• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann 27.5

Started by albert, May 12, 2018, 21:30:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: Lasaron on May 24, 2018, 17:45:27 PMNoen med peiling som kan gi en oppdatering på karantene- og skadesituasjonen til Rosenborgstallen?

Peiling og peiling.
Det meldes at Bendtner blir kampklar, Konradsen og deLanlay er i trening og er aktuelle, Adegbenro, Vilhjalmsson og Lundemo blir ikkje klar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Var vel en som fikk rødt mot Haugesund som må stå over
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

Quote from: Corran on May 24, 2018, 21:01:05 PMVar vel en som fikk rødt mot Haugesund som må stå over


Rasmussen, men hvis Konradsen er klar så har vel det lite å si. Hvis Rasmussen, Konradsen og Lundemo ikke spiller så har de vel ikke noe klart alternativ på defensiv midt. Blir vel Trondsen ned som spillende anker eller Meling opp.

Dunkin

Hva er samlingsstedet i Trondheim før kampen?

Superjack

LAN er usedvanlig kjepphøy før morgendagens kamp. Jeg liker holdningen. Kjører Brann over pakket i den kampen så tror jeg det holder inn, bare på mentalitet og ren vinnervilje hos Mr. LAN-party.
Med tap, så lenge det ikke blir slakt så tror jeg fortsatt gullkampen kan holde langt ut over høsten.

Brannsupporter.

Lasaron

Klarer Brann å gjennomføre, fullføre en offensiv kampplan, selv om det skulle ende med tap, vil det gi selvtillit, mange honnørord fra hele fotball-Norge, og energi til resten av sesongen. Jeg tror stillingen på et tidspunkt vil være 2-2, og så vil Rosenborg på slutten få et ufortjent frispark som de klarer å omsette i mål. Vi taper 3-2. Vi vil også bli fradømt en straffe på stillingen 1-1.
Tren på langskudd

Serez

Tror mye står på Haugen. Han har ikke hatt sine sterkest kamper for oss i det siste, og vi er avhengige av mer presisjon og kreativitet fremme enn vi klarte mot Haugesund. Resten av midtbanen vår, kantene våre og på spissplass er vi gode nok så lenge de får mulighetene som trengs.

Med SHN tilbake har jeg tro på at vi kommer til å igjen være norges mest solide lag bakover, selvom det spørs litt på hvordan situasjonen blir på backplass.


hansastril

Quote from: Dunkin on May 26, 2018, 00:08:08 AMHva er samlingsstedet i Trondheim før kampen?
Lille London. Carl Johans gate 10.
Stolt og kry

Tom C

Tror dessverre at Jensen vs Haugen på midten er rått parti. Håpet må være at Haugen har en kjempedag, mens Jensen er langt under pari. Forsvarsmessig står vi ikke tilbake for RBK sitt forsvar, så håpet mitt om et godt resultat ligger hovedsaklig i det førstnevnte her, samt at kantene våre har en god dag og får hjelp bakfra.
Synes Braaten har virket litt sluggish på backen, så usikker på om det er lurt å fortsette med ham der. Kan jo håpe at han tar ut et par ekstra hakk når det virkelig gjelder.
Aldri mer Obos....

Lasaron

Mike Jensen har ikke vært så god i år, men han er alltid enormt god mot oss. Enormt. Husker i fjor høst på Stadion. Det var jevnt lenge. Jensen ble spart og satt på benken. Så byttet de ham inn, og kampen var avgjort. Han eide.
Tren på langskudd

Spelaren

Tok meg tiden å lese gjennom tråden på rbkweb om denne kampen. I likhet med oss startet de tråden tidlig, og optimismen ser ut til å ha steget i takt med prestasjonene våre siste tiden. Tradisjonen tro er både 1994 og 1996 nevnt.
Gå av.

Nixon

Ingen god dag for fotball i går. Har ingen tro på noe bedring i dag.

