• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lillestrøm - Brann, 21.05 kl 20.00

Started by Superjack, May 17, 2018, 21:08:58 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Serez

Hvorfor slår vi langt hele tiden?

Serez

Frustrerende å se på Ordagic. Hver gang jeg legger merke til han gjør han noe dumt. Som når han snapper ballen som ligger klar for å skytes fra Marengo(?) og sentrer omtrent til keeper. Eller når han klarerer fra 5 meter til lillestrømspiller på 20 meter.

Spelaren

Haugen, Barmen og Ordagic jukser utrolig mye med returløpene. De to førstnevnte har kanskje hatt en del kampbelastning men sistnevnte har ingen unnskyldninger. LSK løper rundt, gjennom og forbi oss nå - og det er få grep som er mulige frå benken. Hvis gjengen er sliten, så er det pause som nytter.
Gå av.

Serez

Soleklar straffe, men om vi ender opp med tap er det ikke det vi skal skylde på. Mange minutter igjen og Lillestrøm kunne lett ledet 2-0

Spelaren

Snytt for soleklart straffespark, også.
Gå av.

Serez

Der fikk vi i hvert fall Ordagic ut. Holder ikke nivået.

Spelaren

Karadas kommer vel til å vinne en drøss dueller som ingen følger opp på.
Gå av.

Spelaren

Haugen/Marengo-kjemien er som hos et nyskilt ektepar.
Gå av.

Serez

Johansen har vært et friskt pust. Kom igjen nå!

Serez

MARENGO**  JADDA

(De har jo byttet side)

Spelaren

ER DET MULIG!?!? Et lite lyntog gjennom en smørje av gult.
Gå av.

Spelaren

Karadas vs Kippe. Der har du krefter i sving tilsvarende det som får stjerner til å danne seg.
Gå av.

Nixon

Oppmuntrende avslutning i alle fall. Bommet Nilsen på laget i dag? Ingen kamp for Skålevik f.eks.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Jaja, får være greit nok. Mesteparten av kampen var elendig. Ett poeng igjen.
Gå av.

Serez

Var egentlig overraskende med ingen røde kort i Karadas v Kippe situasjonen. Synes vi viser en enorm vilje de siste 15 minuttene, spesielt etter Johansen kom inn.

Håper vi finner en ekstra sentral midtbanespiller som faktisk har noe i TL å gjøre, også må vi bli kvitt Ordagic fortest mulig.

Leffen

Haha, den brytekampen var herlig. Greit med ett poeng. Meget svak kamp i 75 min. Heldig med handsen til Gilbert (skulle jo hatt straffe, så det går opp i opp).

Det mest alarmerende er at presset og gjenvinningen, som er årsaken til at vi leder, var bortimot fraværende. Så kan man jo spørre seg om det er villet taktikk eller at mange er slitne. Heller mot det siste. Trenger å få Orry og Ruben fort tilbake. Braaten er litt skummel på backen. Ordagic bidrar som nevnt med null og niks. Ser for meg en svært kort karriere i Brann-trøyen

Gulløl

Quote from: Serez on May 21, 2018, 20:53:50 PMHåper vi finner en ekstra sentral midtbanespiller som faktisk har noe i TL å gjøre, også må vi bli kvitt Ordagic fortest mulig.
Jepp utenlandskvoten må brukes til klare forsterkninger. Ordagic fikk sjansen sin i dag, tok den ikke i det hele tatt, mangler mye.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Ordagic er litt uortodoks i forhold til den nå etterhvert så satte taktikken til Nilsen. Det betyr at han ofte kan finne på å være steder der me ikkje er vant til at Brann-spillerne er - og som ser veldig bra ut når det funker. Men også at han mangler der han skal være - og så blir det angrep imot.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

20 gode minutter på tampen holdt til ett poeng. Synd vi ikke klarte å trøkke skikkelig til i en hel omgang. Det hadde kanskje holdt til seier. Kanskje burde Karadas og Kjell ha kommet inn allerede til pause?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Norlings Hund 2

Deilig med poeng i den første kampen i år der jeg føler vi ikke var best. All ære til LSK for det.

