• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cup: Sotra FK - Brann onsdag 2 mai kl 18:00

Started by ACHTUNG, April 27, 2018, 12:17:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg vet ikke, dette er bare en teori. Kan det tenkes at når Karadas spiller 90 minutter mot slik motstand, de fleste som spiss, så er han bittelitt bedre rustet til å komme inn og prestere når det gjelder selv om det bare er 10 minutter? Dessuten hadde vel Heggebø spilt en hel kamp på mandag?
Tren på langskudd

Nixon

Det var vel greit nok. Talentene Pettersen, Marthinussen, Grønner og Fredriksen må vel sies å være bra i tillegg til at reservene skulle få verdifull kamptrening.
Rød makt på Hansa

krakra

Talentet Grønner? Han er 24 år.

Det er greit at reservene skulle få kamptrening, men man satte jo innpå Koomson. For å teste en formasjon der nesten ingen av de andre spillerne vil få noe særlig med spilletid? Mot et tredjedivisjonslag? Selvfølgelig hadde LAN en grunn til valgene sine, men at det er viktigere å gi en 36-år gammel backup 90 minutter når han ikke kommer til å starte noen kamp som spiss, fremfor å gi den av ungguttene som var med som har vært best så langt i år 15 minutter vitner om hvor prioriteringene ligger. Og nei, det motbevises ikke av at tre tenåringer fikk sjansen i bakre rekker. Det skulle bare mangle, særlig Pettersen.

Superjack

Quote from: krakra on May 03, 2018, 13:26:33 PMMen får man mindre svar med Heggebø istedenfor Karadas på topp? Karadas-Braaten er jo ikke et spisspar Brann kommer til å spille med

Ikke? Tror fort det er en mulig kombinasjon siste 10-15 minutter om Brann har stanget mot et forsvar i 75 minutter uten uttelling.
Selvfølgelig ville kombinasjonen vært fantastisk for 10-12 år siden. Men Brann ville ikke hatt hverken overgangsmidler eller eller lønnsmidler til den duoen da.

Brannsupporter.

Superjack

Braaten i form går "talentene" en høy gang. Seniorfotball er ikke veldedighet. Det er å spille de beste, om de er 17 eller 36 bør ikke gjøre forskjell.

LAN må gå, gir ikke talentene sjansen....
Brannsupporter.

Gulløl

Klart at Karadas som har spilt ganske lite siste ukene trenger mest mulig med minutter i kamptrening for å prestere best mulig når han kommer inn på slutten av kampene. 16 år gamle Heggebø skal ikke spille i eliteserien for Brann i 2018 så det er mindre viktig for han. Heggebø var dessuten overlykkelig over spilletiden og målet han fikk i første runde. Han får nok ny sjanser senere. Det er definitivt ikke viktig at 16 åringer får spille i to cuprunder på rad, trenger ikke nye utålmodige og frustrerte 18-19 åringer som fikk spille for mye to tre år tidligere. Sitat Lorentzen:- Siden jeg fikk være med så tidlig, så begynte jeg å bli frustrert over at jeg ikke fortsatt fikk være med som 18-19-åring. Jeg hadde blitt vant med å få spille, så at jeg plutselig ikke fikk sjanser gjorde meg forbannet og irritert. Da er det lett å begynne å stresse, sier han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Heggebø får neppe spille mer i år. Dette var trolig siste sjanse. Hvis spilletid er så viktig for Karadas og Braaten kan man jo la dem spille for Brann 2, og bidra til at de faktisk vinner kamper?

krakra

Quote from: Superjack on May 03, 2018, 16:56:10 PMBraaten i form går "talentene" en høy gang. Seniorfotball er ikke veldedighet. Det er å spille de beste, om de er 17 eller 36 bør ikke gjøre forskjell.

LAN må gå, gir ikke talentene sjansen....
e er jo en hysterisk hersketeknikk. Helt usaklig.

Man gir ikke talenter spilletid i cupen som veldedighet. Man gir dem matching så de kan utvikle seg. Slik at de etterhvert kan bli "best".

Hvordan mener du de skal bli gode nok hvis de ikke engang skal få prøve seg i cupen før de er "best"?

