• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on August 14, 2018, 12:32:03 PMHvor har du det fra at Soltvedt har sagt at vi har noe å glede oss til?
Får svare for han. Klipp fra BA i går:
- Forstår du at supporterne blir utålmodige?
- Ja. De skal glede seg, og leve i troen og håpet som er der. Vi jobber hver dag for at Brann skal være i toppen. Så får vi se hvor langt det holder!

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Status sålangt

Ut:
SHN (91-modell)
Grønner (94-modell)

Inn:
Jenssen (88-modell)
Stenevik (00-modell)
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Gulløl on August 14, 2018, 12:37:32 PM
- Forstår du at supporterne blir utålmodige?
- Ja. De skal glede seg, og leve i troen og håpet som er der. Vi jobber hver dag for at Brann skal være i toppen. Så får vi se hvor langt det holder!



Det der kan vel knapt tolkes slik at vi har noe spesifikt å glede oss til.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Ordet glede fra Soltvedt sin munn rettet mot supporterne kan kun brukes om en toppspiss. Ikke om en reservekeeper eller venstreback som media skriver om i dag. Ellers går Soltvedt mot kjølhaling eller gapestokk på Torgallmenningen til helgen ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg tolker det slik at han snakker generelt. At det er supporternes rolle å glede seg, leve i troen, ha håp og være utålmodige i alle overgangsvinduer.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Tom C on August 14, 2018, 12:26:16 PMFor å svare på mitt eget spm, så er vel eneste engelskmannen som har scoret mer enn 1 mål i brann, Hr Neil Macleod, som puttet 28 ganger på 206 kamper. (bortsett fra nevnte Trevor Morley da altså, som forøvrig er den med best scoringssnitt av alle utlendinger i Brann)

Klarer ikke helt å opparbeide den store entusiasmen om denne engelske storspissen som kanskje muligens kan være på vei.

Ikke jeg heller. Forstår ikke hvorfor engelske spisser som skulle ha noe å bidra med skulle bry seg meg å ta turen over hit. Lønnsmessig kan  klubber både på 3, og4 nivå  i England tilby betingelser som er bedre enn det vi kan lokke med. Endog 5. nivå, hvis man tar med «class of 92»-prosjektet Salford City.

Crispo 2

Quote from: Lasaron on August 14, 2018, 12:37:59 PMStatus sålangt

Ut:
SHN (91-modell)
Grønner (94-modell)

Inn:
Jenssen (88-modell)
Stenevik (00-modell)

Grøgaard inn (94-modell)
Per Pettersen 1960-1964

Crispo 2

Kunne vært kult om Brann hadde vært på James Wilson

https://www.transfermarkt.com/james-wilson/profil/spieler/214104

Gikk nettopp på ett nytt utlån til Aberdeen, så det skipet er seilt.
Per Pettersen 1960-1964

Corran

Quote from: Tom C on August 14, 2018, 12:20:09 PMApropos Trevor Morley og en potensiell engelsk spiss. Når hadde vi sist en engelsk spiss som leverte varene? Ser da bort ifra Robbie Winters og Charlie Miller som er skotske.
Utenom de tre du nevner der er det noen flere engelskmenn som har spilt i Brann?
og for å svare på det selv så er svaret Nei i moderne tid.
Så du kunne like gjerne spurt om når var det en engelskmann IKKE leverte varene?

Her er de britiske som har vært i Brann:
 Spiller                      Periode     Nasjonalitet    Kamper   Mål
L. Baird                       1913          England             ?           1
George Deans        1917-1920     Skottland           ?          1
Neil MacLeod         1976-1983     England            206     28
Pat Schanzenbecker 1979           England              23       1
Trevor Morley        1992-1994     England             28      16
Robbie Winters      2002-2008    Skottland          178     70
Charlie Miller         2004-2006     Skottland           76      23
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Soltvedt har ikke lovet en puck og om ikke Brann får napp, så blir det med de vi har signert til nå, kanskje Løkberg inn, om Brann blir enige med Ranheim. Jeg tror IKKE vi har noe stort å se frem til.

Belfort

Antagelig sparer Soltvedt den største kanonen til i morgen.

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: SK on August 13, 2018, 19:06:16 PMHan sier jo ikke klart hva som er grunnen, men det kan gjernes tolkes at det er fordi han skal bort.
Han hadde vel ikke blitt benket hvis han hadde vært en del bedre en konkurransen sin.

I dagens BA sier Grøgaard: «Odd tenker litt fremover i tid, så de vil helst bruke de som skal være med videre. Da har jeg blitt en backup.»
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Crispo 2

Jesper Løfgren signerer med Brann i morgen.

BT har også en sak om det.
Per Pettersen 1960-1964

Superjack

Quote from: Crispo 2 on August 14, 2018, 15:04:29 PMJesper Løfgren signerer med Brann i morgen.

BT har også en sak om det.

