• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: 1908 on August 14, 2018, 19:24:22 PMBamba har 7 mål i fjor. 7 mål (like mange som Skålevik) i år.. Noe å juble for?
Skålevik er undervurdert. En god spiss. Når kollektivet fungerer og vi produserer mye sjanser en toppspiss. En av de mest effektive i ligaen. Han har sine mangler i sine bidrag i oppbyggingen av spillet og evnene til å skape sjanser på egenhånd. Der er Bamba klasse. Han vil skape ubalanse og kaos hos motstanders forsvar, som Brann kan bruke til skape press.

Er det bare målscorerferdigheter folk vil ha det er det bare å fortsette med Skålevik. Få i Eliteserien som matcher ham. Det krever at resten av laget klarer å servere ham. Vil man ha en spiss som gjør at vi kan skape sjanser når det offensive ikke sitter, og som kan holde på baller mens resten av laget flytter opp er derimot Bamba i toppsjiktet. Også scorer han bra med mål i tillegg.

Skjønner ikke hvorfor man bruker antall mål som nærmest den eneste måleenheten på hvor god en spiss er. Det er en ganske lite viktig egenskap hos en LAN-spiss.

Jose Arrogantio

Quote from: 1908 on August 14, 2018, 19:24:22 PMBamba har 7 mål i fjor. 7 mål (like mange som Skålevik) i år.. Noe å juble for?

Bare Pedersen, Håland og Lehne Olsen som har scoret flere i år, virker bra det.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 14, 2018, 19:31:39 PM
Quote from: 1908 on August 14, 2018, 19:24:22 PMBamba har 7 mål i fjor. 7 mål (like mange som Skålevik) i år.. Noe å juble for?
Skålevik er undervurdert. En god spiss. Når kollektivet fungerer og vi produserer mye sjanser en toppspiss. En av de mest effektive i ligaen. Han har sine mangler i sine bidrag i oppbyggingen av spillet og evnene til å skape sjanser på egenhånd. Der er Bamba klasse. Han vil skape ubalanse og kaos hos motstanders forsvar, som Brann kan bruke til skape press.

Er det bare målscorerferdigheter folk vil ha det er det bare å fortsette med Skålevik. Få i Eliteserien som matcher ham. Det krever at resten av laget klarer å servere ham. Vil man ha en spiss som gjør at vi kan skape sjanser når det offensive ikke sitter, og som kan holde på baller mens resten av laget flytter opp er derimot Bamba i toppsjiktet. Også scorer han bra med mål i tillegg.

Skjønner ikke hvorfor man bruker antall mål som nærmest den eneste måleenheten på hvor god en spiss er. Det er en ganske lite viktig egenskap hos en LAN-spiss.

I så fall vil Skålevik og Bamba komplementere stallen godt.

Nixon

Siden Bamba kommer så sent inn i bildet er det vel klart at Brann har jobbet med flere andre uten å få napp. Om det betyr at de andre var bedre enn Bamba, eller kanskje bare billigere er ikke godt å si.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Lasaron on August 14, 2018, 11:38:44 AM
Quote from: krakra on August 14, 2018, 11:06:57 AMDet er jo veldig rart at klubber som vet at de må ut med 30 millioner for RBKs spillere og får våre for 3-4 er mer interessert i RBKs spillere hvis de er nesten like gode. Skulle nesten tro de ikke vurderer dem som jevngode

Ja. Så da spør jeg deg direkte, Krakra: Hva tenker du om den hypotetiske situasjonen der Horsens henter Trondsen? Vil Trondsen spille formidabelt bedre enn Nilsen?

Jeg registrerer at du velger å ikke svare.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: 1908 on August 14, 2018, 19:24:22 PMBamba har 7 mål i fjor. 7 mål (like mange som Skålevik) i år.. Noe å juble for?

Måten Brann stadig oftere spiller på nå gjør at spissen i langt større grad er overlatt til seg selv. Bamba har en helt annen evne til å gjøre ting på egenhånd enn Skålevik. Han kan til de grader strekke et forsvar med rykket sitt og ikke minst sin veldige uberegnelighet.

krakra

August 14, 2018, 19:46:51 PM #1956 Last Edit: August 14, 2018, 19:49:34 PM by krakra
Quote from: Lasaron on August 14, 2018, 19:38:24 PM
Quote from: Lasaron on August 14, 2018, 11:38:44 AM
Quote from: krakra on August 14, 2018, 11:06:57 AMDet er jo veldig rart at klubber som vet at de må ut med 30 millioner for RBKs spillere og får våre for 3-4 er mer interessert i RBKs spillere hvis de er nesten like gode. Skulle nesten tro de ikke vurderer dem som jevngode

Ja. Så da spør jeg deg direkte, Krakra: Hva tenker du om den hypotetiske situasjonen der Horsens henter Trondsen? Vil Trondsen spille formidabelt bedre enn Nilsen?

