• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Start, Mandag 7. August kl 19.00

Started by Superjack, July 12, 2018, 12:47:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Blir vel 8500 mennesker som blir registrert inn til kampen. Burde være 12500 og fullt hus.

Start har ansatt ekspertkommentatoren Rekdal, tatt 7 av 12 poeng siste 4 kamper og sluttet å spille tullete-naiv fotball med lettvektere.

Dette skal og MÅ være en 3 poenger. Med mindre det skjer store saker på overgangsfronten ut eller inn, så tror jeg dette blir laget:

                         Radle
         Teniste - Vito - Acosta - Ruben
Koms - Haugen - SHN - Barmen - Braaten
                              Skålevik




Brannsupporter.

Belfort

Håper det kommer rundt 7000, en mulighet for seier da.

ACHTUNG

Første kamp etter ferien og fortsatt serieledelse, det kommer nok11-12.000. Med Teniste tilbake, blir det spennende å se om Gilli eller Ruben blir å finne på venstrebacken, eller om Gilli blir dyttet frem til fordel for Marengo. Barmen er også endelig tilbake, så jeg velger allerede nå å spå følgende startellever:

Radlinger

Teniste. Vito  Acosta  Gilli

Haugen  SHN  Barmen

Komsoon  Skålevik (evt ny mann) Marengo

Fra benken er Braaten klar, om Komsoon eller Marengo svikter og Orry vil garantert få flere minutter. Har Brann signert to eller tre totalt, så kan det også medføre endringer.

osoerli

Start har ikkje vunne på bortebane i eliteserien sidan 30. mai 2015.  Blir spanande å sjå om de hjelpesløses hjelper har vakna til live igjen.  Rekdal er ein luring.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on July 12, 2018, 20:22:38 PMRekdal er ein luring.
Det er bare å håpe på mye regn, da blir Rekdal satt helt ut ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Rekdal har vel ikke den beste historikken på Stadion. Ingen kamper i ES er walk over, bortsett fra Sandefjord, så her er det bare knallhard innsats som gjelder.

Nixon

Dersom Teniste blir klar vil det kanskje være dårlig nytt for Braaten som er langt på overtid for en startplass etter min mening. For noe sier meg at Nilsen vil gjenforene begge de opprinnelige kantene sine med Teniste/Gilbert og Kristiansen/Gilli.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Marengo har ikke hatt samme kvalitetsdroppen som Komsoon og jeg er sikker på at LAN ser at Brann blir litt for statisk og forutsigbar, med Kristiansen - Gilli, så jeg er ikke så sikker på at færøyveringen overtar flankeplassen igjen. Jeg heller mer mot enten Gilli - Marengo eller Kristiansen - Marengo. I vanskelige bortekamper kan de være at Kristiansen - Gilli blir foretrukket.

Norlings Hund 2

Quote from: Nixon on July 14, 2018, 12:36:58 PMDersom Teniste blir klar vil det kanskje være dårlig nytt for Braaten som er langt på overtid for en startplass etter min mening. For noe sier meg at Nilsen vil gjenforene begge de opprinnelige kantene sine med Teniste/Gilbert og Kristiansen/Gilli.

Den eneste plassen Braaten ikke kan spille, er vel keeper. Tipper han vil få plenty med spilletid.

Superjack

Altfor lenge til denne kampen. Ingen fotball av interesse på 3 uker.
Brannsupporter.

Corran

July 16, 2018, 12:41:55 PM #10 Last Edit: July 16, 2018, 13:15:19 PM by Corran
U19 EM starter kl 13:55 i dag
Så kan vi diskutere om det er av interesse ;-)
Edit: Norge spiller nå mot portugal på sandvikens stadion i Vasa i følge Wiki siden, men ser finske navnet på stadion er Seinäjoki Stadium
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on July 16, 2018, 12:41:55 PMU19 EM starter kl 13:55 i dag
Så kan vi diskutere om det er av interesse ;-)
Edit: Norge spiller nå mot portugal på sandvikens stadion i Vasa i følge Wiki siden, men ser finske navnet på stadion er Seinäjoki Stadium

Landslag er spennende om det er Brannspillere med. Og det er det ikke...
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on July 16, 2018, 17:04:08 PMLandslag er spennende om det er Brannspillere med. Og det er det ikke...

