• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Start - Brann, lørdag 12.05.18 kl 18:00 (9. runde)

Started by Lasaron, May 07, 2018, 08:57:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

SHN eller Barmen ute mot Haugesund bør være null problem. Orry løser Barmenrollen uten problem på hjemmebane, og Barmen kan gå ned i SHN-rollen. Begge ute blir mer problematisk, men hvis laget faller sammen uten SHN og Barmen i en hjemmekamp, så må jeg si at noen har sviktet i stallsammensettingen i år også. Vi kan ikke satse på gull og kun ha elleve spillere som vinner kamper. Særlig på midtbanen, med den duellfokuserte stilen vi har, må en nesten regne med at to spillere er ute samtidig fra tid til annen.

          Orry
Haugen Ordagic

Blir en midtbane som gjør at vi må tenke litt annerledes. Mindre duellspill, mer spill langs bakken. Men hjemme mot Haugesund skal det være fult mulig å ta en komfortabel seier likevel. Alternativt kan vi spille med Haugen dypt. Det gir litt mindre trøkk defensivt, men gjør at vi beholder et oppspillspunkt høyere i banen ved Orry.

osoerli

Start er betre enn poengfangsten viser hittil.  Dei kjørte over Haugesund store deler av kampen, og skapte bøttevis med sjanser utan å få den i mål.  Skal Brann vinne må det kjøres full trøkk som mot Godset, S08 og Ranheim.  Spelar me som mot Sandefjord kan det fort bli tap.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

marsboer

Ja, hvis Heltne er borte, så har vi Barmen som klarer hans oppgave ganske greit. Orry kan overta Barmens rolle. Men da må vi passe på at begge to ikke får karantene samtidig.

I verst fall (begge to ute), må vi kanskje vurdere Grønner i Heltnes rolle og Orry i Barmens rolle. Går det an?

Billy Elliott

May 11, 2018, 14:00:36 PM #53 Last Edit: May 11, 2018, 18:29:18 PM by Billy Elliott
Ordagic kan spille i den dype rollen på midten. Gjorde det med bravur mot Sandviken. Dårlig motstand så klart, men han viste at han kan løse den posisjonen bra.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Vi har fått 12 gule så langt, Start med 16. Til sammenligning har RBK 4 (!), så trolig ingen karantene der.
Saludar a los monos!

Corran

Viktig at Barmen og SHN får et gult kort hver i hver sin av de to neste kampene så begge er tilbake mot rbk.
Evt ikke pådrar seg flere gule kort
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

May 12, 2018, 00:04:51 AM #56 Last Edit: May 12, 2018, 00:07:06 AM by Gulløl
Det er passert 550 solgte billetter på bortefeltet. I underkant av 50 billetter igjen. Men
Start utvider bortefeltet med ytterligere 250 plasser om det blir behov for det så alle som vil ha billett vil få det. Passerer da kanskje 700 solgte på bortefeltet. Tror Brann kommer til å dominere kraftig på tribunen i stemning, blir nesten hjemmebane følelse for spillerne.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Alt ligger jo tilrette for et klassisk mageplask... Men med akkurat dette laget, går det nok greit allikevel.

Superjack

I alle tilfeller frem til juni 2014 ville jeg ha sagt at dette er årets sikreste mageplask. De hjelpeløses hjelper, 5 seire på rad, serieledelse og storinnrykk av supportere, og kamp på TV = 110% sikker fiasko.

Med dagens regime, fiaskosannsynlighet 2%
Nøytralt utfall (uavgjort med god prestasjon) - 28%
Positivt utfall - Seier - 70%

Sannsynlighet for storseier +3 mål seier 50%
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: pidre on May 11, 2018, 16:43:35 PMVi har fått 12 gule så langt, Start med 16. Til sammenligning har RBK 4 (!), så trolig ingen karantene der.

Det er vel kanskje prisen som må betales for Brann sin spillestil det. Selv om Start har enda flere. 2 gule kort pr kamp er ganske imponerende...

