• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann – Tromsø , søndag 06 mai kl 20.00 (runde 8)

Started by Gulløl, April 30, 2018, 12:35:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Serez

Hva faen stopper dommeren spillet for der da? Håpløst

marsboer

Oisann. Kampen hadde sett helt annerledes ut om Acosta ikke stod og stoppet skuddet da Radlinger var på bærtur. Vi er skikkelig heldige idag. Håper at det fortsetter!

Norlings Hund 2

Dommeren skal alltid stoppe spillet ved potensielle hodeskader. Alltid!

Gud bedre så solide vi er, dette kan bli stygt med mindre TIL parkerer bussen.

Norlings Hund 2

Quote from: marsboer on May 06, 2018, 19:40:08 PMOisann. Kampen hadde sett helt annerledes ut om Acosta ikke stod og stoppet skuddet da Radlinger var på bærtur. Vi er skikkelig heldige idag. Håper at det fortsetter!

De kunne kanskje ha fått et mål, men denne kampen vinner vi lett som bare det.

SeLyren


Spelaren

Episk! Å stå her oppe på Hansa når alle dekker opp og Gamst ikkje aner hen han skal spille ballen. Massiv pipekonsert og bare fyr!
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Serez

Dommeren skal alltid stoppe spillet ja, men det er nå forskjell på potensiell hodeskade og litt vondt etter en duell.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Serez


Norlings Hund 2

Noen som fortsatt mener at vi ikke har en spiss som kan score over 10 mål?

Norlings Hund 2

Quote from: Serez on May 06, 2018, 20:17:49 PMDommeren skal alltid stoppe spillet ja, men det er nå forskjell på potensiell hodeskade og litt vondt etter en duell.

Hele poenget er at dommeren ikke skal kunne bedømme den nyanseforskjellen. Mulighet for hodeskade er alltid avblåsning, og slik bør det være.

Alonso Solis

Dette begynner å bli feige lag. I tillegg druser Gili, og det er ikke lov.

Brannfakkel: jeg ser kun ett svakhetstegn: Radlinger.

krakra

Radlinger er undervurdert fordi folk som vanlig bare ser «overskriftsinnvolveringene».

Han er en helt avgjørende årsak til at motstander skaper så lite. Han er støtt og stadig og plukker oppspill og stikkere og bidrar til at vi så og si aldri mister ballen på egen halvdel. Langt bedre enn Piotr

Romarius

Radlinger er en viktig grunn til at vi kan spille slik vi spiller. Han virker ikke helt patent i feltet eller på streken, men takket være hans fantastiske egenskaper som bakerste forsvarer, oppstår disse situasjonene nesten aldri. Med Pjotr i mål hadde vi aldri hatt den seriestarten vi har hatt i år, det vil jeg påstå.

osoerli

Radlinger fomler litt i dag. Av og til ser me jo kvifor han ikkje sto fast i Bundesliga.  Men det held jo rikeleg til norsk eliteserie.

Me ser jo også at Skålevik tapte 2-3 mann mot mann duellar utan sikring i Tromsøs 16meter.  Sjansar betre spissar kanskje hadde scora på.  2 mål i dag er bra, bevares, men me treng ein kvassare targetman.  Det er det liten tvil om.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Alonso Solis

Radlinger er ikke undervurdert, og jeg ser ikke bare overskrift-involveringene. I dag hadde han ca. to involveringer med hendene hvorav han feilet grovt på den ene. Med ballen i beina (noe han utvilsomt er god på) feilet han også flere ganger og minnet tidvis om en velkjent polakk.

krakra

Absolutt. Vi bør strekke oss ette en spiss som scoret 4-5 mål i en kamp og aldri taper dueller en mot en.

krakra

Radlinger feilet flere ganger? Vil du nevne disse? Ja, jeg får med meg at du ser feilene, men mener at du ikke er i stand til å se hvor viktig han er for at vi ikke slipper til målsjanser.

Men ser på vurderingene din av Skålevik at du tydeligvis vurderer spillere etter situasjonene de glipper. Vanskelig å finne noen som er god nok da. Radlinger gjør feil fordi han er en offensiv keeper som spiller på høyere risiko. Hadde han tatt færre sjanser hadde han gjort færre feil, og vi hadde sluppet til flere målsjanser og sannsynligvis sluppet inn flere mål.

Nixon

Quote from: krakra on May 06, 2018, 21:46:42 PMAbsolutt. Vi bør strekke oss ette en spiss som scoret 4-5 mål i en kamp og aldri taper dueller en mot en.

