• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skader og karantener 2018

Started by ACHTUNG, May 14, 2018, 13:56:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

I og med at det drar seg til nå med skader og etterhvert, dessverre, suspensjoner, kan det være greit å ha en viss koll på hvordan det ligger an.

Skader:

Teniste, med brudd i noen ryggbein, samt hånd. Ute av spill ut mai?

Barmen, vridning i kne, som var blitt langt bedre dagen derpå. Hatt hatt mye kampbelastning i det siste og kan
bli hvilt 16 mai og eventuelt også borte mot LSK 21/5? Men det vil ikke forundre meg om Barmen er og spiller begge. Fordelen med at han hviler, er at han kan stille topp skjerpet til oppgjøret på Lerkendal 27/5, uten fare for å miste oppgjøret, da han er i faresonen med 3 gule.

Ruben har nyss blitt lyskeoperert og er neppe tilgjengelig før juni/juli.

Karantener:

Ingen røde kort, men 3 gule til henholdsvis Barmen og Heltne.

Har noen oversikt over kortsamleriet ellers?

Gulløl

Er Kristansen lyskeoperert, hvor har du det i fra ? Det som har blitt sagt er at han mest trolig unngår operasjon og er ute resten av mai.

Teniste har ett brudd i hånden og ett i ryggen. Bruddet i ryggen beskrives som ukomplisert og skal lege seg selv.

Antall kort finner en her:
http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=team&teamId=302&tournamentId=1&seasonId=340&useFullUrl=false
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Må ærlig innrømme at jeg mener de sa under kampen at Ruben var opperert. Var vist en type lyskeplage som ikke ble bra uten operasjon MEN kan være jeg har feil/blandet kortene

Og før jeg postet det over så googlet eg litt og fant at han trolig slipper operasjon i følge ba 3 mai
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/ruben-mister-trolig-hele-mai/s/5-8-791422

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on May 14, 2018, 14:47:04 PMMå ærlig innrømme at jeg mener de sa under kampen at Ruben var opperert.

Ja, jeg har også hørt det via en mediekanal (ikke lest), så det må sannsynligvis vært under Start-kampen. Mye kan jo ha endret seg etter 3. mai.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

blobby winters

Er han operert er det snakk om 4-6 uker i ht dette på nettet om Gilmores Groin.

"Following surgery a 4 to 6 week rehabilitation period is usually required..."

http://www.sportsinjuryclinic.net/sport-injuries/hip-groin-pain/gilmores-groin

Realistisk er det etter sommerpausen før han kommer tilbake

blobby winters

Noe annet fra nettet om Gilmores groin... (4-6 uker igjen før Ruben er tilbake)...

Mr Gilmore, what was the process that led you to recognise the groin disruption syndrome that became known as Gilmore's Groin?

"The first patient referred to me was a midfield player from Tottenham Hotspur, the second patient was a midfield player from Aberdeen. Both had not played football in over three months because of pain in the inguinal region made worse by sprinting, twisting, turning and kicking.

"In view of the fact that no orthopaedic or other problem could be identified, I considered it likely that the problem lay in the inguinal canal, the site where men usually develop a hernia.

"On exploration neither had a hernia but both had evidence of trauma to the tissues. In view of the fact that the external oblique aponeurosis and the conjoined tendon was torn and there was an abnormal gap between the conjoined tendon and the inguinal ligament.

"I therefore carried out repair of these tissues. Following surgery both were back in training within four weeks and playing within six weeks."

Gulløl

May 15, 2018, 09:51:24 AM #7 Last Edit: May 15, 2018, 09:53:35 AM by Gulløl
Ryktet om at Kristansen var lyskeoperert stemte ikke. I dag er han i trening sammen med de andre spillerne, men trener alternativt. Så han starter nok ikke kampen ikke i morgen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Liker ikke at Teniste snakker om at han er svimmel. Da blir nok de ekstra forsiktige og det vil ta noen kamper før han er tilbake.
Rød makt på Hansa

Kjell249

På meg virket det som han ble svimmel av smertestillende.

Hvis han tar så sterke smertestillende og har vondt uten belastning, så er han ganske langt unna å spille.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Superjack

Blir fort sommerpause før Teniste er tilbake, 6-7 uker + sommerferie. Min gjetting. 
Brannsupporter.

