• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lillestrøm - Brann, onsdag 30.05 kl 20.00 (NM-4 runde)

Started by Gulløl, May 27, 2018, 14:34:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Det er nesten paradoksalt at det skal lite til før dommerne blåser for noe ute på banen, mens det tydeligvis er lov å sperre inne og være fysisk mot keeper på dødball.

Serez

Ja jeg er litt enig med Radlinger. Virker som det er blitt enda mer fritt i feltet til å stå helt inntil keeper og omtrent blokkere for han. Sånn jeg har forstått det så er det lov å  gå opp i duell med keeper, men at keeperen skal ikke blokkeres, da blir det obstruksjon. Men det er nå ikke sånn det dømmes nå lenger i hvert fall.

Forøvrig 1-0 til Odd, RBK på enda en smell :)

ostraume

Laget ute.SHN med. Inn med Azar og Grønner....Grønner som høyre back? Vega inn, Marengo ut.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

OmOssSjølOgHansaøl

Oi, store utskiftninger på laget.

Nå merker jeg at det snek seg inn en god dose pessimisme i forventningsmiksen. Blir dette sesongens første tap?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Billy Elliott

Hmm, Grønner som høyreback. Føles litt ut som om det er doomed to fail. Da hadde jeg heller foretrukket at man satt inn Kalsaas, Marthinussen eller Fredriksen (som alle er på benken, ingen Bildøy).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Grønner som back blir spennende. Karadas fra start mot eliteseriemotstand likeså. Ordagic fra start igjen, denne gang som indreløper. Vega fra start.
Tren på langskudd

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

"Ikke i troppen: Taijo Teniste (rygg, hånd), Vito Wormgoor (syk), Peter Orry Larsen (lår), Ruben Kristiansen (lyske), Kristoffer Barmen (nakke)."

- Hode, skulder, kne og tå, kne og tå. Bare å stemme i og glede seg over en kjærkommen spillepause.
Gå av.

Romarius

Vil tippe på 3-5-2, med Kjelsrud og Azar på topp. I så fall spennende.

Jose Arrogantio


OmOssSjølOgHansaøl

Ostraume og Romarius hadde rett: 3-5-2. Interessant ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Quote from: Romarius on May 30, 2018, 18:39:57 PMVil tippe på 3-5-2, med Kjelsrud og Azar på topp. I så fall spennende.

Nesten, Johansen og Vega på topp. Spennende formasjon som kan bli et genialt trekk eller helt katastrofe. For hvor mye har de trent på dette?
Rød makt på Hansa

Belfort


Spelaren

Gå av.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on May 30, 2018, 19:19:39 PMOrdagic har vært god.

Han har vært ganske frisk. Rask med ball og kjapp i vendingene.
Gå av.

Billy Elliott

Foreslår Braaten eller en av de unge inn for HKJ i pausen, og et skifte til vår vante 433 med Karadas på topp og Vega og Koomson på kantene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

De kan vel alltids bytte formasjon, men det har vært bedre i første enn fryktet.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Det blir en kraftkrevende andreomgang i denne varmen. Men Vega (og Acosta) bør i alle fall ha greie forutsetninger for å takle temperaturen. Kanskje det er litt av grunnen til at gan startet kampen? :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Bra Azar gikk frem og Haugen ikke spilte ballen bakover for å starte angrepet på nytt...;)

Men syns vi er mer rufsete i starten av andre omgang. Men det var vi oppe i Trondheim også, så håpet lever. Og nå har vi formspilleren Marengo i bakhånd.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Enda en hands på Åråsen vi får lov til  8)  .
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Stadig mer rufsete spill i heten. Dette kan gå begge veier. Og det kan bli avgjort på rene tilfeldigheter.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

Falkman

En tydelig påminning på hvorfor  Grønner ikke spiller mer.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Da har jeg som vanlig et hotellrom å avbestille...

Elendig markering i forsvaret. Først og fremst av Azar i den avgjørende duellen. Men bør ikke Grønner være tettere i han som gir målgivende slik at han kan gå i duell?
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Ingen stor suksess med 3-5-2 så langt. Men det handler ikke bare om formasjonen, men også mange andrevalg uten kamptrening og innbyrdes relasjoner. Og slitne bein og tropevarme. I det hele tatt ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

LSK har fått komme på skuddhold titt og ofte, det er noe slitent og ukonsentrert over dette laget i kveld. Skålevik klarer ikkje en gang å treffe mellom stengene frå kort hold.
Gå av.

Nixon

Ooohh, et par slike Lillestrøm-sjanser til nå så har vi sluppet inn like mange som vi har gjort på 12 kamper i serien!
Rød makt på Hansa

Chrisstah

Skal ikke avskrive Grønner, men om han vil bli noe mer enn 3 valg så må han opp noen hakk.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Spelaren

Fint løp av Skålevik, men avslutningen blir igjen for puslete. Ikkje dagen i dag.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


Spelaren

En patetisk forestilling. Står og sover, og igjen er Radlinger ute av stand å ta en avslutning nede i hjørnet.
Gå av.