Dette er jo forumet i et nøtteskall...

For meg er det også helt klart at spissplassen er en av de første plassene som må forsterkes. Skålevik trenger en utfordrer og vi trenger større bredde der oppe. Og så blir den beste spissen førstevalg. Noe som selvsagt fortsatt kan bli Skålevik dersom han fortsetter som nå. Da blir han vanskelig å komme utenom.

Men dersom Skålevik blir skadet eller mister formen har vi svært lite å rutte med. Å f.eks. sette en kantspiller frem er et sjansespill å basere seg på.
Rød makt på Hansa

Corran

En ny solid kamp. Kjører på til seier er sikret så slipper de litt ned på tempoet og sikrer det inn.

Fantastisk god stemning også, men skjønner ikke hvorfor store stå (og z) begynner å synge på POL sang om at han må gi oss det vi trenger når spillerne utpå banen presterer kjempe bra. Er det bare meg som mener det er helt feil sang når en leder 2/3-0 og kjører over motstanderen?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Når det kommer til kampen i kveld var det bunnsolid over hele linjen. Og ikke bare solid, men også stort sett underholdene solid. Det var vel bare en liten periode helt i starten av andre omgang som var under pari. Dette var ikke en kamp der vi vant, men kjedet oss. Veldig bra!
Rød makt på Hansa

krakra

Vet ikke hva du mener er forumet i et nøtteskall. Nå var ikke mitt svarer myntet på et innlegg som sa at vi trenger en utfordrer eller backup til Skålevik. Men et innlegg som sa at dagen kamp viser at vi trenger en vassende spiss. Sågar at det er liten tvil om det. Jeg vil si at vi har en god nok spiss. Alle trenger konkurranse, men det er langt derifra til å utpeke Skålevik som et svakt punkt. Som enkelte tydeligvis kommer til å gjøre uansett hvor mye han scorer og hvilken sinnsyk innsats han legger ned.

Lasaron

Jeg er mektig imponert av Brann etter denne kampen. Voldsomt trøkk og dominans. Virker ikke det pøkk slitne. Mange spilte svært godt. Jeg vil spesielt nevne Gilli, Teniste, Koomson, Marengo, Skålevik og SHN. Haugen også.
Tren på langskudd

SeLyren

Haugen hadde en middels kamp synes nå eg. Det er ett eller annet som har skjedd med dødballene hans. I fjor var de konstant livsfarlig, i år, not so much.

SeLyren

Men hei, i kveld bør fokuset være kor sinnsykt deilig det er å følge Brann. Vi har trygd mye gråstein, men denne indrefileten er så utrolig saftig.

osoerli

Ja skal me ta gull treng me ein kvassare spiss enn Skålevik.  Første målet kom av ein sjeldan forsvarstabbe.  Andre målet var bra.  ellers slit han i duellspelet mot ikkje altfor gode stopperar.  Manglar eindel både på kraft, teknikk og hardhet i skota.  5 mål på 8 kampar er ok det.  Men me må hugsa på at måla har kommt mot Glimt, Ranheim og Tromsø.

Og Kjeslrud er ikkje rare utfordraren.  Difor er eg også heilt sikker på at også POL kjem med ny spiss i sommar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Det er trist hvis man i sommer går for en spiss som skal presse ut Skålevik. Det kan koste gullet. Kmmer en ny spiss bør han være backup, og heller overbevise om at han er bedre enn Skålevik.

Å score mål er ikke spissens fremste oppgave. Skålevik gjør de oppgavene LAN setter høyest bedre enn de fleste. I tillegg scorer han flere mål enn de fleste. Det er overhodet ikke gitt at en «bedre» spiss fungerer like bra, og å ta ut Skålevik kan ødelegge flyten og koste poeng.

Nixon

Dette får meg til å tenke på utrykket "presentation is everything". En ny spiss må presenteres som backup som må overbevise, og ikke en skal presse noen ut. Nuvel, det viktigste for meg er å få større bredde der foran.

Men er det noe som helst som tyder på at kynikeren Nilsen ser seg blind på en "bedre" spiss og gjør noe som ikke er til det beste for laget?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Føler for å løfte frem SHN litt ekstra etter kampen i går. Kanskje hans beste for Brann? Vant ballen enormt mange ganger, hadde enormt mange pasninger, der nesten alle hadde adresse. Mange av dem var fremoverrettet og konstruktive. Gode headepasninger også.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on May 07, 2018, 08:40:35 AMFøler for å løfte frem SHN litt ekstra etter kampen i går. Kanskje hans beste for Brann? Vant ballen enormt mange ganger, hadde enormt mange pasninger, der nesten alle hadde adresse. Mange av dem var fremoverrettet og konstruktive. Gode headepasninger også.