To svake kamper på rad nå, håper virkelig vi tar oss opp heretter, og at vi kommer oss etter pausen. Vi var virkelig dårlige i dag.

Corran

Svak kamp, men deilig med et poeng. Soleklar hands før målet men snytt for 2 klare straffer så det skulle bare mangle.
Ser det er mange som er missfornøyd med Ordagic, men greit at han får kamptrening da det vil bli bruk for ham senere også. Han klarer ikke ta rollen til SHN. Synes Haugen var mye dårligere. Han er rett og slett ubrukelig for tiden.
Dårlige dødballer, dårlige passninger, dårlig på det meste og tar aldri løp inn i 16 meteren.
Håper han finner formen til neste helg. Ikke er det pga for stor belastning heller da han sto over et par kamper og ikke har overbevist i noen kamper i år.
Men det betyr jo at laget har mer inne så om en ser det på rette måten så er det jo litt positivt og ;-)


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Syns Haugen har vært litt på gang de to siste kampene, jeg. Ordagic var ikke så ille, men ja han var litt dårlig. Spilte seg opp på slutten. La oss huske at han spilte helt greit som indreløper mot Ranheim. Braaten har vært i beste fall på nødløsningsnivå de to siste kampene. Skal bli fint å få Kristiansen tilbake. Vingene var gode i dag. Kjekt å se at Karadas kan gjøre nytte for seg i et så langt innhopp.
Tren på langskudd

pidre

Ny kamp mot LSK på Åråsen 30. Mai.

Ellers verdt på merke seg at vi etter kampen mot trønerpakket står med 5 kamper heime og 7 borte.
Saludar a los monos!

Superjack

Nok et poeng på en tung dag borte. Satse på at Sønnen har fått energien tilbake etter å ha stått over i dag, tror også Haugen kommer til å heve seg mot RBK.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Føler ikke SHN er den vi savner mest. Han spilte sist kamp, og laget var ikke noe særlig mye bedre da. Nei, Teniste er virkelig det det største savnet. Braaten, til tross for tidvis god innsats mot dårlige Start, er ingen back. Det merkes godt. Det samme gjør nok alderen hans.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Kva er det Wormen ikkje syns er akseptabelt her?
https://www.ba.no/eliteserie n/sk-brann/sport/kapteinens-oppgjor-med-eget-lag-ikke-akseptabelt/s/5-8-802996

og også LAN har noko å melda om taktikken, men får ikkje lest det
https://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/selvransakende-brann-trener/s/5-8-802987

nokon som kan gi eit samandrag?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Wormgoor syntes energi og vinnermentalitet manglet i første omgang. LAN er usikker på om han valgte riktige folk.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on May 22, 2018, 05:56:11 AMLAN er usikker på om han valgte riktige folk.

Får ikke lest saken heller. Men tipper at Barmen som sentralt anker og Johansen i Barmen-rollen som mottaker av de lange oppspillene hadde vært en bedre startoppstilling.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Det gjaldt valget av Ordagic i Heltnes rolle, ja. Matthew hadde neppe fått fyre av på den måten han gjorde, om Barmen hadde vært anker og især ikke om Heltne hadde spilt.

ostraume

Forbannet utur at Orry skulle bli skadet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hallais

For et sammentreff at Orry tilfeldigvis er skadet 1 uke før eksamen.

Lasaron

Lillestrøm hadde sin kanskje beste offensive spiller ute med skade. Rosenborg har mange ute. Vi er ikke spesielt hardt rammet. Skal vi ta gull må vi tåle såpass.
Tren på langskudd

Hallais

Jeg merker meg at noen tar til orde for at Brann har "kollapset" og nå begynner å bryte ned de mytene de selv ene og alene har skapt om gullsnakk i Bergen. 8-3-0 i år, nr 2 på "maratontabellen" fra 2016-2018, 37-17-17, 128 poeng, 12 poeng mer enn Molde. Målforskjell: 111-67. Og alle andre lag som leder serien (annet enn Rosenborg og Ranheim såklart) kan bare klappe igjen. Det er som fotballsupporter selvfølgelig ikke lov å glede seg over gode kamper, godt spill, gode resultater og en stor tabell-ledelse. Neida, her skal vi være 'realistiske', triste og drikke gravøl inntil det motsatte er bevist.

