• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Churchill

Husk at vinduet er åpent for salg av spillere også etter at det er stengt i Norge. Frykter for at Vito forsvinner.
...we shall never surrender.

posemedsnopi

Kan det tenkes at LAN ser Eggen Rismark som erstatter for SHN , enten som defensiv midtbane eller ved at Brann legger om til tre stoppere og to vingbacker?
Tror det er fornuftig av Brann å signere svensken og låne han tilbake til Mjälby ut sesongen. Har liten tro på at Brann tar sjansen på å la en svenske fra nivå 3 være backup for Vito og Acosta.

Ninja-Bob

Pamer skriv på twitter at han ikkje trur at Vito er i ferd med å bli solgt.

Kai-Olai

Det skal Soltvedt ha, han har definitivt blåst liv i forumet igjen!

Gepard

Må være Peddilusken sitt verk dette.

Ninja-Bob

Eller kanskje Soltvedten faktisk er god i jobben sin?

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Jose Arrogantio on August 14, 2018, 21:48:57 PMkan tenkes dette er en langsiktig signering som samtidig styrker bredden i troppen i en viktig medaljekamp.

Ikke umulig at kjøpene nå skjer med tanke på både 1) å delta i gullkamp og skape entusiasme i høst, og 2) styrke troppen til neste sesong.

Brann kan ha vurdert at de får mer for pengene nå enn i vintervinduet - dels i utlandet der noen har blitt overflødig etter sesongoppkjøringen (Yttergård) og dels i Norge der enkelte lag er utenfor bunnstrid, samtidig som de realistisk sett ikke forventer medalje (Ranheim, Odd og KBK). Atter andre spillere kan signeres nå og komme etter sesongen.

En annen mulig vurdering er at det er nå, som serieleder, vi er maks attraktiv for gode spillere. Nå har vi et lite vindu der «alle» vil til oss. Responsen i spillermatkedet er sannsynligvis annerledes nå enn etter fjorårets femteplass. Så nå gjelder det å smi mens jernet er varmt.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Jose Arrogantio

Om Molde eller RBK hadde kjøpt Eggen, ville folk her antatt deres beste stoppere var på vei ut?

Gepard

Klarer bare ikke se at Rismark skal ha noen grunn til å ville gå til brann nå for å være backup til Vito og Acosta

ACHTUNG

Er Vito eller Acosta på vei ut?

Finfin respons

1. Hvis Bamba kommer, så bør vi beholde Vega, og heller slippe Ordagic, helst på lån lokalt som noen her skrev.

Begrunnelse: Vega kompletterer en rask Bamba bedre enn Koomson, som blir litt for lik. Koomson trenger dessuten akutt konkurranse.

2. Hvis svensken kommer nå, så klarer vi oss med unge Marthinussen. Karadas må ikke være et stopperalternativ fra start, han er sisteinnbytter. Så hvis svensken ikke kommer må grep tas, om det så blir Gjesdal eller denne Rismark.

3. Hvis Løkberg kommer nå, så trenger vi ikke å hente Strand nå. Hvis ikke, bør Brann bare kjøre på for å få han hjem.

4. Hva er Stenevik sin status?
Kanskje.

SK

Quote from: Jose Arrogantio on August 14, 2018, 21:48:57 PM
Quote from: SK on August 14, 2018, 21:39:35 PMVi virker å ha litt midler, men garantert ikke i overflod. At man tilsynelatende velger å bruke en sum på en midtstopper av det kaliberet nå, vil være merkelig om det ikke betyr at en av de to faste er på vei ut.

Begynner etterhvert å bli en del spillere som skal spilles inn på laget i løpet av kort tid...

Var en kilde her på forumet som sa vi hadde flere millioner i overskudd etter vintervinduet som de ville bruke dette vinduet. I tillegg kommer salgene av Nilsen og Grønner. Selv med en dyr Bamba tror jeg ikke vi må selge for å få Rismark, og jeg tror heller ikke det nødvendigvis betyr at Acosta eller Vito forsvinner dette vinduet. Men Acosta og Vito har utgående kontrakt neste år, og er begge i 30-årene, så kan tenkes dette er en langsiktig signering som samtidig styrker bredden i troppen i en viktig medaljekamp.

Pengene er én ting, men som andre er inne på handler det om spilleren også. Er han interessert i å komme til Brann for å sitte på benk ? Han spaserer vel ikke rett inn på laget akkurat, selv om det ikke er umulig å spille seg inn.

