• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Oversatte artikkel i link over på google translate og den oversettelsen viser at Google har et stykke igjen.
Men ikke rart at Brann solgte SHN for i følge artikkel så skal Jensen etterfølge avdødde midtbane SHN. Og med den opplysningen vil jeg si at nesten 4 mill for en avdød spiller er meget bra betalt ;-)
Her er oversettelsen:

FC Groningen midtbanespiller Ruben Yttergård Jenssen er nær å komme tilbake til Norge. SK Brann ønsker å inkorporere den 30 år gamle skandinaviske.

Jenssen har vært på et dødspor på FC Groningen for en stund. Forrige sesong var 39-tiden internasjonalt, som kom i 2016 på free transfer fra Kaiserslautern, i utgangspunktet fortsatt i planene da trener Ernest Faber, men han ble snart innhentet av den unge talenter Ľudovít Tour.

I vinterferien ble Jenssen lånt til sin gamle klubb Kaiserslautern. Den erfarne norske kunne ikke hindre at hans klubb ble henvist til 3. League. I sommer returnerer Jenssen, som fortsatt er under kontrakt med FC Groningen, til midten av 2019.

Han hadde til hensikt å gjøre noe med det, men under forberedelsen ble det snart klart at han måtte bøye seg til konkurransen i valg av trener Danny Buijs. Et år på andre plan var ikke et alternativ for den norske, som ble fortalt av klubben at det ville bli hjulpet glatt en overføring, også fordi Jenssen trykk fast på Groninger lønn budsjett. Hans avgang ville også lette hentingen av ønsket venstre tilbake. Jenssen kunne til og med gå uten overføringsavgift, men kan godt kreve en engangsbeløp for sin fortsatt løpende, solide kontrakt.

Teknisk leder Rune Soltvedt fra SK Brann bekrefter interesse for Jenssen. Direktør Hans Nijland fra FC Groningen var ikke tilgjengelig for kommentar fredag kveld. Jenssen var på Brann, en klubb som spiller i Norge på høyeste nivå (Eliteserien), etterfølgeren til den avdøde midtbane Heltne Sivert Nilsen. Også Jens Sens gamleklubben Tromsø IL ville ha uttrykt interesse for midtbanespilleren, men det ville være for mye (finansielle) hindringer brakt til nordmennene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Også Eurosport skriver at han slet med spilletid i Groningen. Vel, ikke ifølge altomfotball og transfermarkt sine statistikker. Senhøstes i fjor fikk han en liten skade som holdt ham utenfor troppen i tre kamper, i de to neste spilte han heller ikke, så gikk han til Kaiserslautern. Frem til skaden var han fast.
Tren på langskudd

Superjack

Sivert Penge er vel som død for alle som holder med Brann? Kanskje Soltvedt ikke er komplett bortevekke...
Brannsupporter.

Gulløl

Jenssen har vært på et dødspor på FC Groningen i følge Google Translate, ganske ille det også.
Bra at han nå kommer over på Gulltoget da.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Ser at BA skriver at vi tillegg til Yttergård også skal ha inn en spiss og midtstopper før vinduet stenger. Det er i så fall oppløftende.

En av dem må naturligvis være norsk, men hvem? Akkurat nå ligger det vel an til at svensken blir midtstopperen, så da må spissen være norsk. Er Bamba forbundsutviklet i Norge?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Serez

Angående HKJ signeringen: Han har ikke vært god, men han har vært en spiller vi kan dumpe innpå når Skålevik er tom eller usynlig. En bedre backup hadde vært å foretrekke, men han er en løpssterk spiss som er villig til å sitte på benken og er ikke frispiller. Vil ikke kalle det en dårlig signering selv i etterkant.

Forøvrig stiller jeg meg positiv til RYJ, men lujrer litt på i hvilken form han er i. Blir ikke så higen hvis han ikke har spilt kamp på 2-3 måneder..

Lasaron

I den grad han ikke har spilt kamp på 2-3 mnd er det pga at 2. bundesliga sluttet i mai. Han var fast på Kaiser i hele 2018. Et dårlig Kaiser, dog.

Var inne på rbkweb. Ingen der skjelver i buksene.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Han har vel vært med på sesongoppkjøringen til FC Groningen, med mindre han har vært helt ute i kulden.

SeLyren

Visst han signerer. Er i utgangspunktet svært positiv. Norsk, masse erfaring, hardtarbeidende, god venstre? Fot.  Lurer på hvordan han vil være offensivt? Har nok garantert større pasningsregister enn sønnen. Ikke sin egen sønn, jo sikkert sin egen sønn også, visst han har en. Men LAN sin sønn.