Gulløl

To ukers pause etter VIF kampen. Tipper Teniste er tilbake mot Odd 25 juni.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sint balle

Noen med ba pluss som kan si hvem som er skadet på fremsiden deres? Ligner sønnen

Alonso Solis

Quote from: Sint balle on May 15, 2018, 14:54:11 PMNoen med ba pluss som kan si hvem som er skadet på fremsiden deres? Ligner sønnen

Både Sønnen og Barmen er usikre til i morgen. Kristiansen er også usikker, men mindre usikker enn de to andre. Slik har ihvertfall jeg forstått det, men jeg er usikker.

blobby winters

Quote from: Alonso Solis on May 15, 2018, 17:02:40 PM
Quote from: Sint balle on May 15, 2018, 14:54:11 PMNoen med ba pluss som kan si hvem som er skadet på fremsiden deres? Ligner sønnen

Både Sønnen og Barmen er usikre til i morgen. Kristiansen er også usikker, men mindre usikker enn de to andre. Slik har ihvertfall jeg forstått det, men jeg er usikker.

Høres ut som Ruben spiller en omgang og Gilli høyre back, så kommer Braaten inn for Ruben 2. omgang og Gilli flyttes tilbake som venstre back.
Fortsatt 2 mulige innbyttere igjen
Jeg tror ikke Braaten er klar for 90 min intense ES kamp 16.mai. Han er fortsatt i en kategori hvor han må bygge opp fitness etter skade

Lasaron

Quote from: Alonso Solis on May 15, 2018, 17:02:40 PM
Quote from: Sint balle on May 15, 2018, 14:54:11 PMNoen med ba pluss som kan si hvem som er skadet på fremsiden deres? Ligner sønnen

Både Sønnen og Barmen er usikre til i morgen. Kristiansen er også usikker, men mindre usikker enn de to andre. Slik har ihvertfall jeg forstått det, men jeg er usikker.

Tidig. Jeg tok den :)
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Alonso Solis on May 15, 2018, 17:02:40 PMBåde Sønnen og Barmen er usikre til i morgen. Kristiansen er også usikker, men mindre usikker enn de to andre. Slik har ihvertfall jeg forstått det, men jeg er usikker.
Kristiansen sa på BA sin live sending at han ikke spiller i morgen. Da er den ballen lagt død.
Barmen spiller sannsynlig heller ikke. Haltet godt på trening i dag.
Heltne Nilsen spiller kanskje.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sint balle

Quote from: Alonso Solis on May 15, 2018, 17:02:40 PM
Quote from: Sint balle on May 15, 2018, 14:54:11 PMNoen med ba pluss som kan si hvem som er skadet på fremsiden deres? Ligner sønnen

Både Sønnen og Barmen er usikre til i morgen. Kristiansen er også usikker, men mindre usikker enn de to andre. Slik har ihvertfall jeg forstått det, men jeg er usikker.

Ble usikker på om et ba pluss abm. gir noe mer svar enn å ikke ha det.

Eneste som er sikkert er at vi får vente å se imorgen da.

ACHTUNG

Det KAN være taktikk fra LAN, å la FKH tro at både Barmen og SHN står over 16 mai, så kommer kampstart og begge to er med.

Billy Elliott

Orry skadet. SHN suspendert. Barmen var heltemodig i dag, men tydelig redusert. Blir interessant å se hva slags lag vi kan stille mot Lillestrøm på mandag.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

Hvis ikke Ordagic klarer å få plass på laget når SHN er suspendert, Orry er ute med skade og Barmen usikker er det bare for han å pakke koffertene og reise hjem igjen.
Jeg syntes vi savnet Teniste mye mot Haugesund selv om Braaten gjorde en bra jobb.
Jeg lurer veldig på hvordan det går med han?

Crispo 2

Vet vi mer angående Skaden til Teniste?
Per Pettersen 1960-1964

blobby winters

Quote from: Crispo 2 on May 18, 2018, 19:00:40 PMVet vi mer angående Skaden til Teniste?

Jeg lurer også på det.
Har ikke funnet noe offisielt, så har googlet litt om brudd i hånden og 3 til 6 uker er det som kommer opp. Dersom 6 uker stemmer er han kamp klar etter VM Pausen juni mot Odd i runde nr. 14. Da ville han ha gått glipp av Haugesund, LSK, RBK og VIF (& LSK i cup-en).