Jeg registrerer at du velger å ikke svare.
Det er jo et latterlig premiss og jeg ser virkelig ikke hvor du vil. Hvis Brann vurderer to spillere i OBOS der spiller A spiller for Åsane og koster 300k og spiller spiller for Mjøndalen og koster 2 millioner tror du da de på noe tidspunkter vurderer "Hvis spiller B hadde gått til Åsane, hadde han da vært formidabelt bedre enn spiller A?".

Ja, jeg tror Trondsen ville vært bedre enn Heltne Nilsen også for Horsenes. Formidabelt bedre? Neppe? Men det har da heller ingenting å si for prisen bedre klubber er villige til å betale. De henter ikke spillere basert på nivået de holder på et lavere nivå enn de spiller på. De henter spillere basert på hvilke prestasjoner de tror de kan forvente for dem. Her er prestasjonene i nåværende klubb en del av det, men det er mye mer. Som ferdighetsregister og utviklingspotensiale.

SHN er en spiller som har et register som gjør at han kan spille veldig bra på Eliteserienivå og tilsvarende i andre ligaer, men han er såpass begrenset at han neppe hadde klart seg på et særlig høyere nivå. Han er både temposvak og teknisk begrenset. Trondsen har et mye større ferdighetsregister. Og er også en del år yngre, og har mer erfaring på et høyere nivå enn Eliteserien. Han har spilt europacup og for landslaget.

Giles

Brann med Heltne var i ferd med å stivne helt, som i fjor. Takk og lov for en RYJ spillertype sentralt. Gir muligheter for mer variert spill og at Haugen kanskje kan få piffen tilbake. Grøgaard bør ta venstre stopperplass ettersom Acosta ser ut til å ha sloknet helt. En venstrebent stopper med sikker pasningsfot kunne vært noe. Så må Vega få en ny sjanse. Bamba hadde vært bra, men råflott pris.

pidre

Quote from: Nixon on August 14, 2018, 19:37:44 PMSiden Bamba kommer så sent inn i bildet er det vel klart at Brann har jobbet med flere andre uten å få napp.
Ikke nødvendigvis, kanskje var Bamba førstevalget, men ikke tilgjengelig før nå.
Saludar a los monos!

Superjack

Vgd er kanskje siste post i forhold til sannhetsgehalt, men dette innlegget fikk opp forhåpningene på at dette er en LAN spiss: «Har fulgt Bamba tett siden han kom til KBK. Hurtig, uberegnelig, flink å komme i scoringsposisjon. Jobber knallhardt som førsteforsvarer. Bakromsspiss, men har blitt dyktig til å kunne møte og sette opp andre. Binder opp to stoppere hele tiden. Fysisk sterk. Brenner litt for mange sjanser, men i klar bedring. Kjempekjøp av Brann. Håper KBK sikrer prosenter ved videresalg. Om to år spiller han i en større liga. Garantert. Dessuten er han en fin fyr, stiller opp på barnecuper og lignende. Vil savne ham i Kristiansund.»

Jobber knallhardt som førsteforsvarer, og er en spiss midtforsvaret må forholde seg til. Med Skålevik gjelder bare nr 1 av disse to, desverre.
Brannsupporter.

Churchill

Jonasen strøk den medisinske testen i Oddmog blir derfor værende i Bodø. Håper ikke det stikker kjepper i hjulene for overgangen til Grøgaard.
...we shall never surrender.

blobby winters

En ny spiss var øverst på listen før vinduet åpnet.
Bamba er fortsatt rykter og kommer det tilbud fra utlandet før han har signert er det ha det bra Bamba.
Jo fortere signaturen er på plass jo bedre.

marsboer

Quote from: Churchill on August 14, 2018, 20:49:38 PMJonasen strøk den medisinske testen i Oddmog blir derfor værende i Bodø. Håper ikke det stikker kjepper i hjulene for overgangen til Grøgaard.

Jeg trodde overgangen til Grøgaard er allerede i orden ettersom brann.no lagde en sak om ham idag:
http://www.brann.no/nyheter/thomas-grogaard-kommer-na

Håper at vi får ham og Odd ender opp ingen :)

Churchill

Ser det nå. Grøgaard kan ikke reverseres.
...we shall never surrender.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Churchill on August 14, 2018, 20:49:38 PMJonasen strøk den medisinske testen i Oddmog blir derfor værende i Bodø. Håper ikke det stikker kjepper i hjulene for overgangen til Grøgaard.