Spelaren

Jens Sens virker som ein spennende spiller.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

August 10, 2018, 23:05:00 PM #1710 Last Edit: August 10, 2018, 23:06:37 PM by OmOssSjølOgHansaøl
God backup for Barmen, uten tvil. :)

Hvis vi henter en spiss fra minst samme hylle pluss dette svenske midtstoppertalentet (på Vegas kvoteplass), så begynner vinduet å ligne på noe.

Ideelt sett bør vi nok ha enda en spiller eller to på eliteserienivå (i alle fall en back) for å tåle skader og karantener utover høsten, men Yttergård, en virkelig god spiss pluss svensken bør holde til sølvkamp ... og kanskje også gullkamp hvis de nye finner seg kjapt til rette.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Hans kamper for Groningen
Eredivisie
    År         Kamper Mål   Målgivende  Gule  Røde
2017-18       12        0         3                 1        0
2016-17       35        2         3                 5        0

Hans kamper fro Kaiser
   År          Kamper  Mål  Målgivende  Gule  Røde
2017-18      14          0        0                 2       0
2015-16      31          7        4                 5       0
2014-15      21          0        2                 2       0

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

Quote from: Lasaron on August 10, 2018, 22:25:54 PMVar inne på rbkweb. Ingen der skjelver i buksene.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva den gjengen synes. Det er folk her inne som er relativt fotballkompetente og følger Brann tett som ikke klarer å se potensialet i et godt kjøp. Så hvorfor skal de gjøre det?
Jeg mener å huske at Teniste var et forferdlig kjøp, Barmen fortjente ikke å spille for han traff stangen for mange ganger, Haugen hadde potensial men slo ikke fort nok igjennom, Sivert var for defensiv til å spille defensiv midt, Gilli var ræva, glansdagene til Braaten var forbi, Acosta gjorde for mange tabber, Vito var ikke god nok for prisen, Orry var ikke god nok, Skålevik scoret ikke nok mål, Ordagic var for veik i den ene kampen folk husket at han spilte, Radlinger var ikke egentlig god det var bare forsvaret. Vi har klart å levere greit i årets sesong selv om det har vært mye kritikk mot mer eller mindre alle årets Brannspillere i den første tiden de var i klubben.

Jeg tar ikke av fordi vi henter Jenssen. Men han er en spiller som absolutt kan levere under LAN. Altså som LAN kan få noe ekstra ut av. Han er mer spillende enn Sivert og personlighetsmessig tror jeg han passer godt inn.

Men det er ikke her vi vinner gullet. Kanskje det er her vi sikrer det. Men for å vinne gullet må vi nok ha inn en spiss som kan levere godt med målpoeng.

Lasaron

Quote from: Morkel on August 10, 2018, 23:43:37 PM
Quote from: Lasaron on August 10, 2018, 22:25:54 PMVar inne på rbkweb. Ingen der skjelver i buksene.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva den gjengen synes. Det er folk her inne som er relativt fotballkompetente og følger Brann tett som ikke klarer å se potensialet i et godt kjøp. Så hvorfor skal de gjøre det?
Jeg mener å huske at Teniste var et forferdlig kjøp, Barmen fortjente ikke å spille for han traff stangen for mange ganger, Haugen hadde potensial men slo ikke fort nok igjennom, Sivert var for defensiv til å spille defensiv midt, Gilli var ræva, glansdagene til Braaten var forbi, Acosta gjorde for mange tabber, Vito var ikke god nok for prisen, Orry var ikke god nok, Skålevik scoret ikke nok mål, Ordagic var for veik i den ene kampen folk husket at han spilte, Radlinger var ikke egentlig god det var bare forsvaret. Vi har klart å levere greit i årets sesong selv om det har vært mye kritikk mot mer eller mindre alle årets Brannspillere i den første tiden de var i klubben.

Jeg tar ikke av fordi vi henter Jenssen. Men han er en spiller som absolutt kan levere under LAN. Altså som LAN kan få noe ekstra ut av. Han er mer spillende enn Sivert og personlighetsmessig tror jeg han passer godt inn.

Men det er ikke her vi vinner gullet. Kanskje det er her vi sikrer det. Men for å vinne gullet må vi nok ha inn en spiss som kan levere godt med målpoeng.

