• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann – Haugesund , onsdag 16 mai kl 18.00 (runde 10)

Started by Gulløl, May 12, 2018, 16:09:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Får slenge i gang en kamptråd til årets første utsolgte kamp på Brann Stadion. Selveste 16 mai kampen dagen før dagen. Naboklubben fra byen i sør kommer på besøk som for tiden er et av topplagene på tabellen. Det er kommet et nytt bilde av gressteppet på Stadion i dag, banen som Brann presenterer på 16 mai kommer til å være nydelig.
Vurdering av lag og spillere får komme når kampen mot Start er ferdig og runde 9 er ferdigspilt.



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Mye tyder vel på at både Teniste og Barmen blir ute på 16 mai. Braaten beholder nok høyrebackplassen og Orry kommer nok inn for Barmen. Ellers blir vel laget uforandret. En hviledag mer enn Haugesund skal nok gjøre godt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

Absurd om vi står med 28 poeng etter 10 kamper, men per i dag ser det veldig realistisk ut.

ACHTUNG

Orry er erstatter for Barmen, Barmen for Heltne og Ordagic for Haugen, så det blir nok Orry om Barmen er ute.

Oppreist

Står på Brann.no at Hetle også ble skadet. Da begynner det å bli tynt. Ordagic har ikke imponert meg. Mister masse duellkraft. Noen som kjenner statusen på Kristiansen? Synes Brann er dårlige på å gi status på skadesituasjonen. Taktisk?
Stein på stein blir Steinar.

Gulløl

Quote from: Oppreist on May 13, 2018, 10:56:18 AMStår på Brann.no at Hetle også ble skadet. Da begynner det å bli tynt. Ordagic har ikke imponert meg. Mister masse duellkraft. Noen som kjenner statusen på Kristiansen? Synes Brann er dårlige på å gi status på skadesituasjonen. Taktisk?
Det stod vel i BA for noen dager siden at Kristiansen trolig må stå over alle Branns kamper i mai. Stod også en plass før Start kampen at Kjeldrup Johansen kunne spilt 20 minutter i går om det var nødvendig, så da er han kanskje klar til å være reserve på 16 mai.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

feilpost
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Med skadesituasjon og eventuell karantenesituasjon så mener jeg at Orry bør spille både mot Haugesund og LSK, uavhengig av om Barmen er skadet eller ikke.

Barmen har fått mye juling i mange kamper, kan klare seg godt med litt hvile. Orry har vært veldig god når han har fått spille. I tillegg står Barmen i fare for å få karantene, og med fare for karantene på både Nilsen og Barmen vil i det minste Barmen være tilgjengelig til RBK kampen 27 mai.

Om Orry og Barmen er tilgjengelig tror jeg ikke det blir krise om sønnen må stå over mot RBK.
Når det er sagt, jeg tror sønnen får gult mot Haugesund og dermed må stå over mot LSK.

Følgende oppstilling 16. mai:

Braaten-Worm-Acosta-Gilli
Haugen-Nilsen-Orry
Komsen -Lie-Marengs

Vega og Orda får spilletid som innbyttere.
Brannsupporter.

Gulløl

Leserinnlegg fra en "bergenser" som er FKH supporter, flyttet fra Haugesund til Bergen som toåring. Burde vel stått på trykk i en en av Bergens avisene også. Noen av de karakteristikene av sine bysbarn ville gitt god respons i kommentatorfeltet, hehe.
https://www.h-avis.no/debatt/fotball/fkhaugesund/haugesund-har-luften-gatt-ut-av-ballen-pa-deg/o/5-62-615600
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hallais

Quote from: Superjack on May 13, 2018, 13:33:02 PMMed skadesituasjon og eventuell karantenesituasjon så mener jeg at Orry bør spille både mot Haugesund og LSK, uavhengig av om Barmen er skadet eller ikke.