Pluss at jeg i alle fall hele tiden blir sittende og tenkte på Branns dårlige talentarbeid og hvor mange talenter fra Bergen som kunne vært med. Det ødelegger hele opplevelsen.
Rød makt på Hansa

Corran

Kikket litt på kampen i mangel på bedre ting å ta meg til. Kan ikke si jeg var imponert over nivået.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Radlinger
Teniste - Vito - Acosta - Gilli (?)
SHNs erstatter
Haugen - Barmen (?)
Koomson - Skåle - Marengo
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Tror ikke det er noen SHN erstatter som starter den kampen så blir vel Barmen eller Ordagic som tar den plassen og Orry  inn på indreløper.
Og håper dette ble litt motsatt jinxing ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Gleder meg til ES del 2 starter. Spent på hvordan Brannlaget fremstår. Om de klarer å fremvise høytrykksfotballen igjen.

Brannsupporter.

Lasaron

Etter kampen mot Haugesund snakkes det om å få flere baller inn i boks. Jeg frykter det resulterer i lemping opp i boks fra eller bak midtsirkelen.
Tren på langskudd

kabelmann

I så tilfelle håper jeg Orry tar jobben som spiss.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Finfin respons

De kan godt slå støttepasninger, men å spille frem på indreløpere som ikke utelukkende har ryggen mot målet må de raskest mulig finne ut hvordan de skal lykkes med.
Kanskje.

ACHTUNG

Brann kan gjerne vinne denne kampen, men den virkelige testen kommer borte mot Molde i runden etter.

Lasaron

Med dagens stall, og skade på Gilli, Kristiansen og Skålevik, foreslår jeg dette laget:

Samuel
Teniste - Wormgoor - Acosta - Kalsaas
Haugen - Barmen - Orry
Koomson - Johansen - Braaten

Pettersen, Karadas, Ordagic, Vega, Marengo, Marthinussen, Bildøy
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on July 31, 2018, 13:50:17 PMMed dagens stall, og skade på Gilli, Kristiansen og Skålevik, foreslår jeg dette laget:

Samuel
Teniste - Wormgoor - Acosta - Kalsaas
Haugen - Barmen - Orry
Koomson - Johansen - Braaten

Pettersen, Karadas, Ordagic, Vega, Marengo, Marthinussen, Bildøy

Der skulle det bli kø ved portene til Stadion på mandag. Skandaler i kulissene og lokale talenter på banen.
Løper og kjøper billett før folket finner ut av dette.
Brannsupporter.

huleste

Espen Børufsen har operert ankelen og er ute. Gode nyheter

Gulløl

August 01, 2018, 09:56:40 AM #24 Last Edit: August 01, 2018, 09:58:16 AM by Gulløl
Stiller alle på Stadion på mandag som har engasjert om Brann på diverse forum, twitter, andre sosiale medier og kommentatorfelt siste uken kan tilskuertallet få seg et fint løft på mandag. Er bare litt usikker på om de mest sinte og forbanna de såkalte nett-trollene har adgang, men de går vel aldri på Stadion uansett  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erifos

Start har tapt sine fire siste bortekamper med målforskjell på 1-12. Tatt hele ett (1) poeng borte hittil i år (Målforskjell: 2-16)! Har troen!

Chrisstah

Quote from: Erifos on August 01, 2018, 09:58:10 AMStart har tapt sine fire siste bortekamper med målforskjell på 1-12. Tatt hele ett (1) poeng borte hittil i år (Målforskjell: 2-16)! Har troen!

Nå har Rekdal fått sommeren med de, så det Start laget som har vært kan ikke sammenlignes med det som stiller på Mandag.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

ACHTUNG

August 01, 2018, 12:00:10 PM #27 Last Edit: August 01, 2018, 14:59:45 PM by ACHTUNG
Jeg vil ha et ballbesittende og angrepsvillig lag mot Start:

Radlinger

Teniste  Acosta Vito Gilli

Haugen  Barmen  Ordagic

Komsoon  Kjelsrud  Marengo

krakra

Braaten bør inn.