Det er rart med det. Hadde noen sagt før sesongen at Brann skulle ha like mange poeng som bartelaget etter bortekampen på Lerkendal etter 12 serierunder hadde jeg vært storfornøyd. Men nå er det en liten nedtur med kun to av ni mulige poeng på de tre siste kampene.
Rød makt på Hansa

Pelle

Quote from: Nixon on May 27, 2018, 10:08:47 AMIngen god dag for fotball i går. Har ingen tro på noe bedring i dag.



I går var i går, i dag er i dag, det går nok bra skal du se ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Norlings Hund 2

Quote from: Nixon on May 27, 2018, 10:08:47 AMIngen god dag for fotball i går. Har ingen tro på noe bedring i dag.

Det er rart med det. Hadde noen sagt før sesongen at Brann skulle ha like mange poeng som bartelaget etter bortekampen på Lerkendal etter 12 serierunder hadde jeg vært storfornøyd. Men nå er det en liten nedtur med kun to av ni mulige poeng på de tre siste kampene.

Vi har fem poeng på de siste tre kampene, ikke to, noe som isolert sett egentlig ikke er så ille - det bare virker slik fordi trønderne har vunnet alle sine tre og hentet inn fire poeng på oss.

Med tap i dag er vi tross alt á poeng med dem etter 13 runder, selv etter å ha spilt mot dem borte. Det er uansett et godt utgangspunkt.

Nixon

Quote from: Norlings Hund 2 on May 27, 2018, 10:46:53 AMVi har fem poeng på de siste tre kampene, ikke to

Jeg er litt prematur og snakker om de tre siste etter i kveld...
Rød makt på Hansa

Norlings Hund 2

Hehe, det var da voldsomt pessimistisk. Vi skal fortsatt spille kampen.

Falkman

Quote from: Norlings Hund 2 on May 27, 2018, 11:21:27 AMHehe, det var da voldsomt pessimistisk. Vi skal fortsatt spille kampen.

Andre vil vel snarere kalle det nøkternt. men bevares, det skal spilles først. har god tro på at vi kan få med oss ett poeng. tre klarer jeg ikke å tro på.

Spelaren

Quote from: Norlings Hund 2 on May 27, 2018, 10:46:53 AMMed tap i dag er vi tross alt á poeng med dem etter 13 runder, selv etter å ha spilt mot dem borte. Det er uansett et godt utgangspunkt.

12 runder. Det var i fjor me var á poeng med dem etter 13 runder, men foran på bedre målforskjell. Det kan jo forsåvidt skje om me moser Finne og co neste runde...
Gå av.

Serez

Merker at følelsen er at vi ligger an til å tape. Det gjør at jeg tror vi kan ta det i dag. Vi har vært divisjoner bedre på å komme tilbake fra å ligge under, og å avgjøre på slutten enn i fjor, og vi har definitivt noe å revansjere oss for de to siste kampene, samt i fjor på Lerkendal.

Men hadde ikke vært skusselig med uavgjort heller, mtp at vi ikke har tatt poeng på Lerkendal siden 2011.

Chrisstah

Rosenborg er avhengig av å spille høyt med backene sine. Både Meling og Hedenstad er mye involvert offensivt.
Hvis vi får utnyttet dette så vinner vi der oppe i dag.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Superjack

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Derfor-gar-det-an-a-tro-pa-Liverpool-255546b.html

Her er vel også litt av beskrivelsen av hvordan Brann nå fremstår under LAN?
Gegenpress. Motpress.

Og som nevnt i artikkelen, motmiddelet mot en slik stil er hurtig spill, der motstander kommer seg bak backrekken.
Dette er det jeg frykter mot RBK. Om ikke alle er 100% på i Brannlaget i denne måten å spille på, mot et RBK som har noen av de beste spillerene i ES der en spiller som Bendtner, når han er påskrudd, er ES desidert beste spiller.

Så det i glimt mot Molde, RBK gikk gjennom Moldelaget som glohet øks i en tønne med smør.
Samme gikk det å se mot f.eks Ajax i fjor. Når de først er påskrudd og får dette til å gå fort, entouch, stor bevegelse og presisjon.