Barmen har fått mye juling i mange kamper, kan klare seg godt med litt hvile. Orry har vært veldig god når han har fått spille. I tillegg står Barmen i fare for å få karantene, og med fare for karantene på både Nilsen og Barmen vil i det minste Barmen være tilgjengelig til RBK kampen 27 mai.

Om Orry og Barmen er tilgjengelig tror jeg ikke det blir krise om sønnen må stå over mot RBK.
Når det er sagt, jeg tror sønnen får gult mot Haugesund og dermed må stå over mot LSK.

Følgende oppstilling 16. mai:

Braaten-Worm-Acosta-Gilli
Haugen-Nilsen-Orry
Komsen -Lie-Marengs

Vega og Orda får spilletid som innbyttere.

Tja. Det er offensivt i alle fall. I praksis er det vel nesten en 3-4-3 , hvor Vito, Bismar og Nilsen spiller i forsvar. Og da mener jeg ikke å ta bort noe honnør for måten Gilli har løst backrollen på de siste kampene, og Braaten sist kamp.

Spelaren

Quote from: Gulløl on May 13, 2018, 13:49:20 PMLeserinnlegg fra en "bergenser" som er FKH supporter, flyttet fra Haugesund til Bergen som toåring. Burde vel stått på trykk i en en av Bergens avisene også. Noen av de karakteristikene av sine bysbarn ville gitt god respons i kommentatorfeltet, hehe.
https://www.h-avis.no/debatt/fotball/fkhaugesund/haugesund-har-luften-gatt-ut-av-ballen-pa-deg/o/5-62-615600

En lærer på ungdomsskolen kunne ha gitt en svak 4-er på den der.
Gå av.

marsboer

Haugesund er mye sterkere enn forhåndstippet. Mange trodde at de skulle kjempe på bunnen. Haugesund er i skrivende stund på 2.plass på tabellen. Fortsatt 0-0 i Bærum.

Superjack

Haugesund er et solid lag viser tabellen tydelig. Kjenner ikke til hvordan fotball de står for i år, men uansett hvilken fotball, med Brannspillerne påskrudd og saft i beina er det stor sannsynlighet for en H den 16. Men håper Orry får spille, kanskje også Vega, for det som skjedde mot Start virket litt som at noen begynner å bli sliten. Trykkfotballen til LAN krever sitt.
Brannsupporter.

OmOssSjølOgHansaøl

Med Braaten på høyreback, er Vega absolutt en kandidat til å spille på høyrekanten. Braaten og Vega har vist gode relasjoner før.

Jeg tror likevel det er størst sjanse for at Koomson starter, og at Vega ligger godt an til et innhopp.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

blobby winters

Quote from: Superjack on May 13, 2018, 13:33:02 PMFølgende oppstilling 16. mai:

Braaten-Worm-Acosta-Gilli
Haugen-Nilsen-Orry
Komsen -Lie-Marengs


Haugesund har vært veldig god i år. Jeg synes vi bør gi de så pass mye respekt at vi stiller opp med en keeper. Jeg vil ha Radlinger inn på laget.  ;)

Flytt Koomson ned som høyre back og få Vega inn som høyrekant.

Spelaren

Nå er det en som har lagt ut for betalt plassering på finn.no vedrørende ønske om å kjøpe billetter. Knapphet på godene nå. Brann kunne sikkert ha fylt et av Puddefjords luftslott...
Gå av.

osoerli

Blir ein tøff kamp, men her bør det uansett rullerast meir:

                     Radler
Braaten   Worm  Acosta   Gilli
 Ordagic        Sivert        Orry
 Vega          Skålevik   Marengs
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Det blir for mye å bytte både Haugen og Barmen etter min mening. Og i alle fall med en Ordagic som har til gode å overbevise i år.
Rød makt på Hansa

osoerli

Enig i det.  Men rulleringane burde starta tidlegare.  Med ein og ein i kvar lagdel.  No er me der at me kanskje må bytte fleire i kvar lagdel pga skadar eller for å unngå skadar.  Tippar enten Haugen eller Komsen blir skada i ein av dei 2 neste kampane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Men Orry har uten tvil fortjent en startplass, og Barmen fikk vel såpass mange smeller mot Start at det kan være et naturlig bytte slik at han får hvilt seg litt.
Rød makt på Hansa

ostraume

Haugen har jo vært skadet og fått masse hvile. Orry for Barmen virker som en idè.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters

Hvis ikke Barmy er skadet så spiller han. LAN er tvunget til å gjøre noe med høyreback posisjon.

