• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Vålerengen, søndag 10.06.18 kl 20:00 (13. serierunde)

Started by Lasaron, May 31, 2018, 07:33:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Det koker ikke akkurat i kamptråden til denne storkampen med foreløpig 49 innlegg der Brann er serieleder i eliteserien. Til sammenligning. Det var krise i Brann. Brann mot Follo, mandag 01 juni 2015 og Brann var langt nede på tabellen i Obos ligaen. Engasjementet var høyt og kamptråden endte opp med 272 innlegg. Det var tider det, det kokte rundt Brann og diskusjonen gikk høyt. Kjedelig når Brann leder eliteserien med så mange poeng kanskje ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Bataljonen drepte sitt eget forum ganske effektivt ved latterlig lange nedetider uten noen form for informasjon.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Hvor mange aktive er det her inne etter omleggingen og i forhold til 2015?
Og selvfølgelig er det flere meninger om alt som er galt og alt som bør gjøres når det er krise.
Nå er det god stemning rundt laget, trener og styre og stell i klubben. Når en kommer med forslag til start 11'er er det ikke store variasjoner i hva folk mener og hva LAN velger. Eneste som kanskje blir et par innlegg av er om Grønner kan spille back om det mangler en back.
Spillestil er heller ikke noe å diskutere for den fungerer som den skal.

Så det er ikke mye å diskutere i en kamptråd når alt går bra.

For å si noe om kampen så e eg som alltid pessimist og tror på max uavgjort og at dette er starten på nedturen som MÅ komme snart.
Men det er godt at det er kommet litt mer følelser tilbake med kampnerver tidlig på dagen og rastløshet som kommer til å vare fram til like før kampen og da tar litt kvalme over.
Er mange år siden det var sånne følelser i sving hos meg.  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

https://www.nrk.no/hordaland/okt-beredskap-for-brann-valerenga-1.14077337
Har vel knapt vært noe bråk på eller utenfor Stadion siste 20 år når Engen kommer. Noen nevekamper i Dalene rundt omkring har det vel vært med "god betaling" fra onkel politi. Blir nok trolig ganske rolig i dag. Kommer vel en buss fra Oslo, ellers er det vel Oslo folk bosatt i byen som kommer på borteseksjonen, totalt rundt 250 er antydet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Barmen var ikke med på lørdagstreningen, pga sin kronisk vonde nakke, ifølge BA. Spørsmålet er om Barmen bør brukes som oppspillspunkt, da det store antallet headinger Kristoffer gjennomfører pga det, er med på å vedlikeholde problemet. Kanskje han burde få "fri" fra den jobben ut sesongen. Håper Orry holder hele kampen, som erstatter, evt at Ordagic kommer inn underveis.

Gulløl

Tipper 1-1. Men det er å leve med
siden RBK heller ikke vinner sin Kamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Crispo 2

Usikker på hvorfor, men jeg har en uggen følelse for kampen i dag:( Håper det e kebaben fra i går og ikke noe annet....
Per Pettersen 1960-1964

Norlings Hund 2


Lasaron

Hadde egentlig veldig god tid, men ellevill kø ved Sandvikvåg gjør at kampen ryker for min del.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 10, 2018, 17:35:20 PMHadde egentlig veldig god tid, men ellevill kø ved Sandvikvåg gjør at kampen ryker for min del.

Cup i Sunnhordland, må sjekke sånt som vaskeekte Vestlending, gutt!
Gå av.

Serez

Synes det blir litt mye diving av Heltne Nilsen i jakten på frispark. Kunne godt prøvd å holde på ballen i stedet et par ganger..

osoerli

Jevn og vanskeleg kamp. Det er i slike kampar saknet etter ein goalgetter er stort.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Gå av.

pidre

Hafsås elendig, men foreløpig bedre enn forventet. Frykter (frykter, frykter) han kan avgjøre kampen.
Saludar a los monos!

SeLyren

Når orry ble klippet ned i VIFs 16meter, straffe eller ikke? Eg synes den er soleklar.

Romarius

Quote from: Serez on June 10, 2018, 19:41:38 PMSynes det blir litt mye diving av Heltne Nilsen i jakten på frispark. Kunne godt prøvd å holde på ballen i stedet et par ganger..

Det han driver med på slutten, der han ligger og vrir seg etter å ha fått en liten dytt i magen er bare pinlig. Vær en mann, gutt!
Ellers en under middels omgang. VIF gode til å ødelegge Branns oppbyggende spill. Bare høyresiden til brann er bra i dag, spørs om ikke Vega og Kjelsrud kommer inn etter hvert.

osoerli

Quote from: SeLyren on June 10, 2018, 19:57:35 PMNår orry ble klippet ned i VIFs 16meter, straffe eller ikke? Eg synes den er soleklar.

Sjeldan straffe når forsvarer er først på ball
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Jevnere enn ønskelig - men det er strengt tatt kanskje ikke så veldig overraskende. Deila begynner dessverre å få ganske god skikk på Engen. Vi må opp et lite hakk i andre omgang.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Serez

Definitivt en av få kamper der vi ikke dominerer midtbanespillet slik vi pleier. Vi har også vært litt rotete i oppspillsfasen, og det hjelper ikke på.

Orry Larsen er forøvrig involvert i stort sett alle gode angrep, god kamp sålangt av han.

pidre

Vi virker slitne, litt tunge. vif vinner mange dueller.
Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

Serez

Vi trenger et bytte eller 2. Er jo gått 63 minutter, spørsmålet er hvem vi trenger.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Serez

Men det er litt trist når vi har vært mest farlig med en midtstopper og ved nesten selvmål. Har ikke akkurat vært mangel på innlegg, er bare nesten aldri det treffer en medspiller.

