• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann – Tromsø , søndag 06 mai kl 20.00 (runde 8)

Started by Gulløl, April 30, 2018, 12:35:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Alonso Solis

La meg først og fremst avklare én ting: jeg slakter på ingen måte Radlinger. Hvis du ser sammenhengen i innlegget mitt er poenget at vi ser et Brann-lag mer eller mindre blottet for svake punkt. Skulle man velge ut et punkt man anser som svakere ville mitt svar blitt Radlinger basert på det (lille) jeg har sett av han hittil.

Nei, du har kanskje rett i at man ikke kan forvente at en keeper skal treffe innenfor banen på utspillene sine. Men Radlingers styrke er jo nettopp pasningsfoten. Uansett var dette bare en digresjon i det som var mitt faktiske poeng. Jeg er helt enig i at Radlinger har en svært god fot for keeper å være.

Mot Tromsø var Radlinger i aksjon to (2) ganger sett bort i fra situasjonene hvor han bruker beina. Begge situasjonene krevde at han gikk ut, og det samme kravet ville gjaldt for samtlige keepre. Å si noe annet blir direkte og objektivt feil. I en av de to situasjonene gjorde han alt riktig og endte opp med å få avslutningen rett på seg. I den andre bokset han ballen ned til en motspiller som altså stod aleine på 16-meteren og kun hadde Acosta mellom seg og mål. Sett i sammenheng med Radlingers tidligere involveringer i lignende situasjoner så langt i sesongen er det absolutt betimelig å stille spørsmålet. Hvis du overhodet ikke ser denne svakheten er det nesten beundringsverdig.

krakra

Du må gjerne påstå at det er direkte og objektivt feil, men det er mange keepere som velger å bli på strek i begge situasjonene der Radlinger gikk ut, uten at noen kritiserer dem for det. Løsningen på Radlingers "svakheter" er jo å holde seg oftere på strek. Da tror jeg samtidig vi vil slippe inn flere mål.

Nixon

Samuel er litt der Opdal var, men som polakken stort sett slapp; at det blir veldig fokus på feil og at det blir hovedinntrykket etter kampene.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Radlinger oppsummert sålangt:

- Veldig god med beina. Veldig.
- Hatt mange boksinger, noen dårlige/elendige
- Hatt et par tre vellykede utrustninger
- En keepertabbe på skudd
- Blitt satt på prøve, særlig på skudd, helt latterlig få ganger
Tren på langskudd

Corran

Radlinger virker for meg som den beste keeperen vi har hatt på lang tid. Han er utrolig god med beina selv om han bommet på et par i går som gikk utover sidelinjen, men gu for noen fantastiske pasninger han også hadde. Han har vist i 2 situasjoner at han er god å komme ut når det er en mot en, gjøre seg stor og avverge. Han er bra i feltet og sterk. Skudd har han vel kun fått et skikkelig mot seg og det ble mål så der vet vi ingenting enda.
Eneste minuset er valget med å bokse av og til, men som Rekdal sa i første bortekampen så er dette litt den tyske keeperskolen og noe de kommer til å få lagt av ham i løpet av våren.

Men viktigere enn Radliner er at Denne Osdal har lagt ut bloggen sin:
https://www.ba.no/sk-brann/brannbloggen/sport/dette-blir-bare-bedre-og-bedre/o/5-8-794334
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up