Nixon

Quote from: Gepard on August 14, 2018, 22:15:44 PMKlarer bare ikke se at Rismark skal ha noen grunn til å ville gå til brann nå for å være backup til Vito og Acosta

Han så sikkert kampen på søndag og tenkte at dette burde gå helt fint!:)
Rød makt på Hansa

Giles

Quote from: Belfort on August 14, 2018, 21:25:16 PMEn fin egenskap med Eggen er at han er venstrebeint. Venstrebeinte stoppere er det ikke så mange av
Er han? Er det ikke Kvande som er venstrebent?

Belfort

Quote from: Giles on August 14, 2018, 22:22:42 PM
Quote from: Belfort on August 14, 2018, 21:25:16 PMEn fin egenskap med Eggen er at han er venstrebeint. Venstrebeinte stoppere er det ikke så mange av
Er han? Er det ikke Kvande som er venstrebent?

Vet ikke hva Kvande er men Eggen er venstrebeint. Alltid vært en tilhenger av en høyre og en venstrebeint stopper

Spelaren

Rismark og Bismark -  8)  klinger som bare det. Men Wormgoor står nok fremst i stopperkøen.
Gå av.

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Billy Elliott

Hva skal vi med to nye midtstoppere?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

opplett

Kanskje for dekning hvis Vito eller Acosta går?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 22:44:09 PMHva skal vi med to nye midtstoppere?

En for denne sesongen og en for fremtiden.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: SK on August 14, 2018, 22:20:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 14, 2018, 21:48:57 PM
Quote from: SK on August 14, 2018, 21:39:35 PMVi virker å ha litt midler, men garantert ikke i overflod. At man tilsynelatende velger å bruke en sum på en midtstopper av det kaliberet nå, vil være merkelig om det ikke betyr at en av de to faste er på vei ut.

Begynner etterhvert å bli en del spillere som skal spilles inn på laget i løpet av kort tid...

Var en kilde her på forumet som sa vi hadde flere millioner i overskudd etter vintervinduet som de ville bruke dette vinduet. I tillegg kommer salgene av Nilsen og Grønner. Selv med en dyr Bamba tror jeg ikke vi må selge for å få Rismark, og jeg tror heller ikke det nødvendigvis betyr at Acosta eller Vito forsvinner dette vinduet. Men Acosta og Vito har utgående kontrakt neste år, og er begge i 30-årene, så kan tenkes dette er en langsiktig signering som samtidig styrker bredden i troppen i en viktig medaljekamp.

Pengene er én ting, men som andre er inne på handler det om spilleren også. Er han interessert i å komme til Brann for å sitte på benk ? Han spaserer vel ikke rett inn på laget akkurat, selv om det ikke er umulig å spille seg inn.

Om vi betaler nok så er han nok mer enn villig til å sitte litt benk, for lønnen i Ranheim er vel ikke all verdens. Er ikke bare Nilsen som går etter penger i fotballen.

osoerli

Quote from: Ninja-Bob on August 14, 2018, 22:10:09 PMEller kanskje Soltvedten faktisk er god i jobben sin?
Definitivt ikkje!  Han må læra seg å selja også, ikkje berre kjøpa.
Kjøpa billeg - selja dyrt!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ZsoltKorcsmar

August 14, 2018, 23:17:33 PM #2022 Last Edit: August 14, 2018, 23:19:16 PM by ZsoltKorcsmar
Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 22:44:09 PMHva skal vi med to nye midtstoppere?

Best tenkelige: Acosta «oppgraderes» til Eggen Riismark. Acosta blir tredjevalg, svensketalentet kommer fra nivå 3 i sverige, så han nøyer seg nok med å være fjerdevalg ut sesongen. Kan bidra til at Brann 2 holder seg.

Vi var suveren i starten av sesongen, men så snart motststanderen fant ut at man kunne låse av Wormgoor, slik at vi har vært tvunget til å bruke Acosta mye mer, har det gått nedover. Eggen løser denne. Like ballsikker som Wormgoor, men vestrefotet. Har da to stoppere som kan forsere ledd, tre gjennom og starte angrep, samt slå gode crossere. Blir da svært vanskelig for motstsnderene å demme opp for dette.

Verst tenkelige: Wormgoor går for 5 mill til Molde (Braut Håland-pengene). Acosta og Eggen nytt stopperpar (nedgradering fra Wormgoor Acosta) - svensken inn som tredjevalg.

Håper inderlig på førstnevnte.

Forøvrig; som jeg skrev her inne tidlig, det skulle smelle i overgangsvinduet. Mine kilder var tidlig ute med Ivan Toney (som røk) og Kehinde (som aldri sukket opp), fikk info på at man kunne svi av opp mot 10 mill.

Soltvedt er i ferd med å overgå dette til gangs. RJY inn for 4, Bamba potensielt inn for 8 (hard konkurranse med andre klubber), Eggen kjøpt ut av kontrakt, Grøgaard kjøpt ut av kontrakt.