1 endring fra det faste laget er nok for LAN i en såpass viktig kamp.

ACHTUNG

Barmen er med på treningen idag, jeg tipper det blir uendet lag fra Startkampen, bortsett fra Ruben eller Braaten inn for Teniste. Ruben er også med idag!

marsboer

Endelig møter vi noen lenger oppe på tabellen. Sist gang var det Ranheim. Det blir spennende å se styrkeforholdet mellom Brann og Haugesund. Håper på seier, men blir ikke overrasket om det blir uavgjort. Tror Haugesund går for uavgjort.

Gulløl

Etter sin BA sin livesending (og prøve å lese litt mellom linjene) tror jeg ikke Barmen spiller i morgen og at laget blir slik:      

                          Radlinger
Braaten - Wormgoor - Acosta - Rólantsson
           Haugen - Hetle Nilsen  - Orry Larsen
       Koomson -  Skålevik -  Marengo  
         

                       
Hetle Nilsen er også usikker selv om jeg føler det er større sjanse for at han spiller enn Barmen. Om han også blir ute tror jeg laget blir slik:

                           Radlinger
Braaten - Wormgoor - Acosta - Rólantsson
           Haugen - Ordagic  - Orry Larsen
       Koomson -  Skålevik -  Marengo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Aldri om både Barmen og SHN vrakes i samme kamp. Vi trenger duellstyrken på midten. Nå blir det dessuten en endring i forsvaret.

Mitt tips:
  Radlinger
Gilli- Wormgoor - Acosta - Ruben
           Haugen - SHN- Orry Larsen
       Koomson -  Skålevik -  Marengo
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Det er vel ikke snakk om å vrake men at de kanskje ikke får spille pga skader
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Joda, men jeg ser for meg at LAN veldig gjerne vil stable minst en av de på beina.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Jeg mener at Brann har kjørt spesielt Ruben, Heltne og Barmen alt for hardt. Dersom Heltne nå har smårusk også, så er det pga at han vært nødt til å spille rubbel og bit.

osoerli

Gilli og Sivert er dei 2 neste på skadelista.  Dei har spelt for mykje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Jeg tror LAN er i ferd med å gjøre samme feil som i fjor. Det er i såfall smått utrolig. Skjer det, kommer jeg sikkert til å ralle mye om det her inne.
Tren på langskudd

ostraume

Dette blir jo en pen selvoppfyllende profeti. En dag så taper vi en kamp. Kanskje flere. Da er det bare å komme rekende med "hva sa jeg."

Hvilket lag ville du satt opp til neste kamp? Or hvor mye ville du rullert tidligere i sesongen? Hvor mange poeng hadde det kostet?

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

I fjor var det vel først og fremst formsvikt som ikke ble tatt hensyn til, og ikke at spillerne hanglet litt med småskader.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja. Formsvikt. Jeg tror det hang sammen med belastning. Slitenhet.

Jeg mener Haugen burde hvilt minst en kamp til når han var ute med hofteskaden. Kanskje to. Han har vært svak til ham å være i flere kamper nå. Kanskje Barmen også.

Jeg tror en lavere terskel for å hvile spillere, litt lavere enn den vi har nå, vil føre til flere poeng totalt.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: ostraume on May 15, 2018, 11:28:48 AMAldri om både Barmen og SHN vrakes i samme kamp. Vi trenger duellstyrken på midten. Nå blir det dessuten en endring i forsvaret.