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

OmOssSjølOgHansaøl

Da kan vi i det minste konsentrere oss 100 prosent om serien resten av sesongen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

blobby winters

Spillerne som ser mest slitne ut er de som ikke har hatt noe kamp trening. Vega byttet ut (tror han forlater oss i sommeren dessverre - bare håper at han går til utlandet og ikke til en konkurent), Johansen var sliten og byttet ut, Karadas, Grønner, og Ordagic.

Diskusjonen om rulleringer av spillere kommer helt sikkert opp igjen etter denne kampen

Billy Elliott

Knust av et bedre lag, så får Nixon glede seg over cornerscoring. Hvis jeg ikke tar helt feil var dette årets første. Spørsmålet da er jo hvor mange vi har slått denne sesongen før denne satt. Bare det vil fortelle oss noe om hvor stor prosentandel av dem som gir avkastning.

Jeg registrerer for øvrig at vi kun var en elendig LSK-avslutning fra å slippe inn på eget innkast.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

marsboer

Oppsummering:
- Aldri 3-5-2 eller en tulleformasjon igjen
- Aldri Grønner og Karadas sammen som midtstopper igjen
- Karadas er for gammel til å starte eller spille 90 minutter på høyt nivå
- Hent inn en ny backspiller, så kan vi spille 4-3-3 igjen

Billy Elliott

Quote from: Falkman on May 30, 2018, 20:27:31 PMEn tydelig påminning på hvorfor  Grønner ikke spiller mer.

I alle fall til høyre i 352. Sånn er det når spillere går uten kamptrening i lange perioder, for så å bli kastet inn i et ukjent system.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

LAN sa til NRK i pausen om 3-5-2 spørsmål at vi må bruke de spillerne vi har. Med han kunne fint spilt 4-3-3 med bare 1 endring på start 11.
Bytt ut Karadas som SB for Braaten som høyre back

Braaten. Grønner Acosta Gilli
 Haugen.  Sivert.   Ordagic
Koomson.  HKJ.          Vega

Nixon

Quote from: Billy Elliott on May 30, 2018, 20:48:55 PMså får Nixon glede seg over cornerscoring.

Bare kom med andre ting å glede seg over. Såvidt jeg fikk med meg ble det ikke skåringer til oss i ditt elskede etablerte angrepsspill...
Rød makt på Hansa

marsboer

Det virker nesten som LAN ønsker at Grønner skal dumme seg ut. Han så hjelpeløs ut der uten backspiller ved seg og trege Karadas som ikke kan hjelpe særlig til. Jeg håper at Grønner får sjansen til å spille sammen med Vito (i 4-3-3) en dag, så kan vi se hva han er god for.

Nixon

Quote from: marsboer on May 30, 2018, 21:00:14 PMDet virker nesten som LAN ønsker at Grønner skal dumme seg ut.

Ja, Nilsen er kjent for å sette sånne tilbøyeligheter over ønsket om å vinne fotballkamper...

Det er klart at Grønner til tider var ukomfortabel der ute, og det blir litt urettferdig å dømme han veldig strengt ut fra denne kampen. Men av og til må fotballspillere spille i ukjente posisjoner. Se på Braaten som ble kastet ut i det som høyreback med enda dårligere defensive egenskaper.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on May 30, 2018, 20:57:53 PM
Quote from: Billy Elliott on May 30, 2018, 20:48:55 PMså får Nixon glede seg over cornerscoring.

Bare kom med andre ting å glede seg over. Såvidt jeg fikk med meg ble det ikke skåringer til oss i ditt elskede etablerte angrepsspill...

Igjen spør jeg: hvor mange cornere har vi slått denne sesongen før denne satt?

Og for den saks skyld; hvordan skulle vi fått til noe etablert angrepsspill i denne kampen når midtstopperne ble flyttet opp hver gang ballen gikk ut til kast fra 30 meter og inn.

Brann fikk 21 innkast i denne kampen. De fleste av dem på motstanders halvdel. Det er fryktelig mange ganger vi kunne satt ballen i spill i farlig område, men heller valgte å kaste den inn foran Kippe og co.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Virker veldig lett å score på Radlinger. Både på langskudd og innlegg

Kjell249

Enig. Radlinger virker ikke så solid hvis det ikke spilles på styrkene hans. Når forsvarspillet er så svakt som i denne kampen, og vi ikke kommer opp i press, så virker det veldig enkelt å score på oss. Virket ikke som vi bare har sluppet inn 5 mål i serien.

Synd at ikke Grønner og Karadas benytter mulighet til å vise seg frem når de får sjansen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up