Han gjør virkelig det han kan for at vi skal posisjonere oss best mulig med tanke på gull. Ikke hans feil om vi ryker utover høsten nå, gitt at Bamba/en annen tilsvarende spiss landes.

Syntes det er på sin plass å hylle Soltvedt her. Brann går her stikk mot den nøkterne/fornuftige planen de har kjørt over flere år. Her gutses det alt man her får å gi RBK og Molde best mulig kamp.

Hyll hyll!

SeLyren


osoerli

Ein duellsterk spelande midtstopper kan kanskje også gå inn i Sivertrolla.  Hvis han flyttar beina raskare enn Barmen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Pelle

God morgen folkens !

Spennende dag og butikkene er fremdeles åpen ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Lasaron

Quote from: krakra on August 14, 2018, 19:46:51 PM
Quote from: Lasaron on August 14, 2018, 19:38:24 PM
Quote from: Lasaron on August 14, 2018, 11:38:44 AM
Quote from: krakra on August 14, 2018, 11:06:57 AMDet er jo veldig rart at klubber som vet at de må ut med 30 millioner for RBKs spillere og får våre for 3-4 er mer interessert i RBKs spillere hvis de er nesten like gode. Skulle nesten tro de ikke vurderer dem som jevngode

Ja. Så da spør jeg deg direkte, Krakra: Hva tenker du om den hypotetiske situasjonen der Horsens henter Trondsen? Vil Trondsen spille formidabelt bedre enn Nilsen?

Jeg registrerer at du velger å ikke svare.
Det er jo et latterlig premiss og jeg ser virkelig ikke hvor du vil. Hvis Brann vurderer to spillere i OBOS der spiller A spiller for Åsane og koster 300k og spiller spiller for Mjøndalen og koster 2 millioner tror du da de på noe tidspunkter vurderer "Hvis spiller B hadde gått til Åsane, hadde han da vært formidabelt bedre enn spiller A?".

Ja, jeg tror Trondsen ville vært bedre enn Heltne Nilsen også for Horsenes. Formidabelt bedre? Neppe? Men det har da heller ingenting å si for prisen bedre klubber er villige til å betale. De henter ikke spillere basert på nivået de holder på et lavere nivå enn de spiller på. De henter spillere basert på hvilke prestasjoner de tror de kan forvente for dem. Her er prestasjonene i nåværende klubb en del av det, men det er mye mer. Som ferdighetsregister og utviklingspotensiale.

SHN er en spiller som har et register som gjør at han kan spille veldig bra på Eliteserienivå og tilsvarende i andre ligaer, men han er såpass begrenset at han neppe hadde klart seg på et særlig høyere nivå. Han er både temposvak og teknisk begrenset. Trondsen har et mye større ferdighetsregister. Og er også en del år yngre, og har mer erfaring på et høyere nivå enn Eliteserien. Han har spilt europacup og for landslaget.

Oppsummert: Du mener de er nesten jevngode på dette nivået, men at Trondsen har et potensial til å prestere godt i eksempelvis Serie A, noe Nilsen ikke har. Kanskje du har rett. Jeg har spilt løkkefotball noen få ganger med en i årevis fast 1.divisjonsspiller. Da utmerket ikke han seg, selv om ingen av oss andre var i_nærheten_av å kunne spille i 1. divisjon. En med peiling på fotball ville gjerne sett at han likevel hadde noe ved seg som vi andre ikke hadde.

Vel, vi får ta tiden til hjelp i sammenligningen Trondsen Nilsen.
Tren på langskudd

Crispo 2

Elsker livet i forumet nå!!

God morgen forresten! Satser på en god dag i dag!
Per Pettersen 1960-1964

StuckedPaaOstlandet

Ja, Så mye aktivitet at jeg regner med de velger å prøve på en stor oppdatering av forumet uten å teste først hvert øyeblikk!

Crispo 2

Quote from: StuckedPaaOstlandet on August 15, 2018, 06:53:29 AMJa, Så mye aktivitet at jeg regner med de velger å prøve på en stor oppdatering av forumet uten å teste først hvert øyeblikk!

Noen ganger er det sunt å se på glasset som halvfullt også...
Per Pettersen 1960-1964

ostraume

Eggen Rismark er bar hylle og kan løse Acosta-problemet i det oppbyggende spillet. Eller er det Sivert-rollen som skal fylles? Begge deler kan være noe.

Men er det ikke i så fall litt rart å hente talent-svensken?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


ostraume

BT: Kristiansund har godtatt bud på Bamba.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Endelig er erstatteren for Helstad her!
Gå av.