Mitt tips:
  Radlinger
Gilli- Wormgoor - Acosta - Ruben
           Haugen - SHN- Orry Larsen
       Koomson -  Skålevik -  Marengo
Om du hadde sett ba sin live sending hadde du sett at både Barmen og SHN haltet og gikk med isposer. Barmen virket som den som slet mest, spiller neppe. Men Sivert hadde også definitivt problemer, ifølge han selv i intervjuet med å slå innsidepasninger og balanse.
Heller en par friske reserver en to halvskadete av de faste. Brann kan risikere at begge må byttes ut i første omgang, noe som kan slå ganske negativt ut på slutten av kampen da det er viktigere å ha bytter som kan snu kampbildet og ved eventuelle nye skader.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: osoerli on May 15, 2018, 11:48:08 AMGilli og Sivert er dei 2 neste på skadelista.  Dei har spelt for mykje.
Sivert er allerede på skadelista. Når han har problemer å drive lett trening dagen før kamp på en strøken naturgressbane og har tapet ispose på ankelen sier det seg selv at han er høyst usikker.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Quote from: Lasaron on May 15, 2018, 13:59:55 PMJa. Formsvikt. Jeg tror det hang sammen med belastning. Slitenhet.

Jeg mener Haugen burde hvilt minst en kamp til når han var ute med hofteskaden. Kanskje to. Han har vært svak til ham å være i flere kamper nå.

Tvert imot! Haugen har jo vært skadet og hvilt seg i massevis. Han trenger å spilles i form, viktig spiller for oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Falkman

Quote from: osoerli on May 15, 2018, 11:48:08 AMGilli og Sivert er dei 2 neste på skadelista.  Dei har spelt for mykje.

Beklager å måtte si det, men jeg klarer ikke å la være og tenke på FM når jeg leser dette.

krakra

Jeg klarer ikke la være å tenke på fjorårssesongen. Jeg klarer ikke å la være å tenke på at LAN forklarte sprekken nettopp med at man ble slitne i det tøffe kampprogrammet, eller at Gilli selv uttalte at det ble for høy kampbelasting. Klarer heller ikke å rive meg fra tanken om at det ikke er tilfeldig at alle skadene kommer nå som kampprogrammet er tett, eller at det er de som har spilt og har de fysisk mest belastende rollene som ryker.

Klarer heller ikke la være å tenke på at vi har hatt en Orry i storform på benken som godt kunne steppet inn for både SHN og Barmen(ikke samtidig) i enkelte kamper. Eller LANs uttalelser om at det var viktigere å ha en god innbytter enn at han skulle starte.

Det er vanskelig å unngå slike sprekker når vi for det første er fullstendig avhengig i maks innsats og duellkraft for å spille gode kamper, og samtidig har en trener som nekter å rullere på laget. Vi får se om vi unngår det i år.

Falkman

Quote from: krakra on May 15, 2018, 15:37:39 PMJeg klarer ikke la være å tenke på fjorårssesongen. Jeg klarer ikke å la være å tenke på at LAN forklarte sprekken nettopp med at man ble slitne i det tøffe kampprogrammet, eller at Gilli selv uttalte at det ble for høy kampbelasting. Klarer heller ikke å rive meg fra tanken om at det ikke er tilfeldig at alle skadene kommer nå som kampprogrammet er tett, eller at det er de som har spilt og har de fysisk mest belastende rollene som ryker.

Klarer heller ikke la være å tenke på at vi har hatt en Orry i storform på benken som godt kunne steppet inn for både SHN og Barmen(ikke samtidig) i enkelte kamper. Eller LANs uttalelser om at det var viktigere å ha en god innbytter enn at han skulle starte.

Det er vanskelig å unngå slike sprekker når vi for det første er fullstendig avhengig i maks innsats og duellkraft for å spille gode kamper, og samtidig har en trener som nekter å rullere på laget. Vi får se om vi unngår det i år.

Vi får være enige om å være uenige om hva som er stor kampbelastning.