Så det er ekstremt viktig at dette motpresset blir gjort ekstremt effektivt og ingen unnasluntring, av noen, så må de også evne å falle hurtig ned når RBK evt får tid til å organisere seg og se fremover, ellers blir det livsfarlig.

Gleder meg til kampen. Og ikke minst til fortsettelsen. Jeg tror på LAN når han sier at Brann fortsatt vil utvikle seg, og at det bare er spørsmål om tid før Brann vil være favoritter, selv mot RBK på Lerkendal.

Og så vil jeg faktisk si at Brann spiller mye mer som Barcelona nå, enn det de gjorde under f.eks Norling, nettopp i dette med press etter balltap.

Brannsupporter.

Kagain

Jeg ser at VG har et lengre intervju med Vito og Bismar i dag

https://www.vg.no/sport/fotball/i/vmPXaX/brann-stopperne-foer-rbk-moetet-skal-knuse-spissene-vi-moeter

På dette intervjuet kan det virke som de koker godt i sammen. En aldri så liten bromance er det også plass på når Vito sier: "Når jeg ser på ham ved siden av meg, så er det som å møte et monster. På en god måte selvfølgelig. Han er et beist og han ser jo ut som han er helt «loco» (gal på spansk)".

Er det noen som har lyst å tippe på hvor mange bommerter disse godguttene kommer med i dagens kamp?

Gulløl

Brann starter slik (etter draktnummer):

1 Samuel Sahin-Radlinger
3 Vito Wormgoor
7 Peter Orry Larsen
8 Fredrik Haugen
11 Steffen Lie Skålevik
14 Ludcinio Marengo
15 Bismar Acosta
17 Gilli Rolantsson
21 Ruben Kristiansen
22 Gilbert Koomson
23 Sivert Heltne Nilsen

Benken:

12 Markus O. Pettersen
5 Jonas Grønner
10 Amer Ordagic
18 Azar Karadas
19 Deyver Vega
25 Daniel Braaten
27 Henrik Kjelsrud Johansen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kjedelig at Barmen ikke er med fordi han slitter med vond nakke igjen. Orry Larsen tar hans plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Rosenborg stiller med både Bendtner og Søderlund. Førstnevnte som ving.
Synd Barmen må stå over, disse kampene er det ekstra spesielt å få ta del i, når ellers får man spille foran nærmere 20 000 tilskuere i Norge?
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Synd at Barmen er ute, men bra at Ruben, Orry og Heltne Nilsen er klar igjen. Vi stiller sterkere enn i forrige kamp. Så får vi bare krysse fingrene for at det holder.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 27, 2018, 17:49:26 PMRosenborg stiller med både Bendtner og Søderlund. Førstnevnte som ving.
Gilli tar seg vel greit av denne supervingen. Gir vel bedre arbeidsforhold langs sidelinjen for Gilli/Koomson offensivt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Serez

Spent å se hvordan Orry Larsen klarer seg fra start. Barmen har vært strålende i hele vår så han skal ha en veldig god kamp for at vi ikke skal føle oss svekket.

Norlings Hund 2

Quote from: Serez on May 27, 2018, 18:05:36 PMSpent å se hvordan Orry Larsen klarer seg fra start. Barmen har vært strålende i hele vår så han skal ha en veldig god kamp for at vi ikke skal føle oss svekket.

Heldigvis gjør Kåre genistreken med både Bendtner og Søderlund på banen, noe som har vært en fiasko i alle andre kamper enn mot Molde - gavepakke til oss.

For all del kjipt med Barmen ute, men Orry fortjener en kamp fra start. Får håpe han fortsetter å levere.

Serez

Enig i at Orry fortjener å starte, men han har vel ikke fått startet en eneste kamp sålangt denne sesongen og jeg skulle mye heller sett at vi prøvde nye startoppstillinger når vi kan i stedet for når vi må. Han kommer jo tilbake fra skade og rett inn for Barmen, ikke enkleste oppgaven å ta for seg.