Gulløl

Klipp fra BT: Tirsdagens samtaler mellom Brann og Kristiansund har ført frem, og etter det BT har grunn til å tro er klubbene enige om en overgang.
Det er derimot ikke kjent om Daouda Bambas personlige kontrakt er ferdigstilt, men vanligvis forsøker ikke klubber å kjøpe en spiller uten at et lønnsnivå er indikert på forhånd.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Ideelt sett hadde man fått Løkberg til Brann allerede nå.

OmOssSjølOgHansaøl

Tør ikke helt tro på dette før det er bekreftet. Men hvis det stemmer og både Bamba, Rismark og talent-svensken går i boks i dag, så har dette vært et veldig oppløftende vindu.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Spelaren on August 15, 2018, 07:33:39 AMEndelig er erstatteren for Helstad her!

Soltvedt rydder opp i gamle RBH-synder. :)
(... fortsatt med forbehold om at ting faktisk ordner seg.)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Xminator on August 15, 2018, 07:45:09 AMIdeelt sett hadde man fått Løkberg til Brann allerede nå.

Ja, da kunne vi ha overtatt Rismark-Løkberg-relasjonen allerede i høst, på samme måte som vi overtok Teniste-Komsoom-relasjonen. :)

Men Ranheim har neppe veldig lyst å gi fra seg begge i samme vindu.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

ACHTUNG

Det virker som om Brann bygger både for umiddelbar styrking av tropp, samt skadebegrensning når vinteren kommer, for det er helt åpenbart at Brann kan miste nokså mange spillere.

De jeg tror forsvinner i vinter:

Radlinger

Vito

Ruben

Acosta

Haugen

Andrekeeper er på plass, Brann tipper jeg kommer til å gå for en ny førstekeeper (med mindre Radlinger av en eller annen grunn tar kvantesprang på det han er dårlig på) og fremtidig stopperpar sikrer man via Rismark og Løfgren, Grøgaard erstatter Ruben og Løkberg kommer inn for Haugen.

Smart og riktig av Soltvedt og LAN å få igang flere av dem allerede nå, litt over midtveis i sesongen. I tillegg gir det økt konkurranse, selv ikke Vito eller Acosta kan føle seg sikre på å starte.

Billy Elliott

Quote from: Nixon on August 14, 2018, 22:52:18 PM
Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 22:44:09 PMHva skal vi med to nye midtstoppere?

En for denne sesongen og en for fremtiden.

Litt dumt å måtte ofre Vega for en spiller som garantert ikke kommer til å spille et eneste minutt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Huff

Quote from: ostraume on August 15, 2018, 07:27:49 AMEller er det Sivert-rollen som skal fylles?

Har tenkt det samme, kanskje LAN tenker at vi trenger noe nærmere SHN i enkelte kamper, mens RYJ skal spille kamper der en forventer å styre kampen?

krakra

Helt greit å rydde litt plass på kanten der vi har et stort talent som gjerne kan få litt spilletid i høst. Jeg ville heller kvittet meg med Marengo, men Soltvedt må forholde seg til trenerens vurdering. Ikke hva forumdeltakere syns om spilleren. Når Vega ikke får spille, klart og tydelig ønsker seg vekk og vi har god dekning så er det fornuftig nok å la ham gå. Han er ikke en viktig spiller på Brann.

Corran

Noen som camper på Flesland
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

De som garantert forsvinner, blant annet av naturlige årsaker, i tillegg til Radlinger, Acosta, Vito, Ruben og Haugen:

Braaten

Karadas

Orry

Inntil 8 spillere forsvinner før neste sesong og det kommer nok Brann til å merke i 2019, dersom ikke man forsterker ytterligere i vintervinduet. Uansett kan det bli en mellomsesong til neste år.

Norlings Hund 2

Ser ingen grunn til at vi skal kvitte oss med Orry.

Corran

Tviler på at Haugen forsvinner. Han har aldri vært særlig attraktiv/etterspurt og han har ikke akkurat glitret i år.
Forsvinner han så er det til Norsk klubb eller alla Horsense
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Fredrik Haugen har en lignende avtale som Nilsen har, men så har han til gjengjeld vært her en lang stund og fortjener en uforholdsmessig lukrativ tur til en marginalt bedre, men mer bemidlet liga for å legge seg opp noen kroner.
Gå av.

marsboer

Quote from: Billy Elliott on August 15, 2018, 08:20:03 AMLitt dumt å måtte ofre Vega for en spiller som garantert ikke kommer til å spille et eneste minutt.

Enig, men kanskje han skal bare spille for Brann 2 i år, så trenger vi kanskje ikke å bli kvitt med Vega likevel?

Tom C

Vil vel tro at om spillere (som Haugen) forsvinner etter sesongen er litt avhengig av om vi faktisk klarer gullet. For jeg vil anta at det er ganske attraktivt å få være med på sjæmpijåns liig kvalik til neste år?
Aldri mer Obos....

Go Up