Gulløl

May 12, 2018, 09:56:03 AM #60 Last Edit: May 12, 2018, 09:59:16 AM by Gulløl
Tidligere år har det blitt forklart at Rosenborg får ganske lite gule kort i forhold til andre lag fordi de leder serien, fører kampene og er så suverene. I år er det Brann som er i den situasjonen, likevel har Rosenborg et lite antall med kun 4 gule kort mens Brann har 12 gule kort. Har en sterk følelse at det fremdeles er slik at dommerne ser litt mer i mellom fingrene med "hele Norges RBK".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Har sjelden følt meg så sikker på tap som i dag.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Bortefeltet er nå oppført som utsolgt. Start opplyste at de skulle utvide bortefeltet med ytterligere 250 plasser dersom behovet var der. Foreløpig har de ikke gjort det ser det ut til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Crispo 2

Bortefeltet utvidet til nærmere 900!! Bergen på tur!!!!
Per Pettersen 1960-1964

Pelle

Quote from: Gulløl on May 12, 2018, 09:56:03 AMTidligere år har det blitt forklart at Rosenborg får ganske lite gule kort i forhold til andre lag fordi de leder serien, fører kampene og er så suverene. I år er det Brann som er i den situasjonen, likevel har Rosenborg et lite antall med kun 4 gule kort mens Brann har 12 gule kort. Har en sterk følelse at det fremdeles er slik at dommerne ser litt mer i mellom fingrene med "hele Norges RBK".

Enig i det men RBK spiller jo Lavtrykks fotball ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

marsboer

Oisann, oppdaget først nå at kampen er idag, ikke imorgen. Det passer meg veldigbra for jeg skal reise bort til en konfirmasjonsfest imorgen, hehe. Takk til NFF som tenkte på meg!

Nixon

Dette blir hjemmebane og en grei seier! Jeg føler meg optimistisk!
Rød makt på Hansa

Gulløl

May 12, 2018, 15:22:42 PM #67 Last Edit: May 12, 2018, 15:25:36 PM by Gulløl
Det blir hjemmebanetrøkk på kampen. Blir det stemningsrekord for Sparebanken Sør Arena ? Kan kaptein Sabeltann sangen"Tjukk og feit og full og seriegull"  ?

Klipp fra BT:
- Er vi heldige blir det 800-900 på kamp, sier Morten Talhaug, nestleder i supportergruppen Bataljonen, til BT utenfor supporternes samlingssted i sentrum.
Det er uvanlig bra, selv til "bortesterke" Brann-supportere å være. Og det er flere enn arrangørklubben Start normalt har i borteseksjonen. Der er det "fullt" hvis det er 500 tilskuere.
- De siste tallene vi har er på 650 - 700 Brann-supportere. Så vi har utvidet, og vi har plass til enda noen flere, sier Starts arrangementssjef, Olav Lindebø


https://www.bt.no/100Sport/fotball/Bortefeltet-mer-enn-utsolgt-i-Kristiansand--Jeg-tror-vi-aner-litt-Brann-rus-254992b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Samme lag som sist:

                  Sahin-Radlinger
  Teniste - Wormgoor - Acosta - Gilli
   Haugen - Heltne Nilsen - Barmen
     Koomson - Skålevik - Marengo

Benken: O. Pettersen, Grønner, Orry Larsen, Ordagic, Karadas, Vega, Braaten
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Det utvidete bortefeltet er også utsolgt. Som å kaste det til sultne ulver. Tilsammen 870 billetter er solgt. Med Brann supportere på hjemmefeltene kan det hende det er over 1 000.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Svært imponerende. Håper på like imponerende innsats av spillerene.

Spelaren

Gå av.

Spelaren

Gå av.

Serez

Ja, stygt redd for at vi kommer til å ende opp med skader måneder fremover etter denne kampen.

Spelaren

Gå av.