Bortsett fra de to første, arrogante, linjene var det et veldig godt innlegg. Jeg er selv en av de som var surmaget over Teniste.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Morkel on August 10, 2018, 23:43:37 PM
Quote from: Lasaron on August 10, 2018, 22:25:54 PMVar inne på rbkweb. Ingen der skjelver i buksene.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva den gjengen synes. Det er folk her inne som er relativt fotballkompetente og følger Brann tett som ikke klarer å se potensialet i et godt kjøp. Så hvorfor skal de gjøre det?
Jeg mener å huske at Teniste var et forferdlig kjøp, Barmen fortjente ikke å spille for han traff stangen for mange ganger, Haugen hadde potensial men slo ikke fort nok igjennom, Sivert var for defensiv til å spille defensiv midt, Gilli var ræva, glansdagene til Braaten var forbi, Acosta gjorde for mange tabber, Vito var ikke god nok for prisen, Orry var ikke god nok, Skålevik scoret ikke nok mål, Ordagic var for veik i den ene kampen folk husket at han spilte, Radlinger var ikke egentlig god det var bare forsvaret. Vi har klart å levere greit i årets sesong selv om det har vært mye kritikk mot mer eller mindre alle årets Brannspillere i den første tiden de var i klubben.

Jeg tar ikke av fordi vi henter Jenssen. Men han er en spiller som absolutt kan levere under LAN. Altså som LAN kan få noe ekstra ut av. Han er mer spillende enn Sivert og personlighetsmessig tror jeg han passer godt inn.

Men det er ikke her vi vinner gullet. Kanskje det er her vi sikrer det. Men for å vinne gullet må vi nok ha inn en spiss som kan levere godt med målpoeng.

Amen. Fabelaktig innlegg! (No offense, Rweb).

Apropos 2.bundesliga: ifølge svært troverdige kilder så har Yttergård-Jenssen hatt en svært optimal treningshverdag. Så vi kan glede oss.
Kanskje.

Lasaron

Jenssen er altså ikke ønsket med videre av laget som kom på 12. plass i Nederland i fjor. Nederlandsk fotball har vært skandaløst dårlig i flere år nå. Landslaget har ikke vært i mesterskap på lenge, klubblagene gjør det elendig i Europa år etter år. De er på 14. plass på UEFAs klubbranking. Blant landene som ligger over finner vi Østerrike, Tsjekkia, Sveits og Belgia. At ikke folk går rundt og tror at Nederlandsk fotball er veldig bra, lzm.
Tren på langskudd

Gulløl

BA: Ruben Yttergård Jenssen landet på Flesland lørdag formiddag.
Klokken 11.00 lørdag formiddag landet 30-åringen på Flesland. Turen gikk videre til Stadion, hvor han skal gjennom den medisinske testen, samt forhandle ferdig en kontrakt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Lasaron on August 11, 2018, 10:31:26 AMlzm.

Så du tviler på at han er god nok for troppen til selveste Brann? For ikke å snakke om at han neppe overtar plassen etter Sønnen? (Vi skulle fortsatt hatt faren her, så hadde overgangen nærmest vært sømløs...)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Nei. Rart at du tror det. Eller er det debatteknikk?
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on August 11, 2018, 11:35:32 AMNei. Rart at du tror det. Eller er det debatteknikk?

Så innlegget ditt var bare en informativ oppsummering av situasjonen til nederlandsk fotball og ikke en ytring om nivået til vår nye spiller?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det var begge deler. Dermed tror du jeg mener han ikke er god nok for Branns tropp. Det syns jeg er rart. Vet du hvor Norge er på samme ranking?
Tren på langskudd

1908

Brann må ut med ca 4 mill for Ruben..

Lasaron

Jeg har et inntrykk av at mange ikke er helt oppmerksom på nivåfallet i nederlandsk fotball de siste årene. Syns dermed det var relevant info i saken. Er du enig, Nixon?
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: 1908 on August 11, 2018, 11:49:54 AMBrann må ut med ca 4 mill for Ruben..


Whaaaat? Var han ikke gratis? Da ble jeg fort betraktelig mer negativ igjen. 4 millioner for en 30-åring som nok skal ha en klekkelig lønn i tillegg høres ikke ut som en god anvendelse av de begrensede ressursene vi har.

Dette må da begrense oss ganske kraftig i jakten på spiss? Eller har vi gitt opp det nå?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SK

Tenkte det samme. Men det går vel da cirka i 0 med pengene vi fikk for Heltne. Totalt sett ikke en spesielt god deal.
Håper vi hadde penger fra før av å bruke på spiss, hvis ikke er det grunn for bekymring. Kanskje kan vi få litt for Vega også, men sikkert ikke en stor sum.

Nixon

Quote from: Lasaron on August 11, 2018, 11:48:30 AMDermed tror du jeg mener han ikke er god nok for Branns tropp.