Det er Odd, Molde og Bodø slutten av juni og tidlig i juli. Etter de 3 rundene er det ny pause i juli og neste kamp er ikke før 29. juli. Kan aldri tenke meg at han ikke er tilbake til den 29. juli.

Sannsynligvis går han glipp av 4 serierunder (hvor 1 av 4 allerede ferdig). I verste fall 7 basert på hva jeg lærer av brud i hånden på nettet.

ACHTUNG

Går ut fra at det har litt å si hvor i hånden/armen bruddet sitter. Overarn/skulder er nok mer alvorlig. Underarm/håndledd er det kjappere rekonvalens på og ofte kan man spille mens bruddet gror. Teniste kan være tilbake mot RBK tipper jeg

Gulløl

Nå har det vel ikke kommet ut detaljinformasjon om dette bruddet i hånden så vanskelig å si om når han er tilbake. Brudd i hånden kan være så mye. Som eksempel, Karadas spilte i 2007 med brudd i mellomhånden for landslaget fem dager etter at han fikk det.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/2007/10/12/53753/karadas-med-brudd-i-mellomhanden
Bruddet i ryggen er et lite ukomplisert brudd i ett av mange små bein i ryggen. Går ut fra at det ikke tar så lang tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Nå er det 3 stk som helt sikkert ikke spiller i morgen: Teniste med armen, Orry med lysken (blitt verre etter han sa han følte seg bra 17 mai) og SHN med karantene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Det passer bra med landslagspause slik at enkelte skadete spillere kan rekke VIF kamp. Men jeg lurer på om 1 uke med pause er nok? Mange kan trenge mer tid avhengig av skadeomfang

Teniste: Det er nå 3 uker siden kampen mot Start og enda 1 uke til VIF kamp. Hvor komplisert var brudd i ryggen og hånden? Jeg hadde regnet med 3-6 uker. Kan han være klar til kamp?

Ruben: Spilte hele kampen mot RBK og holdt seg litt til lysken igjen. Måtte stå over cup kamp mot LSK pga lysken. Men antar at han er tilbake mot VIF og får tilbakefall igjen i løpet av kampen.

Wormgoor : Antar at han er ferdig med sykdom og er 100% igjen. Men har ikke peiling hvilken sykdom han hadde som gjorde at han ikke spilte i cupen. Var det noe mer alvorlig enn omgangssykdom?

Barmy : Hvor alvorlig er nakke skaden? Han har slet med nakken helt siden en forferdelig landing i kamp i 2014. I sesongforberedelser fikk han forbud mot å gå i hodedueller. Nakken er ikke noe å gamble med. Blir ikke overrasket om han må stå over mot VIF.

Orry : Var det strekk i låret mot RBK? Han kan være kampklar hvis det var veldig lite skade til muskelfibrene men til tross for at det bare var et lite strekk vil det bli stor fare for tilbakefall dersom han spiller mot VIF bare 2 uker etter skaden. Kan fort hende at han må også stå over mot VIF



pidre

Ta i betraktning at etter kampen mot VIF-pakket er det 14 dager til neste kamp, mot Odd.
Saludar a los monos!

blobby winters

Quote from: pidre on June 03, 2018, 22:43:07 PMTa i betraktning at etter kampen mot VIF-pakket er det 14 dager til neste kamp, mot Odd.

Hva mener du?
At halvskadete spillere skal spille mot VIF, få sannsynligvis tilbakefall og bli halvskadet igjen mot Odd, eller at de skal stå over kun 1 kamp for å være full restituert og 100% klar for resten av sesongen?

Gulløl

June 04, 2018, 22:46:27 PM #29 Last Edit: June 04, 2018, 22:52:51 PM by Gulløl
Fra BA:
Klipp 1:
Ruben Kristiansen har fått kortison-sprøyte, Peter Orry Larsen er optimist, mens Kristoffer Barmens nakke fremdeles er vond. Og Vito Wormgoor har hjernerystelse.
Klipp 2:
- Jeg har slitt med hjernerystelse siden Rosenborg-kampen. Det går bedre og bedre, og jeg er temmelig sikker på at jeg rekker Vålerenga-kampen søndag. Men med disse tingene må en være forsiktig, og ikke begynne å spille igjen for tidlig, påpeker han.
- Jeg har god tro på at Vito er med mot Vålerenga, men vi vet jo ikke ennå, sier Brann-trener Lars Arne Nilsen.
- Det er en viktig kamp, jeg vil ha den med meg, sier Wormgoor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up