Superjack

Quote from: krakra on May 03, 2018, 17:19:34 PM
Quote from: Superjack on May 03, 2018, 16:56:10 PMBraaten i form går "talentene" en høy gang. Seniorfotball er ikke veldedighet. Det er å spille de beste, om de er 17 eller 36 bør ikke gjøre forskjell.

LAN må gå, gir ikke talentene sjansen....
e er jo en hysterisk hersketeknikk. Helt usaklig.

Man gir ikke talenter spilletid i cupen som veldedighet. Man gir dem matching så de kan utvikle seg. Slik at de etterhvert kan bli "best".

Hvordan mener du de skal bli gode nok hvis de ikke engang skal få prøve seg i cupen før de er "best"?

Jeg velger å tro at de spillerne som presterer på høyt nok nivå på enten junior eller U-lag får muligheten også på A-laget.
Brannsupporter.

krakra

Med bakgrunn i hva? Hva er gode nok prestasjoner? Må de være bedre enn spillerne i a-stallen for å få et innhopp i cupen mot 3.-4.-divisjon?


Nixon

Quote from: krakra on May 03, 2018, 16:49:15 PMTalentet Grønner? Han er 24 år.


Ja, det er sant. Tiden går så fort. Min feil.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: krakra on May 03, 2018, 17:39:52 PMMed bakgrunn i hva? Hva er gode nok prestasjoner? Må de være bedre enn spillerne i a-stallen for å få et innhopp i cupen mot 3.-4.-divisjon?



Ja, om målet er å se på relasjoner som kan brukes i ES i 2018, i kampen om seriegull, ja absolutt. Ellers så er vi tilbake på veldedighet igjen.
Brannsupporter.

krakra

Og hvordan disse ungguttene nå dette nivået uten noen matching for a-laget? Selv ikke mot 3-4. divisjonslag i cupen?

Og slutt med dette tullet om at Braaten-Karadas skal bli en viktig relasjon i kampen om gullet. Det skjer ikke. Like fjasete som at å gi talenter matching så de kan utvikle seg er veldedighet og ikke sunn klubbdrift.

Brann2 trenger jo hjelp etter en tøff start. Hvorfor ikke teste denne "relasjonen" mot slutten av deres kamper hvis laget sliter? Karadas trenger visstnok mye matching siden han ikke får spille på a-laget, og Braaten trenger å spille seg i form. Hvorfor brukes de aldri på et Brann2-lag som skriker etter litt rutine?


Nixon

Spøk til side. Ble ikke alle litt overrasket over de mange ungguttene som fikk sjansen mot Sandviken? Ingen hadde tippet det på forhånd. Og det følges også opp mot Sotra med noen av de samme spillerne. Jeg er helt enig at Heggebø kunne fått noen minutter også mot Sotra, men totalt sett har det vel vært flere talenter på banen i de to første cupkampene enn det vi har har vant til de siste årene?
Rød makt på Hansa

krakra

Ja, men samtidig så har Brann en god del tekniske og kreative spillere i utviklingsavdelingen igjen. Så ser man at de som får fornyet tillit er de med flest kilo, centimeter og "gode holdninger". Det er der jeg er mest skuffet. Heggebø er stor han og, men samtidig er han målfarlig. Og å få fram en spiss som faktisk scorer er jo gull verdt. Det tror jeg ingen av de to startet mot Sotra vil være.

Og jeg syns faktisk det sier noe om hvor nivået på talentsatsingen ligger når man blir positivt overrasket over antallet unggutter mot Sandviken. Disse spillere jo til daglig på nivået over Sandviken. At to-tre av dem starter, og tre andre kommer innpå når seieren er avgjort er jo ikke akkurat oppsiktsvekkende da.

Lasaron

Karadas har vel aldri bidratt for Brann 2 nå i sin tredje periode i klubben. Tror han ikke har lyst, og at han får viljen sin. Mulig det er en avtale de har. Synd, isåfall. Neste Brann 2-kamp er borte mot Vardeneset på mandag. Siden det er i Stavanger er garantert ingen seniorer med.
Tren på langskudd

krakra

Ja, som det ble skrevet. Han trenger kamptrening når han ikke får spille for a-laget. Så her spiller han heeeeelt sikkert.