SHN er kanskje den som har hevet seg mest fra i fjor til i år. Mye mer i lengderetnigen, og presisjonen er stor.
Brannsupporter.

pidre

Herlig kommentar i Nordlys: "Å tape mot Brann er ingen skandale. For Brann er Norges aller beste lag for tiden".

Det begynner å sige inn - kva sier heile Noregs Roseborg til dette?

https://www.nordlys.no/til/tromso-il/brann/til-var-sjanselose-mot-norges-beste-lag/s/5-34-851810
Saludar a los monos!

pidre

Mange rare reaksjoner fra den fremadstormende NFF-klovnen. Her er det stort potensiale.   


Greit at Barmen får gult, men Daniel Berntsen skulle selvfølgelig hatt direkte rødt.
Saludar a los monos!

Corran

Quote from: Superjack on May 07, 2018, 08:45:45 AM
Quote from: Lasaron on May 07, 2018, 08:40:35 AMFøler for å løfte frem SHN litt ekstra etter kampen i går. Kanskje hans beste for Brann? Vant ballen enormt mange ganger, hadde enormt mange pasninger, der nesten alle hadde adresse. Mange av dem var fremoverrettet og konstruktive. Gode headepasninger også.

SHN er kanskje den som har hevet seg mest fra i fjor til i år. Mye mer i lengderetnigen, og presisjonen er stor.
Helt enig, men tror litt av det også er bevegelsene til lagkamerater og at de gjør seg litt mer spillbar. Har sikkert også med økt selvtillit nå når ting flyter litt bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Quote from: Corran on May 06, 2018, 22:06:37 PMEn ny solid kamp. Kjører på til seier er sikret så slipper de litt ned på tempoet og sikrer det inn.

Fantastisk god stemning også, men skjønner ikke hvorfor store stå (og z) begynner å synge på POL sang om at han må gi oss det vi trenger når spillerne utpå banen presterer kjempe bra. Er det bare meg som mener det er helt feil sang når en leder 2/3-0 og kjører over motstanderen?

Myre rart som blir sunget, noen ganger det bare faen så pinlig.
Saludar a los monos!

ACHTUNG


Superjack

Når motstanderlagene starter kampene som nervevrak er det bare fantastisk. Spent på hvordan det blir mot RBK og Molde som nok ikke har samme tilnærming.
Brannsupporter.

nero

Enig med Lasaronen, Sivert var stor i går, og er undervurdert av mange. Én av flere kandidater til banens beste.
Lions led by donkeys.

Chrisstah

Fantastisk kamp i går!

Veldig mye bra. Men for en spiller Teniste er,
var gigantisk i går.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gulløl

For en festfotball, lenge siden jeg har sett så mye lykke på øvre Frydenbø.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Veldig mange ting som var positivt i går, og det er vel det som er at "The devil is in the details".

Bl.a når Teniste var igjen oppe etter et angrep, tar Kosen veien hjem og leker back. Ingen luksusspillere og alle tar jobben sin 100% seriøst, i 90 + minutter.



Brannsupporter.

Nixon

Og så må vi ikke glemme griseflaks på alle tre målene: Selvmål, forsvarstabbe og målgivende fra motspiller!:)
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on May 07, 2018, 11:22:14 AMOg så må vi ikke glemme griseflaks på alle tre målene: Selvmål, forsvarstabbe og målgivende fra motspiller!:)

Og at det var griseflaks at det ikke ble mål i mot. Basert på det skulle kanskje Tromsø vunnet 2-0.
Seieren var nok helt mot spillets gang i går. Årets flakseseier? ;-)

Brannsupporter.