Serez

Enda en etterslenger. Nå må dommeren begynne å ta grep

SeLyren


Spelaren

NÅR SKAL HAN GI KORT??? Holder jo armen oppe KUN for å smelle i Barmen.
Gå av.

Serez

Ja lurer på om "gjøre ting enkelt" er sørlandsk for å spille stygt

SeLyren


ACHTUNG

Ser at flere har kommentert Haugen, er 100% enig. Her er det bare å gi Ordagic spilletid. Og før eller siden sitter den for Brann, det er bare å kjøre videre på.

Superjack

Braaten som høyrebakk. Lagets potet, uten tvil.

Bedre siste 20
enn første 20. Men som nevnt tidligere, synest Skålevik blir for lett her. Gilli har vært svak offensivt og Marengs har sett oppgitt ut ved et par anledninger, da de åpenbare / enkle mulighetene som Gilli skulle kunne sette opp, ikke er der. Haugen er usynlig. Jeg har ikke sett på hvordan evt Start prøver å ta ut Høyresiden, det er en mulig grunn.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Skulle ikke dette bli en enkel 6-0-seier da? Det har jeg blitt fortalt her inne. For noe tull. Dette blir tap.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Serez

Tror Orry larsen kunne gjort en god figur her jeg. Men har jo litt mindre muligheter nå når ett bytte allerede er brukt, er ikke akkurat usannsynlig med en skade til i denne kampen her.

OmOssSjølOgHansaøl

Håper virkelig det går bra med Teniste. Det fallet så utrolig guffent ut.

Marengo har vært veldig god. Hvis noen av de andre offensive spillerne skrur seg på til andre omgang, så kan dette bli bra, det.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

Skålevik har for lite av det meste. Blir ikkje gull i år utan ny spiss
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Falkman

Quote from: Billy Elliott on May 12, 2018, 17:59:02 PMSkulle ikke dette bli en enkel 6-0-seier da? Det har jeg blitt fortalt her inne. For noe tull. Dette blir tap.

Disse potensielle "hva var det jeg sa"-greiene i forbindelse med hver eneste bortekamp begynner å bli litt slitsomme.

Ninja-Bob

Tøv, Skålevik kjem til skåre to i andre omgang.

(Håpar eg)

marsboer

Jeg synes at det er helt utrolig at dommeren ikke har greid å dele ut et eneste gult kort utfra hvordan Start har spilt. De kan ikke duellere, så de gjør skitne knep isteden.

Spelaren

Eg synes Haugen bommer med alt, nå. Enkle pasninger videre - bom. Headinger - bom.
Gå av.

Serez

Start burde hatt 2-3 gule i første omgang, og den albuen på barmen virket jo som om den var med vilje. Får bare håpe det løsner nå snart.

OmOssSjølOgHansaøl

Er dette en sånn dag da ingenting skal gå inn?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Serez

Dette er jo helt utrolig. Har han glemt kortene på flyet?

Spelaren

Fortsatt ingen gule kort i en situasjon med to klare kortforseelser. Hårreisende svak dømming.
Gå av.

Leffen

Historiens klareste gule kort! Sjuk den listen han legger

marsboer

Taklingen kunne ha vært styggere hvis han traff mer riktig, men dette var minst et gult kort! For en hjemmedommer!

Spelaren

Skulle akkurat til å klage på en passiv Haugen som roter bort en gigantåpning, så roter det seg til rette veien alikevel. Skålevik våken igjen!
Gå av.

Serez

Fy faen den var deilig. Ikke noe poeng til dette drittlaget. 2-0 nå!

Spelaren

Wow, gult kort. Er det nr tre han skulle hatt til nå?
Gå av.

Spelaren

Phew, lurte på om en svak Moen skulle blåse frispark mot Acosta der. Deilig med tre poeng, men denne kampen kostet. Start kan rykke til helsike ned i avgrunnen med den bedritne, usportslige møkkaforestillingen sin. Makrell? Heller makabert.
Gå av.

Go Up