 Men siden vi er inne på temaet, tok jeg med bryet med å sammenligne dette med et par andre lag.  Vi har 9 spillere som har spilt 7 eller flere kamper fra start,  vår motstander i morgen har 10. RBK har også 9. Og Molde 8. Så LAN er antagelig ikke alene i å se verdien av å kunne bruke samme lag mest mulig.

krakra

Så når LAN pekte på kanpbelastningen som en vedvirknde årsak til fjorårets kollaps og Gilli pekte på at det ble litt for mye så snakker de tull?

Det handler jo mye om spillestil. Brann har en stil som er veldig krevende der mye løping og kriging er de viktigste elementene. Det er belastende. Mer belastende enn de fleste andre lag. Så neppe tilfeldig at skadene kommer nå.

blobby winters

Av skadete spillere hvor mange av skadene kan skyldes overbelastning?

La oss også huske på at vi har hatt 1 ekstra hviledag foran denne kampen. Vi spilte lørdag, Haugesund spilte søndag. Hvis det er et lag som skal være sliten 16. mai så er det Haugesund ikke Brann.

pidre

Sønnen burde hvilt mot Fyllingsdalen.

Orry bør inn for Barmen.

Mer rullering må til, vi har gode spillere på benk.

Mer bruk av Vega og Ordagic.
Saludar a los monos!

pidre

Rullerer de andre lagene? Vet RBK gjør det i større grad, men hva med Haugesund?
Saludar a los monos!

Kagain

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at det er mange tynne staller rundt i Norge (utenom RBK, VIF og Moille) slik at det er begrensede muligheter for rullering i de fleste lag.

blobby winters

Hvis vi tar i utgangspunktet at 1 kamp pr uke er akseptabel belastning, og analyserer hvor mye belastning det har vært på de spillerne LAN pleier å bruke på disse kampene som har blitt spilt midt i uken...

18. apr NM 1. runde Sandviken
Marengo spilte i 72 min men hadde ikke spilt ES før det. NULL belastning

25. apr ES 1. runde Ranheim
Mer eller mindre hele laget. Lurt siden det viser seg at få andre lag vil ta 3 poeng derfra

02. mai NM 2.runde Sotra
Gilli spilte 45 min
Koomson spilte 45 min
SHN spilte 45 min
Marengo spilte 45 min
Høres ut som lett treningsøkt for disse 4

09. mai NM 3.runde Fyllingsdalen
Teniste spilte 90 min
Marengo spilte 62 min
SHN spilte 90 min
Barmen spilte 90 min
Acosta spilte 24 min
Gilli spilte 15 min

Jeg ville også ha påstått at i disse cup kampene hadde Brann spillere en ekstra gir å gå på og at de ikke ga alt i dueller.

SHN er den eneste med forholdsvis høy belastning. Men det er ikke DM som løper mest.
Barmen spilte mot Ranheim for 3 uker siden og mot Fyllingsdalen for en uke siden. Men kanskje verdt å nevne at han ble byttet ut etter ca. 70 min mot Tromsø søndagen før kampen mot Fyllingsdalen.

Når jeg ser dette bør det være null bekymringer for overbelastning av enkelte spillere. Så pass mye bør de tåle.

Lasaron

Ja. Det er både og. Vi ser jo at de beste spillerne i Verden spiller mye. Det skal gå an. Samtidig vet vi at det ble en svært viktig årsak til "kollapsen" i fjor, og vil at man skal lære av feilen.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: pidre on May 15, 2018, 18:48:37 PMRullerer de andre lagene? Vet RBK gjør det i større grad, men hva med Haugesund?

  For å gjenta det jeg sa lenger oppe i tråden her. Vi har 9 spillere som har spilt 7 eller flere kamper fra start,  vår motstander i morgen har 10. RBK har også 9. Og Molde 8. Så LAN er antagelig ikke alene i å se verdien av å kunne bruke samme lag mest mulig.

Kjell249

Skjedde ikke «kollapsen» rett etter sommerpausen? Var det da kampbelastning eller andre faktorer som spilte inn. Braaten som ble skadet, eller noe annet?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up