Det var ikke godt å vite du mente med det heller intetsigende og konklusjonsløse innlegget. Så derfor spørsmålet. Folk mener så mangt her inne. Jeg tror vi alle vet at Nederland heller ikke er fotballens navle.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: SK on August 11, 2018, 12:00:42 PMTenkte det samme. Men det går vel da cirka i 0 med pengene vi fikk for Heltne.

He he, dersom summen for Sønnen var skandaløst dårlig må da dette være greit!;)
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: 1908 on August 11, 2018, 11:49:54 AMBrann må ut med ca 4 mill for Ruben..


Bare å håpe at det er en del midler igjen til den toppspissen vi må ha inn.

nero

Quote from: Belfort on August 11, 2018, 12:11:31 PMBare å håpe at det er en del midler igjen til den toppspissen vi må ha inn.

Mulig det er midler igjen, men tviler sterkt på at vi får noen toppspiss.
Lions led by donkeys.

krakra

Vi selger SHN - Raseri bryter ut på grunn av summen

Vi hente en bedre spiller for mindre - Igjen er folk misfornøyd med summen

Lasaron

Quote from: Nixon on August 11, 2018, 12:01:02 PM
Quote from: Lasaron on August 11, 2018, 11:48:30 AMDermed tror du jeg mener han ikke er god nok for Branns tropp.

Det var ikke godt å vite du mente med det heller intetsigende og konklusjonsløse innlegget. Så derfor spørsmålet. Folk mener så mangt her inne. Jeg tror vi alle vet at Nederland heller ikke er fotballens navle.

Nederlandsk fotball var lenge nesten like god som fransk, og langt bedre enn tsjekkisk, østerriksk osv.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: krakra on August 11, 2018, 13:00:08 PMVi selger SHN - Raseri bryter ut på grunn av summen

Vi hente en bedre spiller for mindre - Igjen er folk misfornøyd med summen

Ifølge BA fikk vi 3 millioner for SHN. RYJ koster oss nå angivelig 4 millioner. Jeg tror den siste summen er større, ikke mindre, enn den første.

Så er den en annen essensiell forskjell her. SHN er 26 år, mens RYJ er 30.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Lasaron on August 11, 2018, 13:02:53 PMNederlandsk fotball var lenge nesten like god som fransk, og langt bedre enn tsjekkisk, østerriksk osv.

Så skal man tro tallene solgte vi Sønnen til og hentet Jenssen fra omtrent like gode ligaer og klubber?
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Nivået på nederlandsk fotball har vel vært kunstig høy i forhold til folketall etc. Tror vi trygt kan si at nivået i Nederland er en god del høyere enn i Norge, til tross for at Rosenborg slo ut Ajax av EL så sent som for ett år siden...
- Vi har den treneren vi har.

Jose Arrogantio

Når vi hadde 8 millioner å by på for spiss i et vindu hvor vi også leter etter spillere i andre posisjoner, så tror jeg ikke 4 millioner for Ruben begrenser spissjakten særlig. Mohn har vi også.

Lønnstaket vil begrense oss mer enn dette kjøpet.

Superjack

Nederland er jo et ettertraktet land for norske fotballspillere. Tror ikke så mange ville oppfattet det på samme måte om Sivert hadde gått til Nederland.

30 år, seriøs spiller. Iallefall ikke intetsigende stallfyll I utgangspunktet. Tror også det er en veldig LAN spiller.
Brannsupporter.

Jose Arrogantio

Quote from: wintersleep on August 10, 2018, 20:45:01 PMI saw him a couple of times for Kaiserslautern in Bundesliga 2 last season, he still was (as he was during his first spell there) one of the better players in the league. Quality-wise a step up in comparison to SHN, I think...

Vil trekke fram denne posten fra en som faktisk har sett ham spille.

Det er mer relevant å diskutere nivået til Bundesliga 2 enn nederlandske ligaen.


Superjack

Quote from: Jose Arrogantio on August 11, 2018, 13:39:57 PM
Quote from: wintersleep on August 10, 2018, 20:45:01 PMI saw him a couple of times for Kaiserslautern in Bundesliga 2 last season, he still was (as he was during his first spell there) one of the better players in the league. Quality-wise a step up in comparison to SHN, I think...

Vil trekke fram denne posten fra en som faktisk har sett ham spille.

Det er mer relevant å diskutere nivået til Bundesliga 2 enn nederlandske ligaen.



Dette er da ligaen som tydeligvis har verdens beste treningshverdag, og der Finne knapt var god nok for. Velger å tro dette blir bra.

Da går vi vel tilbake med Barmen på indreløper og Ruben i Sivert rollen?
Brannsupporter.