Ninja-Bob

Quote from: krakra on May 03, 2018, 18:00:24 PMBrann2 trenger jo hjelp etter en tøff start. Hvorfor ikke teste denne "relasjonen" mot slutten av deres kamper hvis laget sliter? Karadas trenger visstnok mye matching siden han ikke får spille på a-laget, og Braaten trenger å spille seg i form. Hvorfor brukes de aldri på et Brann2-lag som skriker etter litt rutine?

Ein faktor her kan vel vere at det kun er lov til å bruke tre spelarar over 21 i kvar kamp for eit andrelag.

krakra


Stril Power

Quote from: Lasaron on May 03, 2018, 21:16:05 PMKaradas har vel aldri bidratt for Brann 2 nå i sin tredje periode i klubben. Tror han ikke har lyst, og at han får viljen sin. Mulig det er en avtale de har. Synd, isåfall. Neste Brann 2-kamp er borte mot Vardeneset på mandag. Siden det er i Stavanger er garantert ingen seniorer med.

Karadas har som ein del av kontrakten at han er assistent for Brann 2, og bidreg på treningane. Detaljane veit eg ikkje, men det er ikkje heilt usannsynleg at tidsbruken/rolla han har for Brann 2 gjer at han ikkje speler kampar for dei.

Nixon

Quote from: Lasaron on May 03, 2018, 21:16:05 PMKaradas har vel aldri bidratt for Brann 2 nå i sin tredje periode i klubben. Tror han ikke har lyst, og at han får viljen sin. Mulig det er en avtale de har.

Jeg innbiller meg at det er en helt frivillig sak å spille for Brann 2. Da Huseklepp satt mye på benken i sitt siste år for Brann virket det som at han måtte ta initiativet selv for å spille for andrelaget.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Mulig. Vet ikke hva som er vanlig rundt omkring. Bør det være frivillig?
Tren på langskudd

Superjack

For å snu litt på det hele, når det er så ille at ikke talentene får spille mot Øygard i 2. runde i cupen, er det da bedre at de ikke får spille i 3. divisjon heller, fordi A-lags gjengen tar plassen der?

Brannsupporter.

krakra

Brann har ikke så mange stortalenter at det ikke er plass til Karadas i en kamptropp for Brann 2. Det er heller ingen som har sagt at Brann burde sendt ut et rent juniorlag i mot Sandviken i cupen.

Og ja, det er bedre at noen av de mindre talentene sitter på benken og at Brann2 vinner. Det er også bra for ungguttene å få spille med noen som har en viss rutine og som har spilt på et høyere nivå. Det er jo der verdien i å spille i cupen ligger for dem og. Å få spille med bedre medspillere enn de gjør til daglig.

Lasaron

Quote from: Superjack on May 05, 2018, 17:33:23 PMFor å snu litt på det hele, når det er så ille at ikke talentene får spille mot Øygard i 2. runde i cupen, er det da bedre at de ikke får spille i 3. divisjon heller, fordi A-lags gjengen tar plassen der?



Det er bedre for de største talentene å spille litt sammen med A-lagsspillere for å lære av dem. Så får det våge seg at de nest største talentene må vike. Dessuten er det bedre at Brann 2 gjør det bra enn dårlig. De må lære seg å vinne, råskap i boks, dra poeng i land. Da er A-lagsspillere til hjelp.
Tren på langskudd

Superjack

Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Superjack on May 05, 2018, 18:02:22 PMDet var da med spillere fra U gjengen både mot Sandviken og Øygard. Tror det hadde vært flere om flere hadde prestert på nivået de er på til daglig.

Men LAN og det sportslige gjør tydelig mye og grove feil i talentsatsingen sin. <- utilslørt forøk på hersketeknikk, evt sarkasme. ;-)

Hadde Brann hatt så mange store talenter som det kan virke som, så hadde de ikke lagt på siste i 3. divisjon. Min mening, mitt syn og så kan de som mener annet, mene akkurat det.
Brannsupporter.

krakra

Så du tror ikke at et lag med en snittalder på 18 år kan slite med ting som fysikk og rutine mot voksne lag i 3. divisjon og samtidig har talenter?

Interessant teori om at det ville vært så mange flere unggutter hvis de hadde prestert på Brann 2. Brann 2 hadde jo en ganske bra start på sesongen i fjor med 2-2-1 på de fem første kampene. Husker du hvor mange unggutter som spilte i cupen i fjor?

Go Up