Lasaron

2-0 var flaks, flaks at Skålevik fikk 100%-sjansen. 1-0, hadde ballen gått i mål hvis ikke motspiller hadde vært borti? Tja. I alle fall heldig. 3-0 ikke flaks.
Tren på langskudd

Gulløl

May 07, 2018, 11:51:42 AM #94 Last Edit: May 07, 2018, 11:55:45 AM by Gulløl
Flaks at Tromsø måtte spille ekstraomganger mot Senja og at spillerne var utslitte av 120 minutter. Og flaks at Tromsø hadde sin klart beste spiller Gjermund Assen skadet.
Og ekstrem griseflaks at Vuk(uttalles Kuk ?) hadde satt damen på tjukken akkurat på det tidspunktet at han ni måneder senere ikke kunne reise til Bergen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Jeg føler ikke at flaks var en avgjørende faktor i går. Vi presser Tromsø lave, stresser de med varierende press og holder oppe trykket. De feilene de gjorde i går gjør ikke Tromsø mot Sandefjord eller Start.
Hadde vi fått et flaksemål mot KBK, hvor vi stanger og stanger mot veggen, ville jeg vært enig i at vi var heldige. Men i en kamp som i går, hvor vi dominerer omtrent alle faser av spillet, så er "flaksen" en direkte følge av dominansen.

marsboer

Quote from: Gulløl on May 07, 2018, 11:51:42 AMOg ekstrem griseflaks at Vuk(uttalles Kuk ?) hadde satt damen på tjukken akkurat på det tidspunktet at han ni måneder senere ikke kunne reise til Bergen.

Ingenting er flaks. Alt er planlagt av LAN ;)

Leffen

Herregud, dette var gøy. Virket som et mareritt å være Tromsø-spiller i store deler av denne kampen. Solid over hele linja (bortsett fra SSRs boksemanøver). Jævlig artig å se på Koomson og Marengo, når de leker seg på denne måten. Det er profiler det! Bygg særlig førstnevnte opp! Send han til badeland! (neida)

Forøvrig morsomt å legge merke til at gullsnakket er det andre enn bergensere som tar seg av. Rekdal og J.Mathiesen blant annet. De får fader meg ikke komme å si at dette laget ble høye på seg selv om de begynner å tape. Selv synes jeg gullsnakk er forferdelig. Men skjønner jo at media vil skape overskrifter.

Lov å kose seg litt med sutrete RBK-fans på en dag som dette. Mange mener Brann spiller ræv: "Langballer, innlegg med snø, null plan framover, møljespill foran mål på dødball samt ufint spill. Det kalles LSK-"fotball" og er ikke det samme som å være ekstremt god". Jeg sier bare hehe.

Alonso Solis

Quote from: krakra on May 06, 2018, 21:49:30 PMRadlinger feilet flere ganger? Vil du nevne disse? Ja, jeg får med meg at du ser feilene, men mener at du ikke er i stand til å se hvor viktig han er for at vi ikke slipper til målsjanser.

Men ser på vurderingene din av Skålevik at du tydeligvis vurderer spillere etter situasjonene de glipper. Vanskelig å finne noen som er god nok da. Radlinger gjør feil fordi han er en offensiv keeper som spiller på høyere risiko. Hadde han tatt færre sjanser hadde han gjort færre feil, og vi hadde sluppet til flere målsjanser og sannsynligvis sluppet inn flere mål.

Radlinger hadde flere utspark som gikk til innkast, ja. Det er selvsagt ikke nødvendigvis bare hans feil, der må kanskje forsvaret ta sin del av skylden.

Men denne teorien din om at han er dårlig i feltet og ikke i stand til å bokse er et resultat av at han er offensiv må du gjerne utdype. Hvordan henger det sammen at Radlinger bokser en relativt enkel ball rett i beina på en motspiller fordi han var offensivt ute og brøt en ball fem minutter tidligere? Alle keepre, offensiv eller defensiv, skal ut å ta den ballen uavhengig av hvilken mentalitet de måtte ha.

Jeg har forresten ikke nevnt Skålevik i det hele tatt i denne tråden. Han gjorde en svært god kamp, hvis du lurte.

krakra

Jeg husker 2-3 situasjoner der ballen gikk utover sidelinja. Du kan ikke forvente at en keeper har 100% treffsikkerhet på pasningene sine. Feilmarginen hans er veldig langt innafor. Det handler ikke om at det er noens "feil". Det er jo normalt. Acosta og Wormgoor sender da baller over sidelinjen de og.

Og Radlinger er ofte offensivt ute og avverger sjanser med godt feltarbeid. Så misser han noen ganger, og da er det dette som får all oppmerksomheten. Han kunne stått på streken istedenfor å gå ut å bokse. Det er flere keepere som ville gjort det. De ville neppe blitt kritisert for det heller. Istedenfor går han ut. Jo oftere man velger å gå ut, jo større er sjansen for at man gjør noen feil av og til, men totalen med Radlinger er nok fortsatt færre innslupne mål.

Go Up