                     

Erifos

Quote from: ACHTUNG on August 01, 2018, 12:00:10 PMJeg vil ha et ballbesittende og angrepsvillig lag mot Start:

Piotr

Teniste  Acosta Vito Gilli

Haugen  Barmen  Ordagic

Komsoon  Kjelsrud  Marengo

Friskt keepervalg...

Lasaron

Quote from: Erifos on August 01, 2018, 12:58:22 PM
Quote from: ACHTUNG on August 01, 2018, 12:00:10 PMJeg vil ha et ballbesittende og angrepsvillig lag mot Start:

Piotr

Teniste  Acosta Vito Gilli

Haugen  Barmen  Ordagic

Komsoon  Kjelsrud  Marengo

Friskt keepervalg...

Om Gilli fortsatt er skadet, hva vil du da?
Tren på langskudd

ACHTUNG

Quote from: Erifos on August 01, 2018, 12:58:22 PM
Quote from: ACHTUNG on August 01, 2018, 12:00:10 PMJeg vil ha et ballbesittende og angrepsvillig lag mot Start:

Piotr

Teniste  Acosta Vito Gilli

Haugen  Barmen  Ordagic

Komsoon  Kjelsrud  Marengo

Friskt keepervalg...


Haha, tidenes blings!

Superjack

Quote from: ACHTUNG on August 01, 2018, 15:00:11 PM
Quote from: Erifos on August 01, 2018, 12:58:22 PM
Quote from: ACHTUNG on August 01, 2018, 12:00:10 PMJeg vil ha et ballbesittende og angrepsvillig lag mot Start:

Piotr

Teniste  Acosta Vito Gilli

Haugen  Barmen  Ordagic

Komsoon  Kjelsrud  Marengo

Friskt keepervalg...


Haha, tidenes blings!

Vil også ha Braaten inn.
Kanskje tom som indreløper i stedet for ordensmannen.
Brannsupporter.

Morkel

Quote from: ACHTUNG on August 01, 2018, 15:00:11 PM
Quote from: Erifos on August 01, 2018, 12:58:22 PM
Quote from: ACHTUNG on August 01, 2018, 12:00:10 PMJeg vil ha et ballbesittende og angrepsvillig lag mot Start:

Piotr

Teniste  Acosta Vito Gilli

Haugen  Barmen  Ordagic

Komsoon  Kjelsrud  Marengo

Friskt keepervalg...


Haha, tidenes blings!

Piotr har nå skryte av 1 famøs tabbekamp på et halvt år. Så han setter nok pris på at noen i det hele tatt tenker på ham, glipp eller ei.

OmOssSjølOgHansaøl

Haugen - Barmen - Braaten er en spennende midtbane, i alle fall hvis Braatens form er så bra som LAN hintet om før sommeren.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Billy Elliott

En midtbane omtrent slik, hadde vært snacksy:

Haugen - Barmen
Vega
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Morkel

Quote from: Billy Elliott on August 01, 2018, 19:56:56 PMEn midtbane omtrent slik, hadde vært snacksy:

Haugen - Barmen
Vega

LAN flørtet jo med å snu trekanten tidligere i år. Ville vært kult. Vega, Ordagic, Braaten, Orry og Barmen kan jo ta den rollen, alt ettersom hvilke kvaliteter man ønsker der.

Chrisstah

Quote from: Morkel on August 01, 2018, 20:29:56 PM
Quote from: Billy Elliott on August 01, 2018, 19:56:56 PMEn midtbane omtrent slik, hadde vært snacksy:

Haugen - Barmen
Vega

LAN flørtet jo med å snu trekanten tidligere i år. Ville vært kult. Vega, Ordagic, Braaten, Orry og Barmen kan jo ta den rollen, alt ettersom hvilke kvaliteter man ønsker der.