Gulløl

Quote from: Lasaron on May 22, 2018, 10:07:02 AMLillestrøm hadde sin kanskje beste offensive spiller ute med skade. Rosenborg har mange ute. Vi er ikke spesielt hardt rammet. Skal vi ta gull må vi tåle såpass.
Men Rosenborg har definitivt en breddere stall enn Brann og tåler bedre at flere er ute. I går merket Brann det kraftig når både Nilsen og Larsen var ute, og Ordagic spilte DM der han ikke hang med i det hele tatt defensivt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

På slutten av kampen hadde Ordagic noen viktige og vellykede taklinger.
Tren på langskudd

Hallais

Quote from: Lasaron on May 22, 2018, 11:41:57 AMPå slutten av kampen hadde Ordagic noen viktige og vellykede taklinger.

Han ble tatt av banen etter 71 minutter.

Lasaron

På slutten av tiden han spilte, da.
Tren på langskudd

Finfin respons

Nå har jeg sett første omgang i reprise, og nistirret på Ordagic.

Komentatorene gir ham etpar ganger skylden for feil som andre spillere gjorde, det reagerte jeg på.
Han er nok noe mer passiv enn Shn, litt «safere», tar ikke råsjanser slik Shn noen ganger gjør (nesten alltid med hell, derav radius). Ordagic ville ikke selge seg.

I situasjonen der Braaten mister ballen er hele laget i ubalanse, Ordagic er flere meter unna lsk-spilleren som gir målgivende. Jeg tro Ordagic ville  solgt seg og blitt forsert om han hadde rykket i stedet for å rygge.

Jevnt over vant han flere dueller enn han taper og jeg synes faktisk han gjør en ok pluss omgang, fordeler flere ok angrep, er med i to av dem på en bra måte, men med litt mindre defensiv radius enn Shn, naturlig nok.

I et bra Ordagic-angrep, 23 min: Brann SKULLE hatt straffe, Kippes arm søker tydelig ballen. Det er en indikasjon på forsett, vilje, som er straffbar hands.

Så hører det med til historien at Haugen fikk i oppdrag å gå ned og hente ballen for å spille frem særlig høyresiden, dvs. Shn sine offensive oppgaver. Det lykkes jo greit, Haugen var MYE mer involvert som ballfordeler, han gjorde mye bra, fikk masse rom, men Koomson og Skålevik  fikk lite støtte og relasjonene lenger fremme sviktet. Haugen var for langt bak. e førte til mange balltap, personlige feil, Lsk kom inn i kampen på grunn av at det kollektive ikke fungerte. Ikke Ordagic, isolert sett. Så er det sagt. Mine fem etterpåkloke cent er at man burde spilt med en annen spiss, for å holde ballen bedre og få mer spill ut til kantene.
Vel.
Det var første omgang.
Kanskje.

Finfin respons

2. Omgang
Nei, Ordagic har ikke samme intensitet og rapphet og sus i duellspillet som Shn. Men kampen snur når Brann etter ti minutt spiller med en mer flatere midtbane, spesielt Barmen trekker mer ned i banen og sender gode pasninger fremover, det blir også større rom når Haugen og Barmen ligger lavere, Ordagic spiller etterhvert indreløper i etablerte angrep, uten å bli særlig involvert.
Ville gitt Ordagic en firer hvis jeg jobba i en avis.
Det var 70 minutt.
Kanskje.

Kagain

En ting som uansett var litt koselig å se var at en engelskmann som spilte for LSK beklagde seg stort over julingen han fikk av høyrebacken. Så om SHN er ute igjen så burde vi kanskje holde Kristiansen på høyreback og la Braaten få prøve seg i den defensive rollen. Forsto det slik at det var en av tingene som ble foreslått allerede rett etter at han kom til Brann...

Go Up