Siden flere har betraktet spilleren, inkl LAN og POL så satser jeg hardt på at det ikke er en ny Joachim Sjøhage eller Hattaka.
Brannsupporter.

osoerli

August 14, 2018, 15:17:34 PM #1865 Last Edit: August 14, 2018, 15:48:27 PM by osoerli
Quote from: Crispo 2 on August 14, 2018, 15:04:29 PMJesper Løfgren signerer med Brann i morgen.

BT har også en sak om det.

Ok då er det vel ut med Vega eller Ordagic.
Men kor i helsikke er SPISSEN?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ACHTUNG

Nå trenger vi et stort navn, en som kan gi oss en følelse av at laget er styrket. Pr nå er det fortsatt følelsen av minus, grunnet Heltne ut.

Spelaren

Löfgren skal ikkje på Malmø-trening, skriver BT. Grunnen skal være interessen for Brann, og de skriver at han trolig signeres i løpet av morgendagen.

Trenger fortsatt en spiss... Og Löfgren betyr nok en frispiller.
Gå av.

Billy Elliott

Serr!? Skal vi blåse nok en friplass på en backup? Denne gangen på en spiller som kommer fra nivå 3 i Sverige? Og for dette skal vi ofre Vega? (som burde spilt fast).

Da kan vi i alle fall konkludere med at det ikke kommer noen spiss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Jose Arrogantio

Grøgaard møter opp på trening på onsdag i følge brann.no.

Lasaron

Ut: Nilsen og Grønner

Inn: Stenevik, Jenssen og Grøgaard.

Vi har altså foreløpig økt antall spillere i stallen. Svensken inn som midtstopper betyr sannsynligvis at en utlending er på vei ut, trolig Vega. Ting tyder også nå på at det ikke kommer inn en ny spiss.

Skuffende om vi henter en squadspiller utenfra, men han er ganske ung, dog.

Totalt sett ser det ut til å bli et vindu som foreløpig er vanskelig å bedømme om vi kommer styrket utfra.
Tren på langskudd

opplett

https://twitter.com/MrGregers/status/1029346636697354240

Kristiansund-dude på Twitter melder at Bamba er på vei til Brann. Om det er troverdig kan jo diskuteres, men et rykte i hvert fall.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Vel, at vi får Bamba mens Kristiansund får penger og Vega er vel ikke helt usannsynlig. Tror nordmøringene kan gjøre en god avtale der.
Tren på langskudd

Superjack

Har fått med meg at flere her inne mener Bamba er mannen å hente. Hvorfor. Jeg har ikke kjennskap til fyren. Spillestil? Fart?

Om Vega + penger går mot Bamba så kan vel det være en vinn vinn? Vega er uansett på vei bort, og det er behov for en spiss.
Brannsupporter.

Crispo 2

Quote from: Superjack on August 14, 2018, 16:11:28 PMHar fått med meg at flere her inne mener Bamba er mannen å hente. Hvorfor. Jeg har ikke kjennskap til fyren. Spillestil? Fart?

Om Vega + penger går mot Bamba så kan vel det være en vinn vinn? Vega er uansett på vei bort, og det er behov for en spiss.

I mine øyne er Bamba uforutsigbar, kjapp og evner/tørr å gjøre ting på egenhånd.
Per Pettersen 1960-1964

tintin

Lander fly fra Kristiansund rundt kl 7, 10 og 14 på Flesland i morgen:-)

Chrisstah

Twitter spekulerer i pris på 10 Miller. Er han verdt det??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SK

Uavhengig av hva han er verdt, virker det for høyt basert på at vi måtte gi oss på et betydelig lavere bud i forbindelse med denne engelske spissen vi forsøkte oss på.

tintin

Helt utopi... men et par 3-4 mill og Vega?

tintin

Quote from: SK on August 14, 2018, 17:03:30 PMUavhengig av hva han er verdt, virker det for høyt basert på at vi måtte gi oss på et betydelig lavere bud i forbindelse med denne engelske spissen vi forsøkte oss på.
Men måtte vi gi oss? Vet vi at vi ble bydd over, kan det tenkes han valgte den andre klubben i stedet?

krakra

Quote from: SK on August 14, 2018, 17:03:30 PMUavhengig av hva han er verdt, virker det for høyt basert på at vi måtte gi oss på et betydelig lavere bud i forbindelse med denne engelske spissen vi forsøkte oss på.
Ga vi oss på pris eller ble vi valgt vekk?

Norlings Hund 2

August 14, 2018, 17:13:12 PM #1882 Last Edit: August 14, 2018, 17:15:42 PM by Norlings Hund 2
Hvis fasiten her blir SHN, Vega og grønner ut (de to sistnevnte har knapt spilt) og Grøgaard, svensken, RYJ og Bamba inn, vil jeg påstå vi kommer godt ut av dette vinduet.

Håper virkelig dette stemmer.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Nå også i BT:

"Brennhete Bamba kan havne i Brann" (abo-sak)

"BT vet at det er samtaler mellom klubbene og at Brann skal kunne være villige til å imøtekomme Kristiansunds økonomiske krav.

