer på Åsanes enn RBKs.

Du kan ta det helt med ro.  Mitt engasjement har nådd et absolutt bunnpunkt, store forandringer må til for å endre  på det. Og jeg hadde digget å Bamba hadde bidratt til den forandringen, under en annen trener. På den annen side, så forbanna god er han ikke. Og  jeg forbeholder meg likevel retten til å reagere når amøbe-oppførselen hans bagatelliseres.

Lasaron

5 mål for Brann 2 i dag, som vant 5-1.

Lasaron

Jeg tror at om Bamba hadde blitt behandlet som en stjerne da han kom, og blitt satt rett inn på laget fra start osv, hadde han levert mye bedre og oppført seg mye bedre. Mannen er jo god til å spille fotball. Og så passer han og LAN dårlig sammen.

Norlings Hund 2

Quote from: Lasaron on October 19, 2019, 14:40:31 PMJeg tror at om Bamba hadde blitt behandlet som en stjerne da han kom, og blitt satt rett inn på laget fra start osv, hadde han levert mye bedre og oppført seg mye bedre. Mannen er jo god til å spille fotball. Og så passer han og LAN dårlig sammen.

Denne logikken ser jeg ikke i det hele tatt. Han har på ingen måte blitt dårlig behandlet, så oppførselen hans er utelukkende på hans egen kappe.

Lasaron

Det jeg mener er at om han hadde gått rett inn på laget, og treneren hadde hatt høyere terskel for å benke ham. Da. Det er ikke sikkert jeg har rett, men det er jo en logikk der. Om så hadde skjedd, hadde han neppe oppført seg dårlig.

Superjack

Quote from: Lasaron on October 19, 2019, 14:24:46 PM5 mål for Brann 2 i dag, som vant 5-1.

Og sånn skal man svare.
Bra.

Tilbake mot Glimt
Brannsupporter.

Finfin respons

Er Gilbert og Daoda kompiser på og utenfor banen?
Berisha er vel ikke bestis med noen av dem? Noen som vet noe eller kjenner noen som har en bestemor som sitter med kikkert fra stuevinduet mot nymarksfeltet?
Kanskje.

Lasaron

Det virker som at Karadas, Haugen og jeg tenker likt. La oss legge dette bak oss og få det beste ut av Bamba, ja for så vidt begge to. Det er holdningen.

Leffen

https://video.eurosport.no/fotball/eurosport-ekspert-feller-dommen-over-bambas-fremtid-i-brann_vid1254313/video.shtml

Ifølge Jonsson prøvde Brann å selge Bamba allerede i vinter. Noen som har hørt om det? Virker veldig rart

Billy Elliott

Veldig fint av Karadas, som slår ring rundt Bamba:

- Jeg gleder meg veldig til Bamba er tilbake. Han er en av oss, sier Karadas til BT.

https://www.bt.no/sport/i/50kaOm/karadas-slaar-ring-rundt-bamba-han-er-en-av-oss-klubben-maa-laere-av

Synes for øvrig også Mjelde hadde noen fine refleksjoner rundt det å skulle være trener for spillere som ikke er helt A4 i gårsdagens BA-podd. Som han sa, både Miller og Kvisvik måtte man tidvis straffe for dårlig oppførsel, men det ble alltid holdt innenfor husets fire vegger, og man brukte ikke vraking som sanksjonsmiddel.

Lasaron

Jeg har regnet ut at Bamba i serien for Brann scorer mål hvert 182. minutt. Det tilsvarer ett mål annenhver kamp, noe som igjen tilsvarer 15 mål på en sesong. Jeg mener det er grunn til å tro han hadde prestert enda bedre om han hadde fått mer tillit.

En svakhet med slik statistikk er dog at de færreste spiller alle minuttene i en hel sesong. Uansett, Bamba er en god spiss, som enda ikke har fått ut sitt beste.

Gulløl

Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

Kagain

Quote from: Gulløl on December 31, 2019, 16:58:41 PMDaouda Bamba | GOALS & ASSISTS | 2019
https://www.youtube.com/watch?v=OVblY81fKAk

Den filmen var lengre enn jeg trodde :). Det så også ut som at Bamba scorte flesteparten av målene sine når motspillerne hadde på seg gule drakter...

haak

Ser ut som Bamba koser seg på trening. Kan det ha noe med at Berisha er borte?

krakra

Det er nok sammensatt, men det skader neppe Bambas trivsel at Berisha er vekk. Kanskje det kan være et løft for hele laget.

Nå har han visstnok tilpasset seg LANs oppgaver. Så får vi se om det varer, og hvilke utslag det gjør på hans offensive prestasjoner.

Lasaron

Bamba er Branns raskaste på 40 meter. Overraskande for meg. Koomson på andre og Kolskogen på tredje.

Churchill

For meg virker det som om Berisha var et miljøproblem, en som forurenset luften i garderoben. Jeg tror Bambas humøroppsving henger mye sammen med at Veton er borte.
...we shall never surrender.

krakra

Kolskogen er raskere enn Gilli altså

Finfin respons

January 27, 2020, 21:55:58 PM #248 Last Edit: January 27, 2020, 22:10:54 PM by Finfin respons
Jeg trodde Fredrik var kongen på haugen. Fint dette!
Kanskje.

Miller

Quote from: Lasaron on January 27, 2020, 20:27:26 PMBamba er Branns raskaste på 40 meter. Overraskande for meg. Koomson på andre og Kolskogen på tredje.

Har ikke bt abonnement, hva var tidene de hadde på 40? Og var det flyging start eller stillestående?

Go Up