Har ikke sett RBK spille utenom andreomgang mot Haugesund, så håper vi får en gavepakke slik du beskriver. Hadde vært kjekt å sendt Bendtner til VM med en aldri så liten ydmykelse i sekken.

marsboer

Orry og Barmen er ganske like - bare at Barmen er bedre. Det blir spennende å se hvordan Orry starter kampen. Halv time igjen!

Norlings Hund 2

Hvis Helland slurver så mye defensivt som det kan virke som, håper og tror jeg han venstresiden deres blir satt på store prøver mot Gilli/Koomson i dag.

Nixon

Quote from: Norlings Hund 2 on May 27, 2018, 18:31:21 PMHvis Helland slurver så mye defensivt som det kan virke som, håper og tror jeg han venstresiden deres blir satt på store prøver mot Gilli/Koomson i dag.

Spiller ikke han høyreving og skal opp mot Kristiansen og Marengo?
Rød makt på Hansa

Norlings Hund 2

Mulig, trodde han var på venstrekanten. Han kan vel fort slite mot Kristiansen og Marengo også, i så fall :)

marsboer

Hvis vi bare kjører på og gjør vår beste, så kommer både Helland og Bendtner til å slite defensivt. Jeg er litt usikker på hvordan Søderlund spiller i RBK - venter han på ballen eller gjør han defensiv arbeid også?

Norlings Hund 2

Søderlund jobber vel som en galeislave, som er noe av grunnen til at han var ønsket av Brann.

Spelaren

Huff. Et fullsatt, hvitt Lerkendal er ingen lett oppgave. Håpet ligger i en dårlig dag for trøndernes nøkkelspillere og god dag for våre. All flaks tas imot med takk.
Gå av.

Superjack

Funker ikke Orry kommer Braaten inn på den plassen.
Synd med Barmen og var grunnen til at han ikke trente siste dagene det da. Hadde vel ett håp om at det skulle bli bra i siste liten....

Han får hvile i det minste da. Fått mye juling hele vårsesongen og kan nå få lade opp til kampene mot Vif og Molde.
Brannsupporter.

Serez

Så da ikke ut som offside det vel? 100% målsjans det..

Spelaren

Sålangt har forsvaret fungert bra. Skålevik kan fungere når han får gå i løp i bakrom, men kommer til kort når det er duell. Nesten på et løp nå nettopp, men litt for hissig og grei offside. Wormgoor må bare slutte å holde, for snart ender det med straffe imot.
Gå av.

pidre

May 27, 2018, 19:10:15 PM #90 Last Edit: May 27, 2018, 19:14:50 PM by pidre
Søderlund overfaller og skaller ned sønnen, klart farlig spill, minst gult. Moen gir ingenting.
Saludar a los monos!

Serez

Start kampen om igjen dette her.

Spelaren

Elendig dømming i to klare kort-situasjoner.
Gå av.

pidre

May 27, 2018, 19:11:53 PM #93 Last Edit: May 27, 2018, 19:14:35 PM by pidre
Trondsen soleklart gult, har sett det er gitt rød på sånne. Moen gir ingenting.
Saludar a los monos!

pidre

Nok et gult til Søderlund der, når han klipper ned Gilli på vei fremover. Moen gir ikkje engang frispark.
Saludar a los monos!

Spelaren

Trønderne derimot, de får frispark. Meling ramler i egne bein.
Gå av.

Superjack

Sa jo det ang dommeren i denne kampen.... NFF kjeledeggen.
Brannsupporter.

Nixon

Skummelt av Kristiansen å gå for frispark der. Bare få ballen vekk. For plutselig blir det ikke frispark.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 27, 2018, 19:19:17 PMSkummelt av Kristiansen å gå for frispark der. Bare få ballen vekk. For plutselig blir det ikke frispark.

Spesielt i kveld.
Gå av.

Serez

Var inne i en god periode, men dumme balltap gjør at Rosenborg tar over mer og mer.

Go Up