Bamba vil i tilfelle bli et av Branns dyreste kjøp på lang tid. Etter det BT kjenner til, ligger det an til en overgangssum på mellom 7 og 9 millioner kroner.


Friskt!
Gå av.

Norlings Hund 2

Quote from: osoerli on August 14, 2018, 17:15:14 PM
Quote from: ostraume on August 14, 2018, 17:03:08 PM10 mill for Bamba? Stivt.
Hinsides

Klassespiller! Vi får se i morgen hva fasiten blir, kan uansett bli en nervepirrende «deadline day» for vår del.

Belfort

Nå leverer du Soltvedt hvis Bamba kommer

StuckedPaaOstlandet

Amin Askar har nevnt Bamba som den vanskeligste spilleren å spille mot på en podcast han er med på flere ganger.

Og når jeg nevner podcast anbefaler jeg Heia Fotball sin episode med Løkberg for en tid tilbake.

tintin

Spennende om dette går, då har vi gjort et godt vindu.

krakra

Visste ikke at det var fetter Karadas som var Bambas agent. Hjelper det oss?

osoerli

Quote from: krakra on August 14, 2018, 17:21:36 PMVisste ikke at det var fetter Karadas som var Bambas agent. Hjelper det oss?
vil tru det. Er han ikkje broren?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Churchill

Men han er vel ikke forbundsutviklet? Vega motsatt vei eller til Start?
...we shall never surrender.

tintin

Quote from: Churchill on August 14, 2018, 17:25:21 PMMen han er vel ikke forbundsutviklet? Vega motsatt vei eller til Start?
Er utviklet i Norge, så han går utenom kvoten:)
Vega vil ikkje til kbk, mulig start ja...

StuckedPaaOstlandet

Kom litt skeivt ut i dette vinduet, men om Grøgaard, Bamba, Svensken og RYJ kommer inn nå er troppen styrket. I tillegg er det signert to smarte signeringer til neste sesong.

Nixon

Quote from: Churchill on August 14, 2018, 17:25:21 PMMen han er vel ikke forbundsutviklet? Vega motsatt vei eller til Start?

Må det ikke enda en ut dersom svensken kommer?

Dette er uansett gode nyheter. Jeg regner med at Bamba kommer nå, sjelden det ikke blir noe av når det har kommet så langt.

Edit. Ser at han ikke fortrenger noen spillere. Bra!
Rød makt på Hansa

tintin

Quote from: Nixon on August 14, 2018, 17:27:53 PM
Quote from: Churchill on August 14, 2018, 17:25:21 PMMen han er vel ikke forbundsutviklet? Vega motsatt vei eller til Start?

Må det ikke enda en ut dersom svensken kommer?

Dette er uansett gode nyheter. Jeg regner med at Bamba kommer nå, sjelden det ikke blir noe av når det har kommet så langt.
Vega ut for svensken. Bamba går utenom

Ninja-Bob

BT skriv:

«Kristiansund har vært blant klubbene som tidligere i overgangsvinduet har vurdert å hente Branns Deyver Vega, men costaricaneren blir ikke Kristiansund-spiller før vinduet stenger natt til torsdag.»


https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brennhete-Bamba-kan-havne-i-Brann-259833b.html

SK

Quote from: krakra on August 14, 2018, 17:05:26 PM
Quote from: SK on August 14, 2018, 17:03:30 PMUavhengig av hva han er verdt, virker det for høyt basert på at vi måtte gi oss på et betydelig lavere bud i forbindelse med denne engelske spissen vi forsøkte oss på.
Ga vi oss på pris eller ble vi valgt vekk?

Trodde det var førstnevnte, men greit - er ikke sikker her.

Churchill

Vega må ihvertfall ut. Av utlendingene våre er han den som er lengst unna å få spille. Han passer rett og slett ikke inn, selv om han isolert sett er en meget god spiller.
...we shall never surrender.

Norlings Hund 2

Quote from: Nixon on August 14, 2018, 17:27:53 PM
Quote from: Churchill on August 14, 2018, 17:25:21 PMMen han er vel ikke forbundsutviklet? Vega motsatt vei eller til Start?

Må det ikke enda en ut dersom svensken kommer?

Dette er uansett gode nyheter. Jeg regner med at Bamba kommer nå, sjelden det ikke blir noe av når det har kommet så langt.

Edit. Ser at han ikke fortrenger noen spillere. Bra!

Quote from: StuckedPaaOstlandet on August 14, 2018, 17:27:45 PMKom litt skeivt ut i dette vinduet, men om Grøgaard, Bamba, Svensken og RYJ kommer inn nå er troppen styrket. I tillegg er det signert to smarte signeringer til neste sesong.

Hvis det blir fasiten, er det vel en god del medlemmer i denne tråden som kommer langt skeivere ut enn Soltvedt i dette overgangsvinduet, for å si det mildt.

Go Up