Spennende tanke det der.
Tror også det avhenger av at Gilli spiller kant. Da en sånn trekant krever mer av kantene våre.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Stril Power

Me har jo sett at mange lag heilt forventa legg seg mykje lågare mot Brann. Det gjer det vanskelegare for Skålevik å få brukt styrkene sine. Å snu trekanten kan gjere arbeidsforholda hans nokre hakk betre. Når eg har leika med tanken tidlegare, er alltid problemet at det er umogleg å ta Sivert ut av laget.

Billy Elliott

Noe slikt som dette tror jeg kunne vært både defensivt solid, og meget offensivt slagkraftig.

Radlinger
Teniste - Vito - Acosta - Ruben
Haugen - Barmen
Koomson - Vega - Gilli
Skålevik

Er ingen hemmelighet at vi har slitt noe fryktelig mot etablert, spesielt mot slutten av vårsesongen. Et oppsett som over tror jeg kunne bøtet på det. Klarer man å få inn f.eks. Grøgaard allerede nå, vil vi også være godt forspent på de fleste plasser (unntatt midtstopper). Man kunne se for seg et slikt backup-lag:

Pettersen
Kalsaas - Karadas - Marthinussen - Grøgaard
Ordagic - Orry
Bildøy - Braaten - Marengo
HKJ
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Hva er dette opplegget med backup-lag? Er det for å vise bredden i troppen? Det kan da ikke være noe annet enn førsteelleveren som interesserer.

Kagain

Kan jo være interessant å vurdere et worst-case scenario der alle spillerne i førsteelleveren er vekke og hva man har å rutte med da...

Gulløl

Quote from: Kagain on August 03, 2018, 10:38:26 AMKan jo være interessant å vurdere et worst-case scenario der alle spillerne i førsteelleveren er vekke og hva man har å rutte med da...
Ja smart det for svartedauden kan fort komme tilbake nå som alt er så svart. Sist gang kom den også først til Bergen med skip sommeren 1349 da rottene hoppet i land. Sommeren 2018 er det myyye cruiceskip i Bergen, sier ikke mer  ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Supertzar

Rykte om at Vilhjalmsson går frå Rosenborg til Start. Sportsdirektøren skal ha nevnt at det kjem eit navn inn snart. Håper det drøyer til over helga.

Alonso Solis

Quote from: Supertzar on August 03, 2018, 14:21:35 PMRykte om at Vilhjalmsson går frå Rosenborg til Start. Sportsdirektøren skal ha nevnt at det kjem eit navn inn snart. Håper det drøyer til over helga.

Hvis Vilhjalmsson er mulig å kjøpe og brann IKKE har vært involvert er det så hinsides slett arbeid av Soltvedt at det nesten ikke er til å tro! Hvor har du dette ryktet fra?

ACHTUNG

RBK ville aldri ha solgt til en gullkonkurrent, Start er en annen skål. Ser at Lundemo blir nevnt som et alternativ, som erstatter for Heltne, på BA.no, men det er ikke realistisk.

Supertzar

Kjenner Start-supportere som finner fram til alt mulig av rykter. Vilhjalmsson-ryktet vart gjentatt i dag.

Herolind Shala straks klar for Start også (Eurosport).

1908

Da er vi vippet ned fra første plass.. Vi ser den kanskje igjen mandag kveld.. Men det varer nok ikke lenge..

Billy Elliott

Quote from: 1908 on August 04, 2018, 18:54:26 PMDa er vi vippet ned fra første plass.. Vi ser den kanskje igjen mandag kveld.. Men det varer nok ikke lenge..

Neppe. Når var sist vi vant på Stadion, egentlig? (kan ærlig talt ikke huske)
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on August 04, 2018, 19:07:12 PM
Quote from: 1908 on August 04, 2018, 18:54:26 PMDa er vi vippet ned fra første plass.. Vi ser den kanskje igjen mandag kveld.. Men det varer nok ikke lenge..

Neppe. Når var sist vi vant på Stadion, egentlig? (kan ærlig talt ikke huske)

Tromsø, tidlig mai.
Gå av.

Go Up