Billy Elliott

RYJ er da indreløper, ikke anker? Og Barmen kan jo ikke heade, så tvilsomt at han skal tilbake som indreløper, vel?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Ninja-Bob

Er optimist og nøgd med kjøpet av Yttergård Jensen, eg. Har trua! Og godt å bli kvitt SHN også, kjenner eg, når alt kjem til alt.

Norlings Hund 2

Quote from: krakra on August 11, 2018, 13:00:08 PMVi selger SHN - Raseri bryter ut på grunn av summen

Vi hente en bedre spiller for mindre - Igjen er folk misfornøyd med summen

Soltvedt må gå, det er "bare" fem dager igjen av vinduet og alt de driver med i idrettsveien er helt ute av kontroll. Når jeg tenker over det, bør vi sikkert sparke LAN også.

Styret skal få en sjanse til, forutsatt at de sparker LAN og Soltvedt.

Gulløl

August 11, 2018, 19:16:14 PM #1741 Last Edit: August 11, 2018, 19:19:48 PM by Gulløl
Quote from: ZsoltKorcsmar on July 31, 2018, 13:24:38 PMMine kilder sier at at det blir svidd av litt i sommer. Det skulle også bare mangle.

Vi hadde noen få millioner (3-4) tilgjengelig, som ikke ble brukt i forrige vindu. I tillegg solgte man Skaanes for ca 2,5 millioner på overgangsvinduets siste dag. Da er vi oppe i ca 6 millioner der. Med pengene fra Sivert nå har vi rundt 10 millioner å rutte med. Det kommer spillere allerede denne uken.

Dagens sportsdirektør og trener er SVÆRT nøyaktig med signeringer. Det skal ikke være et snev av "gambling" involvert. Man kartlegger over lang tid, ser spillere live osv. I tillegg skal personligheten passe inn. Det er rett og slett et ekstremt trangt nåløye for å komme gjennom til brann nå om dagen. Du kan være så god du bare vil, men om du har stjernenykker og "spiller for deg selv" er du uaktuell.

De som kommer er med andre ord "gjennom-scoutet" eller "proven-quality". Altså at de nylig har prestert på høyt nivå i Skandinavia. (Feks en spiller som Søderlund)

Usikker på om det pågår dialog med Mohn, men vil anta det. Vi får ikke denne muligheten mange flere ganger.
Da er 4 av de 10 millionene brukt. Omtrent 6 millioner igjen å bruke på superspissen. Et beløp som også stemmer med budet Brann hadde på Newcastle-spiss Ivan Toney som dessverre valgte Peterborough istenfor Brann. Brann har nok nye kandidater på spisslisten som det nå jobber med kan jeg tenke meg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Brann kjøpte av egen lomme presiseres det. I budkamp med Tromsø ville det være upassende å spørre, og for mannen selv uaktuelt å bidra den ene eller andre veien, det ville nesten være som å by mot seg selv. Og det gjør ikke Mohn.

Mtp. på budkampen for å kjøpe Toney så gav de seg i stedet for å vinne med høyeste bud, tross muligheten til å bruke Mohn. Det tyder på at de tenker pengene kan brukes bedre på en annen spiller?
Kanskje.

krakra

Er jo trist at når Brann bruker egne penger så er det på en spiller med null videresalgspotensiale. Alle som kan selges har andre eiendeler i

1908

Det er jo ikke akkurat noe nytt.........

Superjack

Kjempekjøpt tror jeg. Absolutt noe av det beste som er å hente av Norsk midtbanespiller.

Hvem sine penger er meningsløs diskusjon all den tid alle spillere er Brann sin eiendom. Eierinterresser av 3. part ala det Hardball hadde er vel også forbudt.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Hva skjer med Vega? Det svenske vinduet stenger vel om et par timer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Deyver Vega sin agent Jose Luis Rodriguez fortalte Costa Rica-avisen Diario Extra for tre dager siden at flere klubber i Danmark og Sverige er interessert i han.  
Danmark sitt overgangsvindu lukker 31. august,
http://www.diarioextra.com/Noticia/detalle/366828/deyver-vega-despierta-el-interes-de-clubes-grandes

Også Kristiansund skal nøye vurdere et fremstøt for å sikre seg Vega, i følge BT. Det kan jo være interessant om det blir en pakke med Bamba i bytte. Men Vega vil vel trolig til et nytt land for å komme mer i landslagsdiskusjonen så vet ikke hvor interessant Kristiansund er for han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Stril Power

BA-journalist Steffen Opheim melder på Twitter at Vega ikkje går til Sverige.

Det blir ingen overgang til Sverige for Deyver Vega. Han er enn så lenge Brann-spiller.

https://twitter.com/SteffenO/status/1028370548668223488

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up