• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Norlings Hund 2

10 spillere som jobber like hardt som Gilli ville ha gitt et enormt trykk, det er poenget mitt.

Finfin respons

Målpoeng er ikke alt. Marengo kan holde på ballen, lenge om nødvendig, samtidig som det ikke stopper opp.  Han er direkte, han driver spillet fremover. Rå på mottak, ballkontroll, offensiv spilleforståelse. Mot Molde sist var han omtrent den eneste som våget å spille fotball.

Han og Gilli fikk til et finfint samarbeid når de delte side i mai. Blir spennende å se  hvem Grøgård finner tonen med, sånn fotballteknisk sett. Jaja, sosialt også, det er viktig med vennskap.
Kanskje.

ACHTUNG

Quote from: blobby winters on August 22, 2018, 18:29:19 PMGilli er back
Marengo er ving.

At Gilli får lov til å spille som ving når vi har Marengo skadefri har jeg aldri forstått. Eneste forklaring som finnes er at LAN vil prioritere defensiv jobbing tilbake for å hjelpe Ruben/Grøgaard overfor en spiller som kan skape farligheter.


Det er eneste årsak til LANs valg, ja. Spesielt når han har en flanke på motsatt, som etter min mening slurver mer defensivt enn Marengo. I LANs hode er det en umulighet å ha to offensive flanker på banen samtidig, på den venstre har han fått det for seg at det er bedre å bruke enn back, med ekstrem løpskpasitet. Det gjør ingenting om Gilli har teknikk som en trestokk, jobbe og løpe, det gjør han, til gangs.

Norlings Hund 2

Teknikk som en trestokk blir bare for dumt, han er ikke elendig teknisk selv om han ikke er overlegen teknisk slik f.eks. Marengo er. Dessuten har han en skuddfot Marengo bare kan drømme om, og som har skapt fantastiske øyeblikk på stadion.

Jeg vet du elsker Marengo, men Gilli har ferdigheter utover det å bare jobbe hardt - noen av dem er ferdigheter Marengo er dårligere på.

Jose Arrogantio

Jeg synes også at beskrivelsen av Gilli som en back satt opp på vingen også er urettferdig. Han fungerer minst like godt på vingen som på back hos oss, så han er ikke en back på vingen. Han er en kantspiller som kan spille både back og ving. Og det er et pluss.


Finfin respons

Vel, jeg skjønte hva Torvanger mente. Marengo er ving, i ordets tradisjonelle forstand. Helge Karlsen får sting av å se på Marengo. Gilli er vel litt mer Geddi (som får sting av å lese forumet). Men Gilli får ikke sting. Det skal han ha.
Kanskje.

Chrisstah

At det i det hele tatt diskuteres Gilli vs Marengo overrasker. Gilli er en hylle høyere.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Finfin respons

Er hyllen vegghengt, og montert opp ned?

(Årsak, ikke meningen å være ufin (det skulle tatt seg ut), jeg bare seriøst leiter etter bokhyller for tiden, og ser på alle mulige løsninger.)
Kanskje.

Go Up