OmOssSjølOgHansaøl

0-0. Det er blåst.

Litt antiklimaks (til tross for kok på slutten).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

pidre

Greit nok med 1 poeng i denne kampen. Vi har hatt 4 tøffe kamper nå, uten tap. Noe enklere motstand (per def) fremover, og ikkje så tett program. Borte mot Odd, BG og Molde heime.

RBK har cup og europacup i tillegg.
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Kun 1 seier på de siste 5 nå. Med unntak av RBK-kampen er det egentlig ganske lenge siden vi har spilt spesielt bra.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Hvorfor i alle dager får gilbert gult på slutten der?
Ser ut live som han blir klippet ned. Eneste forklaringen eg har er at dommeren gir gult for filming?

Ellers en dårlig kamp offensivt men brukbar kontroll bak
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Serez

God kontroll bak i andre omgang, men i første omgang synes jeg vi var litt rufsete. En annen ting som ble tydelig i kampen er at det ser ut som Komsoon har tapt mye på at Teniste er ute, synes han og Gilli sjelden kombinerer i flyt, blir mye stopp og løp som går i veien på hverandre, og tror det er mye av grunnen til at vi var dårlige offensivt, fordi det er jo kantene våre som skaper det absolutt aller meste offensivt, spesielt når Barmen er ute.

Lasaron

LAN messer hele tiden om relasjonene. Bergersen skriver i BA om relasjonene. Hva skal vi med nye spillere i sommer hvis det går ut over disse berømmelige relasjonene? De betyr jo tydeligvis svært mye. Må da være bedre å dyrke relasjonene i stedet for å skaffe seg helt nye? Nei, nye spillere bør vi bare hente i desember.

Eller betyr relasjoner kanskje litt for mye i dette systemet? Jaja. Vi leder serien.
Tren på langskudd

ostraume

Hvordan kan relasjoner "bety for mye"? Skjønner du i det hele tatt hva ordet betyr?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SeLyren

Koomson gjorde mange dårlige valg i går, noen må fortelle han at det går an å passe ballen...

Lasaron

Quote from: ostraume on June 11, 2018, 07:15:20 AMHvordan kan relasjoner "bety for mye"? Skjønner du i det hele tatt hva ordet betyr?

Vel, hvis et lag "klapper sammen" når de ikke stiller med sine faste elleve, mens enkelte andre lag klarer seg fint. Samtidig som betydningen av relasjoner stadig blir fremhevet av egen trener. Da kan det jo tenkes at man har valgt seg en strategi som er for sårbar for skader og karantener. Hvis systemet er veldig avhengig av relasjoner.

Ostraume: Din respons var såpass skarp at jeg nå ser frem til å bli opplyst.
Tren på langskudd

Corran

Selvfølgelig er relasjoner viktig. Og de er viktige uansett hvilket system en spiller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

ACHTUNG

Relasjonene var ikke problemet igår. Det fungerte utmerket på både venstre- og høyresiden mot RBK, men i VIF møtte Brann et mye hissigere lag enn RBK. De løp like mye, nesten mer enn Brann og når en Brannspiller fikk ballen, var det en VIF-spiller på ham med en gang og de hang til tider på som klegger. Det som var skuffende igår, var at ikke Brann utnyttet at VIF gikk tom da det gjenstod 20 minutter. Man så jo det på Johnson, da han kom alene mot Radlinger, at han ikke hadde krefter igjen. Brann hadder mer krefter og burde ha tatt VIF på slutten.

Leffen

Engen var gode på å nøytralisere vårt spill. De svarte høyt press med høyt press. Men enig med siste taler; de var slitne på slutten og de støtet som ble satt inn 5 min før slutt burde komme litt tidligere. Vega og Azar skulle fått 10 min til. Særlig fordi marengsen var helt usynlig i går.

Corran

Quote from: Lasaron on June 11, 2018, 09:18:15 AMMener du jeg insinuerer at relasjoner ikke er viktig?
Ja det virket som om du mente at relasjoner ikke var så viktig og at de betydde for mye
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on June 11, 2018, 10:23:25 AM
Quote from: Lasaron on June 11, 2018, 09:18:15 AMMener du jeg insinuerer at relasjoner ikke er viktig?
Ja det virket som om du mente at relasjoner ikke var så viktig og at de betydde for mye


Det går an å mene noe er viktig, og samtidig mene at det vektlegges_for_mye. Er du enig i det? For å ta et banalt eksempel: Det er viktig med hodestyrke, men hvis treneren er avhengig av at alle på laget er veldig god på hodet så gjør han det til en for viktig del.

Jeg mener relasjoner er viktig. Samtidig spør jeg om det kanskje vektlegges_for_mye av LAN når det stadig blir påpekt som grunn til poengtap. Responsen her inne tyder på at svaret er nei. Ok.
Tren på langskudd

nero

Brann ble tatt litt med egen medisin mot VIF. Deila hadde tydeligvis gjort hjemmeleksen sin, og vel så det. I likhet med andre over her, savnet jeg Teniste-Koomsom-komboen. Synes Gilbert måtte gjøre vel mye på egenhånd, og gikk seg til tider litt fast. Nå var VIF veldig oppmerksomme på kantene våre, da, så han hadde ingen lett oppgave. Vi får håpe på litt hjelp fra TIL i kveld.
Lions led by donkeys.

Go Up