Det er ikke så veldig ofte man ser folk stryke på den medisinske testen. Helge-Haugen-turen rundt Tveitevannet derimot ...

Grøgaard-overgangen ser ut til å være i boks, siden Brann allerede har offentliggjort den. Og Odd ser ut til å sitte igjen med skjegget i postkassen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

marsboer

Ser meg for at Odd ønsker å beholde Grøgaard likevel og Brann nekter, så kommer Fagermo ut i media og sutre som vanlig.

Churchill

Nå står og faller alt på at Bamba blir klar.
...we shall never surrender.

Pelle

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Churchill

Quote from: marsboer on August 14, 2018, 21:04:58 PMSer meg for at Odd ønsker å beholde Grøgaard likevel og Brann nekter, så kommer Fagermo ut i media og sutre som vanlig.

Litt goodwill må vi vel ha i Skien etter at vi lot glassmaneten Børven gå dit rett før seriestart.
...we shall never surrender.

SK

Det står i alle fall at Grøgaard har signert kontrakt, ville bli veldig overrasket om ikke klubbene også har gjort det da siden de har vært enige.
Ganske komisk hvordan Odd blir sittende med Svarteper da, i så fall.

Churchill

Det var da voldsomt til shopping. Ser at Molde i nettavisen allerede er utropt til overgangsvinner. På tide å revurdere?
...we shall never surrender.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Churchill

Sparegrisen er ihvertfall sønderknust...
...we shall never surrender.

StuckedPaaOstlandet

Rismark Eggen hadde vært en kjempesignering. Vært veldig god de kampene jeg har sett. LAN har hel skrytt av han offentlig opp til flere ganger, og det skjer jo ikke så ofte. Er redd det betyr Vito ut i vinter, om ikke vil vi være betydelig forsterket.

Belfort

Betyr nok at en av våre to faste stoppere er på vei ut. Vito er vel blitt lovet overgang for en pose Twist

Jose Arrogantio

Betyr Eggen inn at vi ikke får svensken inn, og Vega blir?

Nixon

Quote from: StuckedPaaOstlandet on August 14, 2018, 21:19:11 PMRismark Eggen hadde vært en kjempesignering.

Bare ikke bestefaren kommer med på kjøpet...

Men ser nå Brann for seg at enten Vito eller Acosta ikke er her neste sesong?
Rød makt på Hansa

Gepard

Er han svensken klar ? Rismark inn er i så fall merkelig. Bud på Vito eller Acosta ?

Gepard

Tror nok det er noe akkutt på gang med Vito, mest sannsynlig.

Belfort

En fin egenskap med Eggen er at han er venstrebeint. Venstrebeinte stoppere er det ikke så mange av

blobby winters

Grøgaard er signert og i boks.

Jeg håper Brann også henter Kristoffer Løkberg nå. Vi har en veldig bra høyre side som fungerer bra, Teniste, Haugen, Koomson. Vi sliter litt mer med kontinuitet på venstre siden:

Ruben og Barmen var bankers, men de sliter med forskjellige skader og Ruben sannsynligvis er på vei ut etter sesongen.
Det har rullert litt mellom Gilli og Marengo som venstre kant mens Koomson har vært mye mer fast som høyre kant.

Grøgaard/Gilli - Løkberg/Ordagic/POL/Barmen og Marengo/Gilli

Jeg tror LAN vil helst satse på Grøgaard - Løkberg - Gilli så da er det bare å få hentet Løkberg nå og få den venstre siden til å fungere skikkelig igjen.

Superjack

Var kampen mot Molde en planlagt fadese fra LAN for å få Soltvedt til å ringr Mohn om å låne sjekkheftet??

Eggen Rismark lukter fugl. Lurer på om flere er på vei ut også jeg da.

Dette er det mest spennende overgangsdøgnet i Brann siden sist POL var sportssjef.

Kommer Eggen og Bamba inn i morgen så vil jeg mene at Brann har vunnet overgangsvinduet.
Om det gir gull i år vet jeg ikke. Men blir kanonsterke til 2019 sesongen.
Brannsupporter.

OmOssSjølOgHansaøl

August 14, 2018, 21:29:02 PM #1982 Last Edit: August 14, 2018, 21:31:19 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Eggen Rismark har kontrakt ut neste år (ifølge Transfermarkt, i alle fall), og vi må i så fall bruke litt penger på å hente ham nå. Det kan igjen være en klar indikasjon på at vi forbereder oss på å erstatte en av stopperne - forhåpentligvis Acosta.

For øvrig måtte Rismark gå av banen i kampen mot KBK i helgen, etter å ha «tråkket litt skjevt i en løpsduell». Men han mener selv at skadefraværet ikke blir langvarig. «Jeg har slitt litt med en ankel og ryggen de siste par ukene», sier han til Adresseavisen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

tintin

Alternativt så dropper vi svensken, og satser på Eggen fordi bamba kan ryke og vi har en annen utlending på spissplass såfall...

Pelle

Eggen spiller Champions League for Brann, ser det for meg praktfullt ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Belfort

Hjelper ikke at det kommer 5 stoppere inn før i morgen kveld. Spissen må på plass Soltvedt!

Churchill

Eggen skal erstatte Acosta, ikke Wormgoor. Håper ENDELIG at sistnevnte blir.
...we shall never surrender.

Gepard

Soltvedt har tatt for mye møllers tran

osoerli

Men har denne Eggen fart?
Svensken var vel bra rask.  Er det tenkt at han skal fullføre sesongen i Sverige, og bli klar til etter nyttår.
Eg ville hatt Løkberg inn også no slik at me kan leige ut Ordagic i staden for Vega, men Ranheim slepper kanskje ikkje 2 spelarar no?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Men altså La Bamba er den viktigaste signeringa no.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SK

Vi virker å ha litt midler, men garantert ikke i overflod. At man tilsynelatende velger å bruke en sum på en midtstopper av det kaliberet nå, vil være merkelig om det ikke betyr at en av de to faste er på vei ut.

Begynner etterhvert å bli en del spillere som skal spilles inn på laget i løpet av kort tid...


Belfort

Quote from: osoerli on August 14, 2018, 21:36:53 PMMen har denne Eggen fart?

Dessverre ikke. Han er duellsterk(194) og har en meget god evne til å tre baller gjennom fra stopperposisjon. Litt sånn Hoftun light.

Sint balle

Når stenger vinduet imorgen?

1908



Churchill

Er redd alle pengene kommer fra et nært forestående salg av Wormgoor.
...we shall never surrender.

Billy Elliott

Kan ikke tenke meg at vi skal hente både svensken og Eggen. Med mindre da Acosta eller Vito er på vei ut. Det kan jo være, men tviler litt. Tipper Eggen er ment som en seriøs utfordrer til Acosta, i stedet for svensken, som vil blitt selvskreven på benken.

Av en eller annen merkelig grunn hadde jeg forestilt meg at Eggen var en del yngre enn han er, men, men, 27 år er en fin alder for en midtstopper. Og norsk er han og. Kanskje vi får beholde Vega til og med?

Om både dette og Bamba går i orden så har Soltvedt gjort en meget god jobb.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

OmOssSjølOgHansaøl

Vill og ubegrunnet spekulasjon:

Kanskje Vito - som i tidligere (forrige?) vindu var «på» Soltvedt for å få forsterkninger - har satt hardt mot hardt etter SHNs avgang og krevd ordentlige forsterkninger i hver eneste lagdel som hangler? Ellers løser han ut sin gentleman's agreement og krever å bli solgt til polsk andredivisjon for en pose Twist.

Vito er her for å vinne en tittel. For å være kaptein på et gull-lag. Han kaster ikke bort tid på et lag uten gull-ambisjoner. Vinn eller forsvinn, rett og slett.

Ubegrunnet spekulasjon, som sagt.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Jose Arrogantio

Quote from: SK on August 14, 2018, 21:39:35 PMVi virker å ha litt midler, men garantert ikke i overflod. At man tilsynelatende velger å bruke en sum på en midtstopper av det kaliberet nå, vil være merkelig om det ikke betyr at en av de to faste er på vei ut.

Begynner etterhvert å bli en del spillere som skal spilles inn på laget i løpet av kort tid...

Var en kilde her på forumet som sa vi hadde flere millioner i overskudd etter vintervinduet som de ville bruke dette vinduet. I tillegg kommer salgene av Nilsen og Grønner. Selv med en dyr Bamba tror jeg ikke vi må selge for å få Rismark, og jeg tror heller ikke det nødvendigvis betyr at Acosta eller Vito forsvinner dette vinduet. Men Acosta og Vito har utgående kontrakt neste år, og er begge i 30-årene, så kan tenkes dette er en langsiktig signering som samtidig styrker bredden i troppen i en